abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73749830
vanaf 17 weken kunnen ze al zien wat het geslacht is Davinia.

Oh ik ben trouwens zo blij! Ik weet nu voor 100% zeker dat mijn zusje niet dezelfde naam heeft als wij voor de kleine. Ik heb even tijdens het foto's maken gepolst hoeveel lettergrepen hun naam had en gezegd dat onze naam met een D begint en toen gevraagd of hun naam ook met een D begon.
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 14:51:01 #127
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_73749858
Ik ben nu 11 weken, maar op de 3D echo's kunnen ze 't dan dus al prima zien! Ik ga nu echt nog niet los met het kopen van jongensspul hoor; ik wacht gewoon netjes de 20 weken echo af.
Maar 't was zo duidelijk te zien dat 't echt vreemd zo zijn als er tijdens de 20 weken echo iets anders uitkomt!

Aanvulling: Tijdens de 20 weken echo kun je de uitwendige onderdelen een stuk beter zien dan nu; nu zien ze iets anders, maar als dat omhoog staat (ja, echt! ) dan is 't een jongetje, staat 't omlaag dan is 't een meisje!
A grand adventure has begun.
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 14:52:13 #128
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_73749893
Guess. welkom!! en natuurlijk enorm gefeliciteerd!

@Troel; wat fijn dat je bloeduitslagen flink zijn verbeterd zeg! voel je je nu ook al wat fitter???

@Keshet: wat lief he? zo'n klein wurmpje die al helemaal beweegt!!!
*en ik dacht dat het geslacht pas later in de zwangerschap te zien was?? iets met indalen enzo???*

En idd ik ben vroeg met de babywasjes, maja ons kamertje stond en ik wilde errrrrg graag alle spulletjes een beetje opruimen en indelen..
dus toen maar direct aan het wassen geslagen....
(en het zorgt voor rust in mijn hoofd... want je weet het immers maar nooit )
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 14:53:13 #129
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_73749923
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 14:50 schreef Faja-Lobi het volgende:
vanaf 17 weken kunnen ze al zien wat het geslacht is Davinia.

Oh ik ben trouwens zo blij! Ik weet nu voor 100% zeker dat mijn zusje niet dezelfde naam heeft als wij voor de kleine. Ik heb even tijdens het foto's maken gepolst hoeveel lettergrepen hun naam had en gezegd dat onze naam met een D begint en toen gevraagd of hun naam ook met een D begon.
en oooo ik vind die foto van jou met je zusje zooo leuk!!! was ik nog vergeten op te reageren... maar wat bijzonder om samen zwanger te zijn..
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 14:55:26 #130
35189 Troel
scherp en bot
pi_73750017
Ik vergeet helemaal Guess te feliciteren

Gefeliciteerd meid!

En nee, ik voel me niet echt beter, maar dat maakt niet uit, nog een weekje volhouden en dan gaan ze hoe dan ook inleiden
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_73750137
Keshet wat leuk Wat kunnen ze dat al vroeg zien dan hè?
pi_73750156
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 14:51 schreef Keshet het volgende:
Ik ben nu 11 weken, maar op de 3D echo's kunnen ze 't dan dus al prima zien! Ik ga nu echt nog niet los met het kopen van jongensspul hoor; ik wacht gewoon netjes de 20 weken echo af.
Maar 't was zo duidelijk te zien dat 't echt vreemd zo zijn als er tijdens de 20 weken echo iets anders uitkomt!

Aanvulling: Tijdens de 20 weken echo kun je de uitwendige onderdelen een stuk beter zien dan nu; nu zien ze iets anders, maar als dat omhoog staat (ja, echt! ) dan is 't een jongetje, staat 't omlaag dan is 't een meisje!
Mij is verteld door verschillende echodames dat beide geslachten er dan nog uitwendig het zelfde uit zien.
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 14:59:31 #133
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_73750167
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 14:55 schreef Troel het volgende:
Ik vergeet helemaal Guess te feliciteren

Gefeliciteerd meid!

En nee, ik voel me niet echt beter, maar dat maakt niet uit, nog een weekje volhouden en dan gaan ze hoe dan ook inleiden
gelukkig kan je gaan aftellen Troel.....
pi_73750210
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 14:53 schreef Beessie-Jen het volgende:

[..]

en oooo ik vind die foto van jou met je zusje zooo leuk!!! was ik nog vergeten op te reageren... maar wat bijzonder om samen zwanger te zijn..
Leuk! dank je wel. Ik vind het ook bijzonder. Had zeker nooit verwacht samen zwanger te zijn en schelen maar 9 weken. Ook leuk voor beide neefjes dat ze niet zo veel schelen en we wonen ook nog eens naast elkaar.
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 15:01:02 #135
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_73750219
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 14:59 schreef Faja-Lobi het volgende:

[..]

Mij is verteld door verschillende echodames dat beide geslachten er dan nog uitwendig het zelfde uit zien.
ik dacht ook dat het pas bij 16-18 weken duidelijker werd....
(tenminste dat staat in de verschillende boeken die ik doorgekeken heb..)
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 15:01:27 #136
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_73750248
Faja, dat klopt hoor!
Maar met de 3D echo's zien ze net iets meer, waardoor ze het eerder kunnen zien dan met een 2D echo.

Becky27, help eens even! Kun jij het beter uitleggen? Ik heb gisteren de helft van de uitleg gemist omdat ik iets te verliefd naar mijn hikkende kindje aan 't kijken was.
A grand adventure has begun.
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 15:02:48 #137
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_73750298
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 15:00 schreef Faja-Lobi het volgende:

[..]

Leuk! dank je wel. Ik vind het ook bijzonder. Had zeker nooit verwacht samen zwanger te zijn en schelen maar 9 weken. Ook leuk voor beide neefjes dat ze niet zo veel schelen en we wonen ook nog eens naast elkaar.
ooo dat is echt enorm leuk! ik had ook gehoopt een keertje samen met zuslief zwanger te zijn, maar haar jongste is inmiddels een jaar en denk niet dat er nog een 4e komt
jammer hoor... lijkt me zo speciaal! vond het al zo bijzonder om haar zwanger te zien enzo...
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 15:04:15 #138
35189 Troel
scherp en bot
pi_73750344
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 15:01 schreef Keshet het volgende:
Faja, dat klopt hoor!
Maar met de 3D echo's zien ze net iets meer, waardoor ze het eerder kunnen zien dan met een 2D echo.

Beck27, help eens even! Kun jij het beter uitleggen? Ik heb gisteren de helft van de uitleg gemist omdat ik iets te verliefd naar mijn hikkende kindje aan 't kijken was.

Ik dacht ook gehoord te hebben dat het afhankelijk is van de soort echo
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_73750541
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 15:02 schreef Beessie-Jen het volgende:

[..]

ooo dat is echt enorm leuk! ik had ook gehoopt een keertje samen met zuslief zwanger te zijn, maar haar jongste is inmiddels een jaar en denk niet dat er nog een 4e komt
jammer hoor... lijkt me zo speciaal! vond het al zo bijzonder om haar zwanger te zien enzo...
Wij waren nog aan het na denken over een 3e kind en hadden net de afspraak voor mijn man zijn sterilisatie afgezegd toen zij kwam vertellen dat ze zwanger was. En met moederdag kwamen wij erachter dat er een 3e op komst was bij ons. Ik vindt het ook erg bijzonder om mijn zusje zwanger te zien en een raar idee dat zij over max 6 weken ook mama is.
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 15:13:34 #140
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_73750659
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 14:51 schreef Keshet het volgende:

Ik dacht dat het bij meisjes juist omhoog stond. bij meisjes is het iig de clitoris en bij jongens de penis.
bij ons had de mevrouw iig bij de nekplooimeting idd dat friemeltje zien zitten en gezegd dat haar educated guess een meisje was, gezien de oriëntatie
maar toen durfde ik nog niks te zeggen tegen de mensen, we hebben braaf gewacht tot de 20-wk echo, hoewel we het thuis wel al consequent over "haar" hadden
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_73750689
guess welkom hier en nogmaals een fijne zwangerschap gewenst

het lijkt mij ook heel bijzonder om samen met je zus zwanger te zijn, tot nu toe zit hier dat er ook nog niet in, maar zeg nooit nooit hihi
nee hoor ik denk dat het hier echt niet zal gebeuren

keshet wat bijzonder nu al zoveel te weten eigenlijk!
wij denken het nu nog niet te willen weten, maar tijd zat om daar nog aan te twijfelen

voor de rest hier echt totaal een blergh dag ben nu dan ook lekker mn bedje ingekropen en hoop zo nog wat te slapen
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 15:16:54 #142
57497 happyme28
I'm so happy
pi_73750769
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 14:59 schreef Faja-Lobi het volgende:

[..]

Bij ons met 13 weken meende ze het ook te zien en het klopte uiteindelijk inderdaad. Ze hield wel een slag om de arm toen, maar bij 20 weken bleek ze gelijk te hebben.
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 15:39:15 #143
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_73751557
Good afternoon lieve dikkies Nog geen spannende nieuwtjes zo te lezen, ik ben erg benieuwd hoe het met Martine en Het-is-mij gaat zeg!

BJ, wat een lief wasje heb je daar hangen Ik heb de mijne tot nu toe uitgesteld, zodra ik écht verlof heb (eind volgende week) mag ik misschien wel van mezelf

En Guess, jeeehh, welkom in dit topic Hoe voel je je nu?

Sorry en een dikke voor de rest, ik heb even niet genoeg fut om iedereen af te gaan.. Heb een beetje een off-day Mag ik even in klaagmodus?

Vandeweek vroeg ik aan mijn lief 'wanneer heb je nou eigenlijk je herkansing voor je theorie-examen?' en toen verschoot 'ie van kleur. Vergeten te regelen Hij dus metéén achter de pc om er vervolgens asgrauw weer achter vandaan te komen: er was geen enkele plek meer vóór zijn tussentijdse toets en dan moet hij 'm dus al hebben. Uiteindelijk na een boel F5 en gedoe kwam er een plekkie vrij in Utrecht twee dagen voor zijn tusentijdse toets, dus heeft hij die maar genomen.. Vervolgens denk ik eergisteren "laat ik voor de grap eens kijken wanneer zijn paspoort afloopt" want die heeft hij natuurlijk nodig voor dat theorie-examen.. En ja hoor, die verloopt over anderhalve week Ik 'm dus meteen meegesleept naar het gemeentehuis om te verlengen, maar toen werd zijn foto afgekeurd en vandaag ging hij nog een keer en nu had hij zijn óude paspoort weer niet bij zich Toen hij dat vanmorgen sms-te was ik dus al niet zo in mijn hum want zo wordt dat ook weer knetterend krap qua tijd, maar vervolgens belde vanmiddag ook de automonteur nog dat onze auto niet zomaar door de keuring komt maar dat er eerst een of ander tussen-ding vervangen moet worden en dat we héél blij mogen zijn al we daarvanaf komen met ¤ 300,= Daar gaat dus al het geld dat ik apart had staan zodat ik deze maand mijn wasbare luiertjes aan kon schaffen voor de baby en ik moet er zó van huilen.. Wat nou als beeb-lief besluit met 37 weken al tevoorschijn te komen? Tuurlijk kan hij ook eerst wel in wegwerp, maar het zit allemaal zo tegen, eerst al die spoed-rij-opleiding van lief die ¤ 600,= duurder uitkwam als geschat en nu dit weer.. Da's zo even bijna duizend euro extra aan kosten die we nog even tevoorschijn mogen toveren in anderhalve maand tijd. En ik heb ook al niemand om tegenaan te snotteren vandaag, want lief is op stap met collega's (wel werkgerelateerd, maar toch) en ik zit me hier een beetje op te vreten Ik heb zo'n spijt van die spoed-rijopleiding, hij kan niet eens normaal op tijd voor een paspoort en een theorie-examen zorgen en nu kan ik ook al niet eens luiers kopen voor mijn kind.. Ik ben nog niet eens moeder en ik maak er nu al een zooitje van

Hele erge sorry dames voor klagen, en misschien hoort dit hier niet, maar ik weet ff niet waar ik het anders kwijt moest, in het bankje ken ik niet zo veel mensen en hier ken ik tenminste iedereen

Owja, dan moet ik natuurlijk niet vergeten dat ik niet eens mag klagen eigenlijk: volgens mij beginnen de ijzerpillen te werken (kan dat al zo snel?), ik zit al vanaf vroeg in de ochtend op maar heb nog niet eens behoefte aan een tukje
3!
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 15:42:19 #144
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_73751671
oooo Trixje, wat naar die financiele tegenvallers... kan me voorstellen dat je daar erg onrustig van wordt....

vrijdag 16 oktober 2009 @ 15:43:59 #145
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_73751735
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 15:39 schreef Incantrix het volgende:
Sorry en een dikke voor de rest, ik heb even niet genoeg fut om iedereen af te gaan.. Heb een beetje een off-day Mag ik even in klaagmodus?

Vandeweek vroeg ik aan mijn lief 'wanneer heb je nou eigenlijk je herkansing voor je theorie-examen?' en toen verschoot 'ie van kleur. Vergeten te regelen Hij dus metéén achter de pc om er vervolgens asgrauw weer achter vandaan te komen: er was geen enkele plek meer vóór zijn tussentijdse toets en dan moet hij 'm dus al hebben. Uiteindelijk na een boel F5 en gedoe kwam er een plekkie vrij in Utrecht twee dagen voor zijn tusentijdse toets, dus heeft hij die maar genomen.. Vervolgens denk ik eergisteren "laat ik voor de grap eens kijken wanneer zijn paspoort afloopt" want die heeft hij natuurlijk nodig voor dat theorie-examen.. En ja hoor, die verloopt over anderhalve week Ik 'm dus meteen meegesleept naar het gemeentehuis om te verlengen, maar toen werd zijn foto afgekeurd en vandaag ging hij nog een keer en nu had hij zijn óude paspoort weer niet bij zich Toen hij dat vanmorgen sms-te was ik dus al niet zo in mijn hum want zo wordt dat ook weer knetterend krap qua tijd, maar vervolgens belde vanmiddag ook de automonteur nog dat onze auto niet zomaar door de keuring komt maar dat er eerst een of ander tussen-ding vervangen moet worden en dat we héél blij mogen zijn al we daarvanaf komen met ¤ 300,= Daar gaat dus al het geld dat ik apart had staan zodat ik deze maand mijn wasbare luiertjes aan kon schaffen voor de baby en ik moet er zó van huilen.. Wat nou als beeb-lief besluit met 37 weken al tevoorschijn te komen? Tuurlijk kan hij ook eerst wel in wegwerp, maar het zit allemaal zo tegen, eerst al die spoed-rij-opleiding van lief die ¤ 600,= duurder uitkwam als geschat en nu dit weer.. Da's zo even bijna duizend euro extra aan kosten die we nog even tevoorschijn mogen toveren in anderhalve maand tijd. En ik heb ook al niemand om tegenaan te snotteren vandaag, want lief is op stap met collega's (wel werkgerelateerd, maar toch) en ik zit me hier een beetje op te vreten Ik heb zo'n spijt van die spoed-rijopleiding, hij kan niet eens normaal op tijd voor een paspoort en een theorie-examen zorgen en nu kan ik ook al niet eens luiers kopen voor mijn kind.. Ik ben nog niet eens moeder en ik maak er nu al een zooitje van

Hele erge sorry dames voor klagen, en misschien hoort dit hier niet, maar ik weet ff niet waar ik het anders kwijt moest, in het bankje ken ik niet zo veel mensen en hier ken ik tenminste iedereen

Owja, dan moet ik natuurlijk niet vergeten dat ik niet eens mag klagen eigenlijk: volgens mij beginnen de ijzerpillen te werken (kan dat al zo snel?), ik zit al vanaf vroeg in de ochtend op maar heb nog niet eens behoefte aan een tukje
Ach meissie toch!
De helft is al niet eens jouw schuld
Het komt allemaal wel weer goed
pi_73751827
Inca Jij mag best even uithuilen op mijn schouder hoor
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_73751945
Incantrix misschien ben ik heel bot nu, en ik bedoel het zeker niet zo maar, kan je niet gewoon je vriend zijn eigen boontjes laten doppen. Tot daar aan toe dat je extra geld stopt in een spoed rij-opleiding maar als hij de verantwoordelijkheid niet kan nemen om achter zijn theorie examen en paspoort aan te gaan zou ik hem toch echt op zijn plaat laten gaan. Van de auto is onvoorzien natuurlijk, kan hij ook niks aan doen. Uiteraard flink balen al die extra uitgaven maar misschien moeten jullie eerst even laten kijken wat een andere garage vraagt voor het werk dat er moet gebeuren.
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 15:54:06 #148
95408 Incantrix
pi_73752034
*snotter*

Jullie zijn zo lief ) Ik voel me echt zo'n enorme jankerd, maar het houdt gewoon niet op.. Ik twijfel echt even of ik wel geschikt ben als moeder als ik dit soort dommige dingen niet eens op kan lossen Ik zou zo onderhand mijn zaken toch wel op orde moeten hebben? Sjucht, en het stomste is dat ik wel voor hetere vuren heb gestaan en dat we het nu niet eens héél moeilijk zullen hebben om dit op te vangen.. Maar mán, wat kun je je rot voelen bij het idee dat je je kind niet kunt geven wat het nodig heeft, en nu is hij er nog niet eens
3!
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 15:59:45 #149
95408 Incantrix
pi_73752195
Faja, je hebt ook wel gelijk, ik ben er zo onderhand wel een beetje klaar mee.. De auto kan hij ook zéker niks aan doen, het probleem is gewoon dat hij bijna een half jaar bezig is geweest met het uitzoeken van een rijschool (we hadden de deal dat hij mij naar het ziekenhuis zou brengen als het zo ver is) en dat hij toen voor een spoed-opleiding is gegaan omdat hij zich daar schuldig over voelde. Het probleem is deels dat hij ADD heeft en daardoor verslapt zijn aandacht voor dingen waar hij eenmaal aan is begonnen en nu ik in huis nauwelijks nog dingen kan doen en hij er op veel fronten alleen voor staat heeft hij zijn hoofd zo vol met van alles dat hij dit soort dingen verzaakt.. En dan voelt het zo naar om hem hier dan ook nog mee op zijn plaat te laten gaan, hij moet in zijn eentje huishouden, full-time werken, de babykamer regelen, al die dingen.. Dus nouja, lastige shiz zeg maar.. En wat de monteur betreft geloof ik het wel, dat is al jarenlang een vriend van mijn vader en de reden dat de reparatie nu beneden de ¤ 500,= kan blijven is omdat hij het kapotte onderdeel ergens tweedehands op de kop kan tikken

Maar wel thnx voor je advies, lief dat je meedenkt

[edit]ADD is ADHD zonder het hyperactieve gedeelte [/edit]
3!
pi_73752441
Probeer je in ieder geval niet op te vreten. Het is ongetwijfeld allemaal heel veel wat er in 1 keer op je vriend zijn dak komt maar het kan geen kwaad om hem ook van zijn eigen fouten te laten leren. Misschien kunnen jullie een soort van kalender maken met things to do nog voor de uitgerekende datum. Desnoods 1 of 2 dingen per week die echt gedaan moeten worden en de rest maar beetje de boel de boel laten. Kan je vader of schoonvader niet helpen met de kinderkamer waardoor je je vriend ontziet? Huishouden met 2 mensen is lang niet zo een rotzooi volgens mij als het bij ons is met 2 kleine kinderen, en ook wij (mijn man dan) stofzuigen niet dagelijks, staan niet dagelijks te strijken of wassen. En anders kijk je even een goede vriendin lief aan en vraag je hulp voor bijv een keertje ramen lappen. Oh en op het moment supreme kan je altijd nog een taxi nemen naar het ziekenhuis mocht hij zijn rijbewijs niet hebben gehaald.

Oh en over het dat andere dat je je als moeder tekort vindt schieten, rustig aan. Je kind heeft liefde nodig, voeding en ja een schone broek maar hij klaagt vast niet als je hem de eerste weken misschien een wegwerpluier aan doet. Maak je niet druk, komt goed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')