abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74349767
Als er nu een oproep komt tot enten laat ik Julian enten.

Gisteren tijdens mijn werk iemand gesproken die de familie van dat driejarige meisje wat dit weekend is overleden kent.
Die is dood in haar bedje gevonden, en de ouders dachten nog: 'Goh, ze slaapt wel lekker lang uit vandaag'.
Je kind dood vinden, dat wens je niemand toe.

Ja, het zijn de ouders die de huisartsenpost hadden gebeld en het advies kregen het kind een paracetamolletje te geven, maar dat dit zou gebeuren hadden ze nooit verwacht.

En nu komt het dus dichtbij.
pi_74351632
Das heftig nummer zoveel!
Hier zouden we Djulian heel graag laten inenten, hij is 5 jaar, last van luchtwegen, maar ook allergisch voor kippenei-eiwit. Dus hij mag hem niet. Hij is altijd al verkouden van sept tot mei, dus we letten erg op zijn temperatuur. Maar hij is niet de enige met ei allergie, juist die kinderen hebben vaak luchtweg problemen, ze maken wel de standaard baby vaccinaties zonder ei bestand, waarom dan niet bij een vaccinatie waar juist die kinderen hem nodig hebben?
pi_74352523
Grappig dat je zoon Djulian heet.
pi_74352630
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 14:33 schreef nummer_zoveel het volgende:
A...

Ja, het zijn de ouders die de huisartsenpost hadden gebeld en het advies kregen het kind een paracetamolletje te geven, maar dat dit zou gebeuren hadden ze nooit verwacht.

...
Hier stond in de krant dat het niet om de huisartsenpost ging maar om de huisarts. Niet dat dat voor hen veel verschil maakt maar toch.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_74352698
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 15:52 schreef snoopy het volgende:

[..]

Hier stond in de krant dat het niet om de huisartsenpost ging maar om de huisarts. Niet dat dat voor hen veel verschil maakt maar toch.
Bij de huisartsenpost hebben huisartsen dienst.
pi_74353563
K en ik hebben het erover gehad. K gaat het niet doen omdat het totaal niet bekend is hoe veilig het is voor het ongeboren kindje. Ze weten nu toch niet wat voor effect het heeft of wel ?
♥ K, N, R en F ♥
  Moderator woensdag 4 november 2009 @ 20:08:33 #157
5428 crew  miss_sly
pi_74397308
Ik had iemand anders al zoies zien opperen (was dat huup niet?), maar hoe staat het met de mogelijkheid om je als moeder te laten inenten waardoor je kind via de borstvoeding de antistoffen ook krijgt? Zou ik persoonlijk liever doen dan Senna laten inenten.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_74398099
Je geeft Senna dan wel een extra boost qua antistoffen maar ze is niet zo ver beschermd als wanneer ze een vaccinatie krijgt. Je kan het dus niet als vervanging voor de vaccinatie gebruiken.
Ik kwam er laatst ook een artikel over tegen geloof ik, eens kijken of ik het kan vinden.
  Moderator woensdag 4 november 2009 @ 20:28:16 #159
5428 crew  miss_sly
pi_74398183
Ow, dat zou ik wel interessant vinden, owlet.

Ik vind het nog steeds moeilijk wat te doen als ze kleine kinderen willen vaccineren. Vind het zo eng voor zo'n kleintje.
pi_74398530
Ik kan het zo snel niet terugvinden maar misschien dat ik straks nog een ingeving krijg over waar ik het precies heb gezien.

Moeilijk is het hè? Ik ben over het algemeen vrij voorzichtig qua vaccineren en mijn eerste gedachte is dat we ze echt niet laten prikken. Het vaccin is zo nieuw, de ziekte niet per definitie zwaar of dodelijk.
Maar ik weet niet wat ik doe als er meer kinderen goed ziek worden. Het kan me nu
Ik heb me in ieder geval voorgenomen om het volgende week met mijn (kritisch prikkende) huisarts te overleggen.

Waar ik eigenlijk wel meer over zou willen weten is het ziekteverloop.
Is het voldoende om een grieperig kind héél goed in de gaten te houden of moet je gelijk de huisarts bellen. Is paracetamol verstandig of juist niet. Waar moet je bedacht op zijn, etc. etc.
  woensdag 4 november 2009 @ 20:50:46 #161
593 sjak
Juffie Bloem
pi_74399240
|De website van het rivm geeft wel veel informatie owlet. Ze geven aan: bel de huisarts, je mag ter verlaging van de koorts en vermindering van de pijn paracetamol nemen (in mijn ziekenhuis raden ze het zelfs aan).
Ze verwachten NIET dat de griep die een zwangere vrouw doormaakt invloed heeft op het ongeboren kind.
quote:
Ik heb griepklachten. Wat moet ik doen?

Antwoord
Blijf thuis, drink voldoende en bedek uw neus en mond als u hoest of niest, het liefst met een papieren zakdoek. Gooi deze na gebruik direct weg en was uw handen. Vermijd zoveel mogelijk contact met andere mensen.
Bent u zwanger, gaat het om een kind van jonger dan twee jaar, of krijgt u jaarlijks een oproep voor de griepprik? Bel dan met uw huisarts als u koorts en luchtwegklachten ontwikkelt. Ook als uw klachten verergeren, moet u contact opnemen met uw huisarts.
Lekker douchen!
pi_74399437
Dank je, Sjak Ik heb inmiddels ook maar contact opgenomen met mijn tante. Die is hoofd nurse practitioner op de SEH van een binnenstadsziekenhuis, ik geloof dat die dagelijks aardig wat grieppatienten binnen krijgt dus die kan me misschien ook wat meer info geven over waar op te letten
  woensdag 4 november 2009 @ 20:58:22 #163
144006 chacama
Ondernemend!
pi_74399551
Goede overwegingen Owlet. Ben zelf vanochtend met maud bij de HA geweest vanwege dubbele oorontsteking en heb toen Mex griep vaccin weer even de revue laten paseren. Hij geeft duidelijk aan dat het een oud vaccin is dat aangepast is. Dus wat dat betreft behoorlijk veilig net als het gewone griepvaccin - zei hij. Hij gaf ook aan dat aan de gewone griep ook nog steeds mensen en dus ook kinderen sterven. Het komt alleen nu meer in het nieuws als het de mex. griep betreft. Het blijft een gevoelskwestie geeft hij ook aan. Op dit moment zijn zwangere vrouwen de enige uitzondering nog t.o.v. het gewone griep-vaccin, maar er zou een beslissing genomen gaan worden of kinderen tot ?? jaar ook opgeroepen gaan worden. Dat wordt deze week bepaalt. Hij gaf zelf aan dat een moeilijk beslissing is. In principe is het een milde griep, maar en dat zei hij ook heel duidelijk. Het is wel een griep die bij complicaties problemen kan geven met grote gevolgen. Over het 3 jarige meisje wist hij ook nog niet meer dan wat wij weten. Er wordt nog steeds onderzocht of er een achterliggende aanleiding is geweest. Dit maakt het voor mij nog steeds moeilijk. Maar hij kon me geen ongelijk geven toen ik zei dat als een van mijn meiden koorts ontwikkeld ik er naast ga liggen om te waken.
Als afsluiter gaf hij aan dat het probleem voor de overheid niet ligt in het gevaar van de mex. griep maar om de omvang als er inderdaad meer dan 30% van de mensen ziek worden. Dus hoe je dan naar het inenten wilt kijken, liet hij aan mij over. Maar een duidelijke mening was wel te horen in zijn ondertoon.
  woensdag 4 november 2009 @ 20:59:29 #164
593 sjak
Juffie Bloem
pi_74399597
Yw, en dan praat ik nog even voor mijn beurt: griepklachten zijn in eerste instantie koorts >38,5, evt samen met koude rillingen (bij kinderen koortsstuipen) en ademhalingsklachten (hoesten, pijn etc), hoofdpijn en diaree komen steeds meer voor. Maar zonder koorts geen mex griep
Lekker douchen!
  woensdag 4 november 2009 @ 21:06:46 #165
144006 chacama
Ondernemend!
pi_74399922
quote:
Op woensdag 4 november 2009 20:59 schreef sjak het volgende:
Yw, en dan praat ik nog even voor mijn beurt: griepklachten zijn in eerste instantie koorts >38,5, evt samen met koude rillingen (bij kinderen koortsstuipen) en ademhalingsklachten (hoesten, pijn etc), hoofdpijn en diaree komen steeds meer voor. Maar zonder koorts geen mex griep
dat gaf hij ook duidelijk aan. Zonder koorts is er geen griep. Er waaien voldoende virussen rond van buikloop tot het heftige snotteren en holteontstekingen waar Maud nu midden in zit, maar zeker geen koorts tot op heden.
pi_74400556
Ok, Anna zit nu tegen de 38.5 aan (ene oor 38.4, andere 38.5) en heb ik een paracetamol gegeven voordat ze naar bed gaat. Ik hoop eigenlijk dat ze nog even wakker word zodat ik d'r kan tempen want ik wil weten wat d'r temp doet. Maar goed zul je altijd zien, hele week spoken en nu in 1 x gaan slapen en stil blijven. .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  woensdag 4 november 2009 @ 21:35:56 #167
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_74401276
Anders toch even wakker maken, in zo'n situatie is een oorthermometer wel fijn, wij hebben er eentje die erg accuraat is en zo kan je stoeken midden in de nacht temperatuur meten.

Beterschap voor Anna!
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  donderdag 5 november 2009 @ 07:47:09 #168
144006 chacama
Ondernemend!
pi_74409204
beterschap, is het gelukt met temperaturen?
pi_74409392
Ik heb d'r nog even getempt toen ik naar bed ging en toen was het alweer gezakt (maar kan ook de zetpil zijn geweest). Vanochtend nog niet gedaan maar YPPY zou het in de gaten houden, ze is iig vrij rustig de nacht doorgekomen. (En dit kan net zo goed in het peutertopic want ik denk niet per se dat het de MG is hoor!) .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_74409649
-spam-

[ Bericht 99% gewijzigd door Re op 05-11-2009 09:09:30 ]
Sharkastic Virus on the System
  donderdag 5 november 2009 @ 09:30:19 #171
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_74410473
Weet niet of deze link mag, maar ik zag net dit stukje, een uitzending van vorige week van netwerk, daaruit blijkt dus ook wel dat niemand eigenlijk precies weet wat raadzaam is.
http://www.netwerk.tv/uit(...)erkingen-door-vaccin
pi_74444207
Ik ben ook in dubio wat ik moet doen. Mijn jongste dochter is opgeroepen omdat ze ook astma heeft.
Wat ik niet begrijp is dat ik bv. vorig jaar geen oproep heb gehad voor de normale griepprik. Verder is de astma erg goed onder controle en gebruikt ze zelfs geen medicatie meer.

Vandaag komt het extra dichtbij, een dorp verderop is nu een 5 jarig meisje overleden. Zij was dan al wel ziek.
Maar goed wat heet ziek? Mijn jongste is ook flink verkouden en heeft amandelen waar je u tegen zegt, zo erg zelfs dat ze amper meer eet en volgende week vrijdag naar de KNO-arts moet om te kijken of ze de amandelen misschien gaan verwijderen.
pi_74501928
Ik las dat een aantal zwangeren nog twijfelden over de inenting, BJ en Amaranta bijvoorbeeld?

Weten jullie al wat jullie doen?? Ik twijfel ook nog ......
pi_74502454
quote:
Op woensdag 4 november 2009 21:35 schreef snakelady het volgende:
Anders toch even wakker maken, in zo'n situatie is een oorthermometer wel fijn, wij hebben er eentje die erg accuraat is en zo kan je stoeken midden in de nacht temperatuur meten.

Beterschap voor Anna!
Beetje offtopic, sorry daarvoor
Welke oorthermometer is nou goed? Ik heb een hele goedkope ooit eens gekocht, maar die is dus totaal niet accuraat (telkens verschillende metingen na elkaar en 1 oor veel kouder dan het andere).
Gepruts met een gewone thermometer zie ik niet zo zitten.
  Moderator zondag 8 november 2009 @ 12:11:32 #175
5428 crew  miss_sly
pi_74502678
quote:
Op zondag 8 november 2009 12:01 schreef octopussy het volgende:

[..]

Beetje offtopic, sorry daarvoor
Welke oorthermometer is nou goed? Ik heb een hele goedkope ooit eens gekocht, maar die is dus totaal niet accuraat (telkens verschillende metingen na elkaar en 1 oor veel kouder dan het andere).
Gepruts met een gewone thermometer zie ik niet zo zitten.
Bij babietjes moet je toch eigenlijk wel echt rectaal meten, voor een goede meting. Pas als ze groter worden, kan een oorthermometer ook, heb ik begrepen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')