abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74502718
quote:
Op zondag 8 november 2009 12:01 schreef octopussy het volgende:

Gepruts met een gewone thermometer zie ik niet zo zitten.
Is toch niet moeilijk?
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 8 november 2009 @ 13:38:25 #177
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_74504883
Beetje vaseline eraan smeren, dan lukt het best met een gewone thermometer, octo Gefeliciteerd trouwens!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zondag 8 november 2009 @ 13:49:08 #178
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_74505197
quote:
Op zondag 8 november 2009 11:34 schreef NieuweUser het volgende:
Ik las dat een aantal zwangeren nog twijfelden over de inenting, BJ en Amaranta bijvoorbeeld?

Weten jullie al wat jullie doen?? Ik twijfel ook nog ......
Ik heb besloten dat ik me niet laat inenten.
pi_74505208
quote:
Op zondag 8 november 2009 12:12 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Is toch niet moeilijk?
Niet moeilijk, maar wel steeds weer schoonmaken, ontsmetten enzo.
pi_74505232
quote:
Op zondag 8 november 2009 13:49 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ik heb besloten dat ik me niet laat inenten.
Cool , er zijn hier dus toch mensen die nog zelf kunnen nadenken
pi_74505313
3 kindjes overleden NA in-enting ...

http://www.nu.nl/algemeen(...)rleden-inenting.html

25 november defenitieve uitslag wat natuurlijk weer verdraaid word ...(lees ...ER IS TEVEEL GELD MEE GEMOEID EN OOK SOMMIGE MINISTERS HEBBEN POTVERDOMME AANDELEN IN DIE VACCINATIES )
  Moderator zondag 8 november 2009 @ 14:00:04 #182
5428 crew  miss_sly
pi_74505513
quote:
Op zondag 8 november 2009 13:53 schreef CP69 het volgende:
3 kindjes overleden NA in-enting ...

http://www.nu.nl/algemeen(...)rleden-inenting.html

25 november defenitieve uitslag wat natuurlijk weer verdraaid word ...(lees ...ER IS TEVEEL GELD MEE GEMOEID EN OOK SOMMIGE MINISTERS HEBBEN POTVERDOMME AANDELEN IN DIE VACCINATIES )
klok-klepel

dar is een andere vaccinatie.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 8 november 2009 @ 14:15:21 #183
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_74505919
quote:
Op zondag 8 november 2009 13:50 schreef CP69 het volgende:

[..]

Ik vind dat er nog te weinig bekend over de risico's op de langere termijn, en niet zozeer voor mij zelf, maar voor het kind dat ik bij me draag.
Daarnaast ben ik over een kleine maand al uitgerekend. Mocht ik me ooit nog willen laten inenten, dan doen ik dat wel ndat het kindje is geboren.
pi_74506093
quote:
Op zondag 8 november 2009 14:15 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ik vind dat er nog te weinig bekend over de risico's op de langere termijn, en niet zozeer voor mij zelf, maar voor het kind dat ik bij me draag.
Daarnaast ben ik over een kleine maand al uitgerekend. Mocht ik me ooit nog willen laten inenten, dan doen ik dat wel ndat het kindje is geboren.
Ik neig ook een beetje naar deze kant. Ik zou nu ik zwanger ben wel veel sneller aan de bel trekken als ik het idee heb dat ik een griepje heb.
pi_74506147
quote:
Op zondag 8 november 2009 14:15 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ja precies ...

proefkonijnen genoeg ...

dus ..
wij wachten rustig af en kijken wat er gebeurt ...
  zondag 8 november 2009 @ 14:22:03 #186
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_74506154
Ik ben laatst wat grieperig geweest. EN zowel de HA als de VK zeiden dat het in principe geen kwaad kon, dat het belangrijker was om als zwangere vrouw te waken voor een longontsteking.
Maar ik heb toen maar 1 dag koorts gehad. Ik heb wel idd direct de HA en de VK gebeld.
pi_74506248
quote:
Op zondag 8 november 2009 13:50 schreef CP69 het volgende:
Ik heb anders in lange tijd niet zo'n verbazend voorbeeld van "de hersenen uitzetten en achter een internethype aanlopen" gezien als met de antivaccinatiehysterie van dit jaar.
  zondag 8 november 2009 @ 14:28:12 #188
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_74506340
quote:
Op zondag 8 november 2009 14:24 schreef ShadyLane het volgende:

[..]

Ik heb anders in lange tijd niet zo'n verbazend voorbeeld van "de hersenen uitzetten en achter een internethype aanlopen" gezien als met de antivaccinatiehysterie van dit jaar.
Ik doe helemaal niet mee met een hype, en al helemaal niet als het gezondheid betreft.
Ik heb gewoon wat dingen afgewogen en ben tot de conclusie gekomen dat IK vind dat er nog te weinig bekend is.
Of kan jij me vertellen wat de gevolgen op de lange termijn zijn? En met name voor mijn kindje?
Daarnaast ben ik me er natuurlijk ook van bewust dat ik misschien een risico neem door het niet te doen. Maar, dat risico neem ik nog altijd zelf toch? Mocht er iets gebeuren, dat ik ziek word en dat ik of in het ergste geval het kindje doodgaat, dan heb ik daar toch zelf voor gekozen?
Toch?
pi_74506351
quote:
Op zondag 8 november 2009 14:24 schreef ShadyLane het volgende:

[..]

ik bedoelde dus ...gewoon logisch nadenken ...

met andere woorden ...

VOLG HET GELD en zie wie er financieel beter van wordt.

pharmaceutische industrie is EEN WINSTGEVENDE sector.

pi_74506465
Velen voor mij hebben al geprobeerd met argumenten te discussieren met fanatieke non-believers. Zonder succes, want paranoia is een geloof. Ik ga niet dezelfde fout maken als zij en hou het bij mijn verzuchting hierboven.
  zondag 8 november 2009 @ 14:33:47 #191
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_74506497
quote:
Op zondag 8 november 2009 14:32 schreef ShadyLane het volgende:
Velen voor mij hebben al geprobeerd met argumenten te discussieren met fanatieke non-believers. Zonder succes, want paranoia is een geloof. Ik ga niet dezelfde fout maken als zij en hou het bij mijn verzuchting hierboven.
Flauw. Kom gewoon met 3 goede argumenten waarom ik het wel zou moeten doen.
pi_74508179
Omdat uit onderzoek blijkt dat de gewone griepprik bij zwangere vrouwen de zuigeling het eerste halfjaar ook beschermt. Ik beredeneer dan dat de H1N1 prik hetzelfde effect heeft. Zie het volgende artikel:

artikel

Bovendien kan ik maar weinig vinden over complicaties na de vaccinatie. Waarom zou het zoveel anders werken dan de gewone griepprik?
  zondag 8 november 2009 @ 15:47:42 #193
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_74508742
De grieppik bestaat al heel lang en daar zijn bijwerkingen op de langere termijn beter in kaart gebracht.
De mex.griepprik is wat sneller in elkaar gezet en is nieuw, dus daar is nog niks over bekend over bijwerkingen op de langere termijn. Dat is ook de reden dat er nog niks over kunt vinden.
  zondag 8 november 2009 @ 16:13:44 #194
57497 happyme28
I'm so happy
pi_74509628
quote:
Op zondag 8 november 2009 15:47 schreef amaranta het volgende:
De grieppik bestaat al heel lang en daar zijn bijwerkingen op de langere termijn beter in kaart gebracht.
De mex.griepprik is wat sneller in elkaar gezet en is nieuw, dus daar is nog niks over bekend over bijwerkingen op de langere termijn. Dat is ook de reden dat er nog niks over kunt vinden.
Overigens is het overgrote bestandsdeel van de mex.griepprik gelijk aan de normale griepprik en is dus bewezen veilig. Er is maar een klein bestandsdeel van de mex.griepprik die nog niet voldoende getest is en waar dus nog niets over gezegd kan worden.
  zondag 8 november 2009 @ 16:22:27 #195
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_74509922
quote:
Op zondag 8 november 2009 11:34 schreef NieuweUser het volgende:
Ik las dat een aantal zwangeren nog twijfelden over de inenting, BJ en Amaranta bijvoorbeeld?

Weten jullie al wat jullie doen?? Ik twijfel ook nog ......
ik weet het nog steeds niet, ik neig naar niet doen... heb er geen goed gevoel bij namelijk...
(en er is nog steeds niemand die me heeft kunnen overtuigen...)

ook niet die ene huisarts bij HVN vrijdag
die ontweek ook gewoon alle vragen...
en als de intensivisten bij mij op de afdeling al geen pasklaar antwoord kunnen geven (mensen die dus volledig op de hoogte zijn van medische ontwikkelingen en wetenschappelijke onderzoeken) over de mogelijke risico's voor mijn ongeboren kindje, dan ga ik niet het risico lopen...

en dan punt 2:
zwangeren hebben een grotere kans op longontsteking omdat de buik de longen in de verdrukking zou brengen?? is dat nou de enige reden waarom wij een risicogroep zijn?? dan zijn namelijk alle extreem zwaarlijvigen een veel grotere risicogroep. (om precies dezelfde reden).
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  zondag 8 november 2009 @ 16:27:02 #196
57497 happyme28
I'm so happy
pi_74510093
Ik vind het ook wel moeilijk hoor, maar ik zit qua zwangerschap echt in zo'n rot periode. Als ik nu de mex.griep krijg met complicaties, wat evt. vroeggeboorte kan veroorzaken, is mijn mannetje misschien nog niet sterk genoeg om het te overleven. Daarnaast heb ik overgewicht wat de kans op complicaties verhoogd en 2 directe collega's van mijn man zijn thuis met mex.griep dus het komt wel erg dichtbij.
quote:
en dan punt 2:
zwangeren hebben een grotere kans op longontsteking omdat de buik de longen in de verdrukking zou brengen?? is dat nou de enige reden waarom wij een risicogroep zijn?? dan zijn namelijk alle extreem zwaarlijvigen een veel grotere risicogroep. (om precies dezelfde reden).
Dat is dus ook zo! Het virus muteert makkelijker en dus sneller in vetcellen en dus is zwaarlijvigheid een groter risico op complicaties. (maar dus niet een groter risico op het oplopen van het virus wat zwangeren wel wat meer hebben omdat de weerstand meestal wat lager is).

Ik neig dus naar wel vaccineren, maar mijn huisarts vaccineert pas over 1,5 week dus ik heb nog even om er over na te denken.
  zondag 8 november 2009 @ 16:31:03 #197
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_74510228
quote:
Op zondag 8 november 2009 16:27 schreef happyme28 het volgende:
Ik vind het ook wel moeilijk hoor, maar ik zit qua zwangerschap echt in zo'n rot periode. Als ik nu de mex.griep krijg met complicaties, wat evt. vroeggeboorte kan veroorzaken, is mijn mannetje misschien nog niet sterk genoeg om het te overleven. Daarnaast heb ik overgewicht wat de kans op complicaties verhoogd en 2 directe collega's van mijn man zijn thuis met mex.griep dus het komt wel erg dichtbij.

Ik neig dus naar wel vaccineren, maar mijn huisarts vaccineert pas over 1,5 week dus ik heb nog even om er over na te denken.
en o ja, dat is punt 3; de kans dat mijn kindje een vroeggeboorte nu zou overleven is erg groot, dus ook dat risico durf ik te nemen.....

ik snap overigens wel dat de groep die nu net een week of 15 zwanger is; misschien voor een moeilijker keuze staat...
pi_74510272
BJ, dat zijn ook een beetje de argumenten die er bij mij voor zorgen dat ik naar ' niet doen' neig.

Happy, kan me ook voorstellen dat je het toch gaat doen als het zo dichtbij komt. Lastig!!
  zondag 8 november 2009 @ 16:33:18 #199
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_74510307
quote:
Op zondag 8 november 2009 16:27 schreef happyme28 het volgende:
[..]

Dat is dus ook zo! Het virus muteert makkelijker en dus sneller in vetcellen en dus is zwaarlijvigheid een groter risico op complicaties. (maar dus niet een groter risico op het oplopen van het virus wat zwangeren wel wat meer hebben omdat de weerstand meestal wat lager is).

gisteren op tv werd niet gesproken over een grotere kans door een lagere weerstand.. maar puur lichaamstechnisch gezien, minderen ontplooing van de longen, waardoor meer kans op pneumonie en atelectasen.... wat mijn inziens een nogal vergezocht risico is...
  maandag 9 november 2009 @ 14:34:38 #200
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_74540842
ik hoorde net op de radio dat er na het journaal van 17 uur er een persconferntie gehouden word over het vaccineren van kinderen vanaf een 1/2 jaar tot de leeftijd van 4 jaar.
alle kinderprogramma's komen hierdoor ook te vervallen.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')