abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 4 november 2009 @ 14:31:00 #76
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_74385260
Nou ja.. die man was zelf ook niet zo goed bezig.. een lening voor je lening
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_74385795
WTF...

Ik heb 2 weken geleden een aanvraag voor het voorschot garantiestelsel gedaan van de max. van 3000,-
Min of meer wat er ook op mijn rekening stond, wist het niet helemaal zeker, maar er stond dat een schatting ook goed was.
Krijg ik vandaag het geld op mijn rekening gestort: maar liefst.... 32,23...

Dus 32 euro en 23 cent....
En De Nederlandsche Bank kan me niet helpen, ik zal me schriftelijk moeten richten tot de curatoren van DSB... ja, die gaan zich echt bezig houden met individuen. Voordat die brief behandeld is, is het complete garantiestelsel waarschijnlijk al afgehandeld en heb ik m'n geld via die weg terug. Ik voel me wel flink genaaid. Snap er ook echt helemaal niets van. Waarom in 's hemelsnaam 32,23? Wat moet ik daarmee?
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
  woensdag 4 november 2009 @ 15:39:17 #78
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_74387529
quote:
Op woensdag 4 november 2009 14:45 schreef UltraR het volgende:
..... Waarom in 's hemelsnaam 32,23? Wat moet ik daarmee?
Staatslot kopen en van de rest een biertje dan thuis de trekking afwachten
  woensdag 4 november 2009 @ 15:45:11 #79
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_74387762
Advocaat Dion Bartels geschorst

De advocaat Dion Bartels is met onmiddellijke ingang voor onbepaalde tijd geschorst. De flamboyante Utrechter is bekend van grote fraudezaken als Palm Invest en EasyLife. Ook trad hij veelvuldig op voor slachtoffers van financiële instellingen.

Bartels is geschorst wegens onbehoorlijke bedrijfsvoering. Ook lopen er veel tuchtrechtelijke zaken tegen hem naar aanleiding van diverse klachten.

De Raad van de Discipline kwam tot zijn beslissing op advies van de Deken van de orde van Advocaten in Utrecht. Ook heeft er een uitvoerig onderzoek plaatsgevonden bij het kantoor van Bartels.

Advocaat mr. A. Van den End is door de Raad van Discipline aangesteld om het kantoor van Bartels aan De Boulevard te Zeist met onmiddellijke ingang over te nemen. Hij heeft de bevoegdheid gekregen om zonodig de sterke arm in te schakelen als hem de toegang tot bepaalde ruimtes wordt geweigerd.

http://www.telegraaf.nl/b(...)chorst__.html?p=13,2

De uitspraak van de tuchtrechter lezen we hier
http://tuchtrecht.overheid.nl/zoeken/resultaat/uitspraak/2009/YA0093?zoekterm=zeist&Pagina=1&ItemIndex=1
  woensdag 4 november 2009 @ 15:48:13 #80
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_74387882
En dit zegt Bartels er zelf over

Mr. Dion Bartels betreurt de beslissing en zal daartegen beroep instellen. In een reactie op de beslissing liet hij nog weten : “ik heb steeds gehandeld vanuit mijn missie om de praktijken van bepaalde aanbieders aan de kaak te stellen c.q. aan het daglicht te brengen”, “ik ben blij, dat ik kan constateren, dat de eerste resultaten van mijn handelen reeds zichtbaar zijn, nu beleggers zich steeds kritischer opstellen richting aanbieders”, “mijn inspanningen zijn dus niet voor niets geweest”.

Kennelijk is het bestel van de Nederlandse Orde van Advocaten c.s. nog niet toe aan advocaten, die zich een dergelijke missie stellen. Dit terwijl de behoefte daaraan vanuit het belang van de beleggers enorm is, zeker nu het er steeds meer op lijkt, dat de AFM keer op keer heeft gefaald en nog faalt bij het houden van toezicht , althans, dat de AFM kennelijk onvoldoende toereikende instrumenten heeft om tijdig handhavend op te kunnen treden.

http://www.bartelsadvocaten.nl/nieuws/schorsing
pi_74418696
En nu is Dirk boos

Dirk Scheringa: uitspraken Sjoerd van Stokkum ‘stuitend’
‘In de uitzending van gisteravond (3 november 2009) van Pauw en Witteman werd door Sjoerd van Stokkum van het blad Quote gemeld dat ik, Dirk Scheringa, nog zou beschikken over enige miljoenen. Een absoluut onjuiste melding. Zoals ik in de achterliggende periode diverse malen heb gemeld ben ik door de faillissementen mijn totale vermogen kwijt. Ik heb dus geen miljoenen nog ergens geparkeerd. Het is niet alleen jammer, het is stuitend dat Van Stokkum deze onjuiste informatie ventileert, zonder dat deze informatie met onderliggende stukken dan wel door afschriften of anderszins is te staven

Dividenduitkeringenoverzichtje

http://www.quotenet.nl/DSB_dividend_overzicht_JPG.JPG

http://www.quotenet.nl/qu(...)stokkum-stuitend.php
  donderdag 5 november 2009 @ 14:13:17 #82
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_74418871
quote:
Op woensdag 4 november 2009 14:31 schreef Maraca het volgende:
Nou ja.. die man was zelf ook niet zo goed bezig.. een lening voor je lening
Nee, maar het blijft een naar fenomeen die huisuitzettingen. Net of de kinderen in dat gezin er wat aan kunnen doen.
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_74419820
quote:
Op donderdag 5 november 2009 14:13 schreef Zero2Nine het volgende:

[..]

Nee, maar het blijft een naar fenomeen die huisuitzettingen. Net of de kinderen in dat gezin er wat aan kunnen doen.
Dus jij vindt dat mensen, die hun hypotheek/huur niet betalen, gratis mogen blijven wonen? Kraken was toch net verboden?
  donderdag 5 november 2009 @ 14:49:34 #84
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_74420191
quote:
Op donderdag 5 november 2009 14:40 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Dus jij vindt dat mensen, die hun hypotheek/huur niet betalen, gratis mogen blijven wonen? Kraken was toch net verboden?
Kraken daar ben ik niet per definitie tegen. Mensen moeten helemaal niet gratis in hun huis kunnen blijven wonen, zeg alleen maar dat ik het lullig vind voor de kinderen, dat is alles.
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_74421853
quote:
Op woensdag 4 november 2009 14:45 schreef UltraR het volgende:
WTF...

Ik heb 2 weken geleden een aanvraag voor het voorschot garantiestelsel gedaan van de max. van 3000,-
Min of meer wat er ook op mijn rekening stond, wist het niet helemaal zeker, maar er stond dat een schatting ook goed was.
Krijg ik vandaag het geld op mijn rekening gestort: maar liefst.... 32,23...

Dus 32 euro en 23 cent....
En De Nederlandsche Bank kan me niet helpen, ik zal me schriftelijk moeten richten tot de curatoren van DSB... ja, die gaan zich echt bezig houden met individuen. Voordat die brief behandeld is, is het complete garantiestelsel waarschijnlijk al afgehandeld en heb ik m'n geld via die weg terug. Ik voel me wel flink genaaid. Snap er ook echt helemaal niets van. Waarom in 's hemelsnaam 32,23? Wat moet ik daarmee?
Da's klote . Ik kreeg wel gewoon 3000,- terug afgelopen maandag.
  donderdag 5 november 2009 @ 15:35:05 #86
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_74421914
Natuurlijk is het lullig voor de kinderen! Maar de ouders zijn verantwoordelijk voor de kinderen en zij maakten de keuze om die lening bij DSB af te sluiten. DSB heeft helemaal niks met de kinderen te maken..
pi_74431433
quote:
Op woensdag 4 november 2009 13:47 schreef pberends het volgende:
Eerste huisuitzetting na DSB- failissement

In plaats van dat ze een gunstigere hypotheek afsloten smeerde de DSB-Bank het gezin een tweede hypotheek aan, met daarbij een aantal zogenoemde 'koopsompolissen'.

Dirk Scheringa . Wat een volksheld is deze man toch ook .
Precies.... maar hij gaf wel werk aan 2000 rovers

Misschien dat er ooit nog een sprookje over verschijnt.
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_74431617
quote:
Op donderdag 5 november 2009 15:35 schreef Maraca het volgende:
Natuurlijk is het lullig voor de kinderen! Maar de ouders zijn verantwoordelijk voor de kinderen en zij maakten de keuze om die lening bij DSB af te sluiten. DSB heeft helemaal niks met de kinderen te maken..
DSB heeft zijn zorgplicht verzaakt, dat mag toch wel duidelijk zijn. Daarnaast zijn dit soort praktijken moreel zeer verwerpelijk imho. Het is goed dat deze bank failliet gegaan is, hopelijk volgen er nog meer banken en verzekeraars
I'll sing you a lullaby.
pi_74443326
quote:
Op donderdag 5 november 2009 20:09 schreef xenobinol het volgende:

[..]

DSB heeft zijn zorgplicht verzaakt, dat mag toch wel duidelijk zijn. Daarnaast zijn dit soort praktijken moreel zeer verwerpelijk imho. Het is goed dat deze bank failliet gegaan is, hopelijk volgen er nog meer banken en verzekeraars
Allemaal leuk & aardig, maar als je willens en wetens een lening afsluit om je lening te betalen, heeft de bank ook geen verantwoordelijkheid meer voor de financiële situatie van dit soort idioten.

Gisteren zei iemand het heel treffend op BNR: sparen wordt beboet en lenen wordt beloond. Hoe kan een bank in zo'n fiscaal klimaat mensen adviseren om niet te lenen?
pi_74443495
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 08:37 schreef RvLaak het volgende:

Gisteren zei iemand het heel treffend op BNR: sparen wordt beboet en lenen wordt beloond. Hoe kan een bank in zo'n fiscaal klimaat mensen adviseren om niet te lenen?
Het gewoon niet doen Er is ook een grote vraag naar verrijkt uranium in de wereld, moet Urenco dan maar iedere idioot bedienen?
I'll sing you a lullaby.
  vrijdag 6 november 2009 @ 09:29:59 #91
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_74444270
quote:
Op donderdag 5 november 2009 20:09 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Dat speelde ook wel vaak in mijn hoofd, maar in hoeverre heeft een bank een zorgplicht?
  vrijdag 6 november 2009 @ 11:39:27 #92
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_74448100
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 09:29 schreef Maraca het volgende:

[..]

Dat speelde ook wel vaak in mijn hoofd, maar in hoeverre heeft een bank een zorgplicht?
http://www.rechtspraak.nl(...)ectenlease-zaken.htm

Paar lezenswaardige stukken hieromtrent.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
pi_74449925
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 09:29 schreef Maraca het volgende:

[..]

Dat is dan wel een goede vraag, want in hoeverre heeft een commerciele instelling een zorgplicht? Niet tot nauwelijks ..
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_74451557
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 12:42 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Dat is dan wel een goede vraag, want in hoeverre heeft een commerciele instelling een zorgplicht? Niet tot nauwelijks ..
Volgens mij ben je niet goed voorgelicht. Stel je produceert levensmiddelen, dan zijn er allerlei voedselveiligheidsregels waar jouw product aan moet voldoen. Hetzelfde geld voor vrijwel elk fysiek product dat de onwetende consumenten word gekocht. Het niet naleven van deze wetten word vaak gezien als een economisch delict. Daarnaast heb je als consument vaak recht op vergoeding van de geleden schade.
Ik ben niet helemaal op de hoogte van de wetgeving rond dienstverlening maar volgens mij zijn daar je rechten als consument ook goed beschermd. Stel je krijgt een massage en de de masseur breekt je arm, dan is deze niet klaar met het woordje 'sorry' en een bosje bloemen. Waarom zou je als verstrekker van financiele producten dan wel plotseling de cowboy mogen uithangen?
I'll sing you a lullaby.
  vrijdag 6 november 2009 @ 13:54:59 #95
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_74452399
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 13:29 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Volgens mij ben je niet goed voorgelicht. Stel je produceert levensmiddelen, dan zijn er allerlei voedselveiligheidsregels waar jouw product aan moet voldoen. Hetzelfde geld voor vrijwel elk fysiek product dat de onwetende consumenten word gekocht. Het niet naleven van deze wetten word vaak gezien als een economisch delict. Daarnaast heb je als consument vaak recht op vergoeding van de geleden schade.
Ik ben niet helemaal op de hoogte van de wetgeving rond dienstverlening maar volgens mij zijn daar je rechten als consument ook goed beschermd. Stel je krijgt een massage en de de masseur breekt je arm, dan is deze niet klaar met het woordje 'sorry' en een bosje bloemen. Waarom zou je als verstrekker van financiele producten dan wel plotseling de cowboy mogen uithangen?
Dat is een beetje appels met peren vergelijken. Die situatie met de massage zou inderdaad niet mogen omdat dat niet is afgesproken. Stel dat je een massage besteld en in kleine lettertjes staat na afloop wordt uw arm gebroken en de klant ziet dat niet en ondertekent het.. tja, in hoeverre is het dan niet "eigen schuld, dikke bult"? In feite ben je er gewoon mee akkoord gegaan. Moreel gezien zou de masseur dan moeten waarschuwen voor de kleine lettertjes, netzoals DSB hun klanten duidelijk hadden moeten uitleggen wat het contract eigenlijk inhield.. moreel gezien althans. Zover ik weet hield Dirk geen geweer tegen het hoofd van de klanten en hadden ze klanten zelf meer informatie moeten vragen als het contract niet duidelijk was. Het zijn geen kleine kinderen, we hebben het hier over volwassenen.

Moreel gezien zit DSB gewoon fout. Maar het is een bank, zij willen winst maken en de klanten ondertekenen de contracten zelf.

Ondanks dat is het natuurlijk wel beter dat DSB niet meer bestaat, al is het puur uit bescherming voor de consumenten.

Had het gisteren met mijn vader over het programma "een dubbeltje op zijn kant". Daarin was een stel die bepaalde spullen ging leasen en aan het einde van het contract hadden ze diezelfde spullen eigenlijk een paar keer nieuw kunnen kopen. Zit dat leasebedrijf dan fout? Naar mijn mening niet..
  vrijdag 6 november 2009 @ 14:33:25 #96
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_74453708
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 13:54 schreef Maraca het volgende:

[..]

Dat is een beetje appels met peren vergelijken. Die situatie met de massage zou inderdaad niet mogen omdat dat niet is afgesproken. Stel dat je een massage besteld en in kleine lettertjes staat na afloop wordt uw arm gebroken en de klant ziet dat niet en ondertekent het.. tja, in hoeverre is het dan niet "eigen schuld, dikke bult"? In feite ben je er gewoon mee akkoord gegaan.
Zo'n overeenkomst is in strijd met de goede zeden, en dus nietig,
quote:
Moreel gezien zou de masseur dan moeten waarschuwen voor de kleine lettertjes, netzoals DSB hun klanten duidelijk hadden moeten uitleggen wat het contract eigenlijk inhield.. moreel gezien althans. Zover ik weet hield Dirk geen geweer tegen het hoofd van de klanten en hadden ze klanten zelf meer informatie moeten vragen als het contract niet duidelijk was. Het zijn geen kleine kinderen, we hebben het hier over volwassenen.

Moreel gezien zit DSB gewoon fout. Maar het is een bank, zij willen winst maken en de klanten ondertekenen de contracten zelf.

Heb je mijn link nu al gelezen?
  vrijdag 6 november 2009 @ 14:34:18 #97
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_74453726
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 12:42 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Onzin. Een bank heeft een zorgplicht.
  vrijdag 6 november 2009 @ 15:48:21 #98
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_74456674
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 14:33 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Zo'n overeenkomst is in strijd met de goede zeden, en dus nietig,
[..]

Heb je mijn link nu al gelezen?
Nog niet, ga ik zo doen
pi_74475294
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 15:01 schreef ikweethetookniet het volgende:
'Harde incasso nog steeds praktijk bij DSB' WOGNUM (AFN) - DSB-klanten met een betalingsachterstand worden nog steeds onder grote druk gezet door incassobedrijven om hun schuld terug te betalen, hoewel DSB failliet is en de dagelijkse leiding nu in handen is van curatoren. De bureaus blijven de mensen met beslaglegging en rechtszaken achtervolgen.

Dat stelde de Stichting Platform Aandelen Lease (PAL) woensdag. De stichting baseert zich daarbij op informatie van DSB-klanten. De stichting, eerder vertegenwoordiger van gedupeerden van aandelenleaseproducten, noemt de incassobureaus ,,zeer intimiderend'' en zegt dat er bij klanten ,,grote verwarring en onzekerheid'' heerst.

Het Steunfonds Probleemhypotheken zegt inmiddels tientallen verontruste telefoontjes te hebben ontvangen over de aanhoudende incassopraktijken. Vertegenwoordiger Jelle Hendrickx wil nu hierover op korte termijn met de curatoren gaan praten.

Geen invloed op verplichtingen
Een woordvoerder van de curatoren bevestigt dat de incasso gewoon doorgaat. ,,Een faillissement heeft geen enkele invloed op de verplichtingen die mensen zijn aangegaan. Als er klachten zijn over de incasso, kunnen mensen deze aan de curatoren uiten via een e-mail. Maar wij gaan ervan uit dat de incasso niet harder of zachter is geworden, maar gewoon normaal.''

http://www.telegraaf.nl/d(...)ij_DSB___.html?p=1,1
Het belang van de curator is om de zaak te liquideren met een zo hoog mogelijke opbrengst. Daarvoor is het wel noodzakelijk dat debiteuren van DSB netjes blijven betalen en daarvoor is kennelijk "harde" incasso noodzakelijk.
pi_74542309
Kan je nou alweer alles zien qua bijschrijvingen en afschrijvingen op Internet Bankieren?
AFCA!
  woensdag 11 november 2009 @ 16:21:45 #101
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_74607889
quote:
'DNB lekte over noodregeling DSB'

AMSTERDAM - De Nederlandsche Bank (DNB) heeft volgens weekblad Elsevier op 11 oktober, voordat de rechter hier een besluit over had genomen, mensen in de financiële wereld op de hoogte gebracht van de aanvraag voor een noodregeling voor DSB Bank.

DNB zou in ieder geval Niek Hoek, topman van verzekeraar Delta Lloyd en bestuurslid van het Verbond van Verzekeraars, hebben geïnformeerd. Hoek zou de informatie daarna hebben doorverteld aan mensen buiten Delta Lloyd.

De rechter keurde de aanvraag in eerste instantie af, maar via de financiële wereld belandde het nieuws de volgende ochtend in de Volkskrant. Hierop trokken verontruste klanten miljoenen euro's weg bij de bank uit Wognum, en moest DSB alsnog onder curatele worden gesteld.

Tegenover NUzakelijk bevestigt Delta Lloyd dat Hoek op 11 oktober informatie over DSB heeft gekregen van De Nederlandsche Bank. "Wat daar is gezegd, laat ik echter in het midden", aldus een woordvoerder. Volgens hem heeft de topman deze informatie niet buiten Delta Lloyd verspreid.

Recherche

De Rijksrecherche onderzoekt momenteel wie er gelekt heeft naar de krant. Voor toenmalig DSB-directeur Dirk Scheringa is het al lang een uitgemaakte zaak. Scheringa beschuldigde DNB al op 12 oktober van het lek.

Hij had in de week voorafgaande aan de noodregeling te kampen met de gevolgen van de oproep van Pieter Lakeman om geld weg te halen bij de bank. Wat Scheringa betreft waren er daardoor wel miljoenen euro's verdwenen, maar kon de bank 'gewoon' verder; een noodregeling zou niet nodig zijn geweest.

Afgeketst

Wel spraken De Nederlandsche Bank, minister Bos en een bankenconsortium voorafgaande aan de noodregeling over een redding van DSB, maar die gesprekken ketsten af.

Het onafhankelijke onderzoek naar de neergang van DSB Bank en de rol van de toezichthouders, onder leiding van professor Michiel Scheltema, wordt op z'n vroegst 1 februari afgerond.
Brol: http://www.nu.nl/economie(...)odregeling-dsb-.html
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_74705585
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 21:31 schreef ikweethetookniet het volgende:
op www.geenstijl.nl zag je zojuist Willem Elings van www.webbank.com
26 miljoen geboden met 3 mrd garantievermogen
LOL ik las het nu pas, maar ik ken Willem van stamkroeg, Willem is de dorpsmalloot van oud-west, ene moment verteld ie je dat ie 2 panden heeft gekocht voor 3 miljoen, en zelfde dag verkocht met 5 ton winst, volgende vraag: hey Gap, kan je even biertje voor me kopen, al me geld staat namelijk vast op het moment
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 16 november 2009 @ 13:42:44 #103
78918 SeLang
Black swans matter
pi_74746611
quote:
Toch nog hoop voor houders achtergestelde deposito's DSB?

De vereniging DSB-deposito's, die opkomt voor mensen met een achtergestelde deposito, stelt dat volgens de Europese regels de betrokken spaarders in aanmerking komen voor een vergoeding tot ¤100.000. DNB kijkt er serieus naar.

Expert
Mr Willem Jan van Andel (Wijn & Stael Advocaten), erkend expert op het gebied van insolventierecht en eerder al actief voor spaarders bij het faillissement van Van der Hoop Bankiers en Icesave bevestigt na uitvoerig juridisch onderzoek dat het DGS wel degelijk van toepassing is.

Garantie
Van den Andel in De Telegraaf: “Achtergestelde vorderingen vallen op grond van de Europese regels alleen dan niet onder het DGS, indien voldaan is aan strikte voorwaarden. De achtergestelde deposito’s die DSB aanbood voldoen niet aan die voorwaarden, waardoor ze wel gedekt zijn onder het Depositogarantiestelsel. Alle reden dus om een uitkering uit het Depositogarantiestelsel te eisen".

DNB
De Nederlandsche Bank onderzoekt momenteel of de achtergestelde obligatiehouders inderdaad onder het Depositogarantiestelsel vallen. DNB doet het verhaal van de gerenomeerde advocaat niet meteen af als onzin, maar kijkt er serieus naar.
Dat zou wat worden als straks die achtergestelde obligaties onder het DGS gaan vallen
Moet ik m'n geld al weg gaan halen bij de Rabobank? Want die draait voor 40% op voor de schade.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  maandag 16 november 2009 @ 13:47:58 #104
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_74746765
Weer een vereniging erbij

Leuk voor al die mensen die nooit lid zijn geweest van een vereniging in hun studententijd.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_74747130
quote:
Op maandag 16 november 2009 13:42 schreef SeLang het volgende:

[..]

Dat zou wat worden als straks die achtergestelde obligaties onder het DGS gaan vallen
Moet ik m'n geld al weg gaan halen bij de Rabobank? Want die draait voor 40% op voor de schade.
Echt belachelijk vind ik het. Men was geïnformeerd over de risico's. Blijkbaar kennen we in Nederland helemaal geen eigen verantwoordelijkheid meer.
pi_74747353
quote:

[..]

Idd. Wat is het nut nog van 'achtergesteld'?
pi_74747430
quote:

[..]

Mwah, het gaat om circa vierduizend mensen en maximaal een ton per persoon. Totaal dus hoogstens 400 mln, maar waarschijnlijk heel veel minder.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-11-2009 14:12:04 ]
  maandag 16 november 2009 @ 14:30:28 #108
78918 SeLang
Black swans matter
pi_74747878
quote:
Op maandag 16 november 2009 14:11 schreef k_man het volgende:

[..]

Mwah, het gaat om circa vierduizend mensen en maximaal een ton per persoon. Totaal dus hoogstens 400 mln, maar waarschijnlijk heel veel minder.
Die laatste zin was uiteraard ironisch bedoeld, maar wel om aan te geven hoe absurd het huidige systeem is.
Mijn reisverslagen
pi_74750258
Lek dus bij DNB, eigenlijk zou DNB de het DGS voor de (achtergestelde) depositohouders moeten financieren, en niet de andere banken.
pi_74750326
quote:
Op maandag 16 november 2009 15:52 schreef Bolkesteijn het volgende:
Lek dus bij DNB, eigenlijk zou DNB de het DGS voor de (achtergestelde) depositohouders moeten financieren, en niet de andere banken.
Waarom zou het überhaupt uitbetaald moeten worden? Gaan we dan ook alle aandeelhouders gedupeerden van Fortis compenseren? Of alle medewerkers gedupeerden van Fokker?
pi_74750472
quote:
Op maandag 16 november 2009 15:54 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Waarom zou het überhaupt uitbetaald moeten worden? Gaan we dan ook alle aandeelhouders gedupeerden van Fortis compenseren? Of alle medewerkers gedupeerden van Fokker?
Kennelijk is er wetgeving die stelt dat ze wel onder het DGS vallen, dan kan je die wetgeving natuurlijk niet zomaar opzij schuiven. Maar ik doelde eigenlijk net zo goed op de gewone rekeninghouders, DNB heeft gelekt dus ik zou het wel een aardige vinden als DNB ook deels mee moet betalen aan het DGS.

Wel kan je natuurlijk een fundamentelere discussie voeren, in dat geval ben ik natuurlijk wel voor het volledig afschaffen van het DGS.
pi_74750535
quote:
Op maandag 16 november 2009 15:58 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Kennelijk is er wetgeving die stelt dat ze wel onder het DGS vallen, dan kan je die wetgeving natuurlijk niet zomaar opzij schuiven. Maar ik doelde eigenlijk net zo goed op de gewone rekeninghouders, DNB heeft gelekt dus ik zou het wel een aardige vinden als DNB ook deels mee moet betalen aan het DGS.

Wel kan je natuurlijk een fundamentelere discussie voeren, in dat geval ben ik natuurlijk wel voor het volledig afschaffen van het DGS.
En wie, denk je, verzorgt het vermogen van de DNB?
pi_74750592
quote:
Op maandag 16 november 2009 16:01 schreef RvLaak het volgende:

[..]

En wie, denk je, verzorgt het vermogen van de DNB?
DNB zelf. Het is in feite een normale bank die wat opgepimpt is met juridische toeters en bellen, ze hebben dus ook gewoon een normale balans net als alle andere banken.

Edit: Deze PDF geeft wel een goede kijk in hoe het centraal bankiers systeem in de EMU werkt.

http://www.ecb.int/pub/pdf/other/monetarypolicy2004nl.pdf (Hoofstuk 4 vooral)

[ Bericht 6% gewijzigd door Bolkesteijn op 16-11-2009 16:10:18 ]
pi_74752574
Heerlijk. Dit gebeuren wordt echt een major fuckup en de afwikkeling gaat nog jaren duren. Als ik een zogenaamde gedupeerde was, dan zou ik het nu keihard spelen. Laat maar komen met die huisuitzetting, en dan vervolgens alle media erbij halen.
  dinsdag 17 november 2009 @ 21:47:05 #115
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_74796434
DSB-zaak kan 10 jaar duren

WOGNUM - De afwikkeling van het faillissement van DSB Bank gaat naar verwachting vijf tot tien jaar duren. Dat hebben de curatoren geschreven in hun eerste verslag [http://www.dsbbank.nl/verslagen/ ] over de failliete bank. Het Steunfonds Probleemhypotheken dreigt meteen met juridische stappen.

DSB Bank telt 250.000 spaarrekeningen met daarop ongeveer 3,6 miljard euro, 150.000 klanten hebben er een lening voor samen 7,1 miljard euro De curatoren verwachten in de eerste helft van 2010 onderhandelingen te kunnen beginnen over de verkoop van de leningportefeuille. In de tweede helft van het jaar willen ze een zogenoemde verficatievergadering houden, ofwel een bijeenkomst waarin schuldeisers hun vorderingen kunnen toelichten.

Zo kennen we rugter weer
Eerst even rustig kijken of er voldoende poen in huis is om zijn eigen zakken te vullen, en dat is uurtje factuurtje a 1.000 euro per uur ex btw dan rustig de crediteuren laten wachten op hun geld zo een 10 jaar dus geen rente uit betalen en vervolgens de debiteuren achter hun broek zitten

Dan na 5 jaar op zijn vroegst een uitkering doen van max de helft om ze rustig te houden, en vervolgens weer 5 jaar later de slotuitkering in totaal zo een 80%, en dan roepen dat hij zijn werk zo goed heeft gedaan Terwijl de l*l gewoon 10 jaar rente heeft zitten opsparen om het gat te dekken en zijn eigen zak te vullen

even bellen dus maar met die oetlul die alleen hogere belangen dient

T 020-6056157 of even emailen r.schimmelpenninck@houthoff.com

[ Bericht 56% gewijzigd door ikweethetookniet op 17-11-2009 22:06:34 ]
pi_74797587
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 21:47 schreef ikweethetookniet het volgende:

Zo kennen we rugter weer

Pfffff.... alle curatoren zijn parasieten, Rutger is geen uitzondering
I'll sing you a lullaby.
pi_74797728
haha prachtig!

Ik hoop dat alle clienten van lakeman als eerste op straat staan! Echt goed zo'n faillissement
  dinsdag 17 november 2009 @ 22:33:12 #118
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_74798449
Zo direct in Nova op Ned 2
Gaat Rutger met droge oogjes vertellen dat het echt niet sneller kan
  dinsdag 17 november 2009 @ 22:36:07 #119
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_74798567
Koop jij die hypothekenportfolio dan ff over, dan is het zo gepiept.
  dinsdag 17 november 2009 @ 23:19:11 #120
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_74800358
Wellicht vervelend voor ex-eigenaar/directeur Dirk Scheringa is dat de curatoren schrijven dat ze van plan zijn op korte termijn het faillissement van het nog functionerende DSB Beveiling bv aan te vragen. Deze dochter van DSB Bank is 'verantwoordelijk voor de persoonlijke beveiliging van onder meer leden van de statutaire directie, waaronder primair de heer Scheringa'.

Dat wordt alsnog zwemmen met de vissen voor Dirkie

http://www.quotenet.nl/bi(...)sb-beheer-online.php
  dinsdag 17 november 2009 @ 23:19:48 #121
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_74800379
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 23:19 schreef ikweethetookniet het volgende:
Wellicht vervelend voor ex-eigenaar/directeur Dirk Scheringa is dat de curatoren schrijven dat ze van plan zijn op korte termijn het faillissement van het nog functionerende DSB Beveiling bv aan te vragen. Deze dochter van DSB Bank is 'verantwoordelijk voor de persoonlijke beveiliging van onder meer leden van de statutaire directie, waaronder primair de heer Scheringa'.

Dat wordt alsnog zwemmen met de vissen voor Dirkie

http://www.quotenet.nl/bi(...)sb-beheer-online.php
Oei.. dat gaat die niet leuk vinden

edit: waar hangt die vent nu trouwens uit?
  dinsdag 17 november 2009 @ 23:49:05 #122
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_74801682
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 23:19 schreef Maraca het volgende:
[..]
Oei.. dat gaat die niet leuk vinden

edit: waar hangt die vent nu trouwens uit?
Wat dacht je van ergens in het buitenland

waar zijn vele "vrienden" hem niet kunnen vinden
  dinsdag 17 november 2009 @ 23:51:12 #123
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_74801771
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 23:49 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Wat dacht je van ergens in het buitenland

waar zijn vele "vrienden" hem niet kunnen vinden
Ah, hij zit dus in Limburg
  dinsdag 17 november 2009 @ 23:56:16 #124
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_74801998
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 23:51 schreef Maraca het volgende:

[..]

Ah, hij zit dus in Limburg
maar mag niemand weten

Hij is aan het solliciteren bij het ABP
Hij is een stuk onbenul met groot ego en kan niet met geld omgaan

Klinkt als ideale opvolger van Nijpels

Die wacht op zijn schop onder zijn hol van Bos en bijbehorende oprotpremie voor niet presteren
pi_74803775
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 21:47 schreef ikweethetookniet het volgende:
Zo kennen we rugter weer
Eerst even rustig kijken of er voldoende poen in huis is om zijn eigen zakken te vullen, en dat is uurtje factuurtje a 1.000 euro per uur ex btw
Hoe kom je erbij dat het dit bedrag zou zijn? En ben je je ervan bewust dat de curator niet z'n eigen tarief bepaalt?
quote:
even bellen dus maar met die oetlul die alleen hogere belangen dient

T 020-6056157 of even emailen r.schimmelpenninck@houthoff.com
Laat je even weten wat ie te zeggen had?

Dat is: als je echt belt en niet iemand bent die alleen op internet een grote bek heeft...
  woensdag 18 november 2009 @ 01:45:02 #126
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_74804395
quote:
Op woensdag 18 november 2009 00:54 schreef k_man het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat het dit bedrag zou zijn? En ben je je ervan bewust dat de curator niet z'n eigen tarief bepaalt?
Idd tarief wordt bepaald door de rc maar aantal uurtjes wat hij maakt cq faktureert bepaalt hij zelf
En de opdracht omzichzelf te betalen tlv de boedel tekent hijzelf wel zo makkelijk
pi_74805844
En welk tarief is er vastgesteld?
  woensdag 18 november 2009 @ 10:13:18 #128
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_74807586
quote:
Curator roept gedupeerden DSB op zich te melden

HILVERSUM - Curator Rutger Schimmelpenninck riep dinsdagavond gedupeerden van de DSB Bank op zich bij hem te melden. ''De enige die het kan oplossen is de curator plus het bureau in Wognum'', zei Schimmelpenninck in televisieprogramma Nova.

''Zolang het blijft hangen bij de stichtingen, is het bij mij onbekend.''

Verschillende belangenclubs buitelen al enige tijd over elkaar heen om gedupeerden van DSB bij te staan.

''Als die vertegenwoordigers een volmacht kunnen overleggen, zijn ze gesprekspartner. Maar de klant kan beter rechtstreeks contact opnemen met de curatoren.''

Garanties
Verder zei Schimmelpenninck dat Nederlandse banken in totaal 100 miljoen euro hadden geleend aan DSB. Bovendien draaien zij op voor 3,2 miljard euro aan garanties aan spaarders die onder het depositogarantiestelsel vallen.

De in totaal 3,3 miljard euro moet naar rato van het aantal spaarders dat een bank heeft worden opgehoest. Volgens de curator krijgt ING het grootste deel daarvan voor zijn kiezen, ''ING is de grootste naar wat ik hoor.''

Gegadigden
Er zouden al wel gegadigden zijn voor het overnemen van de leningenportefeuille van DSB ter waarde van 4 miljard euro. ''Er zijn er ook die delen willen kopen'', aldus Schimmelpenninck. Maar de curatoren willen eerst alles op een rijtje hebben voordat ze overgaan tot verkoop.

Tenslotte meldde hij dat er dit jaar twaalf huizen van DSB-klanten zijn verkocht via een veiling. ''En nog veel meer onderhands, dat zal ook doorgaan.''

Van hypotheekhouders die hun schuld niet kunnen betalen wordt het huis na zes maanden te koop gezet. Een jaar lang wordt geprobeerd dat onderhands te doen, daarna volgt een eventuele veiling.
© ANP
Bron: http://www.nu.nl/economie(...)dsb-zich-melden.html
  woensdag 18 november 2009 @ 16:39:47 #129
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_74821168
Sonja Bakker gaat autobiografie Dirk Scheringa uitgeven

Terwijl curatoren zijn omgevallen bedrijven doorlichten, zit Dirk Scheringa druk te typen. Althans, Scheringa vertelt, en een onbekend aantal ghostwriters schrijft het op voor zijn autobiografie, die volgende maand al in de winkel moet liggen.

Het boek Mijn bewogen leven van Scheringa wordt uitgeven door De Zonnestraal. Die uitgever is eigendom van Koen Lenting en Sonja Bakker, ondanks de scheiding nog steeds zakenpartners. De uitgeverij zal de autobiografie van Dirk Scheringa in een eerste oplage van tussen de 100.000 en 150.000 exemplaren uitgeven onder een nieuw imprint, De Wijsheid, zo laat Lenting weten aan vakblad Boekblad.

Bakker en Lenting zijn net als Scheringa West-Friezen. ‘De heer Scheringa heeft contact met ons opgenomen omdat hij een boek wilde uitgeven’, aldus Lenting in Boekblad. ‘Ik denk dat hij in ons ook ondernemers herkent, we zijn beide daadkrachtig. Er was gelijk een klik.’ Voor de zekerheid is de nieuwe imprint fiscaal losgekopped van De Zonnestraal. ‘Dit project is een stap groter qua media en marketing dan de boeken van Sonja Bakker’, zegt Lenting. ‘De belangstelling is overweldigend.’

http://www.quotenet.nl/bi(...)heringa-uitgeven.php
pi_74851113
'Terrorismebestrijder vreesde volksoproer om failliet DSB'
donderdag 19 november 2009 08:43

De Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding (NCTb) hield rekening met een volksopstand als gevolg van de DSB-affaire. Op de avond dat De Nederlandsche Bank (DNB) aan de rechter vroeg de bank van Dirk Scheringa onder curatele te plaatsen, is daarom besloten om alle panden van Scheringa te beveiligen

Dat staat onder andere te lezen in het Telegraafboek De opkomst en ondergang van DSB, dat zaterdagmiddag wordt gepresenteerd in boekhandel The Read Shop in Wognum.

„Er werd ernstig rekening mee gehouden dat klanten in blinde paniek zouden raken als ze hoorden van het omvallen van de bank, dat zij woedend hun geld zouden komen opeisen bij de DSB en dat er wel eens ruiten van de (privé)panden van Scheringa zouden kunnen sneuvelen”, zo stelt een ingewijde.

In plaats van massale volkswoede kropen klanten echter massaal achter de computer om hun spaarcentjes veilig te stellen.

Het boek schetst de gebeurtenissen vóór en na het DSB-échec. Ex-minister van Financiën Gerrit Zalm, nu topman bij ABN/ Fortis, die de ex-bankeigenaar in 2007 binnenhaalde om het imago van zijn concern op te poetsen, zou Scheringa een sms’je hebben gestuurd op de dag dat het licht doofde voor de bank, met de tekst ’wat rottig voor je’

Gedupeerde klanten kunnen overigens zaterdag op vertoon van hun oude DSB-pas tussen 14.00 uur en 17.00 uur een beperkt aantal gratis exemplaren afhalen bij het filiaal aan de Boogerd in Wognum. Vanaf begin volgende week is het boek in elke boekwinkel te verkrijgen voor 9,90 euro.

http://webshop.telegraaf.(...)artikel-ondergangdsb

http://www.telegraaf.nl/b(...)roer_door_DSB__.html
  donderdag 19 november 2009 @ 14:44:07 #131
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_74851283
Verdorie, waarom zat ik niet bij de DSB? Had ik ook een gratis boek
  vrijdag 20 november 2009 @ 18:52:39 #132
78918 SeLang
Black swans matter
pi_74893260
quote:
Achtergestelde deposito's DSB vallen niet onder depositogarantieregeling

Achtergestelde deposito's vallen niet onder het depositogarantiestelsel. Tot deze conclusie komt De Nederlandsche Bank (DNB).

Belangenverenigingen
DNB heeft naar aanleiding van verschillende vragen van belangenverenigingen die opkomen voor gedupeerde spaarders bij DSB Bank de regeling nog eens tegen het licht gehouden. Maar de bank blijft bij het standpunt dat spaarders met zogeheten achtergestelde deposito's zich niet kunnen beroepen op het garantiestelsel.

Hogere rente, hoger risico
Volgens het garantiestelsel hebben gedupeerde spaarders recht op een vergoeding tot 100.000 euro van hun spaargelden. Houders van achtergestelde deposito's krijgen een hogere rente dan op een gewone spaarrekening, maar lopen ook meer risico als een bank omvalt.

© RTLZ.nl
Het zou ook wel belachelijk zijn als die achtergestelde dingen opeens wel onder het DGS zouden vallen, terwijl zelfs in de voorwaarden stond dat ze er niet onder vallen.
Mijn reisverslagen
pi_74893309
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 18:52 schreef SeLang het volgende:

[..]

Het zou ook wel belachelijk zijn als die achtergestelde dingen opeens wel onder het DGS zouden vallen, terwijl zelfs in de voorwaarden stond dat ze er niet onder vallen.
Mooizo .
pi_74895223
Het aantal belangenbehartigers is in ieder geval met één verminderd.

Dion Bartels.
  vrijdag 27 november 2009 @ 08:12:48 #135
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_75044210
Huis Scheringa geplunderd

ABN Amro heeft tientallen kunstwerken uit de privéwoning van Dirk Scheringa in Spanbroek laten halen door bedrijf Kortmann Art Packers, schrijft de Volkskrant.

Het in kunsttransporten gespecialiseerde bedrijf laadde donderdag circa vijftig kunstwerken in een vrachtwagen voor het huis. Naast schilderijen bestond de 'buit' ook uit een kamerscherm en een beeldhouwwerk. Vrijdag is Scheringa's herenhuis in het Friese Driesum aan de beurt.

http://www.depers.nl/economie/356432/Huis-Scheringa-geplunderd.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+DePersHome+%28De+Pers.nl+-+Voorpagina%29
pi_75044265
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 08:12 schreef ikweethetookniet het volgende:
Huis Scheringa geplunderd

ABN Amro heeft tientallen kunstwerken uit de privéwoning van Dirk Scheringa in Spanbroek laten halen door bedrijf Kortmann Art Packers, schrijft de Volkskrant.

Het in kunsttransporten gespecialiseerde bedrijf laadde donderdag circa vijftig kunstwerken in een vrachtwagen voor het huis. Naast schilderijen bestond de 'buit' ook uit een kamerscherm en een beeldhouwwerk. Vrijdag is Scheringa's herenhuis in het Friese Driesum aan de beurt.

http://www.depers.nl/economie/356432/Huis-Scheringa-geplunderd.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+DePersHome+%28De+Pers.nl+-+Voorpagina%29
Of zoals ze het bij BNR zeiden vermorgen: ABN komt naar je toe deze zomer
  vrijdag 27 november 2009 @ 08:27:01 #137
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_75044358
Binnenkort toch eindelijk een aanvraag kunnen doen voor het depositostelsel?

http://www.dnb.nl/nieuws-(...)s-2009/dnb225261.jsp
  vrijdag 27 november 2009 @ 08:28:27 #138
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_75044381
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 08:19 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Of zoals ze het bij BNR zeiden vermorgen: ABN komt naar je toe deze zomer
Maar dan wel zonder Gerrit
pi_75046354
Ach, Scheringa kan daar alleen maar blij mee zijn. Hij wilde toch dat de collectie bij elkaar bleef?
pi_75046400
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 10:03 schreef k_man het volgende:
Ach, Scheringa kan daar alleen maar blij mee zijn. Hij wilde toch dat de collectie bij elkaar bleef?
.
pi_75046413
Wanneer kunnen de gedupeerde rekeninghouders hun geld terugkrijgen eigenlijk?
  vrijdag 27 november 2009 @ 10:21:41 #142
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_75046817
Het idee was nog dit jaar, maar je moet ff op de site de laatste updates lezen om te checken of dat nog gast lukken...
pi_75058284
Zalm: mij valt niets te verwijten
quote:
Het onderzoek naar zijn rol als financieel directeur bij DSB Bank zal hem vrijpleiten.

Het interview met Gerrit Zalm is om 16:20 live te zien op RTL Z op RTL 7. Daarna zal het interview op deze site rtlz.nl te bekijken zijn.

Onderzoek DNB en AFM
Dat verwacht Gerrit Zalm, die nu de topman is van staatsbank ABN Amro. In een interview met RTL Z zegt Zalm alle vertrouwen te hebben in de uitkomsten van het onderzoek, dat wordt uitgevoerd door toezichthouders DNB en AFM.

Betrouwbaar
Als de conclusie is dat Zalm niet langer deskundig of betrouwbaar is, legt hij zijn functie bij ABN Amro neer. 'Je kunt als bankier dan niet meer functioneren', aldus Zalm.

Kritiek
Zalm kreeg de afgelopen weken een hoop kritiek over zich heen. In het interview gaat hij daar uitgebreid op in.
  vrijdag 27 november 2009 @ 16:02:18 #144
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_75059234
quote:
Onvoorstelbare arrogantie van die l*l

Ik ga in iedergeval kijken om 16.20 uur
  vrijdag 27 november 2009 @ 22:13:04 #145
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_75071144
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 10:06 schreef Scorpie het volgende:
Wanneer kunnen de gedupeerde rekeninghouders hun geld terugkrijgen eigenlijk?
DNB stuurt mails naar rekeninghouders DSB

AMSTERDAM - De Nederlandsche Bank (DNB) is vrijdag begonnen met het sturen van e-mails naar ongeveer 300.000 rekeninghouders van DSB Bank. Daarin staat vermeld hoe de klanten een vergoeding kunnen aanvragen onder het depositogarantiestelsel.
© NU.nl/Peter Pasman

DSB Bank ging vorige maand failliet. Rekeninghouders kunnen tot 100.000 euro van hun tegoeden terugkrijgen.

DNB opent een speciale website waarop de aanvraag kan worden ingediend. Daarvoor is wel een zogenoemde DigiD met sms-functie nodig.

DigiD is een persoonlijke code om in te loggen op websites van de overheid. De sms-functie dient voor een extra controle van de identiteit van de rekeninghouder.

Voor kerst

De meeste rekeninghouders die meteen een digitale aanvraag doen, zullen nog voor de kerst een uitkering krijgen, aldus DNB. Ze kunnen tot uiterlijk 22 maart volgend jaar aankloppen bij de toezichthouder op het Nederlandse bankwezen.

Bron: http://www.nu.nl/economie(...)ninghouders-dsb.html
  zaterdag 5 december 2009 @ 12:46:20 #146
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_75311398
quote:
Op donderdag 19 november 2009 14:39 schreef ikweethetookniet het volgende:

De Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding (NCTb) hield rekening met een volksopstand als gevolg van de DSB-affaire. Op de avond dat De Nederlandsche Bank (DNB) aan de rechter vroeg de bank van Dirk Scheringa onder curatele te plaatsen, is daarom besloten om alle panden van Scheringa te beveiligen

Dat staat onder andere te lezen in het Telegraafboek De opkomst en ondergang van DSB, dat zaterdagmiddag wordt gepresenteerd in boekhandel The Read Shop in Wognum.

„Er werd ernstig rekening mee gehouden dat klanten in blinde paniek zouden raken als ze hoorden van het omvallen van de bank, dat zij woedend hun geld zouden komen opeisen bij de DSB en dat er wel eens ruiten van de (privé)panden van Scheringa zouden kunnen sneuvelen”, zo stelt een ingewijde.

In plaats van massale volkswoede kropen klanten echter massaal achter de computer om hun spaarcentjes veilig te stellen.

Het boek schetst de gebeurtenissen vóór en na het DSB-échec. Ex-minister van Financiën Gerrit Zalm, nu topman bij ABN/ Fortis, die de ex-bankeigenaar in 2007 binnenhaalde om het imago van zijn concern op te poetsen, zou Scheringa een sms’je hebben gestuurd op de dag dat het licht doofde voor de bank, met de tekst ’wat rottig voor je’

Gedupeerde klanten kunnen overigens zaterdag op vertoon van hun oude DSB-pas tussen 14.00 uur en 17.00 uur een beperkt aantal gratis exemplaren afhalen bij het filiaal aan de Boogerd in Wognum. Vanaf begin volgende week is het boek in elke boekwinkel te verkrijgen voor 9,90 euro.

[ afbeelding ]

Heb vandaag een andere versie van dit boek gekocht Volkskrant had er ook eentje en tja.. telegraaf.. volkskrant.. toch maar gekozen voor de volkskrant
  zaterdag 5 december 2009 @ 13:07:51 #147
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_75311915
Heb net via de site de aanvraag gedaan, benieuwd of het inderdaad voor de kerst op de rekening staat.
pi_75314232
quote:
Op donderdag 19 november 2009 14:39 schreef ikweethetookniet het volgende:

[ afbeelding ]

Iemand dit boek al gelezen?
  zaterdag 5 december 2009 @ 15:18:21 #149
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_75314999
Ik wist er niet van, het lijkt me wel erg vroeg voor een serieuze reconstructie maar het is ongetwijfeld vermakelijk either way
pi_75315127
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 13:07 schreef Black-Hole het volgende:
Heb net via de site de aanvraag gedaan, benieuwd of het inderdaad voor de kerst op de rekening staat.
vast niet, maar mij viel bij de rekening afschriften wel iets op

er is rente bijgeschreven t/m 12 oktober, de dag dat de noodregeling van kracht werd verkaard. Vergelijkbaar met surseance.

DSB is echter pas 19 oktober failliet gegaan.

Ik ga toch maar eens de spaarvoorwaarden van DSB opzoeken. Want op basis van de wet kan de rentevergoeding niet tot 12 oktober worden beperkt, lijkt me. Zowel surseance of failliet doet de verpllichting tot rentevergoeding niet teniet gaan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')