abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74467989
En toch denk ik dat de juiste contacten die muur ook voor een deel naar beneden kunnen halen.
Aangeleerd of aangeboren gedrag maakt niet uit.

Ik ben brunette.
pi_74470908
Ik las pas trouwens wat over sociale fobie. Kan iemand mij hier misschien uitleggen hoe je iemand met bijvoorbeeld asperger en sociale fobie van elkaar kunt onderscheiden?

Volgens mij hebben beide groepen dezelfde klachten. Of is juist autisme als kind al zichtbaar en ontstaat een sociale fobie pas gedurende de puberteit?
pi_74474114
Ik ben weer helemaal happy Een fijne avond/knuffel kan soms zoveel wonderen doen
Maar ik ga nu slapen en morgenavond wel op anderen reageren moet morgen voor school naar Rotterdam en savonds hapje eten
dus slaap lekker allen en tot morgen aaf
pi_74476820
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 22:46 schreef NoShitSherlock het volgende:
Ik las pas trouwens wat over sociale fobie. Kan iemand mij hier misschien uitleggen hoe je iemand met bijvoorbeeld asperger en sociale fobie van elkaar kunt onderscheiden?

Volgens mij hebben beide groepen dezelfde klachten. Of is juist autisme als kind al zichtbaar en ontstaat een sociale fobie pas gedurende de puberteit?
Bij autisme/Asperger zijn er meer bijkomende problemen:
Iemand met autisme kan lang over zichzelf praten.
Iemand met autisme heeft vaak preoccupaties.
Iemand met autisme raakt sneller overprikkeld.
pi_74478355
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 00:52 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik ben weer helemaal happy Een fijne avond/knuffel kan soms zoveel wonderen doen
Maar ik ga nu slapen en morgenavond wel op anderen reageren moet morgen voor school naar Rotterdam en savonds hapje eten
dus slaap lekker allen en tot morgen aaf
pi_74479202
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 09:38 schreef sempron2400 het volgende:

[..]

Bij autisme/Asperger zijn er meer bijkomende problemen:
Iemand met autisme kan lang over zichzelf praten.
Iemand met autisme heeft vaak preoccupaties.
Iemand met autisme raakt sneller overprikkeld.
Maar wat zijn preoccupaties precies dan?. Is achter de pc zitten en games spelen ook een preoccupatie?
En iedereen kan wel veel over zichzelf praten dat is toch geen indicatie van autisme? En wat betreft dat overprikkelen. Ik denk dat mensen met een sociale fobie ook snel overprikkeld raken in sociale situaties.
  zaterdag 7 november 2009 @ 13:33:35 #182
150363 Wii-Style
Ba-Lue Bolivar Ba-Lues-Are
pi_74480337
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 12:41 schreef NoShitSherlock het volgende:

[..]

Maar wat zijn preoccupaties precies dan?. Is achter de pc zitten en games spelen ook een preoccupatie?
Het is een preoccupatie als het andere dingen in de weg zit.
quote:
En iedereen kan wel veel over zichzelf praten dat is toch geen indicatie van autisme?
Nee, maar mensen met autisme weten niet wanneer ze moeten stoppen.
quote:
En wat betreft dat overprikkelen. Ik denk dat mensen met een sociale fobie ook snel overprikkeld raken in sociale situaties.
Tja.. dat weet ik niet zo gauw.
Linkse theedrinkende criminelenknuffelaar.
pi_74480857
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 21:29 schreef Cassandra87 het volgende:
En toch denk ik dat de juiste contacten die muur ook voor een deel naar beneden kunnen halen.
Aangeleerd of aangeboren gedrag maakt niet uit.

Ik ben brunette.
Daar ben ik het mee eens. Nu moet ik alleen die persoon nog vinden je kan die muur zelf wel een stuk afbreken maar voor dat laatste stuk heb je toch echt iemand nodig die vertrouwd enzo.
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 22:46 schreef NoShitSherlock het volgende:

Beide groepen hebben verschillende klachten. Er zit namelijk een verschil tussen iets niet begrijpen(autisten) en ergens bang voor zijn(sociale fobie).
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_74483780
Dat niet begrijpen, zo herkenbaar...

Ik schreef ergens dat autisme een zegen is, omdat je dan een Wajong-uitkering kunt hebben zonder echt ziek te zijn.
Dit was natuurlijk als grapje bedoeld (autisme is niet leuk en ik heb een nuluitkering), maar auti’s nemen dat soms letterlijk. Geweldig
pi_74483915
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 15:55 schreef sempron2400 het volgende:
Dat niet begrijpen, zo herkenbaar...

Ik schreef ergens dat autisme een zegen is, omdat je dan een Wajong-uitkering kunt hebben zonder echt ziek te zijn.
Dit was natuurlijk als grapje bedoeld (autisme is niet leuk en ik heb een nuluitkering), maar auti’s nemen dat soms letterlijk. Geweldig
Ik ben soms goed ziek van autisme. Ik zou een moord doen om geen autisme meer te hebben een NT-er te zijn.

Dat is soms best grappig
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_74484314
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 16:00 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Ik ben soms goed ziek van autisme. Ik zou een moord doen om geen autisme meer te hebben een NT-er te zijn.

Dat is soms best grappig
Ligt het er ook aan dat je nu werkloos bent? Ik hoop echt dat je wat vindt binnen drie maanden. De uitstroom uit de WW is vanwege de economische crisis relatief gering.

Autisme is meestal wel veel psychische pijn. Ik zou ook liever NT'er zijn, dan gaat alles veel gemakkelijker.
pi_74484445
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 16:16 schreef sempron2400 het volgende:

[..]

Ligt het er ook aan dat je nu werkloos bent? Ik hoop echt dat je wat vindt binnen drie maanden. De uitstroom uit de WW is vanwege de economische crisis relatief gering.

Autisme is meestal wel veel psychische pijn. Ik zou ook liever NT'er zijn, dan gaat alles veel gemakkelijker.
Ja, al dat gedoe ik ben het zat. Ik wil nu gewoon een keer een leuke baan. Niet die tijdelijke prut baantjes.
Dat hoop ik ook. Maar ik vrees het ergste.

Inderdaad
14 SHADES OF GREY
pi_74484679
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 16:21 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Ja, al dat gedoe ik ben het zat. Ik wil nu gewoon een keer een leuke baan. Niet die tijdelijke prut baantjes.
Dat hoop ik ook. Maar ik vrees het ergste.

Inderdaad
Over NT gesproken, je weet toch nog niet zo lang dat je in het spectrum zit?
Zou je het fijn vinden om mensen met autisme als collega's te hebben, omdat je dan onder gelijkgestemden bent?
pi_74484776
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 16:29 schreef sempron2400 het volgende:

[..]

Over NT gesproken, je weet toch nog niet zo lang dat je in het spectrum zit?
Zou je het fijn vinden om mensen met autisme als collega's te hebben, omdat je dan onder gelijkgestemden bent?
Ja dat klopt dat ik dat nog niet zo lang weet. Maar ik heb wel altijd geweten dat ik anders was dan andere.
Niet allemaal een paar autisten zou ik niet erg vinden maar alleen maar autisten wel.
14 SHADES OF GREY
pi_74485178
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 16:32 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Ja dat klopt dat ik dat nog niet zo lang weet. Maar ik heb wel altijd geweten dat ik anders was dan andere.
Niet allemaal een paar autisten zou ik niet erg vinden maar alleen maar autisten wel.
Dat laatste lijkt me ook niks, ik denk dat het ook irritatie opwekt. En je moet ook nog eens extra goed oppassen dat je niet iets verkeerds zegt.
pi_74485292
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 16:46 schreef sempron2400 het volgende:

[..]

Dat laatste lijkt me ook niks, ik denk dat het ook irritatie opwekt. En je moet ook nog eens extra goed oppassen dat je niet iets verkeerds zegt.
Dat moet je bij NT-ers ook. Alleen minder. Ik heb vooral ervaring met NT-ers als collega's en dat bevalt goed dus dat wil ik graag zo houden.
14 SHADES OF GREY
pi_74485420
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 16:51 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Dat moet je bij NT-ers ook. Alleen minder. Ik heb vooral ervaring met NT-ers als collega's en dat bevalt goed dus dat wil ik graag zo houden.
Dat kan ik me voorstellen. Als je vooral ‘tistjes’ als collega hebt, geniet je ook niet van de voordelen die een NT-omgeving biedt. Bovendien geloof ik dat een afdeling vrijwel niet kan overleven als er alleen mensen met autisme werken.
pi_74485494
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 16:55 schreef sempron2400 het volgende:

[..]

Dat kan ik me voorstellen. Als je vooral ‘tistjes’ als collega hebt, geniet je ook niet van de voordelen die een NT-omgeving biedt. Bovendien geloof ik dat een afdeling vrijwel niet kan overleven als er alleen mensen met autisme werken.
Inderdaad. Net zoals ik niet zo willen op een afdeling met alleen maar vrouwen.
14 SHADES OF GREY
pi_74485744
Herkent iemand dit?

Allerlei dingen regelen of organiseren kan vervelender zijn dan een kleine financiële tegenvaller als je wel geld genoeg hebt?
pi_74485849
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 17:08 schreef sempron2400 het volgende:
Herkent iemand dit?

Allerlei dingen regelen of organiseren kan vervelender zijn dan een kleine financiële tegenvaller als je wel geld genoeg hebt?
Dingen regelen is vermoeiend en ingewikkeld en daardoor vervelender dan wat geld verliezen.
14 SHADES OF GREY
pi_74486337
Als je vanalles moet gaan regelen en doen enzo kost dat veel energie, dus dan kies ik liever een kleine financiele tegenvaller. Maar dat zal ik weer heroverwegen als ik niet geld genoeg heb.
Children of the night. What music they make.
pi_74486515
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 17:31 schreef DeHovenier het volgende:
Als je vanalles moet gaan regelen en doen enzo kost dat veel energie, dus dan kies ik liever een kleine financiele tegenvaller. Maar dat zal ik weer heroverwegen als ik niet geld genoeg heb.
Hahaha Ik heb geen geld dus dan doe ik inderdaad liever zoiets ingewikkelds
14 SHADES OF GREY
pi_74488631
Eigenlijk is het leven minder leuk dan ik dacht.
Ik zou bv. nooit ver op vakantie kunnen als alleenstaand autistje

in een groep onbekenden trek ik niet echt meer...
pi_74488835
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 19:05 schreef sempron2400 het volgende:
Eigenlijk is het leven minder leuk dan ik dacht.
Ik zou bv. nooit ver op vakantie kunnen als alleenstaand autistje

in een groep onbekenden trek ik niet echt meer...
Ergens wel herkenbaar
Maar ach ik ben al 4 jaar niet meer op vakantie geweest en heb al een jaar lang niet echt meer dan een paar dagen achter elkaar vrij geweest.

Volgend jaar wil ik weer op vakantie. Of in ieder geval meer dan een week achter elkaar vrij.
14 SHADES OF GREY
pi_74496081
Ik krijg de komende tijd ongeveer anderhalve maand vrij, want dan is er geen werk meer

Ben deze zomer met 2 jongens op Interrail geweest door Engeland, Frankrijk, Italie en Tsjechie. Was wel leuk
Children of the night. What music they make.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')