abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73612120
Karin, ik zou het denk ik wel aangeven dat je het vervelend vindt dat ze nu al 3 keer door hetzelfde kindje is toegetakeld. Misschien kunnen ze het dan wat beter in de gaten houden (al kan je als peuterjuf niet alles voorkomen, je hebt niet overal ogen zitten ).
Ik zou je geen erge zeurmoeder vinden.

Zijn er meer peuters die ineens bedenken dat ze niet meer hoeven te slapen tussen de middag...? Ze heeft net 2 uur lang haar kamer overhoop gehaald, ik hoopte dat ze in slaap zou vallen, maar niet dus...
Fake it till you make it...
pi_73612170
Ik vind dat je er best iets van kan zeggen hoor als het steeds door hetzelfde kindje gedaan wordt.

En Ingrid misschien kan je online iets vinden, bv op youtube, om samen als voorbereiding te kijken? Of een boekje zoals Nijntje in het ziekenhuis van de bieb halen?
  maandag 12 oktober 2009 @ 15:31:10 #228
144006 chacama
Ondernemend!
pi_73612369
Alle jarigen nog gefeliciteerd.

Ingrid, inderdaad proberen te oefenen. Desnoods met een stofkapje. En wel fijn om te lezen dat het weer wat gezelliger is bij jullie.

En uiteraard beterschap voor alle zieken.

Nijna. Mijn peutertje vind dat ze thuis en ook niet meer hoeft te slapen 's middags of inderdaad eerst d'r kamer verbouwd, 10x mama moet roepen voordat ze uiteindelijk uitgeput om kwart over 2 in slaap valt om dan door mij weer om 3 uur wakker gemaakt te worden. Bij de oppas en op het kdv heeft ze daar overigens geen last van....
pi_73612488
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 15:22 schreef Nijna het volgende:
Karin, ik zou het denk ik wel aangeven dat je het vervelend vindt dat ze nu al 3 keer door hetzelfde kindje is toegetakeld. Misschien kunnen ze het dan wat beter in de gaten houden (al kan je als peuterjuf niet alles voorkomen, je hebt niet overal ogen zitten ).
Ik zou je geen erge zeurmoeder vinden.

Zijn er meer peuters die ineens bedenken dat ze niet meer hoeven te slapen tussen de middag...? Ze heeft net 2 uur lang haar kamer overhoop gehaald, ik hoopte dat ze in slaap zou vallen, maar niet dus...
Meike heeft ook een uur lang Hoera lopen zingen voor ze ging slapen (er was een kindje jarig op school)
valt vervolgens in slaap, en als ik haar straks wakker maak wil ze er niet uit. standaard actie tegenwoordig.

Ik geef het woe. wel ff aan op de psz, al begrijp ik ook dat ze niet overal voor kunnen zijn. Maar dan zijn ze er wel even alert op. Juf gaf in een eerder gesprekje al een keer aan dat dat kindje nogal een handenbindertje is.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_73614523
Nou, ik heb eindelijk wat duidelijkheid. (tig keer doorverbonden) Het is standaard dat er mits er tijd is, een gesprek komt met de pedagogisch medewerker. Die kan van alles uitleggen en heeft er een speciaal koffertje met spullen voor. Normaal moet je 2 uur van tevoren aanwezig zijn en is er dus voldoende tijd.
pi_73614618
Ach, pepijn ook al ziek.. Beterschap!!

Ingrid, ik zou ook oefenen, misschien een boekje van de bieb, of een flimpje/foto's op internet. En gewoon vertellen en misschien voorspelen met een pop?

Karin, ik zou er ook iets van zeggen. Zeker als het al de 3e keer is. Al is het voor dat kindje misschien ook maar een fase, dat is nog geen reden om het maar "toe te staan".

Chris kon gisteren en vandaag ook moelijk de middagslaap vatten. En ook max 1,5 geslapen tegenover 2,5 uur normaal. Maar hij doet ook weinig (bankhangen/met de trein spelen). Dus dan is het weer niet zo gek.
Morgen eigenlijk naar de tandarts met Chris. Dus hopelijk gaat dat lukken...
  maandag 12 oktober 2009 @ 17:01:50 #232
267164 ik80lll
leer mij het zelf te doen
pi_73615569
iemand vroeg alweer een tijd geleden om de tekeningen die lotte maakt:

ze kan ook prikken:

met dit als resultaat:
  maandag 12 oktober 2009 @ 17:04:25 #233
11682 Moonah
Jolie femme
pi_73615656
Oooh, wat knap! En wat leuk! Echt een supertekening!
En jeetje, dat ze ook al zo goed kan prikken...!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_73615765
Leuk zeg Ik80, en dat prikken joh! Knap!
Meike kan ook al zo leuk tekenen, echte poppetjes met wangen enzo haha
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_73615865
Oh wat knap zeg! Linde is helemaal nog niet zo van het tekenen. Inkleuren gaat wel steeds beter en netter, maar zelf iets tekenen doet ze nog niet. Ze kan wel heeeel mooi krassen trouwens
pi_73615929
Wat knap zeg!
pi_73615960
Wat knap zeg!! Daar kan Amber nog wat van leren. Die kan alleen maar kalken en krassen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 12 oktober 2009 @ 17:17:30 #238
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_73616058
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 15:22 schreef Nijna het volgende:

Check, slapen is voor sukkels, denkt Floor.
Pien wil wel graag slapen, maar dat lukt niet als je zus continu auditie doet voor de X-factor!
pi_73620316
KP, dat lijkt me helemaal lastig, wil de een wel slapen en de ander niet... (maar Floor zien we dus over een aantal jaar bij X-factor?! ).
Fake it till you make it...
  maandag 12 oktober 2009 @ 19:26:17 #240
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_73620481
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 19:23 schreef Nijna het volgende:
KP, dat lijkt me helemaal lastig, wil de een wel slapen en de ander niet... (maar Floor zien we dus over een aantal jaar bij X-factor?! ).
Meestal slaapt Pien gewoon door de audities heen, maar als dat niet het geval is, dan haal ik onze X-factor eruit. Over het algemeen heeft ze dan een 45 min. "gelegen" en dat is voor haar genoeg.

Vandaag waren we op pad en waren ze vanaf 17.00 alleen maar aan het bijten, huilen, vallen en duwen.
Ze slapen nu al bijna een uur.
Volledig gesloopt.
  maandag 12 oktober 2009 @ 19:32:35 #241
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_73620753
Nu we het toch ovder de x-factor hebben...

De meiden slapen graag in een slaapzak. Nu heb ik nog slaapzakken tot 110 cm. Ik kan natuurlijk een stuk stof ofzoiets eronderaan vastmaken, maar kan je dat ook gewoon ergens kopen? Het is nu nog niet te klein, maar sommigen wel smal,...anyway....
Iemand een idee?
  maandag 12 oktober 2009 @ 19:56:58 #242
593 sjak
Juffie Bloem
pi_73621867
Ipv PM reageer ik hier even op onze "barbaarse"praktijken

in de meeste ziekenhuizen worden kinderen voorbereid door een pedagogisch medewerker op een operatie, voornamelijk op de narcose want dat is het engst. Als kinderen op de operatiekamer komen, vaak samen met moeder of vader en de pedagogisch medewerker dan zijn er een aantal scenario's mogelijk.

Sommige anesthesisten willen dat het kindje op de operatietafel ligt. Dat is voor het kindje niet fijn maar wel veilig. Ze krijgen dan een knijpertje op de vinger en de kap gaat op het gezicht. Het spul wat gebruikt wordt werkt echt supersnel. Meestal slaapt een kind binnen 10 seconden.
Bij andere anesthesisten mogen de ouders het kindje op schoot houden, dit is voor ons wat onhandiger maar als je dat graag wilt dan kan dat. Dan komt er iemand achter en voor de papa of mama staan en helpt het kindje vast te houden en op de operatietafel te tillen als het slaapt. Zodra het kapje erop gaat is het hetzelfde verhaal als hierboven.

Het spul wat we tegenwoordig gebruiken is anders dan vroeger, het werkt sneller en stinkt minder. De kapjes die we in de meeste ziekenhuizen gebruiken zijn ook niet meer zwart maar doorzichtig met verschillende kleurtjes en soms ook lekkere geuren. Dit scheelt al veel ongemak.

Meestal lukt het om een kind rustig in slaap te krijgen. Maar soms komen ze al over hun toeren binnen. Dan kunnen we echt heel hard proberen om het kind rustig te krijgen maar heel eerlijk gezegd lukt dat eigenlijk nooit! Dan hebben we twee opties, het kind helemaal gek laten worden of weg te sturen. Of toch (dan maar met een beetje dwang) de kap erop en snel in slaap brengen. Persoonlijk heb ik een voorkeur voor de tweede methode. Het is hoe dan ook een onprettige situatie. Een klein voordeel is bij huilende kinderen dat ze NOG sneller in slaap vallen omdat ze dieper ademhalen

Wat goed is om te weten dat de meeste kinderen vlak voor ze in een diepe slaap vallen heel erg kunnen gaan bewegen. Dat weten ze zelf niet. Het is raar om te zien maar het is een fase die iedereen die onder narcose gaat doorgaat om in de diepe slaap te komen. Het kan geen kwaad!

Hoe je Kim kunt voorbereiden...
Je kunt haar goed uitleggen dat ze lekker gaat slapen, dat ze daarna weer wakker wordt en dat jij of Djees snel weer bij haar zijn. Dat het gaat gebeuren om de pijn van haar tandjes over te laten gaan. Dat de mensen die op de operatiekamer werken er heel raar uitzien. Ze hebben gekke kleren aan (blauw of groen) het lijken wel pyjama's en dragen mutsen. Soms hele gekke. Vraag haar eens om daar op te letten en dan na de operatie aan jou te vertellen hoe raar ze eruit zagen. Het kapje ruikt een beetje gek, naar stiften. Aan het einde zit een ballon, die mag ze proberen op te blazen. Zeg dit ook tegen Djeez, laat hem vragen naar de ballon, of als hij de ballon ziet wijs haar erop zodat het anesthesieteam weet dat daarover gesproken is. (Kijk Kim daar is de ballon die je straks mag opblazen). Ga niet tegen haar zeggen dat ze het niet eng mag vinden, maar zeg ook niet dat het eng is. Het is gek, anders.

Heb je daar wat aan?
Lekker douchen!
  maandag 12 oktober 2009 @ 20:04:20 #243
108648 cattie
lieve moeder
pi_73622214
Goed verhaal Sjak!

Wat kan Lotte al goed tekenen! Ive's werk is meer "abstract".

Karin, ik zou er zeker wat van zeggen. Heb ik ook gedaan toen Ive een paar keer vertelde dat hij door een meisje werd geduwd en geslagen. Toen ik Ive trouwens vroeg of ze wel sorry had gezegd, was zijn antwoord: Nee, Y kan niet praten.
  maandag 12 oktober 2009 @ 20:08:47 #244
267164 ik80lll
leer mij het zelf te doen
pi_73622433
dank voor de leuke reactie!
Wij staan ook verbaasd van de sprngen die ze momenteel weer maakt.

Heel duidelijk dat narcose verhaal, ik ga dat zo in mijn achterhoofd houden, het kan altijd nog van pas komen.
  maandag 12 oktober 2009 @ 20:22:55 #245
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_73623140
Jeetje Sjak, zoals jij het brengt klinkt het bijna leuk
Ik heb je tips opgeslagen maar hoop ze zelf nooit te hoeven gebruiken.

Ingrid, heel veel succes!

Wat kan Lotte goed knutselen zeg

Opa en oma zijn terug van vakantie en hebben een hoop kado's meegenomen, ook van de in het buitenland woonachtige familie. Hij is zo verwend Vooral de mondharmonica valt in de smaak, hij heeft er de halve middag op gespeeld.
Nog even dooroefenen en hij kan F. begeleiden tijdens haar concerten langs alle grote podia
.... met gevoel voor drama....
  maandag 12 oktober 2009 @ 20:24:27 #246
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_73623227
Wat knap van Lotte
Engaging Infinite Improbability Drive..
  maandag 12 oktober 2009 @ 20:29:34 #247
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_73623489
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 20:22 schreef Kersjes het volgende:
Jeetje Sjak, zoals jij het brengt klinkt het bijna leuk
Ik heb je tips opgeslagen maar hoop ze zelf nooit te hoeven gebruiken.

Nog even dooroefenen en hij kan F. begeleiden tijdens haar concerten langs alle grote podia
Devin en Floor on tour
pi_73624127
Sjak, heel duidelijke uitleg! Gaat vast goedkomen. Dank je!
  maandag 12 oktober 2009 @ 20:44:24 #249
593 sjak
Juffie Bloem
pi_73624196
Dat komt zeker goed, sterkte. En als je nog vragen hebt weet je me te vinden!
Lekker douchen!
  maandag 12 oktober 2009 @ 20:48:14 #250
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_73624398
Sjak wat een goed verhaal.
Ik heb zelf echt nog steeds trauma's van dat zwarte kapje, ik kan die beelden echt zo nog oproepen. En nog steeds kan ik geen spuitsneeuw ruiken (want dat ruikt naar een kapje) of citroenlimonade drinken (want dat kreeg ik altijd als ik uit narcose kwam en dan proefde je 'het kapje') er nog door.

Ben hier lang niet geweest! Maar Anna peutert volop. Elke dag is een feest emn elke dag moet ik weer zo vreselijk lachen om Anna d'r acties!
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')