quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 16:50 schreef Sorbootje het volgende:
Hoi lieve dikkerdjes!
Ik kom jullie even gedag zeggen. Na hier bijna negen maanden heel veel gedeeld, geleerd, gelachen en gekletst te hebben staat mijn leven door de komst van het allerliefste meisje ter wereld helemaal op zijn kop. Tijd om hier veel te lezen en te reageren is er nu niet en dat gaan jullie straks ook allemaal meemaken. Ik hoop dat het voor jullie net zo overweldigend mooi zal zijn als voor mij. En bedankt voor de afgelopen maanden!![]()
Ik vertrek naar een ander topic, maar kom jullie af en toe nog wel toejuichen
Maar voorlopig zal ik vooral druk zijn van het genieten van dit mooie koppie:
[ afbeelding ]
De lightweight next teambrown van mutsyquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 16:57 schreef DaviniaHR het volgende:
Ik zie het idd! stom. sorry!
mag ik het op de hormonen gooien?
zwangerschapsdementie en zo?
Vlindur, fijn dat je wagen er is!Welke heb je gekocht?
Thnx voor je tips, Fajaquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 16:06 schreef Faja-Lobi het volgende:
Probeer je in ieder geval niet op te vreten. Het is ongetwijfeld allemaal heel veel wat er in 1 keer op je vriend zijn dak komt maar het kan geen kwaad om hem ook van zijn eigen fouten te laten leren. Misschien kunnen jullie een soort van kalender maken met things to do nog voor de uitgerekende datum. Desnoods 1 of 2 dingen per week die echt gedaan moeten worden en de rest maar beetje de boel de boel laten. Kan je vader of schoonvader niet helpen met de kinderkamer waardoor je je vriend ontziet? Huishouden met 2 mensen is lang niet zo een rotzooi volgens mij als het bij ons is met 2 kleine kinderen, en ook wij (mijn man dan) stofzuigen niet dagelijks, staan niet dagelijks te strijken of wassen. En anders kijk je even een goede vriendin lief aan en vraag je hulp voor bijv een keertje ramen lappen. Oh en op het moment supreme kan je altijd nog een taxi nemen naar het ziekenhuis mocht hij zijn rijbewijs niet hebben gehaald.
Oh en over het dat andere dat je je als moeder tekort vindt schieten, rustig aan. Je kind heeft liefde nodig, voeding en ja een schone broek maar hij klaagt vast niet als je hem de eerste weken misschien een wegwerpluier aan doet.Maak je niet druk, komt goed.
Welkom in de wereld van de zwangerenquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 17:10 schreef Guess. het volgende:
Sorbootje wat een prachtig kindjeGefeliicteerd,geniet er van
![]()
Incantrix kan me voorstelen dat dat een flinke tegenvaller is,bah![]()
Toen jullie pas zwanger waren voelden je je toen ook zo "raar" ik ben blij,angstig,blij,moe,misselijk en heel me gevoel zit door elkaar.Als ik steeken voel twijfel ik of het wet goed is maar als ik niks voel ook,ben eigenlijk helemaal van slag.
Wij hebben nog een Poang over die naar de babykamer gaat. Met voedingskussen gaat dat prima werkenquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 17:27 schreef ymme het volgende:
Jeps, maar vandaag niet meer ben ik bang.
Ik bedenk me net alleen dat we nog een stoel moeten hebben op de babykamer voor het voeden.
Hoe doen jullie dit? Op de babykamer of gewoon lekker beneden?
Misschien doe ik wel helemaal geen stoel op de babykamer.
zie kinderkamertopicquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 17:27 schreef ymme het volgende:
Ik bedenk me net alleen dat we nog een stoel moeten hebben op de babykamer voor het voeden.
Heb je misschien een buurmeisje of nichtje die om de hoek woont en een leuk zakcentje wil verdienen? Vraag je of zij een dagje wilt komen helpen in huis, beetje stofzuigen op plekken waar je lastig bij kan, of helpen met de bedden verschonen? En sta rustig op je strepen tegen over je vriend. Je mag best zeggen "schat ik weet dat je hoofd overloopt van alle dingen die gedaan moeten worden maar voor mij wordt het nu een beetje te veel en ik zou het fijn vinden als je (insert naam) zou willen vragen of die misschien een avondje kan komen helpen met de babykamer. Dat zou ik echt waarderen en misschien als je hulp vraagt dan hebben wij nog een avondje samen om iets leuks te doen". mompelt iets over hormonen en met puppy ogen manlief aankijken. En je vriendin las mee en belde gelijk, is super. Zulke vriendinnen moet je hebben. De mijne bieden zich ook aan voor als ik iets nodig heb, of als er iets moet gebeuren in huis. En als het zo ver komt houdt ik ze er aan. Dan zal ik zelf echt hulp vragen. Dus ook jij, wees niet bang of geneer je niet om hulp van anderen uit je omgeving te vragen.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 17:09 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Thnx voor je tips, FajaIk probeer mijn lief ook wel met zachte hand richting hulp vragen aan anderen te dirigeren, maar daar wil hij niet altijd van horen. En dat volle hoofd van hem blijft vol denk ik.. Wat jij zegt over deze dingen in combinatie met al kinderen rond hebben lopen is iets waar ik de laatste tijd sowieso erg vaak aan moet denken, dat wij dan nog de gemakkelijke versie van het verhaal hebben.. Best schokkend en af en toe moet ik dan even met mijn kop in het zand hoor, want echt, respect daarvoor! Ik ga van het weekend inderdaad maar weer eens met hem zitten op een planning, eens kijken wat ervan te bakken valt naast de 3 x 2 uur rijden in de week en de rest van de zut en ik ga vandeweek ook stiekum maar eens mijn mama bellen of ze nog een momentje over heeft voor een dweiltje en een sopje
![]()
Ik had altijd een rieten stoel in de babykamer staan maar die is ooit eens met het grofvuil mee gegaan en nu heb ik dus geen stoel om te voeden. Of ik voed op bed bij mij in de slaapkamer of ik ga naar de woonkamer met de kleine in een wikkeldoek en ga lekker op de bank zitten. Dag of nacht. Ik vind het wel wat hebben hoor, terwijl de rest slaapt met je baby midden in de nacht op de bank zitten en naar buiten kijken hoe mooi en rustig het is.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 17:27 schreef ymme het volgende:
Ik kreeg juist alléén maar maat 62 en 68 van de kraamvisite, "want je hebt vast al heel veel maat 56". Nou, niet dusquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 20:17 schreef Faja-Lobi het volgende:
vergeet niet dat je ook nog meestal van kraamvisite veel kleding krijgt. En een broekje is zo aangeschaft, ik zou zelf eerder mt 62 kopen dan nog meer 56.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Breaking News!!!
Sorry ga weer spammen maar bij deze foto kun je heel goed zien dat het een jongetje is (en das dan de onze he!)quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 15:01 schreef Keshet het volgende:
Faja, dat klopt hoor!
Maar met de 3D echo's zien ze net iets meer, waardoor ze het eerder kunnen zien dan met een 2D echo.
Becky27, help eens even! Kun jij het beter uitleggen? Ik heb gisteren de helft van de uitleg gemist omdat ik iets te verliefd naar mijn hikkende kindje aan 't kijken was.![]()
quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 22:18 schreef becky27 het volgende:
[..]
Sorry ga weer spammen maar bij deze foto kun je heel goed zien dat het een jongetje is (en das dan de onze he!)
Links van de billetje, omhoog is duidelijk een jongen er staat iets omhoog en er hangt wat onder:
[ afbeelding ]
zo duidelijk zie ik het niet hoorquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 22:19 schreef becky27 het volgende:
*Mist het breaking news*
Gefeliciteerd Martine!!! Geniet ervan en ik ben ook benieuwd naar de naam!
.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 21:57 schreef Co_OL het volgende:
Breaking News !!!
Vanmiddag om 11 over 3 is na een snelle bevalling de zoon van Martine geboren![]()
![]()
3650 gram en 51cm
Breaking News!!!
Zo stiekem hoeft dat helemaal niet, de link staat nog altijd in mijn sig: http://phille-nieke.blogspot.com/quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 11:07 schreef Incantrix het volgende:
Oh, maar zo vatte ik het ook niet op hoor, je hielp me juist het voor mezelf weer even te relativerenEn ja, die bijna 1000 euro (klinkt ook al zo decadent) betekent wel dat we een maand met de broekriem strak moeten, maar niet dat we geen eten hebben ofzo. We hoeven er nix voor te lenen en kunnen het wel opvangen verder
Nu ben ik trouwens stiekum wel erg benieuwd naar jullie huis
En Lily, lief, thnxHeb jij nog een beetje kunnen slapen?
Ja, thx!quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 11:07 schreef Incantrix het volgende:
En Lily, lief, thnxHeb jij nog een beetje kunnen slapen?
Guess ik denk dat veel vrouwen dat willen doen, hoor. Ik had gelukkig een man die met twee voeten op de grond staat en me gek verklaarde toen ik vroeg of ik niet beter nog een test ging doenquote:Op zaterdag 17 oktober 2009 11:16 schreef Guess. het volgende:
Gelukkig ben ik niet de enige die dus zo "raar" reageert,ik zou ook wel elke dag een zw-test willen doen,ow ik ben echt te erg gewoon![]()
Martine van harte gefeliciteerd geniet van jullie zoon!!
IncantrixFijn zo'n lieve broer,heerlijk,gelukkig heb ik er ook zo een
![]()
En eentje terug voor jouquote:Op zaterdag 17 oktober 2009 11:23 schreef CrazyPrincess het volgende:
En een grote knuffel voor Incantrix
quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 02:17 schreef Twinkly het volgende:
...
Rubey ik zie het!! Wat leuk![]()
Oh wat is dat toch een geweldige serie echo's!!
...
troost het je als ik zeg dat ik Eva ook pas ruim met 21 weken voelde?quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 12:08 schreef leonieke het volgende:
En tegen a.s. donderdag wil ik de baby echt wel eens gevoeld hebbenkwestie van toch een beetje meer gerustgesteld te zijn tegen het doktersbezoek.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
oef, ik moet best vaak huilen als mijn lief een (rot)opmerking geeft zoals:quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 12:35 schreef Lijnloos het volgende:
Mooi hoor Faja...![]()
Hier trouwens bijna geen last van tranen.. had ik eigenlijk nooit al, maar met de zwangerschap is het tot nu toe 2 keer een spontane huilbui en dat was beide keren nadat mijn lief niet geheel aardig deed en ik me dat net iets meer aantrok dan normaal. Zelfs met onze eigen bruiloft was ik de enige ongeveer die het droog heeft gehouden
Morgen ziet ze hem dus niet, want dan kunnen zij nietquote:Op zaterdag 17 oktober 2009 12:47 schreef amaranta het volgende:
Wat een lastige en vervelende situatie zeg Freecell.Maar goed, jouw schoonmoeder is ook wel snel op dr teentjes getrapt lijkt het wel. Beetje in de slachtofferrol ofzo.
Balen, nouja, maar morgen ziet ze hem toch?
(lastig, gescheiden ouders...)
Dan had je aan de telefoon moeten gaan huilen dat zij haar kleinkind niet wil zien enzoquote:Op zaterdag 17 oktober 2009 12:54 schreef freecell het volgende:
[..]
Morgen ziet ze hem dus niet, want dan kunnen zij niet
Ja, graag of niet zou ik zeggen.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 12:54 schreef freecell het volgende:
[..]
Morgen ziet ze hem dus niet, want dan kunnen zij niet
quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 12:36 schreef amaranta het volgende:
FajaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hahahah ik krijg vaak de vergelijking met de potjes die je bij de toko en supermarkt kan krijgen met allerlei soorten marinades maar nog nooit met een correctie onderbroek. Overigens betekent Faja op zijn Surinaams vurig. En Faja Lobi is vurige liefde.
Die vindt het ook lastig, maar zegt ook dat we er niet zoveel aan kunnen doen nuquote:Op zaterdag 17 oktober 2009 12:57 schreef CrazyPrincess het volgende:
[..]
Dan had je aan de telefoon moeten gaan huilen dat zij haar kleinkind niet wil zien enzo![]()
Serieus, lijkt me een lastige situatie. Wat vindt Tara ervan?
quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 13:01 schreef Groofsken het volgende:
Hè vervelend Freecell.
En over brullen gesproken, ik heb volgens mij in geen maanden meer gehuild. Misschien moet ik het weer eens proberen, kijken of ik het nog wel kan.
Eigenlijk is de score: wij konden 2x wel en zij niet en andersomquote:Op zaterdag 17 oktober 2009 13:03 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ja, graag of niet zou ik zeggen.
Maar ik begrijp dat je het lastig vindt.
Hipquote:Op zaterdag 17 oktober 2009 13:19 schreef Asyniur het volgende:
Iemand nog op zoek naar een positiebroek?
Ik heb er eentje in de aanbieding: klik hier
Ik vind hem ook mooi, maar hij zit mij gewoon echt niet lekker.quote:
quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 13:19 schreef freecell het volgende:
Jullie zijn lieverds!
En Incantrix, je hebt ook wel gelijk hoorMaar het is inderdaad het gevoel wat in de weg zit.
Wat Leonieke ook zegt: niks zo vervelend als zulke domme misverstanden die je niet kan oplossen.
Maar nu weer aan de knutsel, ruimte maken voor dat schoppertje in mijn buik
Ah, een zachtgekookt ei is vlug gemaakt, héquote:Op zaterdag 17 oktober 2009 13:17 schreef Incantrix het volgende:
Ow, haha, Leonieke, edit ik er net een heel verhaal voor jou bij, sorry (oh damn, en waarom moest ik nu weer over zachtgekookte eieren beginnen? Nu heb ik daar zó trek in..)
Waarom zou een zachtgekookt ei niet mogen?quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 13:32 schreef Incantrix het volgende:
Freecell, dat begrijp ik maar al te goed inderdaad, dit is gewoon uiteindelijk wel iets dat bij jullie op de schouders wordt gegooid en dat blijft gewoon rot. Zou willen dat ik iets kon zeggen dat het oplost..
Leonieke, ohja, in België mag je gewoon zachtgekookt ei eten he? Hier in Nederland wordt dat dus afgeraden en daardoor durf ik dus al maanden niet, terwijl ik stiekum wel telkens denk "ja maar in België mag het wel gewoon!"Wéér twijfels nu dus, haha! En ja, wij waren eigenlijk ook van plan de baby meteen op zijn kamer te laten slapen omdat ons dat handiger leek qua katten en kattenhaar enzo (het is makkelijker de katten een beetje uit één kamer te houden als twee) maar onlangs hoorde ik inderdaad ook zoiets. Ik denk dat ik gewoon even afwacht wat de kraamzorg ervan gaat zeggen..
je moet doen waar je jezelf goed bij voelt, en dat kan ook nog veranderen op het moment dat de baby er is. Meike heeft in de kinderwagen naast ons bed gelegen, is dat ook geen optie voor je?quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 13:35 schreef leonieke het volgende:
Hmz, niemand die het zo direct in de eigen kamer heeft gelegd? Wij waren van plan om het direct op zijn eigen kamer te leggen, maar de meeste mensen zeggen dus dat ze dat niet direct hebben gedaan. En dan krijgen we een plaatsprobleemWe hebben namelijk de kamer van mijn man van vroeger meegekregen en die staat dus niet in wat eigenlijk onze kamer zou moeten zijn. Maar als we de baby op onze kamer zouden willen houden, moeten we echt verhuizen naar de andere (grotere) kamer en dan zouden we dus nog een nieuwe slaapkamer moeten kopen.
Twijfels, twijfels, twijfels dus
Whaha, misschien moet ik dat maar eens doenquote:Op zaterdag 17 oktober 2009 13:36 schreef leonieke het volgende:
[..]
Waarom zou een zachtgekookt ei niet mogen?![]()
En anders steek je toch gewoon ff de grens over, eet je hier een zachtgekookt eitje en ga je weer naar Nederland![]()
Ik kan me eigenlijk niet herinneren wanneer ik ooit nog een zachtgekookt ei heb gegeten, maar ik zou er denk ik geen kwaad in gezien hebben. Het is toch opgewarmd?
Oow, écht?quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 13:49 schreef leonieke het volgende:
Sssjttt een broodje met préparé lijkt me momenteel gewoon een hemels iets![]()
Maar moest je het écht niet meer uithouden: mijn gyn zei me dat je préparé mag eten (maar niet te vaak) als je het een dag in de diepvries hebt gestoken. Blijkbaar zouden alle schadelijke zaken dan kapotgevroren zijn zodat het geen kwaad meer kan.
Een steak met champignons, daar heb ik ook al zo'n zin in
Whehe, en met mijn ontwenning van de afgelopen maanden weet ik zeker dat ik dan ook meteen kassielam ben van die wijntjes, whehequote:Op zaterdag 17 oktober 2009 13:56 schreef leonieke het volgende:
Alcohol drink ik niet, dus je mag mijn glas wijn erbij hebben![]()
Zie, nu weet ik waar ik zin in heb vanavondAlleen moet ik nog op zoek naar iets anders omdat ik zo'n uitgebakken biefstuk echt niet lust
Haha, heel goedquote:Op zaterdag 17 oktober 2009 14:00 schreef ymme het volgende:
Hier ook een grote biefstuk/tartaar/file american liefhebber
Je raadt dus al wel, wat mijn lief mag gaan halen zodra onze zoon er is
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |