ik ben al 2 weken aan het hijgenquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 12:53 schreef Vlindur het volgende:
Goeiemorgen,
Even zonder bij te lezen; kindlief is nogal druk dus en sinds gister ben ik wat benauwd. Hoort dat er bij of zou ik even moeten bellen?
Tis best wel wat vervelend, iemand tips anders?
quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 14:01 schreef DaviniaHR het volgende:
ik heb vanochtend in een homonale bui eli's junior bde in elkaar gezet!![]()
Was mss toch niet zo'n heel strak plan
(als asy kan grasmaaien, kan ik een bedje in elkaar zetten![]()
)
Ik weet, mea culpaquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 14:40 schreef Asyniur het volgende:
[..]
![]()
sorry, ik moest heel erg hard lachen...
Foei Davinia! Dat mag je niet doen!
en oooo ik vind die foto van jou met je zusje zooo leuk!!! was ik nog vergeten op te reageren... maar wat bijzonder om samen zwanger te zijn..quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 14:50 schreef Faja-Lobi het volgende:
vanaf 17 weken kunnen ze al zien wat het geslacht is Davinia.
Oh ik ben trouwens zo blij! Ik weet nu voor 100% zeker dat mijn zusje niet dezelfde naam heeft als wij voor de kleine. Ik heb even tijdens het foto's maken gepolst hoeveel lettergrepen hun naam had en gezegd dat onze naam met een D begint en toen gevraagd of hun naam ook met een D begon.
Mij is verteld door verschillende echodames dat beide geslachten er dan nog uitwendig het zelfde uit zien.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 14:51 schreef Keshet het volgende:
Ik ben nu 11 weken, maar op de 3D echo's kunnen ze 't dan dus al prima zien! Ik ga nu echt nog niet los met het kopen van jongensspul hoor; ik wacht gewoon netjes de 20 weken echo af.
Maar 't was zo duidelijk te zien dat 't echt vreemd zo zijn als er tijdens de 20 weken echo iets anders uitkomt!
Aanvulling: Tijdens de 20 weken echo kun je de uitwendige onderdelen een stuk beter zien dan nu; nu zien ze iets anders, maar als dat omhoog staat (ja, echt!) dan is 't een jongetje, staat 't omlaag dan is 't een meisje!
quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 14:55 schreef Troel het volgende:
Ik vergeet helemaal Guess te feliciteren
Gefeliciteerd meid!
En nee, ik voel me niet echt beter, maar dat maakt niet uit, nog een weekje volhouden en dan gaan ze hoe dan ook inleiden
Leuk! dank je wel. Ik vind het ook bijzonder. Had zeker nooit verwacht samen zwanger te zijn en schelen maar 9 weken. Ook leuk voor beide neefjes dat ze niet zo veel schelen en we wonen ook nog eens naast elkaar.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 14:53 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
en oooo ik vind die foto van jou met je zusje zooo leuk!!! was ik nog vergeten op te reageren... maar wat bijzonder om samen zwanger te zijn..
ik dacht ook dat het pas bij 16-18 weken duidelijker werd....quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 14:59 schreef Faja-Lobi het volgende:
[..]
Mij is verteld door verschillende echodames dat beide geslachten er dan nog uitwendig het zelfde uit zien.
ooo dat is echt enorm leuk! ik had ook gehoopt een keertje samen met zuslief zwanger te zijn, maar haar jongste is inmiddels een jaar en denk niet dat er nog een 4e komtquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 15:00 schreef Faja-Lobi het volgende:
[..]
Leuk! dank je wel. Ik vind het ook bijzonder. Had zeker nooit verwacht samen zwanger te zijn en schelen maar 9 weken. Ook leuk voor beide neefjes dat ze niet zo veel schelen en we wonen ook nog eens naast elkaar.
quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 15:01 schreef Keshet het volgende:
Faja, dat klopt hoor!
Maar met de 3D echo's zien ze net iets meer, waardoor ze het eerder kunnen zien dan met een 2D echo.
Beck27, help eens even! Kun jij het beter uitleggen? Ik heb gisteren de helft van de uitleg gemist omdat ik iets te verliefd naar mijn hikkende kindje aan 't kijken was.![]()
Wij waren nog aan het na denken over een 3e kind en hadden net de afspraak voor mijn man zijn sterilisatie afgezegd toen zij kwam vertellen dat ze zwanger was. En met moederdag kwamen wij erachter dat er een 3e op komst was bij ons. Ik vindt het ook erg bijzonder om mijn zusje zwanger te zien en een raar idee dat zij over max 6 weken ook mama is.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 15:02 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
ooo dat is echt enorm leuk! ik had ook gehoopt een keertje samen met zuslief zwanger te zijn, maar haar jongste is inmiddels een jaar en denk niet dat er nog een 4e komt
jammer hoor... lijkt me zo speciaal! vond het al zo bijzonder om haar zwanger te zien enzo...
Ik dacht dat het bij meisjes juist omhoog stond. bij meisjes is het iig de clitoris en bij jongens de penis.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 14:51 schreef Keshet het volgende:
Ik ben nu 11 weken, maar op de 3D echo's kunnen ze 't dan dus al prima zien! Ik ga nu echt nog niet los met het kopen van jongensspul hoor; ik wacht gewoon netjes de 20 weken echo af.
Maar 't was zo duidelijk te zien dat 't echt vreemd zo zijn als er tijdens de 20 weken echo iets anders uitkomt!
Aanvulling: Tijdens de 20 weken echo kun je de uitwendige onderdelen een stuk beter zien dan nu; nu zien ze iets anders, maar als dat omhoog staat (ja, echt!) dan is 't een jongetje, staat 't omlaag dan is 't een meisje!
Bij ons met 13 weken meende ze het ook te zien en het klopte uiteindelijk inderdaad. Ze hield wel een slag om de arm toen, maar bij 20 weken bleek ze gelijk te hebben.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 14:59 schreef Faja-Lobi het volgende:
[..]
Mij is verteld door verschillende echodames dat beide geslachten er dan nog uitwendig het zelfde uit zien.
Ach meissie toch!quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 15:39 schreef Incantrix het volgende:
Sorry en een dikkevoor de rest, ik heb even niet genoeg fut om iedereen af te gaan.. Heb een beetje een off-day
Mag ik even in klaagmodus?
Vandeweek vroeg ik aan mijn lief 'wanneer heb je nou eigenlijk je herkansing voor je theorie-examen?' en toen verschoot 'ie van kleur. Vergeten te regelenHij dus metéén achter de pc om er vervolgens asgrauw weer achter vandaan te komen: er was geen enkele plek meer vóór zijn tussentijdse toets en dan moet hij 'm dus al hebben. Uiteindelijk na een boel F5 en gedoe kwam er een plekkie vrij in Utrecht twee dagen voor zijn tusentijdse toets, dus heeft hij die maar genomen.. Vervolgens denk ik eergisteren "laat ik voor de grap eens kijken wanneer zijn paspoort afloopt" want die heeft hij natuurlijk nodig voor dat theorie-examen.. En ja hoor, die verloopt over anderhalve week
Ik 'm dus meteen meegesleept naar het gemeentehuis om te verlengen, maar toen werd zijn foto afgekeurd en vandaag ging hij nog een keer en nu had hij zijn óude paspoort weer niet bij zich
Toen hij dat vanmorgen sms-te was ik dus al niet zo in mijn hum want zo wordt dat ook weer knetterend krap qua tijd, maar vervolgens belde vanmiddag ook de automonteur nog dat onze auto niet zomaar door de keuring komt maar dat er eerst een of ander tussen-ding vervangen moet worden en dat we héél blij mogen zijn al we daarvanaf komen met ¤ 300,=
Daar gaat dus al het geld dat ik apart had staan zodat ik deze maand mijn wasbare luiertjes aan kon schaffen voor de baby en ik moet er zó van huilen.. Wat nou als beeb-lief besluit met 37 weken al tevoorschijn te komen? Tuurlijk kan hij ook eerst wel in wegwerp, maar het zit allemaal zo tegen, eerst al die spoed-rij-opleiding van lief die ¤ 600,= duurder uitkwam als geschat en nu dit weer.. Da's zo even bijna duizend euro extra aan kosten die we nog even tevoorschijn mogen toveren in anderhalve maand tijd. En ik heb ook al niemand om tegenaan te snotteren vandaag, want lief is op stap met collega's (wel werkgerelateerd, maar toch) en ik zit me hier een beetje op te vreten
Ik heb zo'n spijt van die spoed-rijopleiding, hij kan niet eens normaal op tijd voor een paspoort en een theorie-examen zorgen en nu kan ik ook al niet eens luiers kopen voor mijn kind.. Ik ben nog niet eens moeder en ik maak er nu al een zooitje van
![]()
Hele erge sorry dames voor klagen, en misschien hoort dit hier niet, maar ik weet ff niet waar ik het anders kwijt moest, in het bankje ken ik niet zo veel mensen en hier ken ik tenminste iedereen
Owja, dan moet ik natuurlijk niet vergeten dat ik niet eens mag klagen eigenlijk: volgens mij beginnen de ijzerpillen te werken (kan dat al zo snel?), ik zit al vanaf vroeg in de ochtend op maar heb nog niet eens behoefte aan een tukje
quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 16:50 schreef Sorbootje het volgende:
Hoi lieve dikkerdjes!
Ik kom jullie even gedag zeggen. Na hier bijna negen maanden heel veel gedeeld, geleerd, gelachen en gekletst te hebben staat mijn leven door de komst van het allerliefste meisje ter wereld helemaal op zijn kop. Tijd om hier veel te lezen en te reageren is er nu niet en dat gaan jullie straks ook allemaal meemaken. Ik hoop dat het voor jullie net zo overweldigend mooi zal zijn als voor mij. En bedankt voor de afgelopen maanden!![]()
Ik vertrek naar een ander topic, maar kom jullie af en toe nog wel toejuichen
Maar voorlopig zal ik vooral druk zijn van het genieten van dit mooie koppie:
[ afbeelding ]
De lightweight next teambrown van mutsyquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 16:57 schreef DaviniaHR het volgende:
Ik zie het idd! stom. sorry!
mag ik het op de hormonen gooien?
zwangerschapsdementie en zo?
Vlindur, fijn dat je wagen er is!Welke heb je gekocht?
Thnx voor je tips, Fajaquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 16:06 schreef Faja-Lobi het volgende:
Probeer je in ieder geval niet op te vreten. Het is ongetwijfeld allemaal heel veel wat er in 1 keer op je vriend zijn dak komt maar het kan geen kwaad om hem ook van zijn eigen fouten te laten leren. Misschien kunnen jullie een soort van kalender maken met things to do nog voor de uitgerekende datum. Desnoods 1 of 2 dingen per week die echt gedaan moeten worden en de rest maar beetje de boel de boel laten. Kan je vader of schoonvader niet helpen met de kinderkamer waardoor je je vriend ontziet? Huishouden met 2 mensen is lang niet zo een rotzooi volgens mij als het bij ons is met 2 kleine kinderen, en ook wij (mijn man dan) stofzuigen niet dagelijks, staan niet dagelijks te strijken of wassen. En anders kijk je even een goede vriendin lief aan en vraag je hulp voor bijv een keertje ramen lappen. Oh en op het moment supreme kan je altijd nog een taxi nemen naar het ziekenhuis mocht hij zijn rijbewijs niet hebben gehaald.
Oh en over het dat andere dat je je als moeder tekort vindt schieten, rustig aan. Je kind heeft liefde nodig, voeding en ja een schone broek maar hij klaagt vast niet als je hem de eerste weken misschien een wegwerpluier aan doet.Maak je niet druk, komt goed.
Welkom in de wereld van de zwangerenquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 17:10 schreef Guess. het volgende:
Sorbootje wat een prachtig kindjeGefeliicteerd,geniet er van
![]()
Incantrix kan me voorstelen dat dat een flinke tegenvaller is,bah![]()
Toen jullie pas zwanger waren voelden je je toen ook zo "raar" ik ben blij,angstig,blij,moe,misselijk en heel me gevoel zit door elkaar.Als ik steeken voel twijfel ik of het wet goed is maar als ik niks voel ook,ben eigenlijk helemaal van slag.
Wij hebben nog een Poang over die naar de babykamer gaat. Met voedingskussen gaat dat prima werkenquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 17:27 schreef ymme het volgende:
Jeps, maar vandaag niet meer ben ik bang.
Ik bedenk me net alleen dat we nog een stoel moeten hebben op de babykamer voor het voeden.
Hoe doen jullie dit? Op de babykamer of gewoon lekker beneden?
Misschien doe ik wel helemaal geen stoel op de babykamer.
zie kinderkamertopicquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 17:27 schreef ymme het volgende:
Ik bedenk me net alleen dat we nog een stoel moeten hebben op de babykamer voor het voeden.
Heb je misschien een buurmeisje of nichtje die om de hoek woont en een leuk zakcentje wil verdienen? Vraag je of zij een dagje wilt komen helpen in huis, beetje stofzuigen op plekken waar je lastig bij kan, of helpen met de bedden verschonen? En sta rustig op je strepen tegen over je vriend. Je mag best zeggen "schat ik weet dat je hoofd overloopt van alle dingen die gedaan moeten worden maar voor mij wordt het nu een beetje te veel en ik zou het fijn vinden als je (insert naam) zou willen vragen of die misschien een avondje kan komen helpen met de babykamer. Dat zou ik echt waarderen en misschien als je hulp vraagt dan hebben wij nog een avondje samen om iets leuks te doen". mompelt iets over hormonen en met puppy ogen manlief aankijken. En je vriendin las mee en belde gelijk, is super. Zulke vriendinnen moet je hebben. De mijne bieden zich ook aan voor als ik iets nodig heb, of als er iets moet gebeuren in huis. En als het zo ver komt houdt ik ze er aan. Dan zal ik zelf echt hulp vragen. Dus ook jij, wees niet bang of geneer je niet om hulp van anderen uit je omgeving te vragen.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 17:09 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Thnx voor je tips, FajaIk probeer mijn lief ook wel met zachte hand richting hulp vragen aan anderen te dirigeren, maar daar wil hij niet altijd van horen. En dat volle hoofd van hem blijft vol denk ik.. Wat jij zegt over deze dingen in combinatie met al kinderen rond hebben lopen is iets waar ik de laatste tijd sowieso erg vaak aan moet denken, dat wij dan nog de gemakkelijke versie van het verhaal hebben.. Best schokkend en af en toe moet ik dan even met mijn kop in het zand hoor, want echt, respect daarvoor! Ik ga van het weekend inderdaad maar weer eens met hem zitten op een planning, eens kijken wat ervan te bakken valt naast de 3 x 2 uur rijden in de week en de rest van de zut en ik ga vandeweek ook stiekum maar eens mijn mama bellen of ze nog een momentje over heeft voor een dweiltje en een sopje
![]()
Ik had altijd een rieten stoel in de babykamer staan maar die is ooit eens met het grofvuil mee gegaan en nu heb ik dus geen stoel om te voeden. Of ik voed op bed bij mij in de slaapkamer of ik ga naar de woonkamer met de kleine in een wikkeldoek en ga lekker op de bank zitten. Dag of nacht. Ik vind het wel wat hebben hoor, terwijl de rest slaapt met je baby midden in de nacht op de bank zitten en naar buiten kijken hoe mooi en rustig het is.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 17:27 schreef ymme het volgende:
Ik kreeg juist alléén maar maat 62 en 68 van de kraamvisite, "want je hebt vast al heel veel maat 56". Nou, niet dusquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 20:17 schreef Faja-Lobi het volgende:
vergeet niet dat je ook nog meestal van kraamvisite veel kleding krijgt. En een broekje is zo aangeschaft, ik zou zelf eerder mt 62 kopen dan nog meer 56.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Breaking News!!!
Sorry ga weer spammen maar bij deze foto kun je heel goed zien dat het een jongetje is (en das dan de onze he!)quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 15:01 schreef Keshet het volgende:
Faja, dat klopt hoor!
Maar met de 3D echo's zien ze net iets meer, waardoor ze het eerder kunnen zien dan met een 2D echo.
Becky27, help eens even! Kun jij het beter uitleggen? Ik heb gisteren de helft van de uitleg gemist omdat ik iets te verliefd naar mijn hikkende kindje aan 't kijken was.![]()
quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 22:18 schreef becky27 het volgende:
[..]
Sorry ga weer spammen maar bij deze foto kun je heel goed zien dat het een jongetje is (en das dan de onze he!)
Links van de billetje, omhoog is duidelijk een jongen er staat iets omhoog en er hangt wat onder:
[ afbeelding ]
zo duidelijk zie ik het niet hoorquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 22:19 schreef becky27 het volgende:
*Mist het breaking news*
Gefeliciteerd Martine!!! Geniet ervan en ik ben ook benieuwd naar de naam!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |