Ik snap niet, er is niet genoeg bekend over zuigelingen tot 6 maanden, oke, true.quote:Op maandag 9 november 2009 20:23 schreef Groofsken het volgende:
Hier een heel helder advies, voor ouders en zwangere vrouwen...
http://www.volkskrant.nl/(...)jf_jaar_ingeent?null
Ik ga ook de vaccinatie halen, voor mezelf en voor S.
Klopt, maar ik wil dus ook als moeder van de baby ingeënt zijn, zoals ze adviseren. En ik denk niet dat ik binnen vier weken beval. En mijn ouders komen met het vliegtuig en hebben dus een verhoogd risico. Daarom hoop ik de baby toch wat antistoffen (ook via borstvoeding) mee te geven.quote:Op maandag 9 november 2009 20:29 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik snap niet, er is niet genoeg bekend over zuigelingen tot 6 maanden, oke, true.
Maar is er dan wel genoeg bekend over 6 mnd tot 4 jaar? Hoeveel van deze kinderen zijn er al ingeeend met DIT vaccin? Kan toch nooit genoeg zijn?
Ik twijfel. En Groof. Jij bent nog voor mij uitgerekend, en er zit ong 2/3 wk tussen vaccin 1 en 2. Misschien ben je dan al wel bevallen.
Ik zit er over te denken om te wachten tot na de bevalling...maarja, dat kan goed kerst 2009 worden.
Ik ben gewoon bang voor de gevolgen van het ongeboren kindje.
Maar omdat mijn ouders komen, wil ik dus voor die tijd ingeënt zijn.quote:Op maandag 9 november 2009 20:36 schreef amaranta het volgende:
Ja dat bedoel ik dus. Ik wil me opzich wel laten inenten, maar dan na de bevalling pas.
En mijn man en Eva zouden dan sowieso ook moeten omdat er dan een klein babietje in huis is.
Waar komen je ouders dan vandaag als ik vragen mag? En zijn zij ook ingeendquote:Op maandag 9 november 2009 20:37 schreef Groofsken het volgende:
[..]
Maar omdat mijn ouders komen, wil ik dus voor die tijd ingeënt zijn.
Zij wonen op Aruba en wilden naar aanleiding van vandaag ook laten inenten (ivm babybezoek hier en het verhoogde risico op griep krijgen in een vliegtuig, zeker bij zo'n lange reis) maar dat kan daar nog niet.quote:Op maandag 9 november 2009 20:41 schreef amaranta het volgende:
[..]
Waar komen je ouders dan vandaag als ik vragen mag? En zijn zij ook ingeend
Oke, dan snap ik je al wat beterquote:Op maandag 9 november 2009 20:43 schreef Groofsken het volgende:
[..]
Zij wonen op Aruba en wilden naar aanleiding van vandaag ook laten inenten (ivm babybezoek hier en het verhoogde risico op griep krijgen in een vliegtuig, zeker bij zo'n lange reis) maar dat kan daar nog niet.
Ehm... niet...quote:Op maandag 9 november 2009 21:01 schreef willempjewever het volgende:
Mijn vrouw is 2 weken geleden bevallen en laat zich a.s. woensdag inenten tegen de mexicaanse griep (ze is opgeroepen toen ze zwanger was en na contact met de dokter mag ze zich toch laten inenten omdat ze al opgeroepen is).
Mijn zoon van 2 en ik gaan dan na 23 november en onze baby gaan we beschermen door niemand zonder inenting meer dicht bij haar te brengen en hopen dat dat voldoende is.
Hoe gaan de andere ouders met heel jonge kinderen (onder de 6 maanden) dit doen? Beschermen (dus niet meer naar de oppas als die geen griepprik gehad heeft) of iets anders?
Ik blijf nu al uit de buurt van mensen die griepig zijn en vraag ook mensen niet te komen als ze griep hebben. Maar ik ga echt niet binnen zitten met mijn uk, dat lijkt me niet nodig en bovendien, ook niet gezond. Ik moet eerlijk zeggen dat ik wel geluk heb want veel familie in de zorg en die worden dus ook ge-ent. En als iedereen die werkt met risicogroepen ge-ent wordt, dan komen ze er niet onderuit om ook leidsters van kdv's en zo te gaan enten. Los van het wel of niet enten, mijn uk is nog zo klein dat die toch extra in de gaten wordt gehouden bij koorts.quote:Op maandag 9 november 2009 21:01 schreef willempjewever het volgende:
Hoe gaan de andere ouders met heel jonge kinderen (onder de 6 maanden) dit doen? Beschermen (dus niet meer naar de oppas als die geen griepprik gehad heeft) of iets anders?
Ik kan gelukkig wat regelen schat ik in, maar dat is pas over 3,5 maand en dat zien we dan wel weer. Moet ik terzijnertijd wel weten of kinderen die nu te jong zijn wel op de leeftijd van 6 maanden worden ingeent.quote:Op maandag 9 november 2009 21:13 schreef Brighteyes het volgende:
Thuis blijven/houden is geen optie, ik moet namelijk gewoon weer aan het werk. Dus ik heb er geen kijk op of hij wel of niet met onbeschermde mensen in aanraking komt...
't Is niet anders...
kim wij doen het niet hoor en daar hoef je je echt niet voor te schamen.quote:Op maandag 9 november 2009 21:09 schreef k_i_m het volgende:
Ik neig eigenlijk nog steeds naar niet vaccineren. Mijn kind gaat niet naar de opvang en wij zijn eigenlijk nooit ziek. Zijn er al mensen gevaccineerd en kunnen die vertellen of je er ziek van wordt?
Ja, als het allemaal zo slecht onderzocht zou zijn zouden die ook zonder problemen een vaccinatie kunnen krijgen.quote:Op maandag 9 november 2009 15:42 schreef Re het volgende:
het is gewoon nog niet voldoende gestest in kinderen jonger dan 6 maanden
[..]
Brengt lichaamsvet de longen in verdrukking op net zo'n manier als een zwangere vrouw?quote:Op zondag 8 november 2009 16:22 schreef Beessie-Jen het volgende:
en dan punt 2:
zwangeren hebben een grotere kans op longontsteking omdat de buik de longen in de verdrukking zou brengen?? is dat nou de enige reden waarom wij een risicogroep zijn?? dan zijn namelijk alle extreem zwaarlijvigen een veel grotere risicogroep. (om precies dezelfde reden).
Groof wanneer komen je ouders?quote:Op dinsdag 10 november 2009 08:56 schreef Groofsken het volgende:
Had ik gisteren eindelijk de knoop doorgehakt voor mezelf, bel ik net de huisarts om een afspraak te maken, blijk ik te moeten wachten op een oproep... Wij zijn dus nooit of te nimmer ingeënt voor mijn ouders hier zijn.
Mijn moeder de 5de december en mijn vader de 13de. Mijn moeder neemt al eerder onbetaald verlof op en mijn vader komt pas als hij echt vakantie heeftquote:
Ok danquote:Op dinsdag 10 november 2009 09:20 schreef Groofsken het volgende:
[..]
Mijn moeder de 5de december en mijn vader de 13de. Mijn moeder neemt al eerder onbetaald verlof op en mijn vader komt pas als hij echt vakantie heeft.
Maar het is niet verplicht om je te laten enten. Ik werk ook in de zorg en heb de oproep al een tijdje geleden gehad. Ik ga niet. Dat geldt ook voor leidsters in een KDV. Je mag zelf beslissen of je je laat enten...quote:Op maandag 9 november 2009 21:13 schreef mefke79 het volgende:
[..]
Ik blijf nu al uit de buurt van mensen die griepig zijn en vraag ook mensen niet te komen als ze griep hebben. Maar ik ga echt niet binnen zitten met mijn uk, dat lijkt me niet nodig en bovendien, ook niet gezond. Ik moet eerlijk zeggen dat ik wel geluk heb want veel familie in de zorg en die worden dus ook ge-ent. En als iedereen die werkt met risicogroepen ge-ent wordt, dan komen ze er niet onderuit om ook leidsters van kdv's en zo te gaan enten. Los van het wel of niet enten, mijn uk is nog zo klein dat die toch extra in de gaten wordt gehouden bij koorts.
Dat klopt. Ze kunnen je niet verplichten.quote:Op dinsdag 10 november 2009 09:39 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Maar het is niet verplicht om je te laten enten. Ik werk ook in de zorg en heb de oproep al een tijdje geleden gehad. Ik ga niet. Dat geldt ook voor leidsters in een KDV. Je mag zelf beslissen of je je laat enten...
Ja maar dit geldt toch ook voor gewone griep (of als je kind om andere redenen een longontsteking oploopt)?quote:Op dinsdag 10 november 2009 06:24 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ik laat Julian ook inenten.
De Mexicaanse griep is dus op zich nog niet eens zo heel schadelijk, maar als zeer jonge kinderen ermee in het ziekenhuis terecht komen en het de longen aantast kunnen ze er blijvende schade aan overhouden of zelfs aan overlijden.
quote:Op dinsdag 10 november 2009 09:41 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Ja maar dit geldt toch ook voor gewone griep (of als je kind om andere redenen een longontsteking oploopt)?
De gevallen die in het ziekenhuis belanden en/of overlijden komen toch alleen in het nieuws? En die worden toch wel getest.quote:Op dinsdag 10 november 2009 09:43 schreef Asyniur het volgende:
En wat mij ontzettend stoort is dat veel artsen maar gewoon wat roepen. Ja iemand heeft de mexicaanse griep, terwijl hij of zij niet getest is. Ja zo kan ik het ook wel! Bij elk griepgeval roepen dat het mexicaanse is zonder verder onderzoek. Dan liken het wel opeens heel erg veel gevallen!
Ik ben het met asy eens. Ook in het ziekenhuis wordt geroepen zonder dat echt getest is hoor, zie bijv. de post van Lily in Z&G: er is niet getest, maar het is wel Mexicaanse griep... kan best zijn dat zo'n arts gelijk heeft, maar toch... zo heb ik ook diverse mensen in mijn omgeving met de Mexicaanse griep van wie dat niet d.m.v. onderzoek is vastgesteld... ik snap ook wel dat het geen doen is om iedereen te testen, maar zo'n diagnose stellen zonder gedegen onderzoek vind ik dan ook weer niet nodig, dat zaait alleen maar paniek.quote:Op dinsdag 10 november 2009 09:50 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
De gevallen die in het ziekenhuis belanden en/of overlijden komen toch alleen in het nieuws? En die worden toch wel getest.
Ja, en de 99,9% van de andere gevallen worden niet getest, dus weet je niet wat het is. Maar voor het gemak wordt alles maar even Mexicaanse griep genoemd. En de sterfgevallen die niet door de Mexicaanse griep komen, daar hoor je verder niets van, maar misschien zijn er door een 'normale' ziekte inmiddels al veel meer sterfgevallen in dezelfde periode.quote:Op dinsdag 10 november 2009 09:50 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
De gevallen die in het ziekenhuis belanden en/of overlijden komen toch alleen in het nieuws? En die worden toch wel getest.
Ik vraag het me dus gewoon echt af. Ik heb het idee dat er gewoon wat gegoocheld wordt met cijfers. Nergens zie je exacte cijfers. Nergens zie je hoeveel (onderzochte) mexicaanse griepgevallen er nu daadwerkelijk in het ziekenhuis terecht komen (en komen te overlijden) afgezet tegen het aantal normale griepgevallen. Er wordt alleen gezegd: groter, meer etc.quote:Op dinsdag 10 november 2009 09:46 schreef Brighteyes het volgende:
[..]Dat wel, maar er is dus gisteren gezegd dat er bij deze griep een groter aantal kinderen met ernstige longproblemen in het ziekenhuis terecht komt dan bij een normale griep.
Dat is dus voor ons oa. een reden om wel te laten inenten.
Wat een aparte manier van discussiëren heb jij. In plaats van inhoudelijk in te gaan op wat een ander zegt, ridiculiseer je andermans standpunten. Niemand beweert dat er niets aan de hand is, dat maak jij ervan.quote:Op dinsdag 10 november 2009 10:36 schreef nummer_zoveel het volgende:
Dus volgens jullie is er niks aan de hand, is het een hype, en laat de GGD en de minister van Gezondsheidszorg zich hierin meetrekken?
Nou zeg, doe even normaal. Ochtendhumeurtje ofzo?quote:Op dinsdag 10 november 2009 10:43 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Wat een aparte manier van discussiëren heb jij. In plaats van inhoudelijk in te gaan op wat een ander zegt, ridiculiseer je andermans standpunten. Niemand beweert dat er niets aan de hand is, dat maak jij ervan.
deze logica moet je me toch nog eens uitleggen.quote:Op dinsdag 10 november 2009 10:40 schreef texelonia het volgende:
Ik las gisteren dat er geen gewone griep heerst. Weet alleen niet meer waar, heb zoveel gelezen gisteren...
En mijn zus vertelt net dat iemand die in een ziekenhuis op de IC werkt hetzelfde zegt, dat er geen gewone griep heerst. Dus als je griep hebt, is het *dus* de gewone griep. En dat ze daarom niet meer testen op mexicaanse.
Doe je het weer... ik heb geen ochtendhumeur, maar wel een hekel aan mensen die niet lezen wat je schrijft.quote:Op dinsdag 10 november 2009 10:46 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Nou zeg, doe even normaal. Ochtendhumeurtje ofzo?
Ik snap 'em ook niet helemaalquote:Op dinsdag 10 november 2009 10:47 schreef trui het volgende:
[..]
deze logica moet je me toch nog eens uitleggen.
Volgens mij staat er na de "dus" een keer gewone griep waar Mex Griep moet staan, dan klopt het al beter.quote:Op dinsdag 10 november 2009 10:47 schreef trui het volgende:
[..]
deze logica moet je me toch nog eens uitleggen.
Maar waar is de gewone griep dan gebleven? Die kan toch helemaal niet in één keer zijn uitgeroeid. Toch?quote:Op dinsdag 10 november 2009 10:49 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Volgens mij staat er na de "dus" een keer gewone griep waar Mex Griep moet staan, dan klopt het al beter.
Als in, er is nu geen normale griep en dus is alle griep die er is mexicaanse griep..
Dat kan natuurlijk. Dat alles nu H1N1 is ipv H1N2 bijvoorbeeld.
Oeps. Wat BE zegt dus, sorryquote:Op dinsdag 10 november 2009 10:49 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Volgens mij staat er na de "dus" een keer gewone griep waar Mex Griep moet staan, dan klopt het al beter.
Als in, er is nu geen normale griep en dus is alle griep die er is mexicaanse griep..
Dat kan natuurlijk. Dat alles nu H1N1 is ipv H1N2 bijvoorbeeld.
Is hij getest dan?quote:Op dinsdag 10 november 2009 10:54 schreef Troel het volgende:
Er is ook wel degelijk normale griepBert heeft hem al gehad
http://www.griep.info/mex(...)rs-mexicaanse-griep/quote:Op dinsdag 10 november 2009 10:34 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Ik vraag het me dus gewoon echt af. Ik heb het idee dat er gewoon wat gegoocheld wordt met cijfers. Nergens zie je exacte cijfers. Nergens zie je hoeveel (onderzochte) mexicaanse griepgevallen er nu daadwerkelijk in het ziekenhuis terecht komen (en komen te overlijden) afgezet tegen het aantal normale griepgevallen. Er wordt alleen gezegd: groter, meer etc.
Hoeveel meer? Kunnen ze percentages noemen?
Bij She-Wolf juist wel toch?quote:Op dinsdag 10 november 2009 11:00 schreef Asyniur het volgende:
Maar er heerst wel degelijk nog gewone griep, want ik geloof dat bij She-Wolf (?) iedereen ziek is geweest en getest maar allemaal geen mex griep!
Het is toch ook al jaren zo dat men zichzelf de griep verklaard terwijl het feitelijk niet meer dan een zware verkoudheid is...quote:Op dinsdag 10 november 2009 11:09 schreef Re het volgende:
[..]
http://www.griep.info/mex(...)rs-mexicaanse-griep/
zo moeilijk is google niet hoor
gewone griep heerst gewoon niet, 4% van de griep gevallen maar meer ook niet.
Die is er nog wel, maar er is op dit moment geen griepgolf van de normale griep zeg maar.quote:Op dinsdag 10 november 2009 10:50 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Maar waar is de gewone griep dan gebleven? Die kan toch helemaal niet in één keer zijn uitgeroeid. Toch?
Elk jaar overlijden mensen aan griep, maar aan de Mexicaanse griep zijn nu ook gezonde, jonge mensen overleden, dát is het verschil. En bij een 'gewone' griep zijn het mensen die al ouder zijn of al ziek waren die overlijden. Daarom haalt dat het nieuws niet.quote:Op dinsdag 10 november 2009 10:13 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Ja, en de 99,9% van de andere gevallen worden niet getest, dus weet je niet wat het is. Maar voor het gemak wordt alles maar even Mexicaanse griep genoemd. En de sterfgevallen die niet door de Mexicaanse griep komen, daar hoor je verder niets van, maar misschien zijn er door een 'normale' ziekte inmiddels al veel meer sterfgevallen in dezelfde periode.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |