abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75105539
Zit nu sinds de start van mijn kuur op 60 mg per dag. Droge lippen, droge huid verder niet veel bijzonders. Maar de vervelendste bijwerking heb ik sinds een week goed te pakken: eczeem. In week 2 begon het op de rug van mijn linkerhand en het leek zich slechts daar (een beetje) te concentreren. Dus goed vet houden met vaseline en heb het redelijk onder controle. Een week later kwam het ook op de rug van mijn andere hand en sinds een paar dagen ook een paar van die jeukende bultjes op beide onderarmen (op de bovenkant). Ben nu al dagen met bodylotion in de weer (2 x per dag) en handcrème (meerder keren per dag) om het rustig te houden. Maar ik ga wel om hormoonzalf vragen morgen bij de huisarts om het sneller weg te krijgen.
Maar ik vroeg me af of meer mensen hier last van hebben en wat gebeurde er met jou als de dosis verhoogd wordt? Wordt dat eczeem dan helemaal niet meer te houden, of gaat je lichaam er op een bepaalde manier aan wennen?
Want als het goed is ga ik over een week naar 100 tot 120 mg per dag. En dat wil ook eigenlijk wel want anders moet ik nog 7 maanden door in plaats van 3.
  zondag 29 november 2009 @ 13:51:00 #177
278668 huilend_komeetje
butjes winnen de Varsity!
pi_75108299
Wow maar Wingdings, is het niet zo dat je max 1mg per kg lichaamsgewicht mag hebben? Als je echt zo'n hoge dosis krijgt lijkt 't me dat de uitslag en bijwerkingen ook veel heftiger worden.
pi_75108486
Hoe hoger de dosering hoe heftiger de bijwerkingen lijkt me. Ik vind de bijwerkingen bij 20 mg/dag al vervelend .
Maar 120 mg/dag. Dat is wel heul erg hoog. Hoeveel heb je aan het einde van je kuur binnengekregen dan?
pi_75110400
Ja, inderdaad volgens de bijsluiter is de maxdosis 1 mg per kg lichaamsgewicht. En ik weeg 120 kg (bodybuilder) dus dan klopt het wel. Vraag me wel af of deze formule rekening houdt met lichaamsgewicht in spiermassa. Onder 'normale' omstandigheden zou ik namelijk zo'n 85 kg wegen.

Als ik de topdosis krijg dan ben ik over 3 en een halve maande klaar en heb ik 120 mg per kg binnen.
pi_75112500
Ik zou er zelf gewoon wat langer over doen als ik jou was. Hoe hoger de dosis hoe meer kans op bijwerkingen waarvan sommige ook blijvend kunnen zijn. Waarom dat risico nemen?
  maandag 30 november 2009 @ 15:09:19 #181
255304 Nathan1985
23 jaar, 80 kilo, 30 mg p/d
pi_75144328
Hey mensen

Ben sinds 25 November gestopt met de roa die ik 7 maanden slikte. ( vanaf 23 April )
In het begin slikte ik 30 mg daarna 40 mg en sinds Augustus tot November 60 mg
Helemaal puistvrij en glad huid.

Enige wat nog wel over is de roodheid...meer rozeheid...maar dat trekt heeeeel langzaam weg.
En ook beetje last van littekentjes op de wangen en voorhoofd.

Heb gehoord dat na het stoppen dat het dan pas effectief word of zoiets.
Kan iemand mij hier iets meer over vertellen?

[ Bericht 8% gewijzigd door Nathan1985 op 30-11-2009 15:12:34 (Aanpassen) ]
pi_75146503
quote:
Op maandag 30 november 2009 15:09 schreef Nathan1985 het volgende:
Hey mensen

Ben sinds 25 November gestopt met de roa die ik 7 maanden slikte. ( vanaf 23 April )
In het begin slikte ik 30 mg daarna 40 mg en sinds Augustus tot November 60 mg
Helemaal puistvrij en glad huid.

Enige wat nog wel over is de roodheid...meer rozeheid...maar dat trekt heeeeel langzaam weg.
En ook beetje last van littekentjes op de wangen en voorhoofd.

Heb gehoord dat na het stoppen dat het dan pas effectief word of zoiets.
Kan iemand mij hier iets meer over vertellen?
heey nathan1985,
In dit topic zitten mensen die nog bezig zijn met de ROA kuur. Ik denk dat de kans op een goed antwoord eerder verkregen kan worden in het topic 'na de Roaccutanekuur'. Ik ben hier benieuwt naar het antwoord op je vraag! Hoop dat ie goed beantwoord wordt!
'
hoi
pi_75147017
Ik slik nu ongeveer 4 weken roa, ik ga aan mijn derma vragen of ik de dosis met 10 mg mag verhogen. Betekend dit dan ook dat een uitbraak weer op zal spelen? (aangezien je de eerste weekjes extra last hebt)
De enige echte.
  maandag 30 november 2009 @ 18:22:37 #184
255304 Nathan1985
pi_75152226
Je hebt gelijk ik zal die topic wel ff opzoeken.
Alleen het valt me wel op dat sommige mensen vragen hebben over een aantal dingen die ik al heb ervaren.
Daar Zal ik dan nog wel op kunnen reageren maar voor mijn eigen vragen ga ik wel naar dat andere topic.
quote:
Op maandag 30 november 2009 16:09 schreef jg888 het volgende:

[..]

heey nathan1985,
In dit topic zitten mensen die nog bezig zijn met de ROA kuur. Ik denk dat de kans op een goed antwoord eerder verkregen kan worden in het topic 'na de Roaccutanekuur'. Ik ben hier benieuwt naar het antwoord op je vraag! Hoop dat ie goed beantwoord wordt!
'
  maandag 30 november 2009 @ 18:26:26 #185
255304 Nathan1985
pi_75152392
Dat is moeilijk te zeggen omdat het voor iedereen anders is.
Ik kreeg in het begin 30 mg en dan slikte ik 10 weken.
Van die 10 weken had ik ongeveer in de eerste 5 a 6 weken last van een break-out ( dat alles naar buiten kwam alle puistjes en ontstekingen )

Maar om ff op je vraag terug te komen.......wat wel zo is is hoe hoger je dosering hoe meer kans op werking en bijwerkingen.
Het zou kunnen dat het opspeelt maar dat zou ik als ik jou was overleggen met je dermatholoog.
quote:
Op maandag 30 november 2009 16:19 schreef Rnie het volgende:
Ik slik nu ongeveer 4 weken roa, ik ga aan mijn derma vragen of ik de dosis met 10 mg mag verhogen. Betekend dit dan ook dat een uitbraak weer op zal spelen? (aangezien je de eerste weekjes extra last hebt)
pi_75154757
ok thnx! 14 dec weer een afspraak...dus dan zal ik het wel ff aankaarten.
De enige echte.
pi_75173152
quote:
Op maandag 30 november 2009 19:15 schreef Rnie het volgende:
ok thnx! 14 dec weer een afspraak...dus dan zal ik het wel ff aankaarten.
haha wat toevallig, ik heb ook 14 december weer een afspraak met de dermatoloog!
hoi
pi_75175686
Ik ben bijna twee weken bezig met de Roaccutane kuur van 50mg/dag (ik weeg 85)

Ik heb vorige week last gehad van constante lichte hoofdpijn (die is vanzelf weer overgegaan) en dat heb ik gemeld bij de dermatoloog. Nu heb ik sinds 4 dagen onzettend last van jeuk op mijn hoofdhuid, echt om gek van te worden. Nu vraag ik aan de dermatoloog of daar iets voor is nu word mij aangeraden om te stoppen en in januari een nieuwe afspraak te maken bij de dermatoloog.

Ik wil alleen maar weten of er misschien een creme of ander medicijn tegen de jeuk is en nu moet ik stoppen. Het is alles of niets bij mij, dus als ik nu stop dan begin ik ook niet weer.

Ik voel me verder prima, echt jammer dit.
pi_75181763
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 09:43 schreef jg888 het volgende:

[..]

haha wat toevallig, ik heb ook 14 december weer een afspraak met de dermatoloog!
Haha, ik dus ook een afspraak bij de dermatoloog. Toevallig ook bij de Mauritskliniek in Utrecht?
Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
We should fuck each others mothers
pi_75181929
quote:
Op zondag 29 november 2009 16:21 schreef belendel het volgende:
Ik zou er zelf gewoon wat langer over doen als ik jou was. Hoe hoger de dosis hoe meer kans op bijwerkingen waarvan sommige ook blijvend kunnen zijn. Waarom dat risico nemen?
Eens. Waarom in 3 maanden zo'n hoge dosis slikken als je een lagere dosis (dus minder bijwerkingen) kunt nemen als je het ook over een langere periode kunt spreiden? Lijkt me voor de lange termijn effect ook fijner.
Plus het feit dat je (wingdings) bodybuilder bent en de spierpijn/gewrichtspijn e.d. bij een hoge dosis erger is dan bij een lage dosis.

Ik moet nog een klein anderhalf maandje. Nog steeds alleen droge lippen en vermoeidheid. Verder heb ik nergens last (meer) van. Huid begint steeds egaler van kleur te worden m.a.w. de witte vlekjes trekken weg. Nieuwe ontstekingen zijn er eigenlijk niet, en als ze opkomen dan zijn ze binnen 2 dagen weer weg.
pi_75182339
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 14:20 schreef dreamzk het volgende:

[..]

Haha, ik dus ook een afspraak bij de dermatoloog. Toevallig ook bij de Mauritskliniek in Utrecht?
Mauritskliniek Den Haag present!
De enige echte.
pi_75190682
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 14:38 schreef Rnie het volgende:

[..]

Ik ben erg tevreden over de professionaliteit van de Mauritskliniek hier in Utrecht. Hebben meestal wel plaats voor je en ze luisteren ook naar wat jij wilt ipv dat ze gewoon zeggen dit is je dosis, zie je over een maand weer.

Met mij gaat het steeds beter, egale huid maar wel onderhuidse rode vlekken waardoor het lijkt alsof ik er nog veel last van heb. Huid is in de ochtend heel droog (kan ook door mn lange douche patroon komen) en mn lippen moet ik nonstop bij vetten. Voor de rest voel ik me prima
Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
We should fuck each others mothers
pi_75192107
Ik heb morgen eindelijk mijn afspraak bij de derma.
waarom was het ook alweer goed om veel water te drinken tijdens de roakuur?
en is het handig om tijdens de outbreak periode Benzoylperoxide op de puisten te smeren? of wordt het dna te droog of krijg je er littekens van ofzo?
pi_75192476
Water is voor de vochtbalans --> ROA droogt de huid uit.
pi_75193635
mijn huid is ontzettend droog.....vooral onder mijn mond en mijn wangen. wat is het beste om dit op te lossen? Ik wil niet met een wit hoofd rondlopen namelijk
De enige echte.
pi_75194564
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 14:38 schreef Rnie het volgende:

[..]

Haha same here.
Dokter Meinardi toevallig?
pi_75196627
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 20:07 schreef Kersentaart het volgende:

[..]

Haha same here.
Dokter Meinardi toevallig?
Haha ja! Wat een toeval
De enige echte.
pi_75202489
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 11:20 schreef Henry het volgende:
Ik ben bijna twee weken bezig met de Roaccutane kuur van 50mg/dag (ik weeg 85)

Ik heb vorige week last gehad van constante lichte hoofdpijn (die is vanzelf weer overgegaan) en dat heb ik gemeld bij de dermatoloog. Nu heb ik sinds 4 dagen onzettend last van jeuk op mijn hoofdhuid, echt om gek van te worden. Nu vraag ik aan de dermatoloog of daar iets voor is nu word mij aangeraden om te stoppen en in januari een nieuwe afspraak te maken bij de dermatoloog.

Ik wil alleen maar weten of er misschien een creme of ander medicijn tegen de jeuk is en nu moet ik stoppen. Het is alles of niets bij mij, dus als ik nu stop dan begin ik ook niet weer.

Ik voel me verder prima, echt jammer dit.
Waarom wordt je aangeraden om te stoppen? Door die jeuk op je hoofdhuid? Raar... Want dat heb ik ook gehad, ik heb toen tijdelijk een speciale shampo ervoor gekocht (zarqa), en na een maand was het weg. Bij mij was het gewoon een tijdelijke bijwerking doordat alles sneller uitdroogt dan normaal. Wat crème, bodylotion en waslotion betreft is Cetaphil ideaal. Dit gebruiken zeer veel mensen die met dermatologische behandelingen bezig zijn.
Succes (als het werkt, en je hebt verder geen ernstige bijwerkingen waarom zou je dan stoppen).
pi_75228188
Vandaag ook bij de dermatoloog geweest en kon gelijk beginnen met een roaccutane kuur. Ik mag gelijk beginnen met 60mg per dag wat me toch wel erg veel lijkt maarja hij zal er wel verstand van hebben. Hoevaak prikken jullie bloed trouwens? Ik hoef pas weer over 7 weken terug te komen om opnieuw bloed te prikken.

Morgen m'n eerste pilletjes maar nemen denk ik.
  woensdag 2 december 2009 @ 23:57:14 #200
255304 Nathan1985
pi_75233308
quote:
Op woensdag 2 december 2009 21:47 schreef Deventer__ het volgende:
Vandaag ook bij de dermatoloog geweest en kon gelijk beginnen met een roaccutane kuur. Ik mag gelijk beginnen met 60mg per dag wat me toch wel erg veel lijkt maarja hij zal er wel verstand van hebben. Hoevaak prikken jullie bloed trouwens? Ik hoef pas weer over 7 weken terug te komen om opnieuw bloed te prikken.

Morgen m'n eerste pilletjes maar nemen denk ik.
60 mg is inderdaad veel voor gelijk in het begin.
Ik begon met 30 mg.
Wat betreft bloedprikken.........ik moest om de 4 weken bloed prikken.
Gwn paar dagen voordat ik afspraak had bij de dermatoloog ff bloedprikken en dan zijn de resultaten tijdens de afspraak al aanwezig.

Succes met de kuur.
Ik zelf ben trouwens net klaar met de kuur van 7 maanden ook 60 mg uiteindelijk.
Mocht je vragen of advies nodig hebben dan sta ik voor je klaar.

Groetjes
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')