abonnement Unibet Coolblue
pi_73905517
Wat is Roaccutane?
De werkzame stof in Roaccutane is isotretinoïne. Isotretinoïne behoort tot een groep geneesmiddelen die bekend staat onder de naam retinoïden. Retinoïden zijn afgeleid van vitamine A. Het middel wordt gebruikt bij de behandeling van moeilijk te bestrijden acne (jeugdpuistjes en meeëters). Roaccutane wordt voorgeschreven aan mensen met bepaalde ernstige vormen van acne die niet op een gebruikelijke behandeling reageren. Roaccutane is alleen verkrijgbaar op recept en wordt vaak niet door de huisarts voorgeschreven, maar door een dermatoloog (huidarts).

De meeste posters hier gebruiken waarschijnlijk een generiek van Isotretinoine, omdat Roaccutane niet standaard wordt gegeven bij de apotheek. Wil je weten over wat generiek nu eigenlijk is, dan kan je hier er wat over lezen

Roaccutane patientinformatie en bijsluiters
Officiële website van Roche (fabrikant)
Patiëntenbijsluiter (pdf-formaat)
Informatie op Achmea Health
Overzichtelijke informatie (tip)

Middelen die helpen bij droge lippen (mogelijke bijwerking Roaccutane)
Labello lippencreme (verkrijgbaar bij bv de drogist)
Blistex lip relief cream (verkrijgbaar bij bv de drogist)



Pubmed (engelstalig - wetenschappelijke publicaties)
Roacutane
Blijvende oogklachten na gebruik Roacutane

Roaccutane negatief in de publiciteit
Rechtzaken aangespannen ivm Roaccutane (google search - engelstalig)

Voorgaande topics
Het Roaccutane topic
Het Roaccutane topic #2
Het Roaccutane topic #3
Het Roaccutane topic #4
Het Roaccutane topic #5
Het Roaccutane topic #6
Het Roaccutane topic #7
Het Roaccutane topic #8
Het Roaccutane topic #9
Het Roaccutane topic #10
Het Roaccutane topic #11
Het Roaccutane topic #12
Het Roaccutane topic #13
Het Roaccutane topic #14
Het Roaccutane topic #15
Het Roaccutane topic #16
Het Roaccutane topic #17
Het Roaccutane topic #18
Het Roaccutane topic #19
Het Roaccutane topic #20
Het Roaccutane topic #21
Het Roaccutane topic #23
Het Roaccutane topic #24
Het Roaccutane topic #25
Het Roaccutane topic #26
Het Roaccutane topic #27
Het Roaccutane topic #28
Het Roaccutane topic #29

[ Bericht 29% gewijzigd door Mylene op 21-10-2009 17:14:19 ]
hoi
pi_73909065
Ik tvp hem. Ergste out-break is bij mij voorbij denk ik, of ik heb vandaag een goede dag

Overmorgen begin ik met 2x20mg dus hopelijk heb ik over 1/2 weken een lekker glad gezichtje
Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
We should fuck each others mothers
pi_73909139
Ben nu 5,5 week bezig en het ziet er nog steeds niet uit.. pff beetje frustrerend
Slik nu 20mg en volgende week naar de derma, hoop dat ik 40 mag gaan slikken, zo schiet het niet echt op.
Bijwerkingen alleen droge huid/lippen en beetje rugpijn, valt erg mee!
pi_73915213
Tvp
pi_73917717
Ik was vandaag om 8.10 naar de huisarts, ze vroeg hoe mn doxycyclione en tretionine werkte, ik zei dat ik helemaal niks ben verbeterd. terwijl dat wel zo was en ik denk dat het door de doxy komt. ze zij tegen me dat ik tretionine door moest blijven smeren, en doxy stoppen. maar k denk dat als k nu stop met doxy dat ik dan weer veel meer puisten krijg. maar ook weer wat als het me opeens bijna helemaal clear maakt en ik geen roa krijg?
dus mijn vraag zou ik doorgaan met doxycycline?
pi_73922911
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 21:57 schreef Kersentaart het volgende:
Ah godverredomme. Ik werk sinds kort bij de AH (Vakkenvullen) En jezus wat heb ik snel last van m'n rug. Echt heel irritant. Heb het nog niet eerder gemerkt omdat ik geen zwaar lichamelijk werk heb gedaan. (Niet dat dit zo zwaar is ofzo)
Herkenbaar. Ik werk in een bibliotheek, lichamelijk niet heel zwaar, en ik krijg tijdens het werken ook snel last van m'n rug.

Verder gaat alles nog steeds goed hier
pi_73942696
Wederom een TVPtje.
pi_73942921
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 11:04 schreef ExtremeBanaan het volgende:
Wederom een TVPtje.
Wat is nou dat TVP dan?
pi_73945588
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 11:12 schreef niet_toegestaan het volgende:

[..]

Wat is nou dat TVP dan?
Terug vind post.
Zo komt een topic in je MyAt terecht en kun je het topic volgen zonder de hele tijd te hoeven zoeken.
pi_73946673
Ook tvp Nog 2 wkn, laatste weken duren lang...
pi_73963756
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 16:11 schreef mfkz het volgende:
Ik was vandaag om 8.10 naar de huisarts, ze vroeg hoe mn doxycyclione en tretionine werkte, ik zei dat ik helemaal niks ben verbeterd. terwijl dat wel zo was en ik denk dat het door de doxy komt. ze zij tegen me dat ik tretionine door moest blijven smeren, en doxy stoppen. maar k denk dat als k nu stop met doxy dat ik dan weer veel meer puisten krijg. maar ook weer wat als het me opeens bijna helemaal clear maakt en ik geen roa krijg?
dus mijn vraag zou ik doorgaan met doxycycline?
Ha Mfkz, als je zelf het gevoel hebt dat je acne chronisch wordt en dat de antibiotica maar tijdelijk of niet werken zou ik echt om ROA gaan vragen. Als ik het bij mezelf bekijk en bij mensen uit eerdere topics blijkt dat ze allemaal te lang aangemodderd hebben met die kwakzalverij en werkt alleen de ROA echt effectief, maar wel pas op de lange termijn..
-je webicon was 512Kb groot, max. 100Kb toegestaan-
pi_73973966
Er is weinig kwakzalverigs aan Tretinoïne. Het is eveneens een middel wat je de tijd moet geven en het ligt ook aan de mate van acne.
Go hard or go home
pi_73977877
Hallo allemaal,

Voordat ik aan mijn Roaccutane kuur begon heb ik al vaak zitten lezen hier, en ook op andere sites waar uitgebreid de bijsluiters staan etc. dus ik was goed geinformeerd voordat ik begon.

Ik ben sinds 7 april 2009 bezig en mag in december stoppen. Nog even doorbijten dus.
Voordat ik aan de Roaccutane ging had ik een tijdje Benzoylperoxide gebruikt, in het begin hingen de vellen aan mijn gezicht en zag ik eruit alsof ik heftig verbrand was maar al snel wende mijn huid eraan en werden de pukkels ook steeds minder:)
Dus wat ze zeggen over dat regelmatig gebruik de acne bacterie (kan) doden, is wel waar.
Daarna dus mijn Roa kuur gestart, ik had een ontzettend vette dikke ongevoelige huid dus in het begin van de Roa kuur smeerde ik nog steeds Benzoyl, na 2 weken geloof ik stipte ik alleen nog de ergste pukkels aan. Ze verdwenen daardoor wel veel sneller!

De eerste 2 weken rugpijn, daarna eigenlijk bijna niet meer. Ik was ook bang voor bloedneuzen maar die heb ik tot nu toe nooit gehad, ik houd mijn neus goed schoon door pas te snuiten als ik onder de douche sta en alleen met vochtige vingers eventuele korstjes verwijderen voor het geval je wel iets opentrekt.
Een beetje vaseline in je neus smeren helpt ook heel goed als je last krijgt.

Voor de extreme droge plekken op armen soms gebruik ik Therme, een pot bodybutter die Sauna heet ofzoiets. Werkt echt het beste van alles dat ik heb uitgeprobeerd!
Voor de lippen gebruik ik dat witte potje van Purol, het beste van alles dat ik heb uitgeprobeerd.

Mijn huid is nu echt pukkelvrij, alleen af en toe kleine rode droge plekjes die lijken op pukkels, maar dan moet ik gewoon weer even braaf dikke laag vochtcreme opsmeren voor het slapen gaan en is het zo weer weg.

Het leuke is dat je huid alleen maar mooier wordt, maar om frustratie te voorkomen, ga jezelf niet teveel kwellen en verwacht ook niet dat je binnen 2/3 maanden overal vanaf bent. Ja natuurlijk zie je dan al resultaat, maar het wordt nog veel mooier, let maar op!!

Als ik klaar ben in december dan ga ik even vragen of de littekentjes misschien nog bijtrekken want dat gebeurt soms pas als je stopt en je lichaam weer helemaal medicijnvrij is. Mocht dat niet zo zijn dan haal ik weer een thuiskit microdermabrasie en ga dat 2 keer per week doen. (heb ik ooit gedaan en wauw, echt mooi huidje krijg je ervan).

Succes allemaal!!
pi_73979765
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 11:32 schreef MargrietjeO het volgende:

Als ik klaar ben in december dan ga ik even vragen of de littekentjes misschien nog bijtrekken want dat gebeurt soms pas als je stopt en je lichaam weer helemaal medicijnvrij is. Mocht dat niet zo zijn dan haal ik weer een thuiskit microdermabrasie en ga dat 2 keer per week doen. (heb ik ooit gedaan en wauw, echt mooi huidje krijg je ervan).
Hyperpigmentatie trekt langzaam weg, kan tot 18 mnd duren - en dat is niet te versnellen met mechanische methodes bij mijn weten. Een Roaccutanekuur zorgt er wel voor dat er geen nieuwe laesies bijkomen, als het goed is.
Geen dermabrasie gebruiken tot 6-12 mnd na je Roaccutanekuur. Tenzij je permanente littekening kunt waarderen. Check je gebruiksaanwijzing & overleg het met een dermatoloog.
pi_73980842
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 12:29 schreef veuve_amiot het volgende:

[..]

Hyperpigmentatie trekt langzaam weg, kan tot 18 mnd duren - en dat is niet te versnellen met mechanische methodes bij mijn weten. Een Roaccutanekuur zorgt er wel voor dat er geen nieuwe laesies bijkomen, als het goed is.
Geen dermabrasie gebruiken tot 6-12 mnd na je Roaccutanekuur. Tenzij je permanente littekening kunt waarderen. Check je gebruiksaanwijzing & overleg het met een dermatoloog.
sorry maar wat zijn laesies dan?
-je webicon was 512Kb groot, max. 100Kb toegestaan-
pi_73981249
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 13:02 schreef GeordyPride het volgende:

[..]

sorry maar wat zijn laesies dan?
Idd dat weet ik ook niet! Met sudocreme trekken bij mij die rode vlekjes (hyperpigmentatie ofzo) ook nu tijdens de kuur al een beetje weg. Ik twijfel of ik na de kuur nog behandelingen ga doen tegen littekentjes, ik heb er wel wat plekjes aan overgehouden, putjes zegmaar. Niet storend veel, ik zie het, ik weet niet eens of het echt opvalt... Ik moet toch een jaartje ofzo wachten, dan zie ik wel hoe het er uit ziet...

(ps nog 10 dagen... haha, ben echt letterlijk aan het aftellen)
pi_73981934
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 11:32 schreef MargrietjeO het volgende:

Als ik klaar ben in december dan ga ik even vragen of de littekentjes misschien nog bijtrekken want dat gebeurt soms pas als je stopt en je lichaam weer helemaal medicijnvrij is. Mocht dat niet zo zijn dan haal ik weer een thuiskit microdermabrasie en ga dat 2 keer per week doen. (heb ik ooit gedaan en wauw, echt mooi huidje krijg je ervan).

Succes allemaal!!
Wat bedoel je met thuiskit microdermabrasie? Is dat een creme zoals salicylzuur?
En waar haal je die dan?
hoi
pi_73986209
Uiteraard wacht ik minstens een jaar (mijn voorkeur dan) met een microdermabrasie, en dat is wel even een heel verschil met een dermabrasie ook.

Ik denk niet dat ik zo'n zin heb in 1 grote schaafwond op mijn gezicht en microdermabrasie is gewoon wat heftiger dan een normale scrub.


Die microdermabrasie thuiskits heb je van diverse merken, die van L'Oreal zijn het goedkoopst, rond de 22 euro dacht ik en dan heb je nog Lancome maar dan ga je al richting de 60/70 euro ongeveer.

En inderdaad, let op de waarschuwing die net is gegeven!!!! Wacht eerst nog minstens 8 mnd na het stoppen, bij voorkeur gewoon een jaar voordat je dit soort dingen gaat doen!
Want je huid kan ineens nog enorm opknappen na het stoppen met Roa zei mijn dermatoloog.
pi_74012558
TVP

Afgelopen donderdag voor het eerst in lange tijd weer eens goed gefeest. Nou ik heb het geweten Waar ik normaal meestal zonder moeite tot het einde doorga was ik nu eigenlijk al een beetje moe op de heenweg. Uiteindelijk pas om 9 uur 's ochtends in bed en vandaag ben ik pas weer een beetje bij

Erg jammer dat je zo snel moe bent
pi_74023726
Hoe erg is het als je pilletje in de ochtend ben vergeten? Kom er nu net achter dat ik dat dus vandaag heb gedaan. Voor zover ik weet moet ik niet zo meteen bij het avondeten 2 dosissen nemen om in te halen.
Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
We should fuck each others mothers
pi_74025449
Na een aantal jaar via mijn dermatoloog allerlei smeersels en lotions te hebben gekregen, die niet hielpen, kon ik ook beginnen aan Roaccutane. Ik had er al eerder om gevraagd, omdat ik veel succes verhalen had gehoord van anderen, maar dat was volgens hem (destijds) te voorbarig. Nu dus niet meer.

Inmiddels ben ik twee weken bezig met het middel. Ik ben begonnen op 60mg per dag en tot nu toe valt het allemaal nog goed mee. Veel resultaten zie ik nog niet, maar bijwerkingen wel. Ik smeer me pleuris met Aquaphor (labello e.d. helpen echt niets) en merk dat mijn huid rondom mijn mond en kin flink begint te schilferen. Als ik 's ochtends opsta en in de spiegel kijk, schrik ik er altijd even van. Het is echt erg. Het ergste is nog dat het mij de eerste keer niet opviel. Ik stapte eerst onder de douche en omdat mijn huid nog nat was zag ik er niets van toen ik daarna in de spiegel keek. Ik was gewoon aan het werk en kwam er pas achter toen ik twee collega's hoorden smoezen Ik ben snel even naar de wc geweest om het weg proberen te wassen, maar het gaat echt niet zo makkelijk weg.

Wat ik nu elke ochtend doe is dat ik met een natte handdoek draaiende bewegingen maak over mijn huid. De schilfers gaan dan wel weg, maar de huid raakt wel geirriteerd. (Mijn huid kan tegenwoordig schijnbaar niet zoveel meer hebben.) Ik weet anders ook niet wat ik er mee moet doen. Het ziet er echt uit als schimmel of zo, dus ik ga het echt niet laten zitten.

Wat doen jullie er tegen? Kun je iets doen om de schilfers te voorkomen? (Ik smeer al een erg vette creme in, maar dat helpt niet veel.) Hoe haal je de schilfers weg met zo min mogelijke irritatie aan de huid?
pi_74025544
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 19:51 schreef dreamzk het volgende:
Hoe erg is het als je pilletje in de ochtend ben vergeten? Kom er nu net achter dat ik dat dus vandaag heb gedaan. Voor zover ik weet moet ik niet zo meteen bij het avondeten 2 dosissen nemen om in te halen.
In de bijsluiter staat juist dat je geen dubbele dosis in moet nemen. Als je nog tijd hebt om het alsnog in te nemen, kan je het alsnog innemen. Maar als het al tijd is voor de eerstvolgende dosis, moet je de vergeten pil gewoon overslaan. Dat staat iig in de bijsluiter.

Ik denk zelf dat het niet zoveel kwaad kan als je eens een keer een pil vergeet.
pi_74026532
Wat betreft de schilfers, ik gebruik 2 keer per week een hele milde scrub voor gevoelige huid en dat scheelt een hoop! Als ik dat niet doe dan ziet mijn huid er ook veel doffer uit en schilfert het bijv als ik gaap of lach, dan voel ik ze gewoon komen.

En verder, het is erg duur maar 1 van de allerbeste cremes die ik tijdens mijn kuur heb gehad, ben nu ruim 6 mnd bezig ong. is Hydramax + creme voor droge huid van Chanel.

Nu de portemonnee het niet toe laat smeer ik soms weleens bodybutter op mijn gezicht van een 100% natuurlijk cosmetica merk, echt zonder conserveermiddelen en chemische spullen dus je krijgt er echt geen puistjes van, het werkt zelfs tegen psoriasis en schilfers en wat voor huidaandoeningen ook!

http://originalcosmetics.nl/

Echt wonderspullen hebben die! vaak verkrijgbaar bij reformwinkels enz.
pi_74028529
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 21:25 schreef MargrietjeO het volgende:
Wat betreft de schilfers, ik gebruik 2 keer per week een hele milde scrub voor gevoelige huid en dat scheelt een hoop! Als ik dat niet doe dan ziet mijn huid er ook veel doffer uit en schilfert het bijv als ik gaap of lach, dan voel ik ze gewoon komen.

En verder, het is erg duur maar 1 van de allerbeste cremes die ik tijdens mijn kuur heb gehad, ben nu ruim 6 mnd bezig ong. is Hydramax + creme voor droge huid van Chanel.

Nu de portemonnee het niet toe laat smeer ik soms weleens bodybutter op mijn gezicht van een 100% natuurlijk cosmetica merk, echt zonder conserveermiddelen en chemische spullen dus je krijgt er echt geen puistjes van, het werkt zelfs tegen psoriasis en schilfers en wat voor huidaandoeningen ook!

http://originalcosmetics.nl/

Echt wonderspullen hebben die! vaak verkrijgbaar bij reformwinkels enz.
Die producten zijn zeker alleen maar voor vrouwen?
pi_74031480
Ik heb overigens veel meer last van schilfers/droge lippen als ik niet genoeg water drink. Gebruik nog maar 1 a 2 keer per week hydraterende creme en heb eigenlijk nooit last van droge huid
pi_74040196
Die producten zijn gewoon voor iedereen hoor....
Er zit ook geen vrouwenluchtje aan ofzo, het ruikt gewoon naar natuurlijke olieen zoals lavendel etc.

Het is gewoon een marketingstunt om op sommige verpakkingen tegenwoordig ''speciaal for mannen'' te zetten...

Mijn vriend en ik delen mijn cremes gewoon:)
pi_74048136
Hoe is het met iedereen hier? Ik begin nu aan week 7 en mijn huid ziet er nog steeds nagenoeg glad uit (jammer genoeg toch wel wat nieuwe plekjes gekregen op mijn kin en wang, maar die zijn gelukkig op 1 hand te tellen). Verder gaat het qua vermoeidheid en rugklachten ook redelijk, dus ik mag eigenlijk niet klagen.

Zijn er trouwens mensen die Roa combineren met vitamine E tabletten? Ik zou de rode vlekjes in mijn gezicht graag zien verminderen en het schijnt dat vitamine E het natuurlijke herstel van de huid bevordert. Ik weet alleen niet of het kwaad kan om de tabletten te combineren met Roa. Iemand die hier ervaring mee heeft?
pi_74048214
pfff ik dacht dat ik wel een afspraak zou hebben binnen 2 weken ofzo. waren ze helemaal vol tot 2 decembter En hoelang duurde het bij de meeste als ze hun 1e afspraak hadden bij de derma voor roa tot de 1e dag dat ze roa slikte? bloedprikke enz..
pi_74048329
Hier gaat alles nog steeds goed, af en toe een plekje, maar verder niks.
Wel begin ik die witte plekjes/littekentjes steeds storender te vinden, hopelijk trekt het nog weg als ik klaar ben.
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 17:24 schreef mfkz het volgende:
pfff ik dacht dat ik wel een afspraak zou hebben binnen 2 weken ofzo. waren ze helemaal vol tot 2 decembter En hoelang duurde het bij de meeste als ze hun 1e afspraak hadden bij de derma voor roa tot de 1e dag dat ze roa slikte? bloedprikke enz..
Huisarts --> dermatoloog duurde iets van 5 weken
Ik kon gelijk met de ROA beginnen. De dag nadat ik bij de dermatoloog was geweest, is er bloed geprikt.

Morgen moet ik voor de eerste (in totaal 2e) keer naar de derma na de start van de kuur, dinsdag bloedprikken.
pi_74048546
Hoe land duurt het schilferen normaal gesproken? Is dat een bijwerking die aanhoudt zolang je roa gebruikt, of houdt dat na een aantal weken op?
pi_74048758
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 17:27 schreef Butterfly91 het volgende:
Hier gaat alles nog steeds goed, af en toe een plekje, maar verder niks.
Wel begin ik die witte plekjes/littekentjes steeds storender te vinden, hopelijk trekt het nog weg als ik klaar ben.
[..]

Huisarts --> dermatoloog duurde iets van 5 weken
Ik kon gelijk met de ROA beginnen. De dag nadat ik bij de dermatoloog was geweest, is er bloed geprikt.

Morgen moet ik voor de eerste (in totaal 2e) keer naar de derma na de start van de kuur, dinsdag bloedprikken.
bij mij duurt het ook 5 weken tot dermatoloog. maar nadat je bloed had geprikt kon je meteen de pillen gaan halen of moest je eerst wachten op de uitslag?
pi_74049004
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 17:24 schreef mfkz het volgende:
pfff ik dacht dat ik wel een afspraak zou hebben binnen 2 weken ofzo. waren ze helemaal vol tot 2 decembter En hoelang duurde het bij de meeste als ze hun 1e afspraak hadden bij de derma voor roa tot de 1e dag dat ze roa slikte? bloedprikke enz..
Bij mij duurde het ongeveer 2 maanden; 4 weken voordat ik bij de derm. terecht kon en vervolgens weer 4 weken voordat ik met Roa mocht beginnen (maar dat kwam omdat mijn derm. liever niet wilde dat ik hartje zomer met Roa begon).

Bloedprikken deed ik de eerste keer op de dag dat ik voor het eerst naar de derm. moest. Nu ga ik, een paar dagen voordat ik mijn controle afspraak heb, bloedprikken zodat de resultaten op de dag van de afspraak binnen zijn.
pi_74049077
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 17:36 schreef FixSequence het volgende:
Hoe land duurt het schilferen normaal gesproken? Is dat een bijwerking die aanhoudt zolang je roa gebruikt, of houdt dat na een aantal weken op?
Ik had een aantal weken terug erg last van verschilfering, maar dat is vanzelf weggetrokken (na 2 weken ofzo). Mijn huid is wel nog steeds erg droog, maar ik smeer hem dagelijks goed in en heb op het moment geen last van schilfers.
pi_74050365
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 17:45 schreef mfkz het volgende:

[..]

bij mij duurt het ook 5 weken tot dermatoloog. maar nadat je bloed had geprikt kon je meteen de pillen gaan halen of moest je eerst wachten op de uitslag?
Ik ben de dag voordat ik bloedgeprikt had met de ROA begonnen, iig de derma gaf aan dat het geen probleem was gelijk te starten (die maandag had ik toch 'maar' 10mg). Als er iets in de uitslag had gezeten wat niet pluis had geweest, dan hadden ze me vast wel gebeld.

@FixSequence: dat verschilt per persoon. Zelf ben ik al ongeveer 3 maanden bezig en ik heb tot nu toe nog geen last gehad van huidschilferingen, m'n huid is wel wat droger dan normaal, maar geen last van huidschilfers.

[ Bericht 7% gewijzigd door Butterfly91 op 25-10-2009 18:52:33 ]
pi_74066405
Ik kreeg binnen een week een afspraak bij de derm.... Bij mijn ziekenhuis kan je kiezen of je direct met een derm een afspraak maakt of dat je naar het spreekuur dermatologie komt. Dat is ook op afspraak, maar mag je de arts niet kiezen en is de tijd wat flexibel. Laatste heb ik gedaan. Ging wel lekker snel. De dermatologe begon meteen over roa, gaf info en bloedpriktoestand mee. Meteen geprikt. Waarna ik moest bellen over uitslag en of ik het wel echt wilde. Daardoor duurde het iets van 2 wkn. Er zaten toen feestdagen enzo tussen.

Deze week weer op controle. Denk ong voor het laatst? Zit bijna aan de maximale dosis. Mij beginnen nu wat putjes op te vallen. Irritant! Het resultaat van een jaar plotselinge acne aanval. Het overtuigt mij wel dat ik een goede keus heb gemaakt en me niet aanstelde (veel mensen zeiden 'het valt toch wel mee', het viel ook wel mee, maar ging maar niet weg), hopelijk blijft het weg, of anders iig in acceptabele vorm. Ik wacht af...
pi_74066497
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 17:36 schreef FixSequence het volgende:
Hoe land duurt het schilferen normaal gesproken? Is dat een bijwerking die aanhoudt zolang je roa gebruikt, of houdt dat na een aantal weken op?
Bij mij was het op vooral de 2de helft, vet irritant, vooral als je flink zweet als je aan het werk ofzo bent, dat jeukt zo.
That moment is a crossroads where everything you want will collide with everything standing in your way.
pi_74069756
Ik heb als ik koelzalf opbreng (doe ik na douche of wassen) dat ik gewoon zeg maar schilfers "lostrek" met mijn vingers. Dus ik smeer een beetje, kijk op mijn vingers, en allemaal schilfers oid. Hebben andere dit ook? Ik had gisteravond zelfs van te voren nog gescrubt én geschoren.

Het lijkt me toch logisch dat je de schilfers weg zou kunnen spoelen met water en desnoods met een scrub toch?
pi_74076718
Zo, ik kom net van de derma vandaan.
Ik hoef nog maar 2 maanden en dan ben ik er vanaf (dan in totaal 5 maanden ROA gehad). Als het terug komt dan kan ik altijd terugkomen voor nog een kuur.
Zelfde dosering (ene dag 10mg en de andere 20mg enz.).
pi_74086059
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 14:03 schreef Butterfly91 het volgende:
Zo, ik kom net van de derma vandaan.
Ik hoef nog maar 2 maanden en dan ben ik er vanaf (dan in totaal 5 maanden ROA gehad). Als het terug komt dan kan ik altijd terugkomen voor nog een kuur.
Zelfde dosering (ene dag 10mg en de andere 20mg enz.).
Goed zeg, hoeveel mg heb je dan in totaal binnen gekregen en ben je helemaal 'clean'? Ik moet jammer genoeg nog 4 maanden, pfff.
pi_74086118
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 09:58 schreef niet_toegestaan het volgende:
Ik heb als ik koelzalf opbreng (doe ik na douche of wassen) dat ik gewoon zeg maar schilfers "lostrek" met mijn vingers. Dus ik smeer een beetje, kijk op mijn vingers, en allemaal schilfers oid. Hebben andere dit ook? Ik had gisteravond zelfs van te voren nog gescrubt én geschoren.

Het lijkt me toch logisch dat je de schilfers weg zou kunnen spoelen met water en desnoods met een scrub toch?
Hmm, nee hier heb ik zelf geen last van gehad. Misschien kun je een iets grovere scrub proberen? Blijkbaar scrub je nu namelijk niet alle velletjes weg..
pi_74110646
Zo, vanmorgen bij dermatoloog geweest en hij was tevreden over het resultaat. Ikzelf nog niet helemaal, maar dat zal wel aan mij liggen. Moet pilletjes opmaken, dus nog 9 dagen. Dan heb ik er ruim 3 maand 2*10mg per dag opzitten.

Hopen dat mijn gezicht na de kuur nog wat egaler wordt van kleur, want puisten heb ik niet meer (op 2 na bij mijn kaak die opeens op kwamen zetten) en mee-eters ook niet meer z'n beetje. Jah een paar op de neus, maar volgens mij is dat redelijk normaal.

Dus.. al met al maar is wachten en hopen dat mijn gezicht egaler wordt van kleur he.. Ojah, helemaal dus niet dat zoveel gram gehaald. Ben 72 kilo, dus had eigenlijk 120*72=8640mg binnen moeten krijgen. Ik heb totaal iets meer dan 1800mg binnen gekregen. Dat is gewoon nog geen 1/4.. 'T zal wel.
pi_74116616
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 18:41 schreef Kwelit het volgende:

[..]

Goed zeg, hoeveel mg heb je dan in totaal binnen gekregen en ben je helemaal 'clean'? Ik moet jammer genoeg nog 4 maanden, pfff.
Ik ben 54 kg en slik 30 mg per 2 dagen (ene dag 10 andere 20) dus 2250/54=41,67mg ipv de 'standaard' 120mg.
Maar ik moet wel zeggen dat mijn acne niet echt heel erg is vergeleken met andere, vandaar de lage dosering denk ik.
Nu ben ik zo goed als helemaal clean, geen break-out gehad oid, daar ben ik wel blij om.
Succes nog de komende vier maanden .
pi_74126276
Bij mij gaat het nog steeds goed met mijn kuur. Nu 5 weken bezig geloof ik (kan het nie meer goed bijhouden haha), en sinds de laatste twee weken nog maar 1 (grote) pukkel gehad. Ik klop het hier ter plekke ff af Da geeft de burger moed. Verder heb ik al eerder verteld dat ik me door mijn acne ging isoleren en het liefst zoveel mogelijk thuis zat en zo min mogelijk contact had met mensen. Ook nieuwe contacten heeel lang gemeden maar sinds ik het aan mijn vrienden uitgelegd heb en met enkele meiskes erover gepraat heb en ook complimenten krijg kan ik me er al steeds meer overheen zetten. Let wel: bij mij is het allemaal niet supererg maar veel rode vlekjes en zolang ik dat storend vind laat ik da ook merken naar anderen toe. Dus ben nu bezig knop om te zetten dat ik nog tot april moet slikken (da heb je als kerel van 1:98m en 93 kilo hehe), dat alles waarschijnlijk beter zal gaan en dan uiteindelijk die rode plekjes nog in overleg apart behandeld kunnen worden. Foto's erop zetten is voor mij nog best moeilijk, voor anderen denk ik ook. Ook al zitte we in het zelfde schuitje, maar mss in de toekomst toch maar eens doen ook om resultaten vast te leggen natuurlijk. Volgende week maandag dermatoloog voor 1e controle. Ben benieuwd, ook naar mijn bloed want kan vooral de alcoholische versnaperingen ERG moeilijk laten staan. Ben nou eenmaal een stevige drinker en da's moelijk te veranderen.

Vandaag nog een keer een dag op de bouw gewerkt voor de verandering en da valt toch wel een stuk zwaarder door die ROA. Maar goed, op tijd pauze voor de wauzen dan kom het goed.

Suc6 he groeten

Edit: Hoe zit het eigenlijk met skieen en ROA?? Mss gaan we nog een weekje naar de sneeuw maar is dat wel verstandig omdat je op de piste altijd snel verkleurd oftewel de uv straling volgens mij echt hoog is.

[ Bericht 6% gewijzigd door GeordyPride op 27-10-2009 21:45:51 ]
-je webicon was 512Kb groot, max. 100Kb toegestaan-
pi_74135348
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 20:36 schreef GeordyPride het volgende:
Bij mij gaat het nog steeds goed met mijn kuur. Nu 5 weken bezig geloof ik (kan het nie meer goed bijhouden haha), en sinds de laatste twee weken nog maar 1 (grote) pukkel gehad. Ik klop het hier ter plekke ff af Da geeft de burger moed. Verder heb ik al eerder verteld dat ik me door mijn acne ging isoleren en het liefst zoveel mogelijk thuis zat en zo min mogelijk contact had met mensen. Ook nieuwe contacten heeel lang gemeden maar sinds ik het aan mijn vrienden uitgelegd heb en met enkele meiskes erover gepraat heb en ook complimenten krijg kan ik me er al steeds meer overheen zetten. Let wel: bij mij is het allemaal niet supererg maar veel rode vlekjes en zolang ik dat storend vind laat ik da ook merken naar anderen toe. Dus ben nu bezig knop om te zetten dat ik nog tot april moet slikken (da heb je als kerel van 1:98m en 93 kilo hehe), dat alles waarschijnlijk beter zal gaan en dan uiteindelijk die rode plekjes nog in overleg apart behandeld kunnen worden. Foto's erop zetten is voor mij nog best moeilijk, voor anderen denk ik ook. Ook al zitte we in het zelfde schuitje, maar mss in de toekomst toch maar eens doen ook om resultaten vast te leggen natuurlijk. Volgende week maandag dermatoloog voor 1e controle. Ben benieuwd, ook naar mijn bloed want kan vooral de alcoholische versnaperingen ERG moeilijk laten staan. Ben nou eenmaal een stevige drinker en da's moelijk te veranderen.

Vandaag nog een keer een dag op de bouw gewerkt voor de verandering en da valt toch wel een stuk zwaarder door die ROA. Maar goed, op tijd pauze voor de wauzen dan kom het goed.

Suc6 he groeten

Edit: Hoe zit het eigenlijk met skieen en ROA?? Mss gaan we nog een weekje naar de sneeuw maar is dat wel verstandig omdat je op de piste altijd snel verkleurd oftewel de uv straling volgens mij echt hoog is.
Zonnebrand smeren voor op de piste? En foto's maken he... Ik vind et jammer dat ik dat niet gedaan heb om de 2 weken bijvoorbeeld. Het is juist leuk en misschien wel goed voor jezelf om te zien hoe snel je huid opknapt. Gaat je zelfvertrouwen ook van vooruit denk ik. Nu gaat het allemaal geleidelijk, en geloof me, op den duur gaat de vooruitgang je niet meer snel genoeg en denk je dat het niet meer helpt. Dus dat is juist goed te zien door bijv. foto's te maken.
pi_74136125
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 00:09 schreef niet_toegestaan het volgende:

[..]

Zonnebrand smeren voor op de piste? En foto's maken he... Ik vind et jammer dat ik dat niet gedaan heb om de 2 weken bijvoorbeeld. Het is juist leuk en misschien wel goed voor jezelf om te zien hoe snel je huid opknapt. Gaat je zelfvertrouwen ook van vooruit denk ik. Nu gaat het allemaal geleidelijk, en geloof me, op den duur gaat de vooruitgang je niet meer snel genoeg en denk je dat het niet meer helpt. Dus dat is juist goed te zien door bijv. foto's te maken.
Ja gewoon sunblock! Hoge factor. Heb ik deze zomer ook gedaan en bij mij is dat goed gegaan (zegt natuurlijk nog niet alles, haha zoveel mooie dagen waren er niet..)

Ik ben na een beetje fysieke inspanning nu echt buiten adem. Ik moet een half uurtje fietsen naar mn werk, krijg het dan echt enorm warm, iedereen haalt me ook nog eens in. Beetje suf. Ook met trappen lopen merk ik het. Ik hoop zo dat het gaat veranderen. Nu heb ik echt te weinig puf om actief te sporten, dat begint dus als ik pilvrij ben weer. Dan merk ik ook meteen of het aan die pillen ligt (of dat het misschien een gebrek aan sport is:D). Sporten jullie veel er naast? Lukt dat?
pi_74142370
Hallo allemaal,


Ik ben ook te suf, moet er niet aan denken om te sporten!
Ookal heb ik er soms dagen bij zitten dat ik me echt energiek voel, meestal voel ik me gewoon minder energiek dan ik denk ik voor die kuur deed.
1 ding scheelt wel en dat zei die derm ook, na zoveel maanden vergeet je een beetje hoe je je voelde voordat roa in je leven/lichaam kwam:)
En dat is wel zo...

Ben nu wel enorm benieuwd hoe snel je weer de oude wordt als je stopt met de roa kuur!!
Soms klapt je lichaam pas echt in elkaar als je ineens met medicijnen stopt en bij een ander knap je gewoon heel snel op, zonder eerst die ''down'' te hebben...

Wat betreft schilfers, mijn voorhoofd is nog niet zo erg geweest!! komt echt sinds het kouder buiten is!
Valt ook niet tegenop te scrubben en te smeren... dus ach ja... trekt vanzelf wel weer weg.
pi_74149428
Ik heb nog een tip misschien:
toen ik benzoylerpoxide gebruikte begon mijn huid ook erg te schilferen, me moeder heeft van de apotheek zo'n tube er staat op vaseline 50%. als ik dat op me gezicht smeerde was het de volgende dag meteen zonder schilfers, niet meer brandend en trekkerig. maar ik weet niet of dat goed is voor je huid? het is wel erg vettig
pi_74160878
Hier gaat het echt super Heb met nagenoeg geen lastige bijwerkingen (op wat droge lippen na) op weten te bouwen naar 30mg per dag en ben nu uhhh...een week of 6/7 bezig? Mijn huid is alweer bijna perfect en dankzij de Cetaphil (en het scrubben) is 'ie ook nog eens heel zacht en velletjes-vrij.
Moet eind november naar de dermatoloog en ben benieuwd wat 'ie dan zegt. Ik ben dan zo'n 12 weken bezig, en heb dan dus 2500mg binnen. Enerzijds denk ik dat ik zal moeten stoppen, want mijn acné is niet zo ernstig en na een maand Roa was het al zo goed als weg. Anderzijds denk ik dat ik nu eens door moet zetten naar de 120mg per kg, omdat dit alweer mijn 3e kuur is (de eerste 2 waren korte kuren) en ik er gewoon voorgoed vanaf wil (en dan moet ik zo'n 7500/8000mg binnen krijgen, en dus nog een half jaar door slikken).

Ik merk ook nog weinig met sporten trouwens; ik loop nog altijd 3x per week hard. Fitness doe ik wel minder, maar dat is meer omdat ik het te druk heb En mijn moeite met opstaan wijt ik aan het donker, ghehehe.

Succes ermee allemaal!
pi_74163527
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 19:38 schreef SterreMarit het volgende:
Hier gaat het echt super Heb met nagenoeg geen lastige bijwerkingen (op wat droge lippen na) op weten te bouwen naar 30mg per dag en ben nu uhhh...een week of 6/7 bezig? Mijn huid is alweer bijna perfect en dankzij de Cetaphil (en het scrubben) is 'ie ook nog eens heel zacht en velletjes-vrij.
Moet eind november naar de dermatoloog en ben benieuwd wat 'ie dan zegt. Ik ben dan zo'n 12 weken bezig, en heb dan dus 2500mg binnen. Enerzijds denk ik dat ik zal moeten stoppen, want mijn acné is niet zo ernstig en na een maand Roa was het al zo goed als weg. Anderzijds denk ik dat ik nu eens door moet zetten naar de 120mg per kg, omdat dit alweer mijn 3e kuur is (de eerste 2 waren korte kuren) en ik er gewoon voorgoed vanaf wil (en dan moet ik zo'n 7500/8000mg binnen krijgen, en dus nog een half jaar door slikken).

Ik merk ook nog weinig met sporten trouwens; ik loop nog altijd 3x per week hard. Fitness doe ik wel minder, maar dat is meer omdat ik het te druk heb En mijn moeite met opstaan wijt ik aan het donker, ghehehe.

Succes ermee allemaal!
Kijk, da´s nog eens mooi om te horen! Vraagje: hoe scrub jij je huid en met welk middel? Zou dat ook graag eens een keer proberen al zal het wel echt voorzichtig moeten want me huid is echt flinterdun aan het worden. En dat sporten merk ik eigenlijk ook niet, Loop ook 2/3 keer per week hard en da´s geen probleem.
-je webicon was 512Kb groot, max. 100Kb toegestaan-
pi_74177313
Ik zit nu 3 weken in mijn kuur en slik 2*20mg/dag maar ik merk er nog niet heel veel van. Als ik al deze verhalen lees heeft iedereen na 1maand een glad huidje. Terwijl dat van mij klein beetje minder puistjes heeft. Vooral bij de rechterwang maakt het nog niet heel veel verschil, ze komen en gaan die puistjes.

Neem ik de dosis fout in ofzo dat het niet goed werkt? En wat gebruiken jullie om jullie gezicht mee te wassen? Ik doe het nu alleen met wat water om mijn huid zo min mogelijk te irriteren.
Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
We should fuck each others mothers
pi_74216834
Wie van jullie zit er ook aan 60 mg of meer? Zou graag weten of jullie bijwerkingen ernstiger werden na een dergelijke verhoging.. Heb zelf namelijk al veel last van droge ogen, neerslachtigheid, moeheid, schilfering, erg droge lippen en zit nog maar op 40 mg.
-je webicon was 512Kb groot, max. 100Kb toegestaan-
pi_74217322
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 10:59 schreef GeordyPride het volgende:
Wie van jullie zit er ook aan 60 mg of meer? Zou graag weten of jullie bijwerkingen ernstiger werden na een dergelijke verhoging.. Heb zelf namelijk al veel last van droge ogen, neerslachtigheid, moeheid, schilfering, erg droge lippen en zit nog maar op 40 mg.
Ik heb dat ook allemaal alleen ik zit dan maar op de 20MG/dag. Moet ik zeggen dat ik dat de eerste maanden niet had maar nu merk ik het steeds meer. Maar misschien is het ook wel logisch als je al 9 maanden aan die pillen zit. Succes in ieder geval
hoi
pi_74226807
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 10:59 schreef GeordyPride het volgende:
Wie van jullie zit er ook aan 60 mg of meer?
Ik moet volgende week (als de bloedtest goed is) beginnen op 60 mg en als dat goed gaat, geloof het of niet, na een maand naar 120 mg per dag. Ik weeg dan ook 120 kg
pi_74227492
tvp
Ik krijg nog geld van je.
pi_74235331
Bijna 8 weken aan het spul en het is eigenlijk erger dan toen ik begon. Ik vind het maar raar, ik krijg om de 2 weken gewoon een hele grote breakout. Nu zijn 5 puisten 'samengesmolten' tot 1 grote. Geloof me, dat ziet er niet uit. Voel me ook altijd moe, lusteloos etc etc. Echt helemaal niets dit.
pi_74240827
Ja ikke! Ik weeg ong 60 kilo en slik inmiddels al een paar maanden 60 mg p/d. Hoge dosis.

En heb alles wat je (GP) noemt gehad. Waarbij de vermoeidheid me het zwaarst valt (nu. in het begin was het de sipheid, daar had ik toen heel erge last van).
Bij mij gaat het allemaal een beetje in fases. Vermoeidheid blijft. Bij andere dosis had ik alles minder, maar ik ben bv na fietsen nu al best wel moe. Trappenlopen. Voel me echt oud. Ik word elke dag met dichte ogen wakker. Druppels erin en dan gaat het weer. Droge huid/lippen enz. Ook, alleen nu heb ik alles met Aquaphor en creme best wel onder controle. Dips en stemmingswisselingen gaan in buien. Ik weet dat ik ze heb. Heb voor mezelf besloten dat ik een niks permanents beslis (bv over relatie achtige dingen, heb nu wel half iets, kan daar nogal wispelturig in zijn, beslissingen komen als dit uit mn bloed is, dat helpt wel, ik neem mn gevoel even niet 100% serieus). Haha om het schrikbeeld even compleet te maken, heb ook last van bloedneuzen.

Maar eigenlijk, allemaal samengevat, ik ben aan dit alles gewend. Je leert er een beetje mee omgaan en de laatste maanden vielen me stukken minder zwaar dan de eerste. Eigenlijk heb ik bij elke dosis va 40 mg wel bijwerkingen gevoeld en ik wilde er gewoon sneller vanaf, dus vandaar 60 (10,20 en 30 gingen best wel prima, maar dan zou het zo lang duren). Vandaag bij de derm geweest, ze was heel tevreden. Ik mag stoppen, de dosis is binnen! Ze zei ook dat het er goed uit ziet. Ik heb nog een strip liggen, ik neig een beetje ernaar om die af te maken (3 dgn), dan heb ik er alles aan gedaan.
pi_74245110
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 22:58 schreef missbutterfly het volgende:
Ja ikke! Ik weeg ong 60 kilo en slik inmiddels al een paar maanden 60 mg p/d. Hoge dosis.

En heb alles wat je (GP) noemt gehad. Waarbij de vermoeidheid me het zwaarst valt (nu. in het begin was het de sipheid, daar had ik toen heel erge last van).
Bij mij gaat het allemaal een beetje in fases. Vermoeidheid blijft. Bij andere dosis had ik alles minder, maar ik ben bv na fietsen nu al best wel moe. Trappenlopen. Voel me echt oud. Ik word elke dag met dichte ogen wakker. Druppels erin en dan gaat het weer. Droge huid/lippen enz. Ook, alleen nu heb ik alles met Aquaphor en creme best wel onder controle. Dips en stemmingswisselingen gaan in buien. Ik weet dat ik ze heb. Heb voor mezelf besloten dat ik een niks permanents beslis (bv over relatie achtige dingen, heb nu wel half iets, kan daar nogal wispelturig in zijn, beslissingen komen als dit uit mn bloed is, dat helpt wel, ik neem mn gevoel even niet 100% serieus). Haha om het schrikbeeld even compleet te maken, heb ook last van bloedneuzen.

Maar eigenlijk, allemaal samengevat, ik ben aan dit alles gewend. Je leert er een beetje mee omgaan en de laatste maanden vielen me stukken minder zwaar dan de eerste. Eigenlijk heb ik bij elke dosis va 40 mg wel bijwerkingen gevoeld en ik wilde er gewoon sneller vanaf, dus vandaar 60 (10,20 en 30 gingen best wel prima, maar dan zou het zo lang duren). Vandaag bij de derm geweest, ze was heel tevreden. Ik mag stoppen, de dosis is binnen! Ze zei ook dat het er goed uit ziet. Ik heb nog een strip liggen, ik neig een beetje ernaar om die af te maken (3 dgn), dan heb ik er alles aan gedaan.
Wow wat herkenbaar miss!!.. Vooral wat betreft dat beslissingen nemen, ik moet ook voorzichtig hierin zijn door mijn wispelturigheid. Heb ook al lang contact met een meisje, super aardig en daten liet ik altijd maar achterwege terwijl zij het maar al te graag wilde. Nu ze de reden weet waarom ik zo terughoudend ben geworden (verdomde littekentjes in me gezicht en acne op borst) voelt het allemaal wat beter en ze steunt me nu super hard. man, doet de mens goed.
-je webicon was 512Kb groot, max. 100Kb toegestaan-
pi_74257271
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 20:40 schreef GeordyPride het volgende:

[..]

Kijk, da´s nog eens mooi om te horen! Vraagje: hoe scrub jij je huid en met welk middel? Zou dat ook graag eens een keer proberen al zal het wel echt voorzichtig moeten want me huid is echt flinterdun aan het worden. En dat sporten merk ik eigenlijk ook niet, Loop ook 2/3 keer per week hard en da´s geen probleem.
Ik scrub mijn huid 1x per week met een scrub-spul...heb nu geloof ik die van Clearasil. Dat doe ik héél voorzichtig en 's avonds, zodat de roodheid een beetje weg kan trekken voordat ik de deur weer uit moet Daarnaast haal ik er dagelijks met een half-nat washandje de velletjes vanaf. En uiteraard smeer ik daarna extra dik Cetaphil erop =) En mijn huid is écht mooi, glad en zacht! Soms zit er wel een schraal plekje (die blijven wel terug komen), maar da's allemaal acceptabel. Ik ben er iig blij mee
pi_74257324
Succes iedereen! Dit heb ik jaren geleden ook geslikt, kan me nu nauwelijks meer voorstellen hoe het is met acne.
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_74257352
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 09:43 schreef dreamzk het volgende:
Ik zit nu 3 weken in mijn kuur en slik 2*20mg/dag maar ik merk er nog niet heel veel van. Als ik al deze verhalen lees heeft iedereen na 1maand een glad huidje. Terwijl dat van mij klein beetje minder puistjes heeft. Vooral bij de rechterwang maakt het nog niet heel veel verschil, ze komen en gaan die puistjes.

Neem ik de dosis fout in ofzo dat het niet goed werkt? En wat gebruiken jullie om jullie gezicht mee te wassen? Ik doe het nu alleen met wat water om mijn huid zo min mogelijk te irriteren.
Je bent nog maar net begonnen, echt niet iedereen heeft al na 3 weken een perfect gaaf huidje! Het ligt ook aan de ernst van de acne denk ik; in mijn geval was die absoluut niet ernstig (maar wel ergt hardnekkig). Volhouden dus, en maak eventueel wekelijks foto's zodat je vooruitgang beter kunt zien!

Ik was mijn gezicht enkel met water. Make-up haal ik eraf met reinigingsmelk, en meer gebruik ik niet. 1x per week scrubgel dus ook nog trouwens... Ik zou het lekker bij water houden, da's het beste lijkt me!

Succes ermee, en houd vol!
pi_74266835
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 18:21 schreef SterreMarit het volgende:

[..]

Je bent nog maar net begonnen, echt niet iedereen heeft al na 3 weken een perfect gaaf huidje! Het ligt ook aan de ernst van de acne denk ik; in mijn geval was die absoluut niet ernstig (maar wel ergt hardnekkig). Volhouden dus, en maak eventueel wekelijks foto's zodat je vooruitgang beter kunt zien!

Ik was mijn gezicht enkel met water. Make-up haal ik eraf met reinigingsmelk, en meer gebruik ik niet. 1x per week scrubgel dus ook nog trouwens... Ik zou het lekker bij water houden, da's het beste lijkt me!

Succes ermee, en houd vol!
Ja zelfde bij mij, het is niet heel ernstig alleen heel erg hardnekkig die acne op mn rechterwang en daar doe ik het juist voor. En daar verdwijnt het juist niet echt. Merk het nu wel steeds meer, huid rood en schilferig als ik wakker word, heel erg droge lippen met velletjes die loshangen en last van mijn rechter oog. Had daar altijd al een kleine plekje dat snel uitdroogde als het koud werd (heb ik cortisone creme voor) maar met die ROA doet nu ook mn hele rechter ook zo nu en dan pijn.

Ah well, maandag bloed prikken en vrijdag afspraak. Eens zien wat de derma zegt
Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
We should fuck each others mothers
pi_74272829
Ik ben nu zo goed als puistvrij. Maar heb nog wel last van echt littekenweefsel. Ook zijn de poriën op mijn wangen (vlak onder mijn oog zeg maar, naast mijn neus) te zien en dan gedeelte is ook altijd een beetje rood. Ik wil daar gewoon vanaf, ik ben het zat. Ik wil gewoon zo'n huid op mijn gezicht als ie er op mijn armen ook uitziet.

Kun je dit regelen via de dermatoloog..? Hoewel die net deed of mijn huid er nu prima uitzag, dat waren zijn woorden. Maar ik ben nog niet tevreden. Mensen die dit ook hebben? En hoe kom ik bij de oplossing?
pi_74282331
quote:
Op zondag 1 november 2009 12:03 schreef niet_toegestaan het volgende:
Ik ben nu zo goed als puistvrij. Maar heb nog wel last van echt littekenweefsel. Ook zijn de poriën op mijn wangen (vlak onder mijn oog zeg maar, naast mijn neus) te zien en dan gedeelte is ook altijd een beetje rood. Ik wil daar gewoon vanaf, ik ben het zat. Ik wil gewoon zo'n huid op mijn gezicht als ie er op mijn armen ook uitziet.

Kun je dit regelen via de dermatoloog..? Hoewel die net deed of mijn huid er nu prima uitzag, dat waren zijn woorden. Maar ik ben nog niet tevreden. Mensen die dit ook hebben? En hoe kom ik bij de oplossing?
Ja heel herkenbaar. Ook zo goed als puistvrij maar heel veel rode vlekjes rond mijn mond. Anderen zeggen dan van ik zie niks aan jou en iedereen heeft wel eens wat. Dat is allemaal goed bedoeld maar ik wil ook zekerheid dat die wegtrekken terwijl ze er al zooo lang staan. En dan dat je nog een half jaar moet wachten voordat microdermabrasie mogelijk is pff.
-je webicon was 512Kb groot, max. 100Kb toegestaan-
pi_74284534
Ik heb nu sinds een weekje Minocycline en Differine. De rode plekken en schilfers vind ik nog meevallen, dat is makkelijk weg te krijgen met een crème oid, maar ik heb soms een spontane bloeding van een ontsteking. Dit is dan niet ff 1 druppeltje maar is echt flink wat bloed, in principe springt de ontsteking vanzelf open.
Is hier iets tegen te doen om dat iig uit te stellen want het is nogal erg vervelend als dat in het openbaar gebeurd
pi_74286254
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 03:08 schreef GeordyPride het volgende:

[..]

Wow wat herkenbaar miss!!.. Vooral wat betreft dat beslissingen nemen, ik moet ook voorzichtig hierin zijn door mijn wispelturigheid. Heb ook al lang contact met een meisje, super aardig en daten liet ik altijd maar achterwege terwijl zij het maar al te graag wilde. Nu ze de reden weet waarom ik zo terughoudend ben geworden (verdomde littekentjes in me gezicht en acne op borst) voelt het allemaal wat beter en ze steunt me nu super hard. man, doet de mens goed.
Ja ik merk dat ik wat wispelturig en soms wat grimmig ben. Persoonlijk denk ik dat ik eigenlijk niet zo ben. Dus heb ik besloten om bepaalde dingen even naast me neer te leggen. Ik slik dit weekend de laatste pilletjes en dan is het echt over, dus echt veel stel ik niet uit (haha ik kwam vrij laat tot deze conclusie, paar woedeaanvallen verder). Misschien dat ik het een maandje geef. Kijken of ik dan weer mezelf ben? Wel goed dat je er over hebt gepraat trouwens! Succes!
pi_74287999
Iemand hier die uit eigen ervaring kan vertellen hoe de combinatie alcohol/roaccutane valt?
Sneller dronken/misselijk/duizelig/brak?
Iemand hier die verdere gezondheidsproblemen heeft gehad omdat hij of zij stevig door is blijven zuipen tijdens de kuur? Of juist iemand die tijdens een roaccutane kuur wodka als water dronk en nergens last van had?

Ik zit aardig te twijfelen of ik aan de roaccutane zal beginnen. Dit omdat alcohol een groot onderdeel is van mijn sociale leven (jaja student). Alcohol gebruik inperken kan wel, maar dan nog zal ik waarschijnlijk op een biertje of 15-20 in de week zitten.. 5 maanden voor de tv zitten met Gerard Joling op zie ik ook niet zo zitten.

De dermatoloog vertelde dat er eigenlijk vrij weinig bekend is over de zwaarte van de combinatie alcohol en roaccutane(o.a. op de lever). Hij zei dat hij niks anders kon doen dan het drinken van alcohol simpelweg afraden.

[ Bericht 2% gewijzigd door SjoerdZwoerd op 01-11-2009 20:10:57 ]
pi_74292615
quote:
Op zondag 1 november 2009 20:05 schreef SjoerdZwoerd het volgende:
Iemand hier die uit eigen ervaring kan vertellen hoe de combinatie alcohol/roaccutane valt?
Sneller dronken/misselijk/duizelig/brak?
Iemand hier die verdere gezondheidsproblemen heeft gehad omdat hij of zij stevig door is blijven zuipen tijdens de kuur? Of juist iemand die tijdens een roaccutane kuur wodka als water dronk en nergens last van had?

Ik zit aardig te twijfelen of ik aan de roaccutane zal beginnen. Dit omdat alcohol een groot onderdeel is van mijn sociale leven (jaja student). Alcohol gebruik inperken kan wel, maar dan nog zal ik waarschijnlijk op een biertje of 15-20 in de week zitten.. 5 maanden voor de tv zitten met Gerard Joling op zie ik ook niet zo zitten.

De dermatoloog vertelde dat er eigenlijk vrij weinig bekend is over de zwaarte van de combinatie alcohol en roaccutane(o.a. op de lever). Hij zei dat hij niks anders kon doen dan het drinken van alcohol simpelweg afraden.
Mijn derma zei minderen met de alcohol. Ik ben ook student en ik begin de avond meestal met wat fris (heel verneukt voel je je dan) maar je wordt (iig ik) veel sneller dronken. Morgen bloedprikken dus dan zien we wel hoe mn leverwaardes zijn. Gelukkig deze periode tentamens dus heel weinig alcohol gedronken

Voor zover ik weet heeft het niet veel effect op de kuur zelf alleen dat het een extra belasting voor je lever is. En dat is niet echt heel gezond. Maar ik zal je er niet teveel zorgen over maken, je moet je eigen grenzen maar aftasten en als je na 2 biertjes al dronken bent, heb je dan iig een goedkoop avondje
Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
We should fuck each others mothers
pi_74306320
Dit topic is vervloekt. Iedere keer als ik ga kijken krijg ik de avond een puist erbij. Nouja, een paar van die onderhuidse bulten komen er dan uit.

Overal status: Mijn huid ziet er goed uit op 2 rode wondjes na.
Alleen onder mijn kin voelt hij zeker nog niet egaal. Hele kleine bultjes alleen je kunt ze niet uitdrukken en ze gaan niet weg. (Anders dan de grotere onderhuidse bulten)

Bijwerkingen:

- Schilferige droge huid en lippen.
- Rugpijn
- Slecht concentratievermogen
- Lichte huiduitslag als ik mijn huid niet insmeer (Armen)
- Een sneetje op mijn arm die ik 2 weken geleden heb opgeleden is nog steeds bezig met genezen.

Nouja dat is het dan verder. Morgen weer na de derma. Dit zou eigenlijk mijn laatste maand moeten zijn maar ik ga gewoon vragen of ik er nog 2 maanden bij mag doen.

Schoon voor kerst lijkt me wel erg fijn.

Succes iedereen!
pi_74309394
Ik had net ff een grappig momentje door roac. Je geloof het bijna niet he.

Ik ben op maandag altijd vrij en slaap ik ff uit. Nu was ik rond kwart voor 10 wakker en ging ongeveer kwart voor 11 naar beneden om ff te ontbijten. Dus ik sta daar een beschuitje te smeren en me moeder zat aan de tafel. Dus ik moest ff een dikke gaap doen. Begint mijn moeder opeens te lachen..:"Je lijkt wel een oude kerel te gapen!:P".

Tsjah, roac houd mij nogal moe he. Mijn moeder weet ook niet volgens mij watvoor medicijn ik eigenlijk gebruik. Ze heeft wel de pilletjes eens zien liggen, maar goed, dat zijn mijn zaken.
pi_74312885
17 week aan de roa
ik moet nog iets van 6a7 week aan de roa, maar ik heb nog steed van die onderhuide puisten.

eerste maanden zag ik goed resultaat maar de laatste maanden zie ik geen verschil meer.
verder heb ik ook dat mijn voorhoofd een normale kleur heeft en de rest van mijn gezicht wat rood achtig niet echt een normale kleur
ik ben over het resultaat dus nog niet echt tevreden
ik hoop dat die onderhuidse ance ook nog gaat weg trekken in deze laatste weken
pi_74313209
Nou vandaag bij de derm geweest. Ben 6 weken bezig en mijn bovenlip zit nog steeds erg rood. Oude wondjes die maar niet herstellen. Blijkt dat het een vaatprobleem is geworden waar laserbehandeling oid ook weinig bij helpt. Krijg verder geen pukkels meer, maar ja nu zie ik pas wat de schade is, enorme roodheid schrale huid en heb maar amper hoop dat dat nog ooit goed komt.
-je webicon was 512Kb groot, max. 100Kb toegestaan-
pi_74355463
De afgelopen week ervaar ik dat ik flink sneller 'bloos' en rode oren krijg, zowel wanneer ik het erg warm heb en in sociale situaties. Mijn gezicht wordt roder, mijn oren worden donker rood en voelen echt heel warm aan. Het duurt ook best een tijdje voordat het wegtrekt.

Hiervoor had ik daar nooit last van. Als ik een beetje Google vind ik inderdaad een flink aantal mensen die daar ook last van hebben gekregen door Roaccutane. Waar ik van schrik is dat een aantal mensen daarbij ook zeggen dat het niet weggaat, zelfs niet als je met roa bent gestopt!!

Herkend iemand hier deze symptomen? Zo ja, is het (uiteindelijk) weer weggegaan?
pi_74355687
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 17:10 schreef FixSequence het volgende:
De afgelopen week ervaar ik dat ik flink sneller 'bloos' en rode oren krijg, zowel wanneer ik het erg warm heb en in sociale situaties. Mijn gezicht wordt roder, mijn oren worden donker rood en voelen echt heel warm aan. Het duurt ook best een tijdje voordat het wegtrekt.

Hiervoor had ik daar nooit last van. Als ik een beetje Google vind ik inderdaad een flink aantal mensen die daar ook last van hebben gekregen door Roaccutane. Waar ik van schrik is dat een aantal mensen daarbij ook zeggen dat het niet weggaat, zelfs niet als je met roa bent gestopt!!

Herkend iemand hier deze symptomen? Zo ja, is het (uiteindelijk) weer weggegaan?
Heey FixSequence, je kan deze vraag beter in het topic 'Na de Roaccutanekuur' stellen want daar zijn ze er al mee gestopt dus als je vragen heb of het na de ROA kuur nog steeds zo blijft dan is het handig om het daar te stellen. Ik heb het trouwens ook! Succes ermee!
hoi
pi_74355988
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 17:16 schreef jg888 het volgende:

[..]

Heey FixSequence, je kan deze vraag beter in het topic 'Na de Roaccutanekuur' stellen want daar zijn ze er al mee gestopt dus als je vragen heb of het na de ROA kuur nog steeds zo blijft dan is het handig om het daar te stellen. Ik heb het trouwens ook! Succes ermee!
Ok, thx. Ik zal daar wel iets posten. Heeft jouw dermatoloog iets gezegd of het blozen/rood worden? Is het een normale bijwerking? Mijn dermatoloog had er niets over gezegt en het stond volgens mij ook niet in de bijsluiter. Vandaar dat ik er een beetje bezorgt over ben.
pi_74359932
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 17:10 schreef FixSequence het volgende:
De afgelopen week ervaar ik dat ik flink sneller 'bloos' en rode oren krijg, zowel wanneer ik het erg warm heb en in sociale situaties. Mijn gezicht wordt roder, mijn oren worden donker rood en voelen echt heel warm aan. Het duurt ook best een tijdje voordat het wegtrekt.
Die rode oren zijn zo herkenbaar . Ik heb er zo'n beetje elke dag 'last' van.
Dat blozen heb ik dan weer niet.
pi_74362308
Nog een dag of een paar dagen en dan stop ik ermee!
pi_74369244
mmm...ik gebruik nu minocycline....die behoort tot de tetracyclinen....ik mag nu dus geen roa slikken....wtf....
Ik krijg nog geld van je.
pi_74369641
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 20:27 schreef ExtremeBanaan het volgende:
Nog een dag of een paar dagen en dan stop ik ermee!
Kuur dan klaar of kap je er gewoon uit je zelf mee?

Ik zelf heb nog 3 pilletjes liggen en dan klaar.
pi_74391899
Nog 11 pilletjes .. 16 nov naar de dermatoloog. Heb dan 2 maanden 20mg p/d, kwa puisten is het bijna weg maar daar heb ik nooit zo last van gehad. Tis bij mij meer rode neus en daar langs zeg maar.. dat is door de Roacctune alleen maar roder geworden -.-

Mag je dan meteen beginnen met een verhoging bijv. 40mg p/d? of moet je eerste enkele maanden wachten voor nieuwe kuur?
pi_74392026
Ik ga vrijdag ook weer naar de derma na 1 maand roa. Eerste 2 weken 1x20mg per dag en de laatste 2 weken 2x20mg per dag gehad, en om eerlijk te zijn. Het heeft geen reet geholpen. Huid is alleen maar droger en roder geworden en de puistjes zijn alleen maar erger geworden. Ligt dat eraan dat die pillen niet goed worden opgenomen ofzo? Of moet de dosis verhoogd worden?
Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
We should fuck each others mothers
pi_74392815
Je moet geduld hebben, resultaat zie je pas na 5-6 weken zo was het bij mij teminste.. Nou je ziet kleine verbetering. Het is er nou niet echt mooier opgeworden maar ik merk wel dat het erg goed helpt. En dat er geen nieuwe puistjes meer bij komen. Hoop dat ik verhoging krijg.

Na 2 maanden 20mg p/d geslikt te hebben kun je dan meteen verhoging krijgen of moet er een pauze tussen zitten voordat je weer mag beginnen???
pi_74392951
quote:
Op woensdag 4 november 2009 18:11 schreef d0tz het volgende:
Je moet geduld hebben, resultaat zie je pas na 5-6 weken zo was het bij mij teminste.. Nou je ziet kleine verbetering. Het is er nou niet echt mooier opgeworden maar ik merk wel dat het erg goed helpt. En dat er geen nieuwe puistjes meer bij komen. Hoop dat ik verhoging krijg.

Na 2 maanden 20mg p/d geslikt te hebben kun je dan meteen verhoging krijgen of moet er een pauze tussen zitten voordat je weer mag beginnen???
Bij mij komen er dus wel meer puistjes bij. Ik had het niet zo heel ernstige acne, alleen redelijk resistente. Nu komen er alleen maar meer van die klote pukkeltjes bij. Bleeeh, maar even kijken wat de derma dan zegt
Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
We should fuck each others mothers
pi_74393389
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 23:13 schreef niet_toegestaan het volgende:

[..]

Kuur dan klaar of kap je er gewoon uit je zelf mee?

Ik zelf heb nog 3 pilletjes liggen en dan klaar.
Kuur is dan klaar. Begon 6 maart, kuur van 8 maanden is dus 6 november. Heb nog 2 doosjes over ong.
pi_74394077
Dinsdag naar de derma geweest.

Bloed was allemaal in orde. Ik ga gewoon door met 70 MG/dag tot begin van januari. En dan kijken we hoe het gaat. Dan langzaam afbouwen tot 10 mg elke dag.

Tot nu toe is mijn huid wel prima. =) Wel heb ik op mijn rechterwang (al een tijdje) last van een soort hele kleine witte plekjes/pultjes (1 mm) het zijn geen pukkeltjes maar meer een soort littekens. Ik hoop dat ze nog wegtrekken maar gelukkig heb ik geen enkel putje waar dan ook.
Wat kijk ik verschrikkelijk naar de kerst periode uit! (Door mijn huid)

Bijwerkingen het zelfde als de vorige keer.

Succes mensen!
pi_74394629
Ben nu sinds een week gestopt met biergist pillen en mijn huid is gelijk weer een stuk erger geworden. Gebruikte het al heeeel lang, maar het werkte dus blijkbaar wel Ben er toch maar mee gestopt omdat ik na mijn roaccutane kuur gewoon helemaal geen dingen meer wil slikken
pi_74394921
Ow ik mag toch roa slikken van mijn dermatoloog.

Ik gebruik wel minocilinne...dus moet een week wachten voordat ik kan gaan beginnen met de roa kuur. 20mg per dag. Is dat veel?
Ik krijg nog geld van je.
pi_74396005
quote:
Op woensdag 4 november 2009 19:11 schreef Rnie het volgende:
Ow ik mag toch roa slikken van mijn dermatoloog.

Ik gebruik wel minocilinne...dus moet een week wachten voordat ik kan gaan beginnen met de roa kuur. 20mg per dag. Is dat veel?
Volgens mij is dat een standaard hoeveelheid in het begin om je lichaam eraan te laten wennen.
Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
We should fuck each others mothers
pi_74396515
Ik heb nog 1 pilletje liggen, en die gaat morgenochtend op. Dan klaar met 3 maanden kuur.

Puisten zijn dus zo goed als verdwenen, zo af en toe nog is wat. Ojah, kaaklijn is nog probleemzone. Maar krijg een smeersel wat het van buitenaf moet gaan remmen. Huid is eigenlijk niet veel mooier, zijn wat andere dingen bijgekomen wat het weer minder maakt, mja.

Trouwens. Is er nog hoop dat ik ooit weer zoals vroeger gewoon onder de douche stap en wakker kan worden zonder een of andere zalf op mijn gezicht te smeren? Ik hoop het wel, want ik vind dat vettige spul toch wel vies om mee rond te lopen.
pi_74410816
quote:
Op woensdag 4 november 2009 19:37 schreef dreamzk het volgende:

[..]

Volgens mij is dat een standaard hoeveelheid in het begin om je lichaam eraan te laten wennen.
De dagelijkse dosis is afhankelijk van de dermatoloog en van jezelf. Als jij er heel snel van af wil zijn, dan kan je bijvoorbeeld 80mg/per dag nemen. Maar dan heb je die periode wel meer en ergere bijwerkingen. Als je 20mg/per dag zou nemen duurt de kuur zelf langer maar in die periode heb je wel minder erge bijwerkingen.
Zelf slik ik dus 20mg/per dag en ben nu al meer dan 9 maanden bezig. Moet nog wel paar maanden zodat ik de volledige totale hoeveelheid heb ingenomen. Ik wil heel graag van die pillen af, maar ik doe liever in 1x een lange kuur waarbij ik de totale hoeveelheid binnen hebt en waarbij de kans dus klein is dat ik nog 1 kuur moet nemen. Dan dat ik nu stop en dat ik te vroeg ben gestopt en dat ik dan over paar maanden nog een keer moet. Dat zou ik dus echt niet doen! Dus even doorbikkelen en kan niet wachten tot ik mijn volledige hoeveelheid heb bereikt!
hoi
pi_74414180
70/80 mg/dag
Ik heb maximaal 20 mg/dag geslikt en dat voor 'maar' 5 maanden
pi_74422961
quote:
Op donderdag 5 november 2009 11:48 schreef Butterfly91 het volgende:
70/80 mg/dag
Ik heb maximaal 20 mg/dag geslikt en dat voor 'maar' 5 maanden
Ikke voor iets van 3/4 maanden 60 mg per dag. Ik weeg 60 kilo (daar hangt het natuurlijk ook vanaf, waarsch ook qua bijwerkingen). Ik kon dus niet meer per dag. Daarvoor bouwde ik het op (in totaal iets van 6,5 maand). Ik wilde ook perse die 120 mg per kilo binnen hebben. Ben er nu bijna een week vanaf. Mijn huid is nu nog droog, maar ik ben waarschijnlijk wat te ongeduldig. Rustig afwachten. Ik ben benieuwd.
pi_74433177
quote:
Op donderdag 5 november 2009 16:02 schreef missbutterfly het volgende:

[..]

Ikke voor iets van 3/4 maanden 60 mg per dag. Ik weeg 60 kilo (daar hangt het natuurlijk ook vanaf, waarsch ook qua bijwerkingen). Ik kon dus niet meer per dag. Daarvoor bouwde ik het op (in totaal iets van 6,5 maand). Ik wilde ook perse die 120 mg per kilo binnen hebben. Ben er nu bijna een week vanaf. Mijn huid is nu nog droog, maar ik ben waarschijnlijk wat te ongeduldig. Rustig afwachten. Ik ben benieuwd.
O op die manier. Bij mij zei de dermatoloog wat ik moest innemen en ik vond het wel best eigenlijk, we hebben het niet over verhoging van de dosering gehad. Mijn acne was ook niet dusdanig erg, alleen erg hardnekkig. Ik weeg 54 kg dus 60 mg had voor mij ook een optie kunnen zijn, maar tot nu toe ben ik tevreden met de 20/10 mg die ik tot nu toe heb. Aan het einde van mijn kuur zit ik op 40 mg/kg, maar als het terugkomt dan ga ik weer naar de derma voor een nieuwe kuur, met als het nodig is een hogere dosering.
Succes nog met de nasleep van je kuur.

[ Bericht 0% gewijzigd door Butterfly91 op 05-11-2009 23:11:22 ]
pi_74438923
quote:
Op zondag 1 november 2009 21:21 schreef dreamzk het volgende:

[..]

Mijn derma zei minderen met de alcohol. Ik ben ook student en ik begin de avond meestal met wat fris (heel verneukt voel je je dan) maar je wordt (iig ik) veel sneller dronken. Morgen bloedprikken dus dan zien we wel hoe mn leverwaardes zijn. Gelukkig deze periode tentamens dus heel weinig alcohol gedronken

Voor zover ik weet heeft het niet veel effect op de kuur zelf alleen dat het een extra belasting voor je lever is. En dat is niet echt heel gezond. Maar ik zal je er niet teveel zorgen over maken, je moet je eigen grenzen maar aftasten en als je na 2 biertjes al dronken bent, heb je dan iig een goedkoop avondje
Thnx
Vandaag de Roaccutane opgehaald. Na het weekend ga ik er mee beginnen.
Ben benieuwd hoe het zal gaan als iemand in de kroeg biertje nummer 10 in mn handen drukt en ik eigenlijk zou moeten zeggen 'nee dankje ik hoef dat biertje niet want ik zit aan een medicijn tegen puisten, doe mij maar een colaatje'.
Normaal gesproken ben ik op vrijdag- en zaterdag-avonden een wandelend drankorgel ja.
pi_74442100
quote:
Op donderdag 5 november 2009 23:08 schreef SjoerdZwoerd het volgende:

[..]

Thnx
Vandaag de Roaccutane opgehaald. Na het weekend ga ik er mee beginnen.
Ben benieuwd hoe het zal gaan als iemand in de kroeg biertje nummer 10 in mn handen drukt en ik eigenlijk zou moeten zeggen 'nee dankje ik hoef dat biertje niet want ik zit aan een medicijn tegen puisten, doe mij maar een colaatje'.
Normaal gesproken ben ik op vrijdag- en zaterdag-avonden een wandelend drankorgel ja.
5 bier en 2 baco gehad vanavond en ik kan vrij weinig meer. Alles duizelt alweer. Op dit soort momenten baal ik wel van de kuur. Al mijn vrienden voelen zich prima en ik ben de enige die zich kut voelt en eerder naar huis moet. Nog 3 maanden en dan ben ik ervan af
Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
We should fuck each others mothers
pi_74444672
Ik ben nu dus al 9 maanden met 20mg/per dag bezig en ik heb vroeger veel gesport en ook voordat ik aan de ROA kuur begon had ik een goede conditie. Echter heb ik nu dus 9 maanden niet echt meer gesport, voor de ROA kuur trainde ik (hardlopen, gewichten, enz.) Natuurlijk fiets ik wel en loop ik naar het station en naar school..het is niet dat ik thuiis heel de dag op de bank zit. Maar als ik nu dus 5 min hardloop dan voel ik gelijk pijn in mijn enkels. Ik merk echt dat de ROA mijn gewrichten en spieren heeft aangetast/slapper gemaakt.
Hebben jullie dat ook???
hoi
pi_74458118
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 03:02 schreef dreamzk het volgende:

[..]

5 bier en 2 baco gehad vanavond en ik kan vrij weinig meer. Alles duizelt alweer. Op dit soort momenten baal ik wel van de kuur. Al mijn vrienden voelen zich prima en ik ben de enige die zich kut voelt en eerder naar huis moet. Nog 3 maanden en dan ben ik ervan af
Tijdelijk overstappen op ghb. Ghb wordt moeiteloos omgezet door het lichaam en er komen geen giftige afvalstoffen vrij. Het levert geen extra belasting op voor de lever en nieren.
Bij lage dosering toch een fijne alcohol-achtige roes. Zonder de de kater de volgende ochtend.
En je hebt ook nog eens een excuus om weinig alcohol te drinken aangezien veel alcohol en ghb geen goede combinatie is.
Disclaimer: gebruik geen ghb.
pi_74459203
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 16:32 schreef SjoerdZwoerd het volgende:

[..]

Tijdelijk overstappen op ghb. Ghb wordt moeiteloos omgezet door het lichaam en er komen geen giftige afvalstoffen vrij. Het levert geen extra belasting op voor de lever en nieren.
Bij lage dosering toch een fijne alcohol-achtige roes. Zonder de de kater de volgende ochtend.
En je hebt ook nog eens een excuus om weinig alcohol te drinken aangezien veel alcohol en ghb geen goede combinatie is.
Disclaimer: gebruik geen ghb.
Ghb reserveer ik voor de vrouwtjes die ik mee naar huis sleur

OT: vandaag bij de derma geweest, alles gaat goed maar ze is wel van plan om mij nog 5maanden aan 40mg/dag te houden. Ook direct een afspraak gemaakt bij de huidtherapeut om de laatste kleine pukkeltjes weg te halen.
Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
We should fuck each others mothers
pi_74467619
Hoi,

Ik heb nu 3 maanden aan de 2*20mg per dag roaccutuane gezeten en ben nu zo goed als puistvrij. Alleen mijn kaken wil zich nog wel is wat ophopen. Gister laatste pilletje genomen en mijn dermatoloog heeft mij nu dus Duac acne gel voorgeschreven. Alle info erover is hier te vinden: http://www.consumed.nl/medicijnen/6964/Duac%C2%AE_Acne_Gel

Maar.. Nu heb ik een paar vraagjes. Ik heb dit topic een hele tijd gevolgd en onder je kuur mocht je absoluut geen gekke dingen doen met je huid, en minimaal 3 maanden er na ook niet. Nu krijg ik toch dit voorgeschreven, en werkt dus als Clindamycine en benzoylperoxide. Het lijkt me dus vrij heftig spul.

Ik vond mijn dermatoloog al een beetje een mafkees en ik wil niet riskeren dat ik hiermee mijn huid verneuk. Heeft iemand ervaringen met dit spul? Kan ik het gebruiken na 3 maanden roac geslikt te hebben?

Bedankt alvast.
pi_74488116
Ik ben nu sinds eergisteren niet meer aan de pillen! Moet zeggen ben echt super blij met het resultaat!
pi_74494284
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 18:43 schreef ExtremeBanaan het volgende:
Ik ben nu sinds eergisteren niet meer aan de pillen! Moet zeggen ben echt super blij met het resultaat!
Gefeliciteerd!
pi_74500954
Bijna op 9 weken 20 mg, en weer een complete breakout erbij. Lijkt totaal niet te werken als ik eerlijk ben. Me huid is wel een stuk gladder en minder grauwig, maar de puisten en onderhuidse enorme bobbels blijven gewoon komen.
pi_74502861
quote:
Op zondag 8 november 2009 10:35 schreef BasilicumPlant het volgende:
Bijna op 9 weken 20 mg, en weer een complete breakout erbij. Lijkt totaal niet te werken als ik eerlijk ben. Me huid is wel een stuk gladder en minder grauwig, maar de puisten en onderhuidse enorme bobbels blijven gewoon komen.
Ik moest de eerste 2 maanden op 10 mg/dag en zit nu 2 maanden op 20 mg/dag en sinds kort gaat het eigenlijk pas echt goed. Ik heb ook om de zoveel tijd een nieuwe outbreak gehad, alleen werden ze steeds iets minder. Met lage dosis duurt het ook gewoon wat langer. Geduld hebben en dan komt het vanzelf goed
pi_74505398
Ik ben nu bezig met pillenkuurtje in combinatie met benzoylperoxide, en eventueel later nog de Jasmin pil erbij. Als dit niet werkt dan wordt het toch echt tijd voor de Roa, maar als ik het hier zo lees duurt het ook best lang voordat die echt goed werkt bij sommigen? Bovendien zit ik in m'n examenjaar, dus ik moet mijn concentratie wel blijven behouden. Roa schijnt het concentratievermogen soms nogal tegen te werken...
pi_74514157
quote:
Op zondag 8 november 2009 13:56 schreef -Strawberry- het volgende:
Ik ben nu bezig met pillenkuurtje in combinatie met benzoylperoxide, en eventueel later nog de Jasmin pil erbij. Als dit niet werkt dan wordt het toch echt tijd voor de Roa, maar als ik het hier zo lees duurt het ook best lang voordat die echt goed werkt bij sommigen? Bovendien zit ik in m'n examenjaar, dus ik moet mijn concentratie wel blijven behouden. Roa schijnt het concentratievermogen soms nogal tegen te werken...
Welke anticonceptie heb je nu dan? Toch niet mycrogynon? Dan zou ik nu maar naar jasmin gaan... of marvelon, mercilon. Volgens mij acne technisch allemaal iets handiger...

Roa heeft idd wel wat bijwerkingen, misschien idd niet heel handig voor concentratie, dat is voor iedereen anders. Kan me wel voorstellen dat je dat met je eindexamen liever niet op gokt. Succes!

[ Bericht 0% gewijzigd door missbutterfly op 08-11-2009 19:18:46 ]
pi_74550310
yow inmiddels een week op 60mg ipv 40. Merk nog niet echt veel van extra bijwerkingen. Mijn borst herstelt zich nu heel hard gelukkig. In het gezicht wisselend, ene week zien de ex pukkels er roder uit dan de andere.


Oh ja hier nog een voorbeeld van iemand die wekelijks zijn vooruitgang bij hield. Een goei voorbeeld dat ROA op de lange termijn zijn werk doet. Vooral ook nog de resultate NA de kuur
http://mdlestat.blogs.com(...)neck_progress_p.html
-je webicon was 512Kb groot, max. 100Kb toegestaan-
pi_74556590
quote:
Op maandag 9 november 2009 19:29 schreef GeordyPride het volgende:
yow inmiddels een week op 60mg ipv 40. Merk nog niet echt veel van extra bijwerkingen. Mijn borst herstelt zich nu heel hard gelukkig. In het gezicht wisselend, ene week zien de ex pukkels er roder uit dan de andere.


Oh ja hier nog een voorbeeld van iemand die wekelijks zijn vooruitgang bij hield. Een goei voorbeeld dat ROA op de lange termijn zijn werk doet. Vooral ook nog de resultate NA de kuur
http://mdlestat.blogs.com(...)neck_progress_p.html
Bij die 1e dude duurt die breakout echt vies lang. Hij heeft het ook wel heeeel erg tbh.

Hoe scheert zo'n iemand zich ook in godsnaam. Moet een fucking marteling zijn..?
pi_74559031
Hallo lui,

Ik zit in mijn 9e week van roaccutan, ik heb eerst 7 weken 40 mg/dag geslikt en nu slik ik 60 mg/dag, met een lichaamsgewicht van 60 kilo. Mijn acne verslechterde aanzienlijk toen ik aan roaccutan begon, in week 6 kreeg ik een enorme breakout en een dag daarna droogde alles plots uit, sindsdien geen nieuwe puisten meer gehad
Bijwerkingen: lippen kapot, binnenkant neus zeer droog, geen depressie, vermoeidheid etc...
pi_74563032
quote:
Op zondag 8 november 2009 18:32 schreef missbutterfly het volgende:

[..]

Welke anticonceptie heb je nu dan? Toch niet mycrogynon? Dan zou ik nu maar naar jasmin gaan... of marvelon, mercilon. Volgens mij acne technisch allemaal iets handiger...

Roa heeft idd wel wat bijwerkingen, misschien idd niet heel handig voor concentratie, dat is voor iedereen anders. Kan me wel voorstellen dat je dat met je eindexamen liever niet op gokt. Succes!
Op dit moment gebruik ik even niets. Ik heb de gewone anticonceptie pil gehad (geen idee welke dat dan is) en daarna nog de diane, maar die deed niet veel voor mij. Ik ga morgen jasmin bij de apotheek ophalen en zien of dat wel effect heeft in combinatie met dit andere spul.
En na mijn examens heb ik 4 maanden vakantie, dus dan kan ik eventueel altijd nog beginnen met Roa.
pi_74572615
Hoe zit het met vaseline.. Zorgt dat er voor dat je eerder puisten krijgt omdat het de boel verstopt?

Ik wil namelijk overstappen naar vaseline (voor het gezicht) en wel deze: http://www.beautydiscover(...)ende_body_butter.jpg Het smeert zo makkelijk, ziet er niet vet uit in tegenstelling tot de koelzalf die ik nu gebruik: http://shop.fagron.nl/images/item_images/medium/2721.jpg

Andere die ook vaseline gebruiken voor het gezicht?
pi_74591897
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 14:20 schreef niet_toegestaan het volgende:
Hoe zit het met vaseline.. Zorgt dat er voor dat je eerder puisten krijgt omdat het de boel verstopt?

Ik wil namelijk overstappen naar vaseline (voor het gezicht) en wel deze: http://www.beautydiscover(...)ende_body_butter.jpg Het smeert zo makkelijk, ziet er niet vet uit in tegenstelling tot de koelzalf die ik nu gebruik: http://shop.fagron.nl/images/item_images/medium/2721.jpg

Andere die ook vaseline gebruiken voor het gezicht?
Mij is altijd gezegd dat dat slecht is. Het verstopt de porien. Misschien kan je Bepanthen proberen. De creme. Die smeert soepel en wordt heel makkelijk opgenomen. Ze hebben het mij toen aangeraden om op mn gezicht te gebruiken.
pi_74598889
quote:
Op woensdag 11 november 2009 00:04 schreef missbutterfly het volgende:

[..]

Mij is altijd gezegd dat dat slecht is. Het verstopt de porien. Misschien kan je Bepanthen proberen. De creme. Die smeert soepel en wordt heel makkelijk opgenomen. Ze hebben het mij toen aangeraden om op mn gezicht te gebruiken.
Kun je dat bepanthen gewoon overal krijgen in drogisterijen?
pi_74601234
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 21:17 schreef niet_toegestaan het volgende:
Hoi,

Ik heb nu 3 maanden aan de 2*20mg per dag roaccutuane gezeten en ben nu zo goed als puistvrij. Alleen mijn kaken wil zich nog wel is wat ophopen. Gister laatste pilletje genomen en mijn dermatoloog heeft mij nu dus Duac acne gel voorgeschreven. Alle info erover is hier te vinden: http://www.consumed.nl/medicijnen/6964/Duac%C2%AE_Acne_Gel

Maar.. Nu heb ik een paar vraagjes. Ik heb dit topic een hele tijd gevolgd en onder je kuur mocht je absoluut geen gekke dingen doen met je huid, en minimaal 3 maanden er na ook niet. Nu krijg ik toch dit voorgeschreven, en werkt dus als Clindamycine en benzoylperoxide. Het lijkt me dus vrij heftig spul.

Ik vond mijn dermatoloog al een beetje een mafkees en ik wil niet riskeren dat ik hiermee mijn huid verneuk. Heeft iemand ervaringen met dit spul? Kan ik het gebruiken na 3 maanden roac geslikt te hebben?

Bedankt alvast.
Opvolgen met steroidezalf of topische antibiotica is standard practice. Tijdens je kuur wordt het gebruik ervan niet aangeraden omdat het je huid nóg droger kan maken, maar kwaad kan het niet. Wat je absoluut niet mag tijdens en 3 mnd na je kuur is mechanische behandelingen (denk aan laser, microdermobrasie, "zandstralen" van de bovenste huidlagen) omdat dat gaat littekenen. Zalf valt daar niet onder, dus maak je geen zorgen. Zo'n mafkees is je dermatoloog ook weer niet.
pi_74605177
Even een vraagje voor de dames: welke anticonceptie gebruiken jullie? Ik gebruikte altijd de Diane35, maar daar kwam de acne op mijn 22e gewoon doorheen (had daarvoor nooit problemen, maar kreeg deze pil van de huisarts i.v.m. heftige menstruatiepijnen). Ik ben nu al een tijdje pilvrij, maar wil wel weer iets gaan gebruiken. Ik wil liefst iets zonder hormonen, maar sterilisatie en koperspiraal zijn geen opties Dus...dan kom je bij de hormonen uit, en dan moet ik uiteraard geen middel kiezen met androgene hormonen, maar ik wil ook niet weer zoiets zwaars als de Diane35 omdat ik bang ben dat als ik daar dan weer mee stop (er komen toch ooit kindjes hoop ik ), ik weer acne heb en deze Roa-periode voor niets is geweest.

Mijn huisarts twijfelde nu tussen de Marvelon en de Yasmin; beide anti-androgeen, maar wel relatief licht. Ik ga nu starten met de Yasmin...en ben toch wel een beetje bang voor het moment dat ik ooit ga stoppen daarmee. Hoe zit dit bij jullie? Wat gebruiken jullie?
pi_74606720
quote:
Op woensdag 11 november 2009 14:49 schreef SterreMarit het volgende:
Mijn huisarts twijfelde nu tussen de Marvelon en de Yasmin; beide anti-androgeen, maar wel relatief licht. Ik ga nu starten met de Yasmin...en ben toch wel een beetje bang voor het moment dat ik ooit ga stoppen daarmee. Hoe zit dit bij jullie? Wat gebruiken jullie?
Ik gebruik nu sinds een dag Yasmin en ik weet ook niet echt wat ik ervan kan verwachten. Het was op aanraden van mijn dermatoloog.
pi_74611547
Bij mij werkte dat clearasil gezichts reinigings geval -blauw shampoo geval waar aan je moest drukken zodat t spul eruit kwam-
dat werkte niet goed want ik kreeg een droge huid en het brandde een beetje
pi_74645969
ben net 2 dagen bezig, maar mijn gezicht begint nu een beetje te jeuken...is dit herkenbaar?
Ik krijg nog geld van je.
pi_74656243
Nou lekker. Puist. Na al die maanden roa. Oke 1tje maar, maar toch.
pi_74657040
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 07:50 schreef missbutterfly het volgende:
Nou lekker. Puist. Na al die maanden roa. Oke 1tje maar, maar toch.
Het is er maar eentje misbutterfly. Vergelijk het met toen je ROA nog niet gebruikt had.
Nu weet ik natuurlijk niet hoe die eruit ziet, want dat verschilt natuurlijk.
Dus is het echt zo'n kleintje en zie je hem bijna niet, of is het echt een grote waar is vroeger ook last van had?
Verder veel succes en houd ons op de hoogte! Ook op het topic Na de ROA-kuur natuurlijk
hoi
pi_74671364
Merken jullie ook dat je veel prikkelbaarder bent? Ik ben de laatste tijd echt heel snel verdrietig.. ik kan echt na het stomste slechte nieuws gaan huilen.
pi_74672395
Even een vraagje, is het slim om het gezichtshuid te moisturizen tijdens roaccutan? Ik was laatst bij mijn dermatoloog en hij zei dat ik de huid vet moest houden, maar het idee achter roaccutan is toch juist om alles uit te drogen?
pi_74672521
hmm, zou het niet weten. Ik douche namelijk 3 keer per dag(!) om mijn huid droog te houden. als ik mij een dag niet douche lig ik met een vet gezicht op mijn kussen (smerig!)

Ik gebruik zelf nog differin gel als extraatje. Dit spul helpt namelijk enorm! ik heb helaas geen verstand van zaken om de huid 'goed' te houden
Ik krijg nog geld van je.
pi_74678320
Niet-comedogene moisturizers kan je zonder problemen gebruiken. Tijdens een kuur voldoet een 2-stappenplan:
- cleansen met een milde cleanser (cleansers met salicylzuur zijn onzin, het zit er veel te kort op voor enig effect)
- moisturizen met een creme voor de droge huid
Mocht je iets anders gebruiken na de kuur (salicylzuur, adapaleen, tretinoïne of benzoylperoxide/Duac) dan plant je deze treatment tussen het cleansen en moisturizen in. Het is niet nodig en ook niet verstandig tijdens de kuur extra treatment toe te passen.
pi_74694169
Vanaaf laatste pil 20 mg.. dan heb ik een kuur gevolgd van 2 maanden resultaat is beter. Maar het kan nog veel en veel beter . Dus ik hoop dat ik meteen weer verder mag gaan..
  zaterdag 14 november 2009 @ 15:39:48 #124
274528 Twizu
Is al zindelijk!
pi_74696463
Na een half jaar minocycline in combinatie met tretinoinecrème ging het één maand goed. Nu begint het weer terug te komen.

Ik wil er nu gewoon écht vanaf, niet het halve werk waarbij je iedere morgen moet slikken voordat je in de spiegel kijkt. Ik heb binnenkort weer een afspraak met de dermatoloog en nu wil ik het zware geschut!

Sterkte & succes iedereen hier! Ik kan me het echt niet meer voorstellen om helemaal clean te zijn. Dat je niet constant op je eten hoeft te letten en gewoon op vakantie kan gaan zonder een arsenaal cremes & pillen.
Kiva FOK-team #8 Waar geld echt goed doet!
[b]Op zaterdag 26 juni 2010 18:48 schreef vosss het volgende:[/b]
6 eien
pi_74696629
Week 10.

Hier alles ok. Huid nog steeds mooi, geen nieuwe ontstekingen.

Ik had 2 weken terug wel een discussie met mijn derm. tijdens de controle. We hadden afgesproken om de dosis met 10 mg te verhogen als mijn waardes goed zouden zijn. Deze waren bij controle ook gewoon GOED, maar hij wil toch dat ik de komende 2 maanden max. 20 mg per dag blijf slikken . Dit omdat het 'ook prima gaat' op deze manier en hij een dosisverhoging opeens niet nodig vindt.

Ik heb hem uitgelegd dat ik op deze manier minimaal nog 7! maanden moet blijven slikken als ik de 120mg/kg dosis wil halen en dat zie ik dus totaaaaaaaal niet zitten . Maar wat ik ook zei, hij bleef erbij dat hij de dosis (iig deze maand) niet ging verhogen.

Ik heb met hem afgesproken dat ik het nog 1 maand wil proberen met maar 20 mg er dag, maar dat ik volgende maand echt naar de 30 of liever 40 mg wil. Zo niet, maak ik een afspraak bij een andere derm...
pi_74696864
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 15:39 schreef Twizu het volgende:
Na een half jaar minocycline in combinatie met tretinoinecrème ging het één maand goed. Nu begint het weer terug te komen.

Ik wil er nu gewoon écht vanaf, niet het halve werk waarbij je iedere morgen moet slikken voordat je in de spiegel kijkt. Ik heb binnenkort weer een afspraak met de dermatoloog en nu wil ik het zware geschut!

Sterkte & succes iedereen hier! Ik kan me het echt niet meer voorstellen om helemaal clean te zijn. Dat je niet constant op je eten hoeft te letten en gewoon op vakantie kan gaan zonder een arsenaal cremes & pillen.
Wat vervelend dat het terug begint te komen. Ik kan me voorstellen dat je het ook helemaal hebt gehad!

Ik heb ook jaren lopen klooien met allemaal zooi, maar ik was het op een gegeven moment ook ZO zat. Ik heb toen net zolang gezeurd bij mijn huisarts totdat hij me doorstuurde naar de dermatoloog. De derm stelde toen zelf ook vrijwel meteen voor om met Roa te beginnen toen ie zag wat allemaal al had geprobeerd.

Ik hoop dat je binnenkort met Roa mag beginnen! Het heeft bij mij geweldig goed geholpen . Al die cremetjes en lotions zijn er echt niks bij.
  zaterdag 14 november 2009 @ 16:09:25 #127
274528 Twizu
Is al zindelijk!
pi_74697189
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 15:56 schreef Kwelit het volgende:

[..]

Wat vervelend dat het terug begint te komen. Ik kan me voorstellen dat je het ook helemaal hebt gehad!

Ik heb ook jaren lopen klooien met allemaal zooi, maar ik was het op een gegeven moment ook ZO zat. Ik heb toen net zolang gezeurd bij mijn huisarts totdat hij me doorstuurde naar de dermatoloog. De derm stelde toen zelf ook vrijwel meteen voor om met Roa te beginnen toen ie zag wat allemaal al had geprobeerd.

Ik hoop dat je binnenkort met Roa mag beginnen! Het heeft bij mij geweldig goed geholpen . Al die cremetjes en lotions zijn er echt niks bij.
Bedankt voor je support!

Ik heb ook echt ieder voedingssupplement of dieet geprobeerd, naast alle dingen op doktersrecept. Dus als ik nu bijvoorbeeld een pak melk zie staan, denk ik eerder aan acné dan aan een koe

Ik wil gewoon weer lekker kunnen eten wat ik wil en niet obessief over eten lopen doen. Lijkt me echt heerlijk om gewoon op te kunnen staan, plons water in je gezicht en klaar ben je!

Eerste nog even de roa-lijdensweg bewandelen.
Kiva FOK-team #8 Waar geld echt goed doet!
[b]Op zaterdag 26 juni 2010 18:48 schreef vosss het volgende:[/b]
6 eien
pi_74697246
Bij mij valt het proces nog erg mee. Ben nu 6weken bezig en nog steeds een paar ontstekingen en onderhuidse puistjes. Wat wel erg goed helpt is lang douchen en weinig drinken. Door een tentamen periode 2 weken geleden dronk ik niks en ging mijn huid supergoed, vorige week gefeest omdat de tentamens waren afgelopen en boem een hele hoop nieuwe ontstekingen erbij.

Ik las net ook dat iemand differin bij de roa gebruikt. BIj mijn eerste kuur (antibiotica, weet de naam niet meer) moest ik het daarvoor ook gebruiken maar ik merkte er vrij weinig van. In combinatie met roa gaat allemaal nog sneller?
Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
We should fuck each others mothers
  zaterdag 14 november 2009 @ 16:14:40 #129
274528 Twizu
Is al zindelijk!
pi_74697283
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 16:12 schreef dreamzk het volgende:
Bij mij valt het proces nog erg mee. Ben nu 6weken bezig en nog steeds een paar ontstekingen en onderhuidse puistjes. Wat wel erg goed helpt is lang douchen en weinig drinken. Door een tentamen periode 2 weken geleden dronk ik niks en ging mijn huid supergoed, vorige week gefeest omdat de tentamens waren afgelopen en boem een hele hoop nieuwe ontstekingen erbij.

Ik las net ook dat iemand differin bij de roa gebruikt. BIj mijn eerste kuur (antibiotica, weet de naam niet meer) moest ik het daarvoor ook gebruiken maar ik merkte er vrij weinig van. In combinatie met roa gaat allemaal nog sneller?
Dat is goed nieuws! (Dat het proces meevalt hè)
Een beetje alcohol is goed voor je he

Vooral rode wijn, al drink ik dat ook nooit. Bier is niet meteen ongezond, maar je drinkt er vaak (lees: altijd ) teveel van. Het heeft veel koolhydraten en een te hoge GI-waarde.
Kiva FOK-team #8 Waar geld echt goed doet!
[b]Op zaterdag 26 juni 2010 18:48 schreef vosss het volgende:[/b]
6 eien
pi_74697545
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 15:47 schreef Kwelit het volgende:
Week 10.

Hier alles ok. Huid nog steeds mooi, geen nieuwe ontstekingen.

Ik had 2 weken terug wel een discussie met mijn derm. tijdens de controle. We hadden afgesproken om de dosis met 10 mg te verhogen als mijn waardes goed zouden zijn. Deze waren bij controle ook gewoon GOED, maar hij wil toch dat ik de komende 2 maanden max. 20 mg per dag blijf slikken . Dit omdat het 'ook prima gaat' op deze manier en hij een dosisverhoging opeens niet nodig vindt.

Ik heb hem uitgelegd dat ik op deze manier minimaal nog 7! maanden moet blijven slikken als ik de 120mg/kg dosis wil halen en dat zie ik dus totaaaaaaaal niet zitten . Maar wat ik ook zei, hij bleef erbij dat hij de dosis (iig deze maand) niet ging verhogen.

Ik heb met hem afgesproken dat ik het nog 1 maand wil proberen met maar 20 mg er dag, maar dat ik volgende maand echt naar de 30 of liever 40 mg wil. Zo niet, maak ik een afspraak bij een andere derm...
20 mg da´s idd niet echt een hoge dosis. Niet dat dat moet, maar als je het rustig opvoert moet je makkelijk hoger kunnen gaan zitten. Zit nu zelf op 60mg, eerst op 40. Wel veel spierpijn na het mountainbiken en voetballen maar goed da herstelt altij wel weer.

En ligt dat aan mij of zijn die derms altijd zo´n eigenwijze knoken. Als je zwart wil zeggen zij wit en andersom. Zelf initiatief tonen wordt niet vaak gewaardeerd.
-je webicon was 512Kb groot, max. 100Kb toegestaan-
pi_74699647
Ze hebben bijzonder weinig inlevingsvermogen, de mijne heeft ook nog eens bijzonder weinig kennis van acné; ik moest haar meerdere malen verbeteren. Ze wilde niet verder gaan dan Differin voor mijn zeer persistente (intussen) milde acne & rosacea (die suggestie voor Differin moest ik overigens zelf geven, ironisch genoeg) dus ik ga na mijn tentamens mid januari nog één keer naar de huisarts en wanneer hij geen kuur voorschrijft dan wordt het maar eens tijd voor dokteronline. Na 13 jaar acne en 5 jaar rosacea ben ik het nu toch wel aardig zat.
  zaterdag 14 november 2009 @ 18:03:24 #132
274528 Twizu
Is al zindelijk!
pi_74700065
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 17:46 schreef vdHoek het volgende:
Ze hebben bijzonder weinig inlevingsvermogen, de mijne heeft ook nog eens bijzonder weinig kennis van acné; ik moest haar meerdere malen verbeteren. Ze wilde niet verder gaan dan Differin voor mijn zeer persistente (intussen) milde acne & rosacea (die suggestie voor Differin moest ik overigens zelf geven, ironisch genoeg) dus ik ga na mijn tentamens mid januari nog één keer naar de huisarts en wanneer hij geen kuur voorschrijft dan wordt het maar eens tijd voor dokteronline. Na 13 jaar acne en 5 jaar rosacea ben ik het nu toch wel aardig zat.
Aah! Ik voel de frustratie gewoon!

Misschien kun je het proberen via Huidconsult.nl. Alles gebeurt online of telefonisch en ze zijn bevoegd om gewoon een recept uit te schrijven..
Kiva FOK-team #8 Waar geld echt goed doet!
[b]Op zaterdag 26 juni 2010 18:48 schreef vosss het volgende:[/b]
6 eien
pi_74701458
Ah kom op, dat dokteronline is toch ook niet nodig want dan betaal je weer de hoofdprijs. Kun je geen afspraak maken in een ander ziekenhuis?
-je webicon was 512Kb groot, max. 100Kb toegestaan-
pi_74702595
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 17:46 schreef vdHoek het volgende:
Ze hebben bijzonder weinig inlevingsvermogen, de mijne heeft ook nog eens bijzonder weinig kennis van acné; ik moest haar meerdere malen verbeteren. Ze wilde niet verder gaan dan Differin voor mijn zeer persistente (intussen) milde acne & rosacea (die suggestie voor Differin moest ik overigens zelf geven, ironisch genoeg) dus ik ga na mijn tentamens mid januari nog één keer naar de huisarts en wanneer hij geen kuur voorschrijft dan wordt het maar eens tijd voor dokteronline. Na 13 jaar acne en 5 jaar rosacea ben ik het nu toch wel aardig zat.
Anders vraag je een verwijzing naar een dermatoloog. Wellicht dat die jou wel roaccutane kan voorschrijven.
pi_74704137
Nou ja, extreem is mijn acne niet en extreem gefrustreerd ben ik ook weer niet. Ik sprak overigens al over mijn dermatoloog, niet over de huisarts. Die man weet er helaas nog minder vanaf (hij durfde niet eens adapaleen voor te schrijven, hij verwarde het met isotretinoïne en hij vond dat ik maar naar de dermatoloog moest ). Desondanks moet het toch echt eens afgelopen zijn en ik zie een low dose (20 mg) long term kuur wel als een oplossing voor beide problemen. Rosacea en cutaan acne bestrijden is helaas als water en vuur en orale antibiotica zijn niet effectief tegen niet-ontstoken laesies. Eén oplossing resteert dus.

Wellicht dat ik nog een keer een ander ziekenhuis probeer, maar ik wil er ook weer geen queeste van maken om een niet-bekrompen dermatoloog te vinden. Dan maar wat extra geld neerleggen (helaas).
pi_74723867
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 20:17 schreef vdHoek het volgende:
Nou ja, extreem is mijn acne niet en extreem gefrustreerd ben ik ook weer niet. Ik sprak overigens al over mijn dermatoloog, niet over de huisarts. Die man weet er helaas nog minder vanaf (hij durfde niet eens adapaleen voor te schrijven, hij verwarde het met isotretinoïne en hij vond dat ik maar naar de dermatoloog moest ). Desondanks moet het toch echt eens afgelopen zijn en ik zie een low dose (20 mg) long term kuur wel als een oplossing voor beide problemen. Rosacea en cutaan acne bestrijden is helaas als water en vuur en orale antibiotica zijn niet effectief tegen niet-ontstoken laesies. Eén oplossing resteert dus.

Wellicht dat ik nog een keer een ander ziekenhuis probeer, maar ik wil er ook weer geen queeste van maken om een niet-bekrompen dermatoloog te vinden. Dan maar wat extra geld neerleggen (helaas).
Bij mij had echt elke (3) dermatoloog een andere visie. Dus een keertje wisselen, mwa kan volgens mij geen kwaad. Bij mij was acne ook niet extreem. Sommige mensen hadden niet eens echt door dat ik het had (camouflage). Nu is het (op 1 puist na, die is er nog steeds, irritant) wel heel mooi...
pi_74742808
Is er iemand die WEL van die velletjes op je lippen af kan blijven? Vooral ´s morgens is het echt een drama bij mij. Ik trek zo heel mijn lippen kapot maar met van die losse velletjes op mijn werk rond banjerren zie ik ook niet zitten. Smeren smeren dus.
-je webicon was 512Kb groot, max. 100Kb toegestaan-
pi_74744820
TVP-tje
Ben nu 1,5 mnd bezig. Eerst 10 mg en nu 20mg.
Ik kreeg het ook niet van mijn Derma.
Heb het besteld via dokteronline. Beste beslissing uit mijn leven geweest.
Bijwerkingen bij mij: droogheid, sneller moe en gewrichtpijntjes (hangt denk ik ook af van de persoon en hoe erg de acne is).
Ik gebruik ter ondersteuning: Cetaphil (droge huid), blikje vaseline lippenbalsem met aloë vera (lippen), Zarqa shampo (hoofdhuid/roos), Garnier Pure (hele milde reinigingsgel met fijne korreltjes).
Status: nog wat onderhuidse kleine bultjes, hier en daar een meeeter en helaas ook die vervelende huidverkleuringen (en 1/2 witte plekjes/littekentjes) en grotere porieen.
- maar eerlijk is eerlijk, wel 75% beter als hoe het er eerst uit zag. Dus ik ben verkocht.
Raadsels: hoe die huidverkleuringen en witte littekentjes weggaan? Want daar hoor ik bijna iedereen over, en weinig echte oplossingen daarvoor. Ow, en mag je de Microgynon pil niet gebruiken tijdens Roa? Dat las ik geloof ik ergens. Ik gebruikte eerst Diane, maar die combo werd ik echt nog zieker van en Diane mag je niet te lang gebruiken zei mijn huisarts (te zware pil volgens haar).

Al met al, zeer blij dat ik ben begonnen, en het is zoals velen al zeiden "echt volhouden en over de schaamte heen stappen, hoe erg het ook voelt nu"! Bedankt voor die tip.

[ Bericht 0% gewijzigd door Poppi op 16-11-2009 12:48:26 ]
pi_74744938
quote:
Op maandag 16 november 2009 11:23 schreef GeordyPride het volgende:
Is er iemand die WEL van die velletjes op je lippen af kan blijven? Vooral ´s morgens is het echt een drama bij mij. Ik trek zo heel mijn lippen kapot maar met van die losse velletjes op mijn werk rond banjerren zie ik ook niet zitten. Smeren smeren dus.
Dat deed ik ook, meteen met mijn vingers s'ochtends voelen en pulken. Nu maak ik het na opstaan meteen nat en dan gelijk vaseline erop en dan begin ik mijn dag. Klinkt stom, maar bij mij werkt het. Die lippen.. tsjaaa, blijft vervelend. Bij mij nu minder sinds ik dat doe, veel smeer en heel veel vocht drink.
pi_74744945
Dat van die Diane heb ik nooit gehoord
Ik heb al 3 jaar de Dianepil en heb hem ook gebruikt tijdens m'n ROA kuur. De bijwerkingen die ik heb ondervonden icm Diane vielen alleszins mee, iig vergeleken met wat ik van sommige mensen in dit topic heb gelezen.
Nog 2 maanden en ik ben er vanaf. De dermatoloog zei: als het terugkomt, dan zie ik je dan wel weer. Hopelijk is dat niet nodig.
  maandag 16 november 2009 @ 12:48:42 #141
274528 Twizu
Is al zindelijk!
pi_74745018
quote:
Op maandag 16 november 2009 12:40 schreef Poppi het volgende:
TVP-tje
Ben nu 1,5 mnd bezig. Eerst 10 mg en nu 20mg.
Ik kreeg het ook niet van mijn Derma.
Heb het besteld via dokteronline. Beste beslissing uit mijn leven geweest.
Bijwerkingen bij mij: droogheid, sneller moe en gewrichtpijntjes (hangt denk ik af van de persoon en hoe erg de acne is).
Gebruik ter ondersteuning: Cetaphil (droge huid), blikje vaseline lippenbalsem met aloë vera (lippen), Zarqa shampo (hoofdhuid/roos), Garnier Pure (hele milde reinigingsgel met fijne korreltjes).
Status: nog wat onderhuidse kleine bultjes, hier en daar een meeeter en helaas ook die vervelende huidverkleuringen (en 1/2 witte plekjes/littekentjes) en grotere porieen.
- maar eerlijk is eerlijk, wel 75% beter als hoe het er eerst uit zag. Dus ik ben verkocht.
Raadsels: hoe die huidverkleuringen en witte littekentjes weggaan? Want daar hoor ik bijna iedereen over, en weinig echte oplossingen daarvoor. Ow, en mag je de Microgynon pil niet gebruiken tijdens Roa? Dat las ik geloof ik ergens. Ik gebruikte eerst Diane, maar die combo werd ik echt nog zieker van en Diane mag je niet te lang gebruiken zei mijn huisarts (te zware pil volgens haar).

Al met al, zeer blij dat ik ben begonnen, en het is zoals velen al zeiden "echt volhouden en over de schaamte heen stappen, hoe erg het ook voelt nu"! Bedankt voor die tip.
Dat is goed nieuws!
Schreef de dermatoloog het niet voor? En laat je nu het bloedprikken ook achterwegen?

Hoe kijken jullie aan tegen milde, maar toch hardnekkige acné? Ik heb alles al geprobeerd en wil er écht vanaf.
Kiva FOK-team #8 Waar geld echt goed doet!
[b]Op zaterdag 26 juni 2010 18:48 schreef vosss het volgende:[/b]
6 eien
pi_74745129
quote:
Op maandag 16 november 2009 12:45 schreef Butterfly91 het volgende:
Dat van die Diane heb ik nooit gehoord
Ik heb al 3 jaar de Dianepil en heb hem ook gebruikt tijdens m'n ROA kuur. De bijwerkingen die ik heb ondervonden icm Diane vielen alleszins mee, iig vergeleken met wat ik van sommige mensen in dit topic heb gelezen.
Nog 2 maanden en ik ben er vanaf. De dermatoloog zei: als het terugkomt, dan zie ik je dan wel weer. Hopelijk is dat niet nodig.
Jij hebt een toffe Derma :0) zeg. En bijna klaar zo te horen.
Bedankt voor de Diane info. Ik ben maar gestopt met de pil, om ff helemaal de Roa een kans te geven. Gr.
pi_74745776
quote:
Op maandag 16 november 2009 12:48 schreef Twizu het volgende:

[..]

Dat is goed nieuws!
Schreef de dermatoloog het niet voor? En laat je nu het bloedprikken ook achterwegen?

Hoe kijken jullie aan tegen milde, maar toch hardnekkige acné? Ik heb alles al geprobeerd en wil er écht vanaf.
- Jep die deed zwaar moeilijk, pertinent nee, ook al meerder Derma's gehad en nog nooit waren ze over Roa begonnen. Ik loop er ook al jaren mee (ene keer heftiger dan de andere) en ik had zoiets van "als ik wil dat er iets gebeurd, zal ik zelf actie moeten ondernemen en ik had ook geen zin om er een heel gedoe van te maken" en dat heb ik toen gedaan, idd ook zonder bloedprikken. Ben verder gezond, sport en een positieve instelling helpt ook echt. Mocht ik me zwaar rot gaan voelen of ergere bijwerkingen krijgen (wat ik niet heb), dan ga ik uiteraard wel bij mijn arts langs.
Dat eigen gebruik is mijn keus en mijn verantwoording, en heb ik absoluut pas gedaan toen ik verschillende wegen om het te krijgen al had geprobeerd. Dus ga het wel eerst proberen bij de Huisarts of Derma, als je het wil gebruiken.
Lichte, maar aanhoudende acne, kan je maar beter vroeg aanpakken vind ik, anders zit je jaren later met nog ergere acne. Ik had het ook jaren licht en nu een totaal uit de hand gelopen. Het is toch iets wat in jouw huid/genen zit.
Als het licht is, kun je toch ook 10mg vragen. Gr.
  maandag 16 november 2009 @ 13:22:05 #144
274528 Twizu
Is al zindelijk!
pi_74745983
quote:
Op maandag 16 november 2009 13:15 schreef Poppi het volgende:

[..]

- Jep die deed zwaar moeilijk, pertinent nee, ook al meerder Derma's gehad en nog nooit waren ze over Roa begonnen. Ik loop er ook al jaren mee (ene keer heftiger dan de andere) en ik had zoiets van "als ik wil dat er iets gebeurd, zal ik zelf actie moeten ondernemen en ik had ook geen zin om er een heel gedoe van te maken" en dat heb ik toen gedaan, idd ook zonder bloedprikken. Ben verder gezond, sport en een positieve instelling helpt ook echt. Mocht ik me zwaar rot gaan voelen of ergere bijwerkingen krijgen (wat ik niet heb), dan ga ik uiteraard wel bij mijn arts langs.
Dat eigen gebruik is mijn keus en mijn verantwoording, en heb ik absoluut pas gedaan toen ik verschillende wegen om het te krijgen al had geprobeerd. Dus ga het wel eerst proberen bij de Huisarts of Derma, als je het wil gebruiken.
Lichte, maar aanhoudende acne, kan je maar beter vroeg aanpakken vind ik, anders zit je jaren later met nog ergere acne. Ik had het ook jaren licht en nu een totaal uit de hand gelopen. Het is toch iets wat in jouw huid/genen zit.
Als het licht is, kun je toch ook 10mg vragen. Gr.
Bedankt voor je reactie! Wel frustrerend dat ze allemaal zo moeilijk doen! Als je nog vragen hebt kun je het misschien online proberen bij Huidconsult.nl.

Ik ben nu 17 en heb er zo'n 4 á 5 jaar last van. Het is zo moeilijk omdat je niet weet wanneer het 'van nature' weggaat. Dat kan binnen een half jaar zijn maar ook pas op m'n 26e.
Kiva FOK-team #8 Waar geld echt goed doet!
[b]Op zaterdag 26 juni 2010 18:48 schreef vosss het volgende:[/b]
6 eien
pi_74746946
@Twizu
Ik heb het al 21 jaar (af en aan). Dus ik heb echt al heel wat meegemaakt met die acne. Alle medicijnen en middeltjes geprobeerd (en gelukkig zijn er nu meer/betere middelen dan toen). Alle schaamtes die er zijn heb ik ervaren. Dus ik was er ook echt wel klaar mee net als vele anderen. Het begon licht, toen vanaf mijn 18de ben ik een paar jaar acne vrij geweest, maar kwam daarna dubbel zo hard terug. De reden dat ik deze Topic/Website lees, is om op de hoogte te blijven van de voor- en nadelen van Roa, de ervaringen en de nieuwe ontwikkelingen. Roa is voor mij een uitkomst gebleken. En ik moet nog wel even doorslikken, maar ben niet zo snel positief geweest over andere middelen. Het lijkt wel alsof dit middel er echt iets van binnen uit wat aan doet, terwijl de meeste middeltjes erop gesmeerd worden en het gewoon tijdelijk ff blokkeren. Dus tja, je kan eigenlijk zelf bij gebruik beoordelen. In het begin was ik sceptisch over alle berichten en nu ben ik net zo enthousiast. Gr.

En bedankt voor de website, heel informatief.

[ Bericht 2% gewijzigd door Poppi op 16-11-2009 14:13:07 ]
pi_74749568
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 16:12 schreef dreamzk het volgende:
Bij mij valt het proces nog erg mee. Ben nu 6weken bezig en nog steeds een paar ontstekingen en onderhuidse puistjes. Wat wel erg goed helpt is lang douchen en weinig drinken. Door een tentamen periode 2 weken geleden dronk ik niks en ging mijn huid supergoed, vorige week gefeest omdat de tentamens waren afgelopen en boem een hele hoop nieuwe ontstekingen erbij.

Ik las net ook dat iemand differin bij de roa gebruikt. BIj mijn eerste kuur (antibiotica, weet de naam niet meer) moest ik het daarvoor ook gebruiken maar ik merkte er vrij weinig van. In combinatie met roa gaat allemaal nog sneller?
Als iets wel verrot voor je huid is dan is het uitdrogen door bv. lang douchen en niet drinken.
Vind je het gek dat je daarna alles keihard weer terug krijgt omdat je huid helemaal van slag is en weer probeerd een normale ph waarde of wat te krijgen

Gebruik zelf overgens Differin. Had behoorlijke last van puistjes en vooral dikke bulten waar ik niet van verwachte dat het met zo'n rot middeltje van de dokter weg was te krijgen.. Maar ik ben van z.g.a. alles af! Je moet niet vergeten dat die middeltjes ook zijn tijd nodig heeft om te werken en dit was bij mij ong. 2 maanden.. En daarna werdt het nog met de week beter. Niet dat het voor iedereen zal helpen maar denk dat er zeker wel een groot aantal mensen profijt van hebben
pi_74760316
Heeft er iemand nog aquaphor te koop voor mij? Helaas op bij mij en bij roaccutanekuur.nl is het niet meer te koop. Gebruik nu vaseline en blistex maar merk wel dat het niet zo goed werkt.

Edit: Zit er aan te denken om wat tube's uit amerika te bestellen als wat meer mensen interesse hebben?. Tubes van 50 gram, die van roaccutanekuur.nl zijn 7 gram geloof ik en daar deed ik al aardig lang mee.

[ Bericht 27% gewijzigd door belendel op 16-11-2009 20:45:11 ]
pi_74761887
quote:
Op maandag 16 november 2009 20:32 schreef belendel het volgende:
Heeft er iemand nog aquaphor te koop voor mij? Helaas op bij mij en bij roaccutanekuur.nl is het niet meer te koop. Gebruik nu vaseline en blistex maar merk wel dat het niet zo goed werkt.

Edit: Zit er aan te denken om wat tube's uit amerika te bestellen als wat meer mensen interesse hebben?. Tubes van 50 gram, die van roaccutanekuur.nl zijn 7 gram geloof ik en daar deed ik al aardig lang mee.
Uh nee sorry. Het is wel meesterlijk spul. Voor iedereen die het lipprobleem heeft... Ter illustratie. Ik deed het gisterenavond voor het slapen erop en toen ik wakker werd waren mn lippen nog vettig...
pi_74766576
quote:
Op maandag 16 november 2009 21:10 schreef missbutterfly het volgende:

[..]

Uh nee sorry. Het is wel meesterlijk spul. Voor iedereen die het lipprobleem heeft... Ter illustratie. Ik deed het gisterenavond voor het slapen erop en toen ik wakker werd waren mn lippen nog vettig...
Ja inderdaad ik smeerde het wel alleen voor het slapen gaan, want anders loop je heel de dag als een clown rond Maar toen ik het gebruikte waren mijn lippen volgende ochtend weer helemaal zacht en was het voor de rest overdag prima te doen. Nu krijg ik helaas weer last van allemaal velletjes op mn lippen

Moet jij trouwens nog steeds smeren nu je gestopt bent, of gaat het alweer zonder?
pi_74766926
Aquaphor te koop in nederland; op marktplaats "aquaphor" intikken, dan krijg je 1 iemand die dit aanbiedt, gewoon in nederland. Best prijzig, zijn potten van 400g (19,95), en vanuit het buitenland bestellen ben je met de invoerrechten denk ik net zoiets kwijt. Als je echt niet zonder kan, is dit misschien een optie.
pi_74768749
Dag 70 op 20mg p/d. De dermatoloog zegt dat ik 20mg tot maart moet gaan slikken, dus dat duurt nog wel even. Hebben mensen ook ervaring met de 'breakout cyclus?' Het lijkt er sterk op dat ik om de week ongeveer een paar dagen last heb van een break out (alles ongeveer 10 keer erger). Ik dacht echt dat dit alleen in het begin zo zou zijn...
pi_74779853
quote:
Op maandag 16 november 2009 22:50 schreef belendel het volgende:

[..]

Ja inderdaad ik smeerde het wel alleen voor het slapen gaan, want anders loop je heel de dag als een clown rond Maar toen ik het gebruikte waren mijn lippen volgende ochtend weer helemaal zacht en was het voor de rest overdag prima te doen. Nu krijg ik helaas weer last van allemaal velletjes op mn lippen

Moet jij trouwens nog steeds smeren nu je gestopt bent, of gaat het alweer zonder?
Ik smeer het nog af en toe. Niet zoveel als tijdens de kuur. Inderdaad het houdt het lekker soepel. Ik merk dat ik nog wel een beetje last van droogte heb. Bv ook last van droge ogen, daar heb ik nog steeds druppels voor.
pi_74795294
Ik heb vanochtend een 3 biergisttabletten genomen en mijn lippen zijn vanavond gelijk een stuk minder droog en kapot! Maar kan je die biergisttabletten gewoon innemen tijdens de ROA-kuur. Want ik wil natuurlijk niet dat de biergisttabletten de ROA tegenwerken naar de werking gekeken dan. Iemand wetenschappelijk antwoord hierop? Misschien van VD HOEK?
hoi
  dinsdag 17 november 2009 @ 21:25:42 #154
274528 Twizu
Is al zindelijk!
pi_74795439
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 21:22 schreef jg888 het volgende:
Ik heb vanochtend een 3 biergisttabletten genomen en mijn lippen zijn vanavond gelijk een stuk minder droog en kapot! Maar kan je die biergisttabletten gewoon innemen tijdens de ROA-kuur. Want ik wil natuurlijk niet dat de biergisttabletten de ROA tegenwerken naar de werking gekeken dan. Iemand wetenschappelijk antwoord hierop? Misschien van VD HOEK?
Volgens mij is dat een prima combinatie. Biergist is erg gezond en bevat o.a. het B-complex. De b-vitamines vervullen veel functies binnen het lichaam (waaronder energiestofwisseling)

Volgens zijn er nauwelijks interacties tussen Roa en voedingsupplementen op de Vitamine A na dan.
(!) Pas ook op met Bètacaroteen & Levertraan.

Maar pin me er niet op vast!
Kiva FOK-team #8 Waar geld echt goed doet!
[b]Op zaterdag 26 juni 2010 18:48 schreef vosss het volgende:[/b]
6 eien
pi_74795978
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 21:22 schreef jg888 het volgende:
Ik heb vanochtend een 3 biergisttabletten genomen en mijn lippen zijn vanavond gelijk een stuk minder droog en kapot! Maar kan je die biergisttabletten gewoon innemen tijdens de ROA-kuur. Want ik wil natuurlijk niet dat de biergisttabletten de ROA tegenwerken naar de werking gekeken dan. Iemand wetenschappelijk antwoord hierop? Misschien van VD HOEK?
Kan gewoon zonder problemen Ik ben pas geleden juist gestopt met biergist, omdat ik geen zin meer had om na mijn kuur nog allemaal pilletjes te slikken. Het werd in het begin wel weer even erger dus blijkbaar werkt het toch wel.
pi_74799512
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 21:22 schreef jg888 het volgende:
Ik heb vanochtend een 3 biergisttabletten genomen en mijn lippen zijn vanavond gelijk een stuk minder droog en kapot! Maar kan je die biergisttabletten gewoon innemen tijdens de ROA-kuur. Want ik wil natuurlijk niet dat de biergisttabletten de ROA tegenwerken naar de werking gekeken dan. Iemand wetenschappelijk antwoord hierop? Misschien van VD HOEK?
Volgens mij is dit biergisttabletten gedoe onzin, er is geen wetenschappelijk bewijs hiervoor. Acne heeft ook niets met vitamine deficiënties of iets dergelijks te maken, het is stoornis in de talgkliercellen die overgevoelig zijn voor androgenen (dehydrotestosteron in het bijzonder). Met roaccutan zorg je ervoor dat de talgkliercellen minder gevoelig worden voor androgenen en zelfs krimpen of afsterven, zo kom je van je acne af.
Je lever detoxificeert het bloed vanuit de darmen en haalt allemaal isotretinoine uit het bloed, als je ook nog eens vage tabletten gaat slikken is er een kans dat je je lever gaat beschadigen, dus ik zou het zeker niet doen.
pi_74805797
quote:
Op maandag 16 november 2009 23:41 schreef BasilicumPlant het volgende:
Dag 70 op 20mg p/d. De dermatoloog zegt dat ik 20mg tot maart moet gaan slikken, dus dat duurt nog wel even. Hebben mensen ook ervaring met de 'breakout cyclus?' Het lijkt er sterk op dat ik om de week ongeveer een paar dagen last heb van een break out (alles ongeveer 10 keer erger). Ik dacht echt dat dit alleen in het begin zo zou zijn...
hoi hoi, balen zeg. van wat ik hier lees en de vorige topics hierover, hebben sommige mensen daar meer last van dan anderen. Misschien is je dosis wel juist te licht ofzo. ik heb dat zelf niet gehad (afkloppen). Is het misschien iets wat je daarnaast gebruikt of niet gebruikt, wat het kan verergeren (ik probeer mee te denken ;0). ik zelf ben om het positief te stimuleren, gezonder gaan eten, veel vocht tot me gaan nemen, sporten en ben speciale gezichtsverzorging gaan gebruiken, verder rook en drink ik niet. ik ben zelf net naar 40mg pd gegaan, omdat ik het gevoel had dat die 10 en 20mg pd niet meer veel verbetering gaf.
Misschien hebben andere gebruikers nog ervaringen/ideeën.
pi_74808366
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 22:59 schreef gordeeff88 het volgende:

[..]

Volgens mij is dit biergisttabletten gedoe onzin, er is geen wetenschappelijk bewijs hiervoor. Acne heeft ook niets met vitamine deficiënties of iets dergelijks te maken, het is stoornis in de talgkliercellen die overgevoelig zijn voor androgenen (dehydrotestosteron in het bijzonder). Met roaccutan zorg je ervoor dat de talgkliercellen minder gevoelig worden voor androgenen en zelfs krimpen of afsterven, zo kom je van je acne af.
Je lever detoxificeert het bloed vanuit de darmen en haalt allemaal isotretinoine uit het bloed, als je ook nog eens vage tabletten gaat slikken is er een kans dat je je lever gaat beschadigen, dus ik zou het zeker niet doen.
Volgens een vitamineboek dat is geschreven door professoren is biergist heel goed voor je omdat het bijna alle vitamine B bevat en nog paar stoffen waardoor vitamine B beter in je lichaam zijn werk kunnen doen. Het zijn dus geen vage tabletten en hebben heel veel goede eigenschappen. Verder of het je lever kan beschadigen..dat is vooral als je veel alcohol gaat drinken maar van deze paar pillen denk ik niet dat dat veel kwaad kan.
hoi
pi_74819384
quote:
Op woensdag 18 november 2009 10:39 schreef jg888 het volgende:

[..]

Volgens een vitamineboek dat is geschreven door professoren is biergist heel goed voor je omdat het bijna alle vitamine B bevat en nog paar stoffen waardoor vitamine B beter in je lichaam zijn werk kunnen doen. Het zijn dus geen vage tabletten en hebben heel veel goede eigenschappen. Verder of het je lever kan beschadigen..dat is vooral als je veel alcohol gaat drinken maar van deze paar pillen denk ik niet dat dat veel kwaad kan.
Tenzij iemand een vitaminetekort heeft is er geen enkele aanleiding om vitaminepillen te slikken, bovendien is aangetoond dat de meeste 'synthetische' vitamines die je in pilvorm neemt een andere werking hebben in het lichaam dan de 'natuurlijke' vitamines die je met groenten en fruit binnenkrijgt. Doet me overigens denken aan dat antioxidanten hype van een tijdje geleden waarbij mensen pillen van de Kruidvat gingen kopen met daarin antioxidanten, bleek later dat het slikken van zulke pillen juist de kans op kanker vergroot i.p.v. verkleint
Maar goed, mensen die medisch ongeschoold zijn geloven ook alles tegenwoordig...
pi_74840146
In de acne literatuur ben ik niets tegengekomen wat betreft biergist, maar als je er zelf in gelooft dan kan je er best mee door gaan, het is in ieder geval niet schadelijk. Een kennis van mij heeft hidradenitis suppurativa en ze heeft er geen last meer van sinds ze wat homeopathische middelen gebruikt. Wetenschappelijk bewezen is het niet, maar als je denkt dat het voor jezelf werkt dan moet je er mee doorgaan. Ik ben er zelf alleen niet van overtuigd gezien mijn ervaringen met de hele mikmak buiten de wetenschappelijk bewezen geneesmiddelen. Daarom zal ik nooit vanuit mezelf aanraden om een niet-wetenschappelijke weg te volgen.

Na 3 maanden begint de Differin eindelijk in te hakken op mijn diepe comedonen nu ik het 2x per dag smeer. Ironisch gezien ik van de week een plan voor Roaccutane heb opgesteld . Huid nu wel even droog als dat van Roa patiënten, maar ook hier is Cetaphil goud waard.

[ Bericht 0% gewijzigd door vdHoek op 19-11-2009 02:45:44 ]
pi_74842683
quote:
Op donderdag 19 november 2009 02:36 schreef vdHoek het volgende:
In de acne literatuur ben ik niets tegengekomen wat betreft biergist, maar als je er zelf in gelooft dan kan je er best mee door gaan, het is in ieder geval niet schadelijk. Een kennis van mij heeft hidradenitis suppurativa en ze heeft er geen last meer van sinds ze wat homeopathische middelen gebruikt. Wetenschappelijk bewezen is het niet, maar als je denkt dat het voor jezelf werkt dan moet je er mee doorgaan. Ik ben er zelf alleen niet van overtuigd gezien mijn ervaringen met de hele mikmak buiten de wetenschappelijk bewezen geneesmiddelen. Daarom zal ik nooit vanuit mezelf aanraden om een niet-wetenschappelijke weg te volgen.

Na 3 maanden begint de Differin eindelijk in te hakken op mijn diepe comedonen nu ik het 2x per dag smeer. Ironisch gezien ik van de week een plan voor Roaccutane heb opgesteld . Huid nu wel even droog als dat van Roa patiënten, maar ook hier is Cetaphil goud waard.
Wat ik dus merk door die biergisttabletten is dat ik veel meer energie heb dan normaal. Alleen heb ik nog wel last van mijn ogen maar verder kom ik de dag veel beter door. Ook mijn lippen en mijn huid zijn er minder droog door,eerst moest ik na het douchen echt creme erop smeren maar nu heb ik zelfs na het scheren die creme niet nodig. Ook heb ik minder stress door die pillen, minder zenuwachtig en nerveus. Merk dus dat het wel werkt en dat vind ik fijn.
Ik denk dat het voor iedereen anders is, maar ik wil toch wel met de mensen die ROA gebruiken mijn ervaringen delen. Probeer gewoon eens voor een weekje biergist. Ik zeg niet dat het een wondermiddel is maar je word er weer wat levendig van en helpt tegen je droge lippen en huid. Het gaat als het ware een paar bijwerkingen van ROA tegen. Heb aan mijn dermatoloog en apotheek gevraagd of het in combinatie met ROA kan en dat kon gewoon volgens hun. Heeft dus geen verder invloed op de werking van ROA.
Mij helpt het op dit moment erg goed! Ik wilde dit gewoon even vertellen misschien dat andere gebruikers van ROA hier nog iets aan hebben. Succes iedereen!
hoi
pi_74844752
quote:
Op donderdag 19 november 2009 02:36 schreef vdHoek het volgende:
Na 3 maanden begint de Differin eindelijk in te hakken op mijn diepe comedonen nu ik het 2x per dag smeer. Ironisch gezien ik van de week een plan voor Roaccutane heb opgesteld . Huid nu wel even droog als dat van Roa patiënten, maar ook hier is Cetaphil goud waard.
En nog een tevreden gebruiker!

Of het verstandig van die 2x per dag is vraag ik me af (staat echt overal dat 1x per dag genoeg is) maar het is goed om te horen dat het werkt! Het vraagt wel je geduld maar als het eenmaal is ingewerkt wordt het alleen maar beter!
pi_74862753
Het liefst had ik de 0.3% Differin hier gezien, maar het zal nog wel een eeuwigheid duren voordat die hier komt helaas (net als Tazorac).
pi_74866167
quote:
Op donderdag 19 november 2009 20:32 schreef vdHoek het volgende:
Het liefst had ik de 0.3% Differin hier gezien, maar het zal nog wel een eeuwigheid duren voordat die hier komt helaas (net als Tazorac).
Ja en dan met een nog schalere kop rond lopen
Ik heb met 1 keer per dag al het idee dat het behoorlijk droog is. Laat staan 2x 03..

Geduld is een geen schone zaak!

Als het eenmaal z.g.a. allemaal weg is blijft het ook weg.
pi_74944394
Nu een 2 weken op 60 mg per dag. Alles wordt nog schraler en roder. Mijn neusvleugeltes zijn nu ook aan het barsten. Maar al weken geen enkel puistje kunnen constateren en de huid is echt glad. Nadeel daarvan is dat je er als gast van 23 zo´n babyface van krijgt haha. Doel heiligt de middelen
-je webicon was 512Kb groot, max. 100Kb toegestaan-
pi_74984492
Ik merk wel een beetje dat de littekens en dan bedoel ik de putjes en oneffenheden iets minder worden.
Maar ik durf dit niet met zekerheid te zeggen. Weet iemand van jullie over ROA ook de putjes minder diep maakt en de oneffenheden een beetje gelijk maakt? Verder gebruik ik salicylzuur 3% met resorcinol 2% en 5% zwavel. Dit heeft de dermatoloog tegen mij gezegd om de bacterie helemaal terug te dringen.
Maar goed dat was even ter informatie, mijn vraag is dus of ROA invloed heeft op putjes en oneffenheden? En of die dan minder diep of beetje gelijk met de huid ernaast worden?
hoi
pi_74985164
Nog 1,5 maandje.
Er komen zo goed als geen nieuwe ontstekinkjes meer bij. Af en toe nog eentje, maar daar kan ik mee leven.
De witte vlekjes/littekentjes lijken langzaamaan weg te trekken
  woensdag 25 november 2009 @ 13:08:13 #168
278668 huilend_komeetje
butjes winnen de Varsity!
pi_74986153
vandaag bij huisarts geweest en na ongeveer 4mnd gestopt te zijn met roa (na het 1 jaar gebruikt te hebben onder begeleiding van de dermatoloog) nu toch weer begonnen. Hoefde niet langs dermatoloog (ben verhuisd dus zou sowieso naar een nieuwe willen), want lang wachten zou weinig zin hebben. Ik heb geen last van acne trouwens, maar wel van een andere huidaandoening.
voor de pijnlijke ontstekingen heb ik nu nog iets meegekregen: inderm. Heeft iemand daar ervaring mee, in combi met roaccutane?

[ Bericht 21% gewijzigd door huilend_komeetje op 25-11-2009 15:13:44 ]
pi_74992777
Nou, 7 maanden aan de Roa. Téring dit spul heeft zijn tijd hard nodig maar het resultaat wordt steeds beter. Vorige week een vervelende outbreak waar zeker 3(!) onderhuidse bulten zijn weggegaan die er al maanden zaten dus mijn huid wordt steeds gladder.

Bijwerkingen zijn wel prima te doen. Maar tering de afgelopen paar dagen voel ik me echt KUT. Ik heb geen idee hoezo, geen problemen, ik reageer af op mijn vrienden (Heb al excuses aangeboden natuurlijk) alleen nog steeds. Ik weet niet wat het is, 2 maanden geleden heb ik het ook gehad en daarvoor nog wel een keertje. Normaal (Voor de roa) echt nooit last van gehad. Maar ik heb zo'n gevoel van dat niets me meer boeit en ik kan nog wel eens fel uitvallen... Nog 5 of 6 weken tot ik stop....
  woensdag 25 november 2009 @ 16:34:29 #170
274528 Twizu
Is al zindelijk!
pi_74992865
quote:
Op woensdag 25 november 2009 16:31 schreef Kersentaart het volgende:
Nou, 7 maanden aan de Roa. Téring dit spul heeft zijn tijd hard nodig maar het resultaat wordt steeds beter. Vorige week een vervelende outbreak waar zeker 3(!) onderhuidse bulten zijn weggegaan die er al maanden zaten dus mijn huid wordt steeds gladder.

Bijwerkingen zijn wel prima te doen. Maar tering de afgelopen paar dagen voel ik me echt KUT. Ik heb geen idee hoezo, geen problemen, ik reageer af op mijn vrienden (Heb al excuses aangeboden natuurlijk) alleen nog steeds. Ik weet niet wat het is, 2 maanden geleden heb ik het ook gehad en daarvoor nog wel een keertje. Normaal (Voor de roa) echt nooit last van gehad. Maar ik heb zo'n gevoel van dat niets me meer boeit en ik kan nog wel eens fel uitvallen... Nog 5 of 6 weken tot ik stop....
Dat is de laatste acné frustratie voordat je huid helemaal glad is. Je kunt je frustraties binnenkort niet meer uiten voor de spiegel
Kiva FOK-team #8 Waar geld echt goed doet!
[b]Op zaterdag 26 juni 2010 18:48 schreef vosss het volgende:[/b]
6 eien
pi_74994149
quote:
Op woensdag 25 november 2009 13:08 schreef huilend_komeetje het volgende:
vandaag bij huisarts geweest en na ongeveer 4mnd gestopt te zijn met roa (na het 1 jaar gebruikt te hebben onder begeleiding van de dermatoloog) nu toch weer begonnen. Hoefde niet langs dermatoloog (ben verhuisd dus zou sowieso naar een nieuwe willen), want lang wachten zou weinig zin hebben. Ik heb geen last van acne trouwens, maar wel van een andere huidaandoening.
voor de pijnlijke ontstekingen heb ik nu nog iets meegekregen: inderm. Heeft iemand daar ervaring mee, in combi met roaccutane?
Ik heb Inderm wel gebruikt voordat ik ROA ging gebruiken. Je bedoelt dat aanstipspul toch (die 'tonic')?
Ik had het ook voor ontstekingen, maar het hielp niet/nauwelijks
In combinatie met ROA zou ik je niet kunnen vertellen.
Sterkte met je kuur iig
pi_75013571
quote:
Op woensdag 25 november 2009 13:08 schreef huilend_komeetje het volgende:
vandaag bij huisarts geweest en na ongeveer 4mnd gestopt te zijn met roa (na het 1 jaar gebruikt te hebben onder begeleiding van de dermatoloog) nu toch weer begonnen. Hoefde niet langs dermatoloog (ben verhuisd dus zou sowieso naar een nieuwe willen), want lang wachten zou weinig zin hebben. Ik heb geen last van acne trouwens, maar wel van een andere huidaandoening.
voor de pijnlijke ontstekingen heb ik nu nog iets meegekregen: inderm. Heeft iemand daar ervaring mee, in combi met roaccutane?
wat heb jij dan? rosacea?
pi_75014750
quote:
[b]Op woensdag 25 november 2009 09:35 schreef jg888
mijn vraag is dus of ROA invloed heeft op putjes en oneffenheden? En of die dan minder diep of beetje gelijk met de huid ernaast worden?
Van wat ik gelezen heb en bij mezelf zie, zorgt Roa er niet voor dat putjes/gaatjes/verwijdde porieen verdwijnen of wegtrekken. Een "gat" is een "gat". Ik heb juist het gevoel dat ik ze nu nog duidelijker zie.
Wat betreft andere oneffenheden (bobbeltjes, witte en donkere vlekken), die zie ik wel heeeeel langzaam verdwijnen en wegtrekken.

Wat die putten betreft, daar kan alleen iets aan gedaan worden met huidbehandelingen.
http://www.huidlaser.nl/?pid=18 (huid en laserkliniek Lievensberg) kijk hier even op. Ben ik via huidconsult.nl op gekomen. Staat een heel realistisch stukje op over putjes/gaatjes/verwijdde porieen (bij kopje "resultaten") en hoe die enigzins te verminderen zijn. Ze zijn heel realistisch (vind ik wel zo prettig) en zeggen ook dat het nooit 100% zal verdwijnen, maar hoe minder diep het is, hoe beter het resultaat.
Verder vond ik op huidconsult.nl en die website van die kliniek, ook weetjes over Acne, Roaccutane en andere "medicijnen" tegen acne, die ik nog nergens had gelezen.

Over de Roa ben ik echt positief te spreken, maar inderdaad, hoe verder daarna.... Dat is ook goed om alvast voor jezelf uit te gaan zoeken. Want meestal blijf je echt wel met putjes of hardnekkige oneffenheden zitten.

[ Bericht 1% gewijzigd door Poppi op 26-11-2009 11:48:05 ]
  donderdag 26 november 2009 @ 15:54:41 #174
278668 huilend_komeetje
butjes winnen de Varsity!
pi_75023089
quote:
Op donderdag 26 november 2009 11:01 schreef Poppi het volgende:

[..]

wat heb jij dan? rosacea?
Nee folliculitis .. op mn gezicht is dus niets te zien (op een enkel pukkeltje na af en toe en wat littekentjes van 'vroeger') maar overal waar haar zit, heb ik dus ontstekingen: op mn hoofdhuid, benen, onderarmen enz. soms schijnt het mee te vallen, echter kan de folliculitis decalvans (op mn hoofd) voor haaruitval zorgen. En de soms enorme ontstekingen (soms met een diameter van 4 tot 5 cm) op mn benen doen vaak enorm pijn en zorgen ook voor koorts en dergelijke.
pi_75050832
quote:
Op donderdag 26 november 2009 15:54 schreef huilend_komeetje het volgende:

[..]

Nee folliculitis .. op mn gezicht is dus niets te zien (op een enkel pukkeltje na af en toe en wat littekentjes van 'vroeger') maar overal waar haar zit, heb ik dus ontstekingen: op mn hoofdhuid, benen, onderarmen enz. soms schijnt het mee te vallen, echter kan de folliculitis decalvans (op mn hoofd) voor haaruitval zorgen. En de soms enorme ontstekingen (soms met een diameter van 4 tot 5 cm) op mn benen doen vaak enorm pijn en zorgen ook voor koorts en dergelijke.
oeps! Dat klinkt echt heavy. Vooral dat onstekings gebeuren.
Bij mij begon de acne ook steeds met heftige ontstekingen die eerst met doxycicline behandeld werd, dat werkte voor mij. En nu probeer ik de acne in toom te houden met Roa.
Allemmaal niet prettig al die huidproblemen. Maarja fingers crossed.
En jij sterkte en hoop dat Roa weer gaat helpen bij jou.
pi_75105539
Zit nu sinds de start van mijn kuur op 60 mg per dag. Droge lippen, droge huid verder niet veel bijzonders. Maar de vervelendste bijwerking heb ik sinds een week goed te pakken: eczeem. In week 2 begon het op de rug van mijn linkerhand en het leek zich slechts daar (een beetje) te concentreren. Dus goed vet houden met vaseline en heb het redelijk onder controle. Een week later kwam het ook op de rug van mijn andere hand en sinds een paar dagen ook een paar van die jeukende bultjes op beide onderarmen (op de bovenkant). Ben nu al dagen met bodylotion in de weer (2 x per dag) en handcrème (meerder keren per dag) om het rustig te houden. Maar ik ga wel om hormoonzalf vragen morgen bij de huisarts om het sneller weg te krijgen.
Maar ik vroeg me af of meer mensen hier last van hebben en wat gebeurde er met jou als de dosis verhoogd wordt? Wordt dat eczeem dan helemaal niet meer te houden, of gaat je lichaam er op een bepaalde manier aan wennen?
Want als het goed is ga ik over een week naar 100 tot 120 mg per dag. En dat wil ook eigenlijk wel want anders moet ik nog 7 maanden door in plaats van 3.
  zondag 29 november 2009 @ 13:51:00 #177
278668 huilend_komeetje
butjes winnen de Varsity!
pi_75108299
Wow maar Wingdings, is het niet zo dat je max 1mg per kg lichaamsgewicht mag hebben? Als je echt zo'n hoge dosis krijgt lijkt 't me dat de uitslag en bijwerkingen ook veel heftiger worden.
pi_75108486
Hoe hoger de dosering hoe heftiger de bijwerkingen lijkt me. Ik vind de bijwerkingen bij 20 mg/dag al vervelend .
Maar 120 mg/dag. Dat is wel heul erg hoog. Hoeveel heb je aan het einde van je kuur binnengekregen dan?
pi_75110400
Ja, inderdaad volgens de bijsluiter is de maxdosis 1 mg per kg lichaamsgewicht. En ik weeg 120 kg (bodybuilder) dus dan klopt het wel. Vraag me wel af of deze formule rekening houdt met lichaamsgewicht in spiermassa. Onder 'normale' omstandigheden zou ik namelijk zo'n 85 kg wegen.

Als ik de topdosis krijg dan ben ik over 3 en een halve maande klaar en heb ik 120 mg per kg binnen.
pi_75112500
Ik zou er zelf gewoon wat langer over doen als ik jou was. Hoe hoger de dosis hoe meer kans op bijwerkingen waarvan sommige ook blijvend kunnen zijn. Waarom dat risico nemen?
  maandag 30 november 2009 @ 15:09:19 #181
255304 Nathan1985
23 jaar, 80 kilo, 30 mg p/d
pi_75144328
Hey mensen

Ben sinds 25 November gestopt met de roa die ik 7 maanden slikte. ( vanaf 23 April )
In het begin slikte ik 30 mg daarna 40 mg en sinds Augustus tot November 60 mg
Helemaal puistvrij en glad huid.

Enige wat nog wel over is de roodheid...meer rozeheid...maar dat trekt heeeeel langzaam weg.
En ook beetje last van littekentjes op de wangen en voorhoofd.

Heb gehoord dat na het stoppen dat het dan pas effectief word of zoiets.
Kan iemand mij hier iets meer over vertellen?

[ Bericht 8% gewijzigd door Nathan1985 op 30-11-2009 15:12:34 (Aanpassen) ]
pi_75146503
quote:
Op maandag 30 november 2009 15:09 schreef Nathan1985 het volgende:
Hey mensen

Ben sinds 25 November gestopt met de roa die ik 7 maanden slikte. ( vanaf 23 April )
In het begin slikte ik 30 mg daarna 40 mg en sinds Augustus tot November 60 mg
Helemaal puistvrij en glad huid.

Enige wat nog wel over is de roodheid...meer rozeheid...maar dat trekt heeeeel langzaam weg.
En ook beetje last van littekentjes op de wangen en voorhoofd.

Heb gehoord dat na het stoppen dat het dan pas effectief word of zoiets.
Kan iemand mij hier iets meer over vertellen?
heey nathan1985,
In dit topic zitten mensen die nog bezig zijn met de ROA kuur. Ik denk dat de kans op een goed antwoord eerder verkregen kan worden in het topic 'na de Roaccutanekuur'. Ik ben hier benieuwt naar het antwoord op je vraag! Hoop dat ie goed beantwoord wordt!
'
hoi
pi_75147017
Ik slik nu ongeveer 4 weken roa, ik ga aan mijn derma vragen of ik de dosis met 10 mg mag verhogen. Betekend dit dan ook dat een uitbraak weer op zal spelen? (aangezien je de eerste weekjes extra last hebt)
Ik krijg nog geld van je.
  maandag 30 november 2009 @ 18:22:37 #184
255304 Nathan1985
23 jaar, 80 kilo, 30 mg p/d
pi_75152226
Je hebt gelijk ik zal die topic wel ff opzoeken.
Alleen het valt me wel op dat sommige mensen vragen hebben over een aantal dingen die ik al heb ervaren.
Daar Zal ik dan nog wel op kunnen reageren maar voor mijn eigen vragen ga ik wel naar dat andere topic.
quote:
Op maandag 30 november 2009 16:09 schreef jg888 het volgende:

[..]

heey nathan1985,
In dit topic zitten mensen die nog bezig zijn met de ROA kuur. Ik denk dat de kans op een goed antwoord eerder verkregen kan worden in het topic 'na de Roaccutanekuur'. Ik ben hier benieuwt naar het antwoord op je vraag! Hoop dat ie goed beantwoord wordt!
'
  maandag 30 november 2009 @ 18:26:26 #185
255304 Nathan1985
23 jaar, 80 kilo, 30 mg p/d
pi_75152392
Dat is moeilijk te zeggen omdat het voor iedereen anders is.
Ik kreeg in het begin 30 mg en dan slikte ik 10 weken.
Van die 10 weken had ik ongeveer in de eerste 5 a 6 weken last van een break-out ( dat alles naar buiten kwam alle puistjes en ontstekingen )

Maar om ff op je vraag terug te komen.......wat wel zo is is hoe hoger je dosering hoe meer kans op werking en bijwerkingen.
Het zou kunnen dat het opspeelt maar dat zou ik als ik jou was overleggen met je dermatholoog.
quote:
Op maandag 30 november 2009 16:19 schreef Rnie het volgende:
Ik slik nu ongeveer 4 weken roa, ik ga aan mijn derma vragen of ik de dosis met 10 mg mag verhogen. Betekend dit dan ook dat een uitbraak weer op zal spelen? (aangezien je de eerste weekjes extra last hebt)
pi_75154757
ok thnx! 14 dec weer een afspraak...dus dan zal ik het wel ff aankaarten.
Ik krijg nog geld van je.
pi_75173152
quote:
Op maandag 30 november 2009 19:15 schreef Rnie het volgende:
ok thnx! 14 dec weer een afspraak...dus dan zal ik het wel ff aankaarten.
haha wat toevallig, ik heb ook 14 december weer een afspraak met de dermatoloog!
hoi
pi_75175686
Ik ben bijna twee weken bezig met de Roaccutane kuur van 50mg/dag (ik weeg 85)

Ik heb vorige week last gehad van constante lichte hoofdpijn (die is vanzelf weer overgegaan) en dat heb ik gemeld bij de dermatoloog. Nu heb ik sinds 4 dagen onzettend last van jeuk op mijn hoofdhuid, echt om gek van te worden. Nu vraag ik aan de dermatoloog of daar iets voor is nu word mij aangeraden om te stoppen en in januari een nieuwe afspraak te maken bij de dermatoloog.

Ik wil alleen maar weten of er misschien een creme of ander medicijn tegen de jeuk is en nu moet ik stoppen. Het is alles of niets bij mij, dus als ik nu stop dan begin ik ook niet weer.

Ik voel me verder prima, echt jammer dit.
pi_75181763
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 09:43 schreef jg888 het volgende:

[..]

haha wat toevallig, ik heb ook 14 december weer een afspraak met de dermatoloog!
Haha, ik dus ook een afspraak bij de dermatoloog. Toevallig ook bij de Mauritskliniek in Utrecht?
Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
We should fuck each others mothers
pi_75181929
quote:
Op zondag 29 november 2009 16:21 schreef belendel het volgende:
Ik zou er zelf gewoon wat langer over doen als ik jou was. Hoe hoger de dosis hoe meer kans op bijwerkingen waarvan sommige ook blijvend kunnen zijn. Waarom dat risico nemen?
Eens. Waarom in 3 maanden zo'n hoge dosis slikken als je een lagere dosis (dus minder bijwerkingen) kunt nemen als je het ook over een langere periode kunt spreiden? Lijkt me voor de lange termijn effect ook fijner.
Plus het feit dat je (wingdings) bodybuilder bent en de spierpijn/gewrichtspijn e.d. bij een hoge dosis erger is dan bij een lage dosis.

____________________________________

Ik moet nog een klein anderhalf maandje. Nog steeds alleen droge lippen en vermoeidheid. Verder heb ik nergens last (meer) van. Huid begint steeds egaler van kleur te worden m.a.w. de witte vlekjes trekken weg. Nieuwe ontstekingen zijn er eigenlijk niet, en als ze opkomen dan zijn ze binnen 2 dagen weer weg.
pi_75182339
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 14:20 schreef dreamzk het volgende:

[..]

Haha, ik dus ook een afspraak bij de dermatoloog. Toevallig ook bij de Mauritskliniek in Utrecht?
Mauritskliniek Den Haag present!
Ik krijg nog geld van je.
pi_75190682
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 14:38 schreef Rnie het volgende:

[..]

Mauritskliniek Den Haag present!
Ik ben erg tevreden over de professionaliteit van de Mauritskliniek hier in Utrecht. Hebben meestal wel plaats voor je en ze luisteren ook naar wat jij wilt ipv dat ze gewoon zeggen dit is je dosis, zie je over een maand weer.

Met mij gaat het steeds beter, egale huid maar wel onderhuidse rode vlekken waardoor het lijkt alsof ik er nog veel last van heb. Huid is in de ochtend heel droog (kan ook door mn lange douche patroon komen) en mn lippen moet ik nonstop bij vetten. Voor de rest voel ik me prima
Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
We should fuck each others mothers
pi_75192107
Ik heb morgen eindelijk mijn afspraak bij de derma.
waarom was het ook alweer goed om veel water te drinken tijdens de roakuur?
en is het handig om tijdens de outbreak periode Benzoylperoxide op de puisten te smeren? of wordt het dna te droog of krijg je er littekens van ofzo?
pi_75192476
Water is voor de vochtbalans --> ROA droogt de huid uit.
pi_75193635
mijn huid is ontzettend droog.....vooral onder mijn mond en mijn wangen. wat is het beste om dit op te lossen? Ik wil niet met een wit hoofd rondlopen namelijk
Ik krijg nog geld van je.
pi_75194564
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 14:38 schreef Rnie het volgende:

[..]

Mauritskliniek Den Haag present!
Haha same here.
Dokter Meinardi toevallig?
pi_75196627
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 20:07 schreef Kersentaart het volgende:

[..]

Haha same here.
Dokter Meinardi toevallig?
Haha ja! Wat een toeval
Ik krijg nog geld van je.
pi_75202489
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 11:20 schreef Henry het volgende:
Ik ben bijna twee weken bezig met de Roaccutane kuur van 50mg/dag (ik weeg 85)

Ik heb vorige week last gehad van constante lichte hoofdpijn (die is vanzelf weer overgegaan) en dat heb ik gemeld bij de dermatoloog. Nu heb ik sinds 4 dagen onzettend last van jeuk op mijn hoofdhuid, echt om gek van te worden. Nu vraag ik aan de dermatoloog of daar iets voor is nu word mij aangeraden om te stoppen en in januari een nieuwe afspraak te maken bij de dermatoloog.

Ik wil alleen maar weten of er misschien een creme of ander medicijn tegen de jeuk is en nu moet ik stoppen. Het is alles of niets bij mij, dus als ik nu stop dan begin ik ook niet weer.

Ik voel me verder prima, echt jammer dit.
Waarom wordt je aangeraden om te stoppen? Door die jeuk op je hoofdhuid? Raar... Want dat heb ik ook gehad, ik heb toen tijdelijk een speciale shampo ervoor gekocht (zarqa), en na een maand was het weg. Bij mij was het gewoon een tijdelijke bijwerking doordat alles sneller uitdroogt dan normaal. Wat crème, bodylotion en waslotion betreft is Cetaphil ideaal. Dit gebruiken zeer veel mensen die met dermatologische behandelingen bezig zijn.
Succes (als het werkt, en je hebt verder geen ernstige bijwerkingen waarom zou je dan stoppen).
pi_75228188
Vandaag ook bij de dermatoloog geweest en kon gelijk beginnen met een roaccutane kuur. Ik mag gelijk beginnen met 60mg per dag wat me toch wel erg veel lijkt maarja hij zal er wel verstand van hebben. Hoevaak prikken jullie bloed trouwens? Ik hoef pas weer over 7 weken terug te komen om opnieuw bloed te prikken.

Morgen m'n eerste pilletjes maar nemen denk ik.
  woensdag 2 december 2009 @ 23:57:14 #200
255304 Nathan1985
23 jaar, 80 kilo, 30 mg p/d
pi_75233308
quote:
Op woensdag 2 december 2009 21:47 schreef Deventer__ het volgende:
Vandaag ook bij de dermatoloog geweest en kon gelijk beginnen met een roaccutane kuur. Ik mag gelijk beginnen met 60mg per dag wat me toch wel erg veel lijkt maarja hij zal er wel verstand van hebben. Hoevaak prikken jullie bloed trouwens? Ik hoef pas weer over 7 weken terug te komen om opnieuw bloed te prikken.

Morgen m'n eerste pilletjes maar nemen denk ik.
60 mg is inderdaad veel voor gelijk in het begin.
Ik begon met 30 mg.
Wat betreft bloedprikken.........ik moest om de 4 weken bloed prikken.
Gwn paar dagen voordat ik afspraak had bij de dermatoloog ff bloedprikken en dan zijn de resultaten tijdens de afspraak al aanwezig.

Succes met de kuur.
Ik zelf ben trouwens net klaar met de kuur van 7 maanden ook 60 mg uiteindelijk.
Mocht je vragen of advies nodig hebben dan sta ik voor je klaar.

Groetjes
  woensdag 2 december 2009 @ 23:59:06 #201
255304 Nathan1985
23 jaar, 80 kilo, 30 mg p/d
pi_75233373
quote:
Op woensdag 2 december 2009 21:47 schreef Deventer__ het volgende:
Vandaag ook bij de dermatoloog geweest en kon gelijk beginnen met een roaccutane kuur. Ik mag gelijk beginnen met 60mg per dag wat me toch wel erg veel lijkt maarja hij zal er wel verstand van hebben. Hoevaak prikken jullie bloed trouwens? Ik hoef pas weer over 7 weken terug te komen om opnieuw bloed te prikken.

Morgen m'n eerste pilletjes maar nemen denk ik.
60 mg is inderdaad veel voor gelijk in het begin.
Ik begon met 30 mg.
Wat betreft bloedprikken.........ik moest om de 4 weken bloed prikken.
Gwn paar dagen voordat ik afspraak had bij de dermatoloog ff bloedprikken en dan zijn de resultaten tijdens de afspraak al aanwezig.

Succes met de kuur.
Ik zelf ben trouwens net klaar met de kuur van 7 maanden ook 60 mg uiteindelijk.
Mocht je vragen of advies nodig hebben dan sta ik voor je klaar.

Groetjes
pi_75235639
quote:
Op woensdag 2 december 2009 21:47 schreef Deventer__ het volgende:
Vandaag ook bij de dermatoloog geweest en kon gelijk beginnen met een roaccutane kuur. Ik mag gelijk beginnen met 60mg per dag wat me toch wel erg veel lijkt maarja hij zal er wel verstand van hebben. Hoevaak prikken jullie bloed trouwens? Ik hoef pas weer over 7 weken terug te komen om opnieuw bloed te prikken.

Morgen m'n eerste pilletjes maar nemen denk ik.
Succes met de Kuur Deventer__
Ik krijg nog geld van je.
pi_75252603
Nog een klein vraagje,
ik ga in de vakantie naar Zwitserland toe met wintersport alleen hoe zal dit gaan in combinatie met Roa?
Zal mijn huid echt dood gaan van de droogheid/ruwheid of zal het meevallen? Want ik voel niet er niet heel veel voor om zo'n laag vaseline er op te smeren.

Iemand ervaringen met Roaccutane op wintersport?
pi_75253880
quote:
Op donderdag 3 december 2009 17:14 schreef Kersentaart het volgende:
Nog een klein vraagje,
ik ga in de vakantie naar Zwitserland toe met wintersport alleen hoe zal dit gaan in combinatie met Roa?
Zal mijn huid echt dood gaan van de droogheid/ruwheid of zal het meevallen? Want ik voel niet er niet heel veel voor om zo'n laag vaseline er op te smeren.

Iemand ervaringen met Roaccutane op wintersport?
Vraag ik me dus ook af. Ik ga iig non stop mezelf insmeren tegen de zon en droogte, mischien overleef ik het dan wel
Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
We should fuck each others mothers
pi_75262990
Weet iemand hoe het zit met lange termijn bijwerkingen? Dan bedoel ik hoeveel kans is er op permanente bijwerkingen?

Vandaag ben ik officieel begonnen, hoelang gaat het duren voordat ik de eerste bijwerkingen ga merken?
pi_75263227
quote:
Op donderdag 3 december 2009 22:00 schreef Deventer__ het volgende:


Vandaag ben ik officieel begonnen, hoelang gaat het duren voordat ik de eerste bijwerkingen ga merken?
Ik merkte het al na 2 weken en ik zit 'maar' op maximaal 20 mg/dag
Bijwerkingen die ik had/heb zijn droge lippen, zere gewrichten en vermoeidheid.

[ Bericht 6% gewijzigd door Butterfly91 op 04-12-2009 10:34:08 ]
  vrijdag 4 december 2009 @ 00:21:20 #207
255304 Nathan1985
23 jaar, 80 kilo, 30 mg p/d
pi_75268728
quote:
Op donderdag 3 december 2009 22:00 schreef Deventer__ het volgende:
Weet iemand hoe het zit met lange termijn bijwerkingen? Dan bedoel ik hoeveel kans is er op permanente bijwerkingen?

Vandaag ben ik officieel begonnen, hoelang gaat het duren voordat ik de eerste bijwerkingen ga merken?
Permanente bijwerkingen dat weet ik niet.
Maar wat ik had was voornamelijk in het begin toen ik begon met roa ( 30 mg ) had ik voornamelijk last van droge lippen maar ook heel erg van stemmingswisselingen.
De ene moment van de dag was ik gwn vrolijk enzo maar 30 minuten later kon ik een heel ander gevoel hebben zoals verdriet of teleurstelling.
Voor de rest viel het qua bijwerkingen wel mee.
pi_75285572
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 19:16 schreef Butterfly91 het volgende:
Water is voor de vochtbalans --> ROA droogt de huid uit.
jah maar roa zit toch in je bloed? en water verdunt de bloed, maakt veel water drinke dan de effect van roa niet minder?
ik heb trouwens vandaag isotretionine gekregen, maar niet van roche, er staat niet eens een merk op.
pi_75288140
Slik nu twee dagen 40 mg maar nu beginnen mijn oren een beetje te gloeien. Kan dit een bijwerking zijn want ik zie het niet op de bijsluiter staan.
pi_75288354
waarschijnlijk van de kou ik heb er nog nooit over gehoort ofzo...maar als het erger wordt bel je toch ff je huidarts?
Ik krijg nog geld van je.
pi_75288422
ik heb pillen gekregen,, maar niet genoeg tot ik me volgende recept weer krijg. waarschijnlijk moet ik een week dan stoppe. Is dit erg dat ik na 6 weke ff 1 week stop?
pi_75288534
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 16:49 schreef mfkz het volgende:
ik heb pillen gekregen,, maar niet genoeg tot ik me volgende recept weer krijg. waarschijnlijk moet ik een week dan stoppe. Is dit erg dat ik na 6 weke ff 1 week stop?
Kan volgens mij niet zoveel kwaad. Roaccutane blijft nog best lang in je bloed na het stoppen.
  vrijdag 4 december 2009 @ 20:36:03 #213
255304 Nathan1985
23 jaar, 80 kilo, 30 mg p/d
pi_75296199
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 15:34 schreef mfkz het volgende:

[..]

jah maar roa zit toch in je bloed? en water verdunt de bloed, maakt veel water drinke dan de effect van roa niet minder?
ik heb trouwens vandaag isotretionine gekregen, maar niet van roche, er staat niet eens een merk op.
Isotrtoine is roaccutane.
Ik heb zelf 7 maanden lang isotretoinegeslikt van het merk Sandoz en niet van Roche.
Het merk maakt niet uit het gaat om het spul wat in de roa pillen zit.
pi_75296300
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 16:40 schreef Deventer__ het volgende:
Slik nu twee dagen 40 mg maar nu beginnen mijn oren een beetje te gloeien. Kan dit een bijwerking zijn want ik zie het niet op de bijsluiter staan.
Ik heb het ook. Ook als ik gewoon binnen zit dat m'n oren opeens beginnen te gloeien een rood worden. Kan niet zoveel kwaad volgens mij.
pi_75317086
Ik heb dus die merkloze variant, maar in de bijlsuiter staat niet in of je het met water moet innemen, of gewoon tijdens het eten zonder water? de pillen zijn donkerrood van kleur. ik kon de antwoord niet echt vinden in deze topic.
  zaterdag 5 december 2009 @ 19:53:39 #216
255304 Nathan1985
23 jaar, 80 kilo, 30 mg p/d
pi_75322007
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 16:43 schreef mfkz het volgende:
Ik heb dus die merkloze variant, maar in de bijlsuiter staat niet in of je het met water moet innemen, of gewoon tijdens het eten zonder water? de pillen zijn donkerrood van kleur. ik kon de antwoord niet echt vinden in deze topic.
Bij mij was het zo dat ik met veel water ( een volle glas ) moest innemen meteen na het eten
pi_75337669
nog 2 vrage..
1. ik ben nog maar 15, als die acne door mijn hormonen komen, dan zou ik toch heel snel nadat ik met roa gestopt ben weer acne krijgen?
2. ik ben van plan om tijdens de hele 2e en 3e week benzoylperoxide te gebruiken zodat ik die outbreak minimaal krijg. heeft dit zin/is dit goed?
pi_75338671
Ik heb nu Minocycline van de dermatoloog voor de komende drie maanden. Weet iemand wat de verschillen met Roaccutane zijn?
  zondag 6 december 2009 @ 15:52:05 #219
274528 Twizu
Is al zindelijk!
pi_75339264
quote:
Op zondag 6 december 2009 15:30 schreef _Boo_ het volgende:
Ik heb nu Minocycline van de dermatoloog voor de komende drie maanden. Weet iemand wat de verschillen met Roaccutane zijn?
Minocycline remt de groei van vele soorten bacteriën. Het remt de eiwitaanmaak van de bacterie. Een bacterie die geen eiwit kan aanmaken kan zich niet meer vermenigvuldigen en sterft af.

Minocycline wordt meestal alleen voorgeschreven aan volwassenen en kinderen ouder dan acht jaar, omdat het vooral bij jongere kinderen botten en onvolgroeide tanden en kiezen kan aantasten.

--
De werkzame stof in Roaccutane is isotretinoïne.
Isotretinoïne stimuleert de deling van de cellen van de bovenste huidlaag. Oude cellen verdwijnen. Ook vermindert het de talgproductie en remt ontstekingen.

Artsen schrijven dit middel voor bij ernstige acne en bij ernstige rosacea, indien de gebruikelijke medicijnen hiertegen onvoldoende effect hebben.
Kiva FOK-team #8 Waar geld echt goed doet!
[b]Op zaterdag 26 juni 2010 18:48 schreef vosss het volgende:[/b]
6 eien
  zondag 6 december 2009 @ 15:57:15 #220
274528 Twizu
Is al zindelijk!
pi_75339407
Ik ga overigens toch niet aan de Roa en zie het nog een tijdje aan met Tretoinecreme. Ik ben wel van plan een gezichtsbruiner aan te schaffen.

UV heeft een positief effect op acné en bovendien is het feit dat je er wat bruiner door wordt een welkome bijwerking. Minder zichtbare rode vlekjes etc. De verhoogde kans op kanker is jammer, maar Roa is ook geen gezond snoepje.
Kiva FOK-team #8 Waar geld echt goed doet!
[b]Op zaterdag 26 juni 2010 18:48 schreef vosss het volgende:[/b]
6 eien
pi_75386340
Hebben jullie nog meer last van een uitgedroogde neus? En dan bedoel ik, in je neus. Ik heb allemaal uitgedroogde stukjes die alleen maar jeuken en pijn doen. Alleen met snuiten of pulken gaat een gedeelte eruit, maar het voelt niet lekker. En wie dit nog meer heeft, wat kan je er tegen doen? Dat is op dit moment de enige echte bijwerking die ik op dit moment hebt. Uitgedroogde lippen en dan vooral in mn hoeken waar ze een beetje zijn gescheurd valt mee te leven zolang ik maar ontzettend veel blijf smeren. Thuis loop ik met een hele dikke laag vaseline rond zodat het wat beter word en overdag buitenhuis smeer ik bij met een labello stick.

Qua resultaat word het steeds beter en beter. Het gaat langzamer dan ik dacht maar het resultaat begint er te komen
Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
We should fuck each others mothers
pi_75391073
Droge neus (inwendig); had ik ook. Gewoon smeren, net als alle andere delen van je gezicht/lichaam, die droog worden door Roa Ik gebruik Roa nu ongeveer 3 mnd, en heb alleen nog last van iets drogere lippen en gezicht en ben sneller moe, de rest van de bijwerkingen zijn verdwenen. Gebruik nu 40mg per dag. Als je gewoon goed blijft smeren met de juiste producten, en een aantal keer per dag en veel vocht tot je neemt, dan zul je minder last hebben van droogheid als je wat verder bent.
Voor in mijn neus, smeerde ik gewoon heel simpel witte vaseline, meer dan dat kan je ook niet er in smeren.
Veel geduld hebben met dit middel en de bijwerkingen. In vergelijking met de waslijst bijwerkingen die er op de bijsluiter staan, vind ik het reuze meevallen en ben ik alleen maar blij dat ik droogheid en moeheid als bijwerking heb. Uiteraard is iedereen zijn lichaam anders, dus je weet pas hoe je lichaam reageert, als je er zelf mee begint.
Voor de mensen die een ander medicijn willen gebruiken, die moeten dat zeker proberen als dat helpt. Roa wordt vaak voorgeschreven als al het andere niet werkt en je elke keer maar blijft aanmodderen met steeds weer een ander medicijn of veelbelovende en dure huis tuin en keuken middelen, apparaten en schoonheidsbehandelingen.
Succes allemaal!
pi_75392103
quote:
Op maandag 7 december 2009 22:05 schreef Poppi het volgende:
Droge neus (inwendig); had ik ook. Gewoon smeren, net als alle andere delen van je gezicht/lichaam, die droog worden door Roa Ik gebruik Roa nu ongeveer 3 mnd, en heb alleen nog last van iets drogere lippen en gezicht en ben sneller moe, de rest van de bijwerkingen zijn verdwenen. Gebruik nu 40mg per dag. Als je gewoon goed blijft smeren met de juiste producten, en een aantal keer per dag en veel vocht tot je neemt, dan zul je minder last hebben van droogheid als je wat verder bent.
Voor in mijn neus, smeerde ik gewoon heel simpel witte vaseline, meer dan dat kan je ook niet er in smeren.
Veel geduld hebben met dit middel en de bijwerkingen. In vergelijking met de waslijst bijwerkingen die er op de bijsluiter staan, vind ik het reuze meevallen en ben ik alleen maar blij dat ik droogheid en moeheid als bijwerking heb. Uiteraard is iedereen zijn lichaam anders, dus je weet pas hoe je lichaam reageert, als je er zelf mee begint.
Voor de mensen die een ander medicijn willen gebruiken, die moeten dat zeker proberen als dat helpt. Roa wordt vaak voorgeschreven als al het andere niet werkt en je elke keer maar blijft aanmodderen met steeds weer een ander medicijn of veelbelovende en dure huis tuin en keuken middelen, apparaten en schoonheidsbehandelingen.
Succes allemaal!
Ik ben er ook al 2.5 maanden mee bezig hoor kzit ook aan 40mg/dag omdat mn derma van mening is dat je dan hetzelfde resultaat als hoge dosering krijgt maar een stuk minder last van de bijwerkingen. Ik heb dus alleen droogheid.

Maar aquaphor gebruikt iedereen voor de lippen toch? Want ik heb het idee dat die labello niet goed genoeg zn werk doet en mijn blistex is op/verdwenen. Wel moeilijk bereikbare plek om vaseline in je neus te krijgen, but ill give it a shot. Bedankt voor de tip iig
Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
We should fuck each others mothers
pi_75392714
quote:
Op maandag 7 december 2009 20:28 schreef dreamzk het volgende:
Hebben jullie nog meer last van een uitgedroogde neus? En dan bedoel ik, in je neus. Ik heb allemaal uitgedroogde stukjes die alleen maar jeuken en pijn doen. Alleen met snuiten of pulken gaat een gedeelte eruit, maar het voelt niet lekker. En wie dit nog meer heeft, wat kan je er tegen doen? Dat is op dit moment de enige echte bijwerking die ik op dit moment hebt. Uitgedroogde lippen en dan vooral in mn hoeken waar ze een beetje zijn gescheurd valt mee te leven zolang ik maar ontzettend veel blijf smeren. Thuis loop ik met een hele dikke laag vaseline rond zodat het wat beter word en overdag buitenhuis smeer ik bij met een labello stick.

Qua resultaat word het steeds beter en beter. Het gaat langzamer dan ik dacht maar het resultaat begint er te komen
Argh, mijn neus inderdaad ook. korstjes en pijnlijke stukje enz
pi_75418969
Vanaf afgelopen woensdag bezig, 40mg/dag, 65kg.
Ik merk eerlijk gezegd nog niks, maar dat zal zeer waarschijnlijk nog komen.
Afgelopen zaterdag wel meteen de fout ingegaan qua drank en drugs(mdma)..

In de apotheek hing de man achter de balie nog een verhaal op dat ik moest oppassen met zwangerschap ivm misvorming/miskramen etc. Toen hij klaar was heb ik hem gezegd dat er volgens mij geen gevaar was mbt spermakwaliteit. Dit bleek ook te kloppen nadat hij het had nagezocht.
http://www.roche.nl/porta(...)tane_april2009_s.pdf (pagina 4)
(bij wijze van schuine opmerking heb ik hem overigens nog wel gemeld dat ik mijn vriendin voor de zekerheid eens bang zou maken )
pi_75429946
Lol jij zit nog helemaal niet 3 maanden aan de ROA. Ik weet dit omdat ik me op den duur ging irriteren aan jou overdreven aanwezigheid in het ROA topic.

Dus net even terug gezocht en lees je eigen tekst nog maar is over:

quote:
Op maandag 5 oktober 2009 15:54 schreef Poppi het volgende:
@strawberry, je zegt dat je nu tevreden bent met dat Benzoyl.. middeltje. Ga je dan daarmee verder of stap je over op de ROA of ga je het beide gebruiken? Dat Benzoyl, dat is toch dat blekende cremmetje waardoor je beddengoed eraan gaat.
En inderdaad, ik voel het zelf ook wel als ik helemaal depressief wordt en heb idd iedereen ingelicht om mij heen dat ik dat wil gebruiken en wat gevolgen kunnen zijn.
Weer de stap nemen (na alle medici bezoeken) om er weer mee aan de slag te gaan, was al groot voor mij, dus ik durf ook niet zo snel mijn mond open te doen of van arts naar arts te gaan, omdat ik mij toch al schaam etc.
Maargoed. Ik heb zowaar zojuist mij ROA binnen! Ik heb er naar zitten staren en wacht nu even het juiste moment af om te gaan beginnen (maw het moment dat ik mijn angst heb overwonnen mbt de aangeprate angstverhalen erover)...


Geschreven op 5 oktober, dus laten we het maar op 2 maanden houden he...

God heeft me het Sherlock geheugen geschonken denk ik
pi_75450020
Even een vlug vraagje. Van ROA kan je dus rugpijn krijgen heb ik gelezen, maar doet die rugpijn echt pijn? Want laatste dagen heb ik een soort van rusteloosheid in mn rug (kweet niet hoe te verwoorden) wat inhoud dat ik om de paar minuten van positie moet veranderen omdat ik niet meer lekker zit. Vroeger had ik hier nooit last van dus ik vroeg me af of ik het moet aankaarten bij mn derma volgende week of niet.
Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
We should fuck each others mothers
pi_75462198


[ Bericht 100% gewijzigd door Poppi op 09-12-2009 22:10:50 ]
pi_75462560


[ Bericht 64% gewijzigd door Poppi op 09-12-2009 23:11:54 ]
pi_75463938
quote:
Op woensdag 9 december 2009 16:18 schreef dreamzk het volgende:
Even een vlug vraagje. Van ROA kan je dus rugpijn krijgen heb ik gelezen, maar doet die rugpijn echt pijn? Want laatste dagen heb ik een soort van rusteloosheid in mn rug (kweet niet hoe te verwoorden) wat inhoud dat ik om de paar minuten van positie moet veranderen omdat ik niet meer lekker zit. Vroeger had ik hier nooit last van dus ik vroeg me af of ik het moet aankaarten bij mn derma volgende week of niet.
Bij mij wisselde het. Beetje tussen pijn/spierpijn in, ook niet goed zitten. Ging snel over bij mij. Aquaphor, klopt dat gebruiken de meeste. Ik voor neus en lip vaseline. Die neus, moeilijk plekje inderdaad. Zo te horen gaat ie verder redelijk goed bij jou.
Sterkte met alles, je kan in dit topic meestal wel goede reacties/info krijgen die je echt helpt. Heeft mij ook geholpen, nu kan ik met alle die info zelf verder met de kuur. Groeten
pi_75465100
quote:
Op woensdag 9 december 2009 22:41 schreef Poppi het volgende:

[..]

Bij mij wisselde het. Beetje tussen pijn/spierpijn in, ook niet goed zitten. Ging snel over bij mij. Aquaphor, klopt dat gebruiken de meeste. Ik voor neus en lip vaseline. Die neus, moeilijk plekje inderdaad. Zo te horen gaat ie verder redelijk goed bij jou.
Sterkte met alles, je kan in dit topic meestal wel goede reacties/info krijgen die je echt helpt. Heeft mij ook geholpen, nu kan ik met alle die info zelf verder met de kuur. Groeten
Ja het zijn maar milde klachten waar ik heel goed mee kan leven dus ik klaag niet
Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
We should fuck each others mothers
pi_75465450
@niet toegestaan

[quote]Op woensdag 9 december 2009 22:08 schreef Poppi het volgende:

[..]

Joh als jij je daar blij door voelt, Sherlock Holmes, moet je vooral doorgaan met onderzoeken of mensen wellicht iets zeggen wat niet naar jouw zin is of jou niet bevalt of als ze per ongeluk iets door elkaar halen. Als je je aan mij stoort, lees je mijn berichten toch niet. Of mag jij hier alleen iets zeggen of vragen.

Nadat ik al 20 jaar met acne af en aan loop, en het nodige aan lelijke woorden heb gehoord, mag jij zo lelijk doen als je wilt, maar ik verlaag me niet tot jouw nivo. Succes met je karakter. Dit gedrag van mensen zoals jou, is waarom ik er niets aan durfde te doen. Maar gelukkig heb ik van de wel aardige mensen hier, de info gekregen waarmee ik verder kan.

Ik zal je verder niet storen, met blijkbaar jouw Alleen recht op dit topic, en mijn account per direct opheffen. Want mensen zoals jij hebben mij vroeger al genoeg vernederd. En ja ik heb het al 20 jaar, ik ben 34! Dus als jij volwassen bent tegen die leeftijd en dan ook nog met acne loopt, dan zullen we zien hoe jij je eronder houdt met je puberale reacties. Je kan je energie beter stoppen in informatie geven over ROA, dan je zo te gedragen. Iedereen is wie hij/zij is.

Het beste gewenst en jij ook nog een fijne dag.

Mensen die mij verder hebben geholpen om dit medicijn te gaan gebruiken, Bedankt!
pi_75467828
quote:
Op woensdag 9 december 2009 23:11 schreef Poppi het volgende:
@niet toegestaan

[quote]Op woensdag 9 december 2009 22:08 schreef Poppi het volgende:

[..]

Joh als jij je daar blij door voelt, Sherlock Holmes, moet je vooral doorgaan met onderzoeken of mensen wellicht iets zeggen wat niet naar jouw zin is of jou niet bevalt of als ze per ongeluk iets door elkaar halen. Als je je aan mij stoort, lees je mijn berichten toch niet. Of mag jij hier alleen iets zeggen of vragen.

Nadat ik al 20 jaar met acne af en aan loop, en het nodige aan lelijke woorden heb gehoord, mag jij zo lelijk doen als je wilt, maar ik verlaag me niet tot jouw nivo. Succes met je karakter. Dit gedrag van mensen zoals jou, is waarom ik er niets aan durfde te doen. Maar gelukkig heb ik van de wel aardige mensen hier, de info gekregen waarmee ik verder kan.

Ik zal je verder niet storen, met blijkbaar jouw Alleen recht op dit topic, en mijn account per direct opheffen. Want mensen zoals jij hebben mij vroeger al genoeg vernederd. En ja ik heb het al 20 jaar, ik ben 34! Dus als jij volwassen bent tegen die leeftijd en dan ook nog met acne loopt, dan zullen we zien hoe jij je eronder houdt met je puberale reacties. Je kan je energie beter stoppen in informatie geven over ROA, dan je zo te gedragen. Iedereen is wie hij/zij is.

Het beste gewenst en jij ook nog een fijne dag.

Mensen die mij verder hebben geholpen om dit medicijn te gaan gebruiken, Bedankt!
Ik heb jou ook wel is advies gegeven hoor. En wie is hier nou degene die vooroordelen loopt rond te gooien alsof het strooigoed is. Succes in ieder geval.
pi_75473216
Ik heb op het moment erg last van een kapotte huid rondom de mond. Met ook echt harde stukjes (die krab ik er meestal af :S), weet iemand daar iets op? Of heeft iemand hetzelfde probleem? Ik ben 72kg ben 3 kg afgevallen door roa, gebruik het 2.5 maand nu en doe nu 20 mg /dag. Ik deed vroeger 30-40 maar dat hield ik niet vol, werd depressief en had weer hetzelfde probleem: een kapotte huid rondom de mond. Toen dus gestopt voor paar dagen, begonnen met 10 mg/dag en opgebouwd naar 20. 20 ging goed voor +- een maand deed ook af en toe, misschien om de 3-4 dagen 30 mg er tussen door, maar heb nu dus weer hetzelfde probleem. Iemand een idee wat je tegen een kapotte huid kan doen? Ik gebruikte lanoline glyceride vaseline maar dat helpt niet zo goed vind ik.
pi_75481094
quote:
Op donderdag 10 december 2009 09:45 schreef Turalyon het volgende:
Ik heb op het moment erg last van een kapotte huid rondom de mond. Met ook echt harde stukjes (die krab ik er meestal af :S), weet iemand daar iets op? Of heeft iemand hetzelfde probleem? Ik ben 72kg ben 3 kg afgevallen door roa, gebruik het 2.5 maand nu en doe nu 20 mg /dag. Ik deed vroeger 30-40 maar dat hield ik niet vol, werd depressief en had weer hetzelfde probleem: een kapotte huid rondom de mond. Toen dus gestopt voor paar dagen, begonnen met 10 mg/dag en opgebouwd naar 20. 20 ging goed voor +- een maand deed ook af en toe, misschien om de 3-4 dagen 30 mg er tussen door, maar heb nu dus weer hetzelfde probleem. Iemand een idee wat je tegen een kapotte huid kan doen? Ik gebruikte lanoline glyceride vaseline maar dat helpt niet zo goed vind ik.
Ik denk behalve vet houden niets, je kapotte huid herstelt zich na het stoppen met isotretinoine dus ik zou mij daar niet te veel zorgen over maken.
pi_75483789
Ben nu een week bezig, merk er eigenlijk nog helemaal niks van. Op een heel klein beetje droge lippen na dan. Ook van die major outbreak heb ik nog niks gemerkt, nou maar hopen dat ie niet komt.

Als ik na het weekend nog niks merk ga ik maar gewoon 60mg/dag slikken.
pi_75497208
Als je geen breakout krijgt, betekend het dan misschien dat je eigenlijk al zo'n beetje over de steenpuisten aan het groeien was?
pi_75500870
quote:
Op donderdag 10 december 2009 15:07 schreef Deventer__ het volgende:
Ben nu een week bezig, merk er eigenlijk nog helemaal niks van. Op een heel klein beetje droge lippen na dan. Ook van die major outbreak heb ik nog niks gemerkt, nou maar hopen dat ie niet komt.

Als ik na het weekend nog niks merk ga ik maar gewoon 60mg/dag slikken.
Ik ben ook precies een week bezig op 40mg/dag. Totaal geen last van bijwerkingen, wel is m'n huid wat 'rustiger' heb ik het idee.

Wanneer begonnen jullie last te krijgen van bijwerkingen/break-outs?
  vrijdag 11 december 2009 @ 13:05:44 #239
255304 Nathan1985
23 jaar, 80 kilo, 30 mg p/d
pi_75514202
quote:
Op donderdag 10 december 2009 22:55 schreef SjoerdZwoerd het volgende:

[..]

Ik ben ook precies een week bezig op 40mg/dag. Totaal geen last van bijwerkingen, wel is m'n huid wat 'rustiger' heb ik het idee.

Wanneer begonnen jullie last te krijgen van bijwerkingen/break-outs?
Bij mij begon het vrij snel.
Ik was begonnen met 30 mg per dag en zag na twee dagen al dat ik meer puisten kreeg en alles zwelde op.
Bij mij begon het dus direct na het slikken........en deze break out ging dan ongeveer 3 a 4 weken duren.
En de bijwerkingen waren in het begin voornamelijk droge lippen klein beetje.

Maar goed niet schrikken want voor iedereen is het anders.
pi_75514415
quote:
Op donderdag 10 december 2009 22:55 schreef SjoerdZwoerd het volgende:

[..]

Ik ben ook precies een week bezig op 40mg/dag. Totaal geen last van bijwerkingen, wel is m'n huid wat 'rustiger' heb ik het idee.

Wanneer begonnen jullie last te krijgen van bijwerkingen/break-outs?
Het is niet echt te zeggen wanneer je een break-out krijgt en of je er één krijgt. Ik zit al 4 maanden aan de ROA en heb 0 keer een break-out gehad. Of de lage dosering ermee te maken heeft weet ik niet (ik zit op ene dag 10 andere 20 enz., vrij laag dus). Bijwerkingen kwamen na een week of 2 (droge lippen/pijnlijke ledematen, vermoeidheid).

[ Bericht 3% gewijzigd door Butterfly91 op 11-12-2009 13:22:12 ]
pi_75537091
Ik krijg de Roa normaliter via mijn huisarts maar heb nu tijdelijk een andere huisarts. Ik slik nu zo'n 3 maanden 30mg per dag en heb relatief weinig last van de bijwerkingen. Nu test mijn huisarts mijn leverwaarden niet, maar mijn tijdelijke huisarts wilde een algemeen bloedonderzoek en daarbij werden ook de leverwaarden gecheckt. En nu blijken die dus verhoogd te zijn kreeg ik telefonisch te horen (ik belde zelf voor de uitslag, het is niet zo dat het zo dramatisch is dat ik gebeld werd ). Het betrof geloof ik de gamma-nogiets (deze was 73; moet max. iets in de 30 zijn geloof ik?) en nog een andere standaard leverwaarde (deze was 178 en moet max. rond de 120 zijn dacht ik?). De tijdelijke huisarts is niet echt bekend met Roa en wist niet of dit een normale bijwerking van Roa is of niet; hij gaf wel aan dat zolang ik me niet ziek voelde of geel zag, ik me geen zorgen hoefde te maken over deze waarden. Toch vind ik het allemaal wel eng klinken en aangezien ik pas 26 januari bij de dermatoloog terecht kan (die meer verstand van het middel heeft), heb ik met deze huisarts afgesproken om de dosis iig voorlopig te verlagen tot 20mg per dag. En verder...geen idee?

Wat denken jullie, moet ik me zorgen maken of is dit normaal? (ik drink btw nooit alcohol, dus daar ligt het niet aan). Heeft het zin de dosis te verlagen of heeft Roa een meer cumulatief effect en stijgen de waarden daardoor wat minder hard? Dus: kan ik nog 6 weken doorgaan, of toch maar stoppen?

Ik ga iig maandag mijn echte huisarts opbellen en om zijn mening vragen; dit vertrouw ik niet echt
pi_75545230
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 23:33 schreef SterreMarit het volgende:
Ik krijg de Roa normaliter via mijn huisarts maar heb nu tijdelijk een andere huisarts. Ik slik nu zo'n 3 maanden 30mg per dag en heb relatief weinig last van de bijwerkingen. Nu test mijn huisarts mijn leverwaarden niet, maar mijn tijdelijke huisarts wilde een algemeen bloedonderzoek en daarbij werden ook de leverwaarden gecheckt. En nu blijken die dus verhoogd te zijn kreeg ik telefonisch te horen (ik belde zelf voor de uitslag, het is niet zo dat het zo dramatisch is dat ik gebeld werd ). Het betrof geloof ik de gamma-nogiets (deze was 73; moet max. iets in de 30 zijn geloof ik?) en nog een andere standaard leverwaarde (deze was 178 en moet max. rond de 120 zijn dacht ik?). De tijdelijke huisarts is niet echt bekend met Roa en wist niet of dit een normale bijwerking van Roa is of niet; hij gaf wel aan dat zolang ik me niet ziek voelde of geel zag, ik me geen zorgen hoefde te maken over deze waarden. Toch vind ik het allemaal wel eng klinken en aangezien ik pas 26 januari bij de dermatoloog terecht kan (die meer verstand van het middel heeft), heb ik met deze huisarts afgesproken om de dosis iig voorlopig te verlagen tot 20mg per dag. En verder...geen idee?

Wat denken jullie, moet ik me zorgen maken of is dit normaal? (ik drink btw nooit alcohol, dus daar ligt het niet aan). Heeft het zin de dosis te verlagen of heeft Roa een meer cumulatief effect en stijgen de waarden daardoor wat minder hard? Dus: kan ik nog 6 weken doorgaan, of toch maar stoppen?

Ik ga iig maandag mijn echte huisarts opbellen en om zijn mening vragen; dit vertrouw ik niet echt
Denk niets aan de hand. Die waarden die jij zegt, zo zijn ze normaal gesproken. Het goedje wat jij nu binnenkrijgt is niet normaal en daar horen dus misschien ook wel abnormale waarden bij. Zo denk ik dan.

En als jij je goed voelt, is er denk ik geen probleem.
pi_75552952
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 23:33 schreef SterreMarit het volgende:
Ik krijg de Roa normaliter via mijn huisarts maar heb nu tijdelijk een andere huisarts. Ik slik nu zo'n 3 maanden 30mg per dag en heb relatief weinig last van de bijwerkingen. Nu test mijn huisarts mijn leverwaarden niet, maar mijn tijdelijke huisarts wilde een algemeen bloedonderzoek en daarbij werden ook de leverwaarden gecheckt. En nu blijken die dus verhoogd te zijn kreeg ik telefonisch te horen (ik belde zelf voor de uitslag, het is niet zo dat het zo dramatisch is dat ik gebeld werd ). Het betrof geloof ik de gamma-nogiets (deze was 73; moet max. iets in de 30 zijn geloof ik?) en nog een andere standaard leverwaarde (deze was 178 en moet max. rond de 120 zijn dacht ik?). De tijdelijke huisarts is niet echt bekend met Roa en wist niet of dit een normale bijwerking van Roa is of niet; hij gaf wel aan dat zolang ik me niet ziek voelde of geel zag, ik me geen zorgen hoefde te maken over deze waarden. Toch vind ik het allemaal wel eng klinken en aangezien ik pas 26 januari bij de dermatoloog terecht kan (die meer verstand van het middel heeft), heb ik met deze huisarts afgesproken om de dosis iig voorlopig te verlagen tot 20mg per dag. En verder...geen idee?

Wat denken jullie, moet ik me zorgen maken of is dit normaal? (ik drink btw nooit alcohol, dus daar ligt het niet aan). Heeft het zin de dosis te verlagen of heeft Roa een meer cumulatief effect en stijgen de waarden daardoor wat minder hard? Dus: kan ik nog 6 weken doorgaan, of toch maar stoppen?

Ik ga iig maandag mijn echte huisarts opbellen en om zijn mening vragen; dit vertrouw ik niet echt
Bij mij word maandelijks mn bloed geprikt en sinds ik ROA neem zijn mn waardes wel verhoogd door de ROA aangezien het nonstop een belasting is op je lever. Dus zolang jij goed voelt zou ik me er niet teveel over zorgen maken.
Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
We should fuck each others mothers
pi_75554610
Heeft iemand ooit gehoord van een verband tussen Roaccutane en Tinnitus (oorsuizen/piepen)

Ik heb sinds enkele dagen een piep in mijn oor die ik vooral hoor wanneer als het stil is. Ik heb dit al enkele keren gehad na een avondje uitgaan maar dan ging het altijd weer over. Nu is het uit het niets op komen zetten en wordt het niet minder.

Ik heb enkele engelstalige sites gevonden waar ze het over hebben. In de bijsluiter staat alleen dat 'verminderd gehoor' tot de bijwerkingen kan horen.
This account is a work of fiction. Names, characters, business, events and incidents are the products of the author’s imagination. Any resemblance to actual persons, living or dead, or actual events is purely coincidental.
pi_75574132
ik wil het ook gaan gebruiken heb alle huismiddelen geprobeerd
en ook middelen van de huisarts helpt geen ene drol bij mij eerste 2 dagen wel maar daarna boem heb ik het weer terug
Eens maar morgen maar een afspraak maken en vragen dat ik ook aan de roa mag beginnen
pi_75582014
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 18:14 schreef jaapgvk het volgende:
Heeft iemand ooit gehoord van een verband tussen Roaccutane en Tinnitus (oorsuizen/piepen)

Ik heb sinds enkele dagen een piep in mijn oor die ik vooral hoor wanneer als het stil is. Ik heb dit al enkele keren gehad na een avondje uitgaan maar dan ging het altijd weer over. Nu is het uit het niets op komen zetten en wordt het niet minder.

Ik heb enkele engelstalige sites gevonden waar ze het over hebben. In de bijsluiter staat alleen dat 'verminderd gehoor' tot de bijwerkingen kan horen.
Van de week had ik een hele dag mijn linker oor dicht zitten. Geen suis of piep maar gewoon half doof zijn aan 1 oor.
Nooit eerder gehad. Toch verwacht ik zelf niet dat het verband heeft met Roaccutane.

Dit weekend overigens vrijdag en zaterdag weer vrij veel gedronken.. Vrijdag zo'n 10 glazen en zaterdag zo'n 15 glazen bier. Ik ben benieuwd naar de uitslag als ik over 2 weken bloed moet laten afnemen..
pi_75586961
quote:
Op zondag 13 december 2009 16:54 schreef SjoerdZwoerd het volgende:

[..]

Van de week had ik een hele dag mijn linker oor dicht zitten. Geen suis of piep maar gewoon half doof zijn aan 1 oor.
Nooit eerder gehad. Toch verwacht ik zelf niet dat het verband heeft met Roaccutane.

Dit weekend overigens vrijdag en zaterdag weer vrij veel gedronken.. Vrijdag zo'n 10 glazen en zaterdag zo'n 15 glazen bier. Ik ben benieuwd naar de uitslag als ik over 2 weken bloed moet laten afnemen..
Mwoah ik hou de regel 2 dagen voor bloedprikken niet zuipen aan en tot nu toe heeft mn derma nog nooit echt geklaagd
Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
We should fuck each others mothers
pi_75608032
zou ik het kunnen verkrijgen via de huisarts denken jullie?
  Licht Ontvlambaar maandag 14 december 2009 @ 11:53:13 #249
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_75608330
quote:
Op maandag 14 december 2009 11:45 schreef Chabirx het volgende:
zou ik het kunnen verkrijgen via de huisarts denken jullie?
Maak eens een afspraak Ik zou het in principe via huisarts kunnen krijgen, maar hij stuurde me liever door naar dermatoloog. Daar mag ik de 22e heen, kijken wat die gaat zeggen.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_75608826
haha heb vanmiddag een afspraak we zullen zien want voor een dermatoloog zijn we hier weer 5weken verder
pi_75619209
Hallo allemaal,
Weet iemand of je tijdens de kuur naar de sauna mag gaan?
Zou het graag willen weten want ben vaker verkouden en een sauna zou mij daarbij verlichting kunnen bieden. Alvast bedankt voor de reacties.
hoi
pi_75659060
Ja dat kun je gewoon blijven doen jg888. Ik doe het ook geregeld en doordat je alleen maar zweet en het geen aantasting is voor de huid houdt niks je tegen om de sauna op te zoeken. Sterker nog, ik vind het een verademing voor mijn spierpijn a.g.v. de ROA!

Zit zelf nu bijna op 3 maanden van mijn kuur. Huid is nog steeds glad maar als ik hem niet vochtig houdt met creme is hij echt HEEL schraal. Niet normaal hoe dun hij voortaan is eigenlijk. Maar er valt mee te leven.

Ben de laatste weken wel extreem moe. Heel de dag lang. Weet niet of het van de ROA is, door te weinig slaap of mss een opkomende griep maar ik neem het zekere voor het onzekere en ga ff bij dn dokter langs.
-je webicon was 512Kb groot, max. 100Kb toegestaan-
pi_75659622
Na 2 weken 40 mg te hebben geslikt merk ik nog steeds niks op een paar knakkende botten na dan. Ik hoop dat het zo blijft, al begint m'n huid nu wel iets droger te worden.
pi_75670887
Beetje beschamende vraag, maar ik heb net een beetje gegoogled en daaruit bleek een bijverschijnsel dat niet veel mensen hebben of bij niemand het over heeft. Ik had ook pas net de conclusie getrokken. Sinds ik ROA echt slik zit er bloed bij mijn ontlasting. Niet in verband bij de ROA getrokken, maar een paar topics terug was dus blijkbaar ook iemand die daar last van heeft. Is dit een zeldzaam bijverschijnsel of durft niemand erover te praten ? Ik heb er niet echt veel last van alleen het is soms even schrikken.
Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
We should fuck each others mothers
pi_75671593
Gister naar de dermatoloog geweest voor controle. hij vond het er beter uitzien dan eerst! ik ben het helemaal met hem eens. alhoewel mijn 'mond-zone' nog niet helemaal gaaf is hoop ik dat dat in een maandje vertrokken is.

hebben jullie geen last van de kou buiten? Ik sterf op dit moment echt van de pijn in mijn nek. het is zo droog als de poes van beatrix. ik hoef mijn nek maar te draaien of ik verrek van de pijn.
Ik krijg nog geld van je.
pi_75676250
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 23:00 schreef dreamzk het volgende:
Beetje beschamende vraag, maar ik heb net een beetje gegoogled en daaruit bleek een bijverschijnsel dat niet veel mensen hebben of bij niemand het over heeft. Ik had ook pas net de conclusie getrokken. Sinds ik ROA echt slik zit er bloed bij mijn ontlasting. Niet in verband bij de ROA getrokken, maar een paar topics terug was dus blijkbaar ook iemand die daar last van heeft. Is dit een zeldzaam bijverschijnsel of durft niemand erover te praten ? Ik heb er niet echt veel last van alleen het is soms even schrikken.
Zou ik toch echt even mee naar de dokter gaan. Volgens mij staat ook in de bijsluiter dat als je hier last van hebt gelijk met contact moet opnemen met de arts. Bloed poepen is nooit goed
pi_75676888
quote:
Op woensdag 16 december 2009 07:06 schreef belendel het volgende:

[..]

Zou ik toch echt even mee naar de dokter gaan. Volgens mij staat ook in de bijsluiter dat als je hier last van hebt gelijk met contact moet opnemen met de arts. Bloed poepen is nooit goed
Hmm best dom aangezien ik gisterochtend afspraak bij de derma had maar ik heb net even de bijsluiter doorgelezen en daar staat dat bij extreme buikpijn met bloederige diarree (wat ik allebei niet heb) dan moet stoppen met roa, en een beetje over dat het bloed minder snel stolt. Dus ik gok erop dat het het laatste is en dus niet zo ernstig. Mijn bloedwaardes waren ook weer prima dus ik maak me nergens zorgen over
Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
We should fuck each others mothers
pi_75685210
Is het zo dat je bloed slechter stolt door de Roa ja? Ik heb nl veel last van (onverklaarbare) blauwe plekjes en mijn stollingswaarden zijn pas getest en die zijn ok. Zou dit door de Roa kunnen komen dan?

Verder had ik gisterenavond ineens uitslag over mijn armen en handen: allemaal kleine rode vlekjes die wat opgezet waren en erg prikten/jeukten. Inmiddels zijn de blaasjes weg maar zitten de vlekjes er nog wel en een groot deel daarvan zijn korstjes geworden. Is dit ook iets wat door de Roa kan komen, of is dit gewoon een allergische reactie op God-knows-what?
pi_75693589
quote:
Op woensdag 16 december 2009 13:17 schreef SterreMarit het volgende:
Is het zo dat je bloed slechter stolt door de Roa ja? Ik heb nl veel last van (onverklaarbare) blauwe plekjes en mijn stollingswaarden zijn pas getest en die zijn ok. Zou dit door de Roa kunnen komen dan?

Verder had ik gisterenavond ineens uitslag over mijn armen en handen: allemaal kleine rode vlekjes die wat opgezet waren en erg prikten/jeukten. Inmiddels zijn de blaasjes weg maar zitten de vlekjes er nog wel en een groot deel daarvan zijn korstjes geworden. Is dit ook iets wat door de Roa kan komen, of is dit gewoon een allergische reactie op God-knows-what?

Ik had vooral in het begin met Roa ontzettend snel blauwe plekken! benen zaten helemaal onder. Werd daarna weer bijna normaal.

Wat betreft de rode plekjes, die heb ik maandenlang gehad, vooral bovenarmen en handen. Het is gewoon extreme droogte, smeer er de vetste bodybutter op die je kan vinden, aanrader is Fin Sauna Balm van Therme, en het zal heel snel beter gaan en weggaan.
Maar ja, het komt wel weer terug, soms had ik een tijdje dat ik bijna geen last had, en soms kwam het weer opzetten, maar na braaf 2 keer per dag insmeren met dat spul ging het altijd snel weg.
Succes.
pi_75695083
Is wel een bijwerking idd.
Ik heb me een week geleden licht gestoten, de dag erna een mega-bloeduitstorting
pi_75703756
Net voor het eerst oogdruppels gebruik voorgeschreven van de dermatoloog. Voelt redelijk bizar maar helpt wel rammend goed. Branderig gevoel weg en ik zie een stuk scherper direct Oh ja, werkt tegen het bijverschijnsel van droge ogen. Heb ik vooral last van met dit heel erg koude weer bij het fietsen. Hebben jullie daar ook last van?
Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
We should fuck each others mothers
pi_75712242
Ik volg deze thread al een tijd en eindelijk is het zover: ik mag ook beginnen met roaccutane.

Ik ben 29 jaar en heb eigenlijk al jaren last van acne. Niet extreem, maar wel hardnekkig en dat hakt er toch wel in. Vaak van die irritant grote puisten in m'n nek, langs m'n kaaklijn en op m'n rug. Het zijn er nooit veel, maar goed voor je zelfvertrouwen is het niet.

Altijd dacht ik dat het wel over zou gaan, maar helaas... Begin dit jaar ben ik er voor het eerst mee naar de huisarts gegaan en deze vond het allemaal wel meevallen. Hij gaf me toch voor twee maanden minocycline en clindamycin lotion. Dat heeft allemaal niet echt geholpen dus ben ik weer teruggegaan. De huisarts begreep mijn probleem volgens mij niet echt en het leek erop dat hij de ernst er niet van inzag.

Hij heeft me toch doorgestuurd naar de dermatoloog waar ik dus zat ik twee dagen later. Zij vond mijn acne ook niet heel ernstig maar toen ik haar vertelde hoe ik mij daaronder voelde en hoe erg ik het eigenlijk vond gaf ze aan eerst doxycycline met mij te willen proberen en als dat geen resultaat gaf roaccutane.

Nu, na 4 maanden doxycycline geslikt te hebben in combinatie met differin gel en geen steek verder gekomen te zijn heeft ze me roaccutane voorgeschreven. Ik begin de eerste maand met 30mg per dag en als het goed gaat verhoogt ze de dosis. In principe moet ik uiteindelijk 120mg/kg lichaamsgewicht binnenkrijgen.

Vandaag heb ik bloed laten prikken en één dezer dagen hoor ik of ik mijn recept mag verzilveren. Enfin, ik zal hier wel vaker actief zijn de komende tijd

Mike
pi_75719980
quote:
Op woensdag 16 december 2009 20:51 schreef dreamzk het volgende:
Net voor het eerst oogdruppels gebruik voorgeschreven van de dermatoloog. Voelt redelijk bizar maar helpt wel rammend goed. Branderig gevoel weg en ik zie een stuk scherper direct Oh ja, werkt tegen het bijverschijnsel van droge ogen. Heb ik vooral last van met dit heel erg koude weer bij het fietsen. Hebben jullie daar ook last van?
Ik heb helemaal geen last van droge ogen gehad met het koude weer (gelukkig). Ik zie ook nog steeds even scherp als voorheen.
Nog een half maandje en dan ben ik klaar, dus hopelijk blijft het dan ook echt weg.

@ Mike: succes
pi_75751241
Ik ben bezig met de 2e kuur en er zitten inmiddels al weer 3 maanden op!

Helaas heb ik veel last van vermoeidheid en allerlei andere kwaaltjes. Ook ben ik in het begin van deze kuur ziek geweest en heb ik sindsdien last gehouden van koorts/verhoging die de huisarts en dermatoloog niet konden verklaren. Ik had zelf het idee dat het door de roa kon komen, maar de huisarts en derma ontkenden dit. Uiteindelijk ben ik doorverwezen naar de internist. Die doet dezelfde testjes als de huisarts, maar vertelde me wel dat de koorts wel degelijk door de roa kan worden veroorzaakt!

Omdat ik alle bijwerkingen meer dan zat was ben ik nu even gestopt. Ik moet nog een maand eigenlijk, maar ik denk dat ik sowieso wel zou kunnen stoppen. Het gaat weer zo goed met m'n huid Misschien begin ik weer over 2 weken, of misschien ook niet

Mike, heel veel succes met je kuur!
pi_75761012
Vraagje;

Ik ga a.s. maandag op wintersport naar Noorwegen. Het is dan tussen een uur of 10 en half 4 licht, en eigenlijk tussen 12 en 3 de meeste zon (erg korte dagen dus!). Ik vroeg me af of ik met roa (20 mg pd, nu in 13e week) dan zonnebrand moet opsmeren. De UV straling is erg laag, en dus niet vergelijkbaar met de zon van Oostenrijk met Pasen, vorige jaren werd ik er in ieder geval niet bruin van.

Ik vraag dit omdat ik het niet echt gemakkelijk vind om elke ochtend naast de dikke laag cetaphil ook nog eens zonnebrand op te smeren.
pi_75763763
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 11:03 schreef BasilicumPlant het volgende:
Vraagje;

Ik ga a.s. maandag op wintersport naar Noorwegen. Het is dan tussen een uur of 10 en half 4 licht, en eigenlijk tussen 12 en 3 de meeste zon (erg korte dagen dus!). Ik vroeg me af of ik met roa (20 mg pd, nu in 13e week) dan zonnebrand moet opsmeren. De UV straling is erg laag, en dus niet vergelijkbaar met de zon van Oostenrijk met Pasen, vorige jaren werd ik er in ieder geval niet bruin van.

Ik vraag dit omdat ik het niet echt gemakkelijk vind om elke ochtend naast de dikke laag cetaphil ook nog eens zonnebrand op te smeren.
Ja gewoon zonnebrand smeren. Anders kan je huid nog wel is heel heel droog worden.
pi_75767473
Heeft iemand ooit gehoord van een beetje buikpijn als bijwerking? In de darmen of maag ofzo?
pi_75776233
Even een vlug vraagje, mn derma die prijst ook aquaphor de hemel in. Je kan het helaas niet in Nederland verkrijgen toch? Ik vlieg morgen naar Engeland dus weet een van jullie of je het daar kan krijgen? Zo ja, dan koop ik een hele hoop van dat spul en als jullie willen kunnen jullie dan wel wat van me overnemen.
Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
We should fuck each others mothers
pi_75788549
Iedereen zegt dat veel water drinken tijdens de roa goed is voor je huid enzo.
Maar roa zit toch in je bloed en als je veel water drinkt word je bloed dunner, dus de effect van roa neemt dan toch af?
pi_75796427
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 22:55 schreef mfkz het volgende:
Iedereen zegt dat veel water drinken tijdens de roa goed is voor je huid enzo.
Maar roa zit toch in je bloed en als je veel water drinkt word je bloed dunner, dus de effect van roa neemt dan toch af?
Roa droogt uit zover ik weet. Ik drink 3 liter water per dag standaard en daarboven op andere dranken (alcoholisch of non-alcoholisch). Dus ik merk wel dat het uitdroogt.
Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
We should fuck each others mothers
pi_75888526
ja oke maar mijn vraag is neemt veel waterdrinken de effect van roa af of niet?
en nog een probleem: mijn volgende afspraak bij de derma is pas 20 januari, en ik heb maar genoeg pillen tot voor 11januari.
roa blijft 1week in je bloed zitte, dus ik zou dan alweer geen roa in me bloed hebbe, zou ik gewoon die week niets slikken van roa, OF zal ik nu soms 1 dagje overslaan zodat ik paar pillen overhoud voor die week?
pi_75888577
Het effect van ROA is toch blijvend? Dus het maakt volgens mij niet zoveel uit als je een weekje niks gebruikt.

Mijn vriendin heeft het ook gebruikt en die is tussendoor volgens mij weleens een week gestopt.
pi_75890478
Ik ben vorige week een week gestopt omdat ik beetje erge last kreeg van de bijwerkingen. Was helemaal van mij acne af maar na een week begon ik alweer overal puistjes te krijgen en een stuk minder gladde huid en op mijn lip zelfs een dikke puist Ben bang dat ik nog flink lang door mag gaan
pi_75890696
quote:
Op maandag 21 december 2009 18:10 schreef bijderechter het volgende:
Het effect van ROA is toch blijvend? Dus het maakt volgens mij niet zoveel uit als je een weekje niks gebruikt.

Mijn vriendin heeft het ook gebruikt en die is tussendoor volgens mij weleens een week gestopt.
Het is niet voor niets een kuur van 9 maand natuurlijk.
pi_75891079
quote:
Op maandag 21 december 2009 19:08 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Het is niet voor niets een kuur van 9 maand natuurlijk.
M'n vriendin kreeg het voor 3 maanden voorgeschreven meen ik, was ruim voldoende ook, maar dat zal per persoon verschillen.

Blijf erbij dat het niet uitmaakt (voor het uiteindelijke effect) als je een weekje stopt. Dat het een kuur van 9 maanden is (eventueel) doet daar toch niks aan af?
pi_75899351
quote:
Op maandag 21 december 2009 18:08 schreef mfkz het volgende:
ja oke maar mijn vraag is neemt veel waterdrinken de effect van roa af of niet?
en nog een probleem: mijn volgende afspraak bij de derma is pas 20 januari, en ik heb maar genoeg pillen tot voor 11januari.
roa blijft 1week in je bloed zitte, dus ik zou dan alweer geen roa in me bloed hebbe, zou ik gewoon die week niets slikken van roa, OF zal ik nu soms 1 dagje overslaan zodat ik paar pillen overhoud voor die week?
Ik weet niet of veel waterdrinken effect heeft, ik weet wel dat sinds ik de kuur ben begonnen ik rammend veel water ben begonnen met drinken omdat ik vaak dorst heb.

En bel je derma op, zeg je probleem en als het goed is faxen ze het recept naar je apotheek waar je gewoon je pillen op kan halen. Had ik ook 1x en is zo gebeurd. Zelf ben ik niet echt fan van dagen overslaan. Ik baal al van mezelf als ik 1 pilletje vergeet te nemen, want hoe eerder ik de verplichte dosis binnen heb (125mg/k) hoe eerder ik klaar ben
Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
We should fuck each others mothers
  Licht Ontvlambaar donderdag 24 december 2009 @ 10:29:40 #277
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_76005653
Zo, dinsdag bij dermatoloog geweest, meteen bloed laten onderzoeken. De uitslagen waren prima, alleen moet nu nog een zwangerschapstest En dan mag ik beginnen... 33 jaar en nog steeds last van acné is niet fijn
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_76046916
Zoo, vanochtend had ik 30min lang een hevig bloedende neus.
iemand tips om het te stoppen?
Ik zit nu op dag 22, en heb alleen nog maar droge lippen, wat nog heel erg meevalt, en een beetje droge huid rond mn neus.
Ik heb ook geen Oubreak gehad.
pi_76047857
Af en toe wist ik ook niet hoe ik de bloedneuzen moest stoppen. Maar denk dat het het best is om het gewoon uit te laten bloeden.

Ben inmiddels denk ik 2 maanden klaar en ziet er nog steeds goed uit!
pi_76050370
quote:
Op vrijdag 25 december 2009 12:51 schreef mfkz het volgende:
Zoo, vanochtend had ik 30min lang een hevig bloedende neus.
iemand tips om het te stoppen?
Ik zit nu op dag 22, en heb alleen nog maar droge lippen, wat nog heel erg meevalt, en een beetje droge huid rond mn neus.
Ik heb ook geen Oubreak gehad.
Gewoon snuiten. Moet zo'n soort van bloedprop uit je neus komen en dan is het klaar.
pi_76051738
quote:
Op vrijdag 25 december 2009 14:43 schreef niet_toegestaan het volgende:

[..]

Gewoon snuiten. Moet zo'n soort van bloedprop uit je neus komen en dan is het klaar.
Jep, elke ochtend is dat mijn hoogtepunt. Die grote prop die in je neus zit wegsnuiten Ik heb eigenlijk niet erg last gehad van bloedneuzen, alleen paar keer toen ik zat te pulken aan wat loshangende (jeukende) stukjes in mijn neus.
Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
We should fuck each others mothers
pi_76088514
Nou, allereerst fijne kerstdagen iedereen,

ik kom net terug van een weekje snowboarden in Zwitserland, eerst zat ik er heel erg tegen op mbt tot mijn roaccutane gevoelige/droge/schilverige huid in combinatie met koude bergwinden.

Nou de eerste dag ging het wel, toen was het weer ook niet heel erg, maar later in de week begon mijn huid toch wel heel erg droog en schilferig te worden.. Ik ben naar de plaatselijke apotheek gegaan en ze hadden wel een hydraterende creme voor me. Eerst dacht ik dat het niets tot weinig zou helpen maar WAUW. Ik was echt verbaasd hoe goed het werkte! Trok snel in, niet vet en binnen een dag was de droogheid/schilferigheid echt een stuk minder. Het was van het merk 'Pelsano'

En als klap op de vuurpijl eergisteren nog op 3900 meter naar beneden geskiit met -28 graden en een keiharde ijswind en een te kleine sjaal voor je gezicht.. Maar dat ging mijn huid prima af.
Kortom, wintersport kan met ROA.

Na 8 maanden Roa ben ik nagenoeg clear nu met kerstmis. Nog een wondje dat moet genezen maar ik ben tevreden. Begin januari naar dermatoloog toe en dan moet ik waarschijnlijk nog een halfjaar lang 10 MG om de 2 dagen slikken als onderhoudsdosis.

Succes iedereen!
Foto's komen binnenkort
pi_76115779
Soortgelijk verhaal, zit nu ook op wintersport met -20 en harde winden op de piste, maar met cetaphil 's ochtends en 's avonds gaat het best oke! Bijna 4 maanden bezig nu, voelt goed om vol te houden!
pi_76122533
Ik gebruik nu bijna een maand 40 mg per dag. M'n huid en lippen zijn wel wat droger geworden maar nog lang niet droog genoeg om met zalfjes aan de gang te gaan. Verder heb ik echt totaal geen bijwerkingen, ik vind het maar raar dat ik er blijkbaar zo goed tegen kan. Hopen dat het zo blijft want m'n acne is ook al een stuk minder geworden.
pi_76143840
quote:
Op zondag 27 december 2009 23:00 schreef Deventer__ het volgende:
Ik gebruik nu bijna een maand 40 mg per dag. M'n huid en lippen zijn wel wat droger geworden maar nog lang niet droog genoeg om met zalfjes aan de gang te gaan. Verder heb ik echt totaal geen bijwerkingen, ik vind het maar raar dat ik er blijkbaar zo goed tegen kan. Hopen dat het zo blijft want m'n acne is ook al een stuk minder geworden.
Had ik ook, maar zodra mn acne verdwenen was (op littekens na) begon mijn huid. lippen en neus heel erg uit te drogen en moest ik hard naar de cremes grijpen. Heeft iemand trouwens een indicatie wanneer de roodheid van je huid verdwijnt? Aangezien mijn huid nu nagenoeg glad is en lekker zacht blijven er wel littekentjes zitten waardoor het lijkt alsof ik nog steeds last heb van acne. Tijd heelt het uiteindelijk wel, maar een indicatie van hoe lang zou mij helpen

Ik ben nu ook aan het skien, uitdrogen valt me nog mee. Alleen op mn kin, waar ik al een wondje had, is helemaal rood en schilfterig. Ik smeer wel ontzettend vaak spul op mn gezicht tegen uitdroging.
Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
We should fuck each others mothers
pi_76148125
1 januari begin ik ook met kuren: 20 mg/dag voor 6 maanden en daarna ga ik waarschijnlijk naar 5 of 10 mg/dag als onderhoudsdosis.
  Licht Ontvlambaar maandag 28 december 2009 @ 18:51:16 #287
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_76150579
Ik mag morgen mijn recept gaan halen, begin met 30mg per dag
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_76150682
quote:
Op maandag 28 december 2009 18:51 schreef Sjeen het volgende:
Ik mag morgen mijn recept gaan halen, begin met 30mg per dag
Haal alvast wat lippenbalsem.
That moment is a crossroads where everything you want will collide with everything standing in your way.
  Licht Ontvlambaar maandag 28 december 2009 @ 18:57:14 #289
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_76150843
quote:
Op maandag 28 december 2009 18:53 schreef Panzerknacker666 het volgende:

[..]

Haal alvast wat lippenbalsem.
Ik heb vast aquaphor besteld
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_76151229
quote:
Op maandag 28 december 2009 18:57 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Ik heb vast aquaphor besteld
Supergoed spul, standaard 1tje in je broekzak ofzo houden, zodat je die altijd bij je hebt.
That moment is a crossroads where everything you want will collide with everything standing in your way.
  Licht Ontvlambaar maandag 28 december 2009 @ 19:08:49 #291
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_76151334
quote:
Op maandag 28 december 2009 19:06 schreef Panzerknacker666 het volgende:

[..]

Supergoed spul, standaard 1tje in je broekzak ofzo houden, zodat je die altijd bij je hebt.
Dat advies ga ik ten uitvoer brengen
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_76153525
hmmm...na 6 weken roa nu een lichte uitbraak rond mijn linker en rechterslaap.

trouwens..klopt het dat roa ervoor zorgt dat wondjes minder snel zullen genezen? Ik heb namelijk 2 wondjes op mijn vinger die er al 2 weken zitten...maar niet verbeteren
Ik krijg nog geld van je.
pi_76153665
quote:
Op maandag 28 december 2009 19:52 schreef Rnie het volgende:
hmmm...na 6 weken roa nu een lichte uitbraak rond mijn linker en rechterslaap.

trouwens..klopt het dat roa ervoor zorgt dat wondjes minder snel zullen genezen? Ik heb namelijk 2 wondjes op mijn vinger die er al 2 weken zitten...maar niet verbeteren
Zal me niks verbazen. Bij mij helen wonden ook erg langzaam/slecht op het moment.


Nog een half maandje en ik ben er vanaf. Hopelijk hoef ik geen tweede kuur, aangezien deze kuur wel erg licht was.
pi_76163419
Ben nu 3.5 maand bezig (2 maanden 20 m/g en nu 2 maanden 40 m/g). Over het resultaat ben ik nog helemaal niet tevreden oke het is minder. Ik heb dan ook bijna geen last van puistjes maar juist van die onderhuids gevallen.

Zoveel last van puistjes heb ik eigenlijk nooit gehad het is meer rondom me neus dus onder de ogen zeg maar.. daar is et altijd wat rood en zitten die onderhuids bultjes enzo.. 12 januarie moet ik terug en verwacht dan een verhoging naar 60 m/g zodat ik daarna klaar ben en misschien nog afbouw met 2 maanden 20m/g? igg er moet toch nog redelijk wat gebeuren voordat ik tevreden ben..

IK WIL EINDELIJK EEN HELEMAAL GAVE HUID en niet dat gekut als ik onder de douche uitkom. En idd dat bloosen en rood worden heb ik ook last van eerst had ik dat heel af en toe maar nu.. schaam me niet snel maar hierdoor ga je juist schamen. Me vriendin vind et allemaal wel meevallen maar ik vind et maar niks, ik smeer zelfs een huidcreme beetje rond me neus zodat ik een gave huid heb, maar werkelijk is et maar kut.
pi_76165765
quote:
Op maandag 28 december 2009 23:19 schreef d0tz het volgende:
Ben nu 3.5 maand bezig (2 maanden 20 m/g en nu 2 maanden 40 m/g). Over het resultaat ben ik nog helemaal niet tevreden oke het is minder. Ik heb dan ook bijna geen last van puistjes maar juist van die onderhuids gevallen.

Zoveel last van puistjes heb ik eigenlijk nooit gehad het is meer rondom me neus dus onder de ogen zeg maar.. daar is et altijd wat rood en zitten die onderhuids bultjes enzo.. 12 januarie moet ik terug en verwacht dan een verhoging naar 60 m/g zodat ik daarna klaar ben en misschien nog afbouw met 2 maanden 20m/g? igg er moet toch nog redelijk wat gebeuren voordat ik tevreden ben..

IK WIL EINDELIJK EEN HELEMAAL GAVE HUID en niet dat gekut als ik onder de douche uitkom. En idd dat bloosen en rood worden heb ik ook last van eerst had ik dat heel af en toe maar nu.. schaam me niet snel maar hierdoor ga je juist schamen. Me vriendin vind et allemaal wel meevallen maar ik vind et maar niks, ik smeer zelfs een huidcreme beetje rond me neus zodat ik een gave huid heb, maar werkelijk is et maar kut.
Welk gekut als je onder de douche vandaan komt?
pi_76171233
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 00:16 schreef niet_toegestaan het volgende:

[..]

Welk gekut als je onder de douche vandaan komt?
Hele droge huid, waarbij ik regelmatig dan een creme op moet smeren..
pi_76191022
Maar...da's toch niet zo'n probleem? Ik smeer 's ochtends en 's avonds Cetaphil-crème en als ik ga douchen nog eens extra.

Wel beetje jammer dat drogisterij.net die crème niet meer verkoopt...iemand een andere goede site als tip?
  Licht Ontvlambaar dinsdag 29 december 2009 @ 20:17:44 #298
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_76193814
Zo... dag een zit erop
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_76207422
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 10:11 schreef d0tz het volgende:

[..]

Hele droge huid, waarbij ik regelmatig dan een creme op moet smeren..
Ojah inderdaad. Ik snap et eigenlijk ook niet.

Vroeger had ik daar toch ook helemaal geen last van?! Waarom nu dan wel?!

Ik heb et ook alleen in mijn gezicht, dat trekkerige en droge gevoel, en al niet eens meer in mijn hals en nek. Best vreemd dat het zich zo erg afbakent.

Ik ga dan ook binnenkort naar de dokter en gewoon vragen hoe ik daar van af kan komen. Nooit geschoten is altijd mis. Ik voel me eigenlijk ook altijd een beetje "vies" als ik weer van die troep op me moet smeren vlak nadat ik gedouched heb.
pi_76226864
Wanneer je bij een droge huid een goede crème smeert (geen zalf of lotion, de eerste is te dik + trekt slecht in en de tweede is niet hydraterend genoeg + maakt je vaak vreselijk glimmend) merk je er helemaal niets van dat het aanwezig is. Ik vind het een beetje overdreven om hier over te klagen gezien elk serieus anti-acne middel in principe uitdroogt, Roaccutane helemaal natuurlijk als je ziet wat voor invloed het heeft op de talgklieren. Het is smeren of stoppen als je van de droge huid af wil.
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 19:12 schreef SterreMarit het volgende:
Maar...da's toch niet zo'n probleem? Ik smeer 's ochtends en 's avonds Cetaphil-crème en als ik ga douchen nog eens extra.

Wel beetje jammer dat drogisterij.net die crème niet meer verkoopt...iemand een andere goede site als tip?
eFarma
pi_76227398
Op naar nummertje 31:

Het Roaccutane topic #31
Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
We should fuck each others mothers
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')