quote:Sterker nog, ik denk dat de hele discussie invalide is zolang we 'God' niet goed definieren,
en ik denk niet dat we tot een definitie kunnen komen die we allemaal accepteren.
Dat bedoel ik dus - jij vindt dat je niet in God gelooft, maar voor een ander is die autonome energie dus God.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 09:06 schreef Dragorius het volgende:
Wat maakt het mij als ik zeg dat ik niet in een "god" geloof maar in een autonome energie?
Daarom ook mijn vraagquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 09:18 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus - jij vindt dat je niet in God gelooft, maar voor een ander is die autonome energie dus God.
Daar zit je dan met je discussie over atheisme, agonosticisme en geloof
2x fout.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 04:45 schreef bassos het volgende:
<snip>
Het typeren van gelovigen als allemaal schapen doet echter wel vermoeden dat jouw atheïsme veel meer is dan alleen maar een aanname.
quote:Wellicht dat je daarom ook geraakt bent door de typering van je geloofsovertuiging.
Als de wijn is in den man, is de wijsheid in de kan. Alcohol en begrip staan vaak lijnrecht tegenover elkaar. Ruimer denken met alcohol is dan ook een mythe.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 08:55 schreef Dragorius het volgende:
Ik plaats een TVP maar vooral ook omdat ik er nuchter nog niks van kan maken. Wellicht met een paar slokken op dat ik het dan begrijp
Ah, maar een paddo-trip maakt het weer anders?quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 11:19 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Als de wijn is in den man, is de wijsheid in de kan. Alcohol en begrip staan vaak lijnrecht tegenover elkaar. Ruimer denken met alcohol is dan ook een mythe.
Pseudo-skeptici ontstaan dan ook vaak onder invloed van alcohol volgens mij, daar in mijn ervaring mensen hier sneller conclusies van gaan trekken. Het verdooft dan ook de hersenen.
Ja natuurlijk, daarvan gaan je hersenen meer open staan !quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 11:21 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Ah, maar een paddo-trip maakt het weer anders?![]()
Daar komt het verschil tussen hard en softdrugs kijken mijns inziens. Alcohol valt dan ook niet voor niets onder de harddrugs.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 11:21 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Ah, maar een paddo-trip maakt het weer anders?Of een joint?
ik hoopte namelijk op een reactie in deze vorm![]()
Hard of soft zegt niets over de uitwerking.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 11:27 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Daar komt het verschil tussen hard en softdrugs kijken mijns inziens. Alcohol valt dan ook niet voor niets onder de harddrugs.
soft- en hard- is natuurlijk een compleet arbitrair getrokken grens.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 11:27 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Daar komt het verschil tussen hard en softdrugs kijken mijns inziens. Alcohol valt dan ook niet voor niets onder de harddrugs.
Dat doet het wel. Kennelijk ben jij hierover niet goed geïnformeerd.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 11:28 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Hard of soft zegt niets over de uitwerking.
LSD is een harddrug, van DMT weet ik het niet zeker. Dit heeft met de chemische bewerkingen te maken volgens mij.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 11:29 schreef _Led_ het volgende:
[..]
soft- en hard- is natuurlijk een compleet arbitrair getrokken grens.
Maar paddo's vallen onder soft-drugs dus ? En LSD dan ? En DMT ?
En paddo's ?quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 11:30 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
LSD is een harddrug, van DMT weet ik het niet zeker.
http://www.drugsweb.nl/drugsweb953.aspquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 11:29 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Dat doet het wel. Kennelijk ben jij hierover niet goed geïnformeerd.
Paddo's zijn softdrugs.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 11:31 schreef _Led_ het volgende:
[..]
En paddo's ?
Kun je uitleggen op basis van welke criteria jij je onderscheid maakt tussen soft- en hard ?
Het idee van Wikipedia.quote:In de Nederlandse Opiumwet wordt onderscheid gemaakt tussen soft- en harddrugs. In geval van softdrugs worden de risico's toelaatbaar geacht. Harddrugs zijn in de praktijk veel schadelijker. Alcohol wordt door sommigen tot de harddrugs gerekend, alleen is het een legaal product en algemeen geaccepteerd.
Volgens de huidige opiumwet ja. Er zijn hier op fok genoeg topics te vinden waar degelijk over dit onderwerp word gesproken, en dat er uit genoeg onderzoeken naar voren is gekomen dat tabak en alcohol heel wat gevaarlijker is.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 11:33 schreef Dragorius het volgende:
[..]
http://www.drugsweb.nl/drugsweb953.asp
En volgens de Opiumwet vallen paddo's (hun werkzame stof psilocybine [sp?] ) onder een harddrug-lijst.
Dus ja, ik ben wel geinformeerd
Nogmaals > alle drugs (zelfs caffeine, in lichte mate) beinvloedt je waarneming.
Nee. http://www.politie.nl/KLP(...)ugs/Soortendrugs.aspquote:
Codeïne en ibuprofen kun je niet vergelijken met alcohol, al helemaal niet m.b.t. de werking op je zenuwstelsel en de "nasleep" van alcoholgebruik is weer afhankelijk van de hoeveelheid. De toxiciteit is na een uur ongeveer weg (per genuttigd glas).quote:Mijn idee, na wat ervaring hiermee, is dat de invloed van harddrugs veel harder is, en vaak ook een veel langere kater heeft. Ik heb een aantal keer xtc gedaan, 1x coke, en een jaar of 7 wekelijks alcohol. Daartegenover heb ik een keer of 5 paddos gedaan en heb ik weleens geblowed. Dit over een tijdsbestek van 10 jaar gezien.
Harddrugs geven een snoeiharde kater, je moet hier nog dagen van herstellen. Bij alcohol idem: vaak is je lichaam pas na een week hersteld van het nuttigen van een alcoholhoudende drank, echter is het enge hieraan dat je deze invloed bijna niet merkt, vaak is je conditie bijvoorbeeld net wat minder. Oftewel deze invloed is hard. Hetzelfde met XTC, je gaat anders nadenken door dat spul, ook weken nadat je het gebruikt hebt.
Met alcohol en alle andere harddrugs idem.
Daarbij is de opbouw en afkomst van de drugs bepalend voor dit verhaal. Wiet en paddo's komen direct uit de natuur, zonder bewerking. Bij alle andere soorten, inclusief alcohol, zit er een chemisch proces aan vast. Dit maakt de werking sowieso al heel wat harder. Codeïne legt zenuwen plat bijvoorbeeld, ibuprofen in mindere mate, uiteindelijk zijn dit dan ook net zo'n harde drugs als alcohol. Hoe meer alcohol je namelijk drinkt, hoe groter het verdoofde deel van de hersenen is. Daarom dat je ook vaak zwarte gaten hebt met alcohol, je geheugen werkt dan gewoon niet meer, omdat het verdoofd is.
Paddo's zijn veel minder mainstream dan tabak en alcohol, dus de cijfers zullen inderdaad vrij krom zijn. Bij gematigd gebruik is er niks mis met alcohol, tabak is weer ander verhaal. Dat is pertinent slecht.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 11:47 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Volgens de huidige opiumwet ja. Er zijn hier op fok genoeg topics te vinden waar degelijk over dit onderwerp word gesproken, en dat er uit genoeg onderzoeken naar voren is gekomen dat tabak en alcohol heel wat gevaarlijker is.
Kabinet houdt vast aan paddoverbod
Hoe bedoel je dit precies?quote:Daarom de vraag aan jou. Wat heb jij anders gedaan dan alcohol in je leven?
Heb jij zelf al eens wat anders gebruikt dan alcohol?quote:
True, true.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 00:53 schreef R0N1N het volgende:
[..]
![]()
Het epistel gepost door Jogy is dan ook overduidelijk NIET door sceptici geschreven.![]()
Men doet redelijk z'n best het te verbergen, maar zo links en rechts druipt de 'vooringenomenheid' er toch vanaf
Kortom, compleet arbitrair.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 11:44 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Paddo's zijn softdrugs.
[..]
Het idee van Wikipedia.
Mijn idee, na wat ervaring hiermee, is dat de invloed van harddrugs veel harder is, en vaak ook een veel langere kater heeft. Ik heb een aantal keer xtc gedaan, 1x coke, en een jaar of 7 wekelijks alcohol. Daartegenover heb ik een keer of 5 paddos gedaan en heb ik weleens geblowed. Dit over een tijdsbestek van 10 jaar gezien.
Harddrugs geven een snoeiharde kater, je moet hier nog dagen van herstellen. Bij alcohol idem: vaak is je lichaam pas na een week hersteld van het nuttigen van een alcoholhoudende drank, echter is het enge hieraan dat je deze invloed bijna niet merkt, vaak is je conditie bijvoorbeeld net wat minder. Oftewel deze invloed is hard. Hetzelfde met XTC, je gaat anders nadenken door dat spul, ook weken nadat je het gebruikt hebt.
Met alcohol en alle andere harddrugs idem.
Daarbij is de opbouw en afkomst van de drugs bepalend voor dit verhaal. Wiet en paddo's komen direct uit de natuur, zonder bewerking. Bij alle andere soorten, inclusief alcohol, zit er een chemisch proces aan vast. Dit maakt de werking sowieso al heel wat harder. Codeïne legt zenuwen plat bijvoorbeeld, ibuprofen in mindere mate, uiteindelijk zijn dit dan ook net zo'n harde drugs als alcohol. Hoe meer alcohol je namelijk drinkt, hoe groter het verdoofde deel van de hersenen is. Daarom dat je ook vaak zwarte gaten hebt met alcohol, je geheugen werkt dan gewoon niet meer, omdat het verdoofd is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |