abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73568440
Komt misschien ook omdat ik bijna nooit een foto plaats...
Groot wordt ze zeker en (eigen)wijs ook
Fake it till you make it...
  zondag 11 oktober 2009 @ 12:16:41 #204
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_73570250
Nijna! Gefeliciteerd met Mirte!

En ook Thies jarig geweest? Gefeliciteerd!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_73578558
Mirte en Thies gefeliciteerd!
pi_73590190
Oh ja Thies natuurlijk ook jarig geweest, van harte
pi_73600285
Moonah en Nijna nog van harte gefeliciteerd met jullie kindjes
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_73601288
Thies, gefeliciteerd met je 3 jaar en 2 dagen

Hier een zielig jochie. Zaterdag en zondag de hele dag door net even iets te rustig en ook steeds koortsig. Gisteravond ook nog zijn avondeten eruit gespuugd en met 39,7 in bed gestopt. Vanochtend er met 39,3 weer uitgehaald. Meestal daalt het in de nacht wel meer als Chris ziek is. Dus eens kijken wat de dag brengt.
Hij eet en drinkt opzich wel redelijk. En dat spugen was ook maar 1 malig. Maar hij zit duidelijk niet lekker in zijn velletje
Dus lekker een KDV-vrij dagje. En papa had al vrij van zijn werk, dus dat wordt gezellig..
pi_73601915
Beterschap voor Chris
  maandag 12 oktober 2009 @ 09:22:11 #210
11682 Moonah
Jolie femme
pi_73601972
Ach Chris... Zo sneu, ziek zijn. beterschap hoor!

Dank voor de felicitaties! We hebben een fijn feest gehad zaterdag. Om 23 uur ging het laatste bezoek weg, en lag mijn menneke pas in bed. Hij heeft zich prima geamuseerd.
Vandaag feest op de psz. Grappig, da's toch een speciale happening merk ik aan mezelf.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  maandag 12 oktober 2009 @ 09:29:32 #211
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_73602081
Nog gefeliciteerd aan de jarigen...
"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
pi_73602108
Thies, ook nog gefeliciteerd!

Ik heb een kater.. Amber heeft deze week haar laatste PSZ week.. vind het wel een beetje raar hoor...
Ze is 1,5 jaar onder de hoede van juf N. geweest, een ontzettend lief en leuk mens.. Ik ga haar echt heel erg missen..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 12 oktober 2009 @ 09:49:41 #213
11682 Moonah
Jolie femme
pi_73602458
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 09:23 schreef Vivi het volgende:
Heb je een leuk feestje gehad? Foto's ? En wat heeft Thies gekregen?
Hij heeft een superfeest gehad! Van ons kreeg hij een fiets. En verder is hij vreselijk verwend met hijskranen, vrachtauto's, boekjes, een loopfiets, duplo, een gitaar ehm.... en wat in hemelsnaam nog meer.

De fiets moest nog even goed afgesteld worden...

maandag 12 oktober 2009 @ 09:58:50 #214
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_73602622
Leuk! *op actiefoto's van de Thies op de fiets wacht*
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  maandag 12 oktober 2009 @ 09:58:54 #215
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_73602623
Thies, gefeliciteerd met je 3e verjaardag
En wat een leuke verjaardagshoed! Heeft mama in elkaar geknutseld zeker?

En Mirte is alweer 2! Gefeliciteerd

Vicky, kleine meisjes worden groot... Amber zal het vast geweldig naar d'r zin krijgen bij de kleuters, gaat helemaal goed komen joh

DF, beterschap voor je mannetje
.... met gevoel voor drama....
pi_73604166
Chris beterschap!

Vicky komt goed! Zal voor beiden wel ff wennen zijn. Ze vind het vast heel leuk.

Nog een vraagje. Kim gaat dus as donderdag naar de kaakchirurg. Waar ze met een kapje onder narcose moet. Nog tips om haar voor te bereiden? Ik weet wel dat ik of Djeez mee moet en dat het waarschijnlijk kapje onder dwang moet. Dat zei de anesthesist. Maar het is wel de hoogste tijd. Want ze heeft steeds vaker en langer pijn. Net ook weer.

Verder gaat het ineens een stuk beter. Minder vervelend en na waarschuwen luistert ze snel weer. Probeert nu ook meer met Tyler te spelen, geeft hem speeltjes en helpt hem. Gelukkig niet vaak meer slaan. Veel gezelliger in huis zo!
  maandag 12 oktober 2009 @ 12:30:39 #217
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_73606353
Nou Ingrid, niet om het een of ander hoor, maar bij mij is vroeger toen ik een jaar of 5 was ook zo'n kapje onder dwang opgezet en ik heb daar echt een enorm trauma aan over gehouden.

ik dacht echt dat ik ging stikken probeerde me los te worstelen maar de anesthesist die het kapje erop hield was natuurlijk veel sterker, ik dacht echt dat ik dood ging en heb er heel lang last van gehad.

Ik snap trouwens uberhaupt niet dat dat onder dwang moet, wat zijn dat voor barbaarse praktijken? Je kan heel goed "droog" oefenen met haar lijkt me zo, en het kapje op haar gezicht doen als een spelletje en dan zeggen dat ze in moet blijven ademen, en als je dat een aantal keer doet snapt ze het wrs een stuk beter en is het veel minder eng dan dat ze ,out of the blue, zo'n ding op haar gezicht gedrukt krijgt door een vreemde, dat kan je zelf toch ook wel bedenken Vraag anders Sjak eens wat tips per PM, die is anesthesist.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  maandag 12 oktober 2009 @ 12:31:25 #218
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_73606386
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 12:30 schreef Vivi het volgende:
Nou Ingrid, niet om het een of ander hoor, maar bij mij is vroeger toen ik een jaar of 5 was ook zo'n kapje onder dwang opgezet en ik heb daar echt een enorm trauma aan over gehouden.

ik dacht echt dat ik ging stikken probeerde me los te worstelen maar de anesthesist die het kapje erop hield was natuurlijk veel sterker, ik dacht echt dat ik dood ging en heb er heel lang last van gehad.

Ik snap trouwens uberhaupt niet dat dat onder dwang moet, wat zijn dat voor barbaarse praktijken? Je kan heel goed "droog" oefenen met haar lijkt me zo, en het kapje op haar gezicht doen als een spelletje en dan zeggen dat ze in moet blijven ademen, en als je dat een aantal keer doet snapt ze het wrs ene stuk beter en is het veel minder eng dan dat z eout of the blue zo;n ding op haar gezicht gedrukt krijgt door een vreemde, dat kan je zelf toch ook wel bedenken Vraag anders Sjak eens wat tips per PM, die is anesthesist.
Engaging Infinite Improbability Drive..
  maandag 12 oktober 2009 @ 12:41:26 #219
11682 Moonah
Jolie femme
pi_73606740
Och arme Kim. Dat moet je idd echt niet onder dwang doen Ingrid, dat lijkt me heel, heel erg zielig. Zoals Vief het zegt is toch een heel goede mogelijkheid? Ik vrees dat je anders ook echt het vertrouwen van Kim schaadt. En oh, wat is zo'n anesthesist toch eigenlijk ook een hork zeg. Laat ze zich een beetje leren inleven en ouders goede tips geven.
  maandag 12 oktober 2009 @ 12:45:50 #220
35189 Troel
scherp en bot
pi_73606877
Niet onder dwang doen, echt niet! Bert heeft er ook nog steeds trauma;s van. WIj hebben gelukkig bij Ruben toen van te voren kunnen oefenen met een soortgelijk kapje en dat vond hij wel leuk. Uiteindelijk blijft het natuurlijk niet leuk om het te moeten, maar echte dwang is gelukkig niet nodig geweest.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 12 oktober 2009 @ 12:46:04 #221
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_73606883
Ingrid, ik zou echt echt echt!! gaan oefenen hoor.
Plus ik zou even bellen , nu weet ik niet of dormicum mag bij kiezen trekken.
Maar Arwen heeft een " hoofd" trauma , zij heeft dit overgehouden aan een lullig onderzoekje met een sonde..
Toen Arwen de bioptie moest kreeg ze ook een lichte narcose.
Echter wel besproken dat Arwen zo mondgevoelig etc allemaal is.
Ze hebben bij Arwen toen een prikje gegeven met dormicum, daar worden ze heel slaapdronken van, en gafhet kapje dus geen problemen meer omdat ze dit niet bewust heeft meegemaakt.
Wellicht dat ze dat ook bij Kim kunnen doen?
pi_73608326
ik weet niet anders dan dat in dem eeste ziekenhuisen kinderen tegenwoordig van te voren een afspraak bij de anesthesie hebben, waarbij dan ook geoefend word of een filmpje gekeken etc. En mocht je problemen verwachten zijn er ook altijd nog pedagogisch medewerkers enzo.

Er zijn altijd kinderen waarbij enige dwang onvermijdelijk is, maar om daar zomaar vanuit te gaan vind ik nogal lomp. Probeer dan eerst of het op een of ander emanier wel kindvriendelijk kan.

Hier een heel zielig ventje, Pepijn heeft koorts, spuugt af en toe en is vooral heel hangerig en ellendig. Echt ziek. Hij ligt nu voor de 2e keer vandaag te slapen.
  maandag 12 oktober 2009 @ 13:30:52 #223
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_73608364
Ach gossie,

Wij hebben geen filmpje oid gehad destijds, maar wel het spelen etc. gedoe en zoals ik al zei dat prikje.
pi_73609201
Vivi, ik zeg ook waarschijnlijk. Dit is wat de anesthesist vertelde.
Ik zie onder dwang ook niet zitten. Maar het moet wel gebeuren , op een zo prettig mogelijke manier.
Ik was al van plan te vragen of we kunnen oefenen, nu helemaal!

Evenstar hij had het nog over een soort roesje, waar ze wat kalmer van wordt. Misschien is dat hetzelfde wat jij bedoelt. Dat ging hij uitzoeken, want dat is bij een bepaald aantal kg dat dat kan.
pi_73610231
gatsie Ingrid, daar wordt je niet vrolijk van zeg....
Was het maar vast vrijdag hem dan was het achter de rug....

Thies en Mirthe jarig geweest! Feli!!!

Beterschap voor de zieken!

ben net met Meike naar de tandarts geweest, ging prima. Ze deed netjes haar mondje open. Er komen nog 3 kiezen bij. Alles zag er mooi uit, dus gewapend met Teigetje-tandenborstel liepen we weer naar buiten. Meike was helemaal nog niet klaar, want ze had nog niet eens gekleurd.....

Op de psz gaat het zo goed! Ze wil er ook graag heen.
je ziet haar groeien in zelfvertrouwen. Echt geweldig.
Vandaag kwam ze alleen thuis met gehavende wang, had een kindje haar geknepen.
Nu is het al de derde keer dat hetzelfde kindje haar toetakelt.
Kan ik daar wat over zeggen tegen de juf, dat ze dat in de gaten houdt?
Of ben ik dan een erge zeurmoeder?
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_73612120
Karin, ik zou het denk ik wel aangeven dat je het vervelend vindt dat ze nu al 3 keer door hetzelfde kindje is toegetakeld. Misschien kunnen ze het dan wat beter in de gaten houden (al kan je als peuterjuf niet alles voorkomen, je hebt niet overal ogen zitten ).
Ik zou je geen erge zeurmoeder vinden.

Zijn er meer peuters die ineens bedenken dat ze niet meer hoeven te slapen tussen de middag...? Ze heeft net 2 uur lang haar kamer overhoop gehaald, ik hoopte dat ze in slaap zou vallen, maar niet dus...
pi_73612170
Ik vind dat je er best iets van kan zeggen hoor als het steeds door hetzelfde kindje gedaan wordt.

En Ingrid misschien kan je online iets vinden, bv op youtube, om samen als voorbereiding te kijken? Of een boekje zoals Nijntje in het ziekenhuis van de bieb halen?
  maandag 12 oktober 2009 @ 15:31:10 #228
144006 chacama
Ondernemend!
pi_73612369
Alle jarigen nog gefeliciteerd.

Ingrid, inderdaad proberen te oefenen. Desnoods met een stofkapje. En wel fijn om te lezen dat het weer wat gezelliger is bij jullie.

En uiteraard beterschap voor alle zieken.

Nijna. Mijn peutertje vind dat ze thuis en ook niet meer hoeft te slapen 's middags of inderdaad eerst d'r kamer verbouwd, 10x mama moet roepen voordat ze uiteindelijk uitgeput om kwart over 2 in slaap valt om dan door mij weer om 3 uur wakker gemaakt te worden. Bij de oppas en op het kdv heeft ze daar overigens geen last van....
pi_73612488
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 15:22 schreef Nijna het volgende:
Karin, ik zou het denk ik wel aangeven dat je het vervelend vindt dat ze nu al 3 keer door hetzelfde kindje is toegetakeld. Misschien kunnen ze het dan wat beter in de gaten houden (al kan je als peuterjuf niet alles voorkomen, je hebt niet overal ogen zitten ).
Ik zou je geen erge zeurmoeder vinden.

Zijn er meer peuters die ineens bedenken dat ze niet meer hoeven te slapen tussen de middag...? Ze heeft net 2 uur lang haar kamer overhoop gehaald, ik hoopte dat ze in slaap zou vallen, maar niet dus...
Meike heeft ook een uur lang Hoera lopen zingen voor ze ging slapen (er was een kindje jarig op school)
valt vervolgens in slaap, en als ik haar straks wakker maak wil ze er niet uit. standaard actie tegenwoordig.

Ik geef het woe. wel ff aan op de psz, al begrijp ik ook dat ze niet overal voor kunnen zijn. Maar dan zijn ze er wel even alert op. Juf gaf in een eerder gesprekje al een keer aan dat dat kindje nogal een handenbindertje is.
pi_73614523
Nou, ik heb eindelijk wat duidelijkheid. (tig keer doorverbonden) Het is standaard dat er mits er tijd is, een gesprek komt met de pedagogisch medewerker. Die kan van alles uitleggen en heeft er een speciaal koffertje met spullen voor. Normaal moet je 2 uur van tevoren aanwezig zijn en is er dus voldoende tijd.
pi_73614618
Ach, pepijn ook al ziek.. Beterschap!!

Ingrid, ik zou ook oefenen, misschien een boekje van de bieb, of een flimpje/foto's op internet. En gewoon vertellen en misschien voorspelen met een pop?

Karin, ik zou er ook iets van zeggen. Zeker als het al de 3e keer is. Al is het voor dat kindje misschien ook maar een fase, dat is nog geen reden om het maar "toe te staan".

Chris kon gisteren en vandaag ook moelijk de middagslaap vatten. En ook max 1,5 geslapen tegenover 2,5 uur normaal. Maar hij doet ook weinig (bankhangen/met de trein spelen). Dus dan is het weer niet zo gek.
Morgen eigenlijk naar de tandarts met Chris. Dus hopelijk gaat dat lukken...
  maandag 12 oktober 2009 @ 17:01:50 #232
267164 ik80lll
leer mij het zelf te doen
pi_73615569
iemand vroeg alweer een tijd geleden om de tekeningen die lotte maakt:

ze kan ook prikken:

met dit als resultaat:
  maandag 12 oktober 2009 @ 17:04:25 #233
11682 Moonah
Jolie femme
pi_73615656
Oooh, wat knap! En wat leuk! Echt een supertekening!
En jeetje, dat ze ook al zo goed kan prikken...!
pi_73615765
Leuk zeg Ik80, en dat prikken joh! Knap!
Meike kan ook al zo leuk tekenen, echte poppetjes met wangen enzo haha
pi_73615865
Oh wat knap zeg! Linde is helemaal nog niet zo van het tekenen. Inkleuren gaat wel steeds beter en netter, maar zelf iets tekenen doet ze nog niet. Ze kan wel heeeel mooi krassen trouwens
pi_73615929
Wat knap zeg!
pi_73615960
Wat knap zeg!! Daar kan Amber nog wat van leren. Die kan alleen maar kalken en krassen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 12 oktober 2009 @ 17:17:30 #238
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_73616058
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 15:22 schreef Nijna het volgende:

Check, slapen is voor sukkels, denkt Floor.
Pien wil wel graag slapen, maar dat lukt niet als je zus continu auditie doet voor de X-factor!
pi_73620316
KP, dat lijkt me helemaal lastig, wil de een wel slapen en de ander niet... (maar Floor zien we dus over een aantal jaar bij X-factor?! ).
  maandag 12 oktober 2009 @ 19:26:17 #240
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_73620481
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 19:23 schreef Nijna het volgende:
KP, dat lijkt me helemaal lastig, wil de een wel slapen en de ander niet... (maar Floor zien we dus over een aantal jaar bij X-factor?! ).
Meestal slaapt Pien gewoon door de audities heen, maar als dat niet het geval is, dan haal ik onze X-factor eruit. Over het algemeen heeft ze dan een 45 min. "gelegen" en dat is voor haar genoeg.

Vandaag waren we op pad en waren ze vanaf 17.00 alleen maar aan het bijten, huilen, vallen en duwen.
Ze slapen nu al bijna een uur.
Volledig gesloopt.
  maandag 12 oktober 2009 @ 19:32:35 #241
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_73620753
Nu we het toch ovder de x-factor hebben...

De meiden slapen graag in een slaapzak. Nu heb ik nog slaapzakken tot 110 cm. Ik kan natuurlijk een stuk stof ofzoiets eronderaan vastmaken, maar kan je dat ook gewoon ergens kopen? Het is nu nog niet te klein, maar sommigen wel smal,...anyway....
Iemand een idee?
  maandag 12 oktober 2009 @ 19:56:58 #242
593 sjak
Juffie Bloem
pi_73621867
Ipv PM reageer ik hier even op onze "barbaarse"praktijken

in de meeste ziekenhuizen worden kinderen voorbereid door een pedagogisch medewerker op een operatie, voornamelijk op de narcose want dat is het engst. Als kinderen op de operatiekamer komen, vaak samen met moeder of vader en de pedagogisch medewerker dan zijn er een aantal scenario's mogelijk.

Sommige anesthesisten willen dat het kindje op de operatietafel ligt. Dat is voor het kindje niet fijn maar wel veilig. Ze krijgen dan een knijpertje op de vinger en de kap gaat op het gezicht. Het spul wat gebruikt wordt werkt echt supersnel. Meestal slaapt een kind binnen 10 seconden.
Bij andere anesthesisten mogen de ouders het kindje op schoot houden, dit is voor ons wat onhandiger maar als je dat graag wilt dan kan dat. Dan komt er iemand achter en voor de papa of mama staan en helpt het kindje vast te houden en op de operatietafel te tillen als het slaapt. Zodra het kapje erop gaat is het hetzelfde verhaal als hierboven.

Het spul wat we tegenwoordig gebruiken is anders dan vroeger, het werkt sneller en stinkt minder. De kapjes die we in de meeste ziekenhuizen gebruiken zijn ook niet meer zwart maar doorzichtig met verschillende kleurtjes en soms ook lekkere geuren. Dit scheelt al veel ongemak.

Meestal lukt het om een kind rustig in slaap te krijgen. Maar soms komen ze al over hun toeren binnen. Dan kunnen we echt heel hard proberen om het kind rustig te krijgen maar heel eerlijk gezegd lukt dat eigenlijk nooit! Dan hebben we twee opties, het kind helemaal gek laten worden of weg te sturen. Of toch (dan maar met een beetje dwang) de kap erop en snel in slaap brengen. Persoonlijk heb ik een voorkeur voor de tweede methode. Het is hoe dan ook een onprettige situatie. Een klein voordeel is bij huilende kinderen dat ze NOG sneller in slaap vallen omdat ze dieper ademhalen

Wat goed is om te weten dat de meeste kinderen vlak voor ze in een diepe slaap vallen heel erg kunnen gaan bewegen. Dat weten ze zelf niet. Het is raar om te zien maar het is een fase die iedereen die onder narcose gaat doorgaat om in de diepe slaap te komen. Het kan geen kwaad!

Hoe je Kim kunt voorbereiden...
Je kunt haar goed uitleggen dat ze lekker gaat slapen, dat ze daarna weer wakker wordt en dat jij of Djees snel weer bij haar zijn. Dat het gaat gebeuren om de pijn van haar tandjes over te laten gaan. Dat de mensen die op de operatiekamer werken er heel raar uitzien. Ze hebben gekke kleren aan (blauw of groen) het lijken wel pyjama's en dragen mutsen. Soms hele gekke. Vraag haar eens om daar op te letten en dan na de operatie aan jou te vertellen hoe raar ze eruit zagen. Het kapje ruikt een beetje gek, naar stiften. Aan het einde zit een ballon, die mag ze proberen op te blazen. Zeg dit ook tegen Djeez, laat hem vragen naar de ballon, of als hij de ballon ziet wijs haar erop zodat het anesthesieteam weet dat daarover gesproken is. (Kijk Kim daar is de ballon die je straks mag opblazen). Ga niet tegen haar zeggen dat ze het niet eng mag vinden, maar zeg ook niet dat het eng is. Het is gek, anders.

Heb je daar wat aan?
Lekker douchen!
  maandag 12 oktober 2009 @ 20:04:20 #243
108648 cattie
lieve moeder
pi_73622214
Goed verhaal Sjak!

Wat kan Lotte al goed tekenen! Ive's werk is meer "abstract".

Karin, ik zou er zeker wat van zeggen. Heb ik ook gedaan toen Ive een paar keer vertelde dat hij door een meisje werd geduwd en geslagen. Toen ik Ive trouwens vroeg of ze wel sorry had gezegd, was zijn antwoord: Nee, Y kan niet praten.
  maandag 12 oktober 2009 @ 20:08:47 #244
267164 ik80lll
leer mij het zelf te doen
pi_73622433
dank voor de leuke reactie!
Wij staan ook verbaasd van de sprngen die ze momenteel weer maakt.

Heel duidelijk dat narcose verhaal, ik ga dat zo in mijn achterhoofd houden, het kan altijd nog van pas komen.
  maandag 12 oktober 2009 @ 20:22:55 #245
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_73623140
Jeetje Sjak, zoals jij het brengt klinkt het bijna leuk
Ik heb je tips opgeslagen maar hoop ze zelf nooit te hoeven gebruiken.

Ingrid, heel veel succes!

Wat kan Lotte goed knutselen zeg

Opa en oma zijn terug van vakantie en hebben een hoop kado's meegenomen, ook van de in het buitenland woonachtige familie. Hij is zo verwend Vooral de mondharmonica valt in de smaak, hij heeft er de halve middag op gespeeld.
Nog even dooroefenen en hij kan F. begeleiden tijdens haar concerten langs alle grote podia
  maandag 12 oktober 2009 @ 20:24:27 #246
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_73623227
Wat knap van Lotte
  maandag 12 oktober 2009 @ 20:29:34 #247
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_73623489
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 20:22 schreef Kersjes het volgende:
Jeetje Sjak, zoals jij het brengt klinkt het bijna leuk
Ik heb je tips opgeslagen maar hoop ze zelf nooit te hoeven gebruiken.

Nog even dooroefenen en hij kan F. begeleiden tijdens haar concerten langs alle grote podia
Devin en Floor on tour
pi_73624127
Sjak, heel duidelijke uitleg! Gaat vast goedkomen. Dank je!
  maandag 12 oktober 2009 @ 20:44:24 #249
593 sjak
Juffie Bloem
pi_73624196
Dat komt zeker goed, sterkte. En als je nog vragen hebt weet je me te vinden!
Lekker douchen!
  maandag 12 oktober 2009 @ 20:48:14 #250
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_73624398
Sjak wat een goed verhaal.
Ik heb zelf echt nog steeds trauma's van dat zwarte kapje, ik kan die beelden echt zo nog oproepen. En nog steeds kan ik geen spuitsneeuw ruiken (want dat ruikt naar een kapje) of citroenlimonade drinken (want dat kreeg ik altijd als ik uit narcose kwam en dan proefde je 'het kapje') er nog door.

Ben hier lang niet geweest! Maar Anna peutert volop. Elke dag is een feest emn elke dag moet ik weer zo vreselijk lachen om Anna d'r acties!
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  maandag 12 oktober 2009 @ 20:57:57 #251
593 sjak
Juffie Bloem
pi_73624987
Ik schrijf net nog naar Ingrid. Kinderen die onder narcose moeten willen graag zelf controle houden (volwassenen ook maar die kunnen zich toch makkelijker overgeven). Ze kunnen de dokters en zusters helpen. Dat geeft ze macht en dat is goed. Bijvoorbeeld door de ballon op te blazen, door zelf het kapje vast te houden, door te zeggen op welke vinger de knijper mag enzovoort.

Maar ja, ik had ooit een jochie van 4 op OK die zeer goed was voorbereid, en vlak voor het in slaap gaan zegt hij: Mama, eigenlijk he, eigenlijk vind ik het helemaal niet leuk. En dat vatte het voor mij allemaal samen. Want wat had hij gelijk, het is gewoon niet leuk hoe hard we onze best ook doen.
Lekker douchen!
pi_73625739
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 17:01 schreef ik80lll het volgende:
iemand vroeg alweer een tijd geleden om de tekeningen die lotte maakt:
[ afbeelding ]

ze kan ook prikken:
[ afbeelding ]

met dit als resultaat:
[ afbeelding ]
Wat goed die mannetjes!

Hier zijn het nog steeds auto's. Of zoals deze, specifieker, een monster-truck die op straat rijdt. Want zeg nooit zomaar auto tegen een sportwagen, jeep, oldtimer, pick-up,....
De onderkant van het blad dus, vanboven is geklieder om de verf eens uit te proberen denk ik...
pi_73634836
Knappe knutselaars hier!

Ingrid heel veel succes met Kim en haar narcose! Ik weet uit ervaring dat het erg veel indruk maakt dus het is zeker niet iets om licht mee om te gaan (maar dat doe je denk ik ook niet). Ik was vier jaar toen mijn neusamandelen geknipt moesten worden. Ik mocht kiezen of ik op de tafel of bij een verpleegster (denk ik, iemand in groen pak iig) op schoot wilde. Ik koos voor het laatste (ik was erachteraf van overtuigd dat ik de hele tijd bij haar op schoot had gezeten tijdens de ingreep ). Ik vond het niet echt eng, wel erg spannend. Ik weet nog hoe het kapje over mijn neus en mond ging en dat ik het vond stinken. Ik weet nog hoe misselijk ik was na het ontwaken en dat mijn zus toen naast me zat te spelen met een muziekdoosje. Ik kan me niet herinneren dat er geoefend is hiervoor, ik denk het niet. Wat ik hiermee wil zeggen is, dat zoiets je bijblijft en het dus maar beter zo prettig mogelijk kan gebeuren.
pi_73638182
Vanmiddag gaan we een rondleiding op de school waar Mikael waarschijnlijk heen gaat. Mikael is helemaal blij Kan je daar ook spelen en ook lezen en ook leren en en en en En daarna: Maar ik ga wel toch weer mee naar huis he?
Maar ik vind het wel spannend. Gister had Kevin al een infoboekje gekregen en die zat ik dus even door te lezen. Ze hebben 2 klassen van groep 0 t/m 2. De ene klas heeft 2 juffen en de andere 1. Is het raar dat ik aangeef dat ik wil dat Mikael gewoon 1 juf heeft dus dat hij in die klas geplaatst kan worden?

En die tekeningen Dat kan Mikael ook echt nog niet. Die zet 3 krassen en is dan klaar. Vind ie helemaal niks aan
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_73638940
Zal ik dan Meike's kabouter Lui tekening ook maar es plempen dan:

pi_73645303
Wat een mooie tekeningen en geknutsel. Hier blijft het nog bij gekras. Al dan niet gericht op iets op het papier

Hoe gaat het met Pepijn?

Chris is vandaag wel bijna beter. De koorts is weg (nu 36,7 gisterochtend nog 39,3), hij eet genoeg, alleen nog een kort lontje..
Vanochtend naar de tandarts geweest. Maar Chris weigerde zijn mond open te doen. Dus dan volgende keer maar kijken..
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 14:10:03 #257
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_73646927
MeNicole, ik denk niet dat het raar is om te vragen hoor. Volgens mij kan je best je voorkeur voor een bepaalde klas aangeven. Of er altijd rekening mee gehouden kan worden is natuurlijk een tweede

Chris, volgende keer beter!

Devin is vanmorgen weer eens naar het CB geweest. Hij is nu 2 jaar en 4 maanden oud, weegt bijna 13 kilo en is 93,5 cm lang. Hij werkte goed mee met alle testjes behalve met het aanwijzen van lichaamsdelen van de pop. Hij vond het maar raar en keek helemaal zo:
Ik had Toby vast en vroeg of hij dan misschien wist waar zijn voetjes waren. En dat werkte, hij wist al Toby's lichaamsdelen foutloos aan te wijzen!
pi_73647193
Oh Kersjes, dat is wel fijn, een meewerkende peuter!
Die van mij gaat echt in de ik-ken-jou-niet-dus-ik-praat-ook-niet-met-je stand.
Waardoor je een leuk dossier krijgt: "wil niet met de bal gooien"
Fijn dat Devin goed meewerkte.
Was het een verlaat bezoekje dan? Meike is toen ze net 2 was geweest voor het laatst geweest.
O ja en vorige week is ze meegeweest toen Lars naar het cb moest. Erg gezellig, een peuter die steeds door je heen tettert als je met de arts praat....

Fijn dat Chris weer beter is. Jammer dat hij niet wilde meewerken met het tandartsbezoekje, maar wel fijn dat ze daar makkelijk in zijn. Meike vindt het 1 groot feest bij de tandarts (nog wel)

Goh en de tweeling maakt er toch altijd wel een feest van he KP?
Het lijkt me aan de ene kant zwaar hoor, een tweeling, maar aan de andere kant, je ligt volgens mij de helft van de dag in een deuk.
pi_73647646
Nicole, ik zou het ook gewoon vragen. Zeker als je denkt dat Mikael het beter doet met 1 juf..

Devin goedgekeurd, met hulp van kleine broer
Hij is best lang voor zijn gewicht zeker?
of is de mijne stevig
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 14:36:22 #260
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_73647700
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 14:17 schreef XXXKarinXXX het volgende:

Goh en de tweeling maakt er toch altijd wel een feest van he KP?
Het lijkt me aan de ene kant zwaar hoor, een tweeling, maar aan de andere kant, je ligt volgens mij de helft van de dag in een deuk.
het is enorm genieten,inderdaad!
Iedere dag is bijzonder en gelachen wordt er veel !
pi_73647826
Devin, bij Toby aanwijzen is natuurlijk ook veel leuker.
Mirte wees het wel aan bij de pop en vertelde ook nog even wat ze nog meer wist en wat de arts niet vroeg . Ze wilde geen blokjes stapelen, maar dat was geen punt.
"Ze heeft zeker wel een eigen willetje he...?!" kreeg ik te horen .

En ze slaapt .

Vanaf welke leeftijd "moeten" ze naar de tandarts?
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 14:41:22 #262
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_73647859
Karin, we hadden een brief gehad met een afspraak voor begin september.Toen was Toby net geboren, kwam niet zo lekker uit dus. De eerstvolgende mogelijkheid op dagen dat Devin niet naar de psz gaat was dit.
En is Meike altijd zo bij vreemden, of alleen als ze iets van d'r willen?

Wij moeten binnenkort ook maar eens de tandarts gaan proberen. Ben benieuwd hoe dat zal gaan bij opa in de stoel... Zal hij meewerken omdat het zijn lieve opa is waar hij zo dol op is? Of gaat hij juist muiten omdat hij weet dat hij alles van hem gedaan krijgt als hij wil? Vreemde ogen dwingen wel namelijk. Nou ja, we zien wel.
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 14:43:08 #263
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_73647917
DF, Devin is best wel een latje
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 14:45:10 #264
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_73647976
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 14:40 schreef Nijna het volgende:

En ze slaapt .
Hoera !
pi_73648120
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 14:41 schreef Kersjes het volgende:
Karin, we hadden een brief gehad met een afspraak voor begin september.Toen was Toby net geboren, kwam niet zo lekker uit dus. De eerstvolgende mogelijkheid op dagen dat Devin niet naar de psz gaat was dit.
En is Meike altijd zo bij vreemden, of alleen als ze iets van d'r willen?

Wij moeten binnenkort ook maar eens de tandarts gaan proberen. Ben benieuwd hoe dat zal gaan bij opa in de stoel... Zal hij meewerken omdat het zijn lieve opa is waar hij zo dol op is? Of gaat hij juist muiten omdat hij weet dat hij alles van hem gedaan krijgt als hij wil? Vreemde ogen dwingen wel namelijk. Nou ja, we zien wel.
Dus als ik het goed begrijp is opa de tandarts? Dat is ideaal zeg!

Nijna, Meike is nu voor de 2e keer echt meegeweest, en dat ze ook in de stoel ging.
Dus vanaf 2 jaar hier.
Daarvoor was ze ook al wel meegeweest, maar mocht ze nog niet in de stoel van de tandarts. (ws omdat hij er toch nog geen poen voor kreeg, en tijd=geld enzo)

Kersjes, Meike is niet zo vrij bij vreemde mensen.
Als het maar vanuit haar komt wil ze best wel met andere mensen kletsen en dingen doen, maar ze moeten haar niet ineens rechtsstreeks benaderen, dan klapt ze dicht.
Al moet ik zeggen dat het wel beter gaan nu ze naar de psz gaat.
pi_73648197
Nijna, het doorsnee advies is om ze vanaf 2 jaar mee te nemen naar de tandarts. De 1e keer (keren) is in de mond kijken soms al een hele stap. Maar dan wennen ze alvast aan de omgeving en zien ze bij papa/mama wat er gebeurd.
pi_73648330
Meike gaat overigens bij de tandarts bij mij op schoot, niet alleen in de stoel
pi_73649180
We zijn wezen kijken bij de school waar Mikael nu zeker weten straks heen gaat Tis zo'n leuke school. ivm de boekenweek was elke klas iets aan het koken. En het rook er zo lekker door, we kregen er honger van Mikael kreeg nog een leuk boek ook door de boekenweek. De leraren die daar rondlopen zijn veel van mijn oude basisschool of van de SPW opleiding nog.
Hij krijgt straks gewoon 1 juf. We konden dat gewoon aangeven. Gaat ook vooral gewoon om het eerste jaar. Daarna maakt het niet zoveel uit!!
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 15:37:52 #269
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_73649629
Stomme gedachte van mij wellicht, maar hij heeft op de pSZ toch ook niet maar 1 juf?
wat maakt dat ene jaartje nu uit dat die dan perse 1 juf moet, en daarna maakt het weer niet uit
pi_73649748
Ik zie op het KDV echt elke week nieuwe stagaires of invalsters, dus dat zou ook één van mijn minste zorgen zijn idd. . (Wat niet wegneemt dat het fijn kan zijn).

Verder hebben wij echt een droompeuter nu lijkt het. Luisteren, eten, slapen, het gaat gewoon allemaal. . *afklopt* Ze is echt heel erg ondeugend op een leuke manier, weet prima op tijd te stoppen met stout doen en wil ook steeds vaker ff kroelen (of uitrusten zoals ze zelf zegt, kruipt ze lekker op schoot tegen je aan ). Het bewijst maar weer eens dat alles een fase is, want ze vindt zelfs alles opeens lekker (of: "heeeeeeeluk!").
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_73649955
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 15:37 schreef _evenstar_ het volgende:
Stomme gedachte van mij wellicht, maar hij heeft op de pSZ toch ook niet maar 1 juf?
wat maakt dat ene jaartje nu uit dat die dan perse 1 juf moet, en daarna maakt het weer niet uit
Nee daar heeft ie er 2 maar die zijn er altijd elke keer als hij er is.
Wij vinden het voor hem gewoon beter om het eerste jaar op school ook niet nog eens te moeten wisselen van juf aangezien ie in zijn thuis situatie ook al om de paar dagen moet wisselen. Nu gaat dat allemaal wel goed maar we zijn gewoon bang dat als de school erbij komt dat het teveel word. Als ie eenmaal gewend is aan het naar school gaan dan word het voor hem gewoon makkelijker denken we.
pi_73651094
fijn dat het goed voelt, nicole!
pi_73651239
Mirte sliep en Iris heeft liggen spoken.... ik zweer je dat ze nu al samenspannen...

Tandarts: ik ga nog naar mijn oude tandarts, lief heeft er 1 hier in de woonplaats. Weet niet zo goed waar ik met Mirte heen zal gaan, zit zelf te denken of ik over zal stappen naar die hier, maar ben ook wel erg gehecht aan mn oude tandarts... Ze mag in elk geval mee naar mn afspraak in december...
pi_73672870
Nicole, fijn dat ze mikeal op die groep met 1 juf kunnen zetten. Ik hoor ook steeds meer dat scholen de duobanen proberen te vermijden, en toch 1 leerkracht per groep te krijgen.

Chris is weer naar het KDV. Nog iets verhoging, maar hij leek net zo vrolijk als gisteren. En dan kan hij daar ook wel spelen. En het afscheid ging weer eens lekker. Ik kon hem zo in het lokaal neerzetten, zonder dat hij ging brullen. Vanuit de auto zag ik dat hij met een klein groepje lekker aan het spelen was.
pi_73673292
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 09:49 schreef Deepfreeze het volgende:
Nicole, fijn dat ze mikeal op die groep met 1 juf kunnen zetten. Ik hoor ook steeds meer dat scholen de duobanen proberen te vermijden, en toch 1 leerkracht per groep te krijgen.
Ja dat proberen ze op deze school ook. Maar dan alleen in de kleuterklassen. Omdat naar school gaan voor die kleintjes al een hele verandering is is het vaak fijner als ze 1 juf hebben.
  woensdag 14 oktober 2009 @ 13:20:57 #276
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_73679216
Even een hoera !!!

Dame 1 in campingbed op logeerkamer, dame 2 in eigen bed...
Het is al 10 minuten STIL !!!

HEERLIJK
pi_73680163
Jeej kp Geniet ervan
Hier wordt alleen nog een middagdut gedaan in geval van nood en dat is heel weinig. Maar het is nu wel weer makkelijker met het halen/brengen van de oudste van/naar school en naar de winkels, hond uitlaten enzo
pi_73680926
KP olé olé
  woensdag 14 oktober 2009 @ 14:30:29 #279
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_73681273
pi_73683578
Fijn KP!
  woensdag 14 oktober 2009 @ 15:45:05 #281
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_73683692
En nu weer wakker en op het potje geplast !
pi_73685580
We moeten ons morgen om 7.45 melden bij de opname. Ze is dan rond 9.15 aan de beurt als alles volgens schema gaat.
Met de tips van Sjak hebben we haar voorbereid. Ze weet nu ongeveer hoe het zal gaan. Morgen kan als het goed is de pedagogisch medewerker nog wat uitleggen/laten zien.
Ze had net weer veel last en zei al dat de tandjes dokter gaat helpen morgen in een gek pak en muts op.
pi_73687113
Ingrid, veel succes voor morgen!

Fijn K_P, 2 van die lieve meiden
  woensdag 14 oktober 2009 @ 20:20:04 #284
593 sjak
Juffie Bloem
pi_73692320
Sterkte morgen Ingrid!
Lekker douchen!
  woensdag 14 oktober 2009 @ 20:24:23 #285
24188 Belana
kloon van belana
pi_73692502
KP dat klinkt goed

Ingrid, succes morgen
stormy waters...
sailin'
pi_73692538
Fijn K_P! Is het de eerste keer dat je ze uit elkaar haalt?

Ingrid, sterkte morgen met de operatie van Kim! Hopen dat het allemaal gaat meevallen!
Hoe lang duurt de ingreep?
pi_73693290
Heel veel succes voor Kim en voor jullie ook Ingrid!
  Jubileum moderator woensdag 14 oktober 2009 @ 20:50:26 #288
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_73693506
Veel succes morgen Ingrid

Hielden ze elkaar wakker KP?
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  woensdag 14 oktober 2009 @ 20:57:21 #289
108648 cattie
lieve moeder
pi_73693756
Succes Ingrid!

Vandaag waren we in artis met Ive en Fee. Ive vertelde de hele tijd wat hij wilde zien en al gezien had enzo. Zo leuk! We zagen ook een luipaardhaai, dat had hij niet helemaal goed verstaan, want later zei hij dat hij een nijlpaardhaai had gezien. Zo schattig ook.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 06:32:49 #290
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_73703376
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 20:25 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Fijn K_P! Is het de eerste keer dat je ze uit elkaar haalt?
Ja, alhoewel Floor op de creche ook wel eens van de slaapzaal gehaald wordt en dan ff apart gelegd wordt, zodat ze wel even tot rust kan komen (en de rest vd kinderen ook)
Floor heeft niet echt behoefte aan slaap, maar moet wel even een uurtje rustig liggen, dan blijft ze de rest vd dag gezellig.

Ze waren er wel erg van onder de indruk. Pien werd als eerst wakker en vroeg meteen naar Floor. We zijn naar de logeerkamer gelopen en ze sprong bijna bovenop haar slapende zus! Zo gelukkig en blij om elkaar te zien. Erg aandoenlijk om te zien

Succes vandaag, Ingrid!
pi_73703423
Dankj jullie wel!

Wij zijn aangekleed en ik heb al 2 broodjes op. Werd duizelig wakker, erg vreemd. Misschien is mn lichaam in de war van vroeg opstaan. 6.00 al.

Nu gaan we Kim wakker maken en aankleden en dan Tyler afzetten. Vergeten te vragen hoe lang de ingreep duurt, vast niet lang. En hoe lang ze daarna moet blijven geen idee. Vragen we straks wel. Heb voor in het ziekenhuis in dora boekje en kinderboekenweek boek koekjes oid gekocht.
We hadden eerst een prinsessenboek met liedjes, maar is wel erg lawaaierig, krijgt xze morgen ofzo thuis wel.
pi_73703950
Ingrid, succes vandaag!

Ive, wat knap! En al die dierennamen zijn ook best lastig soms

Zusjes

Wij gaan vandaag zulke leuke dingen doen
Straks langs de kjinderboerderij, hij vraagt er al zeker een week om, en vanmiddag gaan we even kijken bij de kermis hier. Stelt weinig voor altijd, maar een paar attracties op een ongezellig plein in het centrum, maar ze zullen vast wel een draaimolen hebben
Hij heeft het nu nog over zijn rondje in de draaimolen van afgelopen zomer, wil ook steeds weer de foto's en het filmpje ervan zien op de computer. En elke keer als je mij dan hoort roepen "Kun je ook zwaaien Devin?" dan zwaait hij als een bezetene naar het scherm
  donderdag 15 oktober 2009 @ 09:34:28 #293
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_73704861
Ingrid, succes vandaag met Kim.

Mahre krijgt straks een vriendje van het KDV te spelen, ze heeft er zin in...

En net op het consultatie bureau ging het erg goed... *not*, onderweg erheen lekker babbelen, in de wachtkamer lekker babbelen. Komen we in de spreek kamer... is ze stil en heeft de hele tijd niets gezegd...
Goed, ze mocht de plaatjes ook in het boekje aanwijzen en dat ging gelukkig goed, alleen met rechts de onderste rij niet. En we waren klaar en komen weer in de wachtkamer, gelijk weer babbelen...
Over 5 maanden de laatste keer naar CB en dan zijn we er klaar mee...
"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
  donderdag 15 oktober 2009 @ 12:13:39 #294
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_73709221
Ingrid, heel veel succes en sterkte vandaag!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_73712136
Hihi, is grappig toch Tazz.

Ben je al terug Ingrid? Hoe ging het?

Wat een leuke meiden heb je toch KP.

Vanmiddag komt mevrouws beste vriendinnetje spelen. Daarna ga ik pannenkoeken bakken. En ik ben alleen thuis. Ik heb aangeboden ze allebei meteen onder de douche te zetten, ervaringen met stroophaar kennende, dus ik ben tot middernacht aan het boenen als het mee zit. Ben benieuwd hoe het gaat. Ze vindt het echt prachtig dat ze weer met d'r vriendin mag spelen. Echt Jut en Jul samen. Allebei druk en grappig en hyperenthousiast.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  donderdag 15 oktober 2009 @ 14:12:27 #296
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_73713232
Ook benieuwd is hoe het met Kim is.

En Yppy gezellig
pi_73713456
Hopelijk is kim inmiddels van haar tandjespijn af!

Yppy, succes met poetsen
Wel gezellig voor jullie meiden Yppy en Tazz!

Hoe was de kinderboerderij Kersjes?

Hier is volgende week ook kermis, misschien ga ik daar nog langs met Chris. Lekker in de draaimolen.
Vanochtend weer kruipgroep gehad. En het lijkt echt alsof de ergste mama-plak-fase voorbij is. Mag ook wel na een half jaar elke donderdagochtend bij mij op schoot wonen
pi_73714052
Leuk YPPY, een echt vriendinnetje! Grappig.
Dat is hier echt nog niet aan de orde, Meike speelt wel naast een ander maar nog niet met.

Gister kwam ze trouwens weer uit de psz met het verhaal dat hetzelfde kindje nu aan haar haren had getrokken....pfff, ik had net sochtends tegen de juf gezegd of ze erop wilden letten. Dat kind is ook gewoon een pestkop, ik zag gister toen ik binnenkwam ook al dat ze een ander kindje aan het plagen was. Ik zeg steeds tegen Meike dat ze het maar tegen de juf moet zeggen als dat kindje haar plaagt. Maar mijn vriend is inmiddels op het ram-maar-terug punt beland...maar dat is ook geen oplossing natuurlijk.

Fijn joh Deepfreeze, dat hij wat van je loskomt. is voor jezelf ook een stuk leuker zo.

Was ook wel benieuwd naar Kim....
pi_73714596
Nou, het is gelukt. Maar de weg ernaartoe was best zwaar.
In het ziekenhuis praatjes genoeg, koffertje erbij met kapje etc. Kim wist heel wat te vertellen over wat er ging gebeuren. Na een tijdje zetpil en een spuitje met iets wat met een "d" begint. Alleen wilde ze dat niet en kotste het grootste deel eruit.
Eventjes wachten en toen aan de beurt. Ik moest haar tillen, ze wilde niet in bed. Prima. Toen waren we er. Djeez moest mee van Kim. Hij trok het pak ed aan. Kim werd wild. Ik wil niet, kom we gaan naar huis, etc. Schoppen, slaan, gillen, in mij klimmen. Toen toch mee met Djeez en co. Ik moest buiten wachten. Ik hoorde haar op de gang zelfs nog schreeuwen. Op een gegeven moment werd ik erbij geroepen. Ik kreeg een jas, muts en dingen over de schoenen aan. Het duurde even, maar ik kreeg haar kalm. Ik ging mee naar binnen voor de narcose. Samen rijden in het bed. Kim op de tafel en ik ernaast staan. Ze lieten de ballon zien en het kapje. Kim werd weer nerveus. Snel het kapje erbij en tegen Kim praten ze mocht de ballon opblazen. Wilde ze niet. Met veel praten afleiden, handje vast en rugje aaien viel ze in slaap. Gelukkig zag het er niet heel eng uit. Dus wel rustig de narcose in gegaan. Na een klein half uurtje werden we geroepen. Ik ging weer heen en ze was aardig helder. Terug naar beneden werd ze al huileriger. Ze heeft zo'n 2 uur bij mij op schoot gezeten en veel gehuild. Erg zielig. Ze wilde niks drinken, ook geen waterijsje. Op een gegeven moment nam een verpleegkundige het over. Wij gingen op de gang wachten. Toen lukt het eindelijk. Ze had nog wat slijm en bloed opgehoest en toen een pakje drinken leeg gedronken. Gelukkig maar! Nu mochten we naar huis. En toen we weg mochten kreeg ze ineens praatjes voor 10. Ze leefde helemaal op. Bij opa en oma Tyler de fles gegeven, Kim beetje gespeeld, af en toe wat pijn en 1,5 pakje leeggedronken. We moeten in de gaten houden dat ze goed drinkt en geen koorts krijgt.
Ze slaapt nu.
Ik vond het gedeelte voor en na de narcose wel heftig. Maar het is gelukt, er zijn wel 2 kiezen getrokken.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 15:02:05 #300
108648 cattie
lieve moeder
pi_73715122
Heftig hoor Ingrid.
Hopelijk heeft ze nu nergens meer last van.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 16:32:30 #301
144006 chacama
Ondernemend!
pi_73718461
Wat goed van Kim! En uiteraard een voor hoe het ondanks het huilen zo goed is gegaan. Super! Hopelijk snel pijnvrij.

En spelende vriendjes en vriendinnetjes

Nog een beterschapswens voor de zieken.

Hier gaat het allemaal zijn gangetje. Ze is helaas snotverkouden, maar doet het - met uitzondering van slapen - ontzettend lekker. Ze is lief, ontdeugend, een spookje, een boef en vooral een grote kwebbelkont.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')