Als je dit kijkt en niet ontzettend boos wordt, wil ik graag met je discussieren.
Deze man durft te beweren dat atheisten (wetenschappers of niet) over het algemeen niet nadenken.
Zijn onderbouwing begint met het ondervragen van 2 (wel TWEE) duidelijk overwelmde personen, waarna hij een aantal beweringen doet die volgens hem "Darwinism" ontkrachten.
Antwoorden:
"Show me a painting that doesn't have a painter"Je kan een plastisch, niet levend en door mensen geproduceerd gegeven als een gebouw of een schilderij niet vergelijken met leven. De basis van het leven ligt in atomen die in bepaalde configuraties reproducerende ketens vormen. Dit is iets dat, onder leiding van bewijsbare en vooral
aanwijsbare wetten (thermodynamica etc.), kan gebeuren als natuurlijke omstandigheden dat toelaten.
Hiet komt niets aan te pas dat niet zichtbaar of tastbaar is.
Dit is een onzinnige vergelijking en het is wetenschappelijk aangetoond dat complexe moleculen zonder een ingrijpen van god gevormd kunnen worden uit atomen.
Of willen gelovigen zeggen dat elk atoom gestuurd wordt door god?
Elk van de miljarden atomen? En dan ook nog elk mens individueel? En overige dieren?
Weersomstandigheden? De cosmos? En dit allemaal op elkaar afgestemd?
En dan
durven te beweren dat evolutie vergezocht is. Gadverdamme.
"What do you think happens after someone dies?"De hersenactiviteit die ons bewustzijn en onze levensvatbaarheid bepaalt dooft uit.
Fysiologisch gezien verandert er niks anders dan de de- en repolarisatie van zenuwcellen stopt.
Vandaar dat we bij het voorzien van de benodigde stoffen een lichaam zonder hersenen werkend kunnen houden, terwijl er hersendood is.
"Don't let the bad guys overwhelm you"The bad guys?
THE BAD GUYS?"Could we have evolved from a horse"Nee, dat is onzin. Paarden zijn parralel aan ons in de tijdlijn.
We hebben miljoenen jaren (ik ben nog een gelovige tegengekomen die tijdsbesef heeft) terug een common ancestor.
![]()
DA'S GEK. HET LIJKT WEL DOOR GOD PRECIES GELIJK GERANGSCHIKT MAAR MET ANDERE AFMETINGEN?!?!?!?!??Het is waanzinnig dat deze persoon suggereert dat er één enkel wezen is geweest dat onze common ancestor was, of één enkel wezen dat in één levensduur longen heeft getoverd.
Wat een schandalige misinterpretatie van taalgebruik. Het feit dat common ancestor enkelvoud is wil niet zeggen dat er één poppetje in het zand dartelde. Het gaat hier verdomme om generaties en generaties van een soort. Er is toch verdomme geen soort met een handjevol individuen die (onbeschermd) zich staande kan houden?
En atheisten denken dus niet goed na?
"He comes out, breathes, runs back to the water and comes back out until lungs develop?"Zelfs ik kan met mijn gelimiteerde kennis hier een verklaring voor verzinnen, met de huidige natuur in het achterhoofd.
Men neme een vis. Vis zwemt. Water wordt zuurstofarmer. Vis denkt fuck, ik heb kieuwen.
Maar dan,
godzijdank, komt één enkel magisch hermafrodiet godvisje op het idee om lucht (da's best in de buurt van water) in te ademen. Als er over miljoenen jaren tijd een generatie individuen geselecteerd wordt op het boven water kunnen ademen, heb je wat je tegenwoordig al hebt.
Dan nog een bouw die geschikt is voor semi-amfibi-iteit (Da's geen woord, maar het staat immers al vast dat atheisten dom zijn).
"Was he male or female?"Since the development of sexual reproduction there have been species with genders and species without. Nogmaals, er was er niet één. Één enkel individu van een soort is niet levensvatbaar als deze soort geslachtelijk voortplant. Één enkele bacterie kan echter prima een schaaltje volmaken.
"Was he alone?"Zie hierboven.
"Darwin was bitter at God and came up with a theorytale for grown ups. He created a God in his own image, it's idolatry."Ah, we hebben er lang op gewacht. Een fijne ad hominem. Wat gezegd wordt is: "Zijn dochtertje ging dood, dus haatte hij god. Daarom klopt zijn theorie niet."
Ik hoef dit hopelijk niet verder uit te leggen, maar het komt erop neer dat zijn theorie (een theorie in wetenschap is iets anders dan een theorie als in "een ideetje") bewezen is en waarneembaar is.
"A dog evolves, it's the first dog."Niks evolueert alleen. Waar slaat dat argument überhaupt op?
"A seperate female with the right reproductive organs and the desire to mate has to have evolved at the right place and at the right time."Zie hierboven.
![]()
Het mag dan wel één streepje zijn. Maar, neen, dit staat niet voor één individu.
Een streepje staat ook niet voor één dag van God.
""In the beginning there was nothing" is crazy talk."In the beginning an invisible skyperson with values and ideas frighteningly similar to those of people living in the day his book got written by human beings like you and me created everything in 7 days.
That's not crazy talk?
Kortom, dit soort onzin mag niet uitgezonden worden. Al helemaal niet als reacties erop gecensureerd worden.
Dit neigt naar criminele wetenschapslastering (ook geen woord, maar binnenkort een strafbaar feit als het aan mij ligt.)
Hoe durft iemand wetenschap of het wetenschapper zijn op een pejoratieve manier te gebruiken.
Alsof kennis godverdomme iets slechts is.
/discuss
edit: voor referentie in de toekomst
'God is overbodig'
Spontaan koranteksten op jonge baby
Jouw geloof/levensbeschouwing? In één woord!
TLDR:
Mensen die dingen verwerpen op basis van gebakken lucht als argument, moeten daarmee ophouden en de "gewone mens" niet indoctrineren.
[ Bericht 1% gewijzigd door newClear op 25-10-2009 20:05:45 ]
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts.
- Bertrand Russell