abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 11 november 2009 @ 16:21:45 #101
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_74607889
quote:
'DNB lekte over noodregeling DSB'

AMSTERDAM - De Nederlandsche Bank (DNB) heeft volgens weekblad Elsevier op 11 oktober, voordat de rechter hier een besluit over had genomen, mensen in de financiële wereld op de hoogte gebracht van de aanvraag voor een noodregeling voor DSB Bank.

DNB zou in ieder geval Niek Hoek, topman van verzekeraar Delta Lloyd en bestuurslid van het Verbond van Verzekeraars, hebben geïnformeerd. Hoek zou de informatie daarna hebben doorverteld aan mensen buiten Delta Lloyd.

De rechter keurde de aanvraag in eerste instantie af, maar via de financiële wereld belandde het nieuws de volgende ochtend in de Volkskrant. Hierop trokken verontruste klanten miljoenen euro's weg bij de bank uit Wognum, en moest DSB alsnog onder curatele worden gesteld.

Tegenover NUzakelijk bevestigt Delta Lloyd dat Hoek op 11 oktober informatie over DSB heeft gekregen van De Nederlandsche Bank. "Wat daar is gezegd, laat ik echter in het midden", aldus een woordvoerder. Volgens hem heeft de topman deze informatie niet buiten Delta Lloyd verspreid.

Recherche

De Rijksrecherche onderzoekt momenteel wie er gelekt heeft naar de krant. Voor toenmalig DSB-directeur Dirk Scheringa is het al lang een uitgemaakte zaak. Scheringa beschuldigde DNB al op 12 oktober van het lek.

Hij had in de week voorafgaande aan de noodregeling te kampen met de gevolgen van de oproep van Pieter Lakeman om geld weg te halen bij de bank. Wat Scheringa betreft waren er daardoor wel miljoenen euro's verdwenen, maar kon de bank 'gewoon' verder; een noodregeling zou niet nodig zijn geweest.

Afgeketst

Wel spraken De Nederlandsche Bank, minister Bos en een bankenconsortium voorafgaande aan de noodregeling over een redding van DSB, maar die gesprekken ketsten af.

Het onafhankelijke onderzoek naar de neergang van DSB Bank en de rol van de toezichthouders, onder leiding van professor Michiel Scheltema, wordt op z'n vroegst 1 februari afgerond.
Brol: http://www.nu.nl/economie(...)odregeling-dsb-.html
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_74705585
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 21:31 schreef ikweethetookniet het volgende:
op www.geenstijl.nl zag je zojuist Willem Elings van www.webbank.com
26 miljoen geboden met 3 mrd garantievermogen
LOL ik las het nu pas, maar ik ken Willem van stamkroeg, Willem is de dorpsmalloot van oud-west, ene moment verteld ie je dat ie 2 panden heeft gekocht voor 3 miljoen, en zelfde dag verkocht met 5 ton winst, volgende vraag: hey Gap, kan je even biertje voor me kopen, al me geld staat namelijk vast op het moment
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 16 november 2009 @ 13:42:44 #103
78918 SeLang
Black swans matter
pi_74746611
quote:
Toch nog hoop voor houders achtergestelde deposito's DSB?

De vereniging DSB-deposito's, die opkomt voor mensen met een achtergestelde deposito, stelt dat volgens de Europese regels de betrokken spaarders in aanmerking komen voor een vergoeding tot ¤100.000. DNB kijkt er serieus naar.

Expert
Mr Willem Jan van Andel (Wijn & Stael Advocaten), erkend expert op het gebied van insolventierecht en eerder al actief voor spaarders bij het faillissement van Van der Hoop Bankiers en Icesave bevestigt na uitvoerig juridisch onderzoek dat het DGS wel degelijk van toepassing is.

Garantie
Van den Andel in De Telegraaf: “Achtergestelde vorderingen vallen op grond van de Europese regels alleen dan niet onder het DGS, indien voldaan is aan strikte voorwaarden. De achtergestelde deposito’s die DSB aanbood voldoen niet aan die voorwaarden, waardoor ze wel gedekt zijn onder het Depositogarantiestelsel. Alle reden dus om een uitkering uit het Depositogarantiestelsel te eisen".

DNB
De Nederlandsche Bank onderzoekt momenteel of de achtergestelde obligatiehouders inderdaad onder het Depositogarantiestelsel vallen. DNB doet het verhaal van de gerenomeerde advocaat niet meteen af als onzin, maar kijkt er serieus naar.
Dat zou wat worden als straks die achtergestelde obligaties onder het DGS gaan vallen
Moet ik m'n geld al weg gaan halen bij de Rabobank? Want die draait voor 40% op voor de schade.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  maandag 16 november 2009 @ 13:47:58 #104
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_74746765
Weer een vereniging erbij

Leuk voor al die mensen die nooit lid zijn geweest van een vereniging in hun studententijd.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_74747130
quote:
Op maandag 16 november 2009 13:42 schreef SeLang het volgende:

[..]

Dat zou wat worden als straks die achtergestelde obligaties onder het DGS gaan vallen
Moet ik m'n geld al weg gaan halen bij de Rabobank? Want die draait voor 40% op voor de schade.
Echt belachelijk vind ik het. Men was geïnformeerd over de risico's. Blijkbaar kennen we in Nederland helemaal geen eigen verantwoordelijkheid meer.
pi_74747353
quote:

[..]

Idd. Wat is het nut nog van 'achtergesteld'?
pi_74747430
quote:

[..]

Mwah, het gaat om circa vierduizend mensen en maximaal een ton per persoon. Totaal dus hoogstens 400 mln, maar waarschijnlijk heel veel minder.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-11-2009 14:12:04 ]
  maandag 16 november 2009 @ 14:30:28 #108
78918 SeLang
Black swans matter
pi_74747878
quote:
Op maandag 16 november 2009 14:11 schreef k_man het volgende:

[..]

Mwah, het gaat om circa vierduizend mensen en maximaal een ton per persoon. Totaal dus hoogstens 400 mln, maar waarschijnlijk heel veel minder.
Die laatste zin was uiteraard ironisch bedoeld, maar wel om aan te geven hoe absurd het huidige systeem is.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_74750258
Lek dus bij DNB, eigenlijk zou DNB de het DGS voor de (achtergestelde) depositohouders moeten financieren, en niet de andere banken.
pi_74750326
quote:
Op maandag 16 november 2009 15:52 schreef Bolkesteijn het volgende:
Lek dus bij DNB, eigenlijk zou DNB de het DGS voor de (achtergestelde) depositohouders moeten financieren, en niet de andere banken.
Waarom zou het überhaupt uitbetaald moeten worden? Gaan we dan ook alle aandeelhouders gedupeerden van Fortis compenseren? Of alle medewerkers gedupeerden van Fokker?
pi_74750472
quote:
Op maandag 16 november 2009 15:54 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Waarom zou het überhaupt uitbetaald moeten worden? Gaan we dan ook alle aandeelhouders gedupeerden van Fortis compenseren? Of alle medewerkers gedupeerden van Fokker?
Kennelijk is er wetgeving die stelt dat ze wel onder het DGS vallen, dan kan je die wetgeving natuurlijk niet zomaar opzij schuiven. Maar ik doelde eigenlijk net zo goed op de gewone rekeninghouders, DNB heeft gelekt dus ik zou het wel een aardige vinden als DNB ook deels mee moet betalen aan het DGS.

Wel kan je natuurlijk een fundamentelere discussie voeren, in dat geval ben ik natuurlijk wel voor het volledig afschaffen van het DGS.
pi_74750535
quote:
Op maandag 16 november 2009 15:58 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Kennelijk is er wetgeving die stelt dat ze wel onder het DGS vallen, dan kan je die wetgeving natuurlijk niet zomaar opzij schuiven. Maar ik doelde eigenlijk net zo goed op de gewone rekeninghouders, DNB heeft gelekt dus ik zou het wel een aardige vinden als DNB ook deels mee moet betalen aan het DGS.

Wel kan je natuurlijk een fundamentelere discussie voeren, in dat geval ben ik natuurlijk wel voor het volledig afschaffen van het DGS.
En wie, denk je, verzorgt het vermogen van de DNB?
pi_74750592
quote:
Op maandag 16 november 2009 16:01 schreef RvLaak het volgende:

[..]

En wie, denk je, verzorgt het vermogen van de DNB?
DNB zelf. Het is in feite een normale bank die wat opgepimpt is met juridische toeters en bellen, ze hebben dus ook gewoon een normale balans net als alle andere banken.

Edit: Deze PDF geeft wel een goede kijk in hoe het centraal bankiers systeem in de EMU werkt.

http://www.ecb.int/pub/pdf/other/monetarypolicy2004nl.pdf (Hoofstuk 4 vooral)

[ Bericht 6% gewijzigd door Bolkesteijn op 16-11-2009 16:10:18 ]
pi_74752574
Heerlijk. Dit gebeuren wordt echt een major fuckup en de afwikkeling gaat nog jaren duren. Als ik een zogenaamde gedupeerde was, dan zou ik het nu keihard spelen. Laat maar komen met die huisuitzetting, en dan vervolgens alle media erbij halen.
  dinsdag 17 november 2009 @ 21:47:05 #115
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_74796434
DSB-zaak kan 10 jaar duren

WOGNUM - De afwikkeling van het faillissement van DSB Bank gaat naar verwachting vijf tot tien jaar duren. Dat hebben de curatoren geschreven in hun eerste verslag [http://www.dsbbank.nl/verslagen/ ] over de failliete bank. Het Steunfonds Probleemhypotheken dreigt meteen met juridische stappen.

DSB Bank telt 250.000 spaarrekeningen met daarop ongeveer 3,6 miljard euro, 150.000 klanten hebben er een lening voor samen 7,1 miljard euro De curatoren verwachten in de eerste helft van 2010 onderhandelingen te kunnen beginnen over de verkoop van de leningportefeuille. In de tweede helft van het jaar willen ze een zogenoemde verficatievergadering houden, ofwel een bijeenkomst waarin schuldeisers hun vorderingen kunnen toelichten.

Zo kennen we rugter weer
Eerst even rustig kijken of er voldoende poen in huis is om zijn eigen zakken te vullen, en dat is uurtje factuurtje a 1.000 euro per uur ex btw dan rustig de crediteuren laten wachten op hun geld zo een 10 jaar dus geen rente uit betalen en vervolgens de debiteuren achter hun broek zitten

Dan na 5 jaar op zijn vroegst een uitkering doen van max de helft om ze rustig te houden, en vervolgens weer 5 jaar later de slotuitkering in totaal zo een 80%, en dan roepen dat hij zijn werk zo goed heeft gedaan Terwijl de l*l gewoon 10 jaar rente heeft zitten opsparen om het gat te dekken en zijn eigen zak te vullen

even bellen dus maar met die oetlul die alleen hogere belangen dient

T 020-6056157 of even emailen r.schimmelpenninck@houthoff.com

[ Bericht 56% gewijzigd door ikweethetookniet op 17-11-2009 22:06:34 ]
pi_74797587
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 21:47 schreef ikweethetookniet het volgende:

Zo kennen we rugter weer

Pfffff.... alle curatoren zijn parasieten, Rutger is geen uitzondering
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_74797728
haha prachtig!

Ik hoop dat alle clienten van lakeman als eerste op straat staan! Echt goed zo'n faillissement
  dinsdag 17 november 2009 @ 22:33:12 #118
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_74798449
Zo direct in Nova op Ned 2
Gaat Rutger met droge oogjes vertellen dat het echt niet sneller kan
  dinsdag 17 november 2009 @ 22:36:07 #119
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_74798567
Koop jij die hypothekenportfolio dan ff over, dan is het zo gepiept.
  dinsdag 17 november 2009 @ 23:19:11 #120
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_74800358
Wellicht vervelend voor ex-eigenaar/directeur Dirk Scheringa is dat de curatoren schrijven dat ze van plan zijn op korte termijn het faillissement van het nog functionerende DSB Beveiling bv aan te vragen. Deze dochter van DSB Bank is 'verantwoordelijk voor de persoonlijke beveiliging van onder meer leden van de statutaire directie, waaronder primair de heer Scheringa'.

Dat wordt alsnog zwemmen met de vissen voor Dirkie

http://www.quotenet.nl/bi(...)sb-beheer-online.php
  dinsdag 17 november 2009 @ 23:19:48 #121
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_74800379
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 23:19 schreef ikweethetookniet het volgende:
Wellicht vervelend voor ex-eigenaar/directeur Dirk Scheringa is dat de curatoren schrijven dat ze van plan zijn op korte termijn het faillissement van het nog functionerende DSB Beveiling bv aan te vragen. Deze dochter van DSB Bank is 'verantwoordelijk voor de persoonlijke beveiliging van onder meer leden van de statutaire directie, waaronder primair de heer Scheringa'.

Dat wordt alsnog zwemmen met de vissen voor Dirkie

http://www.quotenet.nl/bi(...)sb-beheer-online.php
Oei.. dat gaat die niet leuk vinden

edit: waar hangt die vent nu trouwens uit?
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  dinsdag 17 november 2009 @ 23:49:05 #122
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_74801682
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 23:19 schreef Maraca het volgende:
[..]
Oei.. dat gaat die niet leuk vinden

edit: waar hangt die vent nu trouwens uit?
Wat dacht je van ergens in het buitenland

waar zijn vele "vrienden" hem niet kunnen vinden
  dinsdag 17 november 2009 @ 23:51:12 #123
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_74801771
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 23:49 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Wat dacht je van ergens in het buitenland

waar zijn vele "vrienden" hem niet kunnen vinden
Ah, hij zit dus in Limburg
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  dinsdag 17 november 2009 @ 23:56:16 #124
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_74801998
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 23:51 schreef Maraca het volgende:

[..]

Ah, hij zit dus in Limburg
maar mag niemand weten

Hij is aan het solliciteren bij het ABP
Hij is een stuk onbenul met groot ego en kan niet met geld omgaan

Klinkt als ideale opvolger van Nijpels

Die wacht op zijn schop onder zijn hol van Bos en bijbehorende oprotpremie voor niet presteren
pi_74803775
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 21:47 schreef ikweethetookniet het volgende:
Zo kennen we rugter weer
Eerst even rustig kijken of er voldoende poen in huis is om zijn eigen zakken te vullen, en dat is uurtje factuurtje a 1.000 euro per uur ex btw
Hoe kom je erbij dat het dit bedrag zou zijn? En ben je je ervan bewust dat de curator niet z'n eigen tarief bepaalt?
quote:
even bellen dus maar met die oetlul die alleen hogere belangen dient

T 020-6056157 of even emailen r.schimmelpenninck@houthoff.com
Laat je even weten wat ie te zeggen had?

Dat is: als je echt belt en niet iemand bent die alleen op internet een grote bek heeft...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')