abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Jubileum moderator woensdag 21 oktober 2009 @ 19:41:05 #1
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_73924489
Op woensdag 21 oktober 2009 13:17 schreef Vicky het volgende:
quote:
'Speen kan leiden tot spraakachterstand'
Uitgegeven: 21 oktober 2009 11:08
Laatst gewijzigd: 21 oktober 2009 11:08

LONDEN - Jonge kinderen die duimen of langer dan drie jaar een speen gebruiken, lopen volgens wetenschappers een drie keer zo grote kans op een achterstand in de spraakontwikkeling als leeftijdsgenootjes die dat niet doen.
Dat meldden de onderzoekers woensdag in het wetenschappelijke tijdschrift BMC Peadiatrics.

De schrijvers stellen wel dat het verband tussen een minder goede ontwikkeling van de spraak en het overmatig zuigen nog niet definitief is vastgesteld.



Er moet volgens hen nog vervolgonderzoek op grotere schaal worden gedaan, voordat harde conclusies kunnen worden getrokken.


Onderzoek

De wetenschappers onderzochten 128 Chileense kinderen tussen de drie en vijf jaar oud. Ze vroegen de ouders naar de zuiggewoontes en deden een spraaktest.

Daaruit bleek onder meer dat kinderen die al vroeg de fles krijgen in plaats van borstvoeding, net als kinderen die duimen of een speen gebruiken, meer kans hebben op een vertraagde spraakontwikkeling.

Volgens de onderzoekers is het verstandig om pas na negen maanden borstvoeding over te stappen op de fles.

© ANP


nou daar heeft Amber echt geen last van... di eheeft alles behalve een spraakachterstand..
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  Jubileum moderator woensdag 21 oktober 2009 @ 19:42:39 #2
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_73924549
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 18:51 schreef Iksje het volgende:
Da's wel een erg summiere testgroep... maar ik denk dat er al meerdere keren onderzoek naar gedaan is?
En ideaal voor de tanden is het ook niet.
Sowieso vind ik het geen zicht, een dreumes/peuter/kleuter overdag met een speen... en zeker niet als hij hem niet uit z'n mond haalt om iets te zeggen...
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 18:59 schreef Ticootje het volgende:
Ik ben schuldig, Jen loopt nog best vaak met haar speen. Maar dat compenseer ik mooi doordat ze een jaar borstvoeding heeft gehad.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_73925352
Hier een duimer maar wel een jaar BV
En ze praat heel erg goed. Ze duimt eigenlijk alleen als ze heel moe is.
  woensdag 21 oktober 2009 @ 22:53:51 #4
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_73932387
Persbericht dat bij FOK binnen kwam, wellicht van interesse:
quote:
Zaterdag 24 oktober vindt in Arnhem de eerste editie van Sportbillies plaats. Sportbillies is een landelijke sportdag waarop jongeren worden uitgedaagd om van hun handicap hun kracht te maken. De dag wordt georganiseerd door de zestienjarige Joey de Loor en is voor hem een droom die uitkomt. Lichamelijk gehandicapte jongeren kunnen op Sportbillies meedoen aan twintig verschillende sporten en zo ontdekken waar ze het meest plezier in hebben. Ook voor niet-gehandicapte jongeren zijn er uitdagingen genoeg: hoe is het om geblinddoekt te voetballen of basketballen in een rolstoel, kan dat eigenlijk wel?

kijk voor meer achtergrondinformatie op: http://www.sportbillies.nl/
kijk voor de gametrailer op:
kijk voor Aaron Fotheringham op : http://www.aaronfotheringham.com/

*persbericht*

DROOM JOEY KOMT UIT MET ZEER BIJZONDERE GEHANDICAPTENSPORTDAG
Sportbillies een feit op 24 oktober


Zaterdag 24 oktober vindt in Arnhem de eerste editie van Sportbillies plaats. Sportbillies is een landelijke sportdag waarop jongeren worden uitgedaagd om van hun handicap hun kracht te maken. De dag wordt georganiseerd door de zestienjarige Joey de Loor en is voor hem een droom die uitkomt. Lichamelijk gehandicapte jongeren kunnen op Sportbillies meedoen aan twintig verschillende sporten en zo ontdekken waar ze het meest plezier in hebben. Ook voor niet-gehandicapte jongeren zijn er uitdagingen genoeg: hoe is het om geblinddoekt te voetballen of basketballen in een rolstoel, kan dat eigenlijk wel?

Het ontstaan van SportBillies
Joey de Loor (16 jaar) knokt keihard voor een beter sportleven voor zijn lichamelijk gehandicapte broertje Jochem. Een van zijn doelstellingen is om kinderen met een beperking de kans te geven om te kunnen sporten, maar ook om de rest van Nederland in te laten zien dat eigenlijk alle sporten nog beoefenbaar en mogelijk zelfs leuker zijn met een beperking. Om deze boodschap kracht bij te zetten, heeft Joey enige tijd geleden meegedaan met het event Create YOURWORLD, waar hij als één van de winnaars uit de bus kwam. Hij had het idee voor een sportdag voor kinderen met én zonder een lichamelijke handicap. De Johan Cruijff foundation, Foppe Fonds, NSGK, Your World, Nationaal Sport Centrum Papendal, Sponsorloterij en vele andere grote namen steunen dit unieke initiatief.

Ludieke schreeuw om aandacht
Het ongebreidelde enthousiasme van Joey en zijn overtuigingskracht zorgden er bovendien voor dat onder andere Foppe de Haan en Fatima Moreira de Melo meespeelden in een door hem gemaakte trailer van de nieuwe game Sportbillies - Wii Sports handicap edition, die aandacht vraagt voor de aanstaande sportdag. Waarin letterlijk zichtbaar wordt dat gehandicaptensport enorm leuk kan zijn, ook voor niet-gehandicapten sporters. Het blijkt een enorm succes: de trailer – de game zal nooit gemaakt worden – leverde al heel veel online discussie en publiciteit op, van Israël tot Vietnam aan toe en wierp bovendien veel discussie op: niet-gehandicapten kunnen hun ogen niet geloven en kunnen zich niet voorstellen dat deze sporten in de echte wereld op deze wijze beoefend kunnen worden vanuit een rolstoel . De meeste gehandicapten daarentegen blijken vooral trots en kijken enorm uit naar de lancering van een echte handicap game.

(http://www.youtube.com/watch?v=J8OVWdJeCJc)


Het evenement
De trailer brengt het sportplezier van Joey en zijn broertje over, maar is er uiteindelijk voor bedoeld mensen te wijzen op iets nog veel leukers: de extreemste sportdag ooit waarin alle kinderen al dan niet gehandicapt met elkaar kunnen sporten! SportBillies vindt plaats op 24 oktober 2009 op het sportterrein Papendal in Arnhem. Een nationaal sportcentrum van het NOC*NSF waar veel Paralympische en Olympische sporters trainen. Hier kunnen de deelnemers onder andere blind klimmen of goalball, rolstoelrugby en sledgehockey spelen. Dat doen ze natuurlijk niet alleen! Een groot aantal prominenten zullen aanwezig zijn en clinics geven. Waaronder de speciale gast uit Amerika; Aaron Fotheringham, de 17-jarige extreme sporter uit Las Vegas. Hij dankt zijn bijnaam “wheelz” aan het feit dat hij in een rolstoel zit en bekend werd door de allereerste rolstoel backflip (salto) ooit. Deze zal hij ook exclusief op SportBillies laten zien.

- Einde persbericht –


Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Eva Peters van communicatiebureau Contain.r op 010-4254997 of op 06-18202697, Email: eva@containr.org

Voor meer beeld en achtergrondinformatie verwijzen wij u graag naar:
www.sportbillies.nl / aaronfotheringham.com

Inschrijven kan tot vrijdag 23 oktober 12:00 uur via sportbillies.nl

*einde persbericht*
***
pi_74418562
quote:
Baby's huilen in 'moedertaal'
Uitgegeven: 5 november 2009 12:50
Laatst gewijzigd: 5 november 2009 12:49

WÜRZBERG - Baby's huilen op de melodie van hun moedertaal. Dat hebben Duitse wetenschappers ontdekt en in het vakblad Current Biology beschreven.

© Gezondheidsnet''De nieuwgeborenen gebruiken vooral de melodie die typisch is voor hun moedertaal'', aldus de leider van het onderzoeksteam uit Würzberg donderdag.

De wetenschappers onderzochten zestig baby's van drie tot vijf dagen oud uit Duitsland en Frankrijk. Microfoontjes registreerden het babygehuil, dat door een computer geanalyseerd werd.

Duitse baby's beginnen vaker op maximale toonhoogte te huilen en zwakken dat af. Bij Franse baby's is dat andersom.

De Franse taal heeft een ander ritme dan bijvoorbeeld Nederlands of Duits en dat is aan het huilen te horen.

De onderzoekers hopen dat de ontdekking mogelijk kan helpen een spraakgebrek vroegtijdig op te sporen.

© ANP
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_74419492
Rivm haalt vaccinaties terug voor DKTP-pneu
quote:
Het pneumokokkenvaccin Prevenar met partijnummer D66977 mag tot nader order voorlopig niet gebruikt worden. Dat heeft het RIVM-CIb besloten. Fabrikant Wyeth heeft verzocht om de partij terzijde te zetten in afwachting van lopend onderzoek naar drie recente sterfgevallen na vaccinatie.

De kinderen kregen de vaccinatie in het kader van het Rijksvaccinatieprogramma, de leeftijd varieerde van 3 tot 6 maanden. Zij overleden 1,5 dag tot 11 dagen na vaccinatie.Alle doosjes en/of spuitjes Prevenar van partijnummer D66977 dienen te worden voorzien van een label ‘NIET GEBRUIKEN’ en moeten in de koelkast apart gezet worden. De RCP’s zijn inmiddels voorzien van een nieuwe vervangende voorraad doses Prevenar van een andere partij. De priklocaties worden vanaf woensdag 4 november voorzien.
Ik vind het tioch best erg dat er niet zoveel op te vinden is.
Wel op de RIVM site http://www.rivm.nl/cib/bi(...)2009_tcm92-63975.pdf
pi_74420641
oh, fijn dat lees ik nu net tussen twee van die vaccinaties in
nouja ze leeft nog na de eerste, en over twee weken toch voor de zekerheid maar es aan de wvk vragen hoe of wat.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_74420930
Timo krijgt morgen zn tweede prikken... Ik ga dat bericht maar even uitprinten en meenemen, maar ik mag aannemen dat ze er op het cb van op de hoogte zijn??
Jakkes zeg..
pi_74420966
Ja op de cb's zijn ze allemaal terug genomen als het goed is.
pi_74421129
De priklocaties worden vanaf 4 november voorzien? Waarvan?
Leander heeft maandag die spuiten gehad
En is eigenlijk sinds ie de prikken heeft gehad niet uit bed te krijgen dus ik schrik me rot als ik dit lees
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_74421670
Ik wilde geen paniek veroorzaken hoor maar ik vind het wel belangrijk dat jullie dit weten.
Ze zijn nu als het goed is allemaal al weg en 4 november de nieuwe dacht ik.

Ik had ergens gelezen dat het rivm aangeeft dat 1 van de 3 kindjes overleden is aan wiegendood.
Maar ik kan er nergens wat over terug vinden alleen dit
pi_74421810
Hmmm Iris heeft vanmorgen net de tweede ronde gehad... nou ja... zal wel goed zijn?! We houden het dan maar ff wat extra in de gaten.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_74421828
quote:
Op donderdag 5 november 2009 15:28 schreef Pvoesss het volgende:
Ik wilde geen paniek veroorzaken hoor maar ik vind het wel belangrijk dat jullie dit weten.
Ze zijn nu als het goed is allemaal al weg en 4 november de nieuwe dacht ik.

Ik had ergens gelezen dat het rivm aangeeft dat 1 van de 3 kindjes overleden is aan wiegendood.
Maar ik kan er nergens wat over terug vinden alleen dit
Maar als ze dus 4 nov nieuwe hebben gekregen heeft Leander dan de oude nog gehad?

Ga me nu heel eerlijk gezegd wel een beetje druk maken
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_74421936
Ik zou gewoon even het cb bellen. Het is uit voorzorg er is niet bewezen dat ze overleden zijn door de vaccinatie tenslotte
pi_74422080
Pvoess ik ben ook blij dat je het even zegt hoor!

MeNicole als je je zorgen maakt zou ik gewoon even het cb bellen, misschien heeft hij wel een ander serienr gehad en ik dacht dat ze dat gewoon na kunnen gaan? Het zou toch zonde zijn als je je voor niks zorgen zit te maken en als hij wel dat serienr gehad heeft dan kunnen ze je misschien ook wel meteen vertellen waar je op moet letten?
K snap wel dat je er van schrikt!
pi_74422239
quote:
Op donderdag 5 november 2009 15:35 schreef Pvoesss het volgende:
Ik zou gewoon even het cb bellen. Het is uit voorzorg er is niet bewezen dat ze overleden zijn door de vaccinatie tenslotte
Der pakt nu niemand meer op
Morgenvroeg ga ik er meteen even langs. Heb net R al even aan de telefoon gehad en Leander slaapt voor de zekerheid nog een paar dagen bij ons op de kamer

Heb even naar een ander nummer gebeld en als het goed is belt onze verpleegkundige straks terug!!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_74422397
MeNicole ik kreeg na de prikjes altijd zo'n klein soort foldertje mee waar het serienummer van de prik instond enzo. Dat zat altijd in dat blauwe boekje van het cb. Heb jij die niet?
pi_74422656
quote:
Op donderdag 5 november 2009 15:47 schreef Stiemie het volgende:
MeNicole ik kreeg na de prikjes altijd zo'n klein soort foldertje mee waar het serienummer van de prik instond enzo. Dat zat altijd in dat blauwe boekje van het cb. Heb jij die niet?
Nee wel een blauwe folder maar zonder nummers.

Maar ze hebben terug gebeld maar kon me niet zeker zeggen welke Leander gehad had. Dus ze had me het nummer gedaan van het rvp. Die had ik dus even gebeld en zij kon in de computer kijken welke hij gehad had. Maar nu zijn die gegevens nog niet binnen. Dus ze belt me morgen even terug in de hoop dat het dan binnen is!!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_74422740
Toch vind ik het wel fijn dat ze het allemaal wel makkelijk kunnen achterhalen
pi_74422807
ik schrok trouwens behoorlijk van die pdf waar pvoesss naar linkte. Elk jaar sterven er 5 tot 10 kinderen na vaccinatie *brrrr*
pi_74422834
quote:
Op donderdag 5 november 2009 15:56 schreef Pvoesss het volgende:
Toch vind ik het wel fijn dat ze het allemaal wel makkelijk kunnen achterhalen
Ja ik ook.

De verpleegkundige zei wel dat ze hier in de stad nog niet aan dat nummer waren toegekomen dus dat het waarschijnlijk wel goed is gegaan
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  donderdag 5 november 2009 @ 16:00:39 #22
35189 Troel
scherp en bot
pi_74422887
*mental note*

Altijd dus zelf om het nummer vragen en het in het groeiboekje noteren zodat je bij dit soort dingen meteen zelf weet of het goed zit

Jochem hoeft gelukkig pas over een paar weken voor prikjes
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_74423275
Even in het vaccinatiebewijs gekeken, stickertje zit erin, maar anders partijnummer

Maar in dat stukje van het RIVM staat ook dat 2 van die kindjes ook de prik met HepB uit dezelfde partij hadden gehad en het 3e kindje niet. Dus wellicht is het bij dat 3e kindjes dan misschien wel stom toeval...
Mama van 2 lieve meiden :)
  donderdag 5 november 2009 @ 17:46:08 #24
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_74426962
Er is nu ook een apart topic over het nieuws over het vaccin: Vaccin buiten gebruik gesteld na drie overleden baby's
***
pi_74427093
M. heeft ook vandaag de pneumokokkenprik gehad.
Nouja, t zit er nu toch al in. In de gaten houden maar.
pi_74960359
quote:
Peuters moeten braaksel eten op horror-crèche

NEUENSALZ - Leidsters van een kinderdagverblijf blijken peuters te hebben gedwongen hun eigen braaksel op te eten. Ook werden de kinderen met uitwerpselen besmeurd en werden hun monden afgeplakt.


Achter de deuren van het kinderdagverblijf het Lieveheersbeestje in Neuensalz (Sachsen), gevestigd in een idyllisch ogende witte villa, speelden zich de meest vreselijke gebeurtenissen af.
Twee leidsters, Ramona R. (53) en Ilona S. (48), zouden de 1- tot 3-jarige kinderen lange tijd vernederd en mishandeld hebben. Deze week moest het tweetal zich voor de rechter verantwoorden.
De dames vielen door de mond toen er twee invalkrachten in het kinderdagverblijf kwamen werken. Zij zagen hoe een meisje tape over haar mond kreeg geplakt omdat het dan 'zo lekker rustig was'
Invalkracht Katrin S. (39) vertelde hoe ze een jongen met natte haren zag zitten. Ramona R. legde uit dat de jongen in zijn broek had gepoept en dat ze zijn eigen uitwerpselen in zijn gezicht had uitgesmeerd om hem dit af te leren. Ze had zijn gezicht daarna met veel water weer schoongemaakt.
„Ook schreeuwende ze de hele dag tegen de kinderen. Als ze huilden mocht niemand ze troosten", verklaart S. Ze stapte naar de leiding van de crèche, maar daar kwam niemand in actie.
Ook de dagelijkse lunch verliep niet echt gezellig. "De leidsters hielden de monden van de kinderen dicht tot ze het eten hadden doorgeslikt. De kinderen huilden dan altijd vreselijk. Vijf van de 13 peuters werden onder dwang gevoerd", aldus de hulpkracht. Eén jongen moest overgeven, maar daar had Ilona S. wel een oplossing voor. Ze dwong hem zin eigen braaksel op te eten. zodat het niet nog eens zou gebeuren.
De verdachte leidsters houden tot nu toe hun kaken stijf op elkaar.
pi_74960437
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 10:30 schreef CrazyPrincess het volgende:

[..]


vreselijk

Maar hoe kunnen ouders dat niet door hebben. Ik bedoel, in een hele groep kindjes is er niet 1 ouder die iets raars heeft gemerkt?

Ik kom op ons kdv op de meest rare tijden zonder aankondiging binnen lopen... Ik neem aan dat andere ouders dat ook wel eens doen...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_74961061
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 10:30 schreef CrazyPrincess het volgende:

[..]
Niet te geloven.
pi_74963306
pi_75020001
quote:
Haarlem gaat Sinterklaas ook uitzwaaien
Uitgegeven: 26 november 2009 11:06
Laatst gewijzigd: 26 november 2009 11:42

HAARLEM - In alle steden en dorpen van Nederland wordt de intocht van Sint-Nicolaas uitgebreid gevierd, maar hoe de goedheiligman weer weggaat, weet bijna niemand.

© NU.nl/Raymond AarsmanMaar in Haarlem weten ze het wel. Sint en zijn pieten vertrekken daar op 6 december met de boot en kinderen en hun ouders kunnen ze gaan uitzwaaien.

Dat liet de stichting Intocht Sinterklaas Haarlem donderdag weten naar aanleiding van een bericht daarover in het Haarlems Dagblad.


De uittocht wordt gehouden naar aanleiding van een oproep van de actiegroep 'Weg met Sinterklaas' van ouders van autistische kinderen. Vooral voor deze kinderen is het verwarrend dat de sint niet duidelijk vertrekt en er op die manier een einde komt aan de periode dat hij in het land is.


Stoomboot

Op 6 december wordt Sinterklaas om twee uur 's middags ontvangen op de Grote Markt in het centrum van Haarlem. Daarna gaat hij naar zijn stoomboot, die aan het Spaarne ligt afgemeerd. Daar vertrekt Sint-Nicolaas met zijn gevolg over de rivier.

De organiserende stichting benadrukt dat alle kinderen uit Haarlem en omgeving welkom zijn bij het afscheid van Sinterklaas. Volgens voorzitter Marc Schultheis was het lang geleden traditie dat Sinterklaas uitgeleide werd gedaan bij zijn vertrek uit Nederland.

De organisatie verwacht een grote opkomst. De uittocht is een experiment. ''Als het een mooi afscheidsfeest wordt, dan doen we het volgend jaar weer.''
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_75021966
Goh ja, nooit bij stilgestaan dat dat voor kinderen met autisme wel eens verwarrend zou kunnen zijn. Wel gezellig, een extra feestje!

Sinterklaas is
pi_75062600
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 10:30 schreef CrazyPrincess het volgende:

[..]


  maandag 21 december 2009 @ 13:12:48 #33
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_75876108
via de PR van FOK kreeg ik dit bericht:
quote:
First Choice Nederland meldt dat enkele Kiki knuffels een fabricagefout vertonen. Deze Kiki knuffels zijn tussen 1 april 2005 en 31 oktober 2009 verkocht in de KidsWorld hotels en de webshop van KidsWorld.

Door de fabricagefout kan een ijzerdraadje door de stof van het hoofd heenkomen. Dit kan verwondingen veroorzaken bij kinderen.

Als u een Ko of Kiki knuffel heeft gekocht, controleert u dan alstublieft het label aan de knuffel. Als uw knuffel voorzien is van het foute logo, zie de afbeelding hiernaast, plaats de knuffel dan direct buiten bereik van kinderen.

U kunt de knuffel opsturen naar

Marketing First Choice Nederland
Antwoordnummer 45523
1040WD Amsterdam

Een postzegel is niet nodig, maar vergeet niet uw naam- en adresgegevens mee te sturen als u een nieuwe knuffel wilt ontvangen. U kunt ook uw bank- of girorekeningnummer meesturen als u liever het aankoopbedrag vergoed krijgt.

Voor meer informatie over deze terughaalactie kunt u contact opnemen met First Choice Nederland, op telefoonummer 020 - 892 17 10 (bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 09.00 tot 17.00). U kunt ook kijken op de website http://www.kidsworldclub.nl.
***
  maandag 21 december 2009 @ 13:24:56 #34
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_75876650
zouden veel mensen zo'n knuffel aangeschaft hebben? ik vind ze echt spuuglelijk.
in de haak.
  maandag 21 december 2009 @ 13:32:57 #35
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_75876981
Dat was ook mijn gedachte idd!
***
  dinsdag 22 december 2009 @ 14:48:31 #36
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_75925759
Nog eentje:
quote:
IKEA roept klanten op om de kinderstoel LEOPARD niet meer te gebruiken en terug te brengen naar IKEA.

De klemmetjes waarmee de zitting aan het onderstel is bevestigd kunnen breken waardoor de stoelzitting door het onderstel kan vallen en kinderen zich kunnen bezeren. De losse klemmetjes kunnen voor kinderen verstikkingsgevaar opleveren.

Er zijn gevallen bekend waarbij een kind zich bezeerd heeft, en IKEA heeft besloten het artikel uit het assortiment te halen. Als u het artikel terugbrengt naar IKEA krijgt u het volledige aankoopbedrag retour.

Voor meer informatie over deze terughaalactie kunt u contact opnemen met IKEA via telefoonnummer 0800 - 235 4532 (gratis).
***
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 22 december 2009 @ 23:57:56 #37
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_75950259
quote:
Drogisterijketen Kruidvat heeft kwaliteitsproblemen geconstateerd bij twee artikelen. Het gaat om een houten leerraam en de witte babysloffen van pluche met daarop een beer met kerstmuts.

Bij het houten leerraam kunnen de zijkanten loslaten, waardoor de blokjes kunnen leiden tot verstikkingsgevaar. Het Play ’n Kids leerraan is uitgevoerd in de versies; koe, giraffe en konijn en wordt sinds 16 november verkocht.

Bij de witte babysloffen is het mogelijk dat het pluchen bolletje aan de kerstmuts loslaat. Bij het inslikken hiervan door baby’s kan mogelijk verstikking optreden. De sloffen zitten in een doorzichtige plastic verpakking met de tekst ‘My first X-mas’ en worden sinds 8 december verkocht.

Kruidvat verzoekt klanten die één van de artikelen hebben gekocht, dit terug te brengen naar de winkel. Bij inlevering van het artikel wordt het aankoopbedrag vergoed.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  dinsdag 5 januari 2010 @ 15:50:59 #38
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_76441141
Hebben jullie gisteravond het jeugdjournaal gezien met die schaatsbaan??? Da's dus mijn school!!!
pi_77005313
Zembla - Afl.: Babysterfte in Nederland. De babysterfte rondom de bevalling is in Nederland hoger dan in andere Europese landen. Gynaecologen noemen verschillende oorzaken. Onder het motto 'laat de natuur zijn gang gaan' lopen zwangeren te lang door na de uitgerekende datum. Soms is dat fataal. De thuisbevalling is riskant wanneer het baren thuis niet lukt. De zwangere vrouw moet dan halsoverkop naar het ziekenhuis, waardoor de baby in levensgevaar kan komen. En dat is onnodig, stellen gynaecologen en pleiten voor drastische veranderingen.

Zembla - Afl.: Levensgevaarlijke genezers. Chronische hoofdpijn, overmatig huilen, bedplassen, ADHD of een leerstoornis? Geen nood, zelfs schizofrenie zou met het kraken van wervels te verhelpen zijn. Maar hoe veilig bent u in de handen van een chiropractor, een osteopaat of craniosacraal therapeut? We onderzochten onder meer de dood van de drie maanden oude baby Marloe, die door de behandeling van een zogenaamde alternatieve therapeut overleed.

Niet de meest opwekkende onderwerpen, maar ik vond ze wel interessant.
  dinsdag 19 januari 2010 @ 13:35:54 #40
11682 Moonah
Jolie femme
pi_77008122
Ja, die aflevering van Zembla heb ik met veel interesse bekeken. Het is wel jammer dat alles op één hoop geschoven wordt. Ik heb zelf uitstekende ervaringen bij een osteopaat, zowel voor mijzelf als voor mijn kind. Gelukkig is mijn osteopaat absoluut niet van het harde manipuleren, dus de methode die besproken wed is bij Thies niet toegepast. Maar de reportage was wel erg shockerend.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  dinsdag 19 januari 2010 @ 14:13:36 #41
11682 Moonah
Jolie femme
pi_77009418
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 13:35 schreef ElizabethR het volgende:
Ik wilde hier toch even de aandacht op vestigen. Nogmaals, excuses als ik voor mijn beurt praat of als het niet op prijs gesteld wordt. Ik zelf vind het belangrijk genoeg om even te vermelden. Die kleine Marloe is dus overleden aan de gevolgen van een extreme uitloper van inbakeren, namelijk zogenaamde 'holding'. Daar komt nog bij dat ik het van de zotte vind om een kleine baby, met een nog superflexibel bewegingsapparaat, te gaan manipuleren omdat ze veel huilen.


Is holding vergelijkbaar met inbakeren? In de reportage ging het over holding/inbakeNen.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_81026201
http://www.nu.nl/wetensch(...)ocht-in-babylab.html
quote:
Baarmoederstress onderzocht in babylab
Uitgegeven: 4 mei 2010 18:44
Laatst gewijzigd: 4 mei 2010 18:47
TILBURG - De Universiteit van Tilburg opent maandag een 'babylab' waar de gevolgen van stress voor nog ongeboren kinderen wordt onderzocht.


Een kwart van de vrouwen ondervindt te veel stress tijdens de zwangerschap.

Stress vormt volgens de universiteit een minstens even groot risico als roken in de zwangerschap. Het is echter niet alleen een probleem van de zwangere vrouw en haar partner, stelt Bea van den Bergh.

Maandag wordt zij benoemd tot hoogleraar biologische ontwikkelingspsychologie van de Universiteit van Tilburg.

Verwachtingen

''Stress is een structureel maatschappelijk probleem geworden. De verwachtingen die aan gezinnen worden gesteld, zijn hoog.''

Uit onderzoek blijkt dat risicofactoren als angst, stress en obesitas bij zwangere vrouwen mede bepalend zijn voor gedragsproblemen bij kinderen zoals ADHD, depressie en ziekten als kanker en suikerziekte.

''Gezond opgroeien begint in de baarmoeder; gezond oud worden ook'', aldus Van den Bergh. Daarom moeten tijdens de zwangerschap al de risico's op gedrags- en gezondheidsproblemen worden ingeschat, vindt ze. Het babylab helpt daarbij.
pi_82016986
Een alleraardigst bericht, ik had het niet kunnen verzinnen:
quote:
Celstraf voor laten verhongeren baby

Een internetverslaafd paar dat hun pasgeboren kind liet verhongeren heeft vrijdag celstraffen gekregen. De Zuid-Koreaanse ouders gaven hun dochter van drie maanden te weinig voedsel terwijl ze zelf een 'virtueel kind' opvoedden op het internet.

Een rechtbank in Suweon, ten zuiden van de hoofdstad Seoul, veroordeelde de 41-jarige vader en 25-jarige moeder tot twee jaar cel. De straf van de moeder werd echter opgeschort omdat ze zwanger is van een tweede kind.

Het stel voedde de baby één keer per dag en zat de rest van de dag in een internetcafé. Volgens de Zuid-Koreaanse politie waren ze geobsedeerd geraakt door het opvoeden van een virtueel meisje via het spel Prius Online. Beide ouders zouden hun baan hebben verloren en sindsdien hun toevlucht op internet hebben gezocht om aan de realiteit te ontkomen.
En deze kan ik niet nalaten erbij te posten:



pi_82186955
quote:
Moeilijke baby's krijgen minder zorg
Uitgegeven: 1 juni 2010 09:37
Laatst gewijzigd: 1 juni 2010 10:53

NIJMEGEN - Baby's met een moeilijk temperament krijgen op de crèche minder aandacht en warmte van de leidsters dan de makkelijke kindjes.

Dat is ernstig, omdat baby's met meer negatieve emoties juist gevoeliger zijn voor de kwaliteit van de zorg dan kleintjes die wat makkelijker zijn.

Dat stelt orthopedagoge Esther Albers vast, die deze maand aan de Radboud Universiteit in Nijmegen promoveert op een onderzoek naar de 'uitdagingen in de zorg voor hele jonge kinderen'.

Albers heeft baby's in 53 groepen van in totaal 38 verschillende kinderdagverblijven in de regio Arnhem - Nijmegen geobserveerd toen ze drie, zes en negen maanden oud waren en nog eens rond hun eerste verjaardag.

De pedagoge is niet optimistisch over de kwaliteit van de zorg in crèches in het algemeen.

Onderzoek

Albers heeft het onderzoek gedaan waarvoor bekende wetenschappers als Louis Tavecchio, hoogleraar kinderopvang, en Marianne Riksen-Walraven, hoogleraar ontwikkelingspsychologie, al jaren pleiten.

Beide hoogleraren maken zich grote zorgen over de kwaliteit van de kinderopvang in Nederland en het effect dat die zorg heeft op de latere ontwikkeling van het kind.


Geschikt

Tavecchio stelt dat een kind met een moeilijk temperament misschien wel helemaal niet geschikt is voor opvang buitenshuis in de jongste jaren, ook niet bij oma of de buurvrouw.

Zo'n kind gedijt volgens hem beter bij zoveel mogelijk rust. Tot nu toe waren daar vrijwel alleen Amerikaanse onderzoeksgegevens over beschikbaar.


Goede wil

Volgens Albers zijn leidsters in de kinderopvang wel van goede wil, maar ontbreekt het hen aan opleiding. Zij noemt de kwaliteit van zorg in alle door haar onderzochte crèches matig.

De medewerkers benaderen temperamentvolle kinderen vanaf het begin minder sensitief en babbelden er minder mee tijdens de momenten als verschonen, voeden en naar bed brengen.


Stressniveau

De promovenda ontdekte ook dat het stressniveau van baby's vanaf drie maanden behoorlijk stijgt als ze bij de kinderopvang binnengebracht worden. Dat is vooral het geval bij kinderen die thuis een warme band met hun moeder hebben.

De stressfactor neemt toe naarmate de baby's ouder worden. ''Een kinderdagverblijf is een behoorlijke opgave voor zeer jonge kinderen'', concludeert Albers. Ze vraagt zich af of baby's tot een jaar niet beter gewoon thuis bij de vaste verzorgers kunnen blijven.
Bron
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_82187366
Even een reactie op dat nu.nl artikel. Allereerst dit:
quote:
Baby's met een moeilijk temperament krijgen op de crèche minder aandacht en warmte van de leidsters dan de makkelijke kindjes.
Dit is onjuist. In het proefschrift staat het als volgt exact beschreven:
quote:
Baby’s met een moeilijk temperament hadden een groter risico op het krijgen van een lage kwaliteit zorg dan kinderen met een makkelijker temperament.
quote:
Dat is ernstig, omdat baby's met meer negatieve emoties juist gevoeliger zijn voor de kwaliteit van de zorg dan kleintjes die wat makkelijker zijn.
Dit is onjuist. In het proefschrift staat het als volgt exact beschreven:
quote:
meer negatief emotionele baby’s zijn gevoeliger voor stimulatie en ondervinden meer moeilijkheden in het reguleren van hun gedrag.
Gaan we verder:
quote:
Dat stelt orthopedagoge Esther Albers vast, die deze maand aan de Radboud Universiteit in Nijmegen promoveert op een onderzoek naar de 'uitdagingen in de zorg voor hele jonge kinderen'.
Klopt wederom niet. Eshter hoopt te promoveren op een onderzoek dat dit als doel had:
quote:
hoe uitdagend of stressvol het verblijf in een kinderdagverblijf voor baby’s gedurende hun eerste levensjaar nu eigenlijk is (wat zou kunnen blijken uit het niveau van het “stresshormoon” cortisol in
hun speeksel), en of individuele verschillen in de cortisolniveaus verklaard konden worden
uit de kwaliteit van zorg in het kinderdagverblijf, het temperament van de kinderen en de
kwaliteit van de zorg door de moeder thuis.
En tot slot:
quote:
Albers heeft baby's in 53 groepen van in totaal 38 verschillende kinderdagverblijven in de regio Arnhem - Nijmegen geobserveerd toen ze drie, zes en negen maanden oud waren en nog eens rond hun eerste verjaardag.
Voor het gemak wordt hier alleen over deelstudie 2 gesproken en is deelstudie 1, 3 en 4 bijvoorbeeld achterwege gebleven.
quote:
De pedagoge is niet optimistisch over de kwaliteit van de zorg in crèches in het algemeen.
Dat is een van de grootste onwaarheden in het hele artikel. Dit staat exact in haar proefschrift:
quote:
De kwaliteit van zorg voor baby’s in de kinderdagverblijven die aan dit onderzoek
meededen was over het algemeen matig tijdens de eerste maanden na de start van
de baby’s in het kinderdagverblijf.
Om af te ronden:
quote:
Beide hoogleraren maken zich grote zorgen over de kwaliteit van de kinderopvang in Nederland en het effect dat die zorg heeft op de latere ontwikkeling van het kind.
Is dat zo? Wederom haal ik iets aan uit het proefschrift:
quote:
Ondanks de lage mate van ontwikkelingsstimulatie in het kinderdagverblijf leverde
deze wel een bijdrage aan de cognitieve ontwikkeling van de baby’s gedurende hun
eerste levensjaar.
Zucht... journalist zijn is ook een vak... helaas vind je vaak dit soort onzin berichten op fok, nu.nl en de telegraaf. Ze zullen het wel goed bedoelen: iedereen moet het begrijpen en zo leest het wat lekkerder weg.

[ Bericht 64% gewijzigd door willempjewever op 01-06-2010 14:07:48 ]
pi_82227585
quote:
Mannen willen pijnbestrijding bij bevalling
Uitgegeven: 2 juni 2010 10:54
Laatst gewijzigd: 2 juni 2010 10:53

MAASTRICHT - Mannen vinden het belangrijk dat hun vrouw pijnbestrijding kan krijgen tijdens de bevalling. Daarom hebben mannen vaker dan vrouwen een voorkeur voor een poliklinische bevalling in het ziekenhuis.

© Inertia StockAangezien de thuisbevalling voor gezonde zwangere vrouwen de voorkeur heeft, moeten verloskundigen extra worden opgeleid om ook thuis meer aan medicinale pijnbestrijding te kunnen doen.

Dat stelt medicus Marijke Hendrix van het academisch ziekenhuis Maastricht (azM) op grond van een onderzoek waarop zij deze maand promoveert aan de Universiteit Maastricht.


Volgens Hendrix zijn vrouwen er al heel vroeg in hun zwangerschap zeker van waar zij willen bevallen en hechten zij het meeste waarde aan een huiselijke omgeving tijdens de verlossing.
Bron
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_83566707
quote:
'Zwangere vrouwen screenen op chlamydia'
Uitgegeven: 2 juli 2010 12:05
Laatst gewijzigd: 2 juli 2010 12:05

ROTTERDAM - Zwangeren zouden gescreend moeten worden op chlamydia-infecties om vroeggeboortes en infecties bij baby's te voorkomen. Dit stelt kinderarts Ingrid Rours van het Erasmus MC.

© GezondheidsnetRours stelt in haar proefschrift, waar zij onlangs op promoveerde, dat chlamydia-infecties bij zwangere vrouwen en pasgeborenen een belangrijk en verwaarloosd gezondheidsprobleem vormen in Nederland.

Chlamydia trachomatis is de meest voorkomende bacteriële seksueel overdraagbare aandoening in Nederland. Ongeveer 80 procent van de vrouwen die de infectie heeft, merkt daar echter niets van. De infectie kan grote gevolgen hebben tijdens de zwangerschap.

Rours ontdekte in haar onderzoek dat de infectie niet alleen kan leiden tot een buitenbaarmoederlijke zwangerschap, maar ook tot een hoog aantal vroeggeboortes en meer of minder ernstige infecties bij de pasgeborenen. Rours pleit dan ook dringend voor routinematige controle van alle zwangeren.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_83636230
quote:
'Risicozwangerschap niet herkend'
Uitgegeven: 3 juli 2010 07:50
Laatst gewijzigd: 3 juli 2010 10:37

AMSTERDAM - De babysterfte zou in Nederland veel lager zijn als risicozwangerschappen beter worden herkend.

© GezondheidsnetDat concluderen onderzoekers van het Erasmus MC, schrijft de Volkskrant zaterdag.

Nederland heeft bijna de hoogste babysterfte van Europa. Een op de honderd baby's overlijdt rond de geboorte.


Nu sterven jaarlijks zeventienhonderd baby's. Als Nederland net zo goed zou presteren als België, zouden jaarlijks 1150 baby's sterven.


Systeem

Dat komt volgens de onderzoekers niet doordat professionals hun werk niet goed doen, maar door het Nederlandse systeem.

In Nederland moet de verloskundige namelijk inschatten of sprake is van een risicozwangerschap. Dat geven ze dan door aan de gynaecoloog. Bij een kwart van de bevallingen die als risicoloos waren ingeschat, bleek de baby uiteindelijk toch bepaalde aandoeningen te hebben.


Betere samenwerking

De onderzoekers vinden daarom dat een nieuw systeem moet worden ingevoerd, waarbij verloskundigen beter samenwerken met gynaecologen. In andere landen is volgens onderzoeker Eric Steegers het idee dat er wel eens iets mis kan gaan.

"We moeten in Nederland af van het idee dat alles waarschijnlijk goed zal gaan."

© Novum
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 27 juli 2010 @ 12:41:18 #49
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_84544408
quote:
Toename mazelen in Frankrijk

15 juli 2010
Op 14 juli heeft de Landelijke Coördinatie Reizigersadvisering (LCR) een spoedbericht uit laten gaan over een mazelenepidemie in 5 departementen in Frankrijk. Sinds 2008 wordt er in verschillende delen van Frankrijk een toenemend aantal gevallen van mazelen gemeld: in 2008 604 gevallen, 1544 in 2009 en in de eerste maanden van 2010 1972 patiënten met mazelen.

De meeste gevallen worden gemeld in de departementen Vienne, Aveyron, Loire-et-Cher, Gers en Loire-Atlantique. De BMR-vaccinatiegraad in Frankrijk is 90%.

Vaccinatieadvies
Voor de meeste kinderen en volwassenen die in Frankrijk op vakantie gaan wordt geen vaccinatieadvies gegeven. Alleen personen die naar Frankrijk gaan én intensief contact hebben met de lokale bevolking, krijgen het advies zich te laten vaccineren. Het gaat dan bijvoorbeeld om familiebezoek, emigratie of verblijf in een gastgezin. Een vakantie op een camping of een bezoek aan een lokale markt valt hier niet onder.
Het advies is kinderen vanaf 6 maanden die in deze doelgroep vallen vervroegd te vaccineren met BMR. Dit kan op het consultatiebureau. Wordt de vaccinatie vóór de eerste verjaardag gegeven dan moet op de leeftijd van 14 maanden de BMR-vaccinatie herhaald worden.

Aan ongevaccineerde volwassenen geboren vanaf 1-1-1970 die in de doelgroep vallen, wordt ook een BMR vaccinatie aangeraden. Zij kunnen voor vaccinatie terecht bij huisarts of lokale GGD.

Bron: RVP nieuws
Bron RIVM

Mocht je nog vakantie naar Frankrijk op de planning hebben, is dit wel interessant.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  maandag 30 augustus 2010 @ 12:35:47 #50
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_85868067
Waarom vrouwen meer voor de kinderen zorgen dan mannen:

quote:
Zwangerschapsverlof houdt rolverdeling traditioneel

Geplaatst: 30 augustus 2010 09:40, laatste wijziging: 30 augustus 2010 09:47

door onze redacteur Petra Noordhuis

Stellen vallen na de geboorte van hun eerste kind vaak terug op een traditionele taakverdeling. Ook al waren ze van tevoren van plan allebei evenveel voor het kind te zorgen. Een paar weken verlof voor de vader zou helpen, volgens promovenda Stephanie Wiesmann.

UTRECHT - Het krijgen van een eerste kind heeft grote invloed op de taakverdeling van stellen in Nederland. Dat blijkt uit onderzoek waarop sociologe Stephanie Wiesmann vrijdag promoveert aan de Universiteit Utrecht. ,,De moeder heeft in het begin meer tijd om ervaring op te doen met de verzorging van het kind. Hierdoor blijft zij vaak ook na het zwangerschapsverlof de hoofdverantwoordelijke voor de zorg, omdat routines moeilijk te veranderen zijn'', zegt Wiesmann. Zij onderzocht het onderhandelingsproces over de taakverdeling voor en na de geboorte van het eerste kind, onder andere door diepte-interviews te houden met 32 stellen. Zij sprak een avond met de stellen toen ze hun eerste kind verwachtten en nog eens toen het kind er was.

De meeste aankomende ouders zijn van plan de taken eerlijk te verdelen. Ze willen allebei voor het kind zorgen, beiden een betaalde baan houden en ieder een deel van het huishoudelijk werk op zich nemen. Maar daarvan komt doorgaans minder terecht. Echtparen vallen na de geboorte van het eerste kind terug op de traditionele rollen van man en vrouw. De vrouwen worden hoofdverantwoordelijk voor zorg en huishouden, de mannen voelen zich vooral eindverantwoordelijk als hoofdkostwinner.

Een van de oorzaken is de routine en de voorsprong die veelal tijdens het zwangerschapsverlof wordt opgebouwd, meent Wiesmann. De moeder heeft van nature een voorsprong op de vader: zij heeft al een band met het kind, doordat ze het negen maanden bij zich heeft gedragen. ,,Tijdens het zwangerschapsverlof wordt deze voorsprong groter. Mannen gaan meestal weer gauw aan het werk. Als zij ouderschapsverlof opnemen, doen ze dat vaak na het zwangerschapsverlof. De vrouw leert intussen hoe zij voor het kind moet zorgen. Ze bouwt routines en handigheid op in het verschonen en troosten van de baby.'' Zo wordt zij hoofdverantwoordelijke voor de zorg. ,,De man zegt vaak: zij kan het ook beter.''

Maar het kan ook anders. Als de vader een paar weken vakantie opneemt na de geboorte van het kind, leert hij tegelijk met zijn vrouw voor de baby te zorgen. ,,Als een man die kans krijgt, gaat hij het ook leuk vinden.'' Hetzelfde gebeurt als de moeder een keizersnede heeft gehad. ,,De vader moet dan wel voor de baby zorgen, omdat de moeder het niet kan.''
Bron: Nederlands Dagblad
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  Moderator vrijdag 1 oktober 2010 @ 18:13:59 #51
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_87069573
Mattel roept kinderspeelgoed met opblaasbare ballen terug. De ventielklep van de opblaasbare bal van het speelgoed kan losraken en verstikkingsgevaar opleveren voor kleine kinderen.

De terughaalactie geldt voor de volgende typen speelgoed:

* 73408 The Baby Playzone Crawl & Cruise Playground
* B2408 Baby Playzone Crawl & Slide Arcade
* C3068 Ocean Wonders Kick & Crawl Aquarium
* H8094 Ocean Wonders Kick & Crawl Aquarium

Andere Fisher-Price producten met opblaasbare ballen vallen niet onder de terugroepactie.

Als u speelgoed hebt met productnummer 73408, B2408 of C3068, dan geldt deze terughaalactie voor u. Als u speelgoed heeft van het type H8094 dan moet u het vierde getal van de datumcode controleren. Als dit getal een 7 of lager is dan geldt deze terughaalactie wèl voor u. Afbeeldingen van het speelgoed vindt u hiernaast.

Als u speelgoed heeft dat onder deze terughaalactie valt, houdt u het speelgoed dan direct buiten bereik van kleine kinderen.

Voor verdere informatie over deze terughaalactie kunt u contact opnemen met Mattel op telefoonnummer 0800 - 262 8835(gratis).
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  Moderator vrijdag 1 oktober 2010 @ 18:14:48 #52
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_87069597
Mattel roept een aantal kinderstoelen van de typen Healthy Care en Close to Me (productnummers C6412 of J7742) terug. De terughaalactie betreft alleen de kinderstoelen waarbij de vergrendelingspennen voor het eetblad in de achterpoten verwerkt zijn. Als een kind op of tegen deze achterpoten valt dan kan het snijwonden oplopen.

De terughaalactie geldt alleen voor de Healthy Care & Close to Me kinderstoelen met typenummers C6412 of J7742, en alleen voor kinderstoelen met vergrendelingspennen zoals afgebeeld in de tweede afbeelding. Kinderstoelen met andere typenummers of waarbij de vergrendelingspennen niet zoals afgebeeld verwerkt zijn, vallen niet onder deze terughaalactie.

Als u een kinderstoel heeft die wel onder de terughaalactie valt, dan wordt u verzocht direct het gebruik van de kinderstoel te staken.

Voor verdere informatie over deze terughaalactie kunt u contact opnemen met Mattel op telefoonnummer 0800 - 262 8835(gratis).
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  Moderator vrijdag 1 oktober 2010 @ 18:15:46 #53
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_87069629
En de laatste :P

Mattel roept een aantal paarse en groene Wheelies autootjes van de Little People Wheelies Stand 'n Play Rampway met productnummer T5095 terug. De reden voor deze terughaalactie is dat in sommige gevallen de wieltjes van de auto's los kunnen raken. Deze kleine onderdelen kunnen verstikkingsgevaar opleveren voor kleine kinderen.

De terughaalactie geldt alleen voor de groene en paarse autootjes met de tekst 'Mexico', en zonder gele stip op de onderkant (zie onderste afbeelding, links). Alle andere Wheelies vallen niet onder de terughaalactie, zoals die met een gele stip (onderste afbeelding rechts) of met de tekst 'China' op de onderkant, evenals andere onderdelen van de Little People Wheelies Stand 'n Play Rampway.

Als u een Wheelies auto heeft die wel onder deze terughaalactie valt, houdt het speelgoed dan direct buiten bereik van kleine kinderen.

Voor verdere informatie over deze terughaalactie kunt u contact opnemen met Mattel op telefoonnummer 0800 - 262 8835(gratis).
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 13 oktober 2010 @ 17:02:28 #54
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_87501093
Waarschuwing voor zonnekap kinderwagen Stokke
Uitgegeven: 13 oktober 2010 09:03
Laatst gewijzigd: 13 oktober 2010 09:03

DEN HAAG - Het bedrijf Stokke waarschuwt dat bij de kinderwagens van het type Xplory, model 2010 (serienummers vanaf 127390) een productiefout is opgetreden bij een scharnier van de zonnekap.
© www.gezondheidsnet.nlHet probleem doet zich ook voor bij de zogeheten Zomer Kit 2010.

Het bedrijf liet weten dat uit onderzoek is gebleken dat een veertje in de scharnieren los kan laten, wat gevaar kan opleveren. Het probleem betreft alleen de scharnier van de kap en niet de kinderwagen zelf.


Het bedrijf raadt mensen die de betreffende kinderwagen (geleverd voor 17 juni 2010) hebben, aan deze alleen te gebruiken zonder de zonnekap. In de verkopende winkel kan de klant vervangende kapscharnieren halen.

(nu.nl)
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_87754376
quote:
'Zwangerschapsverlof moet met vier weken verlengd'
Uitgegeven: 20 oktober 2010 14:04
Laatst gewijzigd: 20 oktober 2010 14:46

STRAATSBURG - Het zwangerschapsverlof in Nederland, nu zestien weken, moet met vier weken worden verlengd. Daarvoor pleit het Europees Parlement woensdag in Straatsburg.

© Getty ImagesHet parlement besloot het minimumverlof voor werkende vrouwen in de Europese Unie uit te breiden van veertien naar twintig weken, zo bleek na een stemming. Het parlement wil bovendien dat vaders recht moeten krijgen op twee weken verlof.

Met de bijna vijf maanden moederschapsverlof gaat het parlement verder dan de Europese Commissie, die achttien weken voldoende vindt.


Compromis

Het parlement moet nu met de lidstaten onderhandelen over een compromis.

Volgens verschillende europarlementariërs zullen vrouwen door de maatregel meer kinderen willen krijgen. Ook zou het vrouwen stimuleren te blijven werken.

Beide maatregelen zijn nodig in een tijd van een verouderde populatie, aldus de parlementsleden.

© ANP/NU.nl
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_89167085
quote:
EU verbiedt gevaarlijke stof in babyflesjes
BRUSSEL - De EU-lidstaten verbieden het gebruik van bisphenol A in babyflesjes. Deze stof kan volgens deskundigen de gezondheid van zuigelingen schaden en zelfs kanker veroorzaken. Het verbod gaat halverwege volgend jaar in.

Eurocommissaris John Dalli (Volksgezondheid) heeft dat donderdag bekendgemaakt. ,,Dit is goed nieuws voor de Europese consumenten'', aldus Dalli.

Het Europees voedselveiligheidsagentschap EFSA heeft eerder gewezen op de risico's van bisphenol A, dat gebruikt wordt bij de productie van het plastic van zuigflessen.
http://www.nu.nl/economie(...)-in-babyflesjes.html

Bisphenol A zit in o.a. Difrax-flesjes wel. Er worden ook veel flesjes zonder die stof verkocht, meestal staat dan wel duidelijk aangegeven op de verpakking dat ze zonder Bisphenol A / BPA gemaakt zijn. O.a. de nieuwste Aventflesjes, en iig ook Tommee Tippee, dacht ik.
  donderdag 16 december 2010 @ 19:38:15 #57
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_90012375
quote:
Kempenaar Cash & Carry BV roept een aantal speelgoedproducten terug omdat ze niet voldoen aan de Europese normen en gevaar op kunnen leveren voor de gezondheid. Het gaat om de volgende artikelen:

Naam artikel | artikelnummer | verkocht vanaf | EAN code | PDF

Airgun | KD01121 | 11/05/2010 | 8714552211211 |
Missions assault set | ZS00229 | 25/05/2010 | 8714552002291 |
Police play Equipment | ZS07394 | 25/05/2010 | 8714552211211 |
Music maker xylofoon | 3035 | 10/05/2010 | 8714552028857 |
Bij de artikelen Airgun, Mission assault set en Police Play Equipment kunnen de zuignapjes van de pijltjes losraken en verstikkingsgevaar opleveren. Bij de Music Maker xylofoon kan het voorwiel losraken en bestaat ook in dit geval gevaar voor verstikking.

Als u één of meer van deze artikelen in huis heeft, houdt u deze dan buiten bereik van kleine kinderen en breng het terug naar de winkel. U krijgt het aankoopbedrag vergoed.

Als u nog vragen heeft over deze terughaalactie, dan kunt u contact opnemen met Kempenaar Cash & Carry via telefoonnummer 055 - 533 23 60.
bron: nieuwe Voedsel en Waren Autoriteit (nVWA), 16 december 2010
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_97926189
quote:
do 09 jun 2011, 07:03
V&D waarschuwt voor onveilige kleding

RIJSWIJK - Warenhuis V&D waarschuwt donderdag in een advertentie voor onveilige kinderkleding. De winkelketen stelt dat de knoopjes van bepaalde pakjes die tussen half maart en nu zijn gekocht, niet goed zijn bevestigd en daardoor kunnen losraken. „Dit kan bij kleine kinderen leiden tot verstikkingsgevaar”, aldus de V&D in de advertentie.

Het gaat om twee modellen van de pakjes Frendz New Born in de maten 50/56, 62 en 68. Klanten kunnen de pakjes terugbrengen en krijgen hun geld dan terug. „Desgewenst kunt u ook zelf de knoopjes verwijderen”, aldus de advertentie.
http://www.telegraaf.nl/b(...)kinderkleding__.html
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  donderdag 7 juli 2011 @ 09:12:42 #59
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_99141948
flossen om zwanger te worden!.
:) doe er uw voordeel mee.
in de haak.
pi_102922367
De Ikea haalt een speeltentje terug:
http://www.ikea.com/nl/nl(...)ecall_busa_speeltent

[ Bericht 14% gewijzigd door Chan op 10-10-2011 18:33:40 ]
  dinsdag 1 november 2011 @ 11:14:25 #61
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_103824205
quote:
Prijs paspoort gaat omlaag
Laatste update: 1 november 2011 10:56 info
DEN HAAG - De prijs van een paspoort gaat per 1 januari omlaag. Een gemeente mag er vanaf dan nog maar maximaal 48,73 euro voor rekenen.

Foto: ANP
Ook het maximumtarief van de Nederlandse identiteitskaart daalt, als de aanvrager ouder is dan 14 jaar. Volgend jaar is het maximumtarief 40,05 euro. Nu is dat 43,89 euro.
Het jeugdtarief (kinderen tot 13 jaar) voor een ID-kaart stijgt overigens: nu is het maximumtarief 9,22 euro en vanaf 1 januari 30 euro. Dat heeft het ministerie van Binnenlandse Zaken dinsdag gezegd.
Het jeugdtarief wordt verhoogd omdat veel meer jongeren deze zogenoemde jeugd-NIK aanvragen dan bij de invoering was voorzien. Omdat de kinderbijschrijvingen in het paspoort van de ouders met ingang van 26 juni volgend jaar niet meer geldig zijn, wordt verwacht dat veel ouders voor 1 januari een identiteitskaart voor hun kinderen zullen aanvragen.

Het ministerie houdt rekening met een toeloop van extra aanvragen voor een identiteitskaart voor het jeugdtarief in de maanden november en december. Het ministerie waarschuwt ervoor dat dit kan leiden tot (mogelijk) langere levertijden.
Bron: http://www.nu.nl/economie/2656268/prijs-paspoort-gaat-omlaag.html
A grand adventure has begun.
  donderdag 24 november 2011 @ 08:11:56 #62
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_104750071
http://www.nu.nl/internet(...)iljoen-kinderen.html

quote:

Hacker Sinterklaasjournaal.nl claimt data 1,5 miljoen kinderen

Laatste update: 23 november 2011 23:23 info
AMSTERDAM - De hacker die eerder toegang wist te krijgen tot de gegevens van 13.000 kinderen op de website van het Sinterklaasjournaal, heeft opnieuw toegeslagen. Ditmaal zou hij toegang hebben gekregen tot de gegevens van circa 1,5 miljoen bezoekers.
Foto: ANP

Dat schrijft Tweakers.net. Een woordvoerster van de NTR laat weten dat de hacker contact heeft gezocht, maar nog geen bewijs van de hack heeft getoond. Toch heeft de NTR een deel van de website uit voorzorg gesloten.

De data die de hacker ingezien zou hebben, is afkomstig uit 'Het Grote Boek' , een onderdeel van de website waar ruim 1,5 miljoen mensen hun e-mailadres achter hebben gelaten.

De NTR laat weten dat men een onderzoek in gaat stellen om te kijken of de beweringen van de hacker kloppen. Het eerdere beveiligingsprobleem waardoor de hacker toegang wist te krijgen tot de gegevens van 13.000 bezoekers, zou inmiddels zijn verholpen.
***
  dinsdag 6 december 2011 @ 12:22:17 #63
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_105247268
De Kruidvat heeft slaapzakken met kapotte sluitingen!

quote:
Kruidvat en Prijsmepper hebben besloten babyslaapzakjes met de afbeeldingen van 'Hello Kitty' en 'Cars' uit de winkel te halen. De kans bestaat dat de sluiting van de rits loslaat. Als kleine kinderen de sluiting inslikken ontstaat verstikkingsgevaar.

De roze en blauwe slaapzakken, in de maten 80cm en 100cm, zijn sinds 25 oktober 2011 verkocht in de winkels van Kruidvat en Prijsmepper. Op de verpakking stat de streepjescode 5420048816763, 5420048817425, 5420048816749 of 5420048817418.

Als u de slaapzak heeft, dan kunt u deze terugbrengen naar een winkel van Kruidvat of Prijsmepper. Het aankoopbedrag wordt dan vergoed.

Voor meer informatie over deze terughaalactie kunt u contact opnemen met de servicelijn via nummer 0900 - 578 438 28 (10 cp/m).
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_105248267
Alweer? dit blijft maar gebeuren, ik snap niet dat ze nog uberhaupt slaapzakken durven te verkopen..
  donderdag 5 januari 2012 @ 09:25:53 #65
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_106428898
quote:
Het veiligheidsriempje van de Ikea-kinderstoel Antilop, de bekende plastic kinderstoel van de meubelketen, is niet altijd even veilig. Dat meldt Ikea, dat weet heeft van drie ongevallen waarbij een kind lichtgewond raakte. Klanten kunnen het veiligheidsriempje omruilen.
De veiligheidsriem van de kinderstoel kan vanzelf opengaan. Dat probleem werd acht keer gemeld. 'Bij drie meldingen is een kind uit de stoel gevallen en lichtgewond geraakt', aldus Ikea.

Concreet vervangt Ikea gratis de veiligheidsriemen van de Antilop-kinderstoelen van leverancier 17389 met productiedatum tussen juli 2006 en november 2009. De gegevens staan op de onderkant van de stoel. Het gaat volgens een woordvoerster van Ikea om circa 34.000 veiligheidsriempjes in België.

De kinderstoel wordt verkocht tegen 11,95 euro.


Bron: http://www.nieuwsblad.be/(...)leid=DMF20120105_016

Dit geldt ook voor Nederlandse stoelen. ;)
A grand adventure has begun.
pi_106428943
Dat touwtje gebruik ik al lang niet meer bij Leyla.. Levensgevaarlijk.. Ik heb een prenataltuigje in de stoel, zelfs een dwangbuis komt mijn draak nog uit gok ik.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_106428991
ik zag t op telegraaf.nl maar nog niet op de ikea site :?
http://www.telegraaf.nl/binnenland/11241099/__Kinderstoel_niet_veilig__.html

quote:
do 05 jan 2012, 07:39
Veiligheidsriem Ikea-kinderstoel niet veilig
RIJSWIJK - Ikea adviseert bezitters van een Antilop kinderstoel het bijbehorende veiligheidsriempje te komen omruilen. Het riempje kan openspringen wat tot valpartijen kan leiden, aldus het warenhuis donderdag in een advertentie in dagbladen.

Ikea zegt een aantal meldingen van klanten te hebben gehad waarbij een kind was gevallen en licht letsel heeft opgelopen. Het gaat om stoelen van leverancier 17389 met productiedatum 0607-0911. Die informatie staat op de onderkant van de zitting.
  donderdag 5 januari 2012 @ 09:32:56 #68
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_106429046
Bij E. springt 't niet open, die zet kracht en dan wordt 't langer en klimt ze er alsnog uit. :')
A grand adventure has begun.
pi_106429104
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 09:32 schreef Keshet het volgende:
Bij E. springt 't niet open, die zet kracht en dan wordt 't langer en klimt ze er alsnog uit. :')
knoop leggen in de loshangende uiteinden van de riempjes ;)
  donderdag 5 januari 2012 @ 09:37:40 #70
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_106429125
Dan doet ze d'r slangemens trucje, wurmt beide benen door 1 gat en probeert er dan uit te glijden > riempje om nek.
Wij doen dus niet meer aan riempjes. ;)
A grand adventure has begun.
pi_106429154
Bartje blijft nog wel zitten, maar ik zag al dat wij ook de desbetreffende riempjes hebben... Maar even kijken wat we ermee doen.
pi_106429190
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 09:37 schreef Keshet het volgende:
Dan doet ze d'r slangemens trucje, wurmt beide benen door 1 gat en probeert er dan uit te glijden
oh haha, das echt een houdini in de dop O+
thomas wurmde zich regelmatig uit de buggy, ook zoiets...

hier geen ikea kinderstoel meer, geen riempjes , wel een dreumes die t grappig vindt om te gaan staan en zich dan weer in de zitting te laten vallen... }:|
  donderdag 5 januari 2012 @ 09:54:49 #73
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_106429453
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 09:32 schreef Keshet het volgende:
Bij E. springt 't niet open, die zet kracht en dan wordt 't langer en klimt ze er alsnog uit. :')
Dit doet Harry ook :Y
Maar goed, die zit nu in een tuigje waar ik nog in gezeten/gelopen heb. Daar had hij zich laatst ook uit weten te wurmen, dus dan maar een beetje strakker :D

Btw als je het zou gaan ruilen, wat krijg je dan? Het is toch niet zo dat je een ander tuigje krijgt want dat hebben ze volgens mij niet.
pi_106430920
kinderstoel staat boven, maar zal ook eens kijken. Hier is ie nog nooit opengesprongen.
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
  donderdag 5 januari 2012 @ 11:43:42 #75
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_106432464
Asy, je krijgt een nieuwe die niet open zou moeten kunnen springen.
A grand adventure has begun.
pi_106432567
Al doe ik het zo strak dat ze wat blauwig wordt... Dat tuigje is duidelijk niet voor mijn klimgeit gemaakt. :D

Das uiteraard bij wijze van...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_106433127
Ikea family klanten krijgen net n bericht via de mail, op de site staat nog steeds niets over t veiligheidsriempje .. best apart.
  donderdag 5 januari 2012 @ 12:03:21 #78
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_106433196
http://www.ikea.com/ms/nl(...)ligheidsriempje.html

nu wel

Ons draakje had al vrij snel door hoe dat ding werkte, dus hier werd ie toch sowieso amper gebruikt.
Stoel word ook alleen gebruikt als één van ons er naast zit. Ze klimt er ook niet alleen in ofzo want als ze dan toch de kans heeft om zelf te kiezen hoe ze aan tafel zit dan pikt ze liever de TrippTrapp-nepper van zuslief in. >:)

[ Bericht 55% gewijzigd door Noli. op 05-01-2012 12:09:00 ]
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_106433345
^O^ en toch vind ik ze sloom >:)
maargoed, tis natuurlijk maar n riempje en de dreumessen halen wel more shocking toeren uit ;)
pi_106434707
hier maken ze allebei gewoon zelf de riempjes open. oh, en doen het ook hysterisch allebei zelf dicht als je ze in de stoel zet. kanttekening; oudste kan allang op een gewone stoel, maar wil niet
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_106440864
Wij hebben de betreffende stoel. Binnenkort even een ritje naar de Ikea. Wat jammer nou :P
Vlieg met me mee
pi_107745004
Ik lees net dit op twitter!
pi_107783690
En dan hebben we deze week deze ook nog:
Kruidvat roept Elmo knuffeldoekje en rammelaar terug

Bij de knuffeldoekjes en de rammelaars met het Sesamstraat figuur Elmo is geconstateerd dat er sprake is van mogelijke kwaliteitsproblemen. De kans bestaat dat de ogen van het Elmo figuurtje kunnen loslaten. Bij het inslikken hiervan door kleine kinderen, kan mogelijk verstikking optreden.
Kruidvat verzoekt klanten die het artikel hebben gekocht, dit niet langer te gebruiken en terug te brengen naar een Kruidvat winkel. Bij inlevering van het artikel wordt het aankoopbedrag van 3,99 euro uiteraard volledig vergoed.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 28 februari 2012 @ 10:04:12 #84
147316 crew  DJMO
#trut
pi_108494419
Bijenkorf waarschuwt voor onveilige babyshirts

quote:
De Bijenkorf waarschuwt voor de veiligheid van twee T-shirts voor baby's. Drie drukknoppen aan de voorkant van de shirts zitten niet goed genoeg vast. Als de knopjes losraken, kan dit gevaarlijk zijn voor kinderen, meldt het bedrijf.

De shirts zijn verkocht tussen 2 januari en 15 februari. Op de ene, een blauw-wit shirt, staat de tekst Miami Heights, de ander draagt de tekst Belmont en is wit met blauw.

De Bijenkorf vraagt klanten die de shirts hebben gekocht, ze terug te brengen naar de winkel. Het aankoopbedrag wordt vergoed.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_112220992
Even een schopje! Hier in DLD is een onderzoek geweest naar Sophie de Giraf en ze is helaas niet geslaagd..

De orginele tekst:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En een vrije vertaling:

quote:
Sophie de Giraf
Sophie de Giraf geschil

Sophie de Giraf

Toegegeven, Sophie is echt schattig. Maar helaas, in het laboratorium worden aanzienlijke hoeveelheden nitrosierbarer stoffen uit het rubber uitgescheidden

ÖKO-TEST is op dit moment met VULLI, de fabrikant van babyspeelgoed Sophie de Giraffe, in een juridisch geschil. Wat we op dit moment over Sophie de Giraffe mogen zeggen is het volgende:

Sinds haar 'geboorte' - in 1961 in de Franse Alpen, op de dag van St. Sophia - begeleidt Sophie de Giraf, het piepende beestje, de pasgeborenen in Frankrijk. Nu is er in Duitsland ook een groeiende populariteit onder de baby's, volgens de reclame van de fabrikant. En: "Sophie is van natuurlijk rubber, en beschilder met levensmiddelenkleurstof en heeft dezelfde eigenschappen van een babyfopspeen." Toegegeven, Sophie is echt schattig. Maar helaas, in het laboratorium worden aanzienlijke hoeveelheden nitrosierbarer stoffen uit het rubber uitgescheidden. Uit nitroseerbare stoffen kunnen in het lichaam kankerverwekkende nitrosamines gevormd worden. Zij kunnen voor komen bij de vervaardiging van rubber, maar zijn technisch te vermijden. Een ander probleem: het rubber bevat verhoogde waarden van naftaleen-verbinding, waarvan gelooft wordt dat het kanker kan veroorzaken. Het volume van het piepje in het speelgoed is volgens de norm wel in orde. Als u Sophie al heeft gekocht, kunt u haar het beste "au revoir" zeggen.

Algemene beoordeling van "onvoldoende"
Bron: oekotest.de
Lotte!
Noah!
  woensdag 30 mei 2012 @ 16:16:06 #86
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_112221097
Arme sophie...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_112221149
Sophietje was hier toch al geen succes. Matthias gaat er echt van kokhalzen door de smaak die eraf komt :r
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_112221240
Of arme kindjes. Inmiddels is er ook een verklaring van de fabrikant, waarin wordt aangegeven dat de productie van Sophie is aangepast en iedereen hier zijn Sophietje kan omruilen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lotte!
Noah!
pi_112222054
Het is goed om te weten dat het hier om een overschrijding van de Duitse richtlijn gaat. In de Europese richtlijn ligt de grens niet op 0.1mg/kg maar op 1 mg/kg. Daarom is het product dus door de tests heen gekomen en in de winkel beland.

My two cents: het gaat hier om veilig vs. veiliger. Ik lig er niet wakker van.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_112223128
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 16:32 schreef Claudia_x het volgende:
Het is goed om te weten dat het hier om een overschrijding van de Duitse richtlijn gaat. In de Europese richtlijn ligt de grens niet op 0.1mg/kg maar op 1 mg/kg. Daarom is het product dus door de tests heen gekomen en in de winkel beland.

My two cents: het gaat hier om veilig vs. veiliger. Ik lig er niet wakker van.
Wij hebben haar ook gewoon nog in gebruik, maar het melden kan geen kwaad. (En misschien doe ik wel mee met de omruilactie. Ons Sophietje heeft geen vlekken meer :+ )
Lotte!
Noah!
pi_112224733
Ik kan niet zo goed tegen de "daar krijg je kanker van!"-hysterie. Het is goed om te weten hoe de aangetoonde hoeveelheid van het spul zich verhoudt tot toegestane hoeveelheden. En dat richtlijnen van elkaar kunnen verschillen. "Giftig" verwijst meestal naar hoeveelheden: in de juiste dosering is bijna alles giftig.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 30 mei 2012 @ 17:25:11 #92
35189 Troel
scherp en bot
pi_112224868
Tja, maar als het kind de hele dag op Sophie sabbelt en dan later de hele dag door light-frisdranken en eten met bepaalde smaakversterkers binnenkrijgt, dan krijg je al snel wel te veel binnen natuurlijk.
Blijkbaar is er nu een vrij simpele mogelijkheid om voor veiliger te kiezen, dan zou ik het zeker doen.

Hier overigens geen Sophie, want ik vind het een spuuglelijk ding, ondanks dat ik gen ben op giraffes :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 30 mei 2012 @ 18:34:47 #93
104963 ETA
European Travel Author
pi_112227793
Nederland heeft lange tijd strengere limieten gehad voor nitrosatable en nitrosamines stoffen dan voor de EU. Binnenkort gaat Nederland de limieten verhogen voor nitrosatabelen om gelijk te komen met EU normen. Al in al blijkt het minder gevaarlijk te zijn dan gedacht :)

Zolang ze onder de EU limiet zitten, dan is er weinig aan de hand.
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_112231911
quote:
7s.gif Op woensdag 30 mei 2012 17:25 schreef Troel het volgende:
Tja, maar als het kind de hele dag op Sophie sabbelt en dan later de hele dag door light-frisdranken en eten met bepaalde smaakversterkers binnenkrijgt, dan krijg je al snel wel te veel binnen natuurlijk.
Blijkbaar is er nu een vrij simpele mogelijkheid om voor veiliger te kiezen, dan zou ik het zeker doen.

Hier overigens geen Sophie, want ik vind het een spuuglelijk ding, ondanks dat ik gen ben op giraffes :D
Speelgoed wordt ongetwijfeld streng getest. Zouden de heren en dames onderzoekers er werkelijk niet bij stil hebben gestaan dat baby's de hele dag door sabbelen op hun speelgoed?

Wat mij hier het geval lijkt is dat een ondernemer gedupeerd dreigt te raken door deze Duitse zet. Het is vanuit dit oogpunt gewoon een slimme zet om je product aan te passen, zelfs als dat in de praktijk verder weinig uitmaakt. Een dikke 'mea culpa' en achter de schermen je schouders ophalen over de onnozelheid van consumenten.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_112232011
En het lijkt me de taak van ouders om de inname van frisdranken en kant-en-klaar voer tot een minimum te beperken. Da's een kwestie van gezond verstand.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 30 mei 2012 @ 20:29:53 #96
104963 ETA
European Travel Author
pi_112233188
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 20:04 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Speelgoed wordt ongetwijfeld streng getest. Zouden de heren en dames onderzoekers er werkelijk niet bij stil hebben gestaan dat baby's de hele dag door sabbelen op hun speelgoed?

Wat mij hier het geval lijkt is dat een ondernemer gedupeerd dreigt te raken door deze Duitse zet. Het is vanuit dit oogpunt gewoon een slimme zet om je product aan te passen, zelfs als dat in de praktijk verder weinig uitmaakt. Een dikke 'mea culpa' en achter de schermen je schouders ophalen over de onnozelheid van consumenten.
Voor de EN71-3 (speelgoednorm over zware metalen in speelgoed) wordt er vanuit gegaan dat een kind van onder de 36 maanden op het speelgoed gaat sabbelen/likken/etc... Ze gaan dan vanuit een bepaalde gemiddelde dagelijkse inname van het speelgoedmateriaal (elk bereikbare speelgoedmateriaal wordt getest!), leggen dit tegenover de geadviseerde maximale inname per dag, en komen zo tot een limiet van hoeveel zware metalen vrij mag komen.

Het gaat dus om het vrijkomen van zware metalen (in een simulatie maag, dus in een zuuroplossing en op lichaamstemperatuur), niet zozeer hoeveel zware metalen in een speelgoedmateriaal zit.

Elke materiaal dat bereikbaar is, en waarvan meer dan 10mg aanwezig is, moet getest worden.

als er meer vragen zijn over hoe speelgoed veiligheid getest wordt, vraag maar raak.
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_112233617
Interessant om te horen, ETA! Over het algemeen is dit soort dingen eerder overgereguleerd dan slecht geregeld. Er kan best wel eens iets misgaan en het is fijn dat de pers dat dan aan het licht brengt, maar ik ben in eerste instantie sceptisch bij berichten zoals het bovenstaande.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 30 mei 2012 @ 21:52:17 #98
104963 ETA
European Travel Author
pi_112238852
Onze markttoezichthouder is over het algemeen redelijk meedenkend. Bij een kleine fout in een stuk speelgoed zullen ze niet meteen alles terugroepen en mogelijk stilletjes alles van de markt halen. Als er een landelijke terugroepactie komt, is er vaak een serieus gevaar, en is het wel opletten geblazen.

Puntje over waarschuwingen op verpakkingen van speelgoed, als er staat dat het niet geschikt is voor kinderen voor onder de 3, geef het dan ook niet aan een kind van onder de 3. Een kind van 2 zal heus niet meteen stikken als hij het speelgoed in handen krijgt, maar er is een significant hogere risico. Kinderen van onder de 3 stoppen veel vaker speelgoed in hun mond (hun manier van de wereld om zich heen verkennen) dan kinderen van boven de 3.
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_112239780
Hoe zit dat met puzzel, ETA? Een puzzel voor kinderen vanaf drie jaar bijvoorbeeld: gaat het hierbij om de moeilijkheid of om de kleine onderdelen?
  woensdag 30 mei 2012 @ 22:19:31 #100
104963 ETA
European Travel Author
pi_112240974
Als je dit logo ziet ziet, of de tekst "niet geschikt voor kinderen onder de 36 maanden", dan is er een gevaar aanwezig voor kinderen onder de 3. Het is dan zeer sterk af te raden dit soort speelgoed te geven aan een kind van onder de 3. Dit gaat dus over de geschiktheid qua gevaren. Als je dit op een puzzel ziet staan, dan niet aan een kind van onder de 3 geven.

Als er iets staat van 3+ (zonder die logo of stuk tekst dat waarschuwt voor gevaar), dan is het een adviesleeftijd. Dit gaat dan meer over geschiktbaarheid qua speelwaarde. In het geval van een puzzel, waarschijnlijk zijn er veel puzzelstukken waardoor het geen tot weinig speelwaarde heeft voor een kind van onder de 3. Het kan dus geen kwaad om dit aan een kind van onder de 3 te geven, maar waarschijnlijk vindt hij/zij het niks aan ;)
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
  woensdag 30 mei 2012 @ 22:24:34 #101
104963 ETA
European Travel Author
pi_112241406
overigens hier een "leuke" pagina: http://ec.europa.eu/consumers/dyna/rapex/rapex_archives_en.cfm

het is een lijst van producten die in de EU van de markt zijn gehaald, elke week komt er een nieuw overzichtje bij. Er staat veel speelgoed en kinderkleding bij. Je kan zien dat speelgoed vaak wordt teruggeroepen vanwege kleine onderdelen of teveel weekmakers. Kinderkleding wordt ook regelmatig teruggeroepen vanwege lange koorden (wurggevaar).
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_112241720
Koorden haal ik zelf altijd direct uit de kleding van mn dochter. Laatst nog uit een vestje van Scapino. Daar zat een koord in capuchon van zeker 40 cm lang.

Hoe zit dat met dergelijke fabrikanten? Zijn die écht niet op de hoogte van die regels of lappen ze het aan hun laars?
  woensdag 30 mei 2012 @ 22:53:34 #104
104963 ETA
European Travel Author
pi_112243490
lange koorden in kleding is best gevaarlijk, vooral in de nekstreek en met die kleine stopjes. Ik denk dat je je wel iets bij kan voorstellen als een koord op een glijbaan blijft hangen...

De norm die deze gevaren afdekt is relatief simpel. Waarom dan nog steeds die koorden worden gebruikt, is volgens mij voornamelijk onwetendheid. Zowel onwetendheid van de fabrikant als de winkelier. Deze norm is heel specifiek voor koorden in kinderkleding en blijkbaar niet zo heel bekend. Normaal gesproken wordt er meer gekeken naar kwaliteitsnormen (krimp, kleurvastheid, etc) en of er geen rare stoffen in kleding zit (bijvoorbeeld formaldehyde of azo kleurstoffen).

Bij speelgoed kan het fout gaan als een fabrikant denkt dat hun speelgoed 3+ is, maar in de praktijk dat het een 3- speelgoed is. Dan gelden er strengere eisen. Bijvoorbeeld kleine onderdelen zijn toegestaan in speelgoed bedoeld voor 3+ zolang er maar netjes voor wordt gewaarschuwd. Bij speelgoed onder de 3 mag er gewoon geen gevaar zijn. Ik heb veel voorbeelden hiervan, maar mag ze helaas niet noemen.

Qua chemische stoffen is het vaak laksheid of proberen te besparen. Meestal wordt alleen enkele samples uit de eerste batch gecontroleerd. Voor het gemak gaat de importeur er vanuit dat de Chinese fabrikant hetzelfde blijft produceren. Het kan goed zijn dat de fabrikant eventjes een wat goedkopere ingrediënt gebruikt, want vaak zal het niet meer streng gecontroleerd worden door de importeur. Of je hebt het bekende voorbeeld van Mattel. Daar had een werknemer in China per ongeluk simpel het verkeerde potje verf gepakt, daar zat dan wel een verboden stof in....
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_112243783
Interessant ETA ^O^
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_115858892
H&M haalt kinderbidons uit de handel om stikgevaar

Bidons van H&M worden teruggevraagd!
  woensdag 3 oktober 2012 @ 20:58:18 #107
104963 ETA
European Travel Author
pi_117562463
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_117563101
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 20:58 schreef ETA het volgende:
crosspost uit de speelgoed topic.

[ afbeelding ]

http://www.vwa.nl/actueel/nieuws/nieuwsbericht/2026481
Ik snap het eerste gedeelte van de tekst niet. :?

Is het nou wel of niet geschikt voor kinderen onder de drie?
pi_117563164
Ow ik was dus niet de enige :D

Ik zat al te googlen of ik een duidelijker tekst kon vinden :P

Oudste heeft hm ook gehad, hij was toen 2 jaar.

Volgens mij is het dan zo dat het eigenlijk ook voor onder de 3 jaar zou moeten zijn? Alleen die producten met het gebrek zijn dus niet veilig genoeg voor onder de 3 jaar?
  woensdag 3 oktober 2012 @ 21:30:41 #110
104963 ETA
European Travel Author
pi_117564559
Voor de duidelijkheid, ik heb zelf geen directe rol gespeeld in deze zaak, maar ik kan wel een goede inschatting maken hoe het is gegaan.

De speelgoednorm en speelgoedrichtlijnen maken een duidelijke onderscheidt tussen speelgoed bedoeld voor kinderen onder of boven de 3 jaar. Daarbij wordt gekeken naar het type speelgoed, marketing materiaal, hoe het op de markt wordt gezet, etc... Het feit dat een verkoper "3+" op zet, betekend niet automatisch dat het speelgoed bedoeld is voor kinderen boven de 3. Kan zo zijn dat speelgoed van zichzelf bedoeld/geschikt is voor kinderen onder de 3, bijvoorbeeld een knuffelbeer. Een knuffelbeer is en moet geschikt zijn voor kinderen onder de 3, een waarschuwing/leeftijdsindicatie van de fabrikant op de verpakking veranderd niets aan deze zaak. "Bedoeld" moet dan gezien worden in de richting van speelwaarde/geschiktheid in plaats van de labeling.

Speelgoed voor onder de 3 heeft strengere eisen, bijvoorbeeld er mogen geen kleine onderdelen (ivm verstikkingsgevaar) aan zitten. Waarschuwingen oid hebben geen zin.
Het kan zijn dat speelgoed bedoeld voor boven de 3 wel kleine onderdelen bevat, maar dan zegt de wetgever dat een waarschuwing afdoende is.

In dit geval is de fabrikant/importeur er vanuit gegaan dat het speelgoed voor boven de 3 is, en is zodoende ook getest. Er zijn toen waarschijnlijke kleine onderdelen gevonden, maar door correcte waarschuwingen zou het probleemloos de markt op moeten kunnen. Echter nu blijkt dat die inschatting fout is geweest, het product is weldegelijk bedoeld voor kinderen onder de 3. Dus er gelden ineens strengere eisen en zijn kleine onderdelen wel een probleem.

Dit komt vaker voor en is een veelvoorkomende oorzaak voor recalls.

Hoop dat het zo wat duidelijker is :)
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_117567184
Bedankt voor de uitleg! :)
pi_117589707
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 21:30 schreef ETA het volgende:
Voor de duidelijkheid, ik heb zelf geen directe rol gespeeld in deze zaak, maar ik kan wel een goede inschatting maken hoe het is gegaan.

De speelgoednorm en speelgoedrichtlijnen maken een duidelijke onderscheidt tussen speelgoed bedoeld voor kinderen onder of boven de 3 jaar. Daarbij wordt gekeken naar het type speelgoed, marketing materiaal, hoe het op de markt wordt gezet, etc... Het feit dat een verkoper "3+" op zet, betekend niet automatisch dat het speelgoed bedoeld is voor kinderen boven de 3. Kan zo zijn dat speelgoed van zichzelf bedoeld/geschikt is voor kinderen onder de 3, bijvoorbeeld een knuffelbeer. Een knuffelbeer is en moet geschikt zijn voor kinderen onder de 3, een waarschuwing/leeftijdsindicatie van de fabrikant op de verpakking veranderd niets aan deze zaak. "Bedoeld" moet dan gezien worden in de richting van speelwaarde/geschiktheid in plaats van de labeling.

Speelgoed voor onder de 3 heeft strengere eisen, bijvoorbeeld er mogen geen kleine onderdelen (ivm verstikkingsgevaar) aan zitten. Waarschuwingen oid hebben geen zin.
Het kan zijn dat speelgoed bedoeld voor boven de 3 wel kleine onderdelen bevat, maar dan zegt de wetgever dat een waarschuwing afdoende is.

In dit geval is de fabrikant/importeur er vanuit gegaan dat het speelgoed voor boven de 3 is, en is zodoende ook getest. Er zijn toen waarschijnlijke kleine onderdelen gevonden, maar door correcte waarschuwingen zou het probleemloos de markt op moeten kunnen. Echter nu blijkt dat die inschatting fout is geweest, het product is weldegelijk bedoeld voor kinderen onder de 3. Dus er gelden ineens strengere eisen en zijn kleine onderdelen wel een probleem.

Dit komt vaker voor en is een veelvoorkomende oorzaak voor recalls.

Hoop dat het zo wat duidelijker is :)
Maar als er 3+ op staat zijn ze juridisch toch gewoon ingedekt?
pi_118117887
belangrijke veiligheidswaarschuwing
babyromper met ministripes


artikelnummers 33.31.2911,-12, -13, -14 en -15 (alle 5 verschillende maten)


HEMA heeft een fabricagefout vastgesteld bij deze rompers. De applicatie in de vorm van een roosje is onvoldoende stevig vastgezet. Als gevolg daarvan kan dit roosje losraken en kunnen kinderen dit in de mond stoppen. Hierdoor ontstaat verstikkingsgevaar.

Uit voorzorg adviseren wij klanten die in het bezit zijn van deze romper deze niet meer te gebruiken en terug te brengen naar het dichtstbijzijnde filiaal. U ontvangt dan uiteraard het aankoopbedrag terug.

Voor meer informatie kunt u tijdens kantooruren bellen naar
HEMA Consumentenservice (020) 311 48 00

Wij verontschuldigen ons voor het ongemak

http://www.hema.nl/klante(...)ages/babyromper.aspx
I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
pi_120179527
http://www.telegraaf.nl/b(...)ol_vermijden___.html

Paracetamol gevaarlijk bij zwangerschap

AMSTERDAM -
Zwangere vrouwen kunnen beter geen paracetamol slikken, blijkt uit een onderzoek van het Erasmus MC.

Door het regelmatig innemen van de pijnstiller lopen zwangeren verhoogd risico op het krijgen van jongetjes met niet ingedaalde zaadballen, meldt het AD. Het Rotterdamse Erasmus MC onderzocht 10.000 kinderen die tussen 2002 en 2006 zijn geboren.
De onderzoekers willen op termijn bekijken of het slikken van paracetamol ook leidt tot geslachtsafwijkingen bij meisjes. Bij jongetjes heeft de ontwikkeling van geslachtsorganen plaats vóór de geboorte. Bij meisjes zie je problemen pas als zij ongesteld worden, aldus het A
  dinsdag 9 april 2013 @ 16:24:00 #115
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_125073460
quote:
Bugaboo: gebruik draagbeugel Cameleon3 niet

Kinderwagenfabrikant Bugaboo adviseert klanten om de draagbeugel van de kinderwagen Cameleon3 niet meer te gebruiken. Reden is dat de beugel kan breken. Dat liet Bugaboo dinsdag weten op de website.

Iedereen met een kinderwagen van het type Cameleon3 wordt aangeraden de beugel te verwijderen en zich aan te melden op bugaboo.com. Binnen 3 weken wordt dan gratis een nieuwe beugel opgestuurd.
Volgens de fabrikant zijn tot nu toe nog geen ongelukken gebeurd door een gebroken beugel. Eind 2012 waren er ook al problemen met de draagbeugel van de kinderwagentypes Donkey en het oude model van de Cameleon
Bronnen:
http://www.telegraaf.nl/b(...)uwing_Bugaboo__.html
http://www.bugaboo.com/511
A grand adventure has begun.
  zondag 11 augustus 2013 @ 21:57:15 #116
104963 ETA
European Travel Author
pi_129955491
Gewoon netjes speelgoed in de winkel kopen en niet zelf rechtstreeks van een buitenlandse webshop bestellen ;)

http://nos.nl/artikel/538(...)kopen-uit-china.html

quote:
Er komen steeds meer onveilige spullen ons land binnen die via internet in China besteld zijn, zoals gereedschap, elektrische apparatuur en speelgoed. Dat zegt de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit, die producten controleert die bestemd zijn voor de Nederlandse winkels.

Per maand komen gemiddeld 1300 containers vol speelgoed uit China in de Rotterdamse haven aan, bestemd voor Nederland. Van het speelgoed dat de NVWA test, voldoet een kwart niet aan de veiligheidseisen. Van al het speelgoed voldoet drie procent er niet aan.

Er zitten bijvoorbeeld kankerverwekkende chemicaliën in of onderdelen die kunnen losraken en tot verstikking, beknelling of amputaties kunnen leiden. Het gaat vooral om speelgoed voor kinderen tot drie jaar. Ook andere consumentenproducten kunnen gevaarlijk zijn, zoals laserguns met een veel te sterke straling en gereedschap dat een stroomstoot kan geven.
Grote zorgen
De hoeveelheid onveilige producten uit onder meer China zal verder toenemen, voorspelt de NVWA, omdat consumenten steeds vaker via internet spullen kopen. De autoriteit maakt zich grote zorgen over deze ontwikkeling.

De NVWA heeft daarom de hulp ingeroepen van de douane op Schiphol om tijdens steekproeven dit soort postpakketten te controleren. Ook werkt de NVWA samen met de Chinese toezichthouders. Die gaan het speelgoed al in China controleren nog voordat het wordt geëxporteerd naar Nederland.
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_130483131
Voor mensen die tussen 1 januari 2013 en 13 juni 2013, een fietsstoeltje bij de Decathlon (merk B'TWIN) hebben gekocht: TERUGROEPACTIE
Mama van 2 lieve meiden :)
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 4 november 2013 @ 12:20:51 #118
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_132884972
Waarschuwing: verstikkingsgevaar snoepjes HEMA

04 november 2013

Winkelketen HEMA heeft een waarschuwing doen uitgaan. Door een productiefout zitten snoepjes te los in de fluiten en lipsticks van de HEMA. Hierdoor bestaat de kans dat het snoepje in de keel schiet met mogelijk verstikking tot gevolg.



Het gaat om verpakkingen met artikelnummer 10.21.3008 en de volgende THT (ten minste houdbaar tot) data:

31-11-2015
30-03-2016

en om de feestmix verpakkingen met de THT (ten minste houdbaar tot) datum:

30-10-2014



Consumenten die in het bezit zijn van fluiten en lipsticks snoepgoed met deze THT, worden verzocht deze producten niet op te eten. De producten kun je terug brengen naar een HEMA filiaal. Daar ontvang je het aankoopbedrag terug.

HEMA Consumentenservice
Voor vragen kan je bellen met de Consumentenservice van de HEMA: 020 311 48 00.

Lees meer over de waarschuwing op de website van de HEMA.

Bron: HEMA/NVWA
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  maandag 5 mei 2014 @ 22:45:31 #119
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_139616043
Apart. Zoon heeft ook een helm gehad en ben er toch wel blij mee dat hij dat heeft gehad. (kon niet eens goed zn hoofd draaien als hij op zn rug lag maargoed, hij had het ook best wel hevig)

Terugroepactie nachtlamp kruitvat
http://reclamewereld.blog(...)chtlampje-model-2113

Heb de mijne al terug gebracht. Nu op zoek naar een andere lamp..
pi_139617011
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 13:02 schreef ohnee het volgende:
Apart. Zoon heeft ook een helm gehad en ben er toch wel blij mee dat hij dat heeft gehad. (kon niet eens goed zn hoofd draaien als hij op zn rug lag maargoed, hij had het ook best wel hevig)

Terugroepactie nachtlamp kruitvat
http://reclamewereld.blog(...)chtlampje-model-2113

Heb de mijne al terug gebracht. Nu op zoek naar een andere lamp..
Bijzonder dat in dat bericht staat dat ie verkocht is sinds half januari 2014. Ik heb exact die lamp volgens mij al een jaar. Van t Kruidvat.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  dinsdag 6 mei 2014 @ 20:18:40 #122
104963 ETA
European Travel Author
pi_139631548
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 13:33 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Bijzonder dat in dat bericht staat dat ie verkocht is sinds half januari 2014. Ik heb exact die lamp volgens mij al een jaar. Van t Kruidvat.
het kan zijn dat het een nieuwe batch betreft en dat het probleem alleen met de nieuwe batch voordoet.
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_139649701
Nvm.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_139651619
quote:
oh! tnx voor het linkje! Ik zat me laatst idd af te vragen of er eigk al eens een vegelijkend onderzoek is geweest, ja dus :D

Wij zijn nog steeds blij dat we het destijds niet gedaan hebben, met een zeer milde afwijking en nu een goed herstel zonder helm. De 'bijwerkingen' en het moeizamer knuffelen zijn idd dingen geweest die meespeelden in het afwegen geen helm te nemen. Ondanks dat k er toen al achter stond en nu nog is het toch wel fijn om een evidence te hebben dat je je kind niet iets vreselijks aan hebt gedaan door juist geen helm te kiezen :P
:)
pi_139655913
Iets vreselijks? :PMn zoon heeft er nooit hinder van ondervonden. (moet wel zeggen dat hij nooit een bijwerking heeft gehad zoals zere plekken en m 's winters droeg dus ook geen bezweet koppie.)
Maar bij een lichte afwijking hadden wij ook niet voor de helm gekozen hoor. Dochter had lichte afwijking en dat is zonder helm goed gekomen ;)

En de lampen zijn paar maanden geleden verkocht, dus het zal die lichting zijn die terug moet.
  woensdag 7 mei 2014 @ 11:59:06 #126
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_139656142
Ze zegt niet dat de helm iets vreselijks is maar dat ze haar juist niet iets vreselijks heeft aangedaan door niet voor de helm te kiezrn ;)
pi_139657815
Oh oke. klinkt wat logischer ook haha. Ben duidelijk niet helemaal wakker. ^^
pi_139672428
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 11:59 schreef Kyara het volgende:
Ze zegt niet dat de helm iets vreselijks is maar dat ze haar juist niet iets vreselijks heeft aangedaan door niet voor de helm te kiezrn ;)
:D

dat dus idd :Y
:)
  dinsdag 17 juni 2014 @ 12:38:53 #129
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_141196043
jullie vast al op andere wijze ter ore gekomen, maar toch nog even hier: baby's en peuters vaak al te dik doordat ze bijv. teveel in de maxicosi of wipstoeltje zitten.
in de haak.
pi_141234494
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 12:38 schreef trui het volgende:
jullie vast al op andere wijze ter ore gekomen, maar toch nog even hier: baby's en peuters vaak al te dik doordat ze bijv. teveel in de maxicosi of wipstoeltje zitten.
Boeiend. Was me nog niet ter ore gekomen dus tnx :)

ben benieuwd wat eruit voort zal vloeien. Vast adviezen etcetera op de consultatiebureau's, maar ben benieuwd of fabrikanten ook de samenstelling van papjes en koekjes etc aan zouden passen. Ik betwijfel het een beetje.

En in het licht van aangepaste adviezen, nogmaals over die helmpjes van de vorige pagina, dit werd net op D&V gezet. Wellicht goed om te lezen voor wie nog voor de keuze staat :)

http://mediator.zonmw.nl/(...)et-mooier-door-helm/
:)
  Moderator woensdag 18 juni 2014 @ 09:52:53 #131
5428 crew  miss_sly
pi_141235760
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 08:55 schreef mignonne het volgende:

[..]

Boeiend. Was me nog niet ter ore gekomen dus tnx :)

ben benieuwd wat eruit voort zal vloeien. Vast adviezen etcetera op de consultatiebureau's, maar ben benieuwd of fabrikanten ook de samenstelling van papjes en koekjes etc aan zouden passen. Ik betwijfel het een beetje.

En in het licht van aangepaste adviezen, nogmaals over die helmpjes van de vorige pagina, dit werd net op D&V gezet. Wellicht goed om te lezen voor wie nog voor de keuze staat :)

http://mediator.zonmw.nl/(...)et-mooier-door-helm/
S had afgelopen weekend koekjes uit mogen zoeken en ze koos deze van die kinderkoeken van Prince (Start naturel). Het is een soort chocolate chip koekje. Daar staat dus letterlijk op de verpakking: "Suggestie voor een volledig en evenwichtig ontbijt voor kinderen: 1 zakje Prince start (dat zijn 4 koekjes) + 2 mandarijntjes + 1 glas melk". Ik vind echt dat er regels zouden moeten zijn die zorgen dat zoiets niet op de verpakking mag staan. Mensen krijgen een totaal verkeerd beeld van wat gezond en evenwichtig is.

Teveel tijd in de maxicosi is ook een beetje inherent aan de tijd: alles moet altijd snel, dus rustig lopen met ene peuter/kleuter is geen tijd voor. Dus vlug met de auto en in buggy's en wagentjes en zo.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_141235786
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 09:52 schreef miss_sly het volgende:

[..]

S had afgelopen weekend koekjes uit mogen zoeken en ze koos deze van die kinderkoeken van Prince (Start naturel). Het is een soort chocolate chip koekje. Daar staat dus letterlijk op de verpakking: "Suggestie voor een volledig en evenwichtig ontbijt voor kinderen: 1 zakje Prince start (dat zijn 4 koekjes) + 2 mandarijntjes + 1 glas melk". Ik vind echt dat er regels zouden moeten zijn die zorgen dat zoiets niet op de verpakking mag staan. Mensen krijgen een totaal verkeerd beeld van wat gezond en evenwichtig is.

Teveel tijd in de maxicosi is ook een beetje inherent aan de tijd: alles moet altijd snel, dus rustig lopen met ene peuter/kleuter is geen tijd voor. Dus vlug met de auto en in buggy's en wagentjes en zo.
NIET?! :o dat meen je :o bizar!!

idd ja gezond en evenwichtig is zo wel heel relatief...
:)
  woensdag 18 juni 2014 @ 11:14:59 #133
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_141238249
haha echt schandalig inderdaad, dat is toch geen ontbijt! :D
in de haak.
pi_141244328
koekjes als ontbijt... 8)7
Valt me ook op dat de meeste kinderkoeken met chocolade is... Alleen dora en de gewone smoeltjes zijn zonder, en de koekjes bij het babyschap. :{
  Moderator woensdag 18 juni 2014 @ 14:32:13 #135
5428 crew  miss_sly
pi_141244798
Nou ja, sowieso, het fenomeen 'kinderkoeken'. Of wat dacht je van de 'gezonde' keuze van ontbijtkoek :')

Koek is niet gezond. Dat wil niet zeggen dat je het niet mag eten, maar wel dat je een beetje in de gaten moet houden wat je van koekjes in je hoofd stopt. Zeker met kinderen ook!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_141245347
Omg. :D Da's wel een vreselijke ontbijtsuggestie inderdaad. Van die twee mandarijntjes krijgen mijn kinderen trouwens al nare poep. :+

Wat je maxicosi-opmerking betreft: ik toon me er helaas ook enigszins schuldig aan. Ik pak vaak de auto om de kinderen op te halen, die op twee verschillende locaties zitten. Als ik een lange werkdag heb gehad en op tijd thuis probeer te zijn zodat we allemaal samen kunnen eten, dan is de auto sneller en makkelijker. Ik ga er toch weer eens over nadenken of ik niet wat andere (gezondere) keuzes kan maken.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator woensdag 18 juni 2014 @ 14:51:42 #137
5428 crew  miss_sly
pi_141245528
Ik snap het vaak wel, hoor, maar ik denk dat het in veel gevallen ook wel eens wat minder kan. Op drukke, lange werkdagen met opvang en zo, prima. Maar op de andere momenten, hoe actief laten mensen hun kinderen dan zijn? Wij hebben bijvoorbeeld naar de Efteling nog nooit een buggy mee gehad. S loopt altijd zelf. En als ze moe is, gaan we even ergens zitten. Doen we al jaren zo. Ik denk dat we een of twee keer een doek meegenomen hebben voor noodgevallen.
Op de dagen dat ik thuis was met S voor ze naar school ging, gingen we vanaf dat ze net kon lopen (1 jaar oud dus) te voet samen boodschappen doen. Tja, de Vomar was schuin tegenover, dus te overzien en we deden er wel een uur over, maar ze liep het wel zelf. En naarmate ze groter, en meer geoefend, werd, liepen we verder voor de boodschappen.

De auto is zo'n gemakkelijk ding dat zo veel gebruikt wordt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_141245600
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 14:46 schreef Claudia_x het volgende:
Omg. :D Da's wel een vreselijke ontbijtsuggestie inderdaad. Van die twee mandarijntjes krijgen mijn kinderen trouwens al nare poep. :+

Wat je maxicosi-opmerking betreft: ik toon me er helaas ook enigszins schuldig aan. Ik pak vaak de auto om de kinderen op te halen, die op twee verschillende locaties zitten. Als ik een lange werkdag heb gehad en op tijd thuis probeer te zijn zodat we allemaal samen kunnen eten, dan is de auto sneller en makkelijker. Ik ga er toch weer eens over nadenken of ik niet wat andere (gezondere) keuzes kan maken.
ik denk eigenlijk niet dat er zoveel verschil is tussen een autostoeltje of een fietsstoeltje. Het is vooral voor jezelf ongezonder. :)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 18 juni 2014 @ 14:54:42 #139
147316 crew  DJMO
#trut
pi_141245635
Mijn kinderen zijn eerder te licht dan te zwaar :') ik doe altijd alles lopend, Geert zit nog wel in de buggy, maar dat is meer omdat het allebei weglopertjes zijn, en het liefst allebei in een andere richting :')
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_141245774
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juni 2014 14:53 schreef poemojn het volgende:

[..]

ik denk eigenlijk niet dat er zoveel verschil is tussen een autostoeltje of een fietsstoeltje. Het is vooral voor jezelf ongezonder. :)
Dat is zo, maar indirect is het denk ik wel ongezonder. Luie ouders krijgen luie kinderen. :+ Ik ben blij dat ik sport en dat ik m'n kinderen daardoor meegeef dat sporten leuk en vanzelfsprekend is, maar ik zou ook best iets meer kunnen onthaasten en de tijd nemen voor momenten zoals het ophalen van de kinderen. Ik heb het weliswaar heel druk, maar dat moet geen standaardexcuus worden om ongezonde keuzes te maken (en keuzes waardoor je minder tijd voor elkaar neemt!).
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator woensdag 18 juni 2014 @ 15:00:56 #141
5428 crew  miss_sly
pi_141245861
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 14:58 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat is zo, maar indirect is het denk ik wel ongezonder. Luie ouders krijgen luie kinderen. :+ Ik ben blij dat ik sport en dat ik m'n kinderen daardoor meegeef dat sporten leuk en vanzelfsprekend is, maar ik zou ook best iets meer kunnen onthaasten en de tijd nemen voor momenten zoals het ophalen van de kinderen. Ik heb het weliswaar heel druk, maar dat moet geen standaardexcuus worden om ongezonde keuzes te maken (en keuzes waardoor je minder tijd voor elkaar neemt!).
Heel erg waar.
S heeft de avondvierdaagse meegelopen. Toen ik haar vroeg of ze trots was op zichzelf, ze zei "nee, mama, weet je op wie ik trots ben? Op papa. Want jij en ik, wij sporten (gymles voor S, fietsen, etc), maar papa sport niet en toch heeft hij ook meegelopen. Dat is knap!"
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 18 juni 2014 @ 15:01:06 #142
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_141245867
Wij lopen vaak naar huis vanaf de bso, en soms ook wel vanuit school. Da's best een pittig stukje lopen, maar wel heel gezellig, al kletsend, en dan eten we maar iets later en liggen ze iets later in bed, wat maakt zo'n kwartiertje nou eigenlijk uit. En zij krijgen nog even de kans om zich uit te leven op stoepjes, paaltjes, hekjes, bulten etc. etc. O+
***
pi_141245927
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 15:00 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Heel erg waar.
S heeft de avondvierdaagse meegelopen. Toen ik haar vroeg of ze trots was op zichzelf, ze zei "nee, mama, weet je op wie ik trots ben? Op papa. Want jij en ik, wij sporten (gymles voor S, fietsen, etc), maar papa sport niet en toch heeft hij ook meegelopen. Dat is knap!"
O+

Wij hebben op vakantie ook zulke heerlijke wandelingen gemaakt, echt enorme einden. Daarom houd ik ook zo van vakanties, want die stellen je in staat om kritisch te kijken naar de gewoontes die erin geslopen zijn en of je daar wel zo blij mee bent.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_141277891
Nutella is ook zo goed in het presenteren van hun spul als 'gezonde keuze'. Het viel me al eens op toen ik op vakantie was.


En deze dan:

"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_141277939
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 14:51 schreef miss_sly het volgende:
Ik snap het vaak wel, hoor, maar ik denk dat het in veel gevallen ook wel eens wat minder kan. Op drukke, lange werkdagen met opvang en zo, prima. Maar op de andere momenten, hoe actief laten mensen hun kinderen dan zijn? Wij hebben bijvoorbeeld naar de Efteling nog nooit een buggy mee gehad. S loopt altijd zelf. En als ze moe is, gaan we even ergens zitten. Doen we al jaren zo. Ik denk dat we een of twee keer een doek meegenomen hebben voor noodgevallen.
Op de dagen dat ik thuis was met S voor ze naar school ging, gingen we vanaf dat ze net kon lopen (1 jaar oud dus) te voet samen boodschappen doen. Tja, de Vomar was schuin tegenover, dus te overzien en we deden er wel een uur over, maar ze liep het wel zelf. En naarmate ze groter, en meer geoefend, werd, liepen we verder voor de boodschappen.

De auto is zo'n gemakkelijk ding dat zo veel gebruikt wordt.
Oh, het lijkt me best praktisch om in ieder geval een doek bij je te hebben. Het is ook heel erg vermoeiend zo'n dag toch?

Maar ik zie in de stad ook vaak kinderen die zo heel lamlendig in de buggy hangen. Die kleintjes zien er dan al uit als verveelde bankhangende pubers. 'Waar is de popcorn?' Het is niet alleen slecht voor de fysieke gesteldheid van die kinderen, maar het maakt ook echt consumenten van ze die verwachten de hele tijd entertainment te krijgen en zelf hoeven ze niets te doen.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  vrijdag 27 juni 2014 @ 19:15:25 #146
104963 ETA
European Travel Author
pi_141624719
Even opletten!

Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 19 augustus 2014 @ 12:20:34 #147
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_143586160
Kruidvat haalt gevaarlijke kinderbedjes terug

Kruidvat roept kinderbedjes terug omdat ze gevaarlijk kunnen zijn voor jonge kinderen. Naden van de bekleding kunnen scheuren en schroefjes kunnen loslaten, wat verstikkingsgevaar kan opleveren.
Mensen die de zogenoemde Bambino Bed Box hebben wordt aangeraden 'onmiddellijk te stoppen met het gebruik ervan', waarschuwt Kruidvat dinsdag in een advertentie in verschillende ochtendbladen. Ze kunnen het bedje terugbrengen naar de winkel en krijgen dan hun geld terug.

De bedjes waren vanaf 29 juli voor 39,99 euro te koop in de winkels van Kruidvat in kleuren zwart, grijs, rood en taupe. Het gaat om de barcodes:

9580255446484
9580255446491
9580255446477
9580255650133
9580255650140
Deze zijn terug te vinden op de verpakking.



Kruidvat riep vorige maand ook al logeerbedjes terug van hetzelfde merk vanwege stikgevaar.

http://www.nieuws.nl/alge(...)e-kinderbedjes-terug
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 16 september 2014 @ 09:51:14 #148
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_144578349
Ikea roept onveilige Gunggungschommel terug



Ikea roept een kinderschommel terug die sinds maart werd verkocht onder de naam Gunggung. Na een aantal meldingen is gebleken dat de ophanging niet aan de eisen voldoet, meldt de meubelgigant dinsdag in een advertentie in landelijke dagbladen.
"IKEA heeft uit verschillende landen in totaal vier meldingen ontvangen die erop wijzen dat het ophangsysteem van de GUNGGUNG -chommel niet voldoet aan de IKEA kwaliteitsnormen. Bij twee meldingen was sprake van verwondingen. ", schrijft Ikea.

Klanten die de schommel hebben gekocht kunnen deze beter niet meer gebruiken, meldt Ikea. De schommel kan worden teruggebracht naar een van de vestigingen, waarop klanten hun geld terugkrijgen.



http://www.nieuws.nl/alge(...)nggungschommel-terug
http://www.ikea.com/nl/nl/about_ikea/newsroom/product_recalls
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 29 oktober 2014 @ 15:11:00 #149
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_146075447
Fopspeen van merk Bibi kan baby's laten stikken



Een speciale fopspeen die werd ontwikkeld met orthodontisten, tandartsen en vroedvrouwen komt niet bepaald goed uit een Europese test. Het zuigstuk kan onverwacht loskomen, waardoor baby's kunnen stikken.
Dat meldt importeur Ticomex woensdag in een waarschuwing. De Excellence-spenen worden van de markt gehaald.

Verontschuldiging
De importeur kwam tot zijn besluit na overleg met de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit. De speen is ontwikkeld om de vorming van het gehemelte en de stand van de tanden bij baby's niet nadelig te beïnvloeden. Ticomex verontschuldigt zich voor 'de overlast' en wil 'binnenkort' een nieuw model op de markt brengen.

Weggooien
De Excellence-spenen van het merk Bibi zijn te herkennen aan het woord 'new' in een rood vlak op de verpakking. Wie de speen heeft aangeschaft, kan die beter weggooien. Verkopers zouden het product uit de schappen moeten halen, consumenten moeten voorlichten en het aankoopbedrag terug moeten geven.

Veiligheidswaarschuwing
Bibi-spenen kwamen al eerder negatief in het nieuws. In augustus werd een veiligheidswaarschuwing uitgegeven over de New Generation-fopspenen van het merk . Ook bij deze spenen bestond het risico op verstikking als ze door bijten stuk zouden gaan. Geadviseerd werd toen de spenen op extra gaatjes en zwakke plekken te controleren.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 29 oktober 2014 @ 15:25:58 #150
147316 crew  DJMO
#trut
pi_146075938

als het om deze speen gaat, mag prenatal de blije dozen wel aanpassen, daar zitten ze namelijk ook in.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  woensdag 29 oktober 2014 @ 16:26:25 #151
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_146077933
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 15:25 schreef DJMO het volgende:
[ afbeelding ]
als het om deze speen gaat, mag prenatal de blije dozen wel aanpassen, daar zitten ze namelijk ook in.
Jup, die dus.

http://www.consumentenbon(...)ng-bibi-fopspeen.pdf
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 29 oktober 2014 @ 16:29:40 #152
147316 crew  DJMO
#trut
pi_146078052
quote:
die gaat om 6 tot 36 maanden, uit de eerdere lijn die is teruggeroepen, die ik hier heb liggen uit de blije doos is van 0 tot 6 maanden ;)
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  woensdag 29 oktober 2014 @ 16:39:12 #153
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_146078388
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 16:29 schreef DJMO het volgende:

[..]

die gaat om 6 tot 36 maanden, uit de eerdere lijn die is teruggeroepen, die ik hier heb liggen uit de blije doos is van 0 tot 6 maanden ;)
Oh verrek. Overheen gelezen :D
quote:
Het betreft Bibi fopspenen
“New Generation” 6 tot 16 maanden en 16 tot 36 maanden
Nou ja, gelukkig maar. Er zijn echt heel veel van die gratis 0-6 maanden in de omloop :o
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_146121857
Maar in het bericht van vandaag staat geen maanden-aanduiding toch? Volgens mij zijn álle Bibi-spenen nu gevaarlijk bevonden. Bij Kruidvat was iig het hele schap leeggehaald.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 30 oktober 2014 @ 18:54:38 #155
147316 crew  DJMO
#trut
pi_146122085
quote:
1s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 18:49 schreef Amsel het volgende:
Maar in het bericht van vandaag staat geen maanden-aanduiding toch? Volgens mij zijn álle Bibi-spenen nu gevaarlijk bevonden. Bij Kruidvat was iig het hele schap leeggehaald.
http://www.bibi.ch/nl/holland/home/home.html
hier wordt je ook niet echt wijzer op het moment :')
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_146122310
Ook wel arrogant dat plaatje met "Alleen nog de finishing touch, ik ben zo weer terug". Daar hoort te staan "Duizendmaal excuses dat we je baby aan verstikkingsgevaar hebben blootgesteld" ofzo :')
pi_146122454
En ik zie een d/t-fout op die website, dus zelfs al waren de spenen veilig, dan kon ik ze nu uit principe toch niet meer geven *)
  maandag 24 november 2014 @ 11:01:54 #158
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_146949273
Een artikel dat ik afgelopen weekend las over melatonine, en dat het toch niet zo onschadelijk is als eerder wel werd beweerd.

http://www.nrc.nl/nieuws/(...)ilijk-in-slaap-valt/
in de haak.
  dinsdag 25 november 2014 @ 09:49:19 #159
35189 Troel
scherp en bot
pi_146980066
Is het hele artikel ook ergens terug te vinden?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 25 november 2014 @ 10:13:36 #160
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_146980654
Er staat een doorklikplek onderaan het artikel. Is naar een betaald gedeelte, maar de eerste 15 artikelen kun je gratis lezen.
I`m not weird. I`m limited edition.
  dinsdag 25 november 2014 @ 10:39:11 #161
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_146981274
quote:
Geen melatonine voor kind dat moeilijk in slaap valt

Slaapproblemen
Veel ouders die kampen met moeilijk slapende kinderen, zoeken hun toevlucht bij slaaphormonen. Doe liever alle schermen op tijd uit.

DOOR ONZE REDACTEUR MILOU VAN ROSSUM

AMSTERDAM. Het „ongecontroleerde gebruik” van melatonine in Nederland moet stoppen, vindt Hans Hamburger, somnoloog, en hoofd van het Amsterdam Slaap Centrum, een kliniek voor mensen met slaapproblemen. Niet alleen werkt het slaaphormoon bijna nooit, stelt hij, maar het kan blijvende schade aanrichten. Hij noemt het zeer kwalijk dat veel kinderen zonder overleg met een arts melatonine krijgen toegediend van hun ouders.

Melatonine is sinds enkele jaren vrij verkrijgbaar in Nederland, in doses tot en met vijf milligram. De totale verkoop van vrij verkrijgbare slaapmiddelen steeg de laatste twee jaar met steeds 15 procent, zegt Vemedia, het bedrijf achter de melatoninemerken Sleepzz en Melatomatine. Het merendeel daarvan is melatonine, een middel dat werkt op de biologische klok.
Veel Nederlanders zijn tot laat in de avond bezig met computer, tablet en smartphone. Het blauwgroene licht dat van de schermen afkomt, stemt overeen met daglicht, waardoor de eigen aanmaak van melatonine wordt uitgesteld en het lastiger is om in slaap te vallen. Veel mensen met slaapproblemen slikken daarom melatoninepillen, oorspronkelijk bedoeld om een jetlag tegen te gaan. Hamburger: „Bijna iedereen die zich in onze kliniek meldt, heeft ermee geëxperimenteerd.”

De werking van melatoninepillen bij slapeloosheid is bij mensen onder de 55 jaar nooit aangetoond. Hamburger schrijft het middel wel voor bij ouderen met een remslaapstoornis en mensen die structureel te laat in slaap vallen, het zogenaamde delayed sleep phase disorder (DPSD). De pillen moeten dan op een vaste tijd, en een paar uur voor het slapen gaan, worden ingenomen.
De werking van melatoninepillen bij slapeloosheid is bij mensen onder de 55 jaar nooit aangetoond. Hamburger schrijft het middel wel voor bij ouderen met een remslaapstoornis en mensen die structureel te laat in slaap vallen, het zogenaamde delayed sleep phase disorder (DPSD). De pillen moeten dan op een vaste tijd, en een paar uur voor het slapen gaan, worden ingenomen.
„Het probleem is dat het middel vaak vlak voor het slapen wordt ingenomen”, zegt Hamburger. „Het beetje slaapverwekkend effect dat dat heeft is na een week weer weg. Als melatoninepillen laat op de avond en steeds op een ander moment worden ingenomen kan de biologische klok bovendien ontregeld raken, en op den duur voor altijd beschadigd. Daarbij kun je er nachtmerries van krijgen, en hoofdpijn.”

Kinderen die lijden aan de aandachtsstoornis ADHD hebben vaak slaapproblemen. Ook het medicijn Ritalin, vaak gebruikt door kinderen met ADHD, kan slaapstoornissen veroorzaken. Melatonine kan in sommige gevallen nuttig zijn bij kinderen en adolescenten met ernstige slaapproblemen, aldus slaapdeskundige Hamburger.

„Maar het tijdstip waarop melatonine moet worden geslikt, moet zorgvuldig worden vastgesteld, door te meten wanneer de eigen melatonine-aanmaak op gang komt. Als op eigen houtje melatonine wordt geslikt, is het lichaam soms zo ontregeld, dat het drie maanden kan duren voor dat dat kan worden vastgesteld.”

Ik heb een Blendle account, dit zal er vast niet de bedoeling mee zijn, maar oké
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_146987700
Ik las gisteren via The Guardian een paar interessante (en wellicht controversiële) stukken over borstvoeding (ze hebben trouwens een aparte pagina over borstvoeding):

It’s class, not whether a baby is breastfed, that determines life chances
Are links between breastfeeding and health confounded? Quite possibly
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 28 november 2014 @ 17:49:53 #163
35189 Troel
scherp en bot
pi_147093226
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 november 2014 10:13 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Er staat een doorklikplek onderaan het artikel. Is naar een betaald gedeelte, maar de eerste 15 artikelen kun je gratis lezen.
Ja, de eerste 15 wel ja :+
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 28 november 2014 @ 17:55:16 #164
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_147093410
Jij bent toch journalist? Moet je dan ook niet weten waar je moet zoeken? :+
I`m not weird. I`m limited edition.
  vrijdag 28 november 2014 @ 17:57:09 #165
35189 Troel
scherp en bot
pi_147093471
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 november 2014 17:55 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Jij bent toch journalist? Moet je dan ook niet weten waar je moet zoeken? :+
Ik weet lokaal prima waar ik moet zoeken, met dingen buiten Haaksbergen houd ik me niet bezig, tenzij het over mensen uit Haaksbergen gaat :P ;)

(en 'k voel mezelf eerder een verslaggever dan een journalist :P )
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_147787292
Interessant stuk over het advies van oa stichting wiegendood in Nederland tegen samenslapen.
Conclusies oa dat vermoeidheid, roken, kunstvoeding en met baby in slaap vallen op de bank of in een stoel grotere risico's zijn voor wiegendood.

http://commonhealth.wbur.(...)ed-sharing-backfired
:)
  dinsdag 6 januari 2015 @ 16:21:47 #167
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_148392483
https://www.kruidvat.nl/bambinokruik

quote:
BAMBINO ALUMINIUM KRUIK

De Bambino aluminium kruik voldoet niet aan onze kwaliteitseisen. Het risico bestaat dat de schroefdraad aan de hals van de fles kan loskomen, waardoor deze niet goed meer afsluit. Hierdoor kan ernstig letsel ontstaan.

De aluminium kruik van het merk Bambino is vanaf 19 augustus 2014 voor ¤ 7,49 in de Kruidvat-winkels verkocht. Op de verpakking staat de EAN-code: 8717333834791. Als u in het bezit bent van deze kruik, stop dan onmiddellijk met het gebruik ervan en breng deze terug naar één van de Kruidvat-winkels. Bij inlevering van het artikel wordt het aankoopbedrag uiteraard volledig vergoed.

Voor meer informatie kan telefonisch contact worden opgenomen met de gratis servicelijn, telefoonnummer 0800 - 1211.

Kruidvat stelt hoge eisen aan de kwaliteit en veiligheid van haar producten en biedt haar verontschuldigingen aan voor dit ongemak.
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  donderdag 5 februari 2015 @ 20:23:54 #168
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_149399323
Terugroep-actie van Etos fopspenen:

http://www.radartv.nl/mob(...)opspeen-etos-copy-1/
3!
  woensdag 11 februari 2015 @ 18:49:19 #169
104963 ETA
European Travel Author
pi_149577989
Prenatal roept kleding terug vanwege losse knopen. Interessant puntje, er wordt als oorzaak onbetrouwbare testrapporten genoemd. Helaas een valkuil waar velen in vallen.

http://www.telegraaf.nl/b(...)ctie_Prenatal__.html
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_149634012
Etiketjes plakken op kinderen om zorgverzekeraars tevreden te stellen.

http://www.volkskrant.nl/(...)van-de-ggz~a3850376/
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_149646553
quote:
9s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 14:43 schreef Franny_G het volgende:
Etiketjes plakken op kinderen om zorgverzekeraars tevreden te stellen.

http://www.volkskrant.nl/(...)van-de-ggz~a3850376/
;(
pi_149650065
quote:
9s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 14:43 schreef Franny_G het volgende:
Etiketjes plakken op kinderen om zorgverzekeraars tevreden te stellen.

http://www.volkskrant.nl/(...)van-de-ggz~a3850376/
Tja, wij hadden dus iemand die ons wel goed hielp qua tips enzo, maar na een aantal gesprekken moesten we kiezen: stoppen of een vermoedelijke diagnose waar ze dan mee kon werken...
Terwijl er dus niet direct sprake was van iets wat gediagnosticeerd hoefde te worden... dus maar gestopt. :')
Mama van 2 lieve meiden :)
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 12 mei 2015 @ 09:51:38 #173
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_152515783
Ikea waarschuwt voor valgevaar kinderhekje

Woonwarenhuis Ikea waarschuwt voor verkeerd gebruik van kinderhekjes. Het gaat om de types Patrull Klämma en de Patrull Smidig. Wie zo’n hekje heeft aangeschaft, kan hem beter niet bovenaan de trap monteren.

Gebroken armpjes

In Duitsland, Noorwegen en Denemarken zijn gevallen bekend waarbij kinderen, ondanks de hekjes, van de trap vielen met een gebroken arm, een buil en een afgebroken tand als gevolg. De twee types voldoen volgens Ikea aan de Europese veiligheidsnormen maar zijn minder geschikt voor plaatsing bovenaan een trap. ,,Voor dat doel hebben we speciale traphekjes in het assortiment.”



,,Ze zijn uitsluitend bedoeld om veilig te gebruiken onderaan een trap of in een deuropening tussen twee ruimtes”, aldus een woordvoerster dinsdag. ,,Door speling tussen de drukbevestiging en de muur kan het hekje losraken.”

http://nieuws.nl/algemeen(...)lgevaar-kinderhekje/

--

Belangrijke veiligheidswaarschuwing GUNGGUNG schommel

Terugroepactie - IKEA verzoekt klanten die een GUNGGUNG schommel hebben gekocht deze niet meer te gebruiken en terug te brengen naar een van onze IKEA vestigingen. We betalen dan het volledige aankoopbedrag terug.

IKEA heeft naar aanleiding van een aantal meldingen geconstateerd dat het ophangsysteem van de schommel niet voldoet aan onze kwaliteitsnorm. Veiligheid voor kinderen heeft bij ons altijd de hoogste prioriteit, daarom is het product uit het assortiment gehaald.



IKEA heeft deze schommel sinds maart 2014 verkocht.

Voor meer informatie kan je contact opnemen via het gratis telefoonnummer
0800-453 2649.

Onze excuses voor eventuele ongemakken.

http://www.ikea.com/nl/nl(...)ll_gunggung-schommel
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  dinsdag 12 mei 2015 @ 10:07:21 #174
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_152516095
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 09:51 schreef Ynske het volgende:
Ikea waarschuwt voor valgevaar kinderhekje

Woonwarenhuis Ikea waarschuwt voor verkeerd gebruik van kinderhekjes. Het gaat om de types Patrull Klämma en de Patrull Smidig. Wie zo’n hekje heeft aangeschaft, kan hem beter niet bovenaan de trap monteren.

Gebroken armpjes

In Duitsland, Noorwegen en Denemarken zijn gevallen bekend waarbij kinderen, ondanks de hekjes, van de trap vielen met een gebroken arm, een buil en een afgebroken tand als gevolg. De twee types voldoen volgens Ikea aan de Europese veiligheidsnormen maar zijn minder geschikt voor plaatsing bovenaan een trap. ,,Voor dat doel hebben we speciale traphekjes in het assortiment.”

[ afbeelding ]

,,Ze zijn uitsluitend bedoeld om veilig te gebruiken onderaan een trap of in een deuropening tussen twee ruimtes”, aldus een woordvoerster dinsdag. ,,Door speling tussen de drukbevestiging en de muur kan het hekje losraken.”

http://nieuws.nl/algemeen(...)lgevaar-kinderhekje/

--

Belangrijke veiligheidswaarschuwing GUNGGUNG schommel

Terugroepactie - IKEA verzoekt klanten die een GUNGGUNG schommel hebben gekocht deze niet meer te gebruiken en terug te brengen naar een van onze IKEA vestigingen. We betalen dan het volledige aankoopbedrag terug.

IKEA heeft naar aanleiding van een aantal meldingen geconstateerd dat het ophangsysteem van de schommel niet voldoet aan onze kwaliteitsnorm. Veiligheid voor kinderen heeft bij ons altijd de hoogste prioriteit, daarom is het product uit het assortiment gehaald.

[ afbeelding ]

IKEA heeft deze schommel sinds maart 2014 verkocht.

Voor meer informatie kan je contact opnemen via het gratis telefoonnummer
0800-453 2649.

Onze excuses voor eventuele ongemakken.

http://www.ikea.com/nl/nl(...)ll_gunggung-schommel
Wij hadden dat hekje in een deuropening, maar ook dan maken ze een flinke klap kan ik je vertellen :{
F means you're fucked
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 2 juni 2015 @ 11:22:15 #175
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_153181679
Verdrinkingsgevaar door zwembandjes van de Hema

ode en gele zwembandjes van de Hema zijn mogelijk niet veilig. De Nederlandse Voedsel- en Waren Autoriteit (NVWA) en Hema waarschuwen dinsdag dat de naden van de bandjes niet goed zijn. Daardoor kunnen de zwembandjes makkelijk scheuren.

Klanten die de zwemvleugeltjes hebben gekocht, kunnen deze terug brengen naar de winkel. Het gaat om rode zwembandjes met sterren en effen gele bandjes.

Als de naden scheuren, ontstaat gevaar voor verdrinking. De NVWA en Hema roepen klanten op de zwembandjes terug te brengen naar de winkel. Dat meldt De Ondernemer.

Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  Moderator dinsdag 2 juni 2015 @ 13:53:52 #176
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_153185917
Ik wist niet goed waar ik dit kwijt kon maar vond het te gaaf om niet even hier te posten :P

quote:
Op zondag 21 juni tijdens Vaderdag/Kindervliegdag bij Luchtvaart-Themapark in Lelystad
Vaderdag: met papa in
de wolken bij Aviodrome
Lelystad, dinsdag 2 juni 2015 – Vergeet het lekkere luchtje, de stropdas of die afgezaagde reep chocolade! Want kinderen kunnen dit jaar samen met hun vader iets heel speciaals beleven op Vaderdag! Bestuur samen met een ervaren piloot een Cessna-toestel en neem papa mee als passagier! Dat wordt een Vaderdag om nooit te vergeten!

Tijdens een korte theorie-instructie leer je om zelf een vliegtuigje te besturen, natuurlijk onder begeleiding van een ervaren piloot. Kinderen die dat te spannend vinden, kunnen het sturen ook overlaten aan hun vader. En na de rondvlucht is het de rest van de dag nog volop genieten geblazen van al het moois en leuks dat Luchtvaart-Themapark Aviodrome verder nog te bieden heeft. Durft papa niet of wil je toch liever met je moeder, opa/oma, oom/tante, vriend/vriendin het luchtruim boven Lelystad verkennen, dan mag dat natuurlijk ook.

De kosten voor een rondvlucht tijdens de Vaderdag/Kindervliegdag op Aviodrome bedragen 135 euro voor 1 kind + 1 passagier (inclusief entree Aviodrome). Een extra passagier betaalt 35 euro (inclusief entree Aviodrome). Een filmopname van de vlucht kost 35 euro. De Kindervliegdagen vinden iedere maand plaats bij Aviodrome. Voor meer informatie/inschrijving: www.aviodrome.nl/rondvluchten.

De 10-jarige Colin Hoevenaar uit Oosterhout (Noord-Brabant) weet al hoe het is om een rondvlucht te maken in een Cessna. Als winnaar van een Facebook-prijsvraag van Aviodrome beleefde hij onlangs dit spannende avontuur. “Het was super. Ik heb er enorm van genoten. Na de landing kreeg ik zelfs een echt vliegcertificaat. Eigenlijk wilde ik meteen nog wel een keer. Gelukkig, kregen we ook opnames van de vlucht mee naar huis. Die dvd heb ik al heel veel keer bekeken. Want dit was echt een supercoole ervaring.”



FOTO: *Colin Hoevenaar bij de Cessna waarmee hij een rondvlucht boven Lelystad en omgeving maakte. Op 21 juni is dat tijdens de Vaderdag/Kindervliegdag voor iedereen mogelijk bij Luchtvaart-Themapark Aviodrome in Lelystad (foto: Aviodrome)
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  vrijdag 17 juli 2015 @ 14:38:42 #177
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_154414929
Terughaalactie van Nijntje vingerverf



http://www.bruynzeel.nl/actie/
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 10:14:17 #178
149959 SQ
snelle trees
pi_155317892
IKEA roept PATRULL nachtlichtje terug vanwege veiligheidsrisico

IKEA verzoekt klanten die een PATRULL nachtlichtje met sensor gebruiken dit niet langer te doen en het product terug te brengen naar een IKEA woonwarenhuis.

IKEA heeft onlangs één melding - uit Oostenrijk - ontvangen over een jongetje van anderhalf jaar dat verwondingen opliep toen hij met een PATRULL nachtlichtje in de weer was. Het jongetje probeerde het lichtje uit een stopcontact te trekken, waarop het afdekkapje losliet, met een elektrische schok als gevolg. Het jongetje heeft hier gelukkig geen blijvende verwondingen aan overgehouden.

Veiligheid boven alles
Productveiligheid, en met name veiligheid voor kinderen, heeft bij IKEA altijd de hoogste prioriteit. Daarom nemen wij onmiddellijk maatregelen indien een IKEA product betrokken is bij een incident. In dit geval hebben wij de verkoop direct gestaakt. Ook hebben we aanvullende tests laten uitvoeren op ongeveer 600 PATRULL nachtlichtjes. Daarbij zijn geen onregelmatigheden aangetroffen. Dit product voldoet aan alle wettelijke veiligheidsvoorschiften en kwaliteitsnormen.

Aankoopbedrag terug
Toch heeft IKEA besloten over te gaan tot deze terugroepactie. Zo willen we elke kans op een nieuw incident volledig uitsluiten. Klanten kunnen het PATRULL nachtlichtje terugbrengen naar een IKEA woonwarenhuis. Zij krijgen dan het volledige aankoopbedrag terug. Er is geen kassabon of ander aankoopbewijs nodig voor de terugbetaling. Voor meer informatie kunnen klanten contact opnemen via het gratis telefoonnummer 0800-453 2649.

Het PATRULL nachtlichtje met sensor is inmiddels uit het IKEA assortiment gehaald. Dit product was sinds 2013 in Europa en Noord-Amerika te koop.



http://www.ikea.com/nl/nl(...)PATRULL-nachtlichtje
disclaimer
  zaterdag 7 november 2015 @ 07:55:50 #179
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_157376417
Primark waarschuwt voor 'gevaarlijk' babytruitje
http://nu.nl/lifestyle/41(...)jk-babytruitje-.html
Ik heb je lief mijn hele leven
  zaterdag 7 november 2015 @ 14:42:34 #180
409579 LuDann
All the way
pi_157381336
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 14:38 schreef Kyara het volgende:
Terughaalactie van Nijntje vingerverf

[ afbeelding ]

http://www.bruynzeel.nl/actie/
Hier nog een lijstje van andere merken vingerverf die onveilig zijn bevonden.

https://www.nvwa.nl/onder(...)erzoeken-op-merknaam

Er zullen daar meerdere onderzoeken gepubliceerd worden:

quote:
Ontdek zelf het oordeel van de NVWA over de veiligheidsrisico's van producten. Nu kan dat alleen voor vingerverf. Binnenkort ook voor andere productsoorten.
pi_157938588
Het nvwa heeft onderzoek gedaan naar de veiligheid van kinderstoelen, er zijn een aantal niet veilig:

https://www.nvwa.nl/onder(...)erzoeken-op-merknaam
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 15 december 2015 @ 12:38:30 #182
147316 crew  DJMO
#trut
pi_158257561
http://kassa.vara.nl/nieu(...)dvat-en-trekpleister

quote:
Kruidvat en Trekpleister waarschuwen dat bij een aantal Forever Friends rompertjes en pyjama’s van leverancier Malu Holland BV de drukknoopjes los kunnen laten. Als kleine kinderen deze drukknoopjes in de mond stoppen ontstaat verstikkingsgevaar.

Deze rompertjes en pyjama’s van Forever Friends zijn verkocht voor ¤4,99 en waren vanaf 9 november 2015 te koop in de winkels van Trekpleister en vanaf 8 december 2015 in de winkels van Kruidvat. De waarschuwing geldt voor de Forever Friends babyrompertjes en -pyjama’s in de maten 62/68, 74/80en 86/92. Op de rompertjes en pyjama’s staan EAN-codes zoals op het plaatje.

Als u één van deze rompertjes of pyjama’s heeft, stop dan onmiddellijk met het gebruik ervan en breng ze terug naar één van de winkels van Kruidvat en Trekpleister. U krijgt het aankoopbedrag vergoed. Voor meer informatie over deze terughaalactie kunt u contact opnemen met de servicelijn van Kruidvat en Trekpleister via telefoonnummer 0800 – 1211.

Productwaarschuwing/Telegraaf
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_159104114
Kick voor ingee
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_159104182
Dank!

IKEA roept trommelstokjes terug, de bolletjes kunnen loslaten en zijn gevaarlijk voor kleintjes:

http://m.ad.nl/ad/m/nl/55(...)trommelstokjes.dhtml
pi_159120687
Prenatal roept kinderstoelspeeltje terug!

http://www.prenatal.nl/pr(...)inderstoelspeeltjeCD
pi_160852228
quote:
Terugroepactie Bumblies-kindertandenborstel

Bumblies roept de Bumblies-tandenborstel bestemd voor kinderen van 0 tot 3 jaar terug. De mogelijkheid bestaat dat kinderen de zuignap op de achterkant eraf kunnen bijten en inslikken.
Om onnodige risico’s te voorkomen, roept het bedrijf consumenten op de tandenborstel niet meer te gebruiken.

Het gaat om de Bumblies-tandenborstel (0 tot 3 jaar) in de kleuren geel, groen, oranje en roze.

De tandenborstel wordt onder meer verkocht bij Coop, Dekamarkt, Dirk, Hoogvliet, en MCD.
http://www.nu.nl/lifestyl(...)ertandenborstel.html
  woensdag 6 april 2016 @ 13:38:03 #187
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_161220512
quote:
IKEA roept LATTJO vleermuiscape terug en verzoekt klanten dit product niet langer te gebruiken
IKEA verzoekt consumenten de LATTJO vleermuiscape buiten bereik van kinderen te houden. Het product voldoet niet aan de veiligheidseisen en wordt daarom teruggeroepen. Klanten kunnen de cape inleveren bij elk IKEA woonwarenhuis. Daar krijgen zij het volledige aankoopbedrag terug.

IKEA heeft besloten tot deze veiligheidswaarschuwing na ontvangst van drie meldingen over kinderen die schrammen en schaafwonden in de nek hadden opgelopen tijdens het spelen met de vleermuiscape. Dit gebeurde nadat de cape vast kwam te zitten en slechts moeizaam losliet. Er was sprake van lichte verwondingen waarbij geen medische behandeling nodig was. Aangezien IKEA het risico op toekomstige incidenten met de cape wil uitsluiten, is overgegaan tot deze veiligheidswaarschuwing en terugroepactie.



Nieuwe vereisten
Na ontvangst van de meldingen heeft IKEA direct een veiligheidsonderzoek gestart. Uit de eerste resultaten van dat onderzoek is gebleken dat de cape niet soepel loslaat zodra deze vast komt te zitten. Op basis hiervan heeft IKEA besloten nieuwe vereisten te gaan formuleren ten aanzien van dit soort bevestigingen. IKEA doet geen concessies aan de veiligheid van haar producten.

Verkoop gestaakt
De LATTJO vleermuiscape maakte onderdeel uit van het LATTJO vleermuispak en was onder artikelnummer 603.116.50 ook los verkrijgbaar. Dit kinderspeelgoed was sinds november 2015 te koop in alle IKEA markten, met uitzondering van Rusland en Indonesië. IKEA heeft de verkoop van de LATTJO vleermuiscape direct gestaakt na ontvangst van de meldingen vorige maand.

Klanten kunnen de LATTJO vleermuiscape terugbrengen naar elk IKEA woonwarenhuis in Nederland. Zij krijgen dan het volledige aankoopbedrag terug. Een kassabon of ander aankoopbewijs is niet nodig voor terugbetaling. Voor meer informatie kunnen klanten contact opnemen via het gratis telefoonnummer 0800 - 453 2649.
http://www.ikea.com/nl/nl(...)vleermuiscape-lattjo
KuikenGuppy
  woensdag 1 juni 2016 @ 10:41:49 #188
409579 LuDann
All the way
pi_162663442
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 10:25 schreef maikel112 het volgende:
Ik zag net een terugroepactie voorbij komen van de Zensy babywarmer/kruik. Deze kan in sommige gevalen opbollen of scheuren.
Misschien iemand hier die hem gebruikt? Les het onderstaande bericht dan even!

http://www.terugroepactie(...)nsy-babywarmer-kruik
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 16 juni 2016 @ 10:46:49 #189
147316 crew  DJMO
#trut
pi_163055718
Kruidvat roept kinderschommel terug

Drogisterij Kruidvat roep een kinderschommel terug omdat het product niet voldoet aan de veiligheidseisen. Dit maakte de drogisterijketen bekend op hun website. De achthaken, waarmee de hoogte van de schommel bepaald kan worden, kan breken waardoor het kind kan vallen en zich kan bezeren.

De keten roept mensen op om de schommel terug te brengen naar de winkel, alwaar men het aankoopbedrag terug krijgt. Het gaat om de schommel Evora in rood en groen, die sinds 12 april voor 7,99 werd verkocht.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_163233299
Heb even zo snel het linkje niet, maar zag dat Ikea traphekjes terugroept. Je weet wel, die dingen die heel Nederland gebruikt }:|
pi_163233321
http://nos.nl/l/2112948
Edit: spuit 11
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
  zaterdag 25 juni 2016 @ 07:21:58 #193
344469 Amsel
zonder t
pi_163282798
http://www.nu.nl/werk-en-(...)ge-zwemvleugels.html

Kruidvat zwemvleugels ook onveilig.
pi_164970431
Consumentenbond waarschuwt voor 'ronduit gevaarlijke' traphekjes

http://nu.nl/wonen-en-int(...)ijke-traphekjes.html
pi_164977213
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 19:54 schreef lunapuella het volgende:
Consumentenbond waarschuwt voor 'ronduit gevaarlijke' traphekjes

http://nu.nl/wonen-en-int(...)ijke-traphekjes.html
Die kwam ik ook dumpen! ^O^
S. 2014
J. 2016
  dinsdag 30 augustus 2016 @ 23:25:01 #196
149959 SQ
snelle trees
pi_164977708
Zo te zien allemaal rol- en klemhekjes. Die inderdaad niet geschikt zijn voor bovenaan een trap...
disclaimer
pi_167497050
Hier in Noorwegen hebben ze onderzoek gedaan naar giftige stoffen in kinderspullen. Daaruit kwam dat o.a. bugaboo high performance voetenzak van tussen 2014/26 – 2016/14. (label) gevaarlijke stoffen bevat. De verkoop is gestaakt en we mogen de zakken inruilen bij de winkel.

Ik kan er in NL niets over vinden, maar wilde het toch meedelen. Hier de link uit het nieuws, is met chrome vast wel te vertalen.
pi_168293686
Toi-Toys roept Xylophone-Piano terug om verstikkingsgevaar http://nu.nl/lifestyle/44(...)stikkingsgevaar.html
  vrijdag 20 januari 2017 @ 18:32:19 #199
104963 ETA
European Travel Author
pi_168299673
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 15:31 schreef lunapuella het volgende:
Toi-Toys roept Xylophone-Piano terug om verstikkingsgevaar http://nu.nl/lifestyle/44(...)stikkingsgevaar.html
Gaat lekker met Toi-Toys deze maand, ze hebben eerder deze maand ook al een fluitje en een step moeten terugroepen in andere landen.
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
  maandag 23 januari 2017 @ 13:43:49 #200
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
  maandag 23 januari 2017 @ 14:03:06 #201
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_168371361
quote:
Die gaat ook langs op Facebook. Sophie is zo gemaakt dat wat er in gaat er niet uitgaat. Ze is geen badeend waarmee je die schimmel er dus weer uitspuit.
Ik zie het zelf vooral als een hoop heisa eigenlijk..
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  maandag 23 januari 2017 @ 14:30:21 #202
149959 SQ
snelle trees
pi_168372217
Haha ja, een plastic speeltje met een luchtgat gaat schommelen aan de binnenkant, dat is natuurlijk weinig verrassend :P
disclaimer
  maandag 23 januari 2017 @ 14:43:50 #203
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_168372710
Wat een onzin hysterie. Dat speeltje is duidelijk in bad geweest, want een sopje of wat kwijl veroorzaakt echt niet zoveel schimmel. Het gaatje zit ook aan de onderkant, tussen poten hij buik. Dat is niet echt een plek waar een kindermondje omheen komt.
Wel gelachen om al die opengeknipte Sophie's die kraakhelder aan de binnenkant zijn. Teleurgestelde moeders dat het dure speeltje voor niets kapot is geknipt. :')
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  maandag 23 januari 2017 @ 15:15:32 #204
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_168373609
quote:
Amélie spuugde gisteren een lading melk precies in dat gaatje. Pieper kaduuk en ik maar melk en spuug uit dat beest knijpen :') zal ook meehelpen bij de schimmelvorming. Zodra ik iets ruik of viezigheid spot bij dat gat, gaat ie weg. No big deal verder.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_168373745
https://m.facebook.com/Kl(...)57/?type=3&source=48

T is ook lichtelijk overdreven imho
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
pi_168373939
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2017 15:20 schreef tombolafan het volgende:
https://m.facebook.com/Kl(...)57/?type=3&source=48

T is ook lichtelijk overdreven imho
De volgende keer dat Sjaak weer met de messen speelt en zijn Sofie d'r nek doorsnijdt, zal ik in de gaten houden of er schimmel aan de binnenkant zit.

Wat een heisa zeg...
pi_168375207
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2017 15:26 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

De volgende keer dat Sjaak weer met de messen speelt en zijn Sofie d'r nek doorsnijdt, zal ik in de gaten houden of er schimmel aan de binnenkant zit.

Wat een heisa zeg...
tssss je weet toch dat je je kind nooit met Sofie moet laten spelen als ie al met messen speelt :7

Idd heisa... En alsof het alleen Sofie is, je moet in geen enkel plastic beest water laten zitten tot t gaat schimmelen _O-
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
  zaterdag 28 januari 2017 @ 15:45:30 #208
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_168493298
Artikel in de NRC over relatie tussen start bijvoeding en voedselallergie

Ik vind het interessant. Want ik geloof wel in degelijk uitgevoerde onderzoeken. Nou zijn hier geen bekende voedselallergieën in de familie, maar met dit verhaal in het achterhoofd vind ik, mits interesse, starten voor 6 maanden misschien best een optie.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zaterdag 28 januari 2017 @ 16:31:20 #209
409579 LuDann
All the way
pi_168494428
Interessant ja, ik heb er ook hier en daar wat over gelezen. Mijn dochter (nu bijna 18 maanden) bleek met 8 maanden erg allergisch voor koemelk, eieren, soja en pinda.

Gelukkig is ze er zoals de meeste kinderen na 8 maanden streng dieet (ook voor mij ivm borstvoeding) overheen gegroeid. Voor een volgende keer gaan we dit soort dingen wel opnieuw afwegen. Bij mijn eerste heb ik als een soort tussenweg wel met 6 maanden al pindakaas en ei gegeven maar dit bleek niet afdoende. Voor koemelk had ze achteraf gezien 2 dagen na de geboorte al een allergische reactie op kunstvoeding maar omdat ze verder borstvoeding kreeg werd dit niet herkend als zodanig.

Ik weet van de Facebook groepen waar ik in zit met dit thema dat veel borstvoedende moeders al tijdens de zwangerschap van een tweede uit voorzorg op dieet gaan. Er heersen heel wisselende ideeën over.
pi_168495991
Is Wolk er overheen, LuDann? Wat fijn!

Ik ging ook uit van 6 mnd alleen bv kan allergieen voorkomen, maar de KA waar we na 7 mnd kwamen gaf aan dat voor allergieen eerder beter is. We moesten toen zo snel mogelijk ook pindakaas en hazelnoot gaan geven.
Nou geloof ik niet dat we J's allergie hadden kunnen voorkomen (hij is nog steeds allergisch), maar ik zou bij een tweede ook andere keuzes maken nu ik dit weet.
pi_168504933
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 15:45 schreef Lemijn het volgende:
Artikel in de NRC over relatie tussen start bijvoeding en voedselallergie

Ik vind het interessant. Want ik geloof wel in degelijk uitgevoerde onderzoeken. Nou zijn hier geen bekende voedselallergieën in de familie, maar met dit verhaal in het achterhoofd vind ik, mits interesse, starten voor 6 maanden misschien best een optie.
Ja dit is alweer even toch? Veel cb's zijn daarom weer terug op het advies om te starten tussen 4 en 6 maanden. Als ik de onderzoeken lees dan lijkt me dat geen onzinnig advies. Alleen in geval van bijvoorbeeld coeliakie is introductie na 6 mnd wel weer relevant. Voor de 4 maanden geïntroduceerd werd beduidend meer coeliakie gevonden. En tussen 4-6 mnd ook. Pubmed ook de prevent-CD studie van De Méarin.
Waarbij je voor jezelf natuurlijk de afweging moet maken 'preventie tarwe-allergie' (dus introductie 4-6 mnd) of preventie coeliakie (dus na 6 mnd). T is net wat voor jouw situatie belangrijker is. Wij zijn met groente en fruit en zulks met goed 5 mnd gestart maar met brood en dergelijke pas na zo'n 7 mnd.
:)
  zondag 29 januari 2017 @ 10:54:31 #212
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_168509499
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 23:49 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ja dit is alweer even toch? Veel cb's zijn daarom weer terug op het advies om te starten tussen 4 en 6 maanden. Als ik de onderzoeken lees dan lijkt me dat geen onzinnig advies. Alleen in geval van bijvoorbeeld coeliakie is introductie na 6 mnd wel weer relevant. Voor de 4 maanden geïntroduceerd werd beduidend meer coeliakie gevonden. En tussen 4-6 mnd ook. Pubmed ook de prevent-CD studie van De Méarin.
Waarbij je voor jezelf natuurlijk de afweging moet maken 'preventie tarwe-allergie' (dus introductie 4-6 mnd) of preventie coeliakie (dus na 6 mnd). T is net wat voor jouw situatie belangrijker is. Wij zijn met groente en fruit en zulks met goed 5 mnd gestart maar met brood en dergelijke pas na zo'n 7 mnd.
Ah kijk, hierin ben ik gewoon leek hoor, ik had wel eens wat gehoord maar wist niet waar het vandaan kwam. Dit vond ik zelf wel een helder betoog. Ik zal morgen pubmed eens op gaan, dan kan ik tenminste weer iets verstandigs zeggen als iemand me hierover vraagt (ik hield me tot nu toe braaf aan wat onderaan dat artikel staat: als je niks te zeggen hebt, zwijg dan).
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zondag 29 januari 2017 @ 10:56:15 #213
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_168509533
Heeft iemand misschien de mogelijkheid dat artikel hier in te plempen of in DM? Ik als schooier zijnde heb geen abonnement op de NRC :+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 29 januari 2017 @ 11:06:52 #214
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_168509754
quote:
1s.gif Op zondag 29 januari 2017 10:56 schreef Molo het volgende:
Heeft iemand misschien de mogelijkheid dat artikel hier in te plempen of in DM? Ik als schooier zijnde heb geen abonnement op de NRC :+
Gewoon weg klikken al die opties. Ik heb het ook gelezen zonder abo.
Ik heb je lief mijn hele leven
  zondag 29 januari 2017 @ 11:14:00 #215
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_168509942
Oh incognito modus kan ik het wel lezen zie ik nu ^O^
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 15 februari 2017 @ 21:15:34 #216
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_168927491
quote:
Kans op verstikkingsgevaar grijpspeeltjes Haba


Fabrikant Habermaaß waarschuwt voor verstikkingsgevaar bij het gebruik van twee grijpspeeltjes van het merk Haba.
De waarschuwing geldt voor de grijpspeeltjes Lolli met artikelnummer 300905 en Tovermanen met artikelnummer 301717.

De uiteinden van de scharniertjes van de speeltjes zouden mogelijk los kunnen komen en verstikkingsgevaar kunnen opleveren voor kleine kinderen.

Consumenten in het bezit van één of beide grijpspeeltjes wordt dringend aangeraden deze bij kinderen vandaan te houden. Het product kan teruggebracht worden naar de winkel waar het gekocht is, waarna een vervangend artikel aangeboden zal worden.
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  zaterdag 13 januari 2018 @ 10:57:56 #217
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_176471939
https://www.consumentenbo(...)goedtaartje_201802_2

Veiligheidswaarschuwing over wibra houten speelgoedtaartjes.
KuikenGuppy
pi_176475643
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 15:45 schreef Lemijn het volgende:
Artikel in de NRC over relatie tussen start bijvoeding en voedselallergie

Ik vind het interessant. Want ik geloof wel in degelijk uitgevoerde onderzoeken. Nou zijn hier geen bekende voedselallergieën in de familie, maar met dit verhaal in het achterhoofd vind ik, mits interesse, starten voor 6 maanden misschien best een optie.
Inderdaad interessant. Ik twijfel heel erg wat te doen. Wij kregen advies om 6mnd uitsluitend borstvoeding te doen ivm zijn immuunsysteem. Maar allergieën proberen te ontwijken is ook best fijn. Het cb begon daar inderdaad ook al over. Kortom: ik heb er echt 0 verstand van en ik lees/hoor zoveel wisselende verhalen dat ik het eigenlijk gewoon niet weet wat goed is. :+
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  zaterdag 13 januari 2018 @ 18:21:21 #219
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_176479480
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 15:07 schreef Nanuke het volgende:

[..]

Inderdaad interessant. Ik twijfel heel erg wat te doen. Wij kregen advies om 6mnd uitsluitend borstvoeding te doen ivm zijn immuunsysteem. Maar allergieën proberen te ontwijken is ook best fijn. Het cb begon daar inderdaad ook al over. Kortom: ik heb er echt 0 verstand van en ik lees/hoor zoveel wisselende verhalen dat ik het eigenlijk gewoon niet weet wat goed is. :+
Ingewikkeld he?
Al denk ik vooral dat het bij de meeste gezonde kinderen allemaal niet zo veel uitmaakt.

Jacob is nu 5 1/2 maand en we zijn nog niet echt gestart. Vooral omdat ik wil rapleyen om luiheidsredenen en toen ik hem vorige week iets in z'n hand gaf begon hij hard te knagen met zijn tandjes en kreeg iets binnen en keerde toen zijn maag om op de bank. In combinatie met geen geweldige groei was ik er wel weer klaar mee...
/offtopic
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zaterdag 13 januari 2018 @ 18:26:27 #220
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_176479558
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 15:07 schreef Nanuke het volgende:

[..]

Inderdaad interessant. Ik twijfel heel erg wat te doen. Wij kregen advies om 6mnd uitsluitend borstvoeding te doen ivm zijn immuunsysteem. Maar allergieën proberen te ontwijken is ook best fijn. Het cb begon daar inderdaad ook al over. Kortom: ik heb er echt 0 verstand van en ik lees/hoor zoveel wisselende verhalen dat ik het eigenlijk gewoon niet weet wat goed is. :+
Deze kerel en het artikel is best omstreden :)
Daarbij heeft hij voor zijn onderzoeken geld ontvangen van bedrijven zoals Nestle en Unilever.

https://www.ahealthylife.(...)tan-zelf-vol-mythes/

plus de meeste onderzoeken hebben het over beginnen rond de 4 a 6 maanden wat verschil maakt versus rond de 9 a 12 maanden dit artikel is gekleurd naar de man zijn portemonnee
pi_176479763
Onze kinderarts adviseert ook om met 4 maanden te beginnen ivm allergie ontwikkeling. Toen we met 6 maanden bij hem kwamen moesten we zo snel mogelijk starten met het geven van pinda en hazelnoot.
pi_176494947
In geval van borstvoeding gaan veel allergenen toch al over in de melk? Dus dan zou je kleintje vanaf dag 1 al blootgesteld zijn en heeft een vroege introductie van vaste voeding weinig toegevoegde waarde?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  zondag 14 januari 2018 @ 11:37:05 #223
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_176495364
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2018 11:16 schreef Morretje het volgende:
In geval van borstvoeding gaan veel allergenen toch al over in de melk? Dus dan zou je kleintje vanaf dag 1 al blootgesteld zijn en heeft een vroege introductie van vaste voeding weinig toegevoegde waarde?
correct :D
  zondag 14 januari 2018 @ 11:45:47 #224
409579 LuDann
All the way
pi_176495524
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2018 11:16 schreef Morretje het volgende:
In geval van borstvoeding gaan veel allergenen toch al over in de melk? Dus dan zou je kleintje vanaf dag 1 al blootgesteld zijn en heeft een vroege introductie van vaste voeding weinig toegevoegde waarde?
Dat lijkt mij ook. Anders ben ik 8 maanden lang voor niks op dieet geweest. :P

Ik heb het oorspronkelijke onderzoek niet gelezen hoor, maar er staat mij iets van bij dat het gestoeld was op een bepaalde regio ergens waar ze veel pindakoekjes aten. Daar kwamen minder allergieën voor bij kinderen omdat ze er al op een jonge leeftijd mee in aanraking kwamen. Ik weet niet hoe ze dat vervolgens in dat onderzoek getest hebben, maar dat zou heel goed alleen bij flesgevoede baby?s gedaan kunnen zijn.
pi_179803741
Zeeman roept kindervesten met schadelijke verfstoffen terug https://nu.nl/overig/5314(...)rfstoffen-terug.html
pi_180426661
Consumentenbond waarschuwt voor beveiligingslek in babycamera's https://nu.nl/gadgets/536(...)-in-babycameras.html
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 20 september 2018 @ 10:21:32 #227
269689 crew  Viv
pi_182022234
quote:
1s.gif Op donderdag 20 september 2018 10:21 schreef ViviRAWRS het volgende:
Vier kinderen omgekomen bij bakfietsongeluk op het spoor in Oss
https://nos.nl/artikel/22(...)et-spoor-in-oss.html

:'( :'( :'(
Ik had het ook gelezen, mijn hart huilt, wat een vreselijk bericht :'( :'(
pi_182022239
Oh wat een nachtmerrie :'(
pi_182022348
Ik ben er helemaal naar van :'(
pi_182022442
Ik ben er misselijk van. Je zal ineens je kind(eren) kwijt zijn.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 20 september 2018 @ 10:42:07 #232
269689 crew  Viv
pi_182022525
Ik huil bijna nooit om iets, maar ik kon het net niet drooghouden hoor. :'( ZZ zit ook regelmatig in zo'n Stint voor uitstapjes met het kinderdagverblijf, daardoor komt het wel extra binnen.
pi_182022613
Mijn maag draaide zich ook om ;( Hoe moet je dan in vredesnaam verder?
pi_182022645
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 10:42 schreef ViviRAWRS het volgende:
Ik huil bijna nooit om iets, maar ik kon het net niet drooghouden hoor. :'( ZZ zit ook regelmatig in zo'n Stint voor uitstapjes met het kinderdagverblijf, daardoor komt het wel extra binnen.
Ik zat ook te huilen. Normaal ben ik echt niet zo emo over nieuwsberichten masr dit... pff
pi_182022666
Oh nee toch :'( . Wat een intens verdrietig bericht.
pi_182022802
Wat afschuwelijk :'( Ik ben er stil van..
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_182022803
Ik ben er ook naar van, zo afschuwelijk! :'(
pi_182022899
Echt afschuwelijk ja ;(
pi_182023132
Wat een naar bericht... :{
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_182023270
Wat een verschrikkelijk nieuws, wat een verdriet. Ben er stil en emo van :'( :'( :'( :'(
  donderdag 20 september 2018 @ 11:20:22 #241
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_182023287
Wat een nachtmerrie he, ik hoorde het op de radio vanochtend toen 't net gebeurd was. Vreselijk.
in de haak.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 20 september 2018 @ 11:34:28 #242
269689 crew  Viv
pi_182023577
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 11:20 schreef trui het volgende:
Wat een nachtmerrie he, ik hoorde het op de radio vanochtend toen 't net gebeurd was. Vreselijk.
Ik zat toen in de trein op een ander traject, maar ze riepen er wel iets over om vanwege gevolgen voor het overstappen. Een medepassagier begon nog over hoe vreselijk zelfdoding op het spoor is, maar het was me al meteen opgevallen dat ze omriepen "vanwege een aanrijding met personen", meervoud dus. Op het werk pas dit nieuwsbericht gelezen...
pi_182023653
Verschrikkelijk, ik las op Facebook dat het ding op hol geslagen was en dat er 3 kindjes uit 1 gezin kwamen. :'( In hoeverre dat ook echt waar is weet ik niet.

Zie die dingen hier ook vaak rijden in de buurt.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 20 september 2018 @ 11:44:15 #244
269689 crew  Viv
pi_182023793
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 11:38 schreef VitaBella het volgende:
Verschrikkelijk, ik las op Facebook dat het ding op hol geslagen was en dat er 3 kindjes uit 1 gezin kwamen. :'( In hoeverre dat ook echt waar is weet ik niet.
Het NOS-bericht is inmiddels aangevuld met het verhaal van een ooggetuige dat het de bestuurder niet lukte om te remmen en dat ook geroepen heeft.
pi_182023920
quote:
1s.gif Op donderdag 20 september 2018 11:44 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Het NOS-bericht is inmiddels aangevuld met het verhaal van een ooggetuige dat het de bestuurder niet lukte om te remmen en dat ook geroepen heeft.
Dat las ik ook inderdaad. Verschrikkelijk naar ongeluk. Arme kindjes en arme bestuurder ;(
pi_182023934
quote:
1s.gif Op donderdag 20 september 2018 11:44 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Het NOS-bericht is inmiddels aangevuld met het verhaal van een ooggetuige dat het de bestuurder niet lukte om te remmen en dat ook geroepen heeft.
Oh wat eng, wat zullen ze bang zijn geweest :'( :{
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_182025304
Vriendlief riep van de week nog dat bij een elektrische (of sowieso, iets met steile brug) bakfiets de remmen zo belangrijk zijn.
Blijkt weer :'(.
pi_182026122
Wat verschrikkelijk ;(
pi_182026493
Hartverscheurend :'( :'( :'( :'(
pi_182026678
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 10:42 schreef ViviRAWRS het volgende:
Ik huil bijna nooit om iets, maar ik kon het net niet drooghouden hoor. :'( ZZ zit ook regelmatig in zo'n Stint voor uitstapjes met het kinderdagverblijf, daardoor komt het wel extra binnen.
Dit ja.
Ik ben meestal wel redelijk nuchter, maar wat een nachtmerrie is dit voor heel veel partijen zeg :'(
pi_182030041
Ik heb ook echt zitten huilen en wil er eigenlijk niet te veel over weten :'(

Onze BSO stuurde direct een bericht naar alle ouders over het ongeluk, en dat ze de Stints voorafgaand aan elk gebruik technisch zullen checken. Dat haalt natuurlijk niets uit, maar ze snappen in ieder geval goed hoe geschrokken vele ouders nu zullen zijn.
pi_182034885
Huilen niet, maar wel de hele tijd dag misselijk ervan. En een bijna schuldig gevoel dat ik aan het einde van de dag bij het kdv en bso mijn kinderen in de armen kon sluiten. Hoe onrechtvaardig en gekmakend moet het voelen als je dat is afgenomen. Je wil er niet teveel over nadenken, maar je voelt het door je lijf.

Van ons bso overigens geen bericht. Ik las nu net wel een lokaal krantenbericht waarin staat dat de kinderopvangorganisatie waar I's bso onder valt voorlopig van stints gebruik blijft maken, en dat ze het onderzoek afwachten.

I wordt op de dagen dat ze naar de bso gaat vanaf haar school met een stint naar de bso gebracht. Maar dat is een klein stukje en ook een veilige route. Toen ik daar over nadacht, bedacht ik me wel ineens dat ze voorbij een gracht komen... Maar ja, totaal zinloos me nu gek te gaan zitten maken met gedachten daarover. Ongelukken kunnen altijd en overal gebeuren.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_182036433
Oh, dat had ik dus ook Franny, gewoon misselijk en een bijna schuldgevoel..
Wij hebben (van het kdv en de bso) ook niets gehoord over de stints, maar wel een berichtje dat ze geen vrolijke foto’s en berichten zouden sturen over de dag van de leidster (dat was het dus ook nog eens vandaag :’( )
Ik zit toevallig in de oudercommissie van ons kdv en wij hebben wel even contact gehad. We geven het kdv nog even de tijd om er over te overleggen over de stints.

Want je weet gewoon (nog) niet wat er is fout gegaan en het onderzoek gaat vast meer duidelijk maken. Zelf ben ik niet een enorme fan van de stint... iemand van de bso op mijn school is ermee gevallen (tijdens het oefenen zonder kinderen) en had haar bovenbeen gebroken. Ze kwam tegen een stoeprand aan en de stint kantelde, moest eigenlijk niet kunnen, maarja uitzondering...
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 20 september 2018 @ 23:14:34 #254
269689 crew  Viv
pi_182037789
quote:
2s.gif Op donderdag 20 september 2018 21:11 schreef Franny_G het volgende:
Van ons bso overigens geen bericht. Ik las nu net wel een lokaal krantenbericht waarin staat dat de kinderopvangorganisatie waar I's bso onder valt voorlopig van stints gebruik blijft maken, en dat ze het onderzoek afwachten.
Hier begreep ik ook van de leidster dat ze vooralsnog van de Stint gebruik willen blijven maken, vanuit de logica: tot nu is er nooit wat misgegaan en als er een auto tegen die trein was gebotst, dan hadden we ook niet massaal auto's in de ban gedaan. Verder zei ze nog dat er een stekker uitgetrokken kan worden bij wijze van noodstop en dat ze daarop voorbereid is. Nou prima, kom ik thuis: blijkt uit een mailtje dat de overkoepelende organisatie heeft besloten géén gebruik meer te maken van de Stint in afwachting van het onderzoek. :')
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 22:13 schreef Loj het volgende:
de dag van de leidster (dat was het dus ook nog eens vandaag :’( )
Ja, dat vond ik ook zo sneu. :{ Ik heb daarom voor het ophalen van ZZ nog even wat chocola voor ze gekocht. Ik voelde me niet schuldig bij het ophalen, maar ik besefte wel weer dat het geen vanzelfsprekendheid is om je kindje 's avonds weer in je armen te mogen sluiten.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 31 juli 2020 @ 18:50:37 #255
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_194342897
Terugroepactie van een lattenbodem voor ledikant.

https://www.hartvannederl(...)d-kan-bekneld-raken/
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')