Dat vind ik nog vrij fors. En als kraken verboden wordt hebben speculanten weer vrij spel en wordt het alleen maar erger zolang er niets gedaan wordt aan leegstand.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 23:46 schreef Afvoerput het volgende:
[..]
We praten over 16% leegstand in 2008, denk je nu werkelijk dat het zo'n nijpend probleem is?
Dit.. Lees eens even door TS. Je verzinsels zijn GEEN bewijsquote:Op donderdag 15 oktober 2009 23:47 schreef twiFight het volgende:
[..]
Kom je weer met je 'hoofdargument' dat het "schade toebrengt aan de omgeving". Daar heb ik nog steeds geen enkel bewijs van nee. Want dalende huizenprijzen kunnen net zo goed komen omdat 3 huizen verderop krakers zitten. Is dat ook bewijs voor je dat krakers "schade toebrengen aan de omgeving"?
[..]
Volgens mij snap je het woord "bewijs" niet helemaal. Ten eerste zuig je uit je duim dat leegstand schade geeft en ten tweede zuig je er bij dat daardoor - en alleen daardoor - de prijzen zakken, zonder.. je raadt het al (of niet) bewijs te leveren!
Het gaat mij er helemaal niet om of krakers schade toebrengen aan de omgeving. Als er geen leegstand is, zijn er ook geen krakers.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 23:47 schreef twiFight het volgende:
[..]
Kom je weer met je 'hoofdargument' dat het "schade toebrengt aan de omgeving". Daar heb ik nog steeds geen enkel bewijs van nee. Want dalende huizenprijzen kunnen net zo goed komen omdat 3 huizen verderop krakers zitten. Is dat ook bewijs voor je dat krakers "schade toebrengen aan de omgeving"?
[..]
Volgens mij snap je het woord "bewijs" niet helemaal. Ten eerste zuig je uit je duim dat leegstand schade geeft en ten tweede zuig je er bij dat daardoor - en alleen daardoor - de prijzen zakken, zonder.. je raadt het al (of niet) bewijs te leveren!
Het zijn gewoon normale logische redenaties.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 23:48 schreef Flammie het volgende:
[..]
Dit.. Lees eens even door TS. Je verzinsels zijn GEEN bewijs
Krakers doen ook alles, tot liegen toe, om hun gelijk te halen.. geen wonder dat het verboden wordt
je hebt behalve leugens en verzinsels nog geen enkel serieus argument aangedragen.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 23:49 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Het zijn gewoon normale logische redenaties.
Als je dat niet kunt weerleggen met argumenten verwacht ik juist van jou bewijzen welke uitwijzen dat ik sta te liegen.
Alsof krakers nu nog kraken uit ideologisch denkbeeldquote:Op donderdag 15 oktober 2009 23:47 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Dat vind ik nog vrij fors. En als kraken verboden wordt hebben speculanten weer vrij spel en wordt het alleen maar erger zolang er niets gedaan wordt aan leegstand.
eehr.. jij maakt hier de claims. Je claimt ook dat je bewijs hebt. Waarom schuif je dat nu op andere mensen af? Jij claimt je shit.. geef die onderzoeken dan? dat moet een peace of cake zijn namelijk.. tenzij je alles verzintquote:Op donderdag 15 oktober 2009 23:49 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Het zijn gewoon normale logische redenaties.
Als je dat niet kunt weerleggen met argumenten verwacht ik juist van jou bewijzen welke uitwijzen dat ik sta te liegen.
quote:Op donderdag 15 oktober 2009 23:51 schreef Flammie het volgende:
Ga maar slapen.. Ik hoop dat je je goed voelt in het bed van iemand anders
Ik claim helemaal niet dat ik bewijs heb. Het lijkt me gewoon vrij logisch dat niemand in een straat wilt wonen waar niemand woont of gaat wonen (omdat de leegstaande panden niet te koop staan) waardoor de waarde van het huis zakt.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 23:50 schreef Michielos het volgende:
[..]
eehr.. jij maakt hier de claims. Je claimt ook dat je bewijs hebt. Waarom schuif je dat nu op andere mensen af? Jij claimt je shit.. geef die onderzoeken dan? dat moet een peace of cake zijn namelijk.. tenzij je alles verzint
Dus het is niet echt op waarheid gebaseerd maar enkel op jouw toch al vrij subjectieve mening? Ok , kijk nu komen we ergensquote:Op donderdag 15 oktober 2009 23:52 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Ik claim helemaal niet dat ik bewijs heb. Het lijkt me gewoon vrij logisch dat niemand in een straat wilt wonen waar niemand woont of gaat wonen (omdat de leegstaande panden niet te koop staan) waardoor de waarde van het huis zakt.
Als ik zelfs dat moet gaan bewijzen, dan vraag ik mij af hoe jullie überhaupt een discussie kunnen voeren zonder stapels onderzoeken. Als je reden hebt om te twijfelen omdat je een theorie hebt die mijn theorie weerlegt, dan komen we ergens. Dit soort dooddoeners helpt de discussie niet.
Even eerder zei je;quote:Op donderdag 15 oktober 2009 23:52 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Ik claim helemaal niet dat ik bewijs heb. Het lijkt me gewoon vrij logisch dat niemand in een straat wilt wonen waar niemand woont of gaat wonen (omdat de leegstaande panden niet te koop staan) waardoor de waarde van het huis zakt.
Als ik zelfs dat moet gaan bewijzen, dan vraag ik mij af hoe jullie überhaupt een discussie kunnen voeren zonder stapels onderzoeken. Als je reden hebt om te twijfelen omdat je een theorie hebt die mijn theorie weerlegt, dan komen we ergens. Dit soort dooddoeners helpt de discussie niet.
Please manquote:Bewijs?
Waarom denk je dat er gespeculeerd wordt? Om schade toe te brengen aan de omgeving.
Veel leegstaande panden brengen schade toe aan de omgeving wat tot gevolg heeft dat de prijzen van de overige huizen zakken. Dat die prijzen dan zakken is een bewijs. Een bewezen gevolg dus van de schade. Vervolgens koopt de speculant ook die huizen op totdat hij een hele straat heeft. Vervolgens zet hij het dan pas, na jaren, te koop. Dat terwijl de gemeente zijn uiterste best doet om de omgeving niet te laten verloederen (ten koste van andere buurten) zodat die omgeving na jaren weer leuk wordt om er te wonen zodra het te koop wordt gezet door de speculant.
(Als het niet te koop wordt gezet kan men er natuurlijk ook niet wonen.)
Is dat bewijs genoeg voor je?
Niet een subjectieve mening maar een theorie gebaseerd op logisch redeneren. Ik wil niet gaan filosoferen over iets wat subjectief is en wat niet. Als jij een theorie hebt die mijn theorie zou weerleggen, graag.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 23:53 schreef Michielos het volgende:
[..]
Dus het is niet echt op waarheid gebaseerd maar enkel op jouw toch al vrij subjectieve mening? Ok , kijk nu komen we ergens
Natuurlijk ken ik het fenomeen van vraag en aanbod. Maar wat heeft dat met leegstand te maken?quote:Op donderdag 15 oktober 2009 23:56 schreef Catch22- het volgende:
Ts, ken je het fenomeen vraag en aanbod?
en nog iets; waarom kan 99% van de mensen wel normaal in een huis wonen, maar de krakers niet?
Ik heb mijn twijfels of mensen daadwerkelijk blij zijn met hippietuig als naaste buren.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 23:52 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat ik een kraker zou zijn of iets met krakers heb? Ik heb er helemaal niets mee, maar nog minder met leegstand.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 23:57 schreef Flammie het volgende:
De TS is nu slapen in zijn zelf-gestolen bed.
Daar geef ik je gelijk in, maar wat heeft dat te maken met de theorie die je quote? Niets toch? Kraken is gedoogd om deze leegstand te voorkomen.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 23:58 schreef Afvoerput het volgende:
[..]
Ik heb mijn twijfels of mensen daadwerkelijk blij zijn met hippietuig als naaste buren.
als het echt zou lonen een pand te verhuren, dan gebeurde dat wel.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 23:57 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Natuurlijk ken ik het fenomeen van vraag en aanbod. Maar wat heeft dat met leegstand te maken?
Maar het zou nog beter lonen als de vraagprijs van overige huizen eerst kelderen. Het zou dan nog beter lonen om die voor een spotprijsje te kopen, te wachten totdat de gemeente de buurt op komt knappen omdat het verloederd om het vervolgens voor een torenhoge prijs te verkopen.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 23:59 schreef Catch22- het volgende:
[..]
als het echt zou lonen een pand te verhuren, dan gebeurde dat wel.
maar nogmaals; waarom kan iedereen normaal in een huis wonen, maar krakers niet. En waarom hebben krakers vrijwel nooit werk? Niet willen meewerken aan de maatschappij, maar wel de appels (woningen en andere voorzieningen) willen plukken?
Foute quote. Maar als jij zelf nu ook je argument(en) onderuit haalt, wat is dan wel het positieve effect van kraken?quote:Op donderdag 15 oktober 2009 23:59 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Daar geef ik je gelijk in, maar wat heeft dat te maken met de theorie die je quote? Niets toch? Kraken is gedoogd om deze leegstand te voorkomen.
En dat soort mensen heb ik liever niet naast mij wonen!quote:Op donderdag 15 oktober 2009 20:24 schreef Bowlingbal het volgende:
'Krakers zijn vuile stinkerds die niet werken voor hun huis.'
Nou en?
En mensen die voor kraken zijn vinden ieder persoon die in een driedelig pak loopt een nazi. Your point?quote:Op donderdag 15 oktober 2009 20:36 schreef TNA het volgende:
Mensen die tegen kraken zijn, zijn altijd wereldvreemde figuren die bang zijn voor mensen die alternatief gekleed zijn
Een hut vol krakers, dat trekt volle zalenquote:Op donderdag 15 oktober 2009 23:52 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
my point exactly. Mensen wonen liever niet naast een bewoond huis, vol met dit soort lieden.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 06:56 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
Een hut vol krakers, dat trekt volle zalen
Als er geen langdurige leegstand is, zijn er ook geen krakers. Dat is toch niet zo lastig?quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 06:56 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
Een hut vol krakers, dat trekt volle zalen
Nu er een anti-kraak wet is, zijn er ook geen krakers. En als die er nog wel zijn dan mogen ze cellen die langdurig leeg zijn gaan "kraken". Dan is Albayrak ook meteen van dat probleem af. Dat is toch niet zo lastig?quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 07:44 schreef Bowlingbal het volgende:
Als er geen langdurige leegstand is, zijn er ook geen krakers. Dat is toch niet zo lastig?
Dan kan je ze er wel weer uit slaan, das dan wel weer leukquote:Op donderdag 15 oktober 2009 20:28 schreef 9611Niels het volgende:
Als je voor veel geld een pand hebt gekocht, wil je toch niet dat dit tuig er zomaar in gaat wonen:
[ afbeelding ]
Kun jij mij vertellen in welke buurt de huizen meer waard zijn geworden nadat er krakers zijn gaan wonen?quote:Op donderdag 15 oktober 2009 23:47 schreef twiFight het volgende:
[..]
[..]
Dat was mijn pleidooi uit dat vorige topic, dief!!!!quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 10:55 schreef Catch22- het volgende:
vind je ook dat als iemand een jaar lang een auto op zijn oprit heeft staan zonder erin te rijden, dat je hem mag pakken?
Duh, elk gebouw dat langer dan een jaar leeg staat wordt door boze grote meneren gebruikt om veel te verdienen over de ruggen van arme, lieve, hardwerkende mensen.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 10:27 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Hoe weet jij dat een pand gebruikt wordt om te speculeren?
Ja maar hoe weet je dat,..toon eens aan.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 11:11 schreef BOKA het volgende:
[..]
Duh, elk gebouw dat langer dan een jaar leeg staat wordt door boze grote meneren gebruikt om veel te verdienen over de ruggen van arme, lieve, hardwerkende mensen.
[ afbeelding ]
Zie hem daar zitten, plannen aan het maken hoe hij mensen zoveel mogelijk kan uitzuigen door allemaal mooie panden in de binnenstad leeg te laten staan. De eikel.
Dat zie je toch aan die panden die leegstaan.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 11:11 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Ja maar hoe weet je dat,..toon eens aan.

ik lees slechtquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 10:58 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Dat was mijn pleidooi uit dat vorige topic, dief!!!!
Ben jij soms een infiltrantkraker? Die jatten nl. ook.
Ja maar hoe weet jij dat het langer dan een jaar is....bij Frans Maas bijvoorbeeld was het lang geen jaar...en toch....en toch....en toch zitten die paupers er in.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 11:14 schreef BOKA het volgende:
[..]
Dat zie je toch aan die panden die leegstaan. [ afbeelding ]
Die staan niet voor niks leeg hoor. [ afbeelding ]
Uh...antwoord valt zeker niet in je straatje BOKA??quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 11:26 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Ja maar hoe weet jij dat het langer dan een jaar is....bij Frans Maas bijvoorbeeld was het lang geen jaar...en toch....en toch....en toch zitten die paupers er in.
Als ik een DVD koop en ik besluit er niks mee te doen, geeft dat dan jou het recht om het maar van me te stelen? of te vernielen? Onder het mom: je deed er toch niks mee?quote:Op donderdag 15 oktober 2009 20:37 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Prima, maar die DVD is ook jouw eigendom. Toch mag je er niet mee doen wat je wil.
Dus dat iets van jou is, geeft je nog niet alle rechten om er mee te doen wat je wil.
Simpel zat.
Waarom ben je gestopt?quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 12:23 schreef N.icka het volgende:
Ik heb jarenlang gekraakt , mooie tijd was dat
Nee.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 12:09 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Uh...antwoord valt zeker niet in je straatje BOKA??

quote:Op donderdag 15 oktober 2009 21:20 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Je mag volgens de regels wel aan andermans eigendom komen in deze, want legaal kraken wordt gedoogd. Illegaal kraken niet, maar ik ben daar duidelijk over geweest; daar ben ik tegen en mag ook hard aangepakt worden.
Een speculant die zijn huis leeg laat staan in een omgeving die moeite doet om wat van de buurt te maken kan ik ook niet echt betichten van het hebben van respect.
Nee joh pakken zijn voor nazi's. Krakers zijn vredelievende mensen die de buurt willen opknappen omdat hij anders verloedert doordat er in sommige panden geen mensen wonen!quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 11:23 schreef Maikuuul het volgende:
Waarom hebben ze altijd zo'n ranzig haar ?
Kan er nou nooit eens een kraker in pak gaan protesteren ofzo
Dan had hij een opleiding moeten volgen cq afmaken en zich normaal moeten gedragen cq kleden. Dan had hij wellicht wel in de maatschappij kunnen meedoen. Nu is het zo'n afvallige die zich vervolgens overal tegen afzet als het maar ondersteunt wordt door zijn medepaupers.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 13:49 schreef Innisdemon het volgende:
TS heeft duidelijk iets tegen mensen die al wat geld hebben, en daarmee wat meer proberen te verdienen.
Heb je ze weleens gezien/gehoord in interviews, ze geven het zelf toe.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 15:13 schreef CasB het volgende:
Waarom wordt er vanuit gegaan dat krakers lui, werkschuw tuig zijn?
ja precies. Ik kende ook zo'n lutser, die wou 4 dagen per week werken, maar niet te zwaar en wel minimaal een vrijstaand huis want anders had hij last van zijn buren.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 14:37 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Er is geen woningnood, alleen het aantal huizen wat beschikbaar is en aan de wensen van mensen voldoet is idd beperkt.
Tja, maar bij dat soort interviews gaat het meestal om de krakers die niet vrijwillig het pand willen verlaten. Neem als voorbeeld die gasten in Almere (ofzo), van dat filmpje op geenstijl. Het ziet er netjes uit, geen overlast, geen graffiti. Daar is toch niks mis mee?quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 15:16 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Heb je ze weleens gezien/gehoord in interviews, ze geven het zelf toe.
Dat er toevallig 2 zijn die toevallig een huisje verderop in de straat kraken wil niet zeggen dat DAT juist dé standaard is. Ik ga uit van de grote massa en die zie je oa in de filmpjes op youtube en elders op het net cq tv.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 15:22 schreef CasB het volgende:
[..]
Tja, maar bij dat soort interviews gaat het meestal om de krakers die niet vrijwillig het pand willen verlaten. Neem als voorbeeld die gasten in Almere (ofzo), van dat filmpje op geenstijl. Het ziet er netjes uit, geen overlast, geen graffiti. Daar is toch niks mis mee?
De krakers die in het nieuws komen zijn over het algemeen alleen degene die er een zooi van hebben gemaakt, niet degene die het netjes houden, want tja, dat is geen sensatie en dus niet interessant.
Wonen? Illegale houseparty's en dat huis UITwonen.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 20:28 schreef 9611Niels het volgende:
Als je voor veel geld een pand hebt gekocht, wil je toch niet dat dit tuig er zomaar in gaat wonen:
[ afbeelding ]
Vanaf nu mag dat ook, in de wet staat dat je gepast geweld mag gebruiken bij overtredingen. Dit vind ik wel gepastquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 15:41 schreef Roscovitch het volgende:
Als er krakers in mijn leegstaand huis zaten kwam ik met een knokpartijtje langs en ramde ik ze zo hard de tering in dat ze nooit meer normaal konden lopen. Doe toch normaal met dat dat gelul van die krakers, ga gewoon werken ervoor.
Nee mongool, dáár zie je juist de excessen.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 15:25 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Dat er toevallig 2 zijn die toevallig een huisje verderop in de straat kraken wil niet zeggen dat DAT juist dé standaard is. Ik ga uit van de grote massa en die zie je oa in de filmpjes op youtube en elders op het net cq tv.
Och, als jij een pand kocht en dat met opzet leeg zou laten staan om er later meer geld voor te krijgen, terwijl er overal al dikke woningnood heerst, vind ik het ook gerechtvaardigd om ff een knokploeg bij jou langs te sturen.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 15:41 schreef Roscovitch het volgende:
Als er krakers in mijn leegstaand huis zaten kwam ik met een knokgroep langs en ramde ik ze zo hard de tering in dat ze nooit meer normaal konden lopen. Zoals al gezegd je blijft gewoon van spullen van anderen af, kan je wel mooie verhaaltjes voor verzinnen en wat krom is recht lullen maar tis gewoon zo.
Hehe,quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 15:43 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Vanaf nu mag dat ook, in de wet staat dat je gepast geweld mag gebruiken bij overtredingen. Dit vind ik wel gepast
Waarom? Mensen die zich kunnen veroorloven dat te doen hebben tenminste gewerkt voor hun geld itt wat luie kankerkrakers die maar menen alles te kunnen maken. Sowieso als jij een huis wilt vind je er gewoon een, en het soort huizen waar op gespeculeerd wordt zijn in de meeste gevallen echt geen starterswoningen.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 15:47 schreef Litso het volgende:
[..]
Och, als jij een pand kocht en dat met opzet leeg zou laten staan om er later meer geld voor te krijgen, terwijl er overal al dikke woningnood heerst, vind ik het ook gerechtvaardigd om ff een knokploeg bij jou langs te sturen.
Het gaat hier niet over mensen van wie een huis afgepakt wordt als ze even niet opletten, het gaat over mensen die met opzet een huis leeg laten staan om te speculeren. En dat mag niet, ookal is het je eigendom.
Van wie mag dat niet?quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 15:47 schreef Litso het volgende:
En dat mag niet, ookal is het je eigendom.
Als het huis te koop staat mag het niet gekraakt wordenquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 15:47 schreef Roscovitch het volgende:
[..]
Hehe,maar TS vind het dus wel chill als zijn huis een jaar leeg staat om wat voor reden dan ook het gekraakt wordt en uitgewoond wordt? Noem maar een voorbeeld: iemand van onder de 18 heeft zijn ouders verloren en gaat bij familie wonen, daardoor staat zijn ouderlijk huis leeg en is na 1 jaar nog niet verkocht ook al wordt er een redelijke prijs gevraagd, dan is het maar goed dat dat huis gekraakt wordt? Wat een onzin man.
Omdat het niet mag. Je mag niet te hard rijden. Je mag geen mensen vermoorden. Je mag geen huizen kopen en leeg laten staan als in het bestemmingsplan staat dat het woonruimte dient te zijn. Snap bedoel?quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 15:51 schreef Roscovitch het volgende:
[..]
Waarom? Mensen die zich kunnen veroorloven dat te doen hebben tenminste gewerkt voor hun geld itt wat luie kankerkrakers die maar menen alles te kunnen maken. Sowieso als jij een huis wilt vind je er gewoon een, en het soort huizen waar op gespeculeerd wordt zijn in de meeste gevallen echt geen starterswoningen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |