abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 1 november 2009 @ 19:38:23 #203
271538 Brainfish
Vis met borsthaar
pi_74286800
quote:
Op zondag 1 november 2009 19:35 schreef ehqo. het volgende:

[..]

Voor je bij de Koningin in de buurt bent lig je al in de boeien. Weet je meteen waar de grens ligt.
Mén.. Waarom deed ik de moeite ook om het uit te leggen.
It's fun to lose.
And to pretend.
pi_74286887
Typisch Nederlands zoiets.
  zondag 1 november 2009 @ 19:41:21 #205
271538 Brainfish
Vis met borsthaar
pi_74286905
quote:
Op zondag 1 november 2009 19:34 schreef ehqo. het volgende:

[..]

Grenzen zijn heel persoonlijk en iemand die grenzen probeert vast te leggen op zo'n manier dat iedereen het er mee eens is is bezig zijn energie keihard te verspillen. Ook het idee dat iedereen in dit land hand in hand moet kunnen lopen met een blij gezicht vind ik wel heel Utopisch.
Je kan streven naar een samenleving waarin men elkaar tolereert, maar als er mafkezen zijn die zich al druk maken om een chocoladeletter kan je daar voorlopig ook rustig naar fluiten.
Jij durft met droge ogen te beweren dat wij in dit land geen grenzen kennen omdat iedereen dat maar voor zichzelf moet uitmaken?
Dan vraag ik mijzelf af wat wij de afgelopen eeuwen hebben zitten doen in het parlement.

Dat jij niemand op ziet staan voor een oud vrouwtje betekend nog niet dat niemand het in dit land doet.
It's fun to lose.
And to pretend.
pi_74286907
quote:
Op zondag 1 november 2009 18:09 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Waarom zo moeilijk doen over 't Arabische schrift.
We gebruiken toch ook Arabische cijfers.
Als je zo'n hekel hebt aan alles wat uit Islamitische landen komt, moet je ook de Arabische cijfers boycotten en weer overgaan op het Romeinse schrift.
Trouwens: Sinterklaas kwam uit Myra. Dat ligt in het huidige Turkije. Weg met die allochtoon. Heeft ie wel eens een inburgeringscursus gehad??
Ik denk dat ze hier Sinterklaas wel accepteren omdat hij als hij klaar is met "werken" uit zichzelf weer het land verlaat.. en hij krijgt ook geen uitkering. Denk dat dat het is.
Da gao nie nou!
  zondag 1 november 2009 @ 19:41:40 #207
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_74286922
quote:
Op zondag 1 november 2009 19:37 schreef Brainfish het volgende:
Laat ik het omverdraaien: waar hebben al die mensen last van waardoor iedereen maar uitzonderingen moet maken op basis van totaal niet logische dingen, aparte regels moeten verzinnen et cetera?

En je hebt sowieso grenzen nodig om een maatschappij te hebben. Dat is dagelijkse realiteit.
Man (nou ja), het gaat hier over een keten wat een Arabische chocolade letter uitbrengt, het is geen aangenomen wet of andere verplichting ! Kan iemand jouw handen er niet afhakken met je geblaat ?
Met dat handen hakken doel ik niet op de Sharia, maar op een Oud-Hollands gebruik, ik geloof dat wij de eersten waren.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_74286945
quote:
Op zondag 1 november 2009 18:36 schreef Xebrozius het volgende:
Laten we voortaan alles onder de loep leggen en ons daar heerlijk xenofobisch op aftrekken. Weg met de rede, vaarwel logica. Hallo onderbuikgevoel en sluimerend racisme.
xenofoob, xenofobie, xenofoben

Hoeveel posts met 1 van die woorden ga je hier nog maken?
pi_74286953
quote:
Op zondag 1 november 2009 19:38 schreef Brainfish het volgende:

[..]

Mén.. Waarom deed ik de moeite ook om het uit te leggen.
Jij gebruikt zwaardere misdrijven om de kleine te bagatelliseren, terwijl ze juridisch gezien in de kern op precies hetzelfde uitkomen: je begaat een overtreding. Hoe wil jij 'respect voor de wet' precies gaan meten als het wetboek de maatstaf niet is?
HÆLP.
  zondag 1 november 2009 @ 19:42:45 #210
271538 Brainfish
Vis met borsthaar
pi_74286958
quote:
Op zondag 1 november 2009 19:40 schreef Smart_ass het volgende:
Typisch Nederlands zoiets.
Als je mijn dramaqueen optreden bedoelt: dit gebeurd overal. Want mensen gaan er altijd vanuit dat gasten zich aanpassen aan het doen en laten binnen een bepaalde groep.

Hell, dat deed ik zelfs toen ik mijzelf bij Fok! inschreef.
It's fun to lose.
And to pretend.
pi_74286984
quote:
Op zondag 1 november 2009 19:37 schreef Brainfish het volgende:

[..]

Laat ik het omdraaien: waar hebben al die mensen last van waardoor iedereen maar uitzonderingen moet maken op basis van totaal niet logische dingen, aparte regels moeten verzinnen et cetera?

En je hebt sowieso grenzen nodig om een maatschappij te hebben. Dat is dagelijkse realiteit.
Voor jouw is het misschien niet logisch maar een moslim kan het erg belangrijk vinden om naar een andere bank te gaan en omdat we in een vrije lang leven moeten zulke onderscheidingen kunnen. Ik snap nog steeds niet waar jij last van zou hebben als jouw buurman besluit om naar een andere bank te gaan, zolang jouw vrijheid er niet belemmert mee wordt, zie ik echt geen probleem.
  zondag 1 november 2009 @ 19:44:18 #212
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_74287016
quote:
Op zondag 1 november 2009 19:42 schreef 16meter het volgende:

Ah, en deze heeft dan een IQ van 16. Ik zie een (stijgende) lijn in dit topic.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_74287036
quote:
Op zondag 1 november 2009 19:36 schreef Iced_Lips het volgende:

Denk je nu werkelijk dat de mensen die dergelijke Arabische chocoladeletters kopen, geen Nederlands kunnen? Vermoedelijk zijn het juist degene die (redelijk) goed geintegreerd zijn, die meedoen aan Sinterklaas.
Of juist niet.
Audaces fortuna juvat
  zondag 1 november 2009 @ 19:45:09 #214
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_74287050
quote:
Op zondag 1 november 2009 19:42 schreef 16meter het volgende:

[..]

1 keer, dat was juist de post die je gequote hebt. Gefeliciteerd, je wint de selectieve filter award.
  zondag 1 november 2009 @ 19:45:34 #215
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_74287066
quote:
Op zondag 1 november 2009 19:34 schreef Brainfish het volgende:

[..]

Zou dat niet meer te maken hebben met de Europese vrijhandel en markt i.p.v. dat alleen Nederlandstalige mensen in Spanje daar baat bij hebben bij dat papier?
Nee, dit is echt bedoeld voor Nederlanders die bang zijn voor Spaans WC-papier. Ik ga zelf ook naar dat soort winkels alleen hou ik het dan op saté-saus, leverkaas, hagelslag en.. chocoladeletters.
quote:
Op zondag 1 november 2009 19:33 schreef Xebrozius het volgende:

[..]

Wist je dat er in Amerika/Afrika/Zuid Amerika volledige Nederlandse dorpen/ volkswijken zijn?
Precies.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
  zondag 1 november 2009 @ 19:46:29 #216
271538 Brainfish
Vis met borsthaar
pi_74287105
quote:
Op zondag 1 november 2009 19:42 schreef ehqo. het volgende:

[..]

Jij gebruikt zwaardere misdrijven om de kleine te bagatelliseren, terwijl ze juridisch gezien in de kern op precies hetzelfde uitkomen: je begaat een overtreding. Hoe wil jij 'respect voor de wet' precies gaan meten als het wetboek de maatstaf niet is?
Alles is gebaseerd op wetten. Die wetten worden nageleefd door de politie, het OM en de rechtbank.
Dat is overal m.u.v. sommige uithoeken in Afrika. Daar gaat het leger en de president over alles.

En in de oertijd was het gebaseerd op groepsgewijze afspraken. En als je je daar niet aan hield, dan was je geen lang leven beschoren.

Feit blijft dus dat alles gebaseerd is op een wet.
It's fun to lose.
And to pretend.
pi_74287164
quote:
Op zondag 1 november 2009 19:41 schreef Brainfish het volgende:

[..]

Jij durft met droge ogen te beweren dat wij in dit land geen grenzen kennen omdat iedereen dat maar voor zichzelf moet uitmaken?
Dan vraag ik mijzelf af wat wij de afgelopen eeuwen hebben zitten doen in het parlement.

Dat jij niemand op ziet staan voor een oud vrouwtje betekend nog niet dat niemand het in dit land doet.
Waar haal jij vandaan dat ik vind dat wij geen grenzen hebben? We hebben wel grenzen maar die worden op grote schaal aan de laars gelapt. In een eerdere post is het net alsof je het een allochtoon meer aanrekent als hij/zij zich niet aan 'de Nederlandse Wet' houdt, dat zou ik bijzonder vinden.
HÆLP.
pi_74287193
quote:
Op zondag 1 november 2009 18:04 schreef Xebrozius het volgende:
Even voor de mensen die anti-arabische gevoelens hebben, zijn er islamieten die Sinterklaas vieren (een uber Nederlands iets) is het nog niet goed. Zelfs al zouden ze op klompen lopen, elke zondag aan de vaart aan het vissen zijn en regelmatig een frikandel uit de muur trekken dan nog zouden ze in jullie ogen niet voldoen aan het predikaat Nederlander.

Laten we wel wezen, er bestaan geen echte Nederlanders. We zijn geen ras, we zijn een radeloos bij elkaar geneukt hoopje inwoners op een paar honderd vierkante kilometer. We hebben een paar tradities en dan houdt het ook wel op met Nederlander zijn. Ik ben net zo Nederlands als ik me Engels/Duits/Frans voel. . Het is allemaal inwisselbaar.
41.528 km²
Geen referral hier.
pi_74287207
Belachelijk!

Doe dan ook gelijk Japanse karakters en de Chinese karakters!
Vul je zo een hele winkel mee
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_kanji_by_stroke_count
http://upload.wikimedia.o(...)2230_Basic_Kanji.svg
  zondag 1 november 2009 @ 19:49:07 #220
271538 Brainfish
Vis met borsthaar
pi_74287235
quote:
Op zondag 1 november 2009 19:43 schreef quatara het volgende:

[..]

Voor jouw is het misschien niet logisch maar een moslim kan het erg belangrijk vinden om naar een andere bank te gaan en omdat we in een vrije lang leven moeten zulke onderscheidingen kunnen. Ik snap nog steeds niet waar jij last van zou hebben als jouw buurman besluit om naar een andere bank te gaan, zolang jouw vrijheid er niet belemmert mee wordt, zie ik echt geen probleem.
En als die buurman zich geen reet aantrekt van wat er om zich heen gebeurd in Nederland, niet stemt en communiceert in zijn eigen taal. Hoe kun je dan überhaupt overweg met zo'n persoon vraag ik me af?

En als het niet alleen bij die buurman blijft. Wat als er een grote groep ontstaat.
Hoe wil je die personen dan deel uit laten maken van een grote groep (een volk/maatschappij) als die kleine groep zich steeds afzet?
It's fun to lose.
And to pretend.
pi_74287292
quote:
Op zondag 1 november 2009 19:46 schreef Brainfish het volgende:

[..]

Alles is gebaseerd op wetten. Die wetten worden nageleefd door de politie, het OM en de rechtbank.
Dat is overal m.u.v. sommige uithoeken in Afrika. Daar gaat het leger en de president over alles.

En in de oertijd was het gebaseerd op groepsgewijze afspraken. En als je je daar niet aan hield, dan was je geen lang leven beschoren.

Feit blijft dus dat alles gebaseerd is op een wet.
En wanneer stop je dan precies met 'respect hebben voor de Nederlande Wet'? Als een snelheidsboete wel door de beugel kan?
HÆLP.
pi_74287318
Er wordt een wet aangenomen als het nodig is, wetten zijn er om het maatschappij in stand te houden. maar de vraag is nu of we nu speciale wetten moeten maken voor maken van rentevrije banken of Arabische chocoladeletters, zijn die nou echt nodig alleen maar uit angst dat Nederland verarabiseerd wordt.
  zondag 1 november 2009 @ 19:51:19 #223
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_74287335
quote:
Op zondag 1 november 2009 19:49 schreef Brainfish het volgende:

[..]

En als die buurman zich geen reet aantrekt van wat er om zich heen gebeurd in Nederland, niet stemt en communiceert in zijn eigen taal. Hoe kun je dan überhaupt overweg met zo'n persoon vraag ik me af?
Er is niks meer Nederlands dan een hekel hebben aan je buren.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
  zondag 1 november 2009 @ 19:51:23 #224
271538 Brainfish
Vis met borsthaar
pi_74287341
quote:
Op zondag 1 november 2009 19:47 schreef ehqo. het volgende:

[..]

Waar haal jij vandaan dat ik vind dat wij geen grenzen hebben? We hebben wel grenzen maar die worden op grote schaal aan de laars gelapt. In een eerdere post is het net alsof je het een allochtoon meer aanrekent als hij/zij zich niet aan 'de Nederlandse Wet' houdt, dat zou ik bijzonder vinden.
Nee hoor. Als een allochtoon een keer door rood rijdt dan zie ik dat niet als ernstiger. Maar als hij de indruk wekt dat hij niet het gevoel heeft hier als nieuwkomer te zijn waardoor hij maar zijn eigen gang gaat zonder rekening te houden met anderen, dan maak ik mij wel zorgen eerlijk gezegd.
It's fun to lose.
And to pretend.
  zondag 1 november 2009 @ 19:52:14 #225
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_74287370
quote:
Op zondag 1 november 2009 19:51 schreef Brainfish het volgende:

[..]

Nee hoor. Als een allochtoon een keer door rood rijdt dan zie ik dat niet als ernstiger. Maar als hij de indruk wekt dat hij niet het gevoel heeft hier als nieuwkomer te zijn waardoor hij maar zijn eigen gang gaat zonder rekening te houden met anderen, dan maak ik mij wel zorgen eerlijk gezegd.
Net zoals Nederlanders met hun grote bek in de buitenlandse badplaatsen? Daar maak je je ook zorgen over dat zij gaan ontsporen? Wel met gelijke maten meten hoor.
pi_74287420
quote:
Op zondag 1 november 2009 19:49 schreef Brainfish het volgende:

[..]

En als het niet alleen bij die buurman blijft. Wat als er een grote groep ontstaat.
Hoe wil je die personen dan deel uit laten maken van een grote groep (een volk/maatschappij) als die kleine groep zich steeds afzet?
Dus omdat je buurman dan geen Nederlands spreekt en niet stemt dan ga je maar lekker tegenwerken, nee dat zal de integratie bevorderen
pi_74287447
quote:
Op zondag 1 november 2009 19:42 schreef Brainfish het volgende:

[..]

Als je mijn dramaqueen optreden bedoelt: dit gebeurd overal. Want mensen gaan er altijd vanuit dat gasten zich aanpassen aan het doen en laten binnen een bepaalde groep.

Hell, dat deed ik zelfs toen ik mijzelf bij Fok! inschreef.
Ik heb het hele topic niet doorgelezen, dus jouw zogenoemde dramaqueen optreden ook niet.
Toch vind ik zoiets typisch Nederlands. Tolerant totdat het gewoon schrijnend begint te worden.
  zondag 1 november 2009 @ 19:54:38 #228
271538 Brainfish
Vis met borsthaar
pi_74287472
quote:
Op zondag 1 november 2009 19:53 schreef quatara het volgende:

[..]

Dus omdat je buurman dan geen Nederlands spreekt en niet stemt dan ga je maar lekker tegenwerken, nee dat zal de integratie bevorderen
Interessant dat jij nu beweerd dat ik die persoon tegen wil werken. Ik ben benieuwd op welke manier ik dat zou moeten doen volgens jou.
It's fun to lose.
And to pretend.
pi_74287524
quote:
Op zondag 1 november 2009 19:51 schreef Brainfish het volgende:

[..]

Persoonlijk maak ik me al een beetje zorgen als ik iemand door rood zie rijden, want als je het mij vraagt houd je dan ook maar weinig rekening met anderen en vind je jezelf klaarblijkelijk belangrijker dan [de rest] die zich uiteraard wel aan het wetboek moet houden.
Maar goed, ik geloof dat ik je insteek wel begrijp.
HÆLP.
pi_74287542
Ik lees de hele tijd "Arabische schoonheden bij de HEMA".
  zondag 1 november 2009 @ 19:56:43 #231
271538 Brainfish
Vis met borsthaar
pi_74287577
quote:
Op zondag 1 november 2009 19:52 schreef Xebrozius het volgende:

[..]

Net zoals Nederlanders met hun grote bek in de buitenlandse badplaatsen? Daar maak je je ook zorgen over dat zij gaan ontsporen? Wel met gelijke maten meten hoor.
Ik woon eerlijk gezegd niet in die badplaatsen dus ik zou het enorm knap vinden als ik daar zicht op zou hebben.
Maar ik weet wel zeker dat er ook een andere Brainfish zit in zo'n badplaats die precies hetzelfde zou zeggen als mij hoor.
It's fun to lose.
And to pretend.
pi_74287634
quote:
Op zondag 1 november 2009 19:54 schreef Brainfish het volgende:

[..]

Interessant dat jij nu beweerd dat ik die persoon tegen wil werken. Ik ben benieuwd op welke manier ik dat zou moeten doen volgens jou.
Dus als alle allochtonen netjes de Nederlands taal gaan beheersen dan mogen we wel onze eigen Arabische chocoladeletters, wat gul van je .
pi_74287722
quote:
Op zondag 1 november 2009 19:58 schreef quatara het volgende:

[..]

Dus als alle allochtonen netjes de Nederlands taal gaan beheersen dan mogen we wel onze eigen Arabische chocoladeletters, wat gul van je .
Of gewoon helemaal niet.
  zondag 1 november 2009 @ 19:59:57 #234
271538 Brainfish
Vis met borsthaar
pi_74287726
quote:

[..]

Als die allochtonen de Nederlandse taal beheersen, dan kunnen ze toch ook een Nederlandse chocoladeletter kopen als ze willen? Of verkopen ze dan hun ziel aan de duivel?
It's fun to lose.
And to pretend.
pi_74287793
quote:
Op zondag 1 november 2009 19:59 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Of gewoon helemaal niet.
Vraag en aanbod, mevrouw de communist.
pi_74287829
quote:
Op zondag 1 november 2009 20:01 schreef Todesschwalben het volgende:

[..]

Vraag en aanbod, mevrouw de communist.
Is hier werkelijk vraag naar dan? Belachelijk. Ze kunnen toch gewoon Nederlandse chocoladeletters kopen, of niet dan.
pi_74287840
quote:
Op zondag 1 november 2009 18:00 schreef Xebrozius het volgende:

[..]

Koop de letters A-L-L-A-H.
dat teken wat op een lul lijkt is Allah geschreven
Gonna live while I'm alive, I'll sleep when I'm dead!
pi_74287874
quote:
Op zondag 1 november 2009 20:02 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Is hier werkelijk vraag naar dan? Belachelijk. Ze kunnen toch gewoon Nederlandse chocoladeletters kopen, of niet dan.
Nee, de HEMA gaat voor de LOL dingen produceren. Ben je nou echt zo achterlijk?
pi_74287892
Ik snap eigenlijk sowieso niet waarom ik hier in discussie ga, jullie lijken me van die 16 jarige bekrompen jongelui.

greetz
pi_74287917
quote:
Op zondag 1 november 2009 20:03 schreef Todesschwalben het volgende:

[..]

Nee, de HEMA gaat voor de LOL dingen produceren. Ben je nou echt zo achterlijk?
Ja.
pi_74287974
quote:
Op zondag 1 november 2009 19:56 schreef Sapstengel het volgende:
Ik lees de hele tijd "Arabische schoonheden bij de HEMA".

Pics

"De wetende is karig met zijn woorden; de woordenrijke is onwetend."
Lao-Tse
PSN(ps3): Appelknaller
pi_74287979
quote:
Op zondag 1 november 2009 20:03 schreef quatara het volgende:
Ik snap eigenlijk sowieso niet waarom ik hier in discussie ga, jullie lijken me van die 16 jarige bekrompen jongelui.

greetz
Dit is daarentegen wel een heel volwassen manier om uit een discussie te stappen.
HÆLP.
  zondag 1 november 2009 @ 20:05:11 #243
271538 Brainfish
Vis met borsthaar
pi_74287990
quote:

greetz
Jij gaat het nog ver schoppen in toekomstige discussies met anderen.

Greetz,
It's fun to lose.
And to pretend.
  zondag 1 november 2009 @ 20:05:58 #244
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_74288021
"iets"
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
pi_74288024
quote:
Op zondag 1 november 2009 20:05 schreef Brainfish het volgende:

[..]

Jij gaat het nog ver schoppen in toekomstige discussies met anderen.

Greetz,
reageer dan op mijn vorige post die je tot nu toe genegeerd hebt
pi_74288084

Ik dacht dat je niks met die naam erop stuk mocht maken. Dan mogen ze die ene letter ook niet eten

edit: Hmm laat maar lijkt er alleen maar op
Gonna live while I'm alive, I'll sleep when I'm dead!
  zondag 1 november 2009 @ 20:07:13 #247
271538 Brainfish
Vis met borsthaar
pi_74288085
quote:
Op zondag 1 november 2009 20:06 schreef quatara het volgende:

[..]

reageer dan op mijn vorige post die je tot nu toe genegeerd hebt
quote:
Op zondag 1 november 2009 19:59 schreef Brainfish het volgende:

[..]

Als die allochtonen de Nederlandse taal beheersen, dan kunnen ze toch ook een Nederlandse chocoladeletter kopen als ze willen? Of verkopen ze dan hun ziel aan de duivel?
Die heb ik toch netjes beantwoord?
En sorry dat ik niet alle 10 de pagina's uit mijn kop ken maar de reacties gingen dan ook in een vrij rap tempo.
It's fun to lose.
And to pretend.
pi_74288145
sorry las er overheen
pi_74288187
HÆLP.
  zondag 1 november 2009 @ 20:09:15 #250
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_74288201
quote:

[..]

dan wil ik in het kader van gelijkheid ook eindelijk eens chocolade-stronthopen en chocolade-tieten.

of hebben alleen preutse mensen zonder humor recht op realisatie van hun wensen?
pi_74288281
quote:
Op zondag 1 november 2009 20:09 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

dan wil ik in het kader van gelijkheid ook eindelijk eens chocolade-stronthopen en chocolade-tieten.

of hebben alleen preutse mensen zonder humor recht op realisatie van hun wensen?
dat mag
  zondag 1 november 2009 @ 20:11:11 #252
271538 Brainfish
Vis met borsthaar
pi_74288302
quote:
Op zondag 1 november 2009 20:08 schreef quatara het volgende:
sorry las er overheen
Dat vind ik oprecht netjes van je.
It's fun to lose.
And to pretend.
  zondag 1 november 2009 @ 20:16:45 #253
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_74288611
quote:

[..]

o wacht, er is misschien toch nog wel hoop:

?
pi_74288670
Er hoort nog een piemel naast.
  zondag 1 november 2009 @ 20:18:20 #255
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_74288699
quote:
Op zondag 1 november 2009 17:51 schreef RealZeus het volgende:
Ja, en wat is daar mis mee? Nou doen ze mee met onze tradities en nou is het weer niet goed.

Ik vind het wel geinig, weet ik in elk geval wat ik mijn Egyptische stiefvader moet geven.
Dat is net zoals negers verbranden een vreugdevuur noemen( met pasen ofzo was dat) en dan beweren dat de kkk gezellig meedoet aan nederlandse cultuur.
  zondag 1 november 2009 @ 20:18:51 #256
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_74288726
quote:
Op zondag 1 november 2009 20:17 schreef Smart_ass het volgende:
Er hoort nog een piemel naast in.
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_74288911
quote:
Op zondag 1 november 2009 20:18 schreef fs180 het volgende:

[..]

Dat is net zoals negers verbranden een vreugdevuur noemen( met pasen ofzo was dat) en dan beweren dat de kkk gezellig meedoet aan nederlandse cultuur.
Wat een belachelijke reactie zeg.

Arabieren hebben helemaal geen problemen met sinterklaas. Ik ken dan ook geen een Arabier/Marokkaan die geen pepernoten of LATIJNSE chocoladeletters koopt tijdens sinterklaas. Dat de HEMA dacht een gat in de markt te hebben gevonden betekent niet dat het Sinterklaasfeest nu is verpest. Ze hebben gewoon Arabische chocoladeletters toegevoegd aan het assortiment. De Latijnse bestaan nog steeds, hoor. Of Arabieren of de rest van de moslims behoefte hebben aan Arabische chocoladeletters is ook maar de vraag. Het is gewoon een stomme faal actie van de HEMA. Maar het brengt de Nederlandse cultuur echt geen schade toe of what so ever. Dus doe maar gewoon rustig.
pi_74288939
quote:
Op zondag 1 november 2009 20:16 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

o wacht, er is misschien toch nog wel hoop:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

?

Ik vind het meer hierop lijken.
  zondag 1 november 2009 @ 20:24:18 #259
271538 Brainfish
Vis met borsthaar
pi_74289006
quote:
Op zondag 1 november 2009 20:22 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Wat een belachelijke reactie zeg.

Arabieren hebben helemaal geen problemen met sinterklaas. Ik ken dan ook geen een Arabier/Marokkaan die geen pepernoten of LATIJNSE chocoladeletters koopt tijdens sinterklaas. Dat de HEMA dacht een gat in de markt te hebben gevonden betekent niet dat het Sinterklaasfeest nu is verpest. Ze hebben gewoon Arabische chocoladeletters toegevoegd aan het assortiment. De Latijnse bestaan nog steeds, hoor. Of Arabieren of de rest van de moslims behoefte hebben aan Arabische chocoladeletters is ook maar de vraag.
Daar ben ik dan ook heel benieuwd naar.
It's fun to lose.
And to pretend.
pi_74289046
Ik werd uitgelachen toen ik dat zei hoor. Anders zou de HEMA dat heus niet produceren!
pi_74289109
quote:
Op zondag 1 november 2009 20:24 schreef Brainfish het volgende:

[..]

Daar ben ik dan ook heel benieuwd naar.
Ik geloof echt niet dat er nu meer chocoladeletters verkocht gaan worden. Misschien dat sommige Marokkaanse of Arabische moslims denken 'Hey wat leuk!'. Maar die hadden anders ook gewoon Latijnse chocoladeletters gekocht.
pi_74289118
quote:

greetz
Ik ben al 17 hoor!
Audaces fortuna juvat
pi_74289129
quote:
Op zondag 1 november 2009 20:25 schreef Smart_ass het volgende:
Ik werd uitgelachen toen ik dat zei hoor. Anders zou de HEMA dat heus niet produceren!
Precies ja, heel goed van je. Het is een commercieel bedrijf en geen onderdeel van de overheid. Als hebbedingetje is het voor een willekeurige moslim leuk om te hebben. Even laten zien, een arabische letter, iets nieuws!
pi_74289165
quote:
Op zondag 1 november 2009 20:26 schreef Todesschwalben het volgende:

[..]

Precies ja, heel goed van je. Het is een commercieel bedrijf en geen onderdeel van de overheid.
Zeg dat dan even tegen die users boven je, Sherlock.
pi_74289199
quote:
Op zondag 1 november 2009 20:27 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Zeg dat dan even tegen die users boven je, Sherlock.
Jij verbindt er echter foute conclusies aan.
pi_74289263
WTF, gare shit.
Roken is lekker
  zondag 1 november 2009 @ 20:33:15 #267
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_74289489
quote:
Op zondag 1 november 2009 20:27 schreef Todesschwalben het volgende:

[..]

Jij verbindt er echter foute conclusies aan.
om te beginnen is het aanbieden van zulke zaken al fout, net als het uitblijven van een verbod op halal-slacht.
  zondag 1 november 2009 @ 20:43:37 #268
180385 Horloge
Zoals het klokje thuis tikt.
pi_74290124
Props voor users als Xebrozius en Grrrrrrrr, die hebben tenminste gezond verstand.

Dikke min voor TS, Brainfish en anderen die te vuur en te zwaard de zogenaamde Nederlandse cultuur verdedigen tegen de invasie van de Arabische chocoladeletters. Waar hebben we het over, ffs!
  zondag 1 november 2009 @ 20:48:35 #269
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_74290395
Ik hoop dat ze anthrax in die letters hebben gestopt.
  zondag 1 november 2009 @ 20:51:45 #270
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_74290587
quote:
Op zondag 1 november 2009 20:43 schreef Horloge het volgende:
Props voor users als Xebrozius en Grrrrrrrr, die hebben tenminste gezond verstand.

Dikke min voor TS, Brainfish en anderen die te vuur en te zwaard de zogenaamde Nederlandse cultuur verdedigen tegen de invasie van de Arabische chocoladeletters. Waar hebben we het over, ffs!
roep je mede-pvda-stemmers bijeen en scandeer het over de straten, op naar de 0 zetels!
  zondag 1 november 2009 @ 20:53:52 #271
180385 Horloge
Zoals het klokje thuis tikt.
pi_74290728
quote:
Op zondag 1 november 2009 20:51 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

roep je mede-pvda-stemmers bijeen en scandeer het over de straten, op naar de 0 zetels!
Ja, want als je niet kortzichtig en xenofoob bent, ben je PvdA-stemmer.
  zondag 1 november 2009 @ 21:02:42 #272
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_74291341
quote:
Op zondag 1 november 2009 20:51 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

D66, vrind.
pi_74291434
quote:

[..]

Je hebt geen 'recht' op dat soort dingen maar het staat de hema of wie dan ook vrij om ze te maken.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  zondag 1 november 2009 @ 21:07:06 #274
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_74291617
quote:
Op zondag 1 november 2009 19:20 schreef quatara het volgende:
Ik vier ook sinterklaas met me Nederlandse vriendinnen, ik snap echt niet hoe zielig het hier soms aan toe gaat. Het zijn maar chocolade letters, zet je overheen.
He, het is maar een wit laken met een kruis waar ik in loopt, zet je er overheen
pi_74291743
quote:
Op zondag 1 november 2009 21:07 schreef fs180 het volgende:

[..]

He, het is maar een wit laken met een kruis waar ik in loopt, zet je er overheen
Wat een vergelijking ook.

pi_74291803
Gaan de azijnpissers in dit topic nu ook echt de HEMA boycotten of is dat teveel gevraagd van onze internethelden?
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  zondag 1 november 2009 @ 21:11:19 #277
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_74291918
quote:
Op zondag 1 november 2009 21:08 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Wat een vergelijking ook.

Je snapt het punt niet? Bij de afslachting van 2 miljoen chinezen kun je ook zeggen; ach dat verschil merk je ook niet. Compleet nonargument dus.
pi_74292053
Die willik.
En die arabische theedoeken wil ik ook nog steeds.
  zondag 1 november 2009 @ 21:15:40 #279
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_74292207
quote:
Op zondag 1 november 2009 21:09 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Gaan de azijnpissers in dit topic nu ook echt de HEMA boycotten of is dat teveel gevraagd van onze internethelden?
Hoe wil je de HEMA boycotten als je moeder nog de boodschappen doet?
pi_74292259
Hopelijk hebben ze grotere letters dan heb ik meer chocola... Toch?
pi_74292497

Russische (Cyrillische) letters in de supermarkt!
Help de Russen komen!

Scandinavische letters bij de IKEA
Help de Vikingen komen!

Chinese karakters bij Chinese restaurants.
Help de Chinezen komen!

Trouwens: “ons” Latijnse schrift kwam van de Romeinen.
Help, de Romeinen kwamen!

We moeten snel ons Germaanse runenschrift weer invoeren.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  zondag 1 november 2009 @ 21:20:16 #282
271538 Brainfish
Vis met borsthaar
pi_74292556
quote:
Op zondag 1 november 2009 20:43 schreef Horloge het volgende:

Leer een topic lezen, gek. Ik heb al 20 keer verklaard dat cultuur mij aan mijn reet kan roesten. Het gaat mij erom dat er wéér uitzonderingen gemaakt worden voor moslims. Naast alle anderen uitzonderingen die de afgelopen jaren gemaakt zijn voor ze.

Ook een beetje zielig dat jij mag bepalen wie gezond verstand heeft.
It's fun to lose.
And to pretend.
  zondag 1 november 2009 @ 21:20:53 #283
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_74292592
Leuke idee van de HEMA
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  zondag 1 november 2009 @ 21:23:54 #284
271538 Brainfish
Vis met borsthaar
pi_74292815
quote:
Op zondag 1 november 2009 21:19 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[ afbeelding ]

Help de Russen komen!

Help de Vikingen komen!

Help de Chinezen komen!

Enigszins triest dat we na 11 pagina's nog steeds dezelfde onzin uitkramen als bij pagina 1. Om jouw voorbeelden ging het dus totaal niet. Het ging erom dat wederom weer een aparte positie voor een bepaalde bevolkingsgroep gemaakt wordt, alsof zij de enigen zijn die hier wonen. Als voorbeeld haalde ik de Chinezen erbij, die ik nog nooit heb horen zeuren om Chineze chocoladeletters of andere uitzonderingen voor hun.
It's fun to lose.
And to pretend.
pi_74292852
quote:
Op zondag 1 november 2009 21:20 schreef Brainfish het volgende:

[..]

Leer een topic lezen, gek. Ik heb al 20 keer verklaard dat cultuur mij aan mijn reet kan roesten. Het gaat mij erom dat er wéér uitzonderingen gemaakt worden voor moslims. Naast alle anderen uitzonderingen die de afgelopen jaren gemaakt zijn voor ze.

Ook een beetje zielig dat jij mag bepalen wie gezond verstand heeft.
Het is geen uitzondering. Ook niet-moslims mogen ze kopen.
pi_74292899
quote:
Op zondag 1 november 2009 21:23 schreef Brainfish het volgende:

[..]

Enigszins triest dat we na 11 pagina's nog steeds dezelfde onzin uitkramen als bij pagina 1. Om jouw voorbeelden ging het dus totaal niet. Het ging erom dat wederom weer een aparte positie voor een bepaalde bevolkingsgroep gemaakt wordt, alsof zij de enigen zijn die hier wonen. Als voorbeeld haalde ik de Chinezen erbij, die ik nog nooit heb horen zeuren om Chineze chocoladeletters of andere uitzonderingen voor hun.
De moslims hebben niet gevraagd om Arabische chocoladeletters.
pi_74292927
quote:
Op zondag 1 november 2009 21:20 schreef Klonk het volgende:
Leuke idee van de HEMA
  zondag 1 november 2009 @ 21:25:10 #288
271538 Brainfish
Vis met borsthaar
pi_74292938
quote:
Op zondag 1 november 2009 21:24 schreef Dastan het volgende:

[..]

Het is geen uitzondering. Ook niet-moslims mogen ze kopen.
Waar zijn de Chineze letters dan waar ik het net over had?
Die zijn er dus niet. Waarom krijgen de Arabische mensen het wel?
It's fun to lose.
And to pretend.
  zondag 1 november 2009 @ 21:25:53 #289
271538 Brainfish
Vis met borsthaar
pi_74293006
quote:
Op zondag 1 november 2009 21:24 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

De moslims hebben niet gevraagd om Arabische chocoladeletters.
Ik heb niemand van de Hema dat horen zeggen.
Dat is dus het enige onduidelijke in deze discussie.
It's fun to lose.
And to pretend.
pi_74293036
quote:
Op zondag 1 november 2009 21:25 schreef Brainfish het volgende:

[..]

Omdat die meer verkocht worden.
  zondag 1 november 2009 @ 21:26:40 #291
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_74293085
quote:
Op zondag 1 november 2009 21:19 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[ afbeelding ]

Help de Russen komen!

Help de Vikingen komen!

Help de Chinezen komen!

De romeinen waren hier allang. Alleen de vinkingen niet echt denk ik..
pi_74293088
quote:
Op zondag 1 november 2009 21:25 schreef Brainfish het volgende:

[..]

Omdat het Arabische alfabet makkelijk realiseerbaar is en het Chineze niet.
  zondag 1 november 2009 @ 21:27:05 #293
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_74293128
quote:
Op zondag 1 november 2009 21:26 schreef MilaNL het volgende:

[..]

Meer chinezen, grotere afzetmarkt
pi_74293216
quote:
Op zondag 1 november 2009 21:27 schreef fs180 het volgende:

[..]

Meer chinezen, grotere afzetmarkt
In Nederland zijn er meer Arabischtaligen dan Chineestaligen.
  zondag 1 november 2009 @ 21:28:41 #295
271538 Brainfish
Vis met borsthaar
pi_74293250
quote:
Op zondag 1 november 2009 21:26 schreef MilaNL het volgende:

[..]

Omdat de Arabische mensen in Nederland minder met de Nederlandse taal hebben dan Chinezen of is dat een nare hypothese voor de Brainfish-bashers?

Dat er een markt voor is geloof ik graag. De vraag echter is of je die markt überhaupt wel wil bedienen.
It's fun to lose.
And to pretend.
pi_74293458
quote:
Op zondag 1 november 2009 21:20 schreef Brainfish het volgende:

[..]

De hema probeert slechte chocolade aan ze te verkopen. Net als ze al jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaren aan nederlanders doen . Het heeft niks met cultuur, angst, uitzonderingen intifada of halal te maken. Het gaat om de oud hollandsche handelsgeest. Die VOC mentaliteit en alles. .
pi_74293488
quote:
Op zondag 1 november 2009 21:28 schreef Brainfish het volgende:

[..]

Omdat de Arabische mensen in Nederland minder met de Nederlandse taal hebben dan Chinezen of is dat een nare hypothese voor de Brainfish-bashers?

Dat er een markt voor is geloof ik graag. De vraag echter is of je die markt überhaupt wel wil bedienen.
Neuh gewoon omdat er meer Arabischsprekenden zijn in NL. Lache toch dat ze meedoen aan Sinterklaas? En tuurlijk wil HEMA die markt bedienen.. HEMA is ook maar een bedrijf dat geld wil zien.
  zondag 1 november 2009 @ 21:33:50 #298
271538 Brainfish
Vis met borsthaar
pi_74293659
quote:
Op zondag 1 november 2009 21:31 schreef zovty het volgende:

[..]

De hema probeert slechte chocolade aan ze te verkopen. Net als ze al jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaren aan nederlanders doen . Het heeft niks met cultuur, angst, uitzonderingen intifada of halal te maken. Het gaat om de oud hollandsche handelsgeest. Die VOC mentaliteit en alles. .
True. Tijd voor een Hema klaag topic.
It's fun to lose.
And to pretend.
pi_74293682
quote:
Op zondag 1 november 2009 21:31 schreef MilaNL het volgende:

[..]

Neuh gewoon omdat er meer Arabischsprekenden zijn in NL. Lache toch dat ze meedoen aan Sinterklaas? En tuurlijk wil HEMA die markt bedienen.. HEMA is ook maar een bedrijf dat geld wil zien.
Ik zou het ook alleen maar heel grappig vinden als die grote families allemaal chocoladeletters voor elkaar kopen. Dat is toch juist het voorbeeld van integratie? Dat is hetzelfde als dat jij emigreert naar Marokko en ze daar tompoezen hebben gedurende het suikerfeest.
pi_74293698
quote:
Op zondag 1 november 2009 21:33 schreef Brainfish het volgende:

[..]

Nou, succes .
pi_74293743
quote:
Op zondag 1 november 2009 21:33 schreef Brainfish het volgende:

[..]

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo