Ik wil ook zo lang WW ik krijg maar 3 maandenquote:Op woensdag 4 november 2009 12:19 schreef blessed19 het volgende:
vanmiddag een gesprek met een routecoach van stichting daar, ben benieuwd wat daar uiit zal komen. Ik zal het ook met hem hebben over het wa-jong. het schijnt dat er ook aangepaste opleidingen zijn voor mensen met een beperking. dat zou voor mij misschien wel een uitkomst zijn, aangezien ik sinds mijn 18'de eigenlijk alleen maar in de horeca/catering heb gewerkt en daar nu echt er bijna aan onderdoor was gegaan. Ik heb een facilitair diploma (mbo-4), maar daar kan je hier in het ooster echt haast niks mee. verhuizen naar het westen wil ik totaal niet.
Verder vraag ik me af hoe erg het UWV zal vinden als je ergens vrijwilligerswerk gaat doen, aangezien ik morgenavond een gesprek heb bij radio apeldoorn. ook vraag ik het mij af of het verstrandig is om het tegen die mensen te zeggen dat ik een stempel heb. Zelf ga ik ervanuit dat het niet echt handig zal zijn.
gister werd ik gebeld door het UWV en te horen gekregen dat mijn WW loopt tot 6 juni. dat geeft mij best wel wat rust, maar ook mogelijkheden om te kijken naar eventuele omscholingen.
(heb ik weer. een klein tekstje schrijven, maar er toch weer 17 min over doen.)
Vorig jaar kreeg ook maar 3 maanden terwijl ik toen meer dan 3 jaar aangesloten gewerkt had. Nu heb ik maar 9 maanden gewerkt.quote:Op woensdag 4 november 2009 12:39 schreef sempron2400 het volgende:
Een bijkomend probleem is leraren hebben in Nederland een te hoge werkdruk. In het buitenland hoeven ze minder uren te maken, omdat de vakanties daar minstens 50 procent langer duren. Werken wordt in Nederland vaak hoger gewaardeerd ten opzichte van vrije tijd. Niet voor niets hebben we hier een heel goed arbeidsethos.
3 maanden WW, voldoe je dan niet aan een of andere jareneis? De sociale zekerheid zal wel steeds soberder worden, terwijl babyboomers op dat gebied alles in de schoot geworpen kregen.
het gaat er ook om dat je minimaal 4 van de 5 jaar 52 dagen per jaar hebt gewerkt. als dat zo is, dan krijg je per gewerkt jaar (van minimaal 52 dagen dus) een maand extra.quote:Op woensdag 4 november 2009 12:45 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Vorig jaar kreeg ook maar 3 maanden terwijl ik toen meer dan 3 jaar aangesloten gewerkt had. Nu heb ik maar 9 maanden gewerkt.
Ach het zal welquote:Op woensdag 4 november 2009 12:53 schreef blessed19 het volgende:
[..]
het gaat er ook om dat je minimaal 4 van de 5 jaar 52 dagen per jaar hebt gewerkt. als dat zo is, dan krijg je per gewerkt jaar (van minimaal 52 dagen dus) een maand extra.
staat allemaal keurig op de uwv site. als je je daar overigens inlogt, krijg je te zien wat het uwv geregistreerd heeft als werk.quote:
Net afgesproken dat ik vrijdag er heen ga tot maandag, ff uitwaaien. Werd zelfs vanmorgen nogmaals door de dokter gebeld of ik echt heen ging omdat hij anders dingen in gang wou gaan zettenquote:Op dinsdag 3 november 2009 18:01 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Jeetje meid niet fijn...
De laatste optie lijkt me persoonlijk beter, juist omdat dat vertrouwder is, en niet zo afstandelijk als wanneer je opgenomen wordt.. Denk ik..
*dikke knuffel* wil je veel sterkte wensen.
Wel tof dat je dokter er goed op letquote:Op woensdag 4 november 2009 13:27 schreef Logician het volgende:
[..]
Net afgesproken dat ik vrijdag er heen ga tot maandag, ff uitwaaien. Werd zelfs vanmorgen nogmaals door de dokter gebeld of ik echt heen ging omdat hij anders dingen in gang wou gaan zetten
precies! niet alle dokters zijn zo meegaand.quote:Op woensdag 4 november 2009 14:29 schreef Thrackan het volgende:
[..]
Wel tof dat je dokter er goed op letMaar waai maar even lekker uit, effe lekker niks.
Dat zal bestquote:Op woensdag 4 november 2009 13:00 schreef blessed19 het volgende:
[..]
staat allemaal keurig op de uwv site. als je je daar overigens inlogt, krijg je te zien wat het uwv geregistreerd heeft als werk.
Gewoon lekker uitwaaienquote:Op woensdag 4 november 2009 16:14 schreef Logician het volgende:
Aan de ene kant wel fijn aan de andere kant, voelt het een beetje dubbel
Dat is mooiquote:Op woensdag 4 november 2009 16:37 schreef Thrackan het volgende:
Wat is het voor iemand als ik toch een uitkomst dat je zo onwijs veel via Internet kan regelen!
Heb vanmiddag te horen gekregen dat mijn bod is geaccepteerd, en ik heb meteen online een taxatie kunnen regelen (verplicht voor Hypotheekgarantie) zonder ook maar iemand te hoeven spreken
Kan me voorstellen dat het heel dubbel voelt. Maar eerst aan jezelf denken, even verstand (zoveel mogelijk) op 0 zetten en tot rust komen. Dan komt de rest van zelf!quote:Op woensdag 4 november 2009 13:27 schreef Logician het volgende:
[..]
Net afgesproken dat ik vrijdag er heen ga tot maandag, ff uitwaaien. Werd zelfs vanmorgen nogmaals door de dokter gebeld of ik echt heen ging omdat hij anders dingen in gang wou gaan zetten
Ik denk dat het inherent aan het hbo, een stukje zelfstandigheid. Op de universiteit was het niet anders. Een hint was wel dat het moeilijkste meestal niet gevraagd werd op een tentamen.quote:Op woensdag 4 november 2009 12:19 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Dat is dus het probleem van het nieuwe leren. Op het MBO valt het nog wel mee althans dat was mijn ervaring maar op het HBO is dat inderdaad zo. Je krijgt aan het begin van een module te horen wat je moet kunnen voor een tentamen. Hoe je dat leert is jouw probleem.
Dat is waar dat autisten vastlopen in de details in het totaalplaatje uit het oog verliezen. En als daar de juiste begeleiding bij wordt gegeven hoeft dat niet te gebeuren.quote:Op woensdag 4 november 2009 17:38 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Ik denk dat het inherent aan het hbo, een stukje zelfstandigheid. Op de universiteit was het niet anders. Een hint was wel dat het moeilijkste meestal niet gevraagd werd op een tentamen.
Maar de echte moeilijkheid in hoe je het beste kan leren, zit hem denk ik in het feit dat mensen met autisme vaak overdreven op details gericht zijn. Terwijl het juist belangrijk is dat je de grote lijnen weet, en van daaruit verder kunt redeneren.
Welkom.quote:Op woensdag 4 november 2009 18:00 schreef Rexonium het volgende:
FF Melden.![]()
Heb volgens de officiële uitslag "Het symdroom van Asperger" / PDD-NOS / En zeer waarschijnlijk ook HFA (High Functioning Autism) d.w.z. IQ hoger dan 130 + beelddenken + fotografisch geheugen + allemaal dingen waar iemand trots op kan zijn maar soms liever kwijt dan rijk is op sommige momenten... (hoge eisen van anderen, matig teamwork, perfectionisme)
Ik heb ook nog een chronische depressie met sociale angststoornis en ADD - volwassen variant. Over het lichamelijke gedeelte zal ik nog maar niet beginnen want dan is het opvragen van een kopietje van mijn medisch dossier toch ff noodzakelijk.![]()
Ik zit nu in de WAJong maar ben 100% afgekeurd met eigenlijk geen uitzicht op snel herstel of snelle reïntegratie d.m.v. een diploma of andere leerwegen, er is gewoon geen goede hulpverlening in Zeeland en zeker Zeeuws-Vlaanderen is waard om te noemen als slechtste, incompetente, amateuristische regio op het gebied van geestelijke gezondheidszorg. Er is gewoon niets, simpel.
Het gaat wel redelijk goed nu, ik heb goede vrienden, familie, wat geld en leuke gadgets etc. maar het liefst zou ik die glazen bubble willen doorprikken waardoor ik dit leven ervaar als iemand die voor de een een freak is en voor de ander een mysterie.
Mijn TVP dan maar dus
welkom! ik ben ook nieuw hier, dus je bent niet de enige.quote:Op woensdag 4 november 2009 18:00 schreef Rexonium het volgende:
FF Melden.![]()
Heb volgens de officiële uitslag "Het symdroom van Asperger" / PDD-NOS / En zeer waarschijnlijk ook HFA (High Functioning Autism) d.w.z. IQ hoger dan 130 + beelddenken + fotografisch geheugen + allemaal dingen waar iemand trots op kan zijn maar soms liever kwijt dan rijk is op sommige momenten... (hoge eisen van anderen, matig teamwork, perfectionisme)
Ik heb ook nog een chronische depressie met sociale angststoornis en ADD - volwassen variant. Over het lichamelijke gedeelte zal ik nog maar niet beginnen want dan is het opvragen van een kopietje van mijn medisch dossier toch ff noodzakelijk.![]()
Ik zit nu in de WAJong maar ben 100% afgekeurd met eigenlijk geen uitzicht op snel herstel of snelle reïntegratie d.m.v. een diploma of andere leerwegen, er is gewoon geen goede hulpverlening in Zeeland en zeker Zeeuws-Vlaanderen is waard om te noemen als slechtste, incompetente, amateuristische regio op het gebied van geestelijke gezondheidszorg. Er is gewoon niets, simpel.
Het gaat wel redelijk goed nu, ik heb goede vrienden, familie, wat geld en leuke gadgets etc. maar het liefst zou ik die glazen bubble willen doorprikken waardoor ik dit leven ervaar als iemand die voor de een een freak is en voor de ander een mysterie.
Mijn TVP dan maar dus
juist! persoonlijk vind ik dat een grote ergenis! Ik zal ongetwijfeld omgeschoold moeten worden, maar ik zie er nu al tegen op om verslagen e.d. te maken.quote:Op woensdag 4 november 2009 17:43 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Dat is waar dat autisten vastlopen in de details in het totaalplaatje uit het oog verliezen. En als daar de juiste begeleiding bij wordt gegeven hoeft dat niet te gebeuren.
Heel veel sterkte! Het is in de praktijk helemaal niet leuk om een intelligentie te hebben die je niet eens kan benutten. In ieder geval heb je goede vrienden; er zijn mensen met autisme die echt helemaal niemand hebben, die zelfs de sociale code van internetcommunicatie niet begrijpen. En in dat laatste geval houdt het voor mij gewoon op, ik vind dat je een bepaalde basis van mensen mag verwachtenquote:Op woensdag 4 november 2009 18:00 schreef Rexonium het volgende:
FF Melden.![]()
Heb volgens de officiële uitslag "Het symdroom van Asperger" / PDD-NOS / En zeer waarschijnlijk ook HFA (High Functioning Autism) d.w.z. IQ hoger dan 130 + beelddenken + fotografisch geheugen + allemaal dingen waar iemand trots op kan zijn maar soms liever kwijt dan rijk is op sommige momenten... (hoge eisen van anderen, matig teamwork, perfectionisme)...
Welkom hierquote:Op woensdag 4 november 2009 18:00 schreef Rexonium het volgende:
FF Melden.![]()
Mijn TVP dan maar dus
Geef dat van te voren aan dat je moeite hebt met het maken van verslagen, en zorg dat je voldoende steun en begeleiding hebt.quote:Op woensdag 4 november 2009 18:38 schreef blessed19 het volgende:
[..]
juist! persoonlijk vind ik dat een grote ergenis! Ik zal ongetwijfeld omgeschoold moeten worden, maar ik zie er nu al tegen op om verslagen e.d. te maken.
Is moeite hebben met verslagen maken ook een typisch aspect van autisme? Ik zit me namelijk al een hele tijd stuk te bijten op mijn afstudeerverslag.quote:Op woensdag 4 november 2009 18:38 schreef blessed19 het volgende:
juist! persoonlijk vind ik dat een grote ergenis! Ik zal ongetwijfeld omgeschoold moeten worden, maar ik zie er nu al tegen op om verslagen e.d. te maken.
Of het typisch is voor autisten betwijfel ik. Niet autisten zullen er ook last van hebben. Maar het komt doordat autisten zichzelf verliezen in de details en het grote geheel uit het oog verliezen.quote:Op woensdag 4 november 2009 21:10 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Is moeite hebben met verslagen maken ook een typisch aspect van autisme? Ik zit me namelijk al een hele tijd stuk te bijten op mijn afstudeerverslag.Een grammaticaal correcte zin op papier zetten gaat me gemakkelijk af. Spelling ook. Maar als ik een goed gestructureerd verhaal op papier moet zetten...
Mijn afstudeerwerk wordt het laatste hoofdstuk van het proefschrift van mijn begeleider, dus hij heeft er zelf ook belang bij om mij daarmee te begeleiden. Mijn begeleider van de wetenschappelijke staf kijkt het ook nog door.quote:Op woensdag 4 november 2009 21:13 schreef tijnbrein het volgende:
Of het typisch is voor autisten betwijfel ik. Niet autisten zullen er ook last van hebben. Maar het komt doordat autisten zichzelf verliezen in de details en het grote geheel uit het oog verliezen.
Krijg je er hulp bij of is er iemand die je om hulp kan vragen?
Heb je dit aangegeven bij je begeleiders?quote:Op woensdag 4 november 2009 21:23 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Mijn afstudeerwerk wordt het laatste hoofdstuk van het proefschrift van mijn begeleider, dus hij heeft er zelf ook belang bij om mij daarmee te begeleiden. Mijn begeleider van de wetenschappelijke staf kijkt het ook nog door.
Mezelf verliezen in details herken ik wel enigszins. De ene keer schrijf ik te gedetailleerd, vervolgens probeer ik alles wat globaler te verwoorden en dan zet ik blijkbaar weer te grote stappen. De balans daarin vinden is het moeilijkste voor mij.
Mijn begeleider geeft me wel tips in welke volgorde ik dingen het best kan opschrijven. Hoewel ik daar zeker wat aan heb, wil ik niet dat het een soort van dictee wordt. Ik wil me niet te afhankelijk opstellen. Daar heb ik een grote hekel aan.quote:Op woensdag 4 november 2009 21:26 schreef tijnbrein het volgende:
Heb je dit aangegeven bij je begeleiders?
Dat snap ik. Maar het kan ook een enorme opluchting zijn als je iets meer hulp krijgt. Dat hoeft geen teken van zwakte zijn. Weten ze daar bijvoorbeeld dat je autisme hebt?quote:Op woensdag 4 november 2009 21:34 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Mijn begeleider geeft me wel tips in welke volgorde ik dingen het best kan opschrijven. Hoewel ik daar zeker wat aan heb, wil ik niet dat het een soort van dictee wordt. Ik wil me niet te afhankelijk opstellen. Daar heb ik een grote hekel aan.
Daar ben ik nooit mee gediagnosticeerd, maar als ik af en toe kritisch naar mezelf kijk en wat ik zie vergelijk met kenmerken van autisme, dan hang ik er op zijn minst dicht tegenaan.quote:Op woensdag 4 november 2009 21:37 schreef tijnbrein het volgende:
Dat snap ik. Maar het kan ook een enorme opluchting zijn als je iets meer hulp krijgt. Dat hoeft geen teken van zwakte zijn. Weten ze daar bijvoorbeeld dat je autisme hebt?
Geen diagnose betekend niet dat je geen autisme hebtquote:Op woensdag 4 november 2009 21:45 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Daar ben ik nooit mee gediagnosticeerd, maar als ik af en toe kritisch naar mezelf kijk en wat ik zie vergelijk met kenmerken van autisme, dan hang ik er op zijn minst dicht tegenaan.
Ik ben in 2008 eerst met een ander afstudeerproject begonnen, maar dat gaf grote problemen. Ook weer de problemen met te grote stappen of te veel details. Uiteindelijk ben ik met dat project gestopt, want het was een hel voor mij en voor mijn begeleiders. Mijn huidige project was heel praktisch van opzet en ik hoefde me niet eerst door een stapel papier heen te gaan worstelen. In dat opzicht een verademing, maar dat schrijven.
Ik twijfel eraan of ik iets aan een diagnose heb. Met of zonder diagnose verandert er voor mij niets. Maar voor het hebben van een stempeltje ben ik een beetje huiverig. Ik heb bij de problemen met mijn eerste project aan mijn moeder verteld dat ik overeenkomsten zag tussen mij en autisme. Mijn moeder geloofde er niet echt in. Laatst had ze het ook over een gehandicapte, toen ze een autist bedoelde. Dat heb ik toch maar even verbeterd. De band met mijn ouders is overigens wel goed .quote:Op woensdag 4 november 2009 21:52 schreef tijnbrein het volgende:
Geen diagnose betekend niet dat je geen autisme hebtJe hebt toch nog geen onderzoeken gehad?
Misschien moet je er dan eens met je huisarts over praten als jij dat zelf nodig vind. Want misschien kan zo'n diagnose het een en ander verduidelijken.
Maar als jij zelf niet vind dat het tot problemen lijdt niet doen. Want jij moet het vooral zelf willen.
Dat is inderdaad een goed idee! Dank je!quote:Dus deze stage is beter dan de vorige. Dat is in ieder geval al een goed teken.![]()
Probeer een plannig te maken wat je iedere dag wil schrijven en bespreek dat met je begeleider. Misschien helpt dat.
Daar kan ik heel goed inkomen. Zo'n diagnose is ook niet zo maar iets. Dat je moeder er huiverig tegenover staat is logisch. Maar het is wel fijn dat de relatie zo goed is met je ouders.quote:Op woensdag 4 november 2009 22:07 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Ik twijfel eraan of ik iets aan een diagnose heb. Met of zonder diagnose verandert er voor mij niets. Maar voor het hebben van een stempeltje ben ik een beetje huiverig. Ik heb bij de problemen met mijn eerste project aan mijn moeder verteld dat ik overeenkomsten zag tussen mij en autisme. Mijn moeder geloofde er niet echt in. Laatst had ze het ook over een gehandicapte, toen ze een autist bedoelde. Dat heb ik toch maar even verbeterd. De band met mijn ouders is overigens wel goed .![]()
Het zou geen goed wetenschappenlijkonderzoek zijn als het niet over de deadline heen zou gaan.quote:[..]
Dat is inderdaad een goed idee! Dank je!![]()
Gelukkig heb ik het grootste gedeelte van mijn verslag al wel op papier staan, maar ik schiet maanden over de deadline heen.
Voor mij is er toch echt heel veel veranderd, vooral als je het zeker weet. Als er dan dingen fout gaan, dan leg je bij jezelf de schuld. Als je dat niet vaak doet, dan is dat goed. Maar vroeger ging het bij mij wel mis bij simpele dingen zoals naar het centrum gaan om wat te kopen, kwam ik helemaal gestrest thuis. Daar werd ik natuurlijk niet vrolijk van, ik wist niet waarom het gebeurde, en zulke dingen kunnen echt deprimerend zijn. Als nu zoiets gebeurt denk ik bij mezelf: het zal wel. Ik doe mijn best, en als het niet lukt, dan is dat niet erg.quote:Op woensdag 4 november 2009 22:07 schreef lyolyrc het volgende:
Met of zonder diagnose verandert er voor mij niets. Maar voor het hebben van een stempeltje ben ik een beetje huiverig.
Hier ook.quote:Op woensdag 4 november 2009 22:16 schreef tijnbrein het volgende:
Wetenschap is namelijk ook een van mijn interrese gebieden.
Toen het met mijn eerste project lastig ging, heb ik er wel over gedacht om een diagnose te laten stellen. Maar nadat mijn huidige project goed ging, is dat weer uit beeld verdwenen. Totdat ik in de afgelopen maanden weer tegen de problemen opliep.quote:Op woensdag 4 november 2009 22:16 schreef tijnbrein het volgende:
Daar kan ik heel goed inkomen. Zo'n diagnose is ook niet zo maar iets. Dat je moeder er huiverig tegenover staat is logisch. Maar het is wel fijn dat de relatie zo goed is met je ouders.
Maar die diagnose geeft je ook de mogelijkheid om handvatten te krijgen om dingen op te lossen waar je tegen aan je loopt. Zo kijk ik tegen mij diagnose aan en verder zijn en er voor mij een aantal dingen duidelijk geworden.
Dit gezegd hebbende kan het ook zijn dat je helemaal geen autisme hebt. Maar wel een aantal kenmerken hebt. Dat geldt in meer over mindere maten voor iedereen.
Handvatten kunnen handig zijn om problemen op te lossen maar daar is niet perse een diagnose voor nodig.
Het onderzoek zelf zat wel binnen de deadline, maar dat schrijven niet. De hele dag achter mijn laptop bivakkeren is niets, ook niet aangezien er FOK! bestaat.quote:Het zou geen goed wetenschappenlijkonderzoek zijn als het niet over de deadline heen zou gaan.![]()
In ieder geval de scheikundige wetenschap, heb ik begrepen. Da's tof!quote:Wetenschap is namelijk ook een van mijn interrese gebieden.
Mezelf de schuld geven deed ik vooral bij het mislukken van het eerste project. Ik begreep niet waarom ik geen fatsoenlijke start ermee kon maken. Af en toe had ik gewoon buikpijn door de stress, wat ik vooral merkte tijdens mijn bijbaan. Vermoedelijk heeft dit ook twee keer ertoe geleid dat ik een botsing veroorzaakte met de bedrijfswagen waarin ik reed. Nadat ik met het project gestopt was, waren de klachten ook over.quote:Op woensdag 4 november 2009 22:19 schreef Wii-Style het volgende:
Voor mij is er toch echt heel veel veranderd, vooral als je het zeker weet. Als er dan dingen fout gaan, dan leg je bij jezelf de schuld. Als je dat niet vaak doet, dan is dat goed. Maar vroeger ging het bij mij wel mis bij simpele dingen zoals naar het centrum gaan om wat te kopen, kwam ik helemaal gestrest thuis. Daar werd ik natuurlijk niet vrolijk van, ik wist niet waarom het gebeurde, en zulke dingen kunnen echt deprimerend zijn. Als nu zoiets gebeurt denk ik bij mezelf: het zal wel. Ik doe mijn best, en als het niet lukt, dan is dat niet erg.
Welke tak van wetenschap heeft jouw interesse?quote:Hier ook.
Biologie natuurlijk.quote:Op woensdag 4 november 2009 22:46 schreef lyolyrc het volgende:
Welke tak van wetenschap heeft jouw interesse?
Ik heb ook zo'n brede interesse. Biologie heeft ook wel mijn interesse, met een klein dipje tijdens mijn eerste project dat chemisch-biologisch was.quote:Op woensdag 4 november 2009 23:04 schreef Wii-Style het volgende:
Biologie natuurlijk.Ik vind alles eigenlijk wel interessant. Wetenschap is wetenschap.
Dat snap ik als het goed gaat ben ik ook niet met die dingen bezig. Misschien kom je er zo met wat extra begeleiding ook wel. En zo lang jij geen andere problemen in het daganlijks leven hebt is zo'n diagnose ook helemaal niet nodig. Of heb je in het dagenlijks leven wel problemen met vrienden en of relaties?quote:Op woensdag 4 november 2009 22:34 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Toen het met mijn eerste project lastig ging, heb ik er wel over gedacht om een diagnose te laten stellen. Maar nadat mijn huidige project goed ging, is dat weer uit beeld verdwenen. Totdat ik in de afgelopen maanden weer tegen de problemen opliep.
Wat voor onderzoek doe je eigenlijk? Ik ben eigenlijk wel nieuwschierig.quote:[..]
Het onderzoek zelf zat wel binnen de deadline, maar dat schrijven niet. De hele dag achter mijn laptop bivakkeren is niets, ook niet aangezien er FOK! bestaat.![]()
[..]
Ja ik ben chemisch laborant. En ik heb stage gelopen bij een onderzoeksinstituut en het daar erg naar mijn zin gehad. Ik heb stage gelopen bij het NIOZ(onderzoek naar de zee). Ik wil eigenlijk ook die kant op maar dat lukt helaas niet. Maar ik ga er nu aanwerken om die droom toch te realiseren.quote:In ieder geval de scheikundige wetenschap, heb ik begrepen. Da's tof!Daarin ben ik ook actief.
Biologie vind ik niet echt interresant. Biochemie daarin tegen weer wel.quote:Op woensdag 4 november 2009 23:04 schreef Wii-Style het volgende:
[..]
Biologie natuurlijk.Ik vind alles eigenlijk wel interessant. Wetenschap is wetenschap.
Eigenlijk gaat het voor de rest wel goed. Ik heb een bijbaan waarbij ik een leidinggevende functie heb (maximaal zo'n 25 mensen onder me). Ik werk daar al bijna 9 jaar en kreeg snel nadat ik daar begon al extra verantwoordelijkheden, de leidinggevende functie die ik nu heb, bekleed ik inmiddels zo'n 2 jaar.quote:Op donderdag 5 november 2009 14:59 schreef tijnbrein het volgende:
Dat snap ik als het goed gaat ben ik ook niet met die dingen bezig. Misschien kom je er zo met wat extra begeleiding ook wel. En zo lang jij geen andere problemen in het daganlijks leven hebt is zo'n diagnose ook helemaal niet nodig. Of heb je in het dagenlijks leven wel problemen met vrienden en of relaties?
Ik denk dat ik heel veel kan ondervangen met planmatig werken. Daar schort het nogal vaak aan. Het schrijven van het verslag was ik in eerste instantie ook zonder plan gaan doen, waardoor ik gigantisch in de knoop kwam. Dat had ook ermee te maken dat ik totaal geen idee had hoe ik het moest opbouwen.quote:Nog maals het is aan jezelf of jij je laat onderzoeken of niet. Maar hulp vragen kan ook zonder diagnose. Dus schroom je niet. Het zou zonde zijn als je de problemen komt door dat je niet om hulp hebt gevraagd.
Ik heb schijfvormige vloeibaar kristallijne moleculen gesynthetiseerd, discoten worden ze genoemd. Deze hebben de neiging om zich in bepaalde oplosmiddelen te gaan stapelen (stel je maar een stapel ontbijtborden voor), dat noemen we zelf-assemblage. Ik heb vervolgens aan zo'n discoot een polymeriseerbare groep vastgezet (methacryloylgroep) en heb vervolgens door middel van radicaalpolymerisatie een random copolymeer gemaakt van mijn polymeriseerbare discoot en butylmethacrylaat. Eigenlijk wilden we nog testen of dit copolymeer zich netjes zou vouwen door de stapeleigenschappen van de discoten, maar daar ben ik door het schrijven aan het verslag niet meer aan toe gekomen. Het was dus organische chemie waar ik me mee bezig heb gehouden.quote:Wat voor onderzoek doe je eigenlijk? Ik ben eigenlijk wel nieuwschierig.
FOK! is wel zo'n ontspanning, maar daar krijg ik ook vierkante ogen van.quote:De hele dag geconcenteerd bezig kan ook niet je moet ook af en toe ontspannen![]()
Wat hield jouw onderzoek in? Deed je meer analyse of synthese, net als ik?quote:Ja ik ben chemisch laborant. En ik heb stage gelopen bij een onderzoeksinstituut en het daar erg naar mijn zin gehad. Ik heb stage gelopen bij het NIOZ(onderzoek naar de zee). Ik wil eigenlijk ook die kant op maar dat lukt helaas niet. Maar ik ga er nu aanwerken om die droom toch te realiseren.
Ik heb ook biochemisch werk gedaan. Maar dat is allemaal van dat gepruts op kleine schaal. Bijvoorbeeld DNA-transfectie bij bacteriën. Dan heb je 10 µl DNA.quote:Biologie vind ik niet echt interresant. Biochemie daarin tegen weer wel.
quote:Op donderdag 5 november 2009 16:06 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Eigenlijk gaat het voor de rest wel goed. Ik heb een bijbaan waarbij ik een leidinggevende functie heb (maximaal zo'n 25 mensen onder me). Ik werk daar al bijna 9 jaar en kreeg snel nadat ik daar begon al extra verantwoordelijkheden, de leidinggevende functie die ik nu heb, bekleed ik inmiddels zo'n 2 jaar.
In sociale interacties wordt me vaak aangerekend dat ik te weinig initiatief neem. Dat heeft niets te maken met dat ik een hekel heb aan gezelschap, maar ik ben vooral met mijn eigen dingen bezig. Een van mijn beste vrienden heeft zelf trouwens wel officieel de diagnose gekregen dat hij licht autistisch is. Wat relaties betreft gaat het een stuk minder, de laatste keer dat het echt iets kon worden, is helaas nogal pijnlijk geëindigd.
quote:[..]
Ik denk dat ik heel veel kan ondervangen met planmatig werken. Daar schort het nogal vaak aan. Het schrijven van het verslag was ik in eerste instantie ook zonder plan gaan doen, waardoor ik gigantisch in de knoop kwam. Dat had ook ermee te maken dat ik totaal geen idee had hoe ik het moest opbouwen.
Klinkt best ingewikkeldquote:[..]
Ik heb schijfvormige vloeibaar kristallijne moleculen gesynthetiseerd, discoten worden ze genoemd. Deze hebben de neiging om zich in bepaalde oplosmiddelen te gaan stapelen (stel je maar een stapel ontbijtborden voor), dat noemen we zelf-assemblage. Ik heb vervolgens aan zo'n discoot een polymeriseerbare groep vastgezet (methacryloylgroep) en heb vervolgens door middel van radicaalpolymerisatie een random copolymeer gemaakt van mijn polymeriseerbare discoot en butylmethacrylaat. Eigenlijk wilden we nog testen of dit copolymeer zich netjes zou vouwen door de stapeleigenschappen van de discoten, maar daar ben ik door het schrijven aan het verslag niet meer aan toe gekomen. Het was dus organische chemie waar ik me mee bezig heb gehouden.
Ik heb de opname snelheid van CO2 door micro-organismen onderzocht. Er was een heel jaar lang zeewater bemonsteerd daaraan is gelabed koolstof (C13) toegevoegd. En na incubatie is het zeewater gefiltreerd. De filters heb geanalyseerd op de verhouding 12C/13C. Om vervolgens daaruit de opname snelheid te bereken.quote:[..]
FOK! is wel zo'n ontspanning, maar daar krijg ik ook vierkante ogen van.![]()
[..]
Wat hield jouw onderzoek in? Deed je meer analyse of synthese, net als ik?
Ik ben toch meer geïnterreseerd in biomolecule enzo. Oplosbare polymeren bijvoorbeeldquote:[..]
Ik heb ook biochemisch werk gedaan. Maar dat is allemaal van dat gepruts op kleine schaal. Bijvoorbeeld DNA-transfectie bij bacteriën. Dan heb je 10 µl DNA.Dan ga je je echt afvragen of je dat drupje nou wel of niet goed hebt gepipetteerd.
Da's jammer als een (potentiële) relatie eindigt. Ik merk zelf wel eens dat ik in mijn hoofd dingen rooskleuriger maak dan ze zijn. Is het niet zo dat het in jouw geval meer leek, dan het in feite was? En dat je misschien hoopte dat het iets zou worden?quote:Op donderdag 5 november 2009 16:31 schreef tijnbrein het volgende:
Dat klinkt goed.Dat je bijbaan zo goed gaat.
Vrienden heb ik ook weinig, en mijn behoefte aan contact wisseld soms wil ik wel contact andere dagen ben ik liever alleen. Initiatief nemen vind ik ook lastig. Relaties heb ik nog niet echt gehad. Helaas is een "relatie" zeer abrupt geëndigd zo abrupt zelfs dat twijfel of het überhaupt wel een relatie was. En waarom dat zo gelopen weet ik ook niet.![]()
Het is ook een kwestie van doen en daar af en toe je neus bij stoten. Supersociaal zal ik nooit worden, maar dat hoeft ook niet. En wat heb je aan 500 hyvesvriendjes en -vriendinnetjes?quote:Dus als jij verder geen hinder ondervind is dat alleen maar goed.Misschien kan je door wat handvatten te krijgen wat opener worden in sociale contacten.
Mijn ervaring is dat schrijven zich toch moeilijk laat plannen. Je kunt een overzicht maken wat belangrijke punten zijn, maar dan wordt het altijd weer oppassen om niet een hoop details erbij te halen of juist teveel weg te laten. En dan ook nog de juiste woorden kiezen om het tot een goed leesbaar geheel te maken.quote:
Dat is mooi.![]()
Nu weet je wat je moet doen om in de toekomst niet meer in de knoop te komen zitten.
Waarschijnlijk zal jij in de toekomst vaker dingen moeten schrijven dus dan weet wat je kan verwachten en hoe je het aan moet pakken.
Ohhh, CO2! Dat moet je toch weten als laborant! Geeft niet, ik ben nogal een pietje precies in die dingen.quote:Klinkt best ingewikkeldMaar wel erg interresant.
Ik heb de opname snelheid van CO2 door micro-organismen onderzocht. Er was een heel jaar lang zeewater bemonsteerd daaraan is gelabed koolstof (C13) toegevoegd. En na incubatie is het zeewater gefiltreerd. De filters heb geanalyseerd op de verhouding 12C/13C. Om vervolgens daaruit de opname snelheid te bereken.
Dat DNA-transfecteren heb ik maar één keer gedaan. Ik ben in die periode vooral bezig geweest met fluorescente eiwitten die metaalionen kunnen binden, o.a. Cu+ en Zn2+.quote:Ik ben toch meer geïnterreseerd in biomolecule enzo. Oplosbare polymeren bijvoorbeeld
Nee hoor, hier ook grote moeite mee. Soms zelfs met een simpele mail sturen. Als iets mijn interesse heeft, alles helemaal perfect. Maar met desinteresse.. Zit ik weken lang ergens tegen aan te hikken om het vervolgens gestressed snel alsnog te tikken (en dus af te raffelen) dit is de reden waarom ik na het vmbo ben gestopt met school.quote:Op woensdag 4 november 2009 21:10 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Is moeite hebben met verslagen maken ook een typisch aspect van autisme?
Ik denk dat het combinatie is van het meer maken dan het daadwerkelijk was en hopen op meer. Terwijl ik wist dat het nooit iets zou kunnen worden. Toch een leuke tijd gehad met iemand helaas is dat nu over. Volgende keer beter.quote:Op donderdag 5 november 2009 17:29 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Da's jammer als een (potentiële) relatie eindigt. Ik merk zelf wel eens dat ik in mijn hoofd dingen rooskleuriger maak dan ze zijn. Is het niet zo dat het in jouw geval meer leek, dan het in feite was? En dat je misschien hoopte dat het iets zou worden?
Inderdaad gewoon met vallen en opstaan doorgaan. Uiteindelijk kom je toch wel mensen tegen waarmee het klikt.quote:[..]
Het is ook een kwestie van doen en daar af en toe je neus bij stoten. Supersociaal zal ik nooit worden, maar dat hoeft ook niet. En wat heb je aan 500 hyvesvriendjes en -vriendinnetjes?![]()
Dat is ook zo. Daarom is het ook handig als iemand af en toe meekijkt en je aanstuurt als dat nodig is. Zeker als je problemen het met het overzicht behouden.quote:[..]
Mijn ervaring is dat schrijven zich toch moeilijk laat plannen. Je kunt een overzicht maken wat belangrijke punten zijn, maar dan wordt het altijd weer oppassen om niet een hoop details erbij te halen of juist teveel weg te laten. En dan ook nog de juiste woorden kiezen om het tot een goed leesbaar geheel te maken.![]()
Shame on mequote:[..]
Ohhh, CO2! Dat moet je toch weten als laborant! Geeft niet, ik ben nogal een pietje precies in die dingen.![]()
Maar het klinkt interessant wat je hebt gedaan. Betekent het dat je veel met kinetiek bent bezig geweest? En hoe analyseer je dan die koolstofisotopen?![]()
Dat is ook interresantquote:[..]
Dat DNA-transfecteren heb ik maar één keer gedaan. Ik ben in die periode vooral bezig geweest met fluorescente eiwitten die metaalionen kunnen binden, o.a. Cu+ en Zn2+.
Dat hoeft ook helemaal niet. Ik heb weer niets met fotografie bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 5 november 2009 17:39 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik wil heel graag op iedereen reageren maar het grootste gedeelte gaat over wetenschap etc. en ik heb daar echt helemaal niets mee.. Dus dat gaat een beetje moeilijk.
Dream Theater een band. Waar een aantal mensen hier in het topic van fan zijn.quote:Welkom Rexonium!
Wat is DT?
Borderline gezelligquote:[..]
Nee hoor, hier ook grote moeite mee. Soms zelfs met een simpele mail sturen. Als iets mijn interesse heeft, alles helemaal perfect. Maar met desinteresse.. Zit ik weken lang ergens tegen aan te hikken om het vervolgens gestressed snel alsnog te tikken (en dus af te raffelen) dit is de reden waarom ik na het vmbo ben gestopt met school.
Over stempeltjes.. Blijf het apart vinden. Aan de ene kant begrijpelijk, je weet inderdaad waar iets aan ligt, je kan daardoor beter grenzen afbakenen en niet jezelf compleet schuldig voelen. Een beetje als, ik heb moeite met sociale interactie maar ik ben autist. Andersom gebeurd t ook snel, dat de nadruk op het laatste deel van de zin ligt. Dus jezelf verstoppen achter een diagnose (zeg niet dat dat voor iedereen geldt)
Er zitten echt twee kanten aan. Zelf herken ik heel veel van ADD in mijzelf, en het zal ook bepaalde dingen in mijn leven verklaren. Ik zat laatst te twijfelen of ik mijzelf zou laten testen. Maar bij nader inzien zijn het altijd anderen geweest die zich aan bepaalde dingen stoorden (mijn ouders bijv) terwijl ik altijd gelukkig met mijzelf ben geweest. Dat is dus de reden om niet achter een stempeltje aan te gaan, ik vertik het om dat voor anderen te doen.
Heb meerdere lapels opgeplakt gekregen overigens, onder andere ook borderline en autisme. Altijd door anderen.
Initiatief nemen of het gebrek daaraan zie ik vaak terug komen. Wat ervaren jullie dan? Wat zijn de grootste struikelblokken?
Ik merk bij mijzelf steeds meer dat ik eigenlijk geen initiatiefnemer ben. Meer omdat ik normaal geen zin heb in contact met anderen en daarom voelt t alsof ik ze gebruik. Want ik zoek alleen contact als ik iemand zoek om mee te gaan naar een concert bijv. en ik ben geen gebruiker. Heeft te maken met mijn verleden, in mijn relatie zijn alle contacten verbroken, en ik vind het moeilijk ze weer op te pakken. Geldt trouwens niet voor iedereen, als ik dan echt een maatje heb gevonden waar het super mee klikt (zoals nu) dan ben ik héél erg van t initiatief nemen omdat t allemaal oprecht is en ik ook intens geniet van t samen zijn en dingen ondernemen. Soms wel tot vervelens toe hoor, dat realiseer ik me ook wel.
Ik begin steeds losser te worden in mijn contacten en dingen te ondernemen, het is niet dat ik niet sociaal ben maar ik ben gewoon erg moeilijk in het contacten houden en gek genoeg ook in het contacten leggen. Ik beperk t dan ook tot 1 beste vriend die op de eerste plek komt en t hangt ervan af in wat voor bui ik ben en hoe ik me voel of ik met andere mensen iets leuks doe of niet.
En verder weer een heleboel wetenschappelijke praatjes die ik wel lees maar absoluut niet snapDus ik stop mijn betoog bij deze.
Ik was al bang dat we er een beetje een scheikunde-slowchat van aan het maken waren.quote:Op donderdag 5 november 2009 17:39 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik wil heel graag op iedereen reageren maar het grootste gedeelte gaat over wetenschap etc. en ik heb daar echt helemaal niets mee.. Dus dat gaat een beetje moeilijk.
Bij mij was het niet per se desinteresse. Ik zat af en toe naar mijn beeldscherm te staren en te denken: "wat kan ik in hemelsnaam hierover opschrijven?" Ook te gedetailleerd of juist te globaal dingen opschrijven was een probleem. Ik ben ook nooit een goede samenvatter geweest, wat wel erg handig is voor het type verslag dat ik schrijf.quote:Nee hoor, hier ook grote moeite mee. Soms zelfs met een simpele mail sturen. Als iets mijn interesse heeft, alles helemaal perfect. Maar met desinteresse.. Zit ik weken lang ergens tegen aan te hikken om het vervolgens gestressed snel alsnog te tikken (en dus af te raffelen) dit is de reden waarom ik na het vmbo ben gestopt met school.
Labels kunnen gevaarlijk zijn, zeker als het om werk gaat. Ik merk vanzelf wel wanneer ik tegen mijn grenzen aanloop, een label heb ik daar niet voor nodig.quote:Over stempeltjes.. Blijf het apart vinden. Aan de ene kant begrijpelijk, je weet inderdaad waar iets aan ligt, je kan daardoor beter grenzen afbakenen en niet jezelf compleet schuldig voelen. Een beetje als, ik heb moeite met sociale interactie maar ik ben autist. Andersom gebeurd t ook snel, dat de nadruk op het laatste deel van de zin ligt. Dus jezelf verstoppen achter een diagnose (zeg niet dat dat voor iedereen geldt)
Er zitten echt twee kanten aan. Zelf herken ik heel veel van ADD in mijzelf, en het zal ook bepaalde dingen in mijn leven verklaren. Ik zat laatst te twijfelen of ik mijzelf zou laten testen. Maar bij nader inzien zijn het altijd anderen geweest die zich aan bepaalde dingen stoorden (mijn ouders bijv) terwijl ik altijd gelukkig met mijzelf ben geweest. Dat is dus de reden om niet achter een stempeltje aan te gaan, ik vertik het om dat voor anderen te doen.
Heb meerdere lapels opgeplakt gekregen overigens, onder andere ook borderline en autisme. Altijd door anderen.
Ik vind het wel lastig om te zeggen wat ik ervaar. Volgens mij heb ik dat nooit echt gedaan, initiatief nemen. Bij mijn werk moet ik het wel en dat gaat me dan meestal wel goed af. Maar het doel is dan ook erg duidelijk: mensen iets laten doen, een probleem oplossen, etc. Gelukkig zijn heb ik wel vrienden die dat gebrek aan initiatief niet zo heel veel uitmaakt. Ze weten het en ze begrijpen dat ik het niet kwaad bedoel. Maar degenen die het niet weten, kunnen dat al gauw verkeerd opvatten. Vooral ook als relaties om de hoek komen kijken.quote:Initiatief nemen of het gebrek daaraan zie ik vaak terug komen. Wat ervaren jullie dan? Wat zijn de grootste struikelblokken?
Ik merk bij mijzelf steeds meer dat ik eigenlijk geen initiatiefnemer ben. Meer omdat ik normaal geen zin heb in contact met anderen en daarom voelt t alsof ik ze gebruik. Want ik zoek alleen contact als ik iemand zoek om mee te gaan naar een concert bijv. en ik ben geen gebruiker. Heeft te maken met mijn verleden, in mijn relatie zijn alle contacten verbroken, en ik vind het moeilijk ze weer op te pakken. Geldt trouwens niet voor iedereen, als ik dan echt een maatje heb gevonden waar het super mee klikt (zoals nu) dan ben ik héél erg van t initiatief nemen omdat t allemaal oprecht is en ik ook intens geniet van t samen zijn en dingen ondernemen. Soms wel tot vervelens toe hoor, dat realiseer ik me ook wel.
Ik begin steeds losser te worden in mijn contacten en dingen te ondernemen, het is niet dat ik niet sociaal ben maar ik ben gewoon erg moeilijk in het contacten houden en gek genoeg ook in het contacten leggen. Ik beperk t dan ook tot 1 beste vriend die op de eerste plek komt en t hangt ervan af in wat voor bui ik ben en hoe ik me voel of ik met andere mensen iets leuks doe of niet.
Zal het niet meer doen.quote:En verder weer een heleboel wetenschappelijke praatjes die ik wel lees maar absoluut niet snapDus ik stop mijn betoog bij deze.
Dat was alleen de laatste paar posts.quote:Op donderdag 5 november 2009 18:00 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Ik was al bang dat we er een beetje een scheikunde-slowchat van aan het maken waren.![]()
quote:[..]
Bij mij was het niet per se desinteresse. Ik zat af en toe naar mijn beeldscherm te staren en te denken: "wat kan ik in hemelsnaam hierover opschrijven?" Ook te gedetailleerd of juist te globaal dingen opschrijven was een probleem. Ik ben ook nooit een goede samenvatter geweest, wat wel erg handig is voor het type verslag dat ik schrijf.
[..]
Labels kunnen gevaarlijk zijn, zeker als het om werk gaat. Ik merk vanzelf wel wanneer ik tegen mijn grenzen aanloop, een label heb ik daar niet voor nodig.
[..]
Ik vind het wel lastig om te zeggen wat ik ervaar. Volgens mij heb ik dat nooit echt gedaan, initiatief nemen. Bij mijn werk moet ik het wel en dat gaat me dan meestal wel goed af. Maar het doel is dan ook erg duidelijk: mensen iets laten doen, een probleem oplossen, etc. Gelukkig zijn heb ik wel vrienden die dat gebrek aan initiatief niet zo heel veel uitmaakt. Ze weten het en ze begrijpen dat ik het niet kwaad bedoel. Maar degenen die het niet weten, kunnen dat al gauw verkeerd opvatten. Vooral ook als relaties om de hoek komen kijken.
[..]
Zal het niet meer doen.![]()
Dat maakt het juist nu zo lastig dat soort dingen.quote:Op donderdag 5 november 2009 18:04 schreef Cassandra87 het volgende:
Mijn probleem is dat ik het moet wel van twee kanten komen en dat gevoel mis ik soms een beetje en dan houdt het voor mij gewoon op.
Inderdaad. Ervaar dat ook wel, maar ook wel dat ik zélf snel mijn interesse verlies, of dat 1 keer in de maand voldoende is. Zijn echt hele speciale mensen die je echt eens in de zoveel jaar tegen komt denk ik waar het zo goed mee klikt dat elke keer dat je afspreekt alles leuker en gezelliger wordt.
Funny, when I think about it..
Hier ben ik het helemaal mee eens. Overigens heb ik 7 jaar geleden een beste vriend gehad, waar ik heel veel heb mee gemaakt, die me van t een op t andere moment liet vallen. Dat heeft me echt heel erg gekwetst en pijn gedaan maar oko wantrouwend gemaakt. Was de grootste bloedneus. Later nog wel een paar keer te goed van vertrouwen geweest en wederom mijn neus gestoten. Kan nu echt zeggen dat ik 7 jaar later wederom mijn soulmate heb gevonden, hoewel de angst om dat/hem kwijt te raken blijft sluimeren. Ik ben in een zin heel sociaal hoewel ik gewoon graag gemogen wordt en dit niet altijd van mij uit komt. Maar ik heb liever 1 of 2 goede vrienden dan een hoop vage kennissen (hoewel ik wel 270 hyve vriendjes hebquote:Het is ook een kwestie van doen en daar af en toe je neus bij stoten. Supersociaal zal ik nooit worden, maar dat hoeft ook niet. En wat heb je aan 500 hyvesvriendjes en -vriendinnetjes?
gefeliciteerd!!quote:Op donderdag 5 november 2009 22:55 schreef blessed19 het volgende:
ik ben aangenomen met een proefperiode van 3 maanden!
Gefeliciteerdquote:Op donderdag 5 november 2009 22:55 schreef blessed19 het volgende:
ik ga bij radio/tv apeldoorn vrijwilligerswerk bekleden als technicus radio en als beeldbewerker. zeker dat beeldbewerking heeft bij mij echt een voorkeur. je bent dan in je eentje aan het werk met beelden en geluiden. aangezien ik visueel gezien erg ver boven het gemiddelde ben, lijkt me dit een leuke ervaring om te kijken of het niet wat is in mijn verdere leven!
DT is trouwens priegel-metal. Sommige zien DT als de nieuwe ''rush'' generatie. Als je behoefte hebt aan wat stevigers in dat gerne, dan kan ik je spiral architect en watchtower aanraden!
De feedback die jij geeft stel ik wel opprijs eigenlijk dus ga er vooral mee door.quote:Op donderdag 5 november 2009 22:57 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik reageer echt even vanuit mijn perspectief, excuseer mijn egoisme in dit geval. Maar ik vind het wel een razend interessant onderwerp en kan niet voor een ander denken. (Ik weet dat de gedachte vaak is langsgekomen, maar ik beschouw niemand als studie-object, ik leer echter wel mijzelf analyseren)
Zo ik ben eindelijk vrij trouwens van mn werk.
Een scheikunde slowchat is niet erg en ook wel interessant maar ik was gewoon erg slecht in exacte vakken
Dat is het zeker, ik baal er ook nog steeds van dat het zo gelopen is. Helaas kan ik daar niets aan veranderen en zou moeten accepeteren dat het zo is. Misschien kom ik ooit nog wel zo'n iemand tegen.quote:[..]
Hier ben ik het helemaal mee eens. Overigens heb ik 7 jaar geleden een beste vriend gehad, waar ik heel veel heb mee gemaakt, die me van t een op t andere moment liet vallen. Dat heeft me echt heel erg gekwetst en pijn gedaan maar oko wantrouwend gemaakt. Was de grootste bloedneus. Later nog wel een paar keer te goed van vertrouwen geweest en wederom mijn neus gestoten. Kan nu echt zeggen dat ik 7 jaar later wederom mijn soulmate heb gevonden, hoewel de angst om dat/hem kwijt te raken blijft sluimeren. Ik ben in een zin heel sociaal hoewel ik gewoon graag gemogen wordt en dit niet altijd van mij uit komt. Maar ik heb liever 1 of 2 goede vrienden dan een hoop vage kennissen (hoewel ik wel 270 hyve vriendjes heb)
Lyolyrc ben je niet dusdanig intelligent dat je te lang en te veel nadenkt over de meest simpele dingen?
Dta t schrijven daarom moeizaam gaat?
Wat maakt het lastig tijn, dat die mensen zo zeldzaam zijn? Het is meer zeldzaam dat de wederzijdse interesse blijvend is en niet na 2 maanden verdwijnt.
Ik wilde nog een heel relaas typen, maar ik ben er al een beetje over uit. Zelfanalyse viel in dit geval ook wel mee
Psychologie is inderdaad interessant. Maar ik ben toch blij dat ik dat niet ben gaan studeren, want dat is nog méér schrijfwerk.quote:Op donderdag 5 november 2009 22:57 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik reageer echt even vanuit mijn perspectief, excuseer mijn egoisme in dit geval. Maar ik vind het wel een razend interessant onderwerp en kan niet voor een ander denken. (Ik weet dat de gedachte vaak is langsgekomen, maar ik beschouw niemand als studie-object, ik leer echter wel mijzelf analyseren)
Zo ik ben eindelijk vrij trouwens van mn werk.
Een scheikunde slowchat is niet erg en ook wel interessant maar ik was gewoon erg slecht in exacte vakken
Iedereen wordt graag aardig gevonden, al zal niet iedereen dat toegeven. Als je dan een keer niet lekker loopt, is dat een flinke teleurstelling. Dat van een handjevol vrienden herken ik wel en dat is ook precies het geval bij mij op dit moment. Mensen met wie je het gezellig kunt hebben, maar die er ook zijn als het minder gaat.quote:Hier ben ik het helemaal mee eens. Overigens heb ik 7 jaar geleden een beste vriend gehad, waar ik heel veel heb mee gemaakt, die me van t een op t andere moment liet vallen. Dat heeft me echt heel erg gekwetst en pijn gedaan maar oko wantrouwend gemaakt. Was de grootste bloedneus. Later nog wel een paar keer te goed van vertrouwen geweest en wederom mijn neus gestoten. Kan nu echt zeggen dat ik 7 jaar later wederom mijn soulmate heb gevonden, hoewel de angst om dat/hem kwijt te raken blijft sluimeren. Ik ben in een zin heel sociaal hoewel ik gewoon graag gemogen wordt en dit niet altijd van mij uit komt. Maar ik heb liever 1 of 2 goede vrienden dan een hoop vage kennissen (hoewel ik wel 270 hyve vriendjes heb)
Het is inderdaad wel zo dat ik veel beredeneer en dat ik vaak misschien meer zou moeten doen dan denken. Vroeger zei mijn moeder trouwens altijd dat ik eerst moest denken en dan doen. Blijkbaar ben ik daarin een beetje doorgeslagen.quote:Lyolyrc ben je niet dusdanig intelligent dat je te lang en te veel nadenkt over de meest simpele dingen?
Dta t schrijven daarom moeizaam gaat?
Gefeliciteerd!quote:Op donderdag 5 november 2009 22:55 schreef blessed19 het volgende:
Dat is geen toeval als mensen een gezamenlijke interesse hebben.quote:Op donderdag 5 november 2009 23:08 schreef tijnbrein het volgende:
Dat het ontaarden in een scheikunde slowchat was gewoon toeval![]()
Niet wanhopen en dingen doen waar je plezier aan beleefd is het beste. Ik heb gisteren een ontzettend goede voetbaltraining gehad en daarna alles nog geëvalueerd met een vriend. Ik merkte dat dat een enorme mentale opsteker was. Hij zei ook dat weer een stapje hoger komen met voetballen een positieve impuls kan geven aan mijn hele leven. Jij hebt vast ook wel een hobby waar je nog beter in wil worden wat ook je hele leven positief kan beïnvloeden.quote:Dat is het zeker, ik baal er ook nog steeds van dat het zo gelopen is. Helaas kan ik daar niets aan veranderen en zou moeten accepeteren dat het zo is. Misschien kom ik ooit nog wel zo'n iemand tegen.
Inderdaad en dat moet je natuurlijk ook zo proberen te houden. Ik merk dat ik er zelf nogal eens laks in ben, wat niet erg bevorderlijk is voor mijn contacten.quote:Gelukkig heb ik een aantal goeie vrienden en meerdere kennisen waarmee ik regelmatig praat dus ik vind zelf dat ik het vrij goed doe op sociaal gebied.
Dat is waarquote:Op vrijdag 6 november 2009 14:18 schreef lyolyrc het volgende:
knip
Dat is geen toeval als mensen een gezamenlijke interesse hebben.![]()
Ik wanhoop niet. En zeker niet om dat wat laatst gebeurd was. Integendeel. Dat is een van de beste dingen die mij overkomen is de laatste tijd. Nee ik heb niet echt een hobby. Maar ik probeer wel dingen te doen.quote:[..]
Niet wanhopen en dingen doen waar je plezier aan beleefd is het beste. Ik heb gisteren een ontzettend goede voetbaltraining gehad en daarna alles nog geëvalueerd met een vriend. Ik merkte dat dat een enorme mentale opsteker was. Hij zei ook dat weer een stapje hoger komen met voetballen een positieve impuls kan geven aan mijn hele leven. Jij hebt vast ook wel een hobby waar je nog beter in wil worden wat ook je hele leven positief kan beïnvloeden.
Het blijft inderaad lastig.quote:[..]
Inderdaad en dat moet je natuurlijk ook zo proberen te houden. Ik merk dat ik er zelf nogal eens laks in ben, wat niet erg bevorderlijk is voor mijn contacten.
Dus je hebt het niet naar je zin op je werk?quote:Op vrijdag 6 november 2009 14:19 schreef Dr.Mikey het volgende:
ik ben deze week weer zo gebruikt op me werk (lees ik zit er via jobstap dus ik krijg alle klote klusjes)
Dat ik er vandaag gewoon geen zin in had. En dat vinden ze kut want we kregen de titel van het jaar binnen.
Het boeit me eigenlijk niets meer , Omgang met collega's even min.
Het is dat omgaan met klanten zo gezellig is
Herkenbaarquote:Op vrijdag 6 november 2009 14:31 schreef Thrackan het volgende:
Gister weer eens een goed, verhelderend gesprek gehad met een vriendin over mijn eigen probleem.
Vooral het scenariodenken: Het van tevoren ALLES willen weten en zien voordat je ergens mee begint. Dat is echt wat mijn kop volpropt.
En dat komt omdat ze me nog steeds minder behandelen omdat ik asperger heb.quote:Op vrijdag 6 november 2009 14:28 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Dus je hebt het niet naar je zin op je werk?
Dat is inderdaad ook een vervelend punt van autisme. Zo ongelofelijk herkenbaar. Als dit, wat gebeurt er dan, en als ik ga sporten, hoeveel tijd houd ik dan nog over voor internet, rekening houdend met prikkels...quote:Op vrijdag 6 november 2009 14:31 schreef Thrackan het volgende:
Gister weer eens een goed, verhelderend gesprek gehad met een vriendin over mijn eigen probleem.
Vooral het scenariodenken: Het van tevoren ALLES willen weten en zien voordat je ergens mee begint. Dat is echt wat mijn kop volpropt.
Ander werk gaan zoeken? Of er over gaan praten met je leidinggevende?quote:Op vrijdag 6 november 2009 14:43 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
En dat komt omdat ze me nog steeds minder behandelen omdat ik asperger heb.
Wat ik ook probeer maakt geen drol uit. Ik mag nog steeds de hele zaak elke dag alfabeten en stofzuigen terwijl het overige winkelpersoneel het altijd dan nog gezellig heeft achter de balie. .
En ik heb zo iets als ik die kut klusjes al krijg wil ik de overige niet.
Maar dan komen ze weer met gelul dat er veel valt in te voeren achter de balie of dat er 2ehands weggewerkt moet worden. Dat is iets wat iemand prima alleen kan maar wat ze dan met zijn 3en of vieren moeten doen.
Toen ik daar kwam werd mij een eigen afdeling beloofd (Retro afdeling)
Maar nadat ik dat onder handen had genomen de eerste weken stond het eigenlijk perfect en viel er niet zo veel meer te doen.
Nu ben ik vooral het slaafje van het kassa personeel.
Moet er inruil getest worden dan roepen ze mij zodat ze er een klant extra bij kunnen helpen.
Maar mij achter de kassa zetten ? Ooh nee stel je voor die man is autist he ! Nee daar komen fouten van hoor dat durven we niet aan![]()
![]()
Het autistisch spectrum is uitgesloten bij mijn diagnose, maar dit komt inderdaad wel aardig overeen. Dat is ook de reden dat men die richting uit ging kijken bij mijn onderzoeken.quote:Op vrijdag 6 november 2009 14:45 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Dat is inderdaad ook een vervelend punt van autisme. Zo ongelofelijk herkenbaar. Als dit, wat gebeurt er dan, en als ik ga sporten, hoeveel tijd houd ik dan nog over voor internet, rekening houdend met prikkels...
Op de een of andere manier zoeken mensen met autisme graag herkenning
Ach, in mijn werk komt dat scenariodenken wel van pas
Welk labeltje je ook hebt dat maakt niets uit.quote:Op vrijdag 6 november 2009 14:55 schreef Thrackan het volgende:
[..]
Het autistisch spectrum is uitgesloten bij mijn diagnose, maar dit komt inderdaad wel aardig overeen. Dat is ook de reden dat men die richting uit ging kijken bij mijn onderzoeken.
Overigens, mijn diagnose luidt een persoonlijkheidsstoornis. Onder andere dit scenariodenken is geen aangeboren gedrag, maar aangeleerd gedrag.
Even kort samengevat wat de hoofdpunten bij mij zijn: (Compulsief) scenariodenken, confrontatievermijding en een grote verdediging om maar niks van mezelf te laten zien
Belachelijk.. Heb je dit niet aangegeven? Kun je niet op zoek naar een ander baantje en daar met een schone lei beginnen?quote:Op vrijdag 6 november 2009 14:43 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
En dat komt omdat ze me nog steeds minder behandelen omdat ik asperger heb.
Wat ik ook probeer maakt geen drol uit. Ik mag nog steeds de hele zaak elke dag alfabeten en stofzuigen terwijl het overige winkelpersoneel het altijd dan nog gezellig heeft achter de balie. .
En ik heb zo iets als ik die kut klusjes al krijg wil ik de overige niet.
Maar dan komen ze weer met gelul dat er veel valt in te voeren achter de balie of dat er 2ehands weggewerkt moet worden. Dat is iets wat iemand prima alleen kan maar wat ze dan met zijn 3en of vieren moeten doen.
Toen ik daar kwam werd mij een eigen afdeling beloofd (Retro afdeling)
Maar nadat ik dat onder handen had genomen de eerste weken stond het eigenlijk perfect en viel er niet zo veel meer te doen.
Nu ben ik vooral het slaafje van het kassa personeel.
Moet er inruil getest worden dan roepen ze mij zodat ze er een klant extra bij kunnen helpen.
Maar mij achter de kassa zetten ? Ooh nee stel je voor die man is autist he ! Nee daar komen fouten van hoor dat durven we niet aan![]()
![]()
Danku. Maar opleiding zegt niets over intelligentie. Mijn denkniveau ligt op t HBO, in mijn werk of waar mijn interesses liggen. Helaas kan ik slecht leren en ben ik niet verder gekomen dan VMBO.quote:Op vrijdag 6 november 2009 14:18 schreef lyolyrc het volgende:
Het is inderdaad wel zo dat ik veel beredeneer en dat ik vaak misschien meer zou moeten doen dan denken. Vroeger zei mijn moeder trouwens altijd dat ik eerst moest denken en dan doen. Blijkbaar ben ik daarin een beetje doorgeslagen.Ik ben ook wel een pietje precies als om sommige dingen gaat, waaronder schrijven. Misschien dat ik het ook meteen perfect probeer te doen. De tip van een vriend om eerst alles op te gaan schrijven wat in ieder geval weet, heeft wel geholpen om weer vooruit te komen. Overigens vind ik dat je veel zinnige dingen schrijft en als je het hier niet had gemeld, zou ik denken dat je hoger opgeleid was dan het vmbo. Of denk ik dan te negatief over het vmbo?
Dat klopt, Er zijn genoeg domme mensen met een HBO-opleiding en genoeg slimme zonder.quote:Op vrijdag 6 november 2009 15:17 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Danku. Maar opleiding zegt niets over intelligentie. Mijn denkniveau ligt op t HBO, in mijn werk of waar mijn interesses liggen. Helaas kan ik slecht leren en ben ik niet verder gekomen dan VMBO.
Ik heb enorm gezeik met mijn ex, wou dat ik ervan af was. Bwah ik hoef echt voorlopig geen relatie meer, mannen,
Gelukkig kan ik straks ff uitsnikken bij mn maatje, had dat even nodigNu eerst even lekker genieten bij de kapper..
Die training/hulp komt nog, even de wachtrij afwachtenquote:Op vrijdag 6 november 2009 15:00 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Welk labeltje je ook hebt dat maakt niets uit.
Wel lastig die dingen.![]()
Krijg je training/hulp omdat op te lossen?
Die muur blijft lastig. Maar die staat er niets voor niets.Je bent bang voor het onbekende en bang om gekwetst te worden. Je begrijpt de wereld niet of nauwelijks.
Ik zou willen dat er bij mij ook plannen in die richting. Alleen die zijn er dus nog niet.quote:Op vrijdag 6 november 2009 15:28 schreef Thrackan het volgende:
[..]
Die training/hulp komt nog, even de wachtrij afwachten
Tsja, om het een beetje cru te zeggen: Aangezien het bij mij aangeleerd gedrag is, en dus geen ontwikkelingsstoornis, is het misschien makkelijker te behandelen en/of af te leren.quote:Op vrijdag 6 november 2009 15:34 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Ik zou willen dat er bij mij ook plannen in die richting. Alleen die zijn er dus nog niet.
Daar heb je opzich een punt.quote:Op vrijdag 6 november 2009 15:44 schreef Thrackan het volgende:
[..]
Tsja, om het een beetje cru te zeggen: Aangezien het bij mij aangeleerd gedrag is, en dus geen ontwikkelingsstoornis, is het misschien makkelijker te behandelen en/of af te leren.
Bij autisme/Asperger zijn er meer bijkomende problemen:quote:Op vrijdag 6 november 2009 22:46 schreef NoShitSherlock het volgende:
Ik las pas trouwens wat over sociale fobie. Kan iemand mij hier misschien uitleggen hoe je iemand met bijvoorbeeld asperger en sociale fobie van elkaar kunt onderscheiden?
Volgens mij hebben beide groepen dezelfde klachten. Of is juist autisme als kind al zichtbaar en ontstaat een sociale fobie pas gedurende de puberteit?
quote:Op zaterdag 7 november 2009 00:52 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik ben weer helemaal happyEen fijne avond/knuffel kan soms zoveel wonderen doen
![]()
Maar ik ga nu slapen en morgenavond wel op anderen reagerenmoet morgen voor school naar Rotterdam en savonds hapje eten
dus slaap lekker allen en tot morgen aaf
Maar wat zijn preoccupaties precies dan?. Is achter de pc zitten en games spelen ook een preoccupatie?quote:Op zaterdag 7 november 2009 09:38 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Bij autisme/Asperger zijn er meer bijkomende problemen:
Iemand met autisme kan lang over zichzelf praten.
Iemand met autisme heeft vaak preoccupaties.
Iemand met autisme raakt sneller overprikkeld.
Het is een preoccupatie als het andere dingen in de weg zit.quote:Op zaterdag 7 november 2009 12:41 schreef NoShitSherlock het volgende:
[..]
Maar wat zijn preoccupaties precies dan?. Is achter de pc zitten en games spelen ook een preoccupatie?
Nee, maar mensen met autisme weten niet wanneer ze moeten stoppen.quote:Op zaterdag 7 november 2009 12:41 schreef NoShitSherlock het volgende:
En iedereen kan wel veel over zichzelf praten dat is toch geen indicatie van autisme?
Tja.. dat weet ik niet zo gauw.quote:Op zaterdag 7 november 2009 12:41 schreef NoShitSherlock het volgende:
En wat betreft dat overprikkelen. Ik denk dat mensen met een sociale fobie ook snel overprikkeld raken in sociale situaties.
Daar ben ik het mee eens.quote:Op vrijdag 6 november 2009 21:29 schreef Cassandra87 het volgende:
En toch denk ik dat de juiste contacten die muur ook voor een deel naar beneden kunnen halen.
Aangeleerd of aangeboren gedrag maakt niet uit.
Ik ben brunette.
Beide groepen hebben verschillende klachten. Er zit namelijk een verschil tussen iets niet begrijpen(autisten) en ergens bang voor zijn(sociale fobie).quote:Op vrijdag 6 november 2009 22:46 schreef NoShitSherlock het volgende:
Ik las pas trouwens wat over sociale fobie. Kan iemand mij hier misschien uitleggen hoe je iemand met bijvoorbeeld asperger en sociale fobie van elkaar kunt onderscheiden?
Volgens mij hebben beide groepen dezelfde klachten. Of is juist autisme als kind al zichtbaar en ontstaat een sociale fobie pas gedurende de puberteit?
Ik ben soms goed ziek van autisme.quote:Op zaterdag 7 november 2009 15:55 schreef sempron2400 het volgende:
Dat niet begrijpen, zo herkenbaar...
Ik schreef ergens dat autisme een zegen is, omdat je dan een Wajong-uitkering kunt hebben zonder echt ziek te zijn.
Dit was natuurlijk als grapje bedoeld (autisme is niet leuk en ik heb een nuluitkering), maar auti’s nemen dat soms letterlijk. Geweldig
Ligt het er ook aan dat je nu werkloos bent? Ik hoop echt dat je wat vindt binnen drie maanden. De uitstroom uit de WW is vanwege de economische crisis relatief gering.quote:Op zaterdag 7 november 2009 16:00 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Ik ben soms goed ziek van autisme.Ik zou een moord doen om geen autisme meer te hebben een NT-er te zijn.
Dat is soms best grappig
Ja, al dat gedoe ik ben het zat. Ik wil nu gewoon een keer een leuke baan. Niet die tijdelijke prut baantjes.quote:Op zaterdag 7 november 2009 16:16 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Ligt het er ook aan dat je nu werkloos bent? Ik hoop echt dat je wat vindt binnen drie maanden. De uitstroom uit de WW is vanwege de economische crisis relatief gering.
Autisme is meestal wel veel psychische pijn. Ik zou ook liever NT'er zijn, dan gaat alles veel gemakkelijker.
Over NT gesproken, je weet toch nog niet zo lang dat je in het spectrum zit?quote:Op zaterdag 7 november 2009 16:21 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Ja, al dat gedoe ik ben het zat. Ik wil nu gewoon een keer een leuke baan. Niet die tijdelijke prut baantjes.
Dat hoop ik ook. Maar ik vrees het ergste.
Inderdaad
Ja dat klopt dat ik dat nog niet zo lang weet. Maar ik heb wel altijd geweten dat ik anders was dan andere.quote:Op zaterdag 7 november 2009 16:29 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Over NT gesproken, je weet toch nog niet zo lang dat je in het spectrum zit?
Zou je het fijn vinden om mensen met autisme als collega's te hebben, omdat je dan onder gelijkgestemden bent?
Dat laatste lijkt me ook niks, ik denk dat het ook irritatie opwekt. En je moet ook nog eens extra goed oppassen dat je niet iets verkeerds zegt.quote:Op zaterdag 7 november 2009 16:32 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Ja dat klopt dat ik dat nog niet zo lang weet. Maar ik heb wel altijd geweten dat ik anders was dan andere.
Niet allemaal een paar autisten zou ik niet erg vinden maar alleen maar autisten wel.
Dat moet je bij NT-ers ook. Alleen minder. Ik heb vooral ervaring met NT-ers als collega's en dat bevalt goed dus dat wil ik graag zo houden.quote:Op zaterdag 7 november 2009 16:46 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Dat laatste lijkt me ook niks, ik denk dat het ook irritatie opwekt. En je moet ook nog eens extra goed oppassen dat je niet iets verkeerds zegt.
Dat kan ik me voorstellen. Als je vooral ‘tistjes’ als collega hebt, geniet je ook niet van de voordelen die een NT-omgeving biedt. Bovendien geloof ik dat een afdeling vrijwel niet kan overleven als er alleen mensen met autisme werken.quote:Op zaterdag 7 november 2009 16:51 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Dat moet je bij NT-ers ook. Alleen minder. Ik heb vooral ervaring met NT-ers als collega's en dat bevalt goed dus dat wil ik graag zo houden.
Inderdaad. Net zoals ik niet zo willen op een afdeling met alleen maar vrouwen.quote:Op zaterdag 7 november 2009 16:55 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Dat kan ik me voorstellen. Als je vooral ‘tistjes’ als collega hebt, geniet je ook niet van de voordelen die een NT-omgeving biedt. Bovendien geloof ik dat een afdeling vrijwel niet kan overleven als er alleen mensen met autisme werken.
Dingen regelen is vermoeiend en ingewikkeld en daardoor vervelender dan wat geld verliezen.quote:Op zaterdag 7 november 2009 17:08 schreef sempron2400 het volgende:
Herkent iemand dit?
Allerlei dingen regelen of organiseren kan vervelender zijn dan een kleine financiële tegenvaller als je wel geld genoeg hebt?
Hahahaquote:Op zaterdag 7 november 2009 17:31 schreef DeHovenier het volgende:
Als je vanalles moet gaan regelen en doen enzo kost dat veel energie, dus dan kies ik liever een kleine financiele tegenvaller. Maar dat zal ik weer heroverwegen als ik niet geld genoeg heb.
Ergens wel herkenbaarquote:Op zaterdag 7 november 2009 19:05 schreef sempron2400 het volgende:
Eigenlijk is het leven minder leuk dan ik dacht.
Ik zou bv. nooit ver op vakantie kunnen als alleenstaand autistje
in een groep onbekenden trek ik niet echt meer...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |