Relativeren is hierbij het sleutelwoord denk ik.quote:Op dinsdag 3 november 2009 11:23 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Een beetje vaag, ik moet weer gaan solliciteren. Maar de zin en energie is er niet.![]()
Ik weet niet wat er komen gaat en dat maakt mij best onzeker. Ik wil duidelijkheid.
Geen ideequote:Op dinsdag 3 november 2009 11:53 schreef seventhseagulll het volgende:
Even uit pure nieuwsgierigheid; Wat is de clou van dat tweede stripje in de OP?
Moet je werken met behoud van uitkering WWB met daarnaast sollicitatieplicht?quote:Op dinsdag 3 november 2009 11:29 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Sowieso laboranten functiesen inpak en productiewerk als dat niet lukt. Maar het zoeken is al vermoeiend.
Ja, daar zitten de echte tistjes! Een autistische levensstijl wordt er niet verheerlijkt, maar wel overgewaardeerd.quote:Op dinsdag 3 november 2009 12:27 schreef Rowdie het volgende:
Kennen jullie dat forum Autsider?
Wat een vreemd volk loopt daar rond zeg, maak je een doodnormaal topic aan en dan lopen ze op je te zeiken alsof je iemand vermoord zou hebben.
(ik was er vaker geweest maar i.v.m. omstandigheden tijd niet geweest).
Maar nu blijkt het gewoon 1 grote kliek te zijn.
Bah...
Een welkoms-post.quote:Op dinsdag 3 november 2009 12:45 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Ja, daar zitten de echte tistjes! Een autistische levensstijl wordt er niet verheerlijkt, maar wel overgewaardeerd.
Wat voor soort topic heb je geopend?
Echt waar? ik werk zelf ook vrijwllig bij de radio (en tv)quote:Op zondag 1 november 2009 23:08 schreef blessed19 het volgende:
Tvp.
Binnenkort gesprek bij radio apeldoorn!
Weet het even niet meer, zit er zo doorheen momenteel, mijn hulpverleenster is hier van 1u tot 4u geweest ze heeft ook contact gehad met mijn huisarts ivm tijdelijke opname, omdat het gewoon even niet zo goed gaat.. veel paniek aanvallen, en omdat ik niet meer weet wat ik doe in zo'n moment is dat gevaarlijk..quote:Op maandag 2 november 2009 20:57 schreef Cassandra87 het volgende:
http://www.bagelsbeans.nl/winkel_koningstraat_arnhem.shtml laten we dan maar hier heen gaan, zoetigheid, hartige dingen en heeerlijke ijskoffie.
Hoeven we ook niet te reserveren, dat scheelt alweer.
12 december 14.00 uur?
Wie komen er?
Tijn
Logician
Cassandra +1
Sally zal in de mand kijken want daar heeft ze haar bal gelaten. Een autist ziet de bal in de doos gaan en legt de link ook zo dat sally in de doos zal zoeken.quote:Op dinsdag 3 november 2009 11:53 schreef seventhseagulll het volgende:
Even uit pure nieuwsgierigheid; Wat is de clou van dat tweede stripje in de OP?
Jeetje meid niet fijn...quote:Op dinsdag 3 november 2009 16:54 schreef Logician het volgende:
[..]
Weet het even niet meer, zit er zo doorheen momenteel, mijn hulpverleenster is hier van 1u tot 4u geweest ze heeft ook contact gehad met mijn huisarts ivm tijdelijke opname, omdat het gewoon even niet zo goed gaat.. veel paniek aanvallen, en omdat ik niet meer weet wat ik doe in zo'n moment is dat gevaarlijk..
Andere optie tijdelijk naar een vriendin om even uit de thuis situatie te zijn en tot rust te komen bij iemand die 24/7 thuis is..
Dat hoop ik ook en anders ga ik gewoon XTC maken voor dealerquote:Op dinsdag 3 november 2009 11:38 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het is niet eenvoudig. Gelukkig heb je je leeftijd nog niet tegen....
Ik hoop dat je toch weer een labfunctie kan vinden.
Ik kan het relativeren.quote:Op dinsdag 3 november 2009 11:41 schreef Thrackan het volgende:
[..]
Relativeren is hierbij het sleutelwoord denk ik.
Word je afgewezen? Er worden zoveel mensen per dag afgewezen met sollicitaties. Ook voor die éne leuke functie. Paar uurtjes balen en gewoon weer verdergaan.
Moet je solliciteren op een functie die je eigenlijk niks lijkt? Werk je proeftijd door en ga ondertussen verder zoeken. Dat kan prima tegelijkertijd, en je hebt nog werk ook in de tussentijd
Eerst gewoon ww met sollicitatieplicht ik hoop dat snel weer werk vind.quote:Op dinsdag 3 november 2009 12:43 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Moet je werken met behoud van uitkering WWB met daarnaast sollicitatieplicht?
Werk in een heel rustig tempo
Maar ik denk dat je voorlopig recht op WW hebt.
Ik heb ook op Autsider rond gekeken maar ik vond het niks. Ik post liever op Fok!quote:Op dinsdag 3 november 2009 12:45 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Ja, daar zitten de echte tistjes! Een autistische levensstijl wordt er niet verheerlijkt, maar wel overgewaardeerd.
Wat voor soort topic heb je geopend?
Sterktequote:Op dinsdag 3 november 2009 16:54 schreef Logician het volgende:
[..]
Weet het even niet meer, zit er zo doorheen momenteel, mijn hulpverleenster is hier van 1u tot 4u geweest ze heeft ook contact gehad met mijn huisarts ivm tijdelijke opname, omdat het gewoon even niet zo goed gaat.. veel paniek aanvallen, en omdat ik niet meer weet wat ik doe in zo'n moment is dat gevaarlijk..
Andere optie tijdelijk naar een vriendin om even uit de thuis situatie te zijn en tot rust te komen bij iemand die 24/7 thuis is..
Gaaf, weer gaan studerenquote:Op dinsdag 3 november 2009 20:02 schreef tijnbrein het volgende:
Vandaag ben ik trouwens naar een symposium over Autisme op het HBO geweest op Avans hogeschool in Den Bosch.
Heel interresant om te horen allemaal.Over wat voor problemen autisten allemaal kunnen ondervinden. En wat daar allemaal aan gedaan kan worden. Dat er nog veel moet gebeuren is duidelijk. Maar er is spraken van dat er dingen gebeuren om de positie van autisen binnen het HBO te verbeteren.
Voor mij vooral interresant omdat ik misschien wel een HBO-opleiding wil gaan volgen.
Inderdaad dat was ook een van de problemen die naar voren kwam.quote:Op dinsdag 3 november 2009 20:48 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Gaaf, weer gaan studeren
Extra opleiding is altijd een voordeel, meer kansen op de arbeidsmarkt en het geeft een zekere trots.
Er kan zeker veel verbeteren. De nadruk ligt meer en meer op competentiegericht onderwijs, en geen groep die daar zoveel moeite heeft als mensen met autisme. Gelukkig was dat op mijn ‘school’ nog niet.
quote:Op zondag 1 november 2009 14:05 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Ik laat mijn beperking niet mijn leven leiden. Ik leid mijn leven met een beperking.
Dat is grappig, hier las ik namelijk wat over gisteren (boek over evolutie & religie). (Zal misschien het boek citeren later, maar het was maar klein stukje.)quote:Op dinsdag 3 november 2009 17:59 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Sally zal in de mand kijken want daar heeft ze haar bal gelaten. Een autist ziet de bal in de doos gaan en legt de link ook zo dat sally in de doos zal zoeken.
Maar ik moet eerlijk toegeven, degene die de strip niet scherp bekijkt zal áltijd de doos aanwijzen. Ik heb hem bij verschillende collega's uitgestest en niemand koos de mand.
Allemaal autisten dus.quote:Ik heb hem bij verschillende collega's uitgestest en niemand koos de mand.
Ik denk als jij duidelijk aangeeft waar je grenzen liggen en wat extra begeleiding krijgt dat een HBO-opleiding geen probleem is.quote:Op woensdag 4 november 2009 10:19 schreef DeHovenier het volgende:
Ik zoek ook een HBO-opleiding, best lastig om een leuek te vinden. Nadeel is dat zo'n HBO-opleiding veel gericht is op praktijk, en dat is best lastig. En tis veel werken in groepjes etc
Oh ja dat is wel makkelijkquote:Op woensdag 4 november 2009 10:41 schreef DeHovenier het volgende:
Idd, maar dan moet ik eerst weten wat m'n grenzen precies zijn
Sterkte toegewenst.quote:Op dinsdag 3 november 2009 16:54 schreef Logician het volgende:
[..]
Dus toch wel?quote:Op dinsdag 3 november 2009 19:25 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Dat hoop ik ook en anders ga ik gewoon XTC maken voor dealer
Zou er geen trek meer in hebben. Ik heb wel gezien wat het allemaal waard was in de praktijk.quote:
Trots geeft het wel ja.quote:Extra opleiding is altijd een voordeel, meer kansen op de arbeidsmarkt en het geeft een zekere trots.
Bij mij was dat ook niet..... Ik hoop wel dat opleidingen tegenwoordig wel beter aansluiten. Want die aansluiting gaat nergens over.quote:Er kan zeker veel verbeteren. De nadruk ligt meer en meer op competentiegericht onderwijs, en geen groep die daar zoveel moeite heeft als mensen met autisme. Gelukkig was dat op mijn ‘school’ nog niet.
Ssst niet verder vertellen hoor. Ik wil geen problemen enzoquote:
GHB is veel gemakkelijker te maken.quote:Op dinsdag 3 november 2009 19:25 schreef tijnbrein het volgende:
Dat hoop ik ook en anders ga ik gewoon XTC maken voor dealer
Dat is waar en dat maak ik ook. Ik ben van alle markten thuis.quote:Op woensdag 4 november 2009 11:09 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
GHB is veel gemakkelijker te maken.
Ik zal het stilhoudenquote:Op woensdag 4 november 2009 11:09 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Ssst niet verder vertellen hoor. Ik wil geen problemen enzo![]()
Dankjequote:
Jawel, maar het is niet zo duidelijk als wanneer Sally net binnen zou lopen. Ze staat namelijk tussen het mand en de doos. Maar goed.quote:Op woensdag 4 november 2009 02:44 schreef Cassandra87 het volgende:
Sally kan ook haar handen omhoog houden als in, waar zal ik de bal zoeken?
Je moet ook niet te veel letten op de details maar het grote geheelquote:Op woensdag 4 november 2009 11:19 schreef Wii-Style het volgende:
[..]
Jawel, maar het is niet zo duidelijk als wanneer Sally net binnen zou lopen. Ze staat namelijk tussen het mand en de doos. Maar goed.
Dan zou je ook moeten weten dat GHB momenteel in de mode is.quote:Op woensdag 4 november 2009 11:10 schreef tijnbrein het volgende:
Dat is waar en dat maak ik ook. Ik ben van alle markten thuis.
Dat klopt, ik zit nu al iets te bedenken voor de volgende hype.quote:Op woensdag 4 november 2009 11:21 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Dan zou je ook moeten weten dat GHB momenteel in de mode is.
Jij wordt rijk.quote:Op woensdag 4 november 2009 11:30 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Dat klopt, ik zit nu al iets te bedenken voor de volgende hype.
quote:Op woensdag 4 november 2009 11:20 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Je moet ook niet te veel letten op de details maar het grote geheel
Dat is wel de bedoelingquote:
Zo zou die beter zijn inderdaad.quote:
Klopt helemaal. Er worden steeds hogere eisen gesteld aan sociale vaardigheden. Op het overdrevene af.quote:Op woensdag 4 november 2009 11:38 schreef sempron2400 het volgende:
Het is wel jammer dat de ontwikkelingen in de maatschappij (onderwijs, functie-eisen in vacatures) meestal in het nadeel zijn van mensen met autisme. Misschien zijn wij een vergeten groep?
Ik ben geneigd te zeggen ja. Maar gelukkig is er een steeds grotere bewustwording dat er sommige mensen zoals autisten niet kunnen meekomen. En er wordt van alles aan gedaan om het voor mensen zoals ons makkelijker te maken. Dat dit nog niet prefect gaat is logisch omdat we nog aan het begin van het proces staan. Misschien hebben onze eventuele kinderen het beter omdat er dan wel begrip etc is voor autisten.quote:Op woensdag 4 november 2009 11:38 schreef sempron2400 het volgende:
Het is wel jammer dat de ontwikkelingen in de maatschappij (onderwijs, functie-eisen in vacatures) meestal in het nadeel zijn van mensen met autisme. Misschien zijn wij een vergeten groep?
Er is nu toch meer nadruk op zelfstandig werken @ school? Dat zou wel voordelig zijn.quote:Op woensdag 4 november 2009 11:38 schreef sempron2400 het volgende:
Volgens mij wordt tegenwoordig meer de nadruk gelegd op het werken in groepsverbandquote:Op woensdag 4 november 2009 11:43 schreef Wii-Style het volgende:
[..]
Er is nu toch meer nadruk op zelfstandig werken @ school? Dat zou wel voordelig zijn.
Nee dat is geen voordeel omdat autisten sneller het overzicht verliezen in wat ze allemaal moeten doen. Dan is zelfstandigheid niet altijd een voordeel. Zeker niet als er geen goede begeleiding is.quote:Op woensdag 4 november 2009 11:43 schreef Wii-Style het volgende:
[..]
Er is nu toch meer nadruk op zelfstandig werken @ school? Dat zou wel voordelig zijn.
PGO(probleem gestuurd onderwijs) groepsondrachten dus. Met een groep een probleem oplossen op project basis. Maar er zijn ook colleges die zelfstandig moeten worden afgewerkt. Die combinatie maakt het voor autisten lastig omdat er zo veel verschillende dingen te gelijk worden gevraagd.quote:Op woensdag 4 november 2009 11:45 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Volgens mij wordt tegenwoordig meer de nadruk gelegd op het werken in groepsverband
Ja dat heb ik ook gelezen. En dit kwam vooral dat jongens op een latere leeftijd zelfstandiger werden dan meisjes.quote:Op woensdag 4 november 2009 11:52 schreef Wii-Style het volgende:
Ik zag een tijdje terug op EenVandaag een reportage over hoe jongens het steeds slechter doen, en dat dat kwam omdat er meer zelfstandig gewerkt moet worden (denk ik...). Ik las ook dit namelijk: 'Het nieuwe leren'.
Was dat niet bij netwerk?quote:Op woensdag 4 november 2009 11:52 schreef Wii-Style het volgende:
Ik zag een tijdje terug op EenVandaag een reportage over hoe jongens het steeds slechter doen, en dat dat kwam omdat er meer zelfstandig gewerkt moet worden (denk ik...). Ik las ook dit namelijk: 'Het nieuwe leren'.
Dat kan ook. Netwerk en EenVandaag zijn voor mij inwisselbaar.quote:
Oh ja, je hebt helemaal gelijk. Ik dacht namelijk dat er met zelfstandig leren, minder leren in een groep werd bedoeld. Maar zelfstandig betekent natuurlijk ook minder hulp van een leraar/lerares, en dat slaat natuurlijk helemaal nergens op. Klassen zijn al zo vaak zo groot. Het is dan ook belachelijk dat er überhaupt een school nodig is. Als je op school komt om alleen maar te weten wat jij moet doen volgens de leraren, kan je toch net zo goed thuis blijven? Ouders sturen hun kinderen naar school om te leren, niet om te weten wat ze moeten doen volgens de leraren. Leraren moeten gewoon lesgeven.quote:Op woensdag 4 november 2009 11:51 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Nee dat is geen voordeel omdat autisten sneller het overzicht verliezen in wat ze allemaal moeten doen. Dan is zelfstandigheid niet altijd een voordeel. Zeker niet als er geen goede begeleiding is.
Dat is dus het probleem van het nieuwe leren. Op het MBO valt het nog wel mee althans dat was mijn ervaring maar op het HBO is dat inderdaad zo. Je krijgt aan het begin van een module te horen wat je moet kunnen voor een tentamen. Hoe je dat leert is jouw probleem.quote:Op woensdag 4 november 2009 12:17 schreef Wii-Style het volgende:
[..]
Dat kan ook. Netwerk en EenVandaag zijn voor mij inwisselbaar.
[..]
Oh ja, je hebt helemaal gelijk. Ik dacht namelijk dat er met zelfstandig leren, minder leren in een groep werd bedoeld. Maar zelfstandig betekent natuurlijk ook minder hulp van een leraar/lerares, en dat slaat natuurlijk helemaal nergens op. Klassen zijn al zo vaak zo groot. Het is dan ook belachelijk dat er überhaupt een school nodig is. Als je op school komt om alleen maar te weten wat jij moet doen volgens de leraren, kan je toch net zo goed thuis blijven? Ouders sturen hun kinderen naar school om te leren, niet om te weten wat ze moeten doen volgens de leraren. Leraren moeten gewoon lesgeven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |