abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74286793
quote:
Op zondag 1 november 2009 19:35 schreef l3laster het volgende:
Belachelijk product.....
Sterk beargumenteerd! Toonbeeld van intellect...
Wij hebben de juridische vrijheid om te zeggen wat we denken maar we hebben de morele verplichting om na te denken over hetgeen wat we zeggen!
  zondag 1 november 2009 @ 19:38:17 #202
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_74286797
quote:
Op zondag 1 november 2009 19:33 schreef Colnago het volgende:
In een land waar vele mensen de Nederlandse taal niet spreken?
Nog beter : dan kunnen ze nu in ieder geval chocolade letters lezen.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  zondag 1 november 2009 @ 19:38:23 #203
271538 Brainfish
Vis met borsthaar
pi_74286800
quote:
Op zondag 1 november 2009 19:35 schreef ehqo. het volgende:

[..]

Voor je bij de Koningin in de buurt bent lig je al in de boeien. Weet je meteen waar de grens ligt.
Mén.. Waarom deed ik de moeite ook om het uit te leggen.
It's fun to lose.
And to pretend.
pi_74286887
Typisch Nederlands zoiets.
  zondag 1 november 2009 @ 19:41:21 #205
271538 Brainfish
Vis met borsthaar
pi_74286905
quote:
Op zondag 1 november 2009 19:34 schreef ehqo. het volgende:

[..]

Grenzen zijn heel persoonlijk en iemand die grenzen probeert vast te leggen op zo'n manier dat iedereen het er mee eens is is bezig zijn energie keihard te verspillen. Ook het idee dat iedereen in dit land hand in hand moet kunnen lopen met een blij gezicht vind ik wel heel Utopisch.
Je kan streven naar een samenleving waarin men elkaar tolereert, maar als er mafkezen zijn die zich al druk maken om een chocoladeletter kan je daar voorlopig ook rustig naar fluiten.
Jij durft met droge ogen te beweren dat wij in dit land geen grenzen kennen omdat iedereen dat maar voor zichzelf moet uitmaken?
Dan vraag ik mijzelf af wat wij de afgelopen eeuwen hebben zitten doen in het parlement.

Dat jij niemand op ziet staan voor een oud vrouwtje betekend nog niet dat niemand het in dit land doet.
It's fun to lose.
And to pretend.
pi_74286907
quote:
Op zondag 1 november 2009 18:09 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Waarom zo moeilijk doen over 't Arabische schrift.
We gebruiken toch ook Arabische cijfers.
Als je zo'n hekel hebt aan alles wat uit Islamitische landen komt, moet je ook de Arabische cijfers boycotten en weer overgaan op het Romeinse schrift.
Trouwens: Sinterklaas kwam uit Myra. Dat ligt in het huidige Turkije. Weg met die allochtoon. Heeft ie wel eens een inburgeringscursus gehad??
Ik denk dat ze hier Sinterklaas wel accepteren omdat hij als hij klaar is met "werken" uit zichzelf weer het land verlaat.. en hij krijgt ook geen uitkering. Denk dat dat het is.
Da gao nie nou!
  zondag 1 november 2009 @ 19:41:40 #207
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_74286922
quote:
Op zondag 1 november 2009 19:37 schreef Brainfish het volgende:
Laat ik het omverdraaien: waar hebben al die mensen last van waardoor iedereen maar uitzonderingen moet maken op basis van totaal niet logische dingen, aparte regels moeten verzinnen et cetera?

En je hebt sowieso grenzen nodig om een maatschappij te hebben. Dat is dagelijkse realiteit.
Man (nou ja), het gaat hier over een keten wat een Arabische chocolade letter uitbrengt, het is geen aangenomen wet of andere verplichting ! Kan iemand jouw handen er niet afhakken met je geblaat ?
Met dat handen hakken doel ik niet op de Sharia, maar op een Oud-Hollands gebruik, ik geloof dat wij de eersten waren.
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_74286945
quote:
Op zondag 1 november 2009 18:36 schreef Xebrozius het volgende:
Laten we voortaan alles onder de loep leggen en ons daar heerlijk xenofobisch op aftrekken. Weg met de rede, vaarwel logica. Hallo onderbuikgevoel en sluimerend racisme.
xenofoob, xenofobie, xenofoben

Hoeveel posts met 1 van die woorden ga je hier nog maken?
pi_74286953
quote:
Op zondag 1 november 2009 19:38 schreef Brainfish het volgende:

[..]

Mén.. Waarom deed ik de moeite ook om het uit te leggen.
Jij gebruikt zwaardere misdrijven om de kleine te bagatelliseren, terwijl ze juridisch gezien in de kern op precies hetzelfde uitkomen: je begaat een overtreding. Hoe wil jij 'respect voor de wet' precies gaan meten als het wetboek de maatstaf niet is?
HÆLP.
  zondag 1 november 2009 @ 19:42:45 #210
271538 Brainfish
Vis met borsthaar
pi_74286958
quote:
Op zondag 1 november 2009 19:40 schreef Smart_ass het volgende:
Typisch Nederlands zoiets.
Als je mijn dramaqueen optreden bedoelt: dit gebeurd overal. Want mensen gaan er altijd vanuit dat gasten zich aanpassen aan het doen en laten binnen een bepaalde groep.

Hell, dat deed ik zelfs toen ik mijzelf bij Fok! inschreef.
It's fun to lose.
And to pretend.
pi_74286984
quote:
Op zondag 1 november 2009 19:37 schreef Brainfish het volgende:

[..]

Laat ik het omdraaien: waar hebben al die mensen last van waardoor iedereen maar uitzonderingen moet maken op basis van totaal niet logische dingen, aparte regels moeten verzinnen et cetera?

En je hebt sowieso grenzen nodig om een maatschappij te hebben. Dat is dagelijkse realiteit.
Voor jouw is het misschien niet logisch maar een moslim kan het erg belangrijk vinden om naar een andere bank te gaan en omdat we in een vrije lang leven moeten zulke onderscheidingen kunnen. Ik snap nog steeds niet waar jij last van zou hebben als jouw buurman besluit om naar een andere bank te gaan, zolang jouw vrijheid er niet belemmert mee wordt, zie ik echt geen probleem.
  zondag 1 november 2009 @ 19:44:18 #212
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_74287016
quote:
Op zondag 1 november 2009 19:42 schreef 16meter het volgende:

Ah, en deze heeft dan een IQ van 16. Ik zie een (stijgende) lijn in dit topic.
pi_74287036
quote:
Op zondag 1 november 2009 19:36 schreef Iced_Lips het volgende:

Denk je nu werkelijk dat de mensen die dergelijke Arabische chocoladeletters kopen, geen Nederlands kunnen? Vermoedelijk zijn het juist degene die (redelijk) goed geintegreerd zijn, die meedoen aan Sinterklaas.
Of juist niet.
Audaces fortuna juvat
  zondag 1 november 2009 @ 19:45:09 #214
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_74287050
quote:
Op zondag 1 november 2009 19:42 schreef 16meter het volgende:

[..]

1 keer, dat was juist de post die je gequote hebt. Gefeliciteerd, je wint de selectieve filter award.
  zondag 1 november 2009 @ 19:45:34 #215
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_74287066
quote:
Op zondag 1 november 2009 19:34 schreef Brainfish het volgende:

[..]

Zou dat niet meer te maken hebben met de Europese vrijhandel en markt i.p.v. dat alleen Nederlandstalige mensen in Spanje daar baat bij hebben bij dat papier?
Nee, dit is echt bedoeld voor Nederlanders die bang zijn voor Spaans WC-papier. Ik ga zelf ook naar dat soort winkels alleen hou ik het dan op saté-saus, leverkaas, hagelslag en.. chocoladeletters.
quote:
Op zondag 1 november 2009 19:33 schreef Xebrozius het volgende:

[..]

Wist je dat er in Amerika/Afrika/Zuid Amerika volledige Nederlandse dorpen/ volkswijken zijn?
Precies.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
  zondag 1 november 2009 @ 19:46:29 #216
271538 Brainfish
Vis met borsthaar
pi_74287105
quote:
Op zondag 1 november 2009 19:42 schreef ehqo. het volgende:

[..]

Jij gebruikt zwaardere misdrijven om de kleine te bagatelliseren, terwijl ze juridisch gezien in de kern op precies hetzelfde uitkomen: je begaat een overtreding. Hoe wil jij 'respect voor de wet' precies gaan meten als het wetboek de maatstaf niet is?
Alles is gebaseerd op wetten. Die wetten worden nageleefd door de politie, het OM en de rechtbank.
Dat is overal m.u.v. sommige uithoeken in Afrika. Daar gaat het leger en de president over alles.

En in de oertijd was het gebaseerd op groepsgewijze afspraken. En als je je daar niet aan hield, dan was je geen lang leven beschoren.

Feit blijft dus dat alles gebaseerd is op een wet.
It's fun to lose.
And to pretend.
pi_74287164
quote:
Op zondag 1 november 2009 19:41 schreef Brainfish het volgende:

[..]

Jij durft met droge ogen te beweren dat wij in dit land geen grenzen kennen omdat iedereen dat maar voor zichzelf moet uitmaken?
Dan vraag ik mijzelf af wat wij de afgelopen eeuwen hebben zitten doen in het parlement.

Dat jij niemand op ziet staan voor een oud vrouwtje betekend nog niet dat niemand het in dit land doet.
Waar haal jij vandaan dat ik vind dat wij geen grenzen hebben? We hebben wel grenzen maar die worden op grote schaal aan de laars gelapt. In een eerdere post is het net alsof je het een allochtoon meer aanrekent als hij/zij zich niet aan 'de Nederlandse Wet' houdt, dat zou ik bijzonder vinden.
HÆLP.
pi_74287193
quote:
Op zondag 1 november 2009 18:04 schreef Xebrozius het volgende:
Even voor de mensen die anti-arabische gevoelens hebben, zijn er islamieten die Sinterklaas vieren (een uber Nederlands iets) is het nog niet goed. Zelfs al zouden ze op klompen lopen, elke zondag aan de vaart aan het vissen zijn en regelmatig een frikandel uit de muur trekken dan nog zouden ze in jullie ogen niet voldoen aan het predikaat Nederlander.

Laten we wel wezen, er bestaan geen echte Nederlanders. We zijn geen ras, we zijn een radeloos bij elkaar geneukt hoopje inwoners op een paar honderd vierkante kilometer. We hebben een paar tradities en dan houdt het ook wel op met Nederlander zijn. Ik ben net zo Nederlands als ik me Engels/Duits/Frans voel. . Het is allemaal inwisselbaar.
41.528 km²
Geen referral hier.
pi_74287207
Belachelijk!

Doe dan ook gelijk Japanse karakters en de Chinese karakters!
Vul je zo een hele winkel mee
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_kanji_by_stroke_count
http://upload.wikimedia.o(...)2230_Basic_Kanji.svg
  zondag 1 november 2009 @ 19:49:07 #220
271538 Brainfish
Vis met borsthaar
pi_74287235
quote:
Op zondag 1 november 2009 19:43 schreef quatara het volgende:

[..]

Voor jouw is het misschien niet logisch maar een moslim kan het erg belangrijk vinden om naar een andere bank te gaan en omdat we in een vrije lang leven moeten zulke onderscheidingen kunnen. Ik snap nog steeds niet waar jij last van zou hebben als jouw buurman besluit om naar een andere bank te gaan, zolang jouw vrijheid er niet belemmert mee wordt, zie ik echt geen probleem.
En als die buurman zich geen reet aantrekt van wat er om zich heen gebeurd in Nederland, niet stemt en communiceert in zijn eigen taal. Hoe kun je dan überhaupt overweg met zo'n persoon vraag ik me af?

En als het niet alleen bij die buurman blijft. Wat als er een grote groep ontstaat.
Hoe wil je die personen dan deel uit laten maken van een grote groep (een volk/maatschappij) als die kleine groep zich steeds afzet?
It's fun to lose.
And to pretend.
pi_74287292
quote:
Op zondag 1 november 2009 19:46 schreef Brainfish het volgende:

[..]

Alles is gebaseerd op wetten. Die wetten worden nageleefd door de politie, het OM en de rechtbank.
Dat is overal m.u.v. sommige uithoeken in Afrika. Daar gaat het leger en de president over alles.

En in de oertijd was het gebaseerd op groepsgewijze afspraken. En als je je daar niet aan hield, dan was je geen lang leven beschoren.

Feit blijft dus dat alles gebaseerd is op een wet.
En wanneer stop je dan precies met 'respect hebben voor de Nederlande Wet'? Als een snelheidsboete wel door de beugel kan?
HÆLP.
pi_74287318
Er wordt een wet aangenomen als het nodig is, wetten zijn er om het maatschappij in stand te houden. maar de vraag is nu of we nu speciale wetten moeten maken voor maken van rentevrije banken of Arabische chocoladeletters, zijn die nou echt nodig alleen maar uit angst dat Nederland verarabiseerd wordt.
  zondag 1 november 2009 @ 19:51:19 #223
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_74287335
quote:
Op zondag 1 november 2009 19:49 schreef Brainfish het volgende:

[..]

En als die buurman zich geen reet aantrekt van wat er om zich heen gebeurd in Nederland, niet stemt en communiceert in zijn eigen taal. Hoe kun je dan überhaupt overweg met zo'n persoon vraag ik me af?
Er is niks meer Nederlands dan een hekel hebben aan je buren.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
  zondag 1 november 2009 @ 19:51:23 #224
271538 Brainfish
Vis met borsthaar
pi_74287341
quote:
Op zondag 1 november 2009 19:47 schreef ehqo. het volgende:

[..]

Waar haal jij vandaan dat ik vind dat wij geen grenzen hebben? We hebben wel grenzen maar die worden op grote schaal aan de laars gelapt. In een eerdere post is het net alsof je het een allochtoon meer aanrekent als hij/zij zich niet aan 'de Nederlandse Wet' houdt, dat zou ik bijzonder vinden.
Nee hoor. Als een allochtoon een keer door rood rijdt dan zie ik dat niet als ernstiger. Maar als hij de indruk wekt dat hij niet het gevoel heeft hier als nieuwkomer te zijn waardoor hij maar zijn eigen gang gaat zonder rekening te houden met anderen, dan maak ik mij wel zorgen eerlijk gezegd.
It's fun to lose.
And to pretend.
  zondag 1 november 2009 @ 19:52:14 #225
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_74287370
quote:
Op zondag 1 november 2009 19:51 schreef Brainfish het volgende:

[..]

Nee hoor. Als een allochtoon een keer door rood rijdt dan zie ik dat niet als ernstiger. Maar als hij de indruk wekt dat hij niet het gevoel heeft hier als nieuwkomer te zijn waardoor hij maar zijn eigen gang gaat zonder rekening te houden met anderen, dan maak ik mij wel zorgen eerlijk gezegd.
Net zoals Nederlanders met hun grote bek in de buitenlandse badplaatsen? Daar maak je je ook zorgen over dat zij gaan ontsporen? Wel met gelijke maten meten hoor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')