heey nathan1985,quote:Op maandag 30 november 2009 15:09 schreef Nathan1985 het volgende:
Hey mensen
Ben sinds 25 November gestopt met de roa die ik 7 maanden slikte. ( vanaf 23 April )
In het begin slikte ik 30 mg daarna 40 mg en sinds Augustus tot November 60 mg
Helemaal puistvrij en glad huid.
Enige wat nog wel over is de roodheid...meer rozeheid...maar dat trekt heeeeel langzaam weg.
En ook beetje last van littekentjes op de wangen en voorhoofd.
Heb gehoord dat na het stoppen dat het dan pas effectief word of zoiets.
Kan iemand mij hier iets meer over vertellen?
quote:Op maandag 30 november 2009 16:09 schreef jg888 het volgende:
[..]
heey nathan1985,
In dit topic zitten mensen die nog bezig zijn met de ROA kuur. Ik denk dat de kans op een goed antwoord eerder verkregen kan worden in het topic 'na de Roaccutanekuur'. Ik ben hier benieuwt naar het antwoord op je vraag! Hoop dat ie goed beantwoord wordt!
'
quote:Op maandag 30 november 2009 16:19 schreef Rnie het volgende:
Ik slik nu ongeveer 4 weken roa, ik ga aan mijn derma vragen of ik de dosis met 10 mg mag verhogen. Betekend dit dan ook dat een uitbraak weer op zal spelen? (aangezien je de eerste weekjes extra last hebt)
haha wat toevallig, ik heb ook 14 december weer een afspraak met de dermatoloog!quote:Op maandag 30 november 2009 19:15 schreef Rnie het volgende:
ok thnx!14 dec weer een afspraak...dus dan zal ik het wel ff aankaarten.
Haha, ik dus ook een afspraak bij de dermatoloog. Toevallig ook bij de Mauritskliniek in Utrecht?quote:Op dinsdag 1 december 2009 09:43 schreef jg888 het volgende:
[..]
haha wat toevallig, ik heb ook 14 december weer een afspraak met de dermatoloog!
Eens. Waarom in 3 maanden zo'n hoge dosis slikken als je een lagere dosis (dus minder bijwerkingen) kunt nemen als je het ook over een langere periode kunt spreiden? Lijkt me voor de lange termijn effect ook fijner.quote:Op zondag 29 november 2009 16:21 schreef belendel het volgende:
Ik zou er zelf gewoon wat langer over doen als ik jou was. Hoe hoger de dosis hoe meer kans op bijwerkingen waarvan sommige ook blijvend kunnen zijn. Waarom dat risico nemen?
Mauritskliniek Den Haag present!quote:Op dinsdag 1 december 2009 14:20 schreef dreamzk het volgende:
[..]
Haha, ik dus ook een afspraak bij de dermatoloog. Toevallig ook bij de Mauritskliniek in Utrecht?
Ik ben erg tevreden over de professionaliteit van de Mauritskliniek hier in Utrecht. Hebben meestal wel plaats voor je en ze luisteren ook naar wat jij wilt ipv dat ze gewoon zeggen dit is je dosis, zie je over een maand weer.quote:
Haha ja! Wat een toevalquote:Op dinsdag 1 december 2009 20:07 schreef Kersentaart het volgende:
[..]
Haha same here.
Dokter Meinardi toevallig?
Waarom wordt je aangeraden om te stoppen? Door die jeuk op je hoofdhuid? Raar... Want dat heb ik ook gehad, ik heb toen tijdelijk een speciale shampo ervoor gekocht (zarqa), en na een maand was het weg. Bij mij was het gewoon een tijdelijke bijwerking doordat alles sneller uitdroogt dan normaal. Wat crème, bodylotion en waslotion betreft is Cetaphil ideaal. Dit gebruiken zeer veel mensen die met dermatologische behandelingen bezig zijn.quote:Op dinsdag 1 december 2009 11:20 schreef Henry het volgende:
Ik ben bijna twee weken bezig met de Roaccutane kuur van 50mg/dag (ik weeg 85)
Ik heb vorige week last gehad van constante lichte hoofdpijn (die is vanzelf weer overgegaan) en dat heb ik gemeld bij de dermatoloog. Nu heb ik sinds 4 dagen onzettend last van jeuk op mijn hoofdhuid, echt om gek van te worden. Nu vraag ik aan de dermatoloog of daar iets voor is nu word mij aangeraden om te stoppen en in januari een nieuwe afspraak te maken bij de dermatoloog.
Ik wil alleen maar weten of er misschien een creme of ander medicijn tegen de jeuk is en nu moet ik stoppen. Het is alles of niets bij mij, dus als ik nu stop dan begin ik ook niet weer.
Ik voel me verder prima, echt jammer dit.
quote:Op woensdag 2 december 2009 21:47 schreef Deventer__ het volgende:
Vandaag ook bij de dermatoloog geweest en kon gelijk beginnen met een roaccutane kuur. Ik mag gelijk beginnen met 60mg per dag wat me toch wel erg veel lijkt maarja hij zal er wel verstand van hebben. Hoevaak prikken jullie bloed trouwens? Ik hoef pas weer over 7 weken terug te komen om opnieuw bloed te prikken.
Morgen m'n eerste pilletjes maar nemen denk ik.
60 mg is inderdaad veel voor gelijk in het begin.
Ik begon met 30 mg.
Wat betreft bloedprikken.........ik moest om de 4 weken bloed prikken.
Gwn paar dagen voordat ik afspraak had bij de dermatoloog ff bloedprikken en dan zijn de resultaten tijdens de afspraak al aanwezig.
Succes met de kuur.
Ik zelf ben trouwens net klaar met de kuur van 7 maanden ook 60 mg uiteindelijk.
Mocht je vragen of advies nodig hebben dan sta ik voor je klaar.
Groetjes
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |