Hier stond in de krant dat het niet om de huisartsenpost ging maar om de huisarts. Niet dat dat voor hen veel verschil maakt maar toch.quote:Op dinsdag 3 november 2009 14:33 schreef nummer_zoveel het volgende:
A...
Ja, het zijn de ouders die de huisartsenpost hadden gebeld en het advies kregen het kind een paracetamolletje te geven, maar dat dit zou gebeuren hadden ze nooit verwacht.
...
Bij de huisartsenpost hebben huisartsen dienst.quote:Op dinsdag 3 november 2009 15:52 schreef snoopy het volgende:
[..]
Hier stond in de krant dat het niet om de huisartsenpost ging maar om de huisarts. Niet dat dat voor hen veel verschil maakt maar toch.
quote:Ik heb griepklachten. Wat moet ik doen?
Antwoord
Blijf thuis, drink voldoende en bedek uw neus en mond als u hoest of niest, het liefst met een papieren zakdoek. Gooi deze na gebruik direct weg en was uw handen. Vermijd zoveel mogelijk contact met andere mensen.
Bent u zwanger, gaat het om een kind van jonger dan twee jaar, of krijgt u jaarlijks een oproep voor de griepprik? Bel dan met uw huisarts als u koorts en luchtwegklachten ontwikkelt. Ook als uw klachten verergeren, moet u contact opnemen met uw huisarts.
quote:Op woensdag 4 november 2009 20:59 schreef sjak het volgende:
Yw, en dan praat ik nog even voor mijn beurt: griepklachten zijn in eerste instantie koorts >38,5, evt samen met koude rillingen (bij kinderen koortsstuipen) en ademhalingsklachten (hoesten, pijn etc), hoofdpijn en diaree komen steeds meer voor. Maar zonder koorts geen mex griep
Beetje offtopic, sorry daarvoorquote:Op woensdag 4 november 2009 21:35 schreef snakelady het volgende:
Anders toch even wakker maken, in zo'n situatie is een oorthermometer wel fijn, wij hebben er eentje die erg accuraat is en zo kan je stoeken midden in de nacht temperatuur meten.
Beterschap voor Anna!
Bij babietjes moet je toch eigenlijk wel echt rectaal meten, voor een goede meting. Pas als ze groter worden, kan een oorthermometer ook, heb ik begrepen.quote:Op zondag 8 november 2009 12:01 schreef octopussy het volgende:
[..]
Beetje offtopic, sorry daarvoor![]()
Welke oorthermometer is nou goed? Ik heb een hele goedkope ooit eens gekocht, maar die is dus totaal niet accuraat (telkens verschillende metingen na elkaar en 1 oor veel kouder dan het andere).
Gepruts met een gewone thermometer zie ik niet zo zitten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |