abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74378416
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 20:48 schreef sempron2400 het volgende:

[..]

Gaaf, weer gaan studeren
Zou er geen trek meer in hebben. Ik heb wel gezien wat het allemaal waard was in de praktijk. De opleiding lijkt niets eens op de beroepspraktijk. Afgezien dat het laatste een grote sociaalneukerij is.
quote:
Extra opleiding is altijd een voordeel, meer kansen op de arbeidsmarkt en het geeft een zekere trots.
Trots geeft het wel ja.
quote:
Er kan zeker veel verbeteren. De nadruk ligt meer en meer op competentiegericht onderwijs, en geen groep die daar zoveel moeite heeft als mensen met autisme. Gelukkig was dat op mijn ‘school’ nog niet.
Bij mij was dat ook niet..... Ik hoop wel dat opleidingen tegenwoordig wel beter aansluiten. Want die aansluiting gaat nergens over.
pi_74378428
quote:
Op woensdag 4 november 2009 11:05 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Dus toch wel?
Ssst niet verder vertellen hoor. Ik wil geen problemen enzo
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_74378431
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 19:25 schreef tijnbrein het volgende:
Dat hoop ik ook en anders ga ik gewoon XTC maken voor dealer
GHB is veel gemakkelijker te maken.
pi_74378486
quote:
Op woensdag 4 november 2009 11:09 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

GHB is veel gemakkelijker te maken.
Dat is waar en dat maak ik ook. Ik ben van alle markten thuis.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_74378658
quote:
Op woensdag 4 november 2009 11:09 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Ssst niet verder vertellen hoor. Ik wil geen problemen enzo
Ik zal het stilhouden
pi_74378695
quote:
Op woensdag 4 november 2009 11:15 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ik zal het stilhouden
Dankje
14 SHADES OF GREY
  woensdag 4 november 2009 @ 11:19:43 #82
150363 Wii-Style
Ba-Lue Bolivar Ba-Lues-Are
pi_74378833
quote:
Op woensdag 4 november 2009 02:44 schreef Cassandra87 het volgende:
Sally kan ook haar handen omhoog houden als in, waar zal ik de bal zoeken?
Jawel, maar het is niet zo duidelijk als wanneer Sally net binnen zou lopen. Ze staat namelijk tussen het mand en de doos. Maar goed.
Linkse theedrinkende criminelenknuffelaar.
pi_74378865
quote:
Op woensdag 4 november 2009 11:19 schreef Wii-Style het volgende:

[..]

Jawel, maar het is niet zo duidelijk als wanneer Sally net binnen zou lopen. Ze staat namelijk tussen het mand en de doos. Maar goed.
Je moet ook niet te veel letten op de details maar het grote geheel
14 SHADES OF GREY
pi_74378882
quote:
Op woensdag 4 november 2009 11:10 schreef tijnbrein het volgende:
Dat is waar en dat maak ik ook. Ik ben van alle markten thuis.
Dan zou je ook moeten weten dat GHB momenteel in de mode is.
pi_74379194
quote:
Op woensdag 4 november 2009 11:21 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Dan zou je ook moeten weten dat GHB momenteel in de mode is.
Dat klopt, ik zit nu al iets te bedenken voor de volgende hype.
14 SHADES OF GREY
pi_74379246
quote:
Op woensdag 4 november 2009 11:30 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Dat klopt, ik zit nu al iets te bedenken voor de volgende hype.
Jij wordt rijk.
  woensdag 4 november 2009 @ 11:31:24 #87
150363 Wii-Style
pi_74379250
quote:
Op woensdag 4 november 2009 11:20 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Je moet ook niet te veel letten op de details maar het grote geheel

Zo moet het dus:

pi_74379335
quote:
Op woensdag 4 november 2009 11:31 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Jij wordt rijk.
Dat is wel de bedoeling
quote:
Op woensdag 4 november 2009 11:31 schreef Wii-Style het volgende:

[..]

Zo moet het dus:

[ afbeelding ]
Zo zou die beter zijn inderdaad.
14 SHADES OF GREY
pi_74379493
Het is wel jammer dat de ontwikkelingen in de maatschappij (onderwijs, functie-eisen in vacatures) meestal in het nadeel zijn van mensen met autisme. Misschien zijn wij een vergeten groep?
pi_74379589
quote:
Op woensdag 4 november 2009 11:38 schreef sempron2400 het volgende:
Het is wel jammer dat de ontwikkelingen in de maatschappij (onderwijs, functie-eisen in vacatures) meestal in het nadeel zijn van mensen met autisme. Misschien zijn wij een vergeten groep?
Klopt helemaal. Er worden steeds hogere eisen gesteld aan sociale vaardigheden. Op het overdrevene af.

De kansen voor mensen met autisme worden hierdoor niet gunstiger op. Zorgwekkend.
pi_74379674
quote:
Ik ben geneigd te zeggen ja. Maar gelukkig is er een steeds grotere bewustwording dat er sommige mensen zoals autisten niet kunnen meekomen. En er wordt van alles aan gedaan om het voor mensen zoals ons makkelijker te maken. Dat dit nog niet prefect gaat is logisch omdat we nog aan het begin van het proces staan. Misschien hebben onze eventuele kinderen het beter omdat er dan wel begrip etc is voor autisten.
14 SHADES OF GREY
  woensdag 4 november 2009 @ 11:43:29 #92
150363 Wii-Style
pi_74379694
quote:
Er is nu toch meer nadruk op zelfstandig werken @ school? Dat zou wel voordelig zijn.
pi_74379770
quote:
Op woensdag 4 november 2009 11:43 schreef Wii-Style het volgende:

[..]

Er is nu toch meer nadruk op zelfstandig werken @ school? Dat zou wel voordelig zijn.
Volgens mij wordt tegenwoordig meer de nadruk gelegd op het werken in groepsverband
pi_74379975
quote:
Op woensdag 4 november 2009 11:43 schreef Wii-Style het volgende:

[..]

Nee dat is geen voordeel omdat autisten sneller het overzicht verliezen in wat ze allemaal moeten doen. Dan is zelfstandigheid niet altijd een voordeel. Zeker niet als er geen goede begeleiding is.
quote:
Op woensdag 4 november 2009 11:45 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Volgens mij wordt tegenwoordig meer de nadruk gelegd op het werken in groepsverband
PGO(probleem gestuurd onderwijs) groepsondrachten dus. Met een groep een probleem oplossen op project basis. Maar er zijn ook colleges die zelfstandig moeten worden afgewerkt. Die combinatie maakt het voor autisten lastig omdat er zo veel verschillende dingen te gelijk worden gevraagd.
14 SHADES OF GREY
  woensdag 4 november 2009 @ 11:52:37 #95
150363 Wii-Style
pi_74380028
Ik zag een tijdje terug op EenVandaag een reportage over hoe jongens het steeds slechter doen, en dat dat kwam omdat er meer zelfstandig gewerkt moet worden (denk ik...). Ik las ook dit namelijk: 'Het nieuwe leren'.
pi_74380141
quote:
Op woensdag 4 november 2009 11:52 schreef Wii-Style het volgende:
Ik zag een tijdje terug op EenVandaag een reportage over hoe jongens het steeds slechter doen, en dat dat kwam omdat er meer zelfstandig gewerkt moet worden (denk ik...). Ik las ook dit namelijk: 'Het nieuwe leren'.
Ja dat heb ik ook gelezen. En dit kwam vooral dat jongens op een latere leeftijd zelfstandiger werden dan meisjes.
14 SHADES OF GREY
pi_74380625
quote:
Op woensdag 4 november 2009 11:52 schreef Wii-Style het volgende:
Was dat niet bij netwerk?
  woensdag 4 november 2009 @ 12:17:17 #98
150363 Wii-Style
pi_74380814
quote:
Op woensdag 4 november 2009 12:11 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Was dat niet bij netwerk?
Dat kan ook. Netwerk en EenVandaag zijn voor mij inwisselbaar.
quote:
Op woensdag 4 november 2009 11:51 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Nee dat is geen voordeel omdat autisten sneller het overzicht verliezen in wat ze allemaal moeten doen. Dan is zelfstandigheid niet altijd een voordeel. Zeker niet als er geen goede begeleiding is.
Oh ja, je hebt helemaal gelijk. Ik dacht namelijk dat er met zelfstandig leren, minder leren in een groep werd bedoeld. Maar zelfstandig betekent natuurlijk ook minder hulp van een leraar/lerares, en dat slaat natuurlijk helemaal nergens op. Klassen zijn al zo vaak zo groot. Het is dan ook belachelijk dat er überhaupt een school nodig is. Als je op school komt om alleen maar te weten wat jij moet doen volgens de leraren, kan je toch net zo goed thuis blijven? Ouders sturen hun kinderen naar school om te leren, niet om te weten wat ze moeten doen volgens de leraren. Leraren moeten gewoon lesgeven.
pi_74380871
vanmiddag een gesprek met een routecoach van stichting daar, ben benieuwd wat daar uiit zal komen. Ik zal het ook met hem hebben over het wa-jong. het schijnt dat er ook aangepaste opleidingen zijn voor mensen met een beperking. dat zou voor mij misschien wel een uitkomst zijn, aangezien ik sinds mijn 18'de eigenlijk alleen maar in de horeca/catering heb gewerkt en daar nu echt er bijna aan onderdoor was gegaan. Ik heb een facilitair diploma (mbo-4), maar daar kan je hier in het ooster echt haast niks mee. verhuizen naar het westen wil ik totaal niet.

Verder vraag ik me af hoe erg het UWV zal vinden als je ergens vrijwilligerswerk gaat doen, aangezien ik morgenavond een gesprek heb bij radio apeldoorn. ook vraag ik het mij af of het verstrandig is om het tegen die mensen te zeggen dat ik een stempel heb. Zelf ga ik ervanuit dat het niet echt handig zal zijn.

gister werd ik gebeld door het UWV en te horen gekregen dat mijn WW loopt tot 6 juni. dat geeft mij best wel wat rust, maar ook mogelijkheden om te kijken naar eventuele omscholingen.

(heb ik weer. een klein tekstje schrijven, maar er toch weer 17 min over doen. )
pi_74380884
quote:
Op woensdag 4 november 2009 12:17 schreef Wii-Style het volgende:

[..]

Dat kan ook. Netwerk en EenVandaag zijn voor mij inwisselbaar.
[..]

Oh ja, je hebt helemaal gelijk. Ik dacht namelijk dat er met zelfstandig leren, minder leren in een groep werd bedoeld. Maar zelfstandig betekent natuurlijk ook minder hulp van een leraar/lerares, en dat slaat natuurlijk helemaal nergens op. Klassen zijn al zo vaak zo groot. Het is dan ook belachelijk dat er überhaupt een school nodig is. Als je op school komt om alleen maar te weten wat jij moet doen volgens de leraren, kan je toch net zo goed thuis blijven? Ouders sturen hun kinderen naar school om te leren, niet om te weten wat ze moeten doen volgens de leraren. Leraren moeten gewoon lesgeven.
Dat is dus het probleem van het nieuwe leren. Op het MBO valt het nog wel mee althans dat was mijn ervaring maar op het HBO is dat inderdaad zo. Je krijgt aan het begin van een module te horen wat je moet kunnen voor een tentamen. Hoe je dat leert is jouw probleem.
14 SHADES OF GREY
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')