abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 3 november 2009 @ 11:41:18 #51
104367 Thrackan
new and improved
pi_74344271
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 11:23 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Een beetje vaag, ik moet weer gaan solliciteren. Maar de zin en energie is er niet.
Ik weet niet wat er komen gaat en dat maakt mij best onzeker. Ik wil duidelijkheid.
Relativeren is hierbij het sleutelwoord denk ik.

Word je afgewezen? Er worden zoveel mensen per dag afgewezen met sollicitaties. Ook voor die éne leuke functie. Paar uurtjes balen en gewoon weer verdergaan.

Moet je solliciteren op een functie die je eigenlijk niks lijkt? Werk je proeftijd door en ga ondertussen verder zoeken. Dat kan prima tegelijkertijd, en je hebt nog werk ook in de tussentijd
Don't flatter yourself, let someone else do it for you.
pi_74344603
Even uit pure nieuwsgierigheid; Wat is de clou van dat tweede stripje in de OP?
pi_74344929
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 11:53 schreef seventhseagulll het volgende:
Geen idee
  dinsdag 3 november 2009 @ 12:27:40 #54
87879 Rowdie
Het is patat
pi_74345579
Kennen jullie dat forum Autsider?

Wat een vreemd volk loopt daar rond zeg, maak je een doodnormaal topic aan en dan lopen ze op je te zeiken alsof je iemand vermoord zou hebben.

(ik was er vaker geweest maar i.v.m. omstandigheden tijd niet geweest).

Maar nu blijkt het gewoon 1 grote kliek te zijn.
Bah...
En het zijn ook Kroten
pi_74346060
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 11:29 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Sowieso laboranten functies en inpak en productiewerk als dat niet lukt. Maar het zoeken is al vermoeiend.
Moet je werken met behoud van uitkering WWB met daarnaast sollicitatieplicht?
Werk in een heel rustig tempo

Maar ik denk dat je voorlopig recht op WW hebt.
pi_74346120
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 12:27 schreef Rowdie het volgende:
Kennen jullie dat forum Autsider?

Wat een vreemd volk loopt daar rond zeg, maak je een doodnormaal topic aan en dan lopen ze op je te zeiken alsof je iemand vermoord zou hebben.

(ik was er vaker geweest maar i.v.m. omstandigheden tijd niet geweest).

Maar nu blijkt het gewoon 1 grote kliek te zijn.
Bah...
Ja, daar zitten de echte tistjes! Een autistische levensstijl wordt er niet verheerlijkt, maar wel overgewaardeerd.

Wat voor soort topic heb je geopend?
  dinsdag 3 november 2009 @ 16:23:33 #57
87879 Rowdie
Het is patat
pi_74353751
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 12:45 schreef sempron2400 het volgende:

[..]

Ja, daar zitten de echte tistjes! Een autistische levensstijl wordt er niet verheerlijkt, maar wel overgewaardeerd.

Een welkoms-post.
Ik was er echter al eens eerder geweest.
Hier en daar wat mensen leren kennen, maarja..
Wat een zielig en vreemd volk... (zoals opeens huilen bij je en je overal de schuld om geven )
Dus ik had het even helemaal gehad met dat rare volk.

http://www.autsider.net/forum/viewtopic.php?t=20815
En het zijn ook Kroten
  dinsdag 3 november 2009 @ 16:31:32 #58
87879 Rowdie
Het is patat
pi_74354036
quote:
Op zondag 1 november 2009 23:08 schreef blessed19 het volgende:
Tvp.

Binnenkort gesprek bij radio apeldoorn!
Echt waar? ik werk zelf ook vrijwllig bij de radio (en tv)
En het zijn ook Kroten
pi_74354905
quote:
Op maandag 2 november 2009 20:57 schreef Cassandra87 het volgende:
http://www.bagelsbeans.nl/winkel_koningstraat_arnhem.shtml laten we dan maar hier heen gaan, zoetigheid, hartige dingen en heeerlijke ijskoffie.
Hoeven we ook niet te reserveren, dat scheelt alweer.
12 december 14.00 uur?
Wie komen er?
Tijn
Logician
Cassandra +1
Weet het even niet meer, zit er zo doorheen momenteel, mijn hulpverleenster is hier van 1u tot 4u geweest ze heeft ook contact gehad met mijn huisarts ivm tijdelijke opname, omdat het gewoon even niet zo goed gaat.. veel paniek aanvallen, en omdat ik niet meer weet wat ik doe in zo'n moment is dat gevaarlijk..
Andere optie tijdelijk naar een vriendin om even uit de thuis situatie te zijn en tot rust te komen bij iemand die 24/7 thuis is..
pi_74357168
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 11:53 schreef seventhseagulll het volgende:
Sally zal in de mand kijken want daar heeft ze haar bal gelaten. Een autist ziet de bal in de doos gaan en legt de link ook zo dat sally in de doos zal zoeken.
Maar ik moet eerlijk toegeven, degene die de strip niet scherp bekijkt zal áltijd de doos aanwijzen. Ik heb hem bij verschillende collega's uitgestest en niemand koos de mand.
pi_74357210
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 16:54 schreef Logician het volgende:

[..]

Weet het even niet meer, zit er zo doorheen momenteel, mijn hulpverleenster is hier van 1u tot 4u geweest ze heeft ook contact gehad met mijn huisarts ivm tijdelijke opname, omdat het gewoon even niet zo goed gaat.. veel paniek aanvallen, en omdat ik niet meer weet wat ik doe in zo'n moment is dat gevaarlijk..
Andere optie tijdelijk naar een vriendin om even uit de thuis situatie te zijn en tot rust te komen bij iemand die 24/7 thuis is..
Jeetje meid niet fijn...
De laatste optie lijkt me persoonlijk beter, juist omdat dat vertrouwder is, en niet zo afstandelijk als wanneer je opgenomen wordt.. Denk ik..
*dikke knuffel* wil je veel sterkte wensen.
pi_74359877
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 11:38 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Het is niet eenvoudig. Gelukkig heb je je leeftijd nog niet tegen....

Ik hoop dat je toch weer een labfunctie kan vinden.
Dat hoop ik ook en anders ga ik gewoon XTC maken voor dealer
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_74360137
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 11:41 schreef Thrackan het volgende:

[..]

Relativeren is hierbij het sleutelwoord denk ik.

Word je afgewezen? Er worden zoveel mensen per dag afgewezen met sollicitaties. Ook voor die éne leuke functie. Paar uurtjes balen en gewoon weer verdergaan.

Moet je solliciteren op een functie die je eigenlijk niks lijkt? Werk je proeftijd door en ga ondertussen verder zoeken. Dat kan prima tegelijkertijd, en je hebt nog werk ook in de tussentijd
Ik kan het relativeren.
En wat jij zegt doe ik al jaren en dat begind mij nu toch op te breken. Zo kan ik niet verder. Ik wil nu eens een keer een leuke baan met doorgroei mogelijkheden. Nog een prutbaantje dan niet leuk is trek ik niet meer denk ik.
Maar ik ga door met solliciteren enzo ik kom er wel. Zeker nu ik hulp krijg via een reïntergratiebureau.
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 12:43 schreef sempron2400 het volgende:

[..]

Moet je werken met behoud van uitkering WWB met daarnaast sollicitatieplicht?
Werk in een heel rustig tempo

Maar ik denk dat je voorlopig recht op WW hebt.
Eerst gewoon ww met sollicitatieplicht ik hoop dat snel weer werk vind.
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 12:45 schreef sempron2400 het volgende:

[..]

Ik heb ook op Autsider rond gekeken maar ik vond het niks. Ik post liever op Fok!
quote:

[..]

Sterkte
Ik hoop voor jij je snel weer wat beter voelt.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_74361263
Vandaag ben ik trouwens naar een symposium over Autisme op het HBO geweest op Avans hogeschool in Den Bosch.
Heel interresant om te horen allemaal. Over wat voor problemen autisten allemaal kunnen ondervinden. En wat daar allemaal aan gedaan kan worden. Dat er nog veel moet gebeuren is duidelijk. Maar er is spraken van dat er dingen gebeuren om de positie van autisen binnen het HBO te verbeteren.

Voor mij vooral interresant omdat ik misschien wel een HBO-opleiding wil gaan volgen.
14 SHADES OF GREY
pi_74363131
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 20:02 schreef tijnbrein het volgende:
Vandaag ben ik trouwens naar een symposium over Autisme op het HBO geweest op Avans hogeschool in Den Bosch.
Heel interresant om te horen allemaal. Over wat voor problemen autisten allemaal kunnen ondervinden. En wat daar allemaal aan gedaan kan worden. Dat er nog veel moet gebeuren is duidelijk. Maar er is spraken van dat er dingen gebeuren om de positie van autisen binnen het HBO te verbeteren.

Voor mij vooral interresant omdat ik misschien wel een HBO-opleiding wil gaan volgen.
Gaaf, weer gaan studeren

Extra opleiding is altijd een voordeel, meer kansen op de arbeidsmarkt en het geeft een zekere trots.

Er kan zeker veel verbeteren. De nadruk ligt meer en meer op competentiegericht onderwijs, en geen groep die daar zoveel moeite heeft als mensen met autisme. Gelukkig was dat op mijn ‘school’ nog niet.
pi_74363322
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 20:48 schreef sempron2400 het volgende:

[..]

Gaaf, weer gaan studeren

Extra opleiding is altijd een voordeel, meer kansen op de arbeidsmarkt en het geeft een zekere trots.

Er kan zeker veel verbeteren. De nadruk ligt meer en meer op competentiegericht onderwijs, en geen groep die daar zoveel moeite heeft als mensen met autisme. Gelukkig was dat op mijn ‘school’ nog niet.
Inderdaad dat was ook een van de problemen die naar voren kwam.

Ik denk dat als ik goed weet waar ik aan toe ben een HBO opleiding wel kan voltooien.
14 SHADES OF GREY
  dinsdag 3 november 2009 @ 21:48:04 #67
150363 Wii-Style
Ba-Lue Bolivar Ba-Lues-Are
pi_74365619
t
quote:
Op zondag 1 november 2009 14:05 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Ik laat mijn beperking niet mijn leven leiden. Ik leid mijn leven met een beperking.

v
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 17:59 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

Sally zal in de mand kijken want daar heeft ze haar bal gelaten. Een autist ziet de bal in de doos gaan en legt de link ook zo dat sally in de doos zal zoeken.
Maar ik moet eerlijk toegeven, degene die de strip niet scherp bekijkt zal áltijd de doos aanwijzen. Ik heb hem bij verschillende collega's uitgestest en niemand koos de mand.
Dat is grappig, hier las ik namelijk wat over gisteren (boek over evolutie & religie). (Zal misschien het boek citeren later, maar het was maar klein stukje.)
quote:
Ik heb hem bij verschillende collega's uitgestest en niemand koos de mand.
Allemaal autisten dus. Nee, ik denk dat ze dan verward raakten want de strip is niet echt goed getekend. Je ziet in het laatste panel, dat Sally haar handen omhoog houdt. Het is alsof ze wilt zeggen: "Waar is de bal nou?" Dat zou betekenen dat Sally al in de mand heeft gekeken. Slecht getekend dus.
p

Volgend jaar ga ik naar school, voor het eerst in 6 jaar. (Nu dat ik '6 jaar' typte in de vorige zin krijg ik pas door hoe lang het is geweest...) Ik kijk er wel naar uit. Toen ik eindelijk een richting koos en voor het eerst in mijn leven een pad voor mij zag liggen, had ik niet echt behoefte om daar uiteindelijk bij dat school vrienden te maken. Maar nu heb ik daar eigenlijk wel behoefte aan. Ik heb in de tussentijd gerealiseerd dat een leven zonder vrienden geen leven is. Ja een leven; een armzalig leven, eerder een bestaan dan een leven.
Ondanks dat ik vrij zwijgzaam ben (jullie weten vast hoe het zit), maak ik denk ik wel makkelijk vrienden. Ik heb het wel eens vaker gehad, dat mensen gewoon zomaar naar mij toe gaan uiteindelijk, en een praatje maken. Ondanks dat ik vrijwel automatisch signalen afgeef, dat ik geen interesse heb in een praatje, of wat dan ook. Hoe dan nu precies zit weet ik niet.

[ Bericht 10% gewijzigd door Wii-Style op 03-11-2009 21:56:07 ]
Linkse theedrinkende criminelenknuffelaar.
pi_74373305
Sally kan ook haar handen omhoog houden als in, waar zal ik de bal zoeken?
Niet allemaal autisten Gewoon een leuke constatering

Pfff zal morgenochtend verder reageren. Kom net uit Rotterdam. Een van mijn beste maatjes had daar een gig, heb hem al een paar weken niet gezien (voorheen elke week) dus dat was echt heel gezellig weer. Had m echt gemist, dus ik ben weer happy. Kan ik weer 3 weken voort
pi_74376525
tvp
Children of the night. What music they make.
pi_74376787
Ik zoek ook een HBO-opleiding, best lastig om een leuek te vinden. Nadeel is dat zo'n HBO-opleiding veel gericht is op praktijk, en dat is best lastig. En tis veel werken in groepjes etc
pi_74377117
quote:
Op woensdag 4 november 2009 10:19 schreef DeHovenier het volgende:
Ik zoek ook een HBO-opleiding, best lastig om een leuek te vinden. Nadeel is dat zo'n HBO-opleiding veel gericht is op praktijk, en dat is best lastig. En tis veel werken in groepjes etc
Ik denk als jij duidelijk aangeeft waar je grenzen liggen en wat extra begeleiding krijgt dat een HBO-opleiding geen probleem is.
14 SHADES OF GREY
pi_74377494
Idd, maar dan moet ik eerst weten wat m'n grenzen precies zijn
pi_74377567
quote:
Op woensdag 4 november 2009 10:41 schreef DeHovenier het volgende:
Idd, maar dan moet ik eerst weten wat m'n grenzen precies zijn
Oh ja dat is wel makkelijk Dat weet ik ook niet.
Maar als je begeleiding krijgt of al hebt kan je dat samen uitzoeken.
14 SHADES OF GREY
pi_74378249
quote:

[..]

Sterkte toegewenst.
pi_74378282
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 19:25 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Dus toch wel?
pi_74378416
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 20:48 schreef sempron2400 het volgende:

[..]

Gaaf, weer gaan studeren
Zou er geen trek meer in hebben. Ik heb wel gezien wat het allemaal waard was in de praktijk. De opleiding lijkt niets eens op de beroepspraktijk. Afgezien dat het laatste een grote sociaalneukerij is.
quote:
Trots geeft het wel ja.
quote:
Bij mij was dat ook niet..... Ik hoop wel dat opleidingen tegenwoordig wel beter aansluiten. Want die aansluiting gaat nergens over.
pi_74378428
quote:
Op woensdag 4 november 2009 11:05 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Dus toch wel?
Ssst niet verder vertellen hoor. Ik wil geen problemen enzo
14 SHADES OF GREY
pi_74378431
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 19:25 schreef tijnbrein het volgende:
GHB is veel gemakkelijker te maken.
pi_74378486
quote:
Op woensdag 4 november 2009 11:09 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

GHB is veel gemakkelijker te maken.
Dat is waar en dat maak ik ook. Ik ben van alle markten thuis.
14 SHADES OF GREY
pi_74378658
quote:
Op woensdag 4 november 2009 11:09 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Ssst niet verder vertellen hoor. Ik wil geen problemen enzo
Ik zal het stilhouden
pi_74378695
quote:
Op woensdag 4 november 2009 11:15 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ik zal het stilhouden
Dankje
14 SHADES OF GREY
  woensdag 4 november 2009 @ 11:19:43 #82
150363 Wii-Style
pi_74378833
quote:
Op woensdag 4 november 2009 02:44 schreef Cassandra87 het volgende:
Sally kan ook haar handen omhoog houden als in, waar zal ik de bal zoeken?
Jawel, maar het is niet zo duidelijk als wanneer Sally net binnen zou lopen. Ze staat namelijk tussen het mand en de doos. Maar goed.
pi_74378865
quote:
Op woensdag 4 november 2009 11:19 schreef Wii-Style het volgende:

[..]

Jawel, maar het is niet zo duidelijk als wanneer Sally net binnen zou lopen. Ze staat namelijk tussen het mand en de doos. Maar goed.
Je moet ook niet te veel letten op de details maar het grote geheel
14 SHADES OF GREY
pi_74378882
quote:
Op woensdag 4 november 2009 11:10 schreef tijnbrein het volgende:
Dat is waar en dat maak ik ook. Ik ben van alle markten thuis.
Dan zou je ook moeten weten dat GHB momenteel in de mode is.
pi_74379194
quote:
Op woensdag 4 november 2009 11:21 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Dan zou je ook moeten weten dat GHB momenteel in de mode is.
Dat klopt, ik zit nu al iets te bedenken voor de volgende hype.
14 SHADES OF GREY
pi_74379246
quote:
Op woensdag 4 november 2009 11:30 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Dat klopt, ik zit nu al iets te bedenken voor de volgende hype.
Jij wordt rijk.
  woensdag 4 november 2009 @ 11:31:24 #87
150363 Wii-Style
pi_74379250
quote:
Op woensdag 4 november 2009 11:20 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Je moet ook niet te veel letten op de details maar het grote geheel

Zo moet het dus:

pi_74379335
quote:
Op woensdag 4 november 2009 11:31 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Jij wordt rijk.
Dat is wel de bedoeling
quote:
Op woensdag 4 november 2009 11:31 schreef Wii-Style het volgende:

[..]

Zo moet het dus:

[ afbeelding ]
Zo zou die beter zijn inderdaad.
14 SHADES OF GREY
pi_74379493
Het is wel jammer dat de ontwikkelingen in de maatschappij (onderwijs, functie-eisen in vacatures) meestal in het nadeel zijn van mensen met autisme. Misschien zijn wij een vergeten groep?
pi_74379589
quote:
Op woensdag 4 november 2009 11:38 schreef sempron2400 het volgende:
Het is wel jammer dat de ontwikkelingen in de maatschappij (onderwijs, functie-eisen in vacatures) meestal in het nadeel zijn van mensen met autisme. Misschien zijn wij een vergeten groep?
Klopt helemaal. Er worden steeds hogere eisen gesteld aan sociale vaardigheden. Op het overdrevene af.

De kansen voor mensen met autisme worden hierdoor niet gunstiger op. Zorgwekkend.
pi_74379674
quote:
Ik ben geneigd te zeggen ja. Maar gelukkig is er een steeds grotere bewustwording dat er sommige mensen zoals autisten niet kunnen meekomen. En er wordt van alles aan gedaan om het voor mensen zoals ons makkelijker te maken. Dat dit nog niet prefect gaat is logisch omdat we nog aan het begin van het proces staan. Misschien hebben onze eventuele kinderen het beter omdat er dan wel begrip etc is voor autisten.
14 SHADES OF GREY
  woensdag 4 november 2009 @ 11:43:29 #92
150363 Wii-Style
pi_74379694
quote:
Er is nu toch meer nadruk op zelfstandig werken @ school? Dat zou wel voordelig zijn.
pi_74379770
quote:
Op woensdag 4 november 2009 11:43 schreef Wii-Style het volgende:

[..]

Er is nu toch meer nadruk op zelfstandig werken @ school? Dat zou wel voordelig zijn.
Volgens mij wordt tegenwoordig meer de nadruk gelegd op het werken in groepsverband
pi_74379975
quote:
Op woensdag 4 november 2009 11:43 schreef Wii-Style het volgende:

[..]

Nee dat is geen voordeel omdat autisten sneller het overzicht verliezen in wat ze allemaal moeten doen. Dan is zelfstandigheid niet altijd een voordeel. Zeker niet als er geen goede begeleiding is.
quote:
Op woensdag 4 november 2009 11:45 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Volgens mij wordt tegenwoordig meer de nadruk gelegd op het werken in groepsverband
PGO(probleem gestuurd onderwijs) groepsondrachten dus. Met een groep een probleem oplossen op project basis. Maar er zijn ook colleges die zelfstandig moeten worden afgewerkt. Die combinatie maakt het voor autisten lastig omdat er zo veel verschillende dingen te gelijk worden gevraagd.
14 SHADES OF GREY
  woensdag 4 november 2009 @ 11:52:37 #95
150363 Wii-Style
pi_74380028
Ik zag een tijdje terug op EenVandaag een reportage over hoe jongens het steeds slechter doen, en dat dat kwam omdat er meer zelfstandig gewerkt moet worden (denk ik...). Ik las ook dit namelijk: 'Het nieuwe leren'.
pi_74380141
quote:
Op woensdag 4 november 2009 11:52 schreef Wii-Style het volgende:
Ik zag een tijdje terug op EenVandaag een reportage over hoe jongens het steeds slechter doen, en dat dat kwam omdat er meer zelfstandig gewerkt moet worden (denk ik...). Ik las ook dit namelijk: 'Het nieuwe leren'.
Ja dat heb ik ook gelezen. En dit kwam vooral dat jongens op een latere leeftijd zelfstandiger werden dan meisjes.
14 SHADES OF GREY
pi_74380625
quote:
Op woensdag 4 november 2009 11:52 schreef Wii-Style het volgende:
Was dat niet bij netwerk?
  woensdag 4 november 2009 @ 12:17:17 #98
150363 Wii-Style
pi_74380814
quote:
Op woensdag 4 november 2009 12:11 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Was dat niet bij netwerk?
Dat kan ook. Netwerk en EenVandaag zijn voor mij inwisselbaar.
quote:
Op woensdag 4 november 2009 11:51 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Nee dat is geen voordeel omdat autisten sneller het overzicht verliezen in wat ze allemaal moeten doen. Dan is zelfstandigheid niet altijd een voordeel. Zeker niet als er geen goede begeleiding is.
Oh ja, je hebt helemaal gelijk. Ik dacht namelijk dat er met zelfstandig leren, minder leren in een groep werd bedoeld. Maar zelfstandig betekent natuurlijk ook minder hulp van een leraar/lerares, en dat slaat natuurlijk helemaal nergens op. Klassen zijn al zo vaak zo groot. Het is dan ook belachelijk dat er überhaupt een school nodig is. Als je op school komt om alleen maar te weten wat jij moet doen volgens de leraren, kan je toch net zo goed thuis blijven? Ouders sturen hun kinderen naar school om te leren, niet om te weten wat ze moeten doen volgens de leraren. Leraren moeten gewoon lesgeven.
pi_74380871
vanmiddag een gesprek met een routecoach van stichting daar, ben benieuwd wat daar uiit zal komen. Ik zal het ook met hem hebben over het wa-jong. het schijnt dat er ook aangepaste opleidingen zijn voor mensen met een beperking. dat zou voor mij misschien wel een uitkomst zijn, aangezien ik sinds mijn 18'de eigenlijk alleen maar in de horeca/catering heb gewerkt en daar nu echt er bijna aan onderdoor was gegaan. Ik heb een facilitair diploma (mbo-4), maar daar kan je hier in het ooster echt haast niks mee. verhuizen naar het westen wil ik totaal niet.

Verder vraag ik me af hoe erg het UWV zal vinden als je ergens vrijwilligerswerk gaat doen, aangezien ik morgenavond een gesprek heb bij radio apeldoorn. ook vraag ik het mij af of het verstrandig is om het tegen die mensen te zeggen dat ik een stempel heb. Zelf ga ik ervanuit dat het niet echt handig zal zijn.

gister werd ik gebeld door het UWV en te horen gekregen dat mijn WW loopt tot 6 juni. dat geeft mij best wel wat rust, maar ook mogelijkheden om te kijken naar eventuele omscholingen.

(heb ik weer. een klein tekstje schrijven, maar er toch weer 17 min over doen. )
pi_74380884
quote:
Op woensdag 4 november 2009 12:17 schreef Wii-Style het volgende:

[..]

Dat kan ook. Netwerk en EenVandaag zijn voor mij inwisselbaar.
[..]

Oh ja, je hebt helemaal gelijk. Ik dacht namelijk dat er met zelfstandig leren, minder leren in een groep werd bedoeld. Maar zelfstandig betekent natuurlijk ook minder hulp van een leraar/lerares, en dat slaat natuurlijk helemaal nergens op. Klassen zijn al zo vaak zo groot. Het is dan ook belachelijk dat er überhaupt een school nodig is. Als je op school komt om alleen maar te weten wat jij moet doen volgens de leraren, kan je toch net zo goed thuis blijven? Ouders sturen hun kinderen naar school om te leren, niet om te weten wat ze moeten doen volgens de leraren. Leraren moeten gewoon lesgeven.
Dat is dus het probleem van het nieuwe leren. Op het MBO valt het nog wel mee althans dat was mijn ervaring maar op het HBO is dat inderdaad zo. Je krijgt aan het begin van een module te horen wat je moet kunnen voor een tentamen. Hoe je dat leert is jouw probleem.
14 SHADES OF GREY
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')