En er zijn peuters met vriendinnetjes aan het spelen.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 14:47 schreef _Ingrid_ het volgende:
Nou, het is gelukt. Maar de weg ernaartoe was best zwaar.
In het ziekenhuis praatjes genoeg, koffertje erbij met kapje etc. Kim wist heel wat te vertellen over wat er ging gebeuren. Na een tijdje zetpil en een spuitje met iets wat met een "d" begint. Alleen wilde ze dat niet en kotste het grootste deel eruit.
Eventjes wachten en toen aan de beurt. Ik moest haar tillen, ze wilde niet in bed. Prima. Toen waren we er. Djeez moest mee van Kim. Hij trok het pak ed aan. Kim werd wild. Ik wil niet, kom we gaan naar huis, etc. Schoppen, slaan, gillen, in mij klimmen. Toen toch mee met Djeez en co. Ik moest buiten wachten. Ik hoorde haar op de gang zelfs nog schreeuwen. Op een gegeven moment werd ik erbij geroepen. Ik kreeg een jas, muts en dingen over de schoenen aan. Het duurde even, maar ik kreeg haar kalm. Ik ging mee naar binnen voor de narcose. Samen rijden in het bed. Kim op de tafel en ik ernaast staan. Ze lieten de ballon zien en het kapje. Kim werd weer nerveus. Snel het kapje erbij en tegen Kim praten ze mocht de ballon opblazen. Wilde ze niet. Met veel praten afleiden, handje vast en rugje aaien viel ze in slaap. Gelukkig zag het er niet heel eng uit. Dus wel rustig de narcose in gegaan. Na een klein half uurtje werden we geroepen. Ik ging weer heen en ze was aardig helder. Terug naar beneden werd ze al huileriger. Ze heeft zo'n 2 uur bij mij op schoot gezeten en veel gehuild. Erg zielig. Ze wilde niks drinken, ook geen waterijsje. Op een gegeven moment nam een verpleegkundige het over. Wij gingen op de gang wachten. Toen lukt het eindelijk. Ze had nog wat slijm en bloed opgehoest en toen een pakje drinken leeg gedronken. Gelukkig maar! Nu mochten we naar huis. En toen we weg mochten kreeg ze ineens praatjes voor 10. Ze leefde helemaal op. Bij opa en oma Tyler de fles gegeven, Kim beetje gespeeld, af en toe wat pijn en 1,5 pakje leeggedronken. We moeten in de gaten houden dat ze goed drinkt en geen koorts krijgt.
Ze slaapt nu.
Ik vond het gedeelte voor en na de narcose wel heftig. Maar het is gelukt, er zijn wel 2 kiezen getrokken.
quote:Op donderdag 15 oktober 2009 16:32 schreef chacama het volgende:
Wat goed van Kim! En uiteraard eenvoor hoe het ondanks het huilen zo goed is gegaan. Super! Hopelijk snel pijnvrij.
En spelende vriendjes en vriendinnetjes
Nog een beterschapswens voor de zieken.
Hier gaat het allemaal zijn gangetje. Ze is helaas snotverkouden, maar doet het - met uitzondering van slapen - ontzettend lekker. Ze is lief, ontdeugend, een spookje, een boef en vooral een grote kwebbelkont.
Tnx. Ja, was wel moeilijk dat ze zo erg overstuur was. Ben blij dat ik haar kalm kreeg.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 18:31 schreef Moonah het volgende:
Ingrid, fijn dat jij Kim rustig hebt gekregen voordat ze de narcose in is gegaan. Pfff, dat vreet aan je, lijkt me zo.
Dat zijn we vergeten te vragen. Morgen denk ik nog even over bellen. Maar het gaat al beter dan we hadden verwacht. Zelf al eten dus. En veel gedronken.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 20:37 schreef Deepfreeze het volgende:
Ingrid, wat fijn dat het toch gelukt is!
Wanneer zou de napijn van het trekken ongeveer over moeten zijn? Ik hoop snel!
Fijn Lenaatje. Was de moeder ook mee eigenlijk?
Het is niet de oplossing zoals jij hem wil, maar soms he, soms is het juist wél de oplossing bij dat soort kinderen. Die hebben pas door wat ze doen als iemand het een keer bij hen doet.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 14:33 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Maar mijn vriend is inmiddels op het ram-maar-terug punt beland...maar dat is ook geen oplossing natuurlijk.
Dat zou dan betekenen dat mijn kind van de glijbaantrap geduwd moet wordenquote:Op donderdag 15 oktober 2009 21:01 schreef beefcake het volgende:voor Kim!
[..]
Het is niet de oplossing zoals jij hem wil, maar soms he, soms is het juist wél de oplossing bij dat soort kinderen. Die hebben pas door wat ze doen als iemand het een keer bij hen doet.
quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 14:29 schreef Kersjes het volgende:
[..]
Dat zou dan betekenen dat mijn kind van de glijbaantrap geduwd moet worden![]()
En dan is het nog maar de vraag of tot hem zal doordringen dat hij het niet meer mag doen.
Oh man, ik ben hier toch zo ziek van![]()
Zomaar, zonder reden heeft hij hem naar beneden geduwd op de psz. En steeds speeltjes afpakken, duwen en na terecht gewezen te zijn weglopen en direct weer een kind omver duwen. Het lijkt gewoon niet tot hem door te dringen!
"We gaan er hard aan werken na de vakantie en hij zal misschien wel wat vaker op de nadenk-stoel (naughty spot) moeten gaan zitten voortaan."
En nu zit ik er alweer om te huilen terwijl ik nog wel wilde vertellen dat ze vandaag koekjes hebben gebakken en dat hij gister 3x in de draaimolen is geweest en zo goed geholpen heeft met lasagna maken en dat hij zulke mooie tekeningen gemaakt heeft en en en.....
quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 20:10 schreef YPPY het volgende:
Mijn dochter heeft d'r ehbo! Examenonderdeel was het reanimeren van een pop.![]()
Ik had het over een haren treken of een tik uitdelen, niet over van de glijbaan duwenquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 14:29 schreef Kersjes het volgende:
Dat zou dan betekenen dat mijn kind van de glijbaantrap geduwd moet worden![]()
quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 21:54 schreef Kersjes het volgende:
Mijn kleine bijdehantje, ik hou zo verschrikkelijk veel van hem
Haha hier heb ik dat ook, nog 2.5 maandquote:Op zondag 18 oktober 2009 13:05 schreef YPPY het volgende:
Amber al weer weg, wat een grote meid, die is voor mijn gevoel echt het begin van van de fase dat Anna's generatiegenootjes gaan. Heftig!
Gefeliciteerd en een fijne dag.
Krijgen P. en F. nog KV ernaast en wat drinken ze etc. ?quote:Op zondag 18 oktober 2009 13:45 schreef kapiteinpannekoek het volgende:
Ziet eruit als een prima lijstje.
Geloof niet dat mijn meiden heel erg anders eten.
Wat bedoel je met KV ?quote:Op zondag 18 oktober 2009 13:52 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
Krijgen P. en F. nog KV ernaast en wat drinken ze etc. ?
Probleem bij dit lijstje is, Arwen krijg dus wel rijstemelk met extra calcium etc.
Maar ze krijgt hierbij dus nog niet de juiste hoeveelheid calorien mineralen etc.
Ik zit over het algemeen echt aan 4 volwaardige eetmomenten om dus haar iig op gewicht te houden, en de groei wat te stimuleren.
Ze moet echt meer gaan groeien van de KA anders terug naar de neocate erbij
is het ook daarom ook gewoon vooral trotsquote:Op zondag 18 oktober 2009 14:32 schreef YPPY het volgende:
Wat goed van Ive! Je hebt toch wel hysterisch staan dansen en springen en juichen cattie?
Het lijkt zo weinig misschien evenstar, maar het is ook al zoveel.
Agossiequote:Op zondag 18 oktober 2009 14:56 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
Arwen krijgt gewoon taart met haar verjaardag![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
het is zo hard gegaan!!quote:Op zondag 18 oktober 2009 13:05 schreef YPPY het volgende:
Amber al weer weg, wat een grote meid, die is voor mijn gevoel echt het begin van van de fase dat Anna's generatiegenootjes gaan. Heftig!
Gefeliciteerd en een fijne dag.
heuj, waar zijn zn kwabbies nou gebleven? Chris was ook altijd zo'n lekker spekkiemonster!quote:Op maandag 19 oktober 2009 13:41 schreef Deepfreeze het volgende:
Hihi, Die staat wel stevig![]()
Chris begon ook met mijn figuur. Maar hij gaat nu toch richting het midden. En zijn lengte gaat wel lekker vooruit. Krijg je als de ene ouder altijd bovenin de gewichtscurves zit, en de ander onderin. Dan kom je vanzelf in het midden uit..
Hier een foto van Chris in zijn short. Heel wat anders dan ons spekkies van een jaar geleden. Maar Chris had zijn gewicht altijd al op zijn hoofd zitten, zijn wangetjes zijn al aardig geslonken![]()
Ik heb het enormmmmm druk, maar ik probeer wel altijd mee te lezen voor zover dat lukt!quote:Op zondag 18 oktober 2009 14:56 schreef XXXKarinXXX het volgende:
hee appelsap, long time no see, doe eens even een update over Damian?
(met foto?)
quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 12:43 schreef Vivi het volgende:
Dean maakt al grapjes, hij zegt de hele tijd " Gek Pikje"
Van mij.
quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 13:15 schreef appelsap het volgende:
KP ik doe geen pabo. Ik doe fiscale economie aan de universiteit van Tilburg.
ja, alleen jammer dat je eerst tegenstrijdige berichten hoort en dat ze dus niet alles vertellen..quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 12:25 schreef Deepfreeze het volgende:
Oh Tazz, dat is toch weer een heel anders verhaal. Maar gelukkig wel te verhelpen.
Het kon nog sneller, vrijdag al, maar dan werkt mijn vrouw.quote:Hopelijk is het met de buisjes snel weer goed.
En wat snel aan de beurt al!
quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 14:16 schreef beefcake het volgende:
Succes alvast voor 3 november!
Dat is grappig, zeg. Alert ook.quote:Op zondag 25 oktober 2009 20:21 schreef Stiemie het volgende:
Ik had vrijdag zoiets vreemds. Linde was naar de opvang en ik was met mijn moeder en Esmee naar de markt geweest. Op de terugweg kwamen we met de tram door de smalle straat waar de opvang van Linde zit en toen we langsreden, stond ze net voor het raam. Het was echt zo raar want we kwamen met een enorme vaart door de straat denderen en ineens zag ik Linde staan. Maar het allervreemdste was nog wel dat ze mij ook meteen in de volle tram zag zitten. We keken elkaar recht in de ogen aan. Eerst dacht ik nog dat ik het me had ingebeeld, maar toen mijn vriend haar bij de opvang kwam halen, zei ze meteen "Mama zien in de tram!" Vond ik wel heel knap van mijn meiske!
quote:Op maandag 26 oktober 2009 15:04 schreef kapiteinpannekoek het volgende:
Als ik de meiden tegenkom in de supermarkt
is thies dan sowieso ook niet heel handig in zijn fijne motoriek ?quote:Op maandag 26 oktober 2009 21:19 schreef Moonah het volgende:
[..]![]()
Dat lijkt me echt heel leuk!
En grappig qua aankleden, dat doet mijn zoon dus al wél heel lang. Hij heeft er alleen niet altijd zin in. Sokken lukt hem trouwens niet. Knoop (haakje) van broek ook niet.
Nah, weet ik eigenlijk niet eens zo specifiek.quote:Op maandag 26 oktober 2009 21:25 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
is thies dan sowieso ook niet heel handig in zijn fijne motoriek ?
Mikael kan nog niet eens zelf etenquote:Op maandag 26 oktober 2009 21:19 schreef Moonah het volgende:
[..]![]()
Dat lijkt me echt heel leuk!
En grappig qua aankleden, dat doet mijn zoon dus al wél heel lang. Hij heeft er alleen niet altijd zin in. Sokken lukt hem trouwens niet. Knoop (haakje) van broek ook niet.
Hij kan de vork niet recht houden. Als hij zijn eten erop heeft en naar zijn mond wil brengen houdt ie de vork schuin. Dan valt alles eraf. Een potlood vasthouden is heel anders. Die kan niet schuin gaan. Maar hij kan bv ook niet netjes kleuren. Zoals op dat werkblad ook te zien was. Hij krast echt nog!quote:Op woensdag 28 oktober 2009 12:29 schreef Books het volgende:
Kersjes veel succes met verhuizen en als hij een stoere jongenskamer krijgt dan is het misschien juist voor hem wel leuk om te verhuizen.
MeNicole als Mika motorisch niet zo goed is onder andere qua eten (zoals ik het leest heeft hij bijv. moeite om een vork in zijn mond te krijgen of om het aan een vork te prikken) hoe kan hij dan met een pen/potlood/krijtje wel die oefenboekjes invullen zoals je laatst liet zien? Dat is toch ook motorisch met de hand of begrijp ik het verkeerd.
Mijn broer at vroeger ook altijd heel slecht. Maar das ook goed gekomen dus er is nog hoop. Voor nu heeft de hond nog gelukquote:Op woensdag 28 oktober 2009 12:38 schreef Books het volgende:
Wel lastig hoor. Ik weet van een vriendinnetje vroeger dat die een soort greepje om haar bestek had zodat ze zelf kon eten. Die kreeg het ook niet voor elkaar maar hoe, wat en waar? Haar duim en wijsvinger moest je onder een oogje doorsteken en dan werd dat juist gehouden zodat ze kon eten. Inmiddels kan ze het wel
K*t.quote:Op maandag 26 oktober 2009 10:11 schreef DaviniaHR het volgende:
trouwens, hoe is bij jullie de overgang naar wintertijd verlopen?
Dat spookje hier zegt dan. Mama maar ik ist wakker! En jij bent ook wakker!!quote:Op woensdag 28 oktober 2009 22:49 schreef Vivi het volgende:
Overgang naar wintertijd ging hier prima eiks. Ik heb gewoon gezegd dat het donker is dus dat ie naar bed moet, en als ie te vroeg opstaat zeg ik " Kijk naar buiten, het is nog helemaal donker, iedereen slaapt nog hoor" ! Werkte goed
.
Knap is dat he! Dat heeft Dean ook, die weet ook nog dingen over oma enzoquote:Op woensdag 28 oktober 2009 23:35 schreef Stiemie het volgende:
Hahaha Vivi zo gaat het hier ook. De tv slaapt hier trouwens ook altijd nog 's morgens tot 7 uur en kan dan onmogelijk aan![]()
Kersjes dat klinkt leuk zeg! Ga je mee als Devin naar de psz gaat?
Linde was vandaag helemaal in de ban van haar duplo. Ik had bij de tweedehandswinkel aardig wat Duplo gekocht en daar zat ook een duplo-schommeltje bij. Linde is gek op schommelen en nu mochten de duplo-popjes dus ook allemaal even schommelen![]()
Ik verbaas me hier altijd over dingen die Linde kan onthouden. Ik had vanmiddag de dvd met de pretecho van Esmee gekeken en ze zag het hoesje liggen. Zegt ze 'O ja bij opa oma kijken' En dat is echt zo'n 4 maanden geleden dat we die dvd daar 1 x gekeken hebben en daarna is ie niet meer uit de kast geweest.
Gaat heel goed. Ze heeft geen last meer gehad. Geneest goed. Tandenpoetsen nog steeds erg moeizaam.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 22:19 schreef chacama het volgende:
Klinkt gezellig Ingrid. Hoe is het met d'r tandjes?
Doen andere kinders dit ook? vind het wel schattig, eigenlijkquote:Verder ben ik een heel beschaafde peuter. Als ik ergens wegga, zeg ik alles gedag. Dus ik ga mijn kamer uit, en begin mijn afscheidsritueel “dag beer, dag bij, dag bij, dag bij, dag bij, dag bij, dag bij, dag bij (bijtjesbehang op de muur), dag nonijnijn (in boek), dag boekjes, dag kast, licht uit! Deur dicht!” waarop ik het traphekje dicht sla “dicht!”
Ja, klopt, maar minder spannend dan de vorige. Die was veel heftiger (keel, neusamandelen en gaatjes in de oren). Hier alleen "maar" buisjes. (Voor 2 maanden terug dit eens op TV gezien bij zo'n medisch programma. Een uur na de operatie merk je al niets meer bij de kindjes).quote:Op dinsdag 3 november 2009 22:18 schreef Moonah het volgende:
Fijn hoor, Tazz en Lena.
Lijkt me toch erg spannend, zo'n ingreep bij je kind.
Maar zou dat nu nog kunnen dan? Ik heb er namelijk zelf ook al aan gedacht maar omdat zijn broertje nu al bijna 4 maand is dacht ik dat het van mezelf wel heel vergezocht was!!quote:Op woensdag 4 november 2009 09:19 schreef Lenaatje het volgende:
MeNicole wat sneu. Lastig lijkt me dat. Moet ie misschien nog wennen aan zijn broerjte en dat ie dat niet duidelijk kan maken op de een of andere manier.
quote:Op woensdag 4 november 2009 08:57 schreef Nijna het volgende:
Kers, klinkt goed. Hihi wij hebben hier een weegschaal die altijd "5 kilo" aangeeft volgens Mirte
quote:Op woensdag 4 november 2009 11:48 schreef Kersjes het volgende:
[..]
![]()
Nog zoiets grappigs dat me nu even te binnen schiet:
Devin noemt mensen die hij kent bij hun naam, kent hij ze niet dan zijn het "mensen". Logisch toch. Iets minder logisch is het voor degenen die hij niet bij naam kent, dan staat hij te roepen: "Mensen, meeeeeeensen!!" maar degene waartegen hij het heeft heeft dan vaak niet door dat hij of zij geroepen wordt.
Tja, ach. Dit is wat ik gewend ben. En het is zoooo gezellig met die 2quote:Op woensdag 4 november 2009 22:36 schreef Kersjes het volgende:
K_P met maar liefst 2 dondersteentjes achterop de fiets, dat lijkt me een uitdaging!
Maar ja, da's volgens mij alles met een tweeling als je het niet gewend bent. Voor jou zou een doorsnee uitje met slechts 1 peuter waarschijnlijk een eitje zijn! En saai
quote:Op donderdag 5 november 2009 08:49 schreef YPPY het volgende:
De afgelopen tijd ben ik verschillende keren met 2 peuters alleen geweest en dat vond ik makkelijker dan met eentje. Ze houden elkaar wel bezig.
Helaas staan de winnende kleurplaten er niet opquote:Op donderdag 5 november 2009 15:22 schreef Nijna het volgende:
Ik heb geen foto gemaakt van de kleurplaat, althans, ik heb zitten zoeken en kon 'em niet vinden tussen de foto'szal je altijd zien he. Ik weet nog dat ik had bedacht om er een foto van te maken, maar dus blijkbaar niet gedaan...
Ze heeft van Jacques Vriens: "Stout Stouter Stoutst" en "Grootmoeders grote oren..." gewonnen.
Was van Elmex die kleurwedstrijd.
Het ging om de kleurplaat hier op de site.
Ja, hoor. Dat gaat goed. Inderdaad wat speelgoed mee. En lekker samen naar buiten kijken. En je vooral niet druk maken over het feit dat ze rondlopen en benoemen wat ze allemaal zien.quote:Op vrijdag 6 november 2009 09:05 schreef Nijna het volgende:
Piglet, lekker gepuzzeld...
Stiemie
Iemand ervaring met reizen met de trein met een peuter? Houden ze dat een uurtje vol?
Vanochtend zat daareen leuk peutertje met Knex te spelen. Dat ging best aardig voor de eerste keer. Zelfs werden er onderdelen gedeeld met een mede-peuter...quote:Op vrijdag 6 november 2009 10:38 schreef Lenaatje het volgende:
Mahre deed hier ineens ook weerr puzzelen gisterenavond en in no time had ze ze af, normaal moet ik nog wel eens helpen door een beginnetje te maken maar nu niet.
quote:Op vrijdag 6 november 2009 12:42 schreef Books het volgende:
Haha Tazz wel fijn dat het meegevallen is en dat het lijkt te werken.
Chaca beterschap voor Maudje.
Piglet lekker gepuzzeld samen met Pepijn?
Hier gister met K naar het bureau geweest en ze was net een uurtje uit de psz dus lekker moe en geen zin en we moeten dus volgende week terug voor de ogentest. Rechteroog deed ze nog redelijk mee maar het linkeroog was het huisje ineens de poes, de hond was de vlag enz. enz. enz. en als ze de blokje op een rijtje moest leggen deed ze een torentje bouwen en bij een streep tekenen maakte ze een rondje en dan daarna alles wel doen natuurlijk en thuis zeggen:
Mama ik heb een grapje gedaan
Leuk toch! Puzzels van 25 stukjes kan ze niet alleen, maar ze vindt ze wel leuk, die zou ik dus ook gewoon gaan lenen. Kan me voorstellen dat die nopjespuzzels te makkelijk zijn en met hulp kunnen ze nog meer. Dat ze daar zo moeilijk over doen.quote:Op donderdag 5 november 2009 22:23 schreef p_iglet het volgende:
puzzelende peutertjes
Ik moest vandaag bij de speel-o-theek in discussie dat ik voor mijn peuter van 2 toch echt bambino loco boekjes van 3-5 jaar en een puzzel van 25 stukjes mee wou nemen...
Nee die is voor mezelf, ga ik 's avonds bij de koffie zitten puzzelen.![]()
Zo apart is dat toch niet
quote:
quote:Op vrijdag 6 november 2009 13:08 schreef Books het volgende:
Wij hebben er hier ook echt heel erg om gelachen hoor maar het schiet niet erg op en morgen wordt mijn mop al weer drie gewoon. En nog iets over het CB trouwens. Een invalassistente vraagt twee keer aan K van naar welke school ga je naar het weekend? K en ik ook overigens keken haar al zo vreemd aan dus ik zei nog naar dezelfde als deze week? Oh ja ech zegt ze. Ik ja. Logisch toch ze wordt drie. Zit ze later te kijken en zegt ze van oh ze wordt nog helemaal geen vier? Ehm nope....
Voor de statistieken ze is nu 15,2 een 1.03 lang.
Je moet bij de school eens navragen hoe dat zit.quote:Op vrijdag 6 november 2009 12:42 schreef _Ingrid_ het volgende:
Kim lijkt een terugval te hebben in zindelijkheid. Gisteren veel in de broek geplast. Op psz en nu thuis alweer. Iemand ervaring mee? Ze vind het zelf heel erg.
Is bang dat de basisschool haar nu niet wil hebben.
Herkenbaar. Fleur had het gisteren in bed. Stond ze huilend onderaan de trap. Maar het is een ongelukje. En die kunnen nu gewoon gebeuren. Als je ze dat voorhoudt dan zal het echt goedkomen.quote:Op vrijdag 6 november 2009 13:21 schreef _Ingrid_ het volgende:
Stickers hebben we nooit gedaan. Luier wil ze niet aan.
Pfff, wordt er zelf ook emo van als ze er overstuur van raakt.
quote:Op woensdag 11 november 2009 20:37 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Meike heeft voor het eerst Sintmaarten gelopen. Eerst heel afwachtend, kijken naar de andere kindjes. en op het eind zong ze het hardst en ze danste er ook nog bij.
Daarna lekker in bad opwarmen...."mama...ik hou van snoep!"
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |