abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74427747
quote:
Op donderdag 5 november 2009 18:00 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Ik was al bang dat we er een beetje een scheikunde-slowchat van aan het maken waren.
Dat was alleen de laatste paar posts.
quote:
[..]

Bij mij was het niet per se desinteresse. Ik zat af en toe naar mijn beeldscherm te staren en te denken: "wat kan ik in hemelsnaam hierover opschrijven?" Ook te gedetailleerd of juist te globaal dingen opschrijven was een probleem. Ik ben ook nooit een goede samenvatter geweest, wat wel erg handig is voor het type verslag dat ik schrijf.
[..]

Labels kunnen gevaarlijk zijn, zeker als het om werk gaat. Ik merk vanzelf wel wanneer ik tegen mijn grenzen aanloop, een label heb ik daar niet voor nodig.
[..]

Ik vind het wel lastig om te zeggen wat ik ervaar. Volgens mij heb ik dat nooit echt gedaan, initiatief nemen. Bij mijn werk moet ik het wel en dat gaat me dan meestal wel goed af. Maar het doel is dan ook erg duidelijk: mensen iets laten doen, een probleem oplossen, etc. Gelukkig zijn heb ik wel vrienden die dat gebrek aan initiatief niet zo heel veel uitmaakt. Ze weten het en ze begrijpen dat ik het niet kwaad bedoel. Maar degenen die het niet weten, kunnen dat al gauw verkeerd opvatten. Vooral ook als relaties om de hoek komen kijken.
[..]

Zal het niet meer doen.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_74427840
quote:
Op donderdag 5 november 2009 18:04 schreef Cassandra87 het volgende:
Mijn probleem is dat ik het moet wel van twee kanten komen en dat gevoel mis ik soms een beetje en dan houdt het voor mij gewoon op.

Inderdaad. Ervaar dat ook wel, maar ook wel dat ik zélf snel mijn interesse verlies, of dat 1 keer in de maand voldoende is. Zijn echt hele speciale mensen die je echt eens in de zoveel jaar tegen komt denk ik waar het zo goed mee klikt dat elke keer dat je afspreekt alles leuker en gezelliger wordt.
Funny, when I think about it..
Dat maakt het juist nu zo lastig dat soort dingen.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_74438414
ik ben aangenomen met een proefperiode van 3 maanden!

ik ga bij radio/tv apeldoorn vrijwilligerswerk bekleden als technicus radio en als beeldbewerker. zeker dat beeldbewerking heeft bij mij echt een voorkeur. je bent dan in je eentje aan het werk met beelden en geluiden. aangezien ik visueel gezien erg ver boven het gemiddelde ben, lijkt me dit een leuke ervaring om te kijken of het niet wat is in mijn verdere leven!

DT is trouwens priegel-metal. Sommige zien DT als de nieuwe ''rush'' generatie. Als je behoefte hebt aan wat stevigers in dat gerne, dan kan ik je spiral architect en watchtower aanraden!

pi_74438488
Ik reageer echt even vanuit mijn perspectief, excuseer mijn egoisme in dit geval. Maar ik vind het wel een razend interessant onderwerp en kan niet voor een ander denken. (Ik weet dat de gedachte vaak is langsgekomen, maar ik beschouw niemand als studie-object, ik leer echter wel mijzelf analyseren)

Zo ik ben eindelijk vrij trouwens van mn werk.
Een scheikunde slowchat is niet erg en ook wel interessant maar ik was gewoon erg slecht in exacte vakken
quote:
Het is ook een kwestie van doen en daar af en toe je neus bij stoten. Supersociaal zal ik nooit worden, maar dat hoeft ook niet. En wat heb je aan 500 hyvesvriendjes en -vriendinnetjes?
Hier ben ik het helemaal mee eens. Overigens heb ik 7 jaar geleden een beste vriend gehad, waar ik heel veel heb mee gemaakt, die me van t een op t andere moment liet vallen. Dat heeft me echt heel erg gekwetst en pijn gedaan maar oko wantrouwend gemaakt. Was de grootste bloedneus. Later nog wel een paar keer te goed van vertrouwen geweest en wederom mijn neus gestoten. Kan nu echt zeggen dat ik 7 jaar later wederom mijn soulmate heb gevonden, hoewel de angst om dat/hem kwijt te raken blijft sluimeren. Ik ben in een zin heel sociaal hoewel ik gewoon graag gemogen wordt en dit niet altijd van mij uit komt. Maar ik heb liever 1 of 2 goede vrienden dan een hoop vage kennissen (hoewel ik wel 270 hyve vriendjes heb )

Lyolyrc ben je niet dusdanig intelligent dat je te lang en te veel nadenkt over de meest simpele dingen?
Dta t schrijven daarom moeizaam gaat?

Wat maakt het lastig tijn, dat die mensen zo zeldzaam zijn? Het is meer zeldzaam dat de wederzijdse interesse blijvend is en niet na 2 maanden verdwijnt.

Ik wilde nog een heel relaas typen, maar ik ben er al een beetje over uit. Zelfanalyse viel in dit geval ook wel mee
pi_74438502
quote:
Op donderdag 5 november 2009 22:55 schreef blessed19 het volgende:
gefeliciteerd!!
pi_74438921
quote:

ik ga bij radio/tv apeldoorn vrijwilligerswerk bekleden als technicus radio en als beeldbewerker. zeker dat beeldbewerking heeft bij mij echt een voorkeur. je bent dan in je eentje aan het werk met beelden en geluiden. aangezien ik visueel gezien erg ver boven het gemiddelde ben, lijkt me dit een leuke ervaring om te kijken of het niet wat is in mijn verdere leven!

DT is trouwens priegel-metal. Sommige zien DT als de nieuwe ''rush'' generatie. Als je behoefte hebt aan wat stevigers in dat gerne, dan kan ik je spiral architect en watchtower aanraden!

Gefeliciteerd

Leuk dat je nu iets kan doen wat je leuk vindt.

Die bands zou ik zeker gaan checken
quote:
Op donderdag 5 november 2009 22:57 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik reageer echt even vanuit mijn perspectief, excuseer mijn egoisme in dit geval. Maar ik vind het wel een razend interessant onderwerp en kan niet voor een ander denken. (Ik weet dat de gedachte vaak is langsgekomen, maar ik beschouw niemand als studie-object, ik leer echter wel mijzelf analyseren)

Een scheikunde slowchat is niet erg en ook wel interessant maar ik was gewoon erg slecht in exacte vakken
De feedback die jij geeft stel ik wel opprijs eigenlijk dus ga er vooral mee door.

Dat het ontaarden in een scheikunde slowchat was gewoon toeval
quote:
[..]

Hier ben ik het helemaal mee eens. Overigens heb ik 7 jaar geleden een beste vriend gehad, waar ik heel veel heb mee gemaakt, die me van t een op t andere moment liet vallen. Dat heeft me echt heel erg gekwetst en pijn gedaan maar oko wantrouwend gemaakt. Was de grootste bloedneus. Later nog wel een paar keer te goed van vertrouwen geweest en wederom mijn neus gestoten. Kan nu echt zeggen dat ik 7 jaar later wederom mijn soulmate heb gevonden, hoewel de angst om dat/hem kwijt te raken blijft sluimeren. Ik ben in een zin heel sociaal hoewel ik gewoon graag gemogen wordt en dit niet altijd van mij uit komt. Maar ik heb liever 1 of 2 goede vrienden dan een hoop vage kennissen (hoewel ik wel 270 hyve vriendjes heb )

Lyolyrc ben je niet dusdanig intelligent dat je te lang en te veel nadenkt over de meest simpele dingen?

Wat maakt het lastig tijn, dat die mensen zo zeldzaam zijn? Het is meer zeldzaam dat de wederzijdse interesse blijvend is en niet na 2 maanden verdwijnt.

Ik wilde nog een heel relaas typen, maar ik ben er al een beetje over uit. Zelfanalyse viel in dit geval ook wel mee
Dat is het zeker, ik baal er ook nog steeds van dat het zo gelopen is. Helaas kan ik daar niets aan veranderen en zou moeten accepeteren dat het zo is. Misschien kom ik ooit nog wel zo'n iemand tegen.

Gelukkig heb ik een aantal goeie vrienden en meerdere kennisen waarmee ik regelmatig praat dus ik vind zelf dat ik het vrij goed doe op sociaal gebied.
14 SHADES OF GREY
pi_74453184
quote:
Op donderdag 5 november 2009 22:57 schreef Cassandra87 het volgende:

Psychologie is inderdaad interessant. Maar ik ben toch blij dat ik dat niet ben gaan studeren, want dat is nog méér schrijfwerk. In plaats daarvan lees ik er dan maar boeken over. De drie interessantste informatieve boeken die ik heb zijn ook allemaal geschreven door psychiaters.
quote:
Iedereen wordt graag aardig gevonden, al zal niet iedereen dat toegeven. Als je dan een keer niet lekker loopt, is dat een flinke teleurstelling. Dat van een handjevol vrienden herken ik wel en dat is ook precies het geval bij mij op dit moment. Mensen met wie je het gezellig kunt hebben, maar die er ook zijn als het minder gaat.
quote:
Het is inderdaad wel zo dat ik veel beredeneer en dat ik vaak misschien meer zou moeten doen dan denken. Vroeger zei mijn moeder trouwens altijd dat ik eerst moest denken en dan doen. Blijkbaar ben ik daarin een beetje doorgeslagen. Ik ben ook wel een pietje precies als om sommige dingen gaat, waaronder schrijven. Misschien dat ik het ook meteen perfect probeer te doen. De tip van een vriend om eerst alles op te gaan schrijven wat in ieder geval weet, heeft wel geholpen om weer vooruit te komen. Overigens vind ik dat je veel zinnige dingen schrijft en als je het hier niet had gemeld, zou ik denken dat je hoger opgeleid was dan het vmbo. Of denk ik dan te negatief over het vmbo?
quote:
Gefeliciteerd! Hopelijk ga je er veel voldoening uit halen!
quote:
Op donderdag 5 november 2009 23:08 schreef tijnbrein het volgende:
Dat het ontaarden in een scheikunde slowchat was gewoon toeval
Dat is geen toeval als mensen een gezamenlijke interesse hebben.
quote:
Dat is het zeker, ik baal er ook nog steeds van dat het zo gelopen is. Helaas kan ik daar niets aan veranderen en zou moeten accepeteren dat het zo is. Misschien kom ik ooit nog wel zo'n iemand tegen.
Niet wanhopen en dingen doen waar je plezier aan beleefd is het beste. Ik heb gisteren een ontzettend goede voetbaltraining gehad en daarna alles nog geëvalueerd met een vriend. Ik merkte dat dat een enorme mentale opsteker was. Hij zei ook dat weer een stapje hoger komen met voetballen een positieve impuls kan geven aan mijn hele leven. Jij hebt vast ook wel een hobby waar je nog beter in wil worden wat ook je hele leven positief kan beïnvloeden.
quote:
Gelukkig heb ik een aantal goeie vrienden en meerdere kennisen waarmee ik regelmatig praat dus ik vind zelf dat ik het vrij goed doe op sociaal gebied.
Inderdaad en dat moet je natuurlijk ook zo proberen te houden. Ik merk dat ik er zelf nogal eens laks in ben, wat niet erg bevorderlijk is voor mijn contacten.
  vrijdag 6 november 2009 @ 14:19:53 #158
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_74453237
ik ben deze week weer zo gebruikt op me werk (lees ik zit er via jobstap dus ik krijg alle klote klusjes)
Dat ik er vandaag gewoon geen zin in had. En dat vinden ze kut want we kregen de titel van het jaar binnen.
Het boeit me eigenlijk niets meer , Omgang met collega's even min.

Het is dat omgaan met klanten zo gezellig is
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_74453480
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 14:18 schreef lyolyrc het volgende:

knip

Dat is geen toeval als mensen een gezamenlijke interesse hebben.
Dat is waar alleen het is wel toeval dat jij in de chemie zit en ik ook.
quote:
[..]

Niet wanhopen en dingen doen waar je plezier aan beleefd is het beste. Ik heb gisteren een ontzettend goede voetbaltraining gehad en daarna alles nog geëvalueerd met een vriend. Ik merkte dat dat een enorme mentale opsteker was. Hij zei ook dat weer een stapje hoger komen met voetballen een positieve impuls kan geven aan mijn hele leven. Jij hebt vast ook wel een hobby waar je nog beter in wil worden wat ook je hele leven positief kan beïnvloeden.
Ik wanhoop niet. En zeker niet om dat wat laatst gebeurd was. Integendeel. Dat is een van de beste dingen die mij overkomen is de laatste tijd. Nee ik heb niet echt een hobby. Maar ik probeer wel dingen te doen.
quote:
[..]

Inderdaad en dat moet je natuurlijk ook zo proberen te houden. Ik merk dat ik er zelf nogal eens laks in ben, wat niet erg bevorderlijk is voor mijn contacten.
Het blijft inderaad lastig. Soms moet je gewoon niet te veel over nadenken.
14 SHADES OF GREY
pi_74453518
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 14:19 schreef Dr.Mikey het volgende:
ik ben deze week weer zo gebruikt op me werk (lees ik zit er via jobstap dus ik krijg alle klote klusjes)
Dat ik er vandaag gewoon geen zin in had. En dat vinden ze kut want we kregen de titel van het jaar binnen.
Het boeit me eigenlijk niets meer , Omgang met collega's even min.

Het is dat omgaan met klanten zo gezellig is
Dus je hebt het niet naar je zin op je werk?
14 SHADES OF GREY
  vrijdag 6 november 2009 @ 14:31:57 #161
104367 Thrackan
new and improved
pi_74453650
Gister weer eens een goed, verhelderend gesprek gehad met een vriendin over mijn eigen probleem.

Vooral het scenariodenken: Het van tevoren ALLES willen weten en zien voordat je ergens mee begint. Dat is echt wat mijn kop volpropt.
Don't flatter yourself, let someone else do it for you.
pi_74453725
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 14:31 schreef Thrackan het volgende:
Gister weer eens een goed, verhelderend gesprek gehad met een vriendin over mijn eigen probleem.

Vooral het scenariodenken: Het van tevoren ALLES willen weten en zien voordat je ergens mee begint. Dat is echt wat mijn kop volpropt.
Herkenbaar
14 SHADES OF GREY
  vrijdag 6 november 2009 @ 14:43:21 #163
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_74454076
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 14:28 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Dus je hebt het niet naar je zin op je werk?
En dat komt omdat ze me nog steeds minder behandelen omdat ik asperger heb.
Wat ik ook probeer maakt geen drol uit. Ik mag nog steeds de hele zaak elke dag alfabeten en stofzuigen terwijl het overige winkelpersoneel het altijd dan nog gezellig heeft achter de balie. .

En ik heb zo iets als ik die kut klusjes al krijg wil ik de overige niet.
Maar dan komen ze weer met gelul dat er veel valt in te voeren achter de balie of dat er 2ehands weggewerkt moet worden. Dat is iets wat iemand prima alleen kan maar wat ze dan met zijn 3en of vieren moeten doen.
Toen ik daar kwam werd mij een eigen afdeling beloofd (Retro afdeling)
Maar nadat ik dat onder handen had genomen de eerste weken stond het eigenlijk perfect en viel er niet zo veel meer te doen.

Nu ben ik vooral het slaafje van het kassa personeel.
Moet er inruil getest worden dan roepen ze mij zodat ze er een klant extra bij kunnen helpen.
Maar mij achter de kassa zetten ? Ooh nee stel je voor die man is autist he ! Nee daar komen fouten van hoor dat durven we niet aan
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_74454164
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 14:31 schreef Thrackan het volgende:

Dat is inderdaad ook een vervelend punt van autisme. Zo ongelofelijk herkenbaar. Als dit, wat gebeurt er dan, en als ik ga sporten, hoeveel tijd houd ik dan nog over voor internet, rekening houdend met prikkels...

Op de een of andere manier zoeken mensen met autisme graag herkenning

Ach, in mijn werk komt dat scenariodenken wel van pas
pi_74454380
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 14:43 schreef Dr.Mikey het volgende:

[..]

Wat ik ook probeer maakt geen drol uit. Ik mag nog steeds de hele zaak elke dag alfabeten en stofzuigen terwijl het overige winkelpersoneel het altijd dan nog gezellig heeft achter de balie. .

Maar dan komen ze weer met gelul dat er veel valt in te voeren achter de balie of dat er 2ehands weggewerkt moet worden. Dat is iets wat iemand prima alleen kan maar wat ze dan met zijn 3en of vieren moeten doen.
Maar nadat ik dat onder handen had genomen de eerste weken stond het eigenlijk perfect en viel er niet zo veel meer te doen.

Moet er inruil getest worden dan roepen ze mij zodat ze er een klant extra bij kunnen helpen.
Maar mij achter de kassa zetten ? Ooh nee stel je voor die man is autist he ! Nee daar komen fouten van hoor dat durven we niet aan
Ander werk gaan zoeken? Of er over gaan praten met je leidinggevende?
14 SHADES OF GREY
  vrijdag 6 november 2009 @ 14:55:51 #166
104367 Thrackan
new and improved
pi_74454561
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 14:45 schreef sempron2400 het volgende:

[..]

Dat is inderdaad ook een vervelend punt van autisme. Zo ongelofelijk herkenbaar. Als dit, wat gebeurt er dan, en als ik ga sporten, hoeveel tijd houd ik dan nog over voor internet, rekening houdend met prikkels...

Op de een of andere manier zoeken mensen met autisme graag herkenning

Ach, in mijn werk komt dat scenariodenken wel van pas
Het autistisch spectrum is uitgesloten bij mijn diagnose, maar dit komt inderdaad wel aardig overeen. Dat is ook de reden dat men die richting uit ging kijken bij mijn onderzoeken.

Overigens, mijn diagnose luidt een persoonlijkheidsstoornis. Onder andere dit scenariodenken is geen aangeboren gedrag, maar aangeleerd gedrag.

Even kort samengevat wat de hoofdpunten bij mij zijn: (Compulsief) scenariodenken, confrontatievermijding en een grote verdediging om maar niks van mezelf te laten zien
pi_74454749
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 14:55 schreef Thrackan het volgende:

[..]

Het autistisch spectrum is uitgesloten bij mijn diagnose, maar dit komt inderdaad wel aardig overeen. Dat is ook de reden dat men die richting uit ging kijken bij mijn onderzoeken.

Overigens, mijn diagnose luidt een persoonlijkheidsstoornis. Onder andere dit scenariodenken is geen aangeboren gedrag, maar aangeleerd gedrag.

Even kort samengevat wat de hoofdpunten bij mij zijn: (Compulsief) scenariodenken, confrontatievermijding en een grote verdediging om maar niks van mezelf te laten zien
Welk labeltje je ook hebt dat maakt niets uit.

Wel lastig die dingen.
Krijg je training/hulp omdat op te lossen?

Die muur blijft lastig. Maar die staat er niets voor niets. Je bent bang voor het onbekende en bang om gekwetst te worden. Je begrijpt de wereld niet of nauwelijks.
14 SHADES OF GREY
pi_74455179
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 14:43 schreef Dr.Mikey het volgende:

[..]

Belachelijk.. Heb je dit niet aangegeven? Kun je niet op zoek naar een ander baantje en daar met een schone lei beginnen?
pi_74455397
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 14:18 schreef lyolyrc het volgende:

Het is inderdaad wel zo dat ik veel beredeneer en dat ik vaak misschien meer zou moeten doen dan denken. Vroeger zei mijn moeder trouwens altijd dat ik eerst moest denken en dan doen. Blijkbaar ben ik daarin een beetje doorgeslagen. Ik ben ook wel een pietje precies als om sommige dingen gaat, waaronder schrijven. Misschien dat ik het ook meteen perfect probeer te doen. De tip van een vriend om eerst alles op te gaan schrijven wat in ieder geval weet, heeft wel geholpen om weer vooruit te komen. Overigens vind ik dat je veel zinnige dingen schrijft en als je het hier niet had gemeld, zou ik denken dat je hoger opgeleid was dan het vmbo. Of denk ik dan te negatief over het vmbo?
Danku. Maar opleiding zegt niets over intelligentie. Mijn denkniveau ligt op t HBO, in mijn werk of waar mijn interesses liggen. Helaas kan ik slecht leren en ben ik niet verder gekomen dan VMBO.

Ik heb enorm gezeik met mijn ex, wou dat ik ervan af was. Bwah ik hoef echt voorlopig geen relatie meer, mannen,
Gelukkig kan ik straks ff uitsnikken bij mn maatje, had dat even nodig Nu eerst even lekker genieten bij de kapper..
pi_74455683
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 15:17 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

Danku. Maar opleiding zegt niets over intelligentie. Mijn denkniveau ligt op t HBO, in mijn werk of waar mijn interesses liggen. Helaas kan ik slecht leren en ben ik niet verder gekomen dan VMBO.

Ik heb enorm gezeik met mijn ex, wou dat ik ervan af was. Bwah ik hoef echt voorlopig geen relatie meer, mannen,
Gelukkig kan ik straks ff uitsnikken bij mn maatje, had dat even nodig Nu eerst even lekker genieten bij de kapper..
Dat klopt, Er zijn genoeg domme mensen met een HBO-opleiding en genoeg slimme zonder.

Vervelend Sterkte

Wat voor kapsel ga je nemen?
14 SHADES OF GREY
  vrijdag 6 november 2009 @ 15:28:45 #171
104367 Thrackan
new and improved
pi_74455904
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 15:00 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Welk labeltje je ook hebt dat maakt niets uit.

Wel lastig die dingen.
Krijg je training/hulp omdat op te lossen?

Die muur blijft lastig. Maar die staat er niets voor niets. Je bent bang voor het onbekende en bang om gekwetst te worden. Je begrijpt de wereld niet of nauwelijks.
Die training/hulp komt nog, even de wachtrij afwachten
pi_74456134
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 15:28 schreef Thrackan het volgende:

[..]

Die training/hulp komt nog, even de wachtrij afwachten
Ik zou willen dat er bij mij ook plannen in die richting. Alleen die zijn er dus nog niet.
14 SHADES OF GREY
  vrijdag 6 november 2009 @ 15:44:11 #173
104367 Thrackan
new and improved
pi_74456511
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 15:34 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Ik zou willen dat er bij mij ook plannen in die richting. Alleen die zijn er dus nog niet.
Tsja, om het een beetje cru te zeggen: Aangezien het bij mij aangeleerd gedrag is, en dus geen ontwikkelingsstoornis, is het misschien makkelijker te behandelen en/of af te leren.
pi_74456669
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 15:44 schreef Thrackan het volgende:

[..]

Tsja, om het een beetje cru te zeggen: Aangezien het bij mij aangeleerd gedrag is, en dus geen ontwikkelingsstoornis, is het misschien makkelijker te behandelen en/of af te leren.
Daar heb je opzich een punt.
Ik ga toch maar eens wat meer druk zetten bij mijn behandelaar dat er nu ook eens echt een keer iets gaat gebeuren kwa behandeling.
14 SHADES OF GREY
pi_74466933
ik ga meelurken dus een authentieke TVP
Quisnam narro EGO, Gamma!
Zwolle!
pi_74467989
En toch denk ik dat de juiste contacten die muur ook voor een deel naar beneden kunnen halen.
Aangeleerd of aangeboren gedrag maakt niet uit.

Ik ben brunette.
pi_74470908
Ik las pas trouwens wat over sociale fobie. Kan iemand mij hier misschien uitleggen hoe je iemand met bijvoorbeeld asperger en sociale fobie van elkaar kunt onderscheiden?

Volgens mij hebben beide groepen dezelfde klachten. Of is juist autisme als kind al zichtbaar en ontstaat een sociale fobie pas gedurende de puberteit?
pi_74474114
Ik ben weer helemaal happy Een fijne avond/knuffel kan soms zoveel wonderen doen
Maar ik ga nu slapen en morgenavond wel op anderen reageren moet morgen voor school naar Rotterdam en savonds hapje eten
dus slaap lekker allen en tot morgen aaf
pi_74476820
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 22:46 schreef NoShitSherlock het volgende:
Ik las pas trouwens wat over sociale fobie. Kan iemand mij hier misschien uitleggen hoe je iemand met bijvoorbeeld asperger en sociale fobie van elkaar kunt onderscheiden?

Volgens mij hebben beide groepen dezelfde klachten. Of is juist autisme als kind al zichtbaar en ontstaat een sociale fobie pas gedurende de puberteit?
Bij autisme/Asperger zijn er meer bijkomende problemen:
Iemand met autisme kan lang over zichzelf praten.
Iemand met autisme heeft vaak preoccupaties.
Iemand met autisme raakt sneller overprikkeld.
pi_74478355
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 00:52 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik ben weer helemaal happy Een fijne avond/knuffel kan soms zoveel wonderen doen
Maar ik ga nu slapen en morgenavond wel op anderen reageren moet morgen voor school naar Rotterdam en savonds hapje eten
dus slaap lekker allen en tot morgen aaf
pi_74479202
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 09:38 schreef sempron2400 het volgende:

[..]

Bij autisme/Asperger zijn er meer bijkomende problemen:
Iemand met autisme kan lang over zichzelf praten.
Iemand met autisme heeft vaak preoccupaties.
Iemand met autisme raakt sneller overprikkeld.
Maar wat zijn preoccupaties precies dan?. Is achter de pc zitten en games spelen ook een preoccupatie?
En iedereen kan wel veel over zichzelf praten dat is toch geen indicatie van autisme? En wat betreft dat overprikkelen. Ik denk dat mensen met een sociale fobie ook snel overprikkeld raken in sociale situaties.
  zaterdag 7 november 2009 @ 13:33:35 #182
150363 Wii-Style
Ba-Lue Bolivar Ba-Lues-Are
pi_74480337
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 12:41 schreef NoShitSherlock het volgende:

[..]

Maar wat zijn preoccupaties precies dan?. Is achter de pc zitten en games spelen ook een preoccupatie?
Het is een preoccupatie als het andere dingen in de weg zit.
quote:
En iedereen kan wel veel over zichzelf praten dat is toch geen indicatie van autisme?
Nee, maar mensen met autisme weten niet wanneer ze moeten stoppen.
quote:
En wat betreft dat overprikkelen. Ik denk dat mensen met een sociale fobie ook snel overprikkeld raken in sociale situaties.
Tja.. dat weet ik niet zo gauw.
Linkse theedrinkende criminelenknuffelaar.
pi_74480857
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 21:29 schreef Cassandra87 het volgende:
En toch denk ik dat de juiste contacten die muur ook voor een deel naar beneden kunnen halen.
Aangeleerd of aangeboren gedrag maakt niet uit.

Ik ben brunette.
Daar ben ik het mee eens. Nu moet ik alleen die persoon nog vinden je kan die muur zelf wel een stuk afbreken maar voor dat laatste stuk heb je toch echt iemand nodig die vertrouwd enzo.
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 22:46 schreef NoShitSherlock het volgende:

Beide groepen hebben verschillende klachten. Er zit namelijk een verschil tussen iets niet begrijpen(autisten) en ergens bang voor zijn(sociale fobie).
14 SHADES OF GREY
pi_74483780
Dat niet begrijpen, zo herkenbaar...

Ik schreef ergens dat autisme een zegen is, omdat je dan een Wajong-uitkering kunt hebben zonder echt ziek te zijn.
Dit was natuurlijk als grapje bedoeld (autisme is niet leuk en ik heb een nuluitkering), maar auti’s nemen dat soms letterlijk. Geweldig
pi_74483915
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 15:55 schreef sempron2400 het volgende:
Dat niet begrijpen, zo herkenbaar...

Ik schreef ergens dat autisme een zegen is, omdat je dan een Wajong-uitkering kunt hebben zonder echt ziek te zijn.
Dit was natuurlijk als grapje bedoeld (autisme is niet leuk en ik heb een nuluitkering), maar auti’s nemen dat soms letterlijk. Geweldig
Ik ben soms goed ziek van autisme. Ik zou een moord doen om geen autisme meer te hebben een NT-er te zijn.

Dat is soms best grappig
14 SHADES OF GREY
pi_74484314
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 16:00 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Ik ben soms goed ziek van autisme. Ik zou een moord doen om geen autisme meer te hebben een NT-er te zijn.

Dat is soms best grappig
Ligt het er ook aan dat je nu werkloos bent? Ik hoop echt dat je wat vindt binnen drie maanden. De uitstroom uit de WW is vanwege de economische crisis relatief gering.

Autisme is meestal wel veel psychische pijn. Ik zou ook liever NT'er zijn, dan gaat alles veel gemakkelijker.
pi_74484445
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 16:16 schreef sempron2400 het volgende:

[..]

Ligt het er ook aan dat je nu werkloos bent? Ik hoop echt dat je wat vindt binnen drie maanden. De uitstroom uit de WW is vanwege de economische crisis relatief gering.

Autisme is meestal wel veel psychische pijn. Ik zou ook liever NT'er zijn, dan gaat alles veel gemakkelijker.
Ja, al dat gedoe ik ben het zat. Ik wil nu gewoon een keer een leuke baan. Niet die tijdelijke prut baantjes.
Dat hoop ik ook. Maar ik vrees het ergste.

Inderdaad
14 SHADES OF GREY
pi_74484679
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 16:21 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Ja, al dat gedoe ik ben het zat. Ik wil nu gewoon een keer een leuke baan. Niet die tijdelijke prut baantjes.
Dat hoop ik ook. Maar ik vrees het ergste.

Inderdaad
Over NT gesproken, je weet toch nog niet zo lang dat je in het spectrum zit?
Zou je het fijn vinden om mensen met autisme als collega's te hebben, omdat je dan onder gelijkgestemden bent?
pi_74484776
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 16:29 schreef sempron2400 het volgende:

[..]

Over NT gesproken, je weet toch nog niet zo lang dat je in het spectrum zit?
Zou je het fijn vinden om mensen met autisme als collega's te hebben, omdat je dan onder gelijkgestemden bent?
Ja dat klopt dat ik dat nog niet zo lang weet. Maar ik heb wel altijd geweten dat ik anders was dan andere.
Niet allemaal een paar autisten zou ik niet erg vinden maar alleen maar autisten wel.
14 SHADES OF GREY
pi_74485178
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 16:32 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Ja dat klopt dat ik dat nog niet zo lang weet. Maar ik heb wel altijd geweten dat ik anders was dan andere.
Niet allemaal een paar autisten zou ik niet erg vinden maar alleen maar autisten wel.
Dat laatste lijkt me ook niks, ik denk dat het ook irritatie opwekt. En je moet ook nog eens extra goed oppassen dat je niet iets verkeerds zegt.
pi_74485292
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 16:46 schreef sempron2400 het volgende:

[..]

Dat laatste lijkt me ook niks, ik denk dat het ook irritatie opwekt. En je moet ook nog eens extra goed oppassen dat je niet iets verkeerds zegt.
Dat moet je bij NT-ers ook. Alleen minder. Ik heb vooral ervaring met NT-ers als collega's en dat bevalt goed dus dat wil ik graag zo houden.
14 SHADES OF GREY
pi_74485420
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 16:51 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Dat moet je bij NT-ers ook. Alleen minder. Ik heb vooral ervaring met NT-ers als collega's en dat bevalt goed dus dat wil ik graag zo houden.
Dat kan ik me voorstellen. Als je vooral ‘tistjes’ als collega hebt, geniet je ook niet van de voordelen die een NT-omgeving biedt. Bovendien geloof ik dat een afdeling vrijwel niet kan overleven als er alleen mensen met autisme werken.
pi_74485494
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 16:55 schreef sempron2400 het volgende:

[..]

Dat kan ik me voorstellen. Als je vooral ‘tistjes’ als collega hebt, geniet je ook niet van de voordelen die een NT-omgeving biedt. Bovendien geloof ik dat een afdeling vrijwel niet kan overleven als er alleen mensen met autisme werken.
Inderdaad. Net zoals ik niet zo willen op een afdeling met alleen maar vrouwen.
14 SHADES OF GREY
pi_74485744
Herkent iemand dit?

Allerlei dingen regelen of organiseren kan vervelender zijn dan een kleine financiële tegenvaller als je wel geld genoeg hebt?
pi_74485849
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 17:08 schreef sempron2400 het volgende:
Herkent iemand dit?

Allerlei dingen regelen of organiseren kan vervelender zijn dan een kleine financiële tegenvaller als je wel geld genoeg hebt?
Dingen regelen is vermoeiend en ingewikkeld en daardoor vervelender dan wat geld verliezen.
14 SHADES OF GREY
pi_74486337
Als je vanalles moet gaan regelen en doen enzo kost dat veel energie, dus dan kies ik liever een kleine financiele tegenvaller. Maar dat zal ik weer heroverwegen als ik niet geld genoeg heb.
Children of the night. What music they make.
pi_74486515
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 17:31 schreef DeHovenier het volgende:
Als je vanalles moet gaan regelen en doen enzo kost dat veel energie, dus dan kies ik liever een kleine financiele tegenvaller. Maar dat zal ik weer heroverwegen als ik niet geld genoeg heb.
Hahaha Ik heb geen geld dus dan doe ik inderdaad liever zoiets ingewikkelds
14 SHADES OF GREY
pi_74488631
Eigenlijk is het leven minder leuk dan ik dacht.
Ik zou bv. nooit ver op vakantie kunnen als alleenstaand autistje

in een groep onbekenden trek ik niet echt meer...
pi_74488835
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 19:05 schreef sempron2400 het volgende:
Eigenlijk is het leven minder leuk dan ik dacht.
Ik zou bv. nooit ver op vakantie kunnen als alleenstaand autistje

in een groep onbekenden trek ik niet echt meer...
Ergens wel herkenbaar
Maar ach ik ben al 4 jaar niet meer op vakantie geweest en heb al een jaar lang niet echt meer dan een paar dagen achter elkaar vrij geweest.

Volgend jaar wil ik weer op vakantie. Of in ieder geval meer dan een week achter elkaar vrij.
14 SHADES OF GREY
pi_74496081
Ik krijg de komende tijd ongeveer anderhalve maand vrij, want dan is er geen werk meer

Ben deze zomer met 2 jongens op Interrail geweest door Engeland, Frankrijk, Italie en Tsjechie. Was wel leuk
Children of the night. What music they make.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')