quote:Op woensdag 21 oktober 2009 00:01 schreef capricia het volgende:
Ik lees net dat de kunstcollectie ook al weggehaald is door deurwaarders. Het werd in vrachtwagens geladen, het was onderpand voor leningen bij ABN Amro.
Werken van Carel Willink, Charley Toorop en Rene Magritte.
Maar in dit geval lijkt het toch wat anders gelopen:quote:Op woensdag 21 oktober 2009 12:55 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Is trouwens niet de eerste keer dat ABNAMRO een grote kunstroof doet
![]()
Enorme kunstroof bij ABNAMRO
De grootste kunstroof van deze eeuw, zo wordt het al genoemd, maar daarmee zou het de Nazi kunstroof in de tweede wereldoorlog (vorige eeuw) toch wat bagatelliseren. Dat lijkt me niet handig. Wel gaat het om ruim 16.000 stukken die net voor de overname van ABNAMRO doorgesluisd zijn naar een stichting onder leiding van Rijkman Groenink, die alle kunst voor 1 euro overnam.
Vreemde zaak, want heel de enorme collectie is opgebouwd met geld van de bank en daarmee van de aandeelhouders. Dat verkopen voor 1 euro is niet echt je aandeelhouders serieus nemen![]()
http://www.beursbox.nl/la(...)oof-bij-abnamro.html
Over een paar maanden is iedereen alweer vergeten dat hij er bezwaar tegen had, dan kan 'ie weer lekker calimeroen dat "ze" "zelfs zijn kunstcollectie kapot hebben gemaakt"...quote:Op woensdag 21 oktober 2009 13:15 schreef Dutchguy het volgende:
Waarom zou Scheringa niet gewild hebben dat alles in Spanbroek bleef hangen, wat zit daar nou weer achter(als het verhaal klopt).
En dat is beter dan de kunst daar houden omdat?quote:Op woensdag 21 oktober 2009 13:50 schreef anboni het volgende:
[..]
Over een paar maanden is iedereen alweer vergeten dat hij er bezwaar tegen had, dan kan 'ie weer lekker calimeroen dat "ze" "zelfs zijn kunstcollectie kapot hebben gemaakt"...
In zijn wereld is calimeroen waarschijnlijk beter, omdat mensen hem dan zielig vinden en als slachtoffer gaan zien. Het zal mij persoonlijk roesten of ze het daar houden, naar verweggistan verplaatsen of tentoonstellen op de bodem van het ijsselmeer.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 13:53 schreef eleusis het volgende:
[..]
En dat is beter dan de kunst daar houden omdat?
De samenleving deze 'belangrijke werken' dan nog kan bewonderen. Nu hangen ze bij Zalm boven de open haardquote:Op woensdag 21 oktober 2009 13:53 schreef eleusis het volgende:
[..]
En dat is beter dan de kunst daar houden omdat?
quote:Op woensdag 21 oktober 2009 13:59 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
De samenleving deze 'belangrijke werken' dan nog kan bewonderen. Nu hangen ze bij Zalm boven de open haard
Die actie van de DNB is cruciaal voor dit moment. LAter was DSB ook wel failliet gegaan. Maar waarom zou die actie niet terecht zijn. De timing is dubieus en zal moeten worden onderzocht. Maar ik kan mij niet indenken dat die cut volslagen onnodig was.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 23:17 schreef justanick het volgende:
[..]
Je vergeet een paar cruciale feiten mee te nemen in je analyse. Ten eerste heeft DNB tijdens de eerste bankrun 800 miljoen aan liquiditeit weggetrokken bij DSB. Zonder die actie had DSB nu nog geleefd (dat is iig aannemelijk).
Volgens Bos was de bedrijfsvoering gezond. In normale omstandigheden zouden ze normaal functioneren. DSB niet. En DSB kon geen onderpand geven voor een lening, de andere instellingen wel.quote:Ten tweede beweer je dat ING, ABN en andere instellingen ten tijde van de financiele injecties gezond waren, wat niet juist is (ze waren insolvabel, daarom moesten ze ook gered worden). Die banken zijn echter - terecht - gered omdat het een fallout op zou leveren die catastrofaal zou zijn geweest, terwijl DSB dermate klein is dat het te overzien valt.
Ik heb meerdere berichten gezien waarbij stond dat er na de eerste uitspraak van de rechter en de publicatie van de volkskrant significant veel geld is weggehaald. Zal kijken of ik wat kan opzoeken daarvan.quote:Overigens klopt het absoluut dat er 4 miljoen is weggehaald op zondag. Dat is bevestigd door oa DNB middels de gerechtelijke uitspraak omtrent de verzoeken aangaande de bewindvoerders. Je stelling dat er 'veel' geld is weggehaald in de nacht van zondag op maandag is daarintegen al iets minder correct. Het gros van de centen op maandag is na 5 uur verdwenen (blijkt ook oa uit reconstructies van Nova).
Klopt. Maar het eventuele puntje wat hij zou kunnen hebben staat in geen verhouding met de verering wat die man op dit moment krijgt.quote:Hoe je het ook bekijkt, DNB heeft 800 miljoen weggehaald bij DSB en ze wisten cq hadden moeten weten dat dit het einde van de bank zou betekenen gezien de bankrun die toen gaande was. Het lek richting de pers is ook zeer opvallend. Tot slot begin ik het overigens ook opvallend te vinden dat het AFM-onderzoek pas na het DSB-fiasco naar buiten is gekomen. Het is, zacht omschrijven, duidelijk dat de betrokkenen kapitale blunders hebben gemaakt. Dat pleit Scheringa niet vrij, maar de zaak stinkt wel. Ergens heeft Scheringa dus ook gewoon een punt, ondanks het feit dat hij het nogal aandikt en momenteel wel erg wild om zich heen slaat.
Ja, die heb ik van hem. En las een soortgelijk bericht nog ergens, zal eens kijken of ik die vind.quote:Verder: waar haal je precies vandaan dat DSB al voor de crisis 150 mln nodig had? Van Jort Kelder? Of heb je daar nog een echte bron voor?
De enige die ik tot nu toe keihard heb zien beweren dat DSB toch wel kapot zou zijn gegaan was Lakeman en die man doet wel vaker boude uitspraken waar hij geen enkele onderbouwing voor heeft (heeft 'ie met zijn 'de tent gaat toch wel failliet' uitspraken ook niet tot nauwelijks gedaan, laat staan dat hij met enige vorm van ..err... bewijs op de proppen is gekomen). De rest papegaait die Lakeman eigenlijk gewoon na. DNB geloofde er in de periode voor de haircut blijkbaar nog wel in; ze waren nl bezig om DSB te ondersteunen bij diverse veranderingen.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 16:14 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Die actie van de DNB is cruciaal voor dit moment. LAter was DSB ook wel failliet gegaan. Maar waarom zou die actie niet terecht zijn. De timing is dubieus en zal moeten worden onderzocht. Maar ik kan mij niet indenken dat die cut volslagen onnodig was.
Als de bedrijfsvoering gezond was, waarom zijn die banken dan zo snel in de shit gekomen (of, anders omschreven, nagenoeg direct na het uitbreken van de kredietcrisis zo goed als omgevallen)?. Er zijn zat banken die het zonder staatssteun hebben weten uit te zingen en dat nog steeds doen. De bedrijfsvoering van banken als ING, SNS, ABN Amro e.d. was blijkbaar dermate dat de markt heel snel het vertrouwen in deze banken is verloren, of dat ze onvoldoende reserves hadden voor tijden waarin de kredietmarkten (tijdelijk) op slot zijn gegaan. En er liggen bij de genoemde bedrijven nog steeds veel lijken in de kast.quote:Volgens Bos was de bedrijfsvoering gezond. In normale omstandigheden zouden ze normaal functioneren. DSB niet. En DSB kon geen onderpand geven voor een lening, de andere instellingen wel.
Kijk in de uitspraak van de rechtbank. Om 8:30 was er 27,7 miljoen opgenomen, waarvan 20,8 miljoen in de tussen 7:00 en 8:30. Een uur later stond de teller overigens al op 41,6 miljoen. De kranten zijn beschikbaar vanaf een uur of vijf en worden meestal tussen zes en zeven (VK moet voor 7:00 bezorgd zijn) verspreid. Het is dus aannemelijk dat er tussen 6 en 7 ook een miljoentje of vijf is weggetrokken. Blijft er een totale opname over van <2 miljoen tussen 24 en 06.quote:Ik heb meerdere berichten gezien waarbij stond dat er na de eerste uitspraak van de rechter en de publicatie van de volkskrant significant veel geld is weggehaald. Zal kijken of ik wat kan opzoeken daarvan.
Die verering is volslagen irrelevant. En het is onderdeel van de slingerbeweging; Scheringa was eerst de Grote Satan (en dat ging door tot in het extreme), nu wordt er extreem genuanceerd, om even een understatement te gebruiken. Was te voorspellen. Dit beeld zal binnen een paar dagen/weken weer de andere kant op gaan slingeren.quote:Klopt. Maar het eventuele puntje wat hij zou kunnen hebben staat in geen verhouding met de verering wat die man op dit moment krijgt.
Zelfs als het klopt dat Scheringa op zoek was naar geld (waarschijnlijk was hij dat), dan zegt dat nog niets. Iedere bank is doorlopend op zoek naar geld, dat is zo ongeveer hun werk. Als een bank ergens 1 miljard vandaan probeert te trekken wil dat niet zeggen dat ze zonder dat geld onmiddelijk kapot gaan.quote:Ja, die heb ik van hem. En las een soortgelijk bericht nog ergens, zal eens kijken of ik die vind.
Dat AZ al een tijdje terug gesprekken over een nieuwe sponsor heeft gehad is natuurlijk niet omdat Scheringa het wel mooi vond na al die jaren.
Het lijkt erop dat het allemaal gekocht is van 'niets'. Het lijkt er momenteel sterk op dat vrijwel alles van waarde wel ergens onderpand was.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 15:59 schreef pberends het volgende:
Iedereen die om het museum ook maar ene fuck geeft, moet maar vrijwillig een koopsompolis van 20.000 euro kopen bij de DSB.
Dat hele museum is betaald door de miljoenen-oplichterij van Scheringa en consorten.
Prem heeft weer gelijk.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 18:03 schreef pberends het volgende:
Geen ww-uitkering voor DSB-schaatsploeg
'Leen van Frisia is besmet'
[ afbeelding ]
Misschien kunnen we beter de verkopende partij dwingen 100% openheid te laten geven over de producten die ze verkopen. Maar ik vrees dat er dan niet meer zo heel erg veel verkocht gaat worden of dat de winsten decimeren wegens de veel lagere kosten die de klant zal accepteren.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 08:40 schreef Fastmatti het volgende:
Misschien moet de discussie zich maar op dit soort gaan richten. Zijn dit soort mensen wel in staat een financiële zaken te regelen? Moet de overheid dit soort mensen niet gewoon onder toezicht plaatsen.
Plaatje doet het nietquote:
Ach kom op. Als mensen hun hele pensioen in een achtergesteld deposito stoppen en niet weten wat achtergesteld nu eigenlijk inhoudt dan kunnen we de verkopende partij toch moeilijk de schuld geven.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 20:55 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Misschien kunnen we beter de verkopende partij dwingen 100% openheid te laten geven over de producten die ze verkopen. Maar ik vrees dat er dan niet meer zo heel erg veel verkocht gaat worden of dat de winsten decimeren wegens de veel lagere kosten die de klant zal accepteren.
Eens. Ik snap gewoon niet dat er kennelijk veel mensen zijn die dit gewoon niet weten.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 21:03 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Ach kom op. Als mensen hun hele pensioen in een achtergesteld deposito stoppen en niet weten wat achtergesteld nu eigenlijk inhoudt dan kunnen we de verkopende partij toch moeilijk de schuld geven.
De verleiding om je overwaarde in aftrekbare hypotheek op te nemen en uit te lenen aan de DSB tegen 7% is groot natuurlijkquote:Op woensdag 21 oktober 2009 21:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Eens. Ik snap gewoon niet dat er kennelijk veel mensen zijn die dit gewoon niet weten.
Of zouden ze gewoon alleen voor die extra 2 procent gegaan zijn?
Daarom moeten deze mensen daar op gewezen worden, want ik vermoed dat er genoeg mensen zijn die dit dus echt niet begrijpen. Lijkt mij toch niet teveel gevraagd, kost de verkoper slechts een paar minuten om deze mensen uit te leggen welke risico's ze nemen. Als je medicijnen haalt bij de apotheker is deze ook verplicht te controleren of bepaalde combinaties wel verantwoord zijn, waarom zou dat niet voor financiele producten kunnen? Checken of je weet wat je doet en of het een verantwoorde keuze is, een extra zorgplicht dus.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 21:03 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Ach kom op. Als mensen hun hele pensioen in een achtergesteld deposito stoppen en niet weten wat achtergesteld nu eigenlijk inhoudt dan kunnen we de verkopende partij toch moeilijk de schuld geven.
Dank!quote:
De mensen die ook gezegd hebben dat DSB geen winst meer maakte:quote:Op woensdag 21 oktober 2009 09:34 schreef justanick het volgende:
[..]
Wie kan bewijzen dat DSB al tijden geen winst meer maakt? Ik heb tot nu toe alleen Lakeman op een dergelijke harde uitspraak kunnen betrappen en die man lult op meerdere vlakken aantoonbaar uit zijn nek. Zo riep hij ook dat de AFM boetes 'zeer gunstig' zouden zijn voor zijn zaak, terwijl de AFM DSB helemaal niet voor de koopsommen of voor overkreditering heeft beboet. Lakeman roept ook dat DSB 1,6 miljard zou hebben verdiend aan de koopsommen (2 miljard met 80% provisie). Kun jij dat terugvinden in de jaarcijfers waar een accountant zijn handtekening onder heeft gezet? Ik namelijk niet.
Overigens zijn de leningen van DSB Bank aan DSB Beheer (wie heeft er eigenlijk geroepen dat dit de doorzaak zou zijn? wie is de bron?) door de DNB geaccordeerd. Als DNB nu plotseling van mening is dat die leningen rot zijn hadden ze dat vorig jaar ook al moeten zien. En aangezien ING, ABN Amro en SNS niet onder de noodregeling zijn geplaatst kun je concluderen dat die banken blijkbaar minder op hun nek worden geschreven voor afschrijvingen...
Mogelijk, ik bestrijd dat ook niet. Ik heb altijd al gezegd dat DNB & AFM beide onderzocht moeten worden door onafhankelijke partijen.quote:[..]
De eerste Azijnbodes worden vanaf een uur of vijf vroeg verspreid, waarmee het argument van de eerdere poster dus niet klopt. Het lek heeft een tweede bankrun veroorzaakt.
Normale banken gaan, voor zover ik weet, niet bedelen bij miljonairs.quote:[..]
Nee, maar wie stelt moet bewijzen. Afgezien daarvan zegt het helemaal niets dat Scheringa op zoek was naar kapitaal. Dat is iedere bank. Meer eigen vermogen betekent immers meer uit kunnen lenen en het is al bekend dat Scheringa eigenlijk sneller wilden groeien dan zijn bank aankon.
Hahaha... ik zat vandaag die uitzending van NOVA van 8 oktober na te kijken, met Dirk Scheringa en Hans van Goor. Wat een stel meesterlijke liegende honden zijn het toch. Het is gewoon in hun bloed om te manipuleren en mensen financieel te naaien. Prachtig eigenlijkquote:Op woensdag 21 oktober 2009 19:08 schreef Zero2Nine het volgende:
De beerput over AZ (en het handelen van Scheringa) gaat wat verder open, voor het eerste een speler die onder zijn eigen naam zijn verhaal doet (en niet anoniem zoals in Sportweek):
Lindenbergh haalt uit naar Scheringa
Hij is alweer achterhaaldquote:
Bron: Volkskrant, http://www.volkskrant.nl/(...)heer_nu_ook_faillietquote:DSB Beheer nu ook failliet
Van onze redactie
Gepubliceerd op 21 oktober 2009 16:47, bijgewerkt op 21 oktober 2009 18:11
Amsterdam - Ook het moederbedrijf van DSB Bank - DSB Beheer - is failliet verklaard. De rechtbank in Alkmaar sprak het bankroet woensdagmiddag uit. Daarmee is Scheringa’s imperium definitief geïmplodeerd.
DSB Beheer was de paraplu waar het imperium van Dirk Scheringa onder viel. Bij het faillissement zijn ongeveer dertig bedrijven betrokken, meldt de advocaat van DSB Beheer, Louis Deterink. Daaronder bevinden zich internetbedrijven die werden overgenomen van DSB Bank, verzekeringsactiviteiten zoals DSB Leven en DSB Schade, het museum van Scheringa, het stadion van AZ en het eigendom van de voetbalclub uit Alkmaar.
400 Werknemers
Het faillissement treft volgens de advocaat ruim vierhonderd medewerkers. Die zijn volgens vakbonden De Unie en FNV Bondgenoten echter niet allemaal direct hun baan kwijt. ‘Veel hangt af van de mate waarin bedrijven de eigen broek nog omhoog kunnen houden’, zei Joop Hofland van De Unie. ‘Curatoren zullen de werknemers van die bedrijven niet snel naar huis sturen.’ Als voorbeeld noemde hij het personeel van het AZ-stadion en van het museum in Opmeer.
‘Werknemers zijn weer de dupe’, aldus FNV-bestuurder Carla Kiburg. ‘We hopen dat de medewerkers van DSB Beheer mee kunnen doen met de regelingen voor ontslagen personeel van DSB Bank die we nu proberen te treffen met de curator.’ De vakbonden gaan ervan uit dat 110 werknemers van DSB Beheer direct door het faillissement worden getroffen.
Geen gevolgen verzekerden
Het faillissement van DSB Bank heeft geen gevolgen voor mensen die een verzekering bij een van de verzekeringsmaatschappijen van deze bank hadden lopen. Dat heeft De Nederlandsche Bank (DNB) woensdag bekendgemaakt.
‘Verzekeringen lopen door, inclusief de daaraan verbonden rechten en verplichtingen. U kunt dus eventuele schadeclaims indienen; vergoedingen vinden plaats conform de polisvoorwaarden’, aldus DNB.
Uiteengevallen
Met het nieuwst faillisement valt het imperium van Dirk Scheringa razendsnel uiteen. DSB Bank ging maandag failliet. Het bankroet van moedermaatschappij DSB Beheer volgde woensdagmiddag. Het moederbedrijf kan niet meer aan zijn betalingsverplichtingen voldoen. ABN Amro heeft daarom dinsdagavond al de schilderijen uit Scheringa’s museum opgeëist.
Ik die er eigenlijk veel meer in om banken en verzekeringsmaatschappijen te verplichten een specificatie te geven in de kosten en wanneer deze betaald moeten worden.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 21:55 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Daarom moeten deze mensen daar op gewezen worden, want ik vermoed dat er genoeg mensen zijn die dit dus echt niet begrijpen. Lijkt mij toch niet teveel gevraagd, kost de verkoper slechts een paar minuten om deze mensen uit te leggen welke risico's ze nemen. Als je medicijnen haalt bij de apotheker is deze ook verplicht te controleren of bepaalde combinaties wel verantwoord zijn, waarom zou dat niet voor financiele producten kunnen? Checken of je weet wat je doet en of het een verantwoorde keuze is, een extra zorgplicht dus.
daar was de financiele bijsluiter toch voor ?quote:Op donderdag 22 oktober 2009 07:38 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Ik die er eigenlijk veel meer in om banken en verzekeringsmaatschappijen te verplichten een specificatie te geven in de kosten en wanneer deze betaald moeten worden.
Ik heb deze nog nooit onder ogen gehad, kan iemand een licht schijnen op wat hier in staat en op welke manier dit geschreven is? Maw: kan de gemiddelde persoon de tekst begrijpen?quote:Op donderdag 22 oktober 2009 08:02 schreef Stroekie het volgende:
[..]
daar was de financiele bijsluiter toch voor ?
De volgende die omvaltquote:Op donderdag 22 oktober 2009 08:26 schreef ikweethetookniet het volgende:
DSB 2
Ook Afab in grote problemen
AMSTERDAM - De sponsor van Vitesse, Afab, voert gesprekken met een consortium van zes banken om het bedrijf weer gezond te krijgen. Dit moet een debacle zoals bij DSB voorkomen. De kredietverlener van miljonair Maasbert Schouten heeft moeite om nog aan zijn financiële verplichtingen te voldoen.
Partijen werken aan een regeling om te komen tot een aflossing van een schuld van 180 tot 190 miljoen euro.
Afab begint nu een onderzoek naar misstanden rond de verkoop van de omstreden koopsompolissen. Vanwege de verwachte reorganisatie staat ook nog eens een derde van de zeshonderd banen binnen het bedrijf op de tocht.
Dat onthulden gedelegeerd commissaris Martin Dupon en Gijs van Rozendaal, die de reorganisatie leidt, gisteren. Volgens de twee werkt Afab in overleg met banken, verzekeraars en intermediairs aan een nieuw verdienmodel en een toekomstgerichte herstructurering.
De afgelopen maanden heeft het bedrijf achter de schermen al hard gewerkt aan een reorganisatie en zijn er al allerlei maatregelen genomen. Zo worden onder andere alle dossiers van klanten met terugwerkende kracht bekeken en onderzocht of er sprake is van passende advisering. "Als dat niet het geval blijkt te zijn, worden klanten benaderd om tot een oplossing te komen." Ook verkoopt het bedrijf sinds september niet meer volgens een provisiegedreven verdienmodel. In plaats daarvan werkt het met een zogeheten verrichten
http://www.telegraaf.nl/b(...)lemen__.html?cid=rss
Is het bekend met welke banken ze praten? Die met staatssteun mogen namelijk van Brussel helemaal niets overnemen (bron; BNR).quote:Op donderdag 22 oktober 2009 08:26 schreef ikweethetookniet het volgende:
DSB 2
Ook Afab in grote problemen
AMSTERDAM - De sponsor van Vitesse, Afab, voert gesprekken met een consortium van zes banken om het bedrijf weer gezond te krijgen. Dit moet een debacle zoals bij DSB voorkomen. De kredietverlener van miljonair Maasbert Schouten heeft moeite om nog aan zijn financiële verplichtingen te voldoen.
Partijen werken aan een regeling om te komen tot een aflossing van een schuld van 180 tot 190 miljoen euro.
Afab begint nu een onderzoek naar misstanden rond de verkoop van de omstreden koopsompolissen. Vanwege de verwachte reorganisatie staat ook nog eens een derde van de zeshonderd banen binnen het bedrijf op de tocht.
Dat onthulden gedelegeerd commissaris Martin Dupon en Gijs van Rozendaal, die de reorganisatie leidt, gisteren. Volgens de twee werkt Afab in overleg met banken, verzekeraars en intermediairs aan een nieuw verdienmodel en een toekomstgerichte herstructurering.
De afgelopen maanden heeft het bedrijf achter de schermen al hard gewerkt aan een reorganisatie en zijn er al allerlei maatregelen genomen. Zo worden onder andere alle dossiers van klanten met terugwerkende kracht bekeken en onderzocht of er sprake is van passende advisering. "Als dat niet het geval blijkt te zijn, worden klanten benaderd om tot een oplossing te komen." Ook verkoopt het bedrijf sinds september niet meer volgens een provisiegedreven verdienmodel. In plaats daarvan werkt het met een zogeheten verrichten
http://www.telegraaf.nl/b(...)lemen__.html?cid=rss
Kom kom, bij het afsluiten van zo'n rekening kwamen er zelfs bij de DSB website met koeienletters te staan wat voor risico's er allemaal aanzaten en wat zo'n achtergesteld depositie nou dus inhoudt. Die mensen hebben echt wel bewust een risico genomen.. daar hoor je nu enkel krokedillentranen van.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 21:55 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Daarom moeten deze mensen daar op gewezen worden, want ik vermoed dat er genoeg mensen zijn die dit dus echt niet begrijpen. Lijkt mij toch niet teveel gevraagd, kost de verkoper slechts een paar minuten om deze mensen uit te leggen welke risico's ze nemen. Als je medicijnen haalt bij de apotheker is deze ook verplicht te controleren of bepaalde combinaties wel verantwoord zijn, waarom zou dat niet voor financiele producten kunnen? Checken of je weet wat je doet en of het een verantwoorde keuze is, een extra zorgplicht dus.
Uiteraard, maar als je vorig jaar gezegd had dat de DSB failliet zou gaan, dan had iedereen je uitgelachen.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 09:57 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
[..]
Kom kom, bij het afsluiten van zo'n rekening kwamen er zelfs bij de DSB website met koeienletters te staan wat voor risico's er allemaal aanzaten en wat zo'n achtergesteld depositie nou dus inhoudt. Die mensen hebben echt wel bewust een risico genomen.. daar hoor je nu enkel krokedillentranen van.
Had even in de broncode van de Telegraaf gekeken waar de grote afbeelding stondquote:Op woensdag 21 oktober 2009 22:00 schreef capricia het volgende:
[..]
Dank!
Hoe doe je dat? Ik kon geen afmeting invoeren, namelijk...
Dat is de taak van de curatoren nu eenmaal, die kunnen niet schulden gaan kwijtschelden. Mensen die het koopsomdeel niet betalen, kunnen natuurlijk gewoon een deurwaarder verwachten.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 10:33 schreef justanick het volgende:
Waarom heeft er alhier overigens niemand iets gemeld over de oproep van Hendrickx gisteren in Netwerk? Hij heeft nl opgeroepen om een deel van de hypotheek (het koopsommendeel) niet meer te betalen. De curatoren reageerden nogal hard. Die Schimmelpenninck reageerde namelijk door te stellen dat hij harder is dan Scheringa.
Ik hoop dat de deurwaarder ze dan volledig uitkleedt.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 10:44 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Dat is de taak van de curatoren nu eenmaal, die kunnen niet schulden gaan kwijtschelden. Mensen die het koopsomdeel niet betalen, kunnen natuurlijk gewoon een deurwaarder verwachten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |