Behalve het te hard rijden dan.quote:Op zondag 1 november 2009 17:49 schreef BonzaiBoompje het volgende:
Naast iemand zitten die correct rijdt (handen op 10 voor 2, enz enz), en dan toch crashen buiten zijn schuld om.
Bij echt glad-glad wegdek/ondergrond heb je niet zo heel veel aan ABS.quote:Op zondag 1 november 2009 17:50 schreef pisnicht het volgende:
Dus hij remt en direct blokkeren de remmen? Of hij remde nogal achterlijk of die auto is/was rijp voor de sloop.
Wie doet dat nou niet tegenwoordig?quote:
Dat is de discussie niet.quote:Op zondag 1 november 2009 17:51 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Wie doet dat nou niet tegenwoordig?
Mwah, afgelegen weggetje, grind, misschien wat bladeren en vervolgens het gras in. Geen houden aan.quote:Op zondag 1 november 2009 17:53 schreef Bob-B het volgende:
Zitten er sliks onder ofzo? Profiel is amper zichtbaar
Daar hebben ze riemen voor uitgevondenquote:Op zondag 1 november 2009 17:53 schreef Snakey het volgende:
Ik ben ook weleens met een vaartje van iets over 60 km p/u tegen een boom tot stilstand gekomen. Buiten een auto in de prak verder niks aan de hand gelukkig, maar je kopt toch echt nog behoorlijk hard de voorruit.
Ur a mind reader. of je leest de OP goedquote:Op zondag 1 november 2009 17:54 schreef Snakey het volgende:
[..]
Mwah, afgelegen weggetje, grind, misschien wat bladeren en vervolgens het gras in. Geen houden aan.
Bob heeft er 1quote:
Gordels?quote:Op zondag 1 november 2009 17:56 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Daar hebben ze riemen voor uitgevonden
Zelfs met 120 is zo'n bochtje nog goed te nemen, BOB onderschatte het kunnen van het apparaat en remde zichzelf daarna de tyfus in. Hoe je dat voor elkaar krijgt is ook een wonder, gezien je wielen niet zo snel blokkeren, tenzij je er als een debiel op gaat staan rammenquote:
KLACHT AFGEWEZEN; Te hard gereden voor de omstandigheden, of gewoon niet kijken in beide gevallen eigen schuld.quote:Der klacht:
Naast iemand zitten die correct rijdt (handen op 10 voor 2, enz enz), en dan toch crashen buiten zijn schuld om.
Die ja. Ik doe 2 dingen tegelijk. Mannen kunnen dat niet..quote:
De berger zei na afloop dat er ook nog iets van olie op de weg lagquote:Op zondag 1 november 2009 18:05 schreef Drinky het volgende:
[..]
Zelfs met 120 is zo'n bochtje nog goed te nemen, BOB onderschatte het kunnen van het apparaat en remde zichzelf daarna de tyfus in. Hoe je dat voor elkaar krijgt is ook een wonder, gezien je wielen niet zo snel blokkeren, tenzij je er als een debiel op gaat staan rammen
Mijn nek is stijf, net als mijn polsen. Het is een wonder dat ik typen kanquote:
Ah, een kenner der bochten! Knap, dat je aan de auto kan zien wat voor bocht het is geweest en dat je die met 120 kunt nemen!quote:Op zondag 1 november 2009 18:05 schreef Drinky het volgende:
[..]
Zelfs met 120 is zo'n bochtje nog goed te nemen, BOB onderschatte het kunnen van het apparaat en remde zichzelf daarna de tyfus in. Hoe je dat voor elkaar krijgt is ook een wonder, gezien je wielen niet zo snel blokkeren, tenzij je er als een debiel op gaat staan rammen
Bij normaal remmen horen je wielen niet te blokkeren, met of zonder ABS. En met ABS kun je zelfs op een ijsvlakte gewoon tot stilstand komen hoorquote:Op zondag 1 november 2009 17:51 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Bij echt glad-glad wegdek/ondergrond heb je niet zo heel veel aan ABS.
Een gordel had ik inderdaad om. Maar dan nog maak je een flinke smak naar voren. Het is heus niet ze dat een gordel je precies op je plek houdt.quote:Op zondag 1 november 2009 17:56 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Daar hebben ze riemen voor uitgevonden
Ik heb zo mijn extra zintuigen jaquote:Op zondag 1 november 2009 18:18 schreef WurM het volgende:
[..]
Ah, een kenner der bochten! Knap, dat je aan de auto kan zien wat voor bocht het is geweest en dat je die met 120 kunt nemen!
Het is idd een Toyota Corolla uit '96quote:Op zondag 1 november 2009 18:17 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Ik zou Toyota Corolla model '90 zeggen.
Natuurlijk wel. Ga eens een slip/rijvaardigheids cursus doen. Dan zie je het verschil.quote:Op zondag 1 november 2009 17:51 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Bij echt glad-glad wegdek/ondergrond heb je niet zo heel veel aan ABS.
Nee wel tegen een Japanse grootblad eikquote:
True, maar ik neem aan dat hij wel voorkomt dat je je voorruit een kusje kan geven..?quote:Op zondag 1 november 2009 18:38 schreef Snakey het volgende:
[..]
Een gordel had ik inderdaad om. Maar dan nog maak je een flinke smak naar voren. Het is heus niet ze dat een gordel je precies op je plek houdt.
Tip:quote:Op zondag 1 november 2009 18:17 schreef BonzaiBoompje het volgende:
[..]
Mijn nek is stijf, net als mijn polsen. Het is een wonder dat ik typen kan
Dat is precies wat "ze" gister zeidenquote:Op zondag 1 november 2009 19:24 schreef musicfreakyme het volgende:
[..]
Tip:
Morgen even bij je huisarts op bezoek gaan, ook al denk je dat het niet nodig is.
Kan later altijd van pas komen als je achteraf toch klachten blijkt te hebben.
Als er een heel bos staat raak je er ongetwijfeld eentje.quote:Op zondag 1 november 2009 22:21 schreef JarnoF het volgende:
Dat de boom is geraakt ligt waarschijnlijk ook aan de bestuurder... althans, wanneer je langs een boom heen zou kijken, stuur je er 9 vd 10 x omheen, omdat je stuurbewegingen maakt, naar waar je naar kijkt.
Ja, maar met 60km/u botsen terwijl je je gordel draagt zit je echt niet met je kop tegen 't glas.quote:Op zondag 1 november 2009 18:38 schreef Snakey het volgende:
[..]
Een gordel had ik inderdaad om. Maar dan nog maak je een flinke smak naar voren. Het is heus niet ze dat een gordel je precies op je plek houdt.
Die onkunde heeft echter wel 90% van de Nederlanders denk ikquote:Op zondag 1 november 2009 22:21 schreef JarnoF het volgende:
De impact met de boom is niet met 60 km/h gebeurd. Ik gok het op een kleine 30 km/h, aangezien de kreukelzone op de foto niet geheel ineen is geschoven. Bovendien zou een botsing met 60 km/h zo'n dermate hoog energetische impact hebben gehad, dat je ondanks gordels en/of airbag, een paar nachtjes ziekenhuis zou hebben gehad![]()
Dat (de) Bob, de wielen heeft laten blokkeren bij een bocht, is pure onkunde. Dat de boom is geraakt ligt waarschijnlijk ook aan de bestuurder... althans, wanneer je langs een boom heen zou kijken, stuur je er 9 vd 10 x omheen, omdat je stuurbewegingen maakt, naar waar je naar kijkt.
Wat een kut excuus, drol.quote:Op zondag 1 november 2009 23:10 schreef switchboy het volgende:
Hmm die wielen zagen er op die wazige foto uit als renault. My bad
quote:Op zondag 1 november 2009 23:32 schreef switchboy het volgende:
[..]
Ik ga toch niet het hele topic lezen
Hoho, niet mijn autoquote:Op zondag 1 november 2009 23:41 schreef Sounddragon het volgende:
Dat ligt niet aan de auto, maar aan het inferieure goedkope kutrubber wat je je hebt laten aansmeren bij de kwikshit
Onzin. Er liggen gewoon goede Michelins onder.quote:Op zondag 1 november 2009 23:41 schreef Sounddragon het volgende:
Dat ligt niet aan de auto, maar aan het inferieure goedkope kutrubber wat je je hebt laten aansmeren bij de kwikshit
zolang er geen dooie vallen of veel bloed te zien is niet meer denkquote:
Als het dan ook niet werkt is dat goed om te weten, hoef ik onder mijn Nissan ook geen nieuw rubber te leggenquote:Op zondag 1 november 2009 23:49 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Onzin. Er liggen gewoon goede Michelins onder.
Keertje oppompen kan geen kwaadquote:Op maandag 2 november 2009 09:30 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Als het dan ook niet werkt is dat goed om te weten, hoef ik onder mijn Nissan ook geen nieuw rubber te leggen. Die glijdt namelijk ook vrolijk rechtdoor, maar dat komt ook doordat de banden volgens mij nogal versleten zijn. Vooral scheef gesleten van het vlot bochtjes en rotondes nemen
.
Dat is toch tegenwoordig kwart voor 3? Ivm airbag enzo..quote:Op zondag 1 november 2009 17:49 schreef BonzaiBoompje het volgende:
(...)
Der klacht:
Naast iemand zitten die correct rijdt (handen op 10 voor 2, enz enz), en dan toch crashen buiten zijn schuld om.
ach daar kan je nog best mee rijdenquote:Op maandag 2 november 2009 09:45 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Dat is toch tegenwoordig kwart voor 3? Ivm airbag enzo..
Plaatje van TS beetje verduidelijkt:
[ afbeelding ]
Serieus, wat een ongelooflijke faler is die "Bob" van jou! Ten eerste rijdt hij gewoon te hard: het is 's avonds (donker) en herfst (nat veel bladeren op de weg = GLAD). En dat op een of ander afgelegen landweggetje. Daarnaast gaat ie remmen in de bocht, terwijl het dus glad en nat is!!quote:Op zondag 1 november 2009 17:49 schreef BonzaiBoompje het volgende:
...Terwijl we naar de supermarkt gingen, reed Bob al behoorlijk hard. Ik, nog nuchter, riep hem op om zachter te rijden. Bob gehoorzaamde...
... Dus wij op een afgelegen paadje binnendoor. We reden 70 waar je 60 mocht. Groot licht aan, allebei kijken voor mogelijk gevaar. Na een kilometer rechtdoor te zijn gereden komt er een bocht naar links. Bob remt, voor blokkeren de wielen, we komen op het grind terecht, gaan rechtdoor i.p.v. links, komen op het natte gras terecht en toen was het over...
Meer dan 30-40km/u is het iig niet geweest en al zeker geen 60kmu en daar mag je je gelukkig mee prijzen want met 60 kom je er een stuk minder goed van af tegen een boom.quote:Op maandag 2 november 2009 09:45 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Dat is toch tegenwoordig kwart voor 3? Ivm airbag enzo..
Plaatje van TS beetje verduidelijkt:
[ afbeelding ]
Hoe krijg je dat voor elkaar?quote:Op maandag 2 november 2009 12:32 schreef GasTurbine het volgende:
[ afbeelding ]
Het kan altijd erger.
Zie 2.04minquote:
riemen?quote:Op zondag 1 november 2009 17:56 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Daar hebben ze riemen voor uitgevonden
Als ik de spiegeling in de voorruit bekijk heeft TS' Bob hem in een kerstboom geparkeerdquote:Op zondag 1 november 2009 23:32 schreef zniv het volgende:
btw was het een beuk??
ff zeggge waar ie staat,is goeie handel voor brandhout
en is nu beschadigd dus moet ie om he
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |