abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74353563
K en ik hebben het erover gehad. K gaat het niet doen omdat het totaal niet bekend is hoe veilig het is voor het ongeboren kindje. Ze weten nu toch niet wat voor effect het heeft of wel ?
♥ K, N, R en F ♥
  Moderator woensdag 4 november 2009 @ 20:08:33 #157
5428 crew  miss_sly
pi_74397308
Ik had iemand anders al zoies zien opperen (was dat huup niet?), maar hoe staat het met de mogelijkheid om je als moeder te laten inenten waardoor je kind via de borstvoeding de antistoffen ook krijgt? Zou ik persoonlijk liever doen dan Senna laten inenten.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_74398099
Je geeft Senna dan wel een extra boost qua antistoffen maar ze is niet zo ver beschermd als wanneer ze een vaccinatie krijgt. Je kan het dus niet als vervanging voor de vaccinatie gebruiken.
Ik kwam er laatst ook een artikel over tegen geloof ik, eens kijken of ik het kan vinden.
  Moderator woensdag 4 november 2009 @ 20:28:16 #159
5428 crew  miss_sly
pi_74398183
Ow, dat zou ik wel interessant vinden, owlet.

Ik vind het nog steeds moeilijk wat te doen als ze kleine kinderen willen vaccineren. Vind het zo eng voor zo'n kleintje.
pi_74398530
Ik kan het zo snel niet terugvinden maar misschien dat ik straks nog een ingeving krijg over waar ik het precies heb gezien.

Moeilijk is het hè? Ik ben over het algemeen vrij voorzichtig qua vaccineren en mijn eerste gedachte is dat we ze echt niet laten prikken. Het vaccin is zo nieuw, de ziekte niet per definitie zwaar of dodelijk.
Maar ik weet niet wat ik doe als er meer kinderen goed ziek worden. Het kan me nu
Ik heb me in ieder geval voorgenomen om het volgende week met mijn (kritisch prikkende) huisarts te overleggen.

Waar ik eigenlijk wel meer over zou willen weten is het ziekteverloop.
Is het voldoende om een grieperig kind héél goed in de gaten te houden of moet je gelijk de huisarts bellen. Is paracetamol verstandig of juist niet. Waar moet je bedacht op zijn, etc. etc.
  woensdag 4 november 2009 @ 20:50:46 #161
593 sjak
Juffie Bloem
pi_74399240
|De website van het rivm geeft wel veel informatie owlet. Ze geven aan: bel de huisarts, je mag ter verlaging van de koorts en vermindering van de pijn paracetamol nemen (in mijn ziekenhuis raden ze het zelfs aan).
Ze verwachten NIET dat de griep die een zwangere vrouw doormaakt invloed heeft op het ongeboren kind.
quote:
Ik heb griepklachten. Wat moet ik doen?

Antwoord
Blijf thuis, drink voldoende en bedek uw neus en mond als u hoest of niest, het liefst met een papieren zakdoek. Gooi deze na gebruik direct weg en was uw handen. Vermijd zoveel mogelijk contact met andere mensen.
Bent u zwanger, gaat het om een kind van jonger dan twee jaar, of krijgt u jaarlijks een oproep voor de griepprik? Bel dan met uw huisarts als u koorts en luchtwegklachten ontwikkelt. Ook als uw klachten verergeren, moet u contact opnemen met uw huisarts.
Lekker douchen!
pi_74399437
Dank je, Sjak Ik heb inmiddels ook maar contact opgenomen met mijn tante. Die is hoofd nurse practitioner op de SEH van een binnenstadsziekenhuis, ik geloof dat die dagelijks aardig wat grieppatienten binnen krijgt dus die kan me misschien ook wat meer info geven over waar op te letten
  woensdag 4 november 2009 @ 20:58:22 #163
144006 chacama
Ondernemend!
pi_74399551
Goede overwegingen Owlet. Ben zelf vanochtend met maud bij de HA geweest vanwege dubbele oorontsteking en heb toen Mex griep vaccin weer even de revue laten paseren. Hij geeft duidelijk aan dat het een oud vaccin is dat aangepast is. Dus wat dat betreft behoorlijk veilig net als het gewone griepvaccin - zei hij. Hij gaf ook aan dat aan de gewone griep ook nog steeds mensen en dus ook kinderen sterven. Het komt alleen nu meer in het nieuws als het de mex. griep betreft. Het blijft een gevoelskwestie geeft hij ook aan. Op dit moment zijn zwangere vrouwen de enige uitzondering nog t.o.v. het gewone griep-vaccin, maar er zou een beslissing genomen gaan worden of kinderen tot ?? jaar ook opgeroepen gaan worden. Dat wordt deze week bepaalt. Hij gaf zelf aan dat een moeilijk beslissing is. In principe is het een milde griep, maar en dat zei hij ook heel duidelijk. Het is wel een griep die bij complicaties problemen kan geven met grote gevolgen. Over het 3 jarige meisje wist hij ook nog niet meer dan wat wij weten. Er wordt nog steeds onderzocht of er een achterliggende aanleiding is geweest. Dit maakt het voor mij nog steeds moeilijk. Maar hij kon me geen ongelijk geven toen ik zei dat als een van mijn meiden koorts ontwikkeld ik er naast ga liggen om te waken.
Als afsluiter gaf hij aan dat het probleem voor de overheid niet ligt in het gevaar van de mex. griep maar om de omvang als er inderdaad meer dan 30% van de mensen ziek worden. Dus hoe je dan naar het inenten wilt kijken, liet hij aan mij over. Maar een duidelijke mening was wel te horen in zijn ondertoon.
  woensdag 4 november 2009 @ 20:59:29 #164
593 sjak
Juffie Bloem
pi_74399597
Yw, en dan praat ik nog even voor mijn beurt: griepklachten zijn in eerste instantie koorts >38,5, evt samen met koude rillingen (bij kinderen koortsstuipen) en ademhalingsklachten (hoesten, pijn etc), hoofdpijn en diaree komen steeds meer voor. Maar zonder koorts geen mex griep
Lekker douchen!
  woensdag 4 november 2009 @ 21:06:46 #165
144006 chacama
Ondernemend!
pi_74399922
quote:
Op woensdag 4 november 2009 20:59 schreef sjak het volgende:
Yw, en dan praat ik nog even voor mijn beurt: griepklachten zijn in eerste instantie koorts >38,5, evt samen met koude rillingen (bij kinderen koortsstuipen) en ademhalingsklachten (hoesten, pijn etc), hoofdpijn en diaree komen steeds meer voor. Maar zonder koorts geen mex griep
dat gaf hij ook duidelijk aan. Zonder koorts is er geen griep. Er waaien voldoende virussen rond van buikloop tot het heftige snotteren en holteontstekingen waar Maud nu midden in zit, maar zeker geen koorts tot op heden.
pi_74400556
Ok, Anna zit nu tegen de 38.5 aan (ene oor 38.4, andere 38.5) en heb ik een paracetamol gegeven voordat ze naar bed gaat. Ik hoop eigenlijk dat ze nog even wakker word zodat ik d'r kan tempen want ik wil weten wat d'r temp doet. Maar goed zul je altijd zien, hele week spoken en nu in 1 x gaan slapen en stil blijven. .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  woensdag 4 november 2009 @ 21:35:56 #167
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_74401276
Anders toch even wakker maken, in zo'n situatie is een oorthermometer wel fijn, wij hebben er eentje die erg accuraat is en zo kan je stoeken midden in de nacht temperatuur meten.

Beterschap voor Anna!
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  donderdag 5 november 2009 @ 07:47:09 #168
144006 chacama
Ondernemend!
pi_74409204
beterschap, is het gelukt met temperaturen?
pi_74409392
Ik heb d'r nog even getempt toen ik naar bed ging en toen was het alweer gezakt (maar kan ook de zetpil zijn geweest). Vanochtend nog niet gedaan maar YPPY zou het in de gaten houden, ze is iig vrij rustig de nacht doorgekomen. (En dit kan net zo goed in het peutertopic want ik denk niet per se dat het de MG is hoor!) .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
pi_74409649
-spam-

[ Bericht 99% gewijzigd door Re op 05-11-2009 09:09:30 ]
Sharkastic Virus on the System
  donderdag 5 november 2009 @ 09:30:19 #171
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_74410473
Weet niet of deze link mag, maar ik zag net dit stukje, een uitzending van vorige week van netwerk, daaruit blijkt dus ook wel dat niemand eigenlijk precies weet wat raadzaam is.
http://www.netwerk.tv/uit(...)erkingen-door-vaccin
pi_74444207
Ik ben ook in dubio wat ik moet doen. Mijn jongste dochter is opgeroepen omdat ze ook astma heeft.
Wat ik niet begrijp is dat ik bv. vorig jaar geen oproep heb gehad voor de normale griepprik. Verder is de astma erg goed onder controle en gebruikt ze zelfs geen medicatie meer.

Vandaag komt het extra dichtbij, een dorp verderop is nu een 5 jarig meisje overleden. Zij was dan al wel ziek.
Maar goed wat heet ziek? Mijn jongste is ook flink verkouden en heeft amandelen waar je u tegen zegt, zo erg zelfs dat ze amper meer eet en volgende week vrijdag naar de KNO-arts moet om te kijken of ze de amandelen misschien gaan verwijderen.
pi_74501928
Ik las dat een aantal zwangeren nog twijfelden over de inenting, BJ en Amaranta bijvoorbeeld?

Weten jullie al wat jullie doen?? Ik twijfel ook nog ......
pi_74502454
quote:
Op woensdag 4 november 2009 21:35 schreef snakelady het volgende:
Anders toch even wakker maken, in zo'n situatie is een oorthermometer wel fijn, wij hebben er eentje die erg accuraat is en zo kan je stoeken midden in de nacht temperatuur meten.

Beterschap voor Anna!
Beetje offtopic, sorry daarvoor
Welke oorthermometer is nou goed? Ik heb een hele goedkope ooit eens gekocht, maar die is dus totaal niet accuraat (telkens verschillende metingen na elkaar en 1 oor veel kouder dan het andere).
Gepruts met een gewone thermometer zie ik niet zo zitten.
  Moderator zondag 8 november 2009 @ 12:11:32 #175
5428 crew  miss_sly
pi_74502678
quote:
Op zondag 8 november 2009 12:01 schreef octopussy het volgende:

[..]

Beetje offtopic, sorry daarvoor
Welke oorthermometer is nou goed? Ik heb een hele goedkope ooit eens gekocht, maar die is dus totaal niet accuraat (telkens verschillende metingen na elkaar en 1 oor veel kouder dan het andere).
Bij babietjes moet je toch eigenlijk wel echt rectaal meten, voor een goede meting. Pas als ze groter worden, kan een oorthermometer ook, heb ik begrepen.
pi_74502718
quote:
Op zondag 8 november 2009 12:01 schreef octopussy het volgende:

Is toch niet moeilijk?
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 8 november 2009 @ 13:38:25 #177
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_74504883
Beetje vaseline eraan smeren, dan lukt het best met een gewone thermometer, octo Gefeliciteerd trouwens!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zondag 8 november 2009 @ 13:49:08 #178
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_74505197
quote:
Op zondag 8 november 2009 11:34 schreef NieuweUser het volgende:
Ik las dat een aantal zwangeren nog twijfelden over de inenting, BJ en Amaranta bijvoorbeeld?

Ik heb besloten dat ik me niet laat inenten.
pi_74505208
quote:
Op zondag 8 november 2009 12:12 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Is toch niet moeilijk?
Niet moeilijk, maar wel steeds weer schoonmaken, ontsmetten enzo.
pi_74505232
quote:
Op zondag 8 november 2009 13:49 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ik heb besloten dat ik me niet laat inenten.
Cool , er zijn hier dus toch mensen die nog zelf kunnen nadenken
pi_74505313
3 kindjes overleden NA in-enting ...

http://www.nu.nl/algemeen(...)rleden-inenting.html

25 november defenitieve uitslag wat natuurlijk weer verdraaid word ...(lees ...ER IS TEVEEL GELD MEE GEMOEID EN OOK SOMMIGE MINISTERS HEBBEN POTVERDOMME AANDELEN IN DIE VACCINATIES )
  Moderator zondag 8 november 2009 @ 14:00:04 #182
5428 crew  miss_sly
pi_74505513
quote:
Op zondag 8 november 2009 13:53 schreef CP69 het volgende:
3 kindjes overleden NA in-enting ...

http://www.nu.nl/algemeen(...)rleden-inenting.html

25 november defenitieve uitslag wat natuurlijk weer verdraaid word ...(lees ...ER IS TEVEEL GELD MEE GEMOEID EN OOK SOMMIGE MINISTERS HEBBEN POTVERDOMME AANDELEN IN DIE VACCINATIES )
klok-klepel

dar is een andere vaccinatie.
  zondag 8 november 2009 @ 14:15:21 #183
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_74505919
quote:
Op zondag 8 november 2009 13:50 schreef CP69 het volgende:

[..]

Ik vind dat er nog te weinig bekend over de risico's op de langere termijn, en niet zozeer voor mij zelf, maar voor het kind dat ik bij me draag.
Daarnaast ben ik over een kleine maand al uitgerekend. Mocht ik me ooit nog willen laten inenten, dan doen ik dat wel ndat het kindje is geboren.
pi_74506093
quote:
Op zondag 8 november 2009 14:15 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ik vind dat er nog te weinig bekend over de risico's op de langere termijn, en niet zozeer voor mij zelf, maar voor het kind dat ik bij me draag.
Daarnaast ben ik over een kleine maand al uitgerekend. Mocht ik me ooit nog willen laten inenten, dan doen ik dat wel ndat het kindje is geboren.
Ik neig ook een beetje naar deze kant. Ik zou nu ik zwanger ben wel veel sneller aan de bel trekken als ik het idee heb dat ik een griepje heb.
pi_74506147
quote:
Op zondag 8 november 2009 14:15 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ja precies ...

proefkonijnen genoeg ...

dus ..
wij wachten rustig af en kijken wat er gebeurt ...
  zondag 8 november 2009 @ 14:22:03 #186
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_74506154
Ik ben laatst wat grieperig geweest. EN zowel de HA als de VK zeiden dat het in principe geen kwaad kon, dat het belangrijker was om als zwangere vrouw te waken voor een longontsteking.
Maar ik heb toen maar 1 dag koorts gehad. Ik heb wel idd direct de HA en de VK gebeld.
pi_74506248
quote:
Op zondag 8 november 2009 13:50 schreef CP69 het volgende:
Ik heb anders in lange tijd niet zo'n verbazend voorbeeld van "de hersenen uitzetten en achter een internethype aanlopen" gezien als met de antivaccinatiehysterie van dit jaar.
  zondag 8 november 2009 @ 14:28:12 #188
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_74506340
quote:
Op zondag 8 november 2009 14:24 schreef ShadyLane het volgende:

[..]

Ik heb anders in lange tijd niet zo'n verbazend voorbeeld van "de hersenen uitzetten en achter een internethype aanlopen" gezien als met de antivaccinatiehysterie van dit jaar.
Ik doe helemaal niet mee met een hype, en al helemaal niet als het gezondheid betreft.
Ik heb gewoon wat dingen afgewogen en ben tot de conclusie gekomen dat IK vind dat er nog te weinig bekend is.
Of kan jij me vertellen wat de gevolgen op de lange termijn zijn? En met name voor mijn kindje?
Daarnaast ben ik me er natuurlijk ook van bewust dat ik misschien een risico neem door het niet te doen. Maar, dat risico neem ik nog altijd zelf toch? Mocht er iets gebeuren, dat ik ziek word en dat ik of in het ergste geval het kindje doodgaat, dan heb ik daar toch zelf voor gekozen?
Toch?
pi_74506351
quote:
Op zondag 8 november 2009 14:24 schreef ShadyLane het volgende:

[..]

ik bedoelde dus ...gewoon logisch nadenken ...

met andere woorden ...

VOLG HET GELD en zie wie er financieel beter van wordt.

pharmaceutische industrie is EEN WINSTGEVENDE sector.

pi_74506465
Velen voor mij hebben al geprobeerd met argumenten te discussieren met fanatieke non-believers. Zonder succes, want paranoia is een geloof. Ik ga niet dezelfde fout maken als zij en hou het bij mijn verzuchting hierboven.
  zondag 8 november 2009 @ 14:33:47 #191
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_74506497
quote:
Op zondag 8 november 2009 14:32 schreef ShadyLane het volgende:
Velen voor mij hebben al geprobeerd met argumenten te discussieren met fanatieke non-believers. Zonder succes, want paranoia is een geloof. Ik ga niet dezelfde fout maken als zij en hou het bij mijn verzuchting hierboven.
Flauw. Kom gewoon met 3 goede argumenten waarom ik het wel zou moeten doen.
pi_74508179
Omdat uit onderzoek blijkt dat de gewone griepprik bij zwangere vrouwen de zuigeling het eerste halfjaar ook beschermt. Ik beredeneer dan dat de H1N1 prik hetzelfde effect heeft. Zie het volgende artikel:

artikel

Bovendien kan ik maar weinig vinden over complicaties na de vaccinatie. Waarom zou het zoveel anders werken dan de gewone griepprik?
  zondag 8 november 2009 @ 15:47:42 #193
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_74508742
De grieppik bestaat al heel lang en daar zijn bijwerkingen op de langere termijn beter in kaart gebracht.
De mex.griepprik is wat sneller in elkaar gezet en is nieuw, dus daar is nog niks over bekend over bijwerkingen op de langere termijn. Dat is ook de reden dat er nog niks over kunt vinden.
  zondag 8 november 2009 @ 16:13:44 #194
57497 happyme28
I'm so happy
pi_74509628
quote:
Op zondag 8 november 2009 15:47 schreef amaranta het volgende:
De grieppik bestaat al heel lang en daar zijn bijwerkingen op de langere termijn beter in kaart gebracht.
De mex.griepprik is wat sneller in elkaar gezet en is nieuw, dus daar is nog niks over bekend over bijwerkingen op de langere termijn. Dat is ook de reden dat er nog niks over kunt vinden.
Overigens is het overgrote bestandsdeel van de mex.griepprik gelijk aan de normale griepprik en is dus bewezen veilig. Er is maar een klein bestandsdeel van de mex.griepprik die nog niet voldoende getest is en waar dus nog niets over gezegd kan worden.
  zondag 8 november 2009 @ 16:22:27 #195
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_74509922
quote:
Op zondag 8 november 2009 11:34 schreef NieuweUser het volgende:

ik weet het nog steeds niet, ik neig naar niet doen... heb er geen goed gevoel bij namelijk...
(en er is nog steeds niemand die me heeft kunnen overtuigen...)

ook niet die ene huisarts bij HVN vrijdag
die ontweek ook gewoon alle vragen...
en als de intensivisten bij mij op de afdeling al geen pasklaar antwoord kunnen geven (mensen die dus volledig op de hoogte zijn van medische ontwikkelingen en wetenschappelijke onderzoeken) over de mogelijke risico's voor mijn ongeboren kindje, dan ga ik niet het risico lopen...

en dan punt 2:
zwangeren hebben een grotere kans op longontsteking omdat de buik de longen in de verdrukking zou brengen?? is dat nou de enige reden waarom wij een risicogroep zijn?? dan zijn namelijk alle extreem zwaarlijvigen een veel grotere risicogroep. (om precies dezelfde reden).
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  zondag 8 november 2009 @ 16:27:02 #196
57497 happyme28
I'm so happy
pi_74510093
Ik vind het ook wel moeilijk hoor, maar ik zit qua zwangerschap echt in zo'n rot periode. Als ik nu de mex.griep krijg met complicaties, wat evt. vroeggeboorte kan veroorzaken, is mijn mannetje misschien nog niet sterk genoeg om het te overleven. Daarnaast heb ik overgewicht wat de kans op complicaties verhoogd en 2 directe collega's van mijn man zijn thuis met mex.griep dus het komt wel erg dichtbij.
quote:
en dan punt 2:
zwangeren hebben een grotere kans op longontsteking omdat de buik de longen in de verdrukking zou brengen?? is dat nou de enige reden waarom wij een risicogroep zijn?? dan zijn namelijk alle extreem zwaarlijvigen een veel grotere risicogroep. (om precies dezelfde reden).
Dat is dus ook zo! Het virus muteert makkelijker en dus sneller in vetcellen en dus is zwaarlijvigheid een groter risico op complicaties. (maar dus niet een groter risico op het oplopen van het virus wat zwangeren wel wat meer hebben omdat de weerstand meestal wat lager is).

Ik neig dus naar wel vaccineren, maar mijn huisarts vaccineert pas over 1,5 week dus ik heb nog even om er over na te denken.
  zondag 8 november 2009 @ 16:31:03 #197
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_74510228
quote:
Op zondag 8 november 2009 16:27 schreef happyme28 het volgende:
Ik vind het ook wel moeilijk hoor, maar ik zit qua zwangerschap echt in zo'n rot periode. Als ik nu de mex.griep krijg met complicaties, wat evt. vroeggeboorte kan veroorzaken, is mijn mannetje misschien nog niet sterk genoeg om het te overleven. Daarnaast heb ik overgewicht wat de kans op complicaties verhoogd en 2 directe collega's van mijn man zijn thuis met mex.griep dus het komt wel erg dichtbij.

Ik neig dus naar wel vaccineren, maar mijn huisarts vaccineert pas over 1,5 week dus ik heb nog even om er over na te denken.
en o ja, dat is punt 3; de kans dat mijn kindje een vroeggeboorte nu zou overleven is erg groot, dus ook dat risico durf ik te nemen.....

ik snap overigens wel dat de groep die nu net een week of 15 zwanger is; misschien voor een moeilijker keuze staat...
pi_74510272
BJ, dat zijn ook een beetje de argumenten die er bij mij voor zorgen dat ik naar ' niet doen' neig.

Happy, kan me ook voorstellen dat je het toch gaat doen als het zo dichtbij komt. Lastig!!
  zondag 8 november 2009 @ 16:33:18 #199
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_74510307
quote:
Op zondag 8 november 2009 16:27 schreef happyme28 het volgende:
[..]

Dat is dus ook zo! Het virus muteert makkelijker en dus sneller in vetcellen en dus is zwaarlijvigheid een groter risico op complicaties. (maar dus niet een groter risico op het oplopen van het virus wat zwangeren wel wat meer hebben omdat de weerstand meestal wat lager is).

gisteren op tv werd niet gesproken over een grotere kans door een lagere weerstand.. maar puur lichaamstechnisch gezien, minderen ontplooing van de longen, waardoor meer kans op pneumonie en atelectasen.... wat mijn inziens een nogal vergezocht risico is...
  maandag 9 november 2009 @ 14:34:38 #200
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_74540842
ik hoorde net op de radio dat er na het journaal van 17 uur er een persconferntie gehouden word over het vaccineren van kinderen vanaf een 1/2 jaar tot de leeftijd van 4 jaar.
alle kinderprogramma's komen hierdoor ook te vervallen.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  maandag 9 november 2009 @ 14:44:18 #201
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_74541199
hmmm net bij de VK geweest en deze heeft me wel weer aan het twijfelen gebracht...
ze vertelde dat juist de groep zwangeren die 30 weken of langer zwanger zijn een extra risico hebben; en mocht je dan die griep krijgen, dat het dan 2-4 keer zo erg kan zijn....
hmmm en ze hadden een folder online en die ga ik toch maar eens even lezen...
hier het linkje:
http://www.verloskundigep(...)uttige-internetsites
(en dan link nr 6)
pi_74541410
quote:
Op maandag 9 november 2009 14:34 schreef _Bar_ het volgende:

Wat een gehype. .
  maandag 9 november 2009 @ 15:07:06 #203
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_74542070
De huisarts raadde mij af om de gewone griepprik te halen evenals de mex griepprik.
ben alleen vergeten te vragen waarom hij het afraadde
Ik heb ook nog overlegd met de vroedvrouw. Die deed geen duidelijke uitspraak.
Advies van vakgroep verpleeghuisartsen specialisten ouderenzorg was wel vaccineren.

Ik word normaal altijd ziek van de gewone griepprik, maar wel veel korter dan een griep. En met de mex griepprik wordt verzwakt virus ingespoten. Als je dan verminderde weerstand hebt, kun je daar ziek van worden. Ik ga me toch niet ziek laten prikken? En het is geen garantie dat je de mex griep niet krijgt.
Overigens ken ik ook niemand in mijn omgeving die de mex griep heeft (gehad).

Ow en manlief heeft nog een beetje rondgegoogled en toen bleek dat het Duitse leger (met dus allemaal gezonde sterke mensen) het vaccin zoals het er nu ligt niet wil gebruiken maar dat ze een aanpassing willen. Er moest een bestanddeel uit.

Ik snap de hysterie niet zo goed. Er zijn niet méér doden gevallen dan bij een gewone griep.
  maandag 9 november 2009 @ 15:10:02 #204
262 Re
Kiss & Swallow
pi_74542156
MG vaccins in nederland hebben een inactief virus, niet een verzwakt virus... dat laatste is gecontraindiceerd in zwangeren
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_74542441
Re, dank je voor deze reactie!
Daar gaan we weer
  Moderator maandag 9 november 2009 @ 15:27:40 #206
5428 crew  miss_sly
pi_74542769
weet iemand hoe het dan zit met kinderen onder de 6 maanden?
pi_74542899
Daar wordt vanuit gegaan dat ze nog voldoende zijn beschermd door antistoffen van de moeder ????
Daar gaan we weer
  maandag 9 november 2009 @ 15:33:20 #208
144006 chacama
Ondernemend!
pi_74542979
quote:
Op maandag 9 november 2009 15:31 schreef bikinistringding het volgende:
Daar wordt vanuit gegaan dat ze nog voldoende zijn beschermd door antistoffen van de moeder ????
Dat was ook mijn eerste gedachte. Maar misschien heeft het ook met de drukte van het 'normale' vacinatie-programma te maken dat ze deze er niet aan toe willen voegen....

Ik weet het dus niet hoor. Maar misschien dat ze daar na 5-en wat meer over weten te vertellen.
  maandag 9 november 2009 @ 15:40:38 #209
57497 happyme28
I'm so happy
pi_74543203
ma 09 nov 2009, 13:43 | 111 reacties
'Jonge kinderen inenten tegen Mexicaanse griep'

AMSTERDAM - Kinderen in de leeftijd tussen zes maanden en vier jaar moeten worden ingeënt tegen de Mexicaanse griep.

Dat adviseert de Gezondheidsraad maandag aan minister Klink van Volksgezondheid, meldt de NOS. Klink neemt dat advies vrijwel zeker over.

Kinderen jonger dan zes maanden worden volgens het advies nog niet ingeënt, omdat het vaccin voor deze groep nog niet is toegelaten.

Vanmiddag wordt het volledige advies bekendgemaakt.

Bron: de telegraaf.nl
  maandag 9 november 2009 @ 15:42:02 #210
262 Re
Kiss & Swallow
pi_74543249
het is gewoon nog niet voldoende gestest in kinderen jonger dan 6 maanden
quote:
Swine Flu Vaccine for Infants Under 6 Months
The swine flu vaccine is not provided to extremely young babies. Infants under six months of age cannot be directly vaccinated with the swine flu vaccine. For this reason, the CDC recommends the swine flu vaccine for all caregivers of babies under six months old, in order to protect the babies from potential infection. In addition to sheltering the infants from exposure to infected people, H1N1 infection may be prevented in infants under six months through the mother. Pregnant women who receive the vaccine may decrease the chances of the baby contracting the flu after birth.

Read more: http://diseases-viruses.s(...)accine#ixzz0WND6ppPw
  maandag 9 november 2009 @ 15:46:58 #211
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_74543406
quote:
Op maandag 9 november 2009 15:42 schreef Re het volgende:
[..]

Op de website staat ook de de makers van het vaccin het afraden voor zwangere vrouwen
pi_74544187
quote:
Op maandag 9 november 2009 14:34 schreef _Bar_ het volgende:
ik hoorde net op de radio dat er na het journaal van 17 uur er een persconferntie gehouden word over het vaccineren van kinderen vanaf een 1/2 jaar tot de leeftijd van 4 jaar.
Tjonge zeg... een persconferentie nog wel...
Ik hoorde op het journaal ook dat ze dan misschien de mensen om de kindjes tot een half jaar (ouders, broertjes en zusjes) wel in wilden enten...

Nou ja, op naar de persconferentie dan maar he...
Fake it till you make it...
  maandag 9 november 2009 @ 16:13:05 #213
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_74544328
Ik krijg zojuist de oproep en folder binnen voor mex griepprik.
Er staat ook in dat als je binnen 2 maanden zwanger wil worden, je je niet moet laten vaccineren...
En niet vaccineren vóór 13 weken zwangerschap...
  maandag 9 november 2009 @ 16:15:25 #214
262 Re
Kiss & Swallow
pi_74544397
quote:
Op maandag 9 november 2009 15:46 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Op de website staat ook de de makers van het vaccin het afraden voor zwangere vrouwen
oh, waar dan

op de website staat dit:

http://diseases-viruses.s(...)u_shots_in_pregnancy
quote:
Swine Flu Risks to Pregnant Women
Pregnant women are in an extremely high-risk group for the H1N1 virus, also known as the swine flu, or swine influenza. Pregnant women account for more hospitalizations than the rest of the population. Tragically, pregnant women also account for more fatalities than any other group in the general population, according to the Centers for Disease Control and Prevention (CDC).
feit is wel dat het nog niet helemaal 100% is getest in zwangere vrouwen en welke trimesters er dan wel veilig gevaccineerd mag worden, vandaar waarschijnlijk de terughoudenheid van fabricanten
  maandag 9 november 2009 @ 16:19:04 #215
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_74544535
quote:
Op maandag 9 november 2009 16:15 schreef Re het volgende:

[..]

oh, waar dan

op de website staat dit:

http://diseases-viruses.s(...)u_shots_in_pregnancy
[..]

feit is wel dat het nog niet helemaal 100% is getest in zwangere vrouwen en welke trimesters er dan wel veilig gevaccineerd mag worden, vandaar waarschijnlijk de terughoudenheid van fabricanten
Hier:
Manufacturers of the swine flu vaccines do not recomment the swine flu vaccine for pregnant or breastfeeding women, but the CDC recommends immunization for these high risk individuals based on seasonal flu trials. Pregnant women and breastfeeding mothers may confer immune benefits to their infants by getting vaccinated. Young children and the elderly are protected from infection, and potential complications, with the swine influenza vaccine.

Read more: http://diseases-viruses.s(...)u_shot#ixzz0WNMekFVg
  maandag 9 november 2009 @ 16:33:01 #216
262 Re
Kiss & Swallow
pi_74545054
quote:
Op maandag 9 november 2009 16:19 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Hier:
Manufacturers of the swine flu vaccines do not recomment the swine flu vaccine for pregnant or breastfeeding women, but the CDC recommends immunization for these high risk individuals based on seasonal flu trials. Pregnant women and breastfeeding mothers may confer immune benefits to their infants by getting vaccinated. Young children and the elderly are protected from infection, and potential complications, with the swine influenza vaccine.

Read more: http://diseases-viruses.s(...)u_shot#ixzz0WNMekFVg
dat moeten ze (de fabricanten) natuurlijk wel zeggen omdat het nog niet 100% is afgetest, zie statement in mijn vorige post.

Het is voor iedereen een afweging natuurlijk, geen gemakkelijke maar er zitten zowel voor als tegens in de grote mix van de beslissing
pi_74545085
Mwah ik vertrouw meer op de WHO: http://www.who.int/csr/di(...)proval/en/index.html

Mijn dochter net: "Dus Sesamstraat komt niet en ik moet een prik?"
  maandag 9 november 2009 @ 16:39:16 #218
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_74545270
quote:
Op maandag 9 november 2009 16:33 schreef sheotah het volgende:
Mwah ik vertrouw meer op de WHO: http://www.who.int/csr/di(...)proval/en/index.html

pi_74545371
quote:
Op maandag 9 november 2009 16:33 schreef sheotah het volgende:

Agos

Maar je moet je als ouders dus in laten enten als je kindje jonger dan 6 maanden is? Maar hoe zit het dan met oppassende opa's, oma's en visite. En de leidsters van het kinderdagverblijf?

[ Bericht 0% gewijzigd door Stiemie op 09-11-2009 16:50:23 ]
  maandag 9 november 2009 @ 16:48:57 #220
35189 Troel
scherp en bot
pi_74545570
De leidsters van het kinderdagverblijf zullen hoogstwaarschijnlijk ook ingeënt worden, maar om daar zeker van te zijn kun je het het beste navragen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 9 november 2009 @ 16:50:45 #221
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_74545627
quote:
Op maandag 9 november 2009 16:48 schreef Troel het volgende:
De leidsters van het kinderdagverblijf zullen hoogstwaarschijnlijk ook ingeënt worden, maar om daar zeker van te zijn kun je het het beste navragen
ik heb daar (als leerkracht) vooralsnog niks over gehoord. Maarja, moet nog 3 dagen werken.
pi_74545939
He ja. Laat huilende kinderen met een naald in hun arm zien op een tijdstip en zender welke normaal gesproken een kinderprogramma laten zien. .

*Sesamstraat vanaf HD recorder start*
  maandag 9 november 2009 @ 17:06:13 #223
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_74546053
quote:
Op maandag 9 november 2009 17:02 schreef Jarno het volgende:
He ja. Laat huilende kinderen met een naald in hun arm zien op een tijdstip en zender welke normaal gesproken een kinderprogramma laten zien. .

*Sesamstraat vanaf HD recorder start*
Wij kijken Noddy
  Moderator maandag 9 november 2009 @ 17:08:17 #224
5428 crew  miss_sly
pi_74546112
quote:
Ik kan me voorstellen dat leidsters op kdv en leraren enzo niet kunnen worden gedwongen om zich te laten inenten en zij derhalve met dezelfde vragen zitten als wij. Er zullen er dus zijn die zich wel en die zich niet laten inenten. Mijn ouders hebben ook een oproep gehad (leeftijd en mijn vader ook diabetes), maar mijn moeder heeft hem nog nooit gehaald en wilde dat dit jaar ook neit doen. Zij past wel regelmatig Senna.

Ik weet het niet, hoor.
pi_74548036
Overigens zijn een paar persoonlijke pro's ook wel dat een vroeggeboorte nu (26 weken zwanger) heel erg riskant is. Hoge koorts kan weeën en vroeggeboorte opwekken.
En ik ben nog tot de kerst fulltime aan het werk in een kantoor met veel andere mensen, en acht het risico op besmetting ook best aannemelijk.
Kan me voorstellen dat als je met je termijn in een redelijk veilige periode zit (qua overlevingskansen bij geboorte) en als je verlof hebt dat je dan niet de prik gaat halen.
pi_74548960
Ik zie dat het Jeugdjournaal ook een onderzoek heeft gedaan, de meeste kinderen willen geen vaccinatie. Nou dat lijkt me ook geen rocketscience.

hier
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_74548983
quote:
Op maandag 9 november 2009 18:53 schreef Estrys het volgende:
Ik zie dat het Jeugdjournaal ook een onderzoek heeft gedaan, de meeste kinderen willen geen vaccinatie. Nou dat lijkt me ook geen rocketscience.

hier
inderdaad

de meeste kinderen willen ook patat als avondeten en lekker lang opblijven elke avond.
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 9 november 2009 @ 19:31:23 #228
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_74550364
Even hier neerzetten dan maar:
quote:
Op maandag 9 november 2009 18:45 schreef Brighteyes het volgende:
Wij gaan ons ook laten enten.
Oscar is simpel weg te klein om zo ziek te worden en als we dat risico kunnen beperken moeten we dat doen. Sasha op het kdv, ik vanaf volgende week weer 3 x per week in de trein... Lijkt me geen overbodig iets dan.
pi_74550572
Ik denk dat ik de vaccinatie ook gewoon ga halen. Heb een oproep voor 18 november. Er zijn al teveel mensen in mijn omgeving ziek, mexicaans of niet, en ik vind het risico op longontsteking en hoge koorts met alle gevolgen van dien best groot. Bijkomstigheid is dat mijn baby via mij ook de antistoffen binnenkrijgt en dus beschermd is na de geboorte, wanneer ze al zo kwetsbaar zijn.

Kan zijn dat ik me nog bedenk in anderhalve week, maar als ik op mijn gevoel af moet gaan dan zou ik het dus wel doen....
  maandag 9 november 2009 @ 19:42:53 #230
132191 -jos-
Money=Power
pi_74550848
quote:
Op maandag 9 november 2009 19:36 schreef sindell het volgende:
\Bijkomstigheid is dat mijn baby via mij ook de antistoffen binnenkrijgt en dus beschermd is na de geboorte, wanneer ze al zo kwetsbaar zijn.
Volgens mij is dat niet waar, je bent alleen zelf beschermd omdat je lichaam geleert heeft hoe het de antistoffen moet maken, dat deze dan ook in de baby komen zal best maar de baby zelf heeft dan nog niet geleerd hoe het die antistoffen moet aanmaken als deze in aanraking komt met de griep.
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
  maandag 9 november 2009 @ 19:47:25 #231
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_74551027
quote:
Op maandag 9 november 2009 19:42 schreef -jos- het volgende:

[..]

Volgens mij is dat niet waar, je bent alleen zelf beschermd omdat je lichaam geleert heeft hoe het de antistoffen moet maken, dat deze dan ook in de baby komen zal best maar de baby zelf heeft dan nog niet geleerd hoe het die antistoffen moet aanmaken als deze in aanraking komt met de griep.
volgens de VK is de baby de 1e 2 maanden na de geboorte beschermd....
pi_74551319
quote:
Ik werk op een kdv, nog niks over gehoord.
(ben dan vandaag ook thuis, met 2 zieke kinderen, maar van collega's nog niks hierover vernomen)
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  maandag 9 november 2009 @ 19:55:27 #233
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_74551336
Ja, zoiets stond in mijn voorlichtingsboekje voor zwangere vrouwen ook. En borstvoeding geeft ook nog wat antistoffen door.

En toch dacht ik na het lezen van de voorlichting 'nee'.

Maar nu ga ik weer twijfelen.
pi_74551440
Zou het niet doen.
pi_74551547
Onze uk is nu pas 6 weken en dus krijgt hij geen vacinatie. Maar wij gaan wel zelf de prik halen, dan kunnen wij em alvast niet meer besmetten. Ben er eigenlijk wel blij mee dat ze het zo doen, ik vond het maar raar dat ik als moeder van zo'n uk geen prik kon krijgen.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  maandag 9 november 2009 @ 20:13:59 #236
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_74552035
Ik ga toch dat boekje nog eens doorlezen en dan morgen eens de ha bellen ter info. Pffff, moeilijk hoor.

Mijn ouders komen ook met het vliegtuig, lijkt me ook de plek om een griep op te lopen. En dan op bezoek hier bij een pasgeboren babietje terwijl ze misschien nog niet ziek zijn en wel besmettelijk....
  maandag 9 november 2009 @ 20:14:54 #237
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_74552078
Wat een tegenstrijdige informatie allemaal. Ik zou het wel leuk vinden om al deze data en conclusies te bekijken na een tijdje. Van alle mensen die de prikken wel hebben gehad en wie niet. Wat een schat aan informatie wordt dit zeg.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_74552266
Ik heb de persconferentie zitten kijken, ik vond het wel helder allemaal.
En met een kleine uk van 3 maanden in huis neig ik toch ook meer en meer richting toch de prik halen.
Lief krijgt hem op zn werk en gaat 'em daar ook halen van de week, onze oudste van 2 zal wel opgeroep wel krijgen in de loop van de maand en ikzelf dan denk ik ook. Moet van de week nog langs de huisarts, misschien dat ik het daar toch ook nog even vraag, wat haar advies is...
Fake it till you make it...
  maandag 9 november 2009 @ 20:23:00 #239
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_74552405
Hier een heel helder advies, voor ouders en zwangere vrouwen...

http://www.volkskrant.nl/(...)jf_jaar_ingeent?null

Ik ga ook de vaccinatie halen, voor mezelf en voor S.
pi_74552563
Minister Klink is vanavond te gast bij Pauw en Witteman. http://pauwenwitteman.vara.nl/ om vragen te beantwoorden. Wellicht heeft iemand er iets aan, maar moeilijk blijft het, al die verschillende en tegenstrijdige berichten, zelfs de medische wereld is het vaak oneens met elkaar, hoe moet je dan een juiste beslissing nemen?
Sterkte, ouders.
Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
  maandag 9 november 2009 @ 20:29:47 #241
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_74552713
quote:
Op maandag 9 november 2009 20:23 schreef Groofsken het volgende:
Hier een heel helder advies, voor ouders en zwangere vrouwen...

http://www.volkskrant.nl/(...)jf_jaar_ingeent?null

Ik ga ook de vaccinatie halen, voor mezelf en voor S.
Ik snap niet, er is niet genoeg bekend over zuigelingen tot 6 maanden, oke, true.
Maar is er dan wel genoeg bekend over 6 mnd tot 4 jaar? Hoeveel van deze kinderen zijn er al ingeeend met DIT vaccin? Kan toch nooit genoeg zijn?

Ik twijfel. En Groof. Jij bent nog voor mij uitgerekend, en er zit ong 2/3 wk tussen vaccin 1 en 2. Misschien ben je dan al wel bevallen.

Ik zit er over te denken om te wachten tot na de bevalling...maarja, dat kan goed kerst 2009 worden.
Ik ben gewoon bang voor de gevolgen van het ongeboren kindje.
  maandag 9 november 2009 @ 20:31:31 #242
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_74552792
quote:
Op maandag 9 november 2009 20:29 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ik snap niet, er is niet genoeg bekend over zuigelingen tot 6 maanden, oke, true.
Maar is er dan wel genoeg bekend over 6 mnd tot 4 jaar? Hoeveel van deze kinderen zijn er al ingeeend met DIT vaccin? Kan toch nooit genoeg zijn?

Ik twijfel. En Groof. Jij bent nog voor mij uitgerekend, en er zit ong 2/3 wk tussen vaccin 1 en 2. Misschien ben je dan al wel bevallen.

Ik zit er over te denken om te wachten tot na de bevalling...maarja, dat kan goed kerst 2009 worden.
Ik ben gewoon bang voor de gevolgen van het ongeboren kindje.
Klopt, maar ik wil dus ook als moeder van de baby ingeënt zijn, zoals ze adviseren. En ik denk niet dat ik binnen vier weken beval. En mijn ouders komen met het vliegtuig en hebben dus een verhoogd risico. Daarom hoop ik de baby toch wat antistoffen (ook via borstvoeding) mee te geven.
  maandag 9 november 2009 @ 20:33:57 #243
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_74552894
Ik ben ook wel bang hoor voor de gevolgen voor het ongeboren kindje. maar ik ben ook bang voor de gevolgen van de griep voor mijn pasgeborene straks en mijn dochter van anderhalf.
  maandag 9 november 2009 @ 20:36:08 #244
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_74552985
Ja dat bedoel ik dus. Ik wil me opzich wel laten inenten, maar dan na de bevalling pas.
En mijn man en Eva zouden dan sowieso ook moeten omdat er dan een klein babietje in huis is.
  maandag 9 november 2009 @ 20:37:39 #245
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_74553045
quote:
Op maandag 9 november 2009 20:36 schreef amaranta het volgende:
Ja dat bedoel ik dus. Ik wil me opzich wel laten inenten, maar dan na de bevalling pas.
En mijn man en Eva zouden dan sowieso ook moeten omdat er dan een klein babietje in huis is.
Maar omdat mijn ouders komen, wil ik dus voor die tijd ingeënt zijn.
  maandag 9 november 2009 @ 20:41:23 #246
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_74553165
quote:
Op maandag 9 november 2009 20:37 schreef Groofsken het volgende:

[..]

Maar omdat mijn ouders komen, wil ik dus voor die tijd ingeënt zijn.
Waar komen je ouders dan vandaag als ik vragen mag? En zijn zij ook ingeend
  maandag 9 november 2009 @ 20:43:56 #247
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_74553270
quote:
Op maandag 9 november 2009 20:41 schreef amaranta het volgende:

[..]

Waar komen je ouders dan vandaag als ik vragen mag? En zijn zij ook ingeend
Zij wonen op Aruba en wilden naar aanleiding van vandaag ook laten inenten (ivm babybezoek hier en het verhoogde risico op griep krijgen in een vliegtuig, zeker bij zo'n lange reis) maar dat kan daar nog niet.
  maandag 9 november 2009 @ 20:50:26 #248
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_74553552
quote:
Op maandag 9 november 2009 20:43 schreef Groofsken het volgende:

[..]

Zij wonen op Aruba en wilden naar aanleiding van vandaag ook laten inenten (ivm babybezoek hier en het verhoogde risico op griep krijgen in een vliegtuig, zeker bij zo'n lange reis) maar dat kan daar nog niet.
Oke, dan snap ik je al wat beter
Gewoon op je gevoel afgaan dan.
pi_74554020
Mijn vrouw is 2 weken geleden bevallen en laat zich a.s. woensdag inenten tegen de mexicaanse griep (ze is opgeroepen toen ze zwanger was en na contact met de dokter mag ze zich toch laten inenten omdat ze al opgeroepen is).

Mijn zoon van 2 en ik gaan dan na 23 november en onze baby gaan we beschermen door niemand zonder inenting meer dicht bij haar te brengen en hopen dat dat voldoende is.

Hoe gaan de andere ouders met heel jonge kinderen (onder de 6 maanden) dit doen? Beschermen (dus niet meer naar de oppas als die geen griepprik gehad heeft) of iets anders?
  maandag 9 november 2009 @ 21:09:35 #250
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_74554322
Ik neig eigenlijk nog steeds naar niet vaccineren . Mijn kind gaat niet naar de opvang en wij zijn eigenlijk nooit ziek. Zijn er al mensen gevaccineerd en kunnen die vertellen of je er ziek van wordt?
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  Moderator maandag 9 november 2009 @ 21:12:24 #251
5428 crew  miss_sly
pi_74554455
Als het goed is, gaan wij dus binnenkort een oproep krijgen (kindje jonger dan 6 maanden), en dan zal de vaccinatie nog eens een week of 2 weken later zijn. Ik kijk dus nog even aan hoe het zich ontwikkelt allemaal, hoe er wordt gereageerd door verschillende mensen op de vaccinatie en of we het intussen misschien al gehad hebben.
  maandag 9 november 2009 @ 21:13:11 #252
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_74554484
quote:
Op maandag 9 november 2009 21:01 schreef willempjewever het volgende:
Mijn vrouw is 2 weken geleden bevallen en laat zich a.s. woensdag inenten tegen de mexicaanse griep (ze is opgeroepen toen ze zwanger was en na contact met de dokter mag ze zich toch laten inenten omdat ze al opgeroepen is).

Mijn zoon van 2 en ik gaan dan na 23 november en onze baby gaan we beschermen door niemand zonder inenting meer dicht bij haar te brengen en hopen dat dat voldoende is.

Hoe gaan de andere ouders met heel jonge kinderen (onder de 6 maanden) dit doen? Beschermen (dus niet meer naar de oppas als die geen griepprik gehad heeft) of iets anders?
Ehm... niet...
Oscar gaat gewoon naar het kdv vanaf volgende week.
Thuis blijven/houden is geen optie, ik moet namelijk gewoon weer aan het werk. Dus ik heb er geen kijk op of hij wel of niet met onbeschermde mensen in aanraking komt...
't Is niet anders...
pi_74554492
quote:
Op maandag 9 november 2009 21:01 schreef willempjewever het volgende:
Ik blijf nu al uit de buurt van mensen die griepig zijn en vraag ook mensen niet te komen als ze griep hebben. Maar ik ga echt niet binnen zitten met mijn uk, dat lijkt me niet nodig en bovendien, ook niet gezond. Ik moet eerlijk zeggen dat ik wel geluk heb want veel familie in de zorg en die worden dus ook ge-ent. En als iedereen die werkt met risicogroepen ge-ent wordt, dan komen ze er niet onderuit om ook leidsters van kdv's en zo te gaan enten. Los van het wel of niet enten, mijn uk is nog zo klein dat die toch extra in de gaten wordt gehouden bij koorts.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_74554917
quote:
Op maandag 9 november 2009 21:13 schreef Brighteyes het volgende:
Thuis blijven/houden is geen optie, ik moet namelijk gewoon weer aan het werk. Dus ik heb er geen kijk op of hij wel of niet met onbeschermde mensen in aanraking komt...
't Is niet anders...
Ik kan gelukkig wat regelen schat ik in, maar dat is pas over 3,5 maand en dat zien we dan wel weer. Moet ik terzijnertijd wel weten of kinderen die nu te jong zijn wel op de leeftijd van 6 maanden worden ingeent.
pi_74558910
quote:
Op maandag 9 november 2009 21:09 schreef k_i_m het volgende:
Ik neig eigenlijk nog steeds naar niet vaccineren . Mijn kind gaat niet naar de opvang en wij zijn eigenlijk nooit ziek. Zijn er al mensen gevaccineerd en kunnen die vertellen of je er ziek van wordt?
kim wij doen het niet hoor en daar hoef je je echt niet voor te schamen.

ondanks de prik kun je dus toch de Mexicaanse griep krijgen.

ik vind het veel belangrijker wat de gevolgen kunnen zijn, zowel nu als later.

een vriendin van mij waar ik normaal gewoon naar toe ga om daar mijn kinderen te laten spelen omdat zij dus gastouder is. daar ben ik al 3 weken niet geweest en nu heeft zij sinds vorige week vrijdag de Mexicaanse griep.

ze is wat zieker als de normale maar voor als nog is het gewoon dikke onzin zegt ze.
ze zou de spuiten dus ook niet halen voor haar kinderen.

aan de gewone griep word ook niet de 5000 patiënten bericht gegeven als er iemand overleden is.
het is een mediapandemie zoals het op de Duitser vanavond werd gezegd.
mama van 3 kids!
  maandag 9 november 2009 @ 23:58:39 #256
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_74560179
Mijn man hoort tot de risico-groep en gaat morgen de Mexicaanse vaccinatie halen.Ik belde afgelopen vrijdag naar mijn arts ..ik kreeg de doktersassistente en vroeg haar, of ik ook de vaccinatie mag halen..zij zei nee dat mag niet van de overheid.. Ik behoor niet tot de risico-groep. Vandaar dat ik belde..Wel vervelend.
pi_74561714
Voor iedereen die zich laat vaccineren ...

alvast GECONDOLEERD.
pi_74562615
Ik laat Julian ook inenten.

De Mexicaanse griep is dus op zich nog niet eens zo heel schadelijk, maar als zeer jonge kinderen ermee in het ziekenhuis terecht komen en het de longen aantast kunnen ze er blijvende schade aan overhouden of zelfs aan overlijden.

M'n vriend en ik keken gisteren het nieuws, en de voorzitter van de GGD heeft er denk ik toch genoeg verstand van. Hij adviseert inenten voor jonge kinderen, en niet af te gaan op wilde verhalen die te ronde gaan en op internet rondspoken.
pi_74562622
quote:
Op maandag 9 november 2009 15:42 schreef Re het volgende:
[..]
Ja, als het allemaal zo slecht onderzocht zou zijn zouden die ook zonder problemen een vaccinatie kunnen krijgen.
pi_74562631
quote:
Op zondag 8 november 2009 16:22 schreef Beessie-Jen het volgende:

en dan punt 2:
Brengt lichaamsvet de longen in verdrukking op net zo'n manier als een zwangere vrouw?
Bron?
  dinsdag 10 november 2009 @ 08:53:41 #261
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_74563537
Hier zijn beide kinderen ziek momenteel. School wil weten of Noah mex.griep heeft. En ik eigenlijk ook wel. Als het zo is, dan hoef ik ook niet na te denken of we ze laten inenten

Als het geen mex. griep is neig ik toch naar wel enten. Hannah is in korte tijd al paar keer ziekig geweest, dus haar weerstand is niet echt geweldig op het moment blijkbaar.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  dinsdag 10 november 2009 @ 08:56:39 #262
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_74563565
Had ik gisteren eindelijk de knoop doorgehakt voor mezelf, bel ik net de huisarts om een afspraak te maken, blijk ik te moeten wachten op een oproep ... Wij zijn dus nooit of te nimmer ingeënt voor mijn ouders hier zijn.
  dinsdag 10 november 2009 @ 09:18:13 #263
35189 Troel
scherp en bot
pi_74563952
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 08:56 schreef Groofsken het volgende:
Had ik gisteren eindelijk de knoop doorgehakt voor mezelf, bel ik net de huisarts om een afspraak te maken, blijk ik te moeten wachten op een oproep ... Wij zijn dus nooit of te nimmer ingeënt voor mijn ouders hier zijn.
Groof wanneer komen je ouders?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 10 november 2009 @ 09:20:23 #264
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_74563994
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 09:18 schreef Troel het volgende:

[..]

Groof wanneer komen je ouders?
Mijn moeder de 5de december en mijn vader de 13de. Mijn moeder neemt al eerder onbetaald verlof op en mijn vader komt pas als hij echt vakantie heeft .
  dinsdag 10 november 2009 @ 09:22:30 #265
35189 Troel
scherp en bot
pi_74564043
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 09:20 schreef Groofsken het volgende:

[..]

Mijn moeder de 5de december en mijn vader de 13de. Mijn moeder neemt al eerder onbetaald verlof op en mijn vader komt pas als hij echt vakantie heeft .
Ok dan Zie even je PM

2e lichting is hier op 12 december, maar voor de 1e zou je dan safe zitten
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 10 november 2009 @ 09:39:23 #266
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_74564486
quote:
Op maandag 9 november 2009 21:13 schreef mefke79 het volgende:

[..]

Ik blijf nu al uit de buurt van mensen die griepig zijn en vraag ook mensen niet te komen als ze griep hebben. Maar ik ga echt niet binnen zitten met mijn uk, dat lijkt me niet nodig en bovendien, ook niet gezond. Ik moet eerlijk zeggen dat ik wel geluk heb want veel familie in de zorg en die worden dus ook ge-ent. En als iedereen die werkt met risicogroepen ge-ent wordt, dan komen ze er niet onderuit om ook leidsters van kdv's en zo te gaan enten. Los van het wel of niet enten, mijn uk is nog zo klein dat die toch extra in de gaten wordt gehouden bij koorts.
Maar het is niet verplicht om je te laten enten. Ik werk ook in de zorg en heb de oproep al een tijdje geleden gehad. Ik ga niet. Dat geldt ook voor leidsters in een KDV. Je mag zelf beslissen of je je laat enten...
pi_74564526
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 09:39 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Maar het is niet verplicht om je te laten enten. Ik werk ook in de zorg en heb de oproep al een tijdje geleden gehad. Ik ga niet. Dat geldt ook voor leidsters in een KDV. Je mag zelf beslissen of je je laat enten...
Dat klopt. Ze kunnen je niet verplichten.
  dinsdag 10 november 2009 @ 09:41:57 #268
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_74564539
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 06:24 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ik laat Julian ook inenten.

De Mexicaanse griep is dus op zich nog niet eens zo heel schadelijk, maar als zeer jonge kinderen ermee in het ziekenhuis terecht komen en het de longen aantast kunnen ze er blijvende schade aan overhouden of zelfs aan overlijden.
Ja maar dit geldt toch ook voor gewone griep (of als je kind om andere redenen een longontsteking oploopt)?
  dinsdag 10 november 2009 @ 09:43:36 #269
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_74564581
En wat mij ontzettend stoort is dat veel artsen maar gewoon wat roepen. Ja iemand heeft de mexicaanse griep, terwijl hij of zij niet getest is. Ja zo kan ik het ook wel! Bij elk griepgeval roepen dat het mexicaanse is zonder verder onderzoek. Dan liken het wel opeens heel erg veel gevallen!
  dinsdag 10 november 2009 @ 09:46:35 #270
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_74564656
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 09:41 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Ja maar dit geldt toch ook voor gewone griep (of als je kind om andere redenen een longontsteking oploopt)?
Dat wel, maar er is dus gisteren gezegd dat er bij deze griep een groter aantal kinderen met ernstige longproblemen in het ziekenhuis terecht komt dan bij een normale griep.

Dat is dus voor ons oa. een reden om wel te laten inenten.
pi_74564751
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 09:43 schreef Asyniur het volgende:
En wat mij ontzettend stoort is dat veel artsen maar gewoon wat roepen. Ja iemand heeft de mexicaanse griep, terwijl hij of zij niet getest is. Ja zo kan ik het ook wel! Bij elk griepgeval roepen dat het mexicaanse is zonder verder onderzoek. Dan liken het wel opeens heel erg veel gevallen!
De gevallen die in het ziekenhuis belanden en/of overlijden komen toch alleen in het nieuws? En die worden toch wel getest.
  † In Memoriam † dinsdag 10 november 2009 @ 10:10:20 #272
43556 miss_dynastie
pi_74565275
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 09:50 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

De gevallen die in het ziekenhuis belanden en/of overlijden komen toch alleen in het nieuws? En die worden toch wel getest.
Ik ben het met asy eens. Ook in het ziekenhuis wordt geroepen zonder dat echt getest is hoor, zie bijv. de post van Lily in Z&G: er is niet getest, maar het is wel Mexicaanse griep... kan best zijn dat zo'n arts gelijk heeft, maar toch... zo heb ik ook diverse mensen in mijn omgeving met de Mexicaanse griep van wie dat niet d.m.v. onderzoek is vastgesteld... ik snap ook wel dat het geen doen is om iedereen te testen, maar zo'n diagnose stellen zonder gedegen onderzoek vind ik dan ook weer niet nodig, dat zaait alleen maar paniek.
  dinsdag 10 november 2009 @ 10:13:08 #273
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_74565349
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 09:50 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Ja, en de 99,9% van de andere gevallen worden niet getest, dus weet je niet wat het is. Maar voor het gemak wordt alles maar even Mexicaanse griep genoemd. En de sterfgevallen die niet door de Mexicaanse griep komen, daar hoor je verder niets van, maar misschien zijn er door een 'normale' ziekte inmiddels al veel meer sterfgevallen in dezelfde periode.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  dinsdag 10 november 2009 @ 10:34:50 #274
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_74565901
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 09:46 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Dat wel, maar er is dus gisteren gezegd dat er bij deze griep een groter aantal kinderen met ernstige longproblemen in het ziekenhuis terecht komt dan bij een normale griep.

Dat is dus voor ons oa. een reden om wel te laten inenten.
Ik vraag het me dus gewoon echt af. Ik heb het idee dat er gewoon wat gegoocheld wordt met cijfers. Nergens zie je exacte cijfers. Nergens zie je hoeveel (onderzochte) mexicaanse griepgevallen er nu daadwerkelijk in het ziekenhuis terecht komen (en komen te overlijden) afgezet tegen het aantal normale griepgevallen. Er wordt alleen gezegd: groter, meer etc.
Hoeveel meer? Kunnen ze percentages noemen?
pi_74565944
Dus volgens jullie is er niks aan de hand, is het een hype, en laten de GGD en de minister van Gezondsheidszorg zich hierin meetrekken?

[ Bericht 1% gewijzigd door nummer_zoveel op 10-11-2009 10:43:16 ]
  dinsdag 10 november 2009 @ 10:40:06 #276
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_74566028
Ik las gisteren dat er geen gewone griep heerst. Weet alleen niet meer waar, heb zoveel gelezen gisteren...
En mijn zus vertelt net dat iemand die in een ziekenhuis op de IC werkt hetzelfde zegt, dat er geen gewone griep heerst. Dus als je griep hebt, is het *dus* de gewonemexicaanse griep. En dat ze daarom niet meer testen op mexicaanse.

Maar tja of dat betrouwbare info is...

[ Bericht 2% gewijzigd door texelonia op 10-11-2009 11:10:07 ]
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  dinsdag 10 november 2009 @ 10:42:45 #277
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_74566095
Er heerst geen gewone griep, dus heb je de geowne griep
Engaging Infinite Improbability Drive..
  † In Memoriam † dinsdag 10 november 2009 @ 10:43:20 #278
43556 miss_dynastie
pi_74566112
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 10:36 schreef nummer_zoveel het volgende:
Dus volgens jullie is er niks aan de hand, is het een hype, en laat de GGD en de minister van Gezondsheidszorg zich hierin meetrekken?
Wat een aparte manier van discussiëren heb jij. In plaats van inhoudelijk in te gaan op wat een ander zegt, ridiculiseer je andermans standpunten. Niemand beweert dat er niets aan de hand is, dat maak jij ervan.
pi_74566211
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 10:43 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Wat een aparte manier van discussiëren heb jij. In plaats van inhoudelijk in te gaan op wat een ander zegt, ridiculiseer je andermans standpunten. Niemand beweert dat er niets aan de hand is, dat maak jij ervan.
Nou zeg, doe even normaal. Ochtendhumeurtje ofzo?
  dinsdag 10 november 2009 @ 10:47:06 #280
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_74566218
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 10:40 schreef texelonia het volgende:
Ik las gisteren dat er geen gewone griep heerst. Weet alleen niet meer waar, heb zoveel gelezen gisteren...
En mijn zus vertelt net dat iemand die in een ziekenhuis op de IC werkt hetzelfde zegt, dat er geen gewone griep heerst. Dus als je griep hebt, is het *dus* de gewone griep. En dat ze daarom niet meer testen op mexicaanse.
deze logica moet je me toch nog eens uitleggen.
in de haak.
  † In Memoriam † dinsdag 10 november 2009 @ 10:47:56 #281
43556 miss_dynastie
pi_74566238
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 10:46 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Nou zeg, doe even normaal. Ochtendhumeurtje ofzo?
Doe je het weer... ik heb geen ochtendhumeur, maar wel een hekel aan mensen die niet lezen wat je schrijft.
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 10:47 schreef trui het volgende:

[..]

Ik snap 'em ook niet helemaal
pi_74566263
Ik heb nu even geen tijd, miss, mijn hond hangt de hele tijd om m'n zoon heen die begint rond te kruipen, maar ik kom zeker straks nog inhoudelijk terug op die posts, hoor.
  dinsdag 10 november 2009 @ 10:49:11 #283
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_74566265
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 10:47 schreef trui het volgende:

[..]

Volgens mij staat er na de "dus" een keer gewone griep waar Mex Griep moet staan, dan klopt het al beter.

Als in, er is nu geen normale griep en dus is alle griep die er is mexicaanse griep..
Dat kan natuurlijk. Dat alles nu H1N1 is ipv H1N2 bijvoorbeeld.
  † In Memoriam † dinsdag 10 november 2009 @ 10:50:39 #284
43556 miss_dynastie
pi_74566303
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 10:49 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Volgens mij staat er na de "dus" een keer gewone griep waar Mex Griep moet staan, dan klopt het al beter.

Als in, er is nu geen normale griep en dus is alle griep die er is mexicaanse griep..
Maar waar is de gewone griep dan gebleven? Die kan toch helemaal niet in één keer zijn uitgeroeid. Toch?
  dinsdag 10 november 2009 @ 10:53:13 #285
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_74566383
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 10:49 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Oeps. Wat BE zegt dus, sorry
©Dumbo
  dinsdag 10 november 2009 @ 10:54:11 #286
35189 Troel
scherp en bot
pi_74566421
Er is ook wel degelijk normale griep Bert heeft hem al gehad
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 10 november 2009 @ 10:54:18 #287
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_74566424
ah zo. maar dan nog, hoe komen ze daar nou bij dat er geen gewone griep meer heerst? waar wordt dat op gebaseerd bedoel ik?
in de haak.
pi_74566492
Ja maar maakt het wat uit eigenlijk?

Mijn zoon van 4 is doodziek. 40 graden koorts, knallende hoofdpijn, hoesten en geeft over. Mexicaanse of "gewone"?
Volgens mij is het hem om het even (en mij ook) als hij maar snel beter wordt. Het in de gaten houden en checken doe je bij beide griepvormen.

Maar je wilt liever helemaal niet ziek worden dus dan kun je kiezen voor vaccineren....
  dinsdag 10 november 2009 @ 11:00:22 #289
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_74566594
he bah lily. veel beterschap gewenst voor 'm!
in de haak.
  dinsdag 10 november 2009 @ 11:00:40 #290
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_74566604
Maar er heerst wel degelijk nog gewone griep, want ik geloof dat bij She-Wolf (?) iedereen ziek is geweest en getest maar allemaal geen mex griep!
  Licht Ontvlambaar dinsdag 10 november 2009 @ 11:02:02 #291
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_74566641
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 10:54 schreef Troel het volgende:
Er is ook wel degelijk normale griep Bert heeft hem al gehad
Is hij getest dan?
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  dinsdag 10 november 2009 @ 11:09:29 #292
262 Re
Kiss & Swallow
pi_74566839
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 10:34 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Ik vraag het me dus gewoon echt af. Ik heb het idee dat er gewoon wat gegoocheld wordt met cijfers. Nergens zie je exacte cijfers. Nergens zie je hoeveel (onderzochte) mexicaanse griepgevallen er nu daadwerkelijk in het ziekenhuis terecht komen (en komen te overlijden) afgezet tegen het aantal normale griepgevallen. Er wordt alleen gezegd: groter, meer etc.
Hoeveel meer? Kunnen ze percentages noemen?
http://www.griep.info/mex(...)rs-mexicaanse-griep/

zo moeilijk is google niet hoor

gewone griep heerst gewoon niet, 4% van de griep gevallen maar meer ook niet.
  dinsdag 10 november 2009 @ 11:11:49 #293
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_74566913
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 11:00 schreef Asyniur het volgende:
Maar er heerst wel degelijk nog gewone griep, want ik geloof dat bij She-Wolf (?) iedereen ziek is geweest en getest maar allemaal geen mex griep!
Bij She-Wolf juist wel toch?
Een van haar kinderen heeft dacht ik iig Tamiflu gehad.
  dinsdag 10 november 2009 @ 11:12:55 #294
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_74566940
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 11:09 schreef Re het volgende:

[..]

http://www.griep.info/mex(...)rs-mexicaanse-griep/

zo moeilijk is google niet hoor

gewone griep heerst gewoon niet, 4% van de griep gevallen maar meer ook niet.
Het is toch ook al jaren zo dat men zichzelf de griep verklaard terwijl het feitelijk niet meer dan een zware verkoudheid is...
  dinsdag 10 november 2009 @ 11:14:29 #295
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_74566984
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 10:50 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Maar waar is de gewone griep dan gebleven? Die kan toch helemaal niet in één keer zijn uitgeroeid. Toch?
Die is er nog wel, maar er is op dit moment geen griepgolf van de normale griep zeg maar.
En dus is verreweg het grootste deel van de huidige grieppatienten besmet met H1N1 en niet met de normale griep.

Als ze al griep hebben dus.

Lily, beterschap voor jouw knulletje! Zielig, zo klein en zo ziek!
  dinsdag 10 november 2009 @ 11:14:54 #296
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_74566993
Ik ga me nu ernstig afvragen arwen is nog geen 4 ( twee maandjes)
Als we die oproep dus inderdaad krijgen.
Ik heb geen flauw idee wat te doen.
Ergens neig ik naar niet inenten, puur omdat ze op de normale inentingen de laatste twee behoorlijk reageerde, de laatste zelfs heftig.
Bij nagesrek met de huisarts vermoedde ze gezien de achtergrond van arwen toch een erg heftige reactie.
En dat wil ik gewoon niet weer mee maken.
Sindsdien gaat ei nl. ook niet meer goed

Ergens neig ik gewoon heel hard naar niet doen. want doet haar waarschijnlijk meer kwaad als de griep haar zal doen.

Ik ben wel benieuwd naar andere meningen
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_74567021
Een vriendin van mij werkt ook in de zorg. Nu kunnen ze daar ook ingeent worden. Wil je niet is ook prima maar dan moet je als je griep krijgt je vrije dagen opnemen Ze mogen zich dan niet ziekmelden. Tja op die manier "verplicht" je mensen om toch te gaan inenten!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_74567037
Ik ga wel een vaccinatie halen met mijn kind. Wat Lily zegt omdat ik niet met een doodziek kind wil zitten, of het nou gewoon griep is, mexicaanse griep of van mijn part de kazachstaanse griep of what ever. Liefst zou ik willen dat er helemaal geen (kinder) ziektes zouden zijn en dat mijn kind nooit ziek hoeft te worden. Verder is de titel van het SC topic eigenlijk op mij van toepassing: 'gewoon omdat het kan'
ti amo più di ieri ma meno di domani
  dinsdag 10 november 2009 @ 11:16:35 #299
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_74567048
In jouw geval zou ik het niet doen geloof ik Evenstar.
2 maanden later en ze zou hem sowieso niet gekregen hebben en voor haar is het wrsch echt wel zeker dat het middel erger is dan de kwaal. Dat zou ik haar niet aan willen doen, dan de gok nemen dat ze de griep krijgt, maar niet op zeker haar echt ziek maken.
pi_74567059
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 10:13 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Ja, en de 99,9% van de andere gevallen worden niet getest, dus weet je niet wat het is. Maar voor het gemak wordt alles maar even Mexicaanse griep genoemd. En de sterfgevallen die niet door de Mexicaanse griep komen, daar hoor je verder niets van, maar misschien zijn er door een 'normale' ziekte inmiddels al veel meer sterfgevallen in dezelfde periode.
Elk jaar overlijden mensen aan griep, maar aan de Mexicaanse griep zijn nu ook gezonde, jonge mensen overleden, dát is het verschil. En bij een 'gewone' griep zijn het mensen die al ouder zijn of al ziek waren die overlijden. Daarom haalt dat het nieuws niet.
pi_74567060
Evenstar in zou in het geval van Arwen ook niet doen. Precies om wat je zegt. Al ze al zo heftig reageert
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')