abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 9 november 2009 @ 20:29:47 #241
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_74552713
quote:
Op maandag 9 november 2009 20:23 schreef Groofsken het volgende:
Hier een heel helder advies, voor ouders en zwangere vrouwen...

http://www.volkskrant.nl/(...)jf_jaar_ingeent?null

Ik ga ook de vaccinatie halen, voor mezelf en voor S.
Ik snap niet, er is niet genoeg bekend over zuigelingen tot 6 maanden, oke, true.
Maar is er dan wel genoeg bekend over 6 mnd tot 4 jaar? Hoeveel van deze kinderen zijn er al ingeeend met DIT vaccin? Kan toch nooit genoeg zijn?

Ik twijfel. En Groof. Jij bent nog voor mij uitgerekend, en er zit ong 2/3 wk tussen vaccin 1 en 2. Misschien ben je dan al wel bevallen.

Ik zit er over te denken om te wachten tot na de bevalling...maarja, dat kan goed kerst 2009 worden.
Ik ben gewoon bang voor de gevolgen van het ongeboren kindje.
  maandag 9 november 2009 @ 20:31:31 #242
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_74552792
quote:
Op maandag 9 november 2009 20:29 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ik snap niet, er is niet genoeg bekend over zuigelingen tot 6 maanden, oke, true.
Maar is er dan wel genoeg bekend over 6 mnd tot 4 jaar? Hoeveel van deze kinderen zijn er al ingeeend met DIT vaccin? Kan toch nooit genoeg zijn?

Ik twijfel. En Groof. Jij bent nog voor mij uitgerekend, en er zit ong 2/3 wk tussen vaccin 1 en 2. Misschien ben je dan al wel bevallen.

Ik zit er over te denken om te wachten tot na de bevalling...maarja, dat kan goed kerst 2009 worden.
Ik ben gewoon bang voor de gevolgen van het ongeboren kindje.
Klopt, maar ik wil dus ook als moeder van de baby ingeënt zijn, zoals ze adviseren. En ik denk niet dat ik binnen vier weken beval. En mijn ouders komen met het vliegtuig en hebben dus een verhoogd risico. Daarom hoop ik de baby toch wat antistoffen (ook via borstvoeding) mee te geven.
  maandag 9 november 2009 @ 20:33:57 #243
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_74552894
Ik ben ook wel bang hoor voor de gevolgen voor het ongeboren kindje. maar ik ben ook bang voor de gevolgen van de griep voor mijn pasgeborene straks en mijn dochter van anderhalf.
  maandag 9 november 2009 @ 20:36:08 #244
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_74552985
Ja dat bedoel ik dus. Ik wil me opzich wel laten inenten, maar dan na de bevalling pas.
En mijn man en Eva zouden dan sowieso ook moeten omdat er dan een klein babietje in huis is.
  maandag 9 november 2009 @ 20:37:39 #245
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_74553045
quote:
Op maandag 9 november 2009 20:36 schreef amaranta het volgende:
Ja dat bedoel ik dus. Ik wil me opzich wel laten inenten, maar dan na de bevalling pas.
En mijn man en Eva zouden dan sowieso ook moeten omdat er dan een klein babietje in huis is.
Maar omdat mijn ouders komen, wil ik dus voor die tijd ingeënt zijn.
  maandag 9 november 2009 @ 20:41:23 #246
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_74553165
quote:
Op maandag 9 november 2009 20:37 schreef Groofsken het volgende:

[..]

Maar omdat mijn ouders komen, wil ik dus voor die tijd ingeënt zijn.
Waar komen je ouders dan vandaag als ik vragen mag? En zijn zij ook ingeend
  maandag 9 november 2009 @ 20:43:56 #247
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_74553270
quote:
Op maandag 9 november 2009 20:41 schreef amaranta het volgende:

[..]

Waar komen je ouders dan vandaag als ik vragen mag? En zijn zij ook ingeend
Zij wonen op Aruba en wilden naar aanleiding van vandaag ook laten inenten (ivm babybezoek hier en het verhoogde risico op griep krijgen in een vliegtuig, zeker bij zo'n lange reis) maar dat kan daar nog niet.
  maandag 9 november 2009 @ 20:50:26 #248
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_74553552
quote:
Op maandag 9 november 2009 20:43 schreef Groofsken het volgende:

[..]

Zij wonen op Aruba en wilden naar aanleiding van vandaag ook laten inenten (ivm babybezoek hier en het verhoogde risico op griep krijgen in een vliegtuig, zeker bij zo'n lange reis) maar dat kan daar nog niet.
Oke, dan snap ik je al wat beter
Gewoon op je gevoel afgaan dan.
pi_74554020
Mijn vrouw is 2 weken geleden bevallen en laat zich a.s. woensdag inenten tegen de mexicaanse griep (ze is opgeroepen toen ze zwanger was en na contact met de dokter mag ze zich toch laten inenten omdat ze al opgeroepen is).

Mijn zoon van 2 en ik gaan dan na 23 november en onze baby gaan we beschermen door niemand zonder inenting meer dicht bij haar te brengen en hopen dat dat voldoende is.

Hoe gaan de andere ouders met heel jonge kinderen (onder de 6 maanden) dit doen? Beschermen (dus niet meer naar de oppas als die geen griepprik gehad heeft) of iets anders?
  maandag 9 november 2009 @ 21:09:35 #250
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_74554322
Ik neig eigenlijk nog steeds naar niet vaccineren . Mijn kind gaat niet naar de opvang en wij zijn eigenlijk nooit ziek. Zijn er al mensen gevaccineerd en kunnen die vertellen of je er ziek van wordt?
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  Moderator maandag 9 november 2009 @ 21:12:24 #251
5428 crew  miss_sly
pi_74554455
Als het goed is, gaan wij dus binnenkort een oproep krijgen (kindje jonger dan 6 maanden), en dan zal de vaccinatie nog eens een week of 2 weken later zijn. Ik kijk dus nog even aan hoe het zich ontwikkelt allemaal, hoe er wordt gereageerd door verschillende mensen op de vaccinatie en of we het intussen misschien al gehad hebben.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 9 november 2009 @ 21:13:11 #252
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_74554484
quote:
Op maandag 9 november 2009 21:01 schreef willempjewever het volgende:
Mijn vrouw is 2 weken geleden bevallen en laat zich a.s. woensdag inenten tegen de mexicaanse griep (ze is opgeroepen toen ze zwanger was en na contact met de dokter mag ze zich toch laten inenten omdat ze al opgeroepen is).

Mijn zoon van 2 en ik gaan dan na 23 november en onze baby gaan we beschermen door niemand zonder inenting meer dicht bij haar te brengen en hopen dat dat voldoende is.

Hoe gaan de andere ouders met heel jonge kinderen (onder de 6 maanden) dit doen? Beschermen (dus niet meer naar de oppas als die geen griepprik gehad heeft) of iets anders?
Ehm... niet...
Oscar gaat gewoon naar het kdv vanaf volgende week.
Thuis blijven/houden is geen optie, ik moet namelijk gewoon weer aan het werk. Dus ik heb er geen kijk op of hij wel of niet met onbeschermde mensen in aanraking komt...
't Is niet anders...
pi_74554492
quote:
Op maandag 9 november 2009 21:01 schreef willempjewever het volgende:
Ik blijf nu al uit de buurt van mensen die griepig zijn en vraag ook mensen niet te komen als ze griep hebben. Maar ik ga echt niet binnen zitten met mijn uk, dat lijkt me niet nodig en bovendien, ook niet gezond. Ik moet eerlijk zeggen dat ik wel geluk heb want veel familie in de zorg en die worden dus ook ge-ent. En als iedereen die werkt met risicogroepen ge-ent wordt, dan komen ze er niet onderuit om ook leidsters van kdv's en zo te gaan enten. Los van het wel of niet enten, mijn uk is nog zo klein dat die toch extra in de gaten wordt gehouden bij koorts.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_74554917
quote:
Op maandag 9 november 2009 21:13 schreef Brighteyes het volgende:
Thuis blijven/houden is geen optie, ik moet namelijk gewoon weer aan het werk. Dus ik heb er geen kijk op of hij wel of niet met onbeschermde mensen in aanraking komt...
't Is niet anders...
Ik kan gelukkig wat regelen schat ik in, maar dat is pas over 3,5 maand en dat zien we dan wel weer. Moet ik terzijnertijd wel weten of kinderen die nu te jong zijn wel op de leeftijd van 6 maanden worden ingeent.
pi_74558910
quote:
Op maandag 9 november 2009 21:09 schreef k_i_m het volgende:
Ik neig eigenlijk nog steeds naar niet vaccineren . Mijn kind gaat niet naar de opvang en wij zijn eigenlijk nooit ziek. Zijn er al mensen gevaccineerd en kunnen die vertellen of je er ziek van wordt?
kim wij doen het niet hoor en daar hoef je je echt niet voor te schamen.

ondanks de prik kun je dus toch de Mexicaanse griep krijgen.

ik vind het veel belangrijker wat de gevolgen kunnen zijn, zowel nu als later.

een vriendin van mij waar ik normaal gewoon naar toe ga om daar mijn kinderen te laten spelen omdat zij dus gastouder is. daar ben ik al 3 weken niet geweest en nu heeft zij sinds vorige week vrijdag de Mexicaanse griep.

ze is wat zieker als de normale maar voor als nog is het gewoon dikke onzin zegt ze.
ze zou de spuiten dus ook niet halen voor haar kinderen.

aan de gewone griep word ook niet de 5000 patiënten bericht gegeven als er iemand overleden is.
het is een mediapandemie zoals het op de Duitser vanavond werd gezegd.
mama van 3 kids!
  maandag 9 november 2009 @ 23:58:39 #256
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_74560179
Mijn man hoort tot de risico-groep en gaat morgen de Mexicaanse vaccinatie halen.Ik belde afgelopen vrijdag naar mijn arts ..ik kreeg de doktersassistente en vroeg haar, of ik ook de vaccinatie mag halen..zij zei nee dat mag niet van de overheid.. Ik behoor niet tot de risico-groep. Vandaar dat ik belde..Wel vervelend.
pi_74561714
Voor iedereen die zich laat vaccineren ...

alvast GECONDOLEERD.
pi_74562615
Ik laat Julian ook inenten.

De Mexicaanse griep is dus op zich nog niet eens zo heel schadelijk, maar als zeer jonge kinderen ermee in het ziekenhuis terecht komen en het de longen aantast kunnen ze er blijvende schade aan overhouden of zelfs aan overlijden.

M'n vriend en ik keken gisteren het nieuws, en de voorzitter van de GGD heeft er denk ik toch genoeg verstand van. Hij adviseert inenten voor jonge kinderen, en niet af te gaan op wilde verhalen die te ronde gaan en op internet rondspoken.
pi_74562622
quote:
Op maandag 9 november 2009 15:42 schreef Re het volgende:
het is gewoon nog niet voldoende gestest in kinderen jonger dan 6 maanden
[..]
Ja, als het allemaal zo slecht onderzocht zou zijn zouden die ook zonder problemen een vaccinatie kunnen krijgen.
pi_74562631
quote:
Op zondag 8 november 2009 16:22 schreef Beessie-Jen het volgende:

en dan punt 2:
zwangeren hebben een grotere kans op longontsteking omdat de buik de longen in de verdrukking zou brengen?? is dat nou de enige reden waarom wij een risicogroep zijn?? dan zijn namelijk alle extreem zwaarlijvigen een veel grotere risicogroep. (om precies dezelfde reden).
Brengt lichaamsvet de longen in verdrukking op net zo'n manier als een zwangere vrouw?
Bron?
  dinsdag 10 november 2009 @ 08:53:41 #261
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_74563537
Hier zijn beide kinderen ziek momenteel. School wil weten of Noah mex.griep heeft. En ik eigenlijk ook wel. Als het zo is, dan hoef ik ook niet na te denken of we ze laten inenten

Als het geen mex. griep is neig ik toch naar wel enten. Hannah is in korte tijd al paar keer ziekig geweest, dus haar weerstand is niet echt geweldig op het moment blijkbaar.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  dinsdag 10 november 2009 @ 08:56:39 #262
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_74563565
Had ik gisteren eindelijk de knoop doorgehakt voor mezelf, bel ik net de huisarts om een afspraak te maken, blijk ik te moeten wachten op een oproep ... Wij zijn dus nooit of te nimmer ingeënt voor mijn ouders hier zijn.
  dinsdag 10 november 2009 @ 09:18:13 #263
35189 Troel
scherp en bot
pi_74563952
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 08:56 schreef Groofsken het volgende:
Had ik gisteren eindelijk de knoop doorgehakt voor mezelf, bel ik net de huisarts om een afspraak te maken, blijk ik te moeten wachten op een oproep ... Wij zijn dus nooit of te nimmer ingeënt voor mijn ouders hier zijn.
Groof wanneer komen je ouders?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 10 november 2009 @ 09:20:23 #264
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_74563994
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 09:18 schreef Troel het volgende:

[..]

Groof wanneer komen je ouders?
Mijn moeder de 5de december en mijn vader de 13de. Mijn moeder neemt al eerder onbetaald verlof op en mijn vader komt pas als hij echt vakantie heeft .
  dinsdag 10 november 2009 @ 09:22:30 #265
35189 Troel
scherp en bot
pi_74564043
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 09:20 schreef Groofsken het volgende:

[..]

Mijn moeder de 5de december en mijn vader de 13de. Mijn moeder neemt al eerder onbetaald verlof op en mijn vader komt pas als hij echt vakantie heeft .
Ok dan Zie even je PM

2e lichting is hier op 12 december, maar voor de 1e zou je dan safe zitten
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 10 november 2009 @ 09:39:23 #266
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_74564486
quote:
Op maandag 9 november 2009 21:13 schreef mefke79 het volgende:

[..]

Ik blijf nu al uit de buurt van mensen die griepig zijn en vraag ook mensen niet te komen als ze griep hebben. Maar ik ga echt niet binnen zitten met mijn uk, dat lijkt me niet nodig en bovendien, ook niet gezond. Ik moet eerlijk zeggen dat ik wel geluk heb want veel familie in de zorg en die worden dus ook ge-ent. En als iedereen die werkt met risicogroepen ge-ent wordt, dan komen ze er niet onderuit om ook leidsters van kdv's en zo te gaan enten. Los van het wel of niet enten, mijn uk is nog zo klein dat die toch extra in de gaten wordt gehouden bij koorts.
Maar het is niet verplicht om je te laten enten. Ik werk ook in de zorg en heb de oproep al een tijdje geleden gehad. Ik ga niet. Dat geldt ook voor leidsters in een KDV. Je mag zelf beslissen of je je laat enten...
pi_74564526
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 09:39 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Maar het is niet verplicht om je te laten enten. Ik werk ook in de zorg en heb de oproep al een tijdje geleden gehad. Ik ga niet. Dat geldt ook voor leidsters in een KDV. Je mag zelf beslissen of je je laat enten...
Dat klopt. Ze kunnen je niet verplichten.
  dinsdag 10 november 2009 @ 09:41:57 #268
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_74564539
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 06:24 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ik laat Julian ook inenten.

De Mexicaanse griep is dus op zich nog niet eens zo heel schadelijk, maar als zeer jonge kinderen ermee in het ziekenhuis terecht komen en het de longen aantast kunnen ze er blijvende schade aan overhouden of zelfs aan overlijden.
Ja maar dit geldt toch ook voor gewone griep (of als je kind om andere redenen een longontsteking oploopt)?
  dinsdag 10 november 2009 @ 09:43:36 #269
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_74564581
En wat mij ontzettend stoort is dat veel artsen maar gewoon wat roepen. Ja iemand heeft de mexicaanse griep, terwijl hij of zij niet getest is. Ja zo kan ik het ook wel! Bij elk griepgeval roepen dat het mexicaanse is zonder verder onderzoek. Dan liken het wel opeens heel erg veel gevallen!
  dinsdag 10 november 2009 @ 09:46:35 #270
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_74564656
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 09:41 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Ja maar dit geldt toch ook voor gewone griep (of als je kind om andere redenen een longontsteking oploopt)?
Dat wel, maar er is dus gisteren gezegd dat er bij deze griep een groter aantal kinderen met ernstige longproblemen in het ziekenhuis terecht komt dan bij een normale griep.

Dat is dus voor ons oa. een reden om wel te laten inenten.
pi_74564751
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 09:43 schreef Asyniur het volgende:
En wat mij ontzettend stoort is dat veel artsen maar gewoon wat roepen. Ja iemand heeft de mexicaanse griep, terwijl hij of zij niet getest is. Ja zo kan ik het ook wel! Bij elk griepgeval roepen dat het mexicaanse is zonder verder onderzoek. Dan liken het wel opeens heel erg veel gevallen!
De gevallen die in het ziekenhuis belanden en/of overlijden komen toch alleen in het nieuws? En die worden toch wel getest.
  † In Memoriam † dinsdag 10 november 2009 @ 10:10:20 #272
43556 miss_dynastie
pi_74565275
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 09:50 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

De gevallen die in het ziekenhuis belanden en/of overlijden komen toch alleen in het nieuws? En die worden toch wel getest.
Ik ben het met asy eens. Ook in het ziekenhuis wordt geroepen zonder dat echt getest is hoor, zie bijv. de post van Lily in Z&G: er is niet getest, maar het is wel Mexicaanse griep... kan best zijn dat zo'n arts gelijk heeft, maar toch... zo heb ik ook diverse mensen in mijn omgeving met de Mexicaanse griep van wie dat niet d.m.v. onderzoek is vastgesteld... ik snap ook wel dat het geen doen is om iedereen te testen, maar zo'n diagnose stellen zonder gedegen onderzoek vind ik dan ook weer niet nodig, dat zaait alleen maar paniek.
  dinsdag 10 november 2009 @ 10:13:08 #273
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_74565349
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 09:50 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Ja, en de 99,9% van de andere gevallen worden niet getest, dus weet je niet wat het is. Maar voor het gemak wordt alles maar even Mexicaanse griep genoemd. En de sterfgevallen die niet door de Mexicaanse griep komen, daar hoor je verder niets van, maar misschien zijn er door een 'normale' ziekte inmiddels al veel meer sterfgevallen in dezelfde periode.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  dinsdag 10 november 2009 @ 10:34:50 #274
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_74565901
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 09:46 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Dat wel, maar er is dus gisteren gezegd dat er bij deze griep een groter aantal kinderen met ernstige longproblemen in het ziekenhuis terecht komt dan bij een normale griep.

Dat is dus voor ons oa. een reden om wel te laten inenten.
Ik vraag het me dus gewoon echt af. Ik heb het idee dat er gewoon wat gegoocheld wordt met cijfers. Nergens zie je exacte cijfers. Nergens zie je hoeveel (onderzochte) mexicaanse griepgevallen er nu daadwerkelijk in het ziekenhuis terecht komen (en komen te overlijden) afgezet tegen het aantal normale griepgevallen. Er wordt alleen gezegd: groter, meer etc.
Hoeveel meer? Kunnen ze percentages noemen?
pi_74565944
Dus volgens jullie is er niks aan de hand, is het een hype, en laten de GGD en de minister van Gezondsheidszorg zich hierin meetrekken?

[ Bericht 1% gewijzigd door nummer_zoveel op 10-11-2009 10:43:16 ]
  dinsdag 10 november 2009 @ 10:40:06 #276
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_74566028
Ik las gisteren dat er geen gewone griep heerst. Weet alleen niet meer waar, heb zoveel gelezen gisteren...
En mijn zus vertelt net dat iemand die in een ziekenhuis op de IC werkt hetzelfde zegt, dat er geen gewone griep heerst. Dus als je griep hebt, is het *dus* de gewonemexicaanse griep. En dat ze daarom niet meer testen op mexicaanse.

Maar tja of dat betrouwbare info is...

[ Bericht 2% gewijzigd door texelonia op 10-11-2009 11:10:07 ]
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  dinsdag 10 november 2009 @ 10:42:45 #277
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_74566095
Er heerst geen gewone griep, dus heb je de geowne griep
Engaging Infinite Improbability Drive..
  † In Memoriam † dinsdag 10 november 2009 @ 10:43:20 #278
43556 miss_dynastie
pi_74566112
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 10:36 schreef nummer_zoveel het volgende:
Dus volgens jullie is er niks aan de hand, is het een hype, en laat de GGD en de minister van Gezondsheidszorg zich hierin meetrekken?
Wat een aparte manier van discussiëren heb jij. In plaats van inhoudelijk in te gaan op wat een ander zegt, ridiculiseer je andermans standpunten. Niemand beweert dat er niets aan de hand is, dat maak jij ervan.
pi_74566211
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 10:43 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Wat een aparte manier van discussiëren heb jij. In plaats van inhoudelijk in te gaan op wat een ander zegt, ridiculiseer je andermans standpunten. Niemand beweert dat er niets aan de hand is, dat maak jij ervan.
Nou zeg, doe even normaal. Ochtendhumeurtje ofzo?
  dinsdag 10 november 2009 @ 10:47:06 #280
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_74566218
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 10:40 schreef texelonia het volgende:
Ik las gisteren dat er geen gewone griep heerst. Weet alleen niet meer waar, heb zoveel gelezen gisteren...
En mijn zus vertelt net dat iemand die in een ziekenhuis op de IC werkt hetzelfde zegt, dat er geen gewone griep heerst. Dus als je griep hebt, is het *dus* de gewone griep. En dat ze daarom niet meer testen op mexicaanse.
deze logica moet je me toch nog eens uitleggen.
in de haak.
  † In Memoriam † dinsdag 10 november 2009 @ 10:47:56 #281
43556 miss_dynastie
pi_74566238
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 10:46 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Nou zeg, doe even normaal. Ochtendhumeurtje ofzo?
Doe je het weer... ik heb geen ochtendhumeur, maar wel een hekel aan mensen die niet lezen wat je schrijft.
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 10:47 schreef trui het volgende:

[..]

Ik snap 'em ook niet helemaal
pi_74566263
Ik heb nu even geen tijd, miss, mijn hond hangt de hele tijd om m'n zoon heen die begint rond te kruipen, maar ik kom zeker straks nog inhoudelijk terug op die posts, hoor.
  dinsdag 10 november 2009 @ 10:49:11 #283
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_74566265
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 10:47 schreef trui het volgende:

[..]

Volgens mij staat er na de "dus" een keer gewone griep waar Mex Griep moet staan, dan klopt het al beter.

Als in, er is nu geen normale griep en dus is alle griep die er is mexicaanse griep..
Dat kan natuurlijk. Dat alles nu H1N1 is ipv H1N2 bijvoorbeeld.
  † In Memoriam † dinsdag 10 november 2009 @ 10:50:39 #284
43556 miss_dynastie
pi_74566303
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 10:49 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Volgens mij staat er na de "dus" een keer gewone griep waar Mex Griep moet staan, dan klopt het al beter.

Als in, er is nu geen normale griep en dus is alle griep die er is mexicaanse griep..
Maar waar is de gewone griep dan gebleven? Die kan toch helemaal niet in één keer zijn uitgeroeid. Toch?
  dinsdag 10 november 2009 @ 10:53:13 #285
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_74566383
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 10:49 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Oeps. Wat BE zegt dus, sorry
©Dumbo
  dinsdag 10 november 2009 @ 10:54:11 #286
35189 Troel
scherp en bot
pi_74566421
Er is ook wel degelijk normale griep Bert heeft hem al gehad
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 10 november 2009 @ 10:54:18 #287
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_74566424
ah zo. maar dan nog, hoe komen ze daar nou bij dat er geen gewone griep meer heerst? waar wordt dat op gebaseerd bedoel ik?
in de haak.
pi_74566492
Ja maar maakt het wat uit eigenlijk?

Mijn zoon van 4 is doodziek. 40 graden koorts, knallende hoofdpijn, hoesten en geeft over. Mexicaanse of "gewone"?
Volgens mij is het hem om het even (en mij ook) als hij maar snel beter wordt. Het in de gaten houden en checken doe je bij beide griepvormen.

Maar je wilt liever helemaal niet ziek worden dus dan kun je kiezen voor vaccineren....
  dinsdag 10 november 2009 @ 11:00:22 #289
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_74566594
he bah lily. veel beterschap gewenst voor 'm!
in de haak.
  dinsdag 10 november 2009 @ 11:00:40 #290
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_74566604
Maar er heerst wel degelijk nog gewone griep, want ik geloof dat bij She-Wolf (?) iedereen ziek is geweest en getest maar allemaal geen mex griep!
  Licht Ontvlambaar dinsdag 10 november 2009 @ 11:02:02 #291
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_74566641
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 10:54 schreef Troel het volgende:
Er is ook wel degelijk normale griep Bert heeft hem al gehad
Is hij getest dan?
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  dinsdag 10 november 2009 @ 11:09:29 #292
262 Re
Kiss & Swallow
pi_74566839
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 10:34 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Ik vraag het me dus gewoon echt af. Ik heb het idee dat er gewoon wat gegoocheld wordt met cijfers. Nergens zie je exacte cijfers. Nergens zie je hoeveel (onderzochte) mexicaanse griepgevallen er nu daadwerkelijk in het ziekenhuis terecht komen (en komen te overlijden) afgezet tegen het aantal normale griepgevallen. Er wordt alleen gezegd: groter, meer etc.
Hoeveel meer? Kunnen ze percentages noemen?
http://www.griep.info/mex(...)rs-mexicaanse-griep/

zo moeilijk is google niet hoor

gewone griep heerst gewoon niet, 4% van de griep gevallen maar meer ook niet.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 10 november 2009 @ 11:11:49 #293
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_74566913
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 11:00 schreef Asyniur het volgende:
Maar er heerst wel degelijk nog gewone griep, want ik geloof dat bij She-Wolf (?) iedereen ziek is geweest en getest maar allemaal geen mex griep!
Bij She-Wolf juist wel toch?
Een van haar kinderen heeft dacht ik iig Tamiflu gehad.
  dinsdag 10 november 2009 @ 11:12:55 #294
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_74566940
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 11:09 schreef Re het volgende:

[..]

http://www.griep.info/mex(...)rs-mexicaanse-griep/

zo moeilijk is google niet hoor

gewone griep heerst gewoon niet, 4% van de griep gevallen maar meer ook niet.
Het is toch ook al jaren zo dat men zichzelf de griep verklaard terwijl het feitelijk niet meer dan een zware verkoudheid is...
  dinsdag 10 november 2009 @ 11:14:29 #295
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_74566984
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 10:50 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Maar waar is de gewone griep dan gebleven? Die kan toch helemaal niet in één keer zijn uitgeroeid. Toch?
Die is er nog wel, maar er is op dit moment geen griepgolf van de normale griep zeg maar.
En dus is verreweg het grootste deel van de huidige grieppatienten besmet met H1N1 en niet met de normale griep.

Als ze al griep hebben dus.

Lily, beterschap voor jouw knulletje! Zielig, zo klein en zo ziek!
  dinsdag 10 november 2009 @ 11:14:54 #296
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_74566993
Ik ga me nu ernstig afvragen arwen is nog geen 4 ( twee maandjes)
Als we die oproep dus inderdaad krijgen.
Ik heb geen flauw idee wat te doen.
Ergens neig ik naar niet inenten, puur omdat ze op de normale inentingen de laatste twee behoorlijk reageerde, de laatste zelfs heftig.
Bij nagesrek met de huisarts vermoedde ze gezien de achtergrond van arwen toch een erg heftige reactie.
En dat wil ik gewoon niet weer mee maken.
Sindsdien gaat ei nl. ook niet meer goed

Ergens neig ik gewoon heel hard naar niet doen. want doet haar waarschijnlijk meer kwaad als de griep haar zal doen.

Ik ben wel benieuwd naar andere meningen
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_74567021
Een vriendin van mij werkt ook in de zorg. Nu kunnen ze daar ook ingeent worden. Wil je niet is ook prima maar dan moet je als je griep krijgt je vrije dagen opnemen Ze mogen zich dan niet ziekmelden. Tja op die manier "verplicht" je mensen om toch te gaan inenten!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_74567037
Ik ga wel een vaccinatie halen met mijn kind. Wat Lily zegt omdat ik niet met een doodziek kind wil zitten, of het nou gewoon griep is, mexicaanse griep of van mijn part de kazachstaanse griep of what ever. Liefst zou ik willen dat er helemaal geen (kinder) ziektes zouden zijn en dat mijn kind nooit ziek hoeft te worden. Verder is de titel van het SC topic eigenlijk op mij van toepassing: 'gewoon omdat het kan'
ti amo più di ieri ma meno di domani
  dinsdag 10 november 2009 @ 11:16:35 #299
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_74567048
In jouw geval zou ik het niet doen geloof ik Evenstar.
2 maanden later en ze zou hem sowieso niet gekregen hebben en voor haar is het wrsch echt wel zeker dat het middel erger is dan de kwaal. Dat zou ik haar niet aan willen doen, dan de gok nemen dat ze de griep krijgt, maar niet op zeker haar echt ziek maken.
pi_74567059
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 10:13 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Ja, en de 99,9% van de andere gevallen worden niet getest, dus weet je niet wat het is. Maar voor het gemak wordt alles maar even Mexicaanse griep genoemd. En de sterfgevallen die niet door de Mexicaanse griep komen, daar hoor je verder niets van, maar misschien zijn er door een 'normale' ziekte inmiddels al veel meer sterfgevallen in dezelfde periode.
Elk jaar overlijden mensen aan griep, maar aan de Mexicaanse griep zijn nu ook gezonde, jonge mensen overleden, dát is het verschil. En bij een 'gewone' griep zijn het mensen die al ouder zijn of al ziek waren die overlijden. Daarom haalt dat het nieuws niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')