abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73718638
Het vorige deel: Het peutertopic (2 tot 4 jaar) deel 39!!

De peuters:

11 november 2005: Emma Salome, docher van Suzanna
6 december 2005: Kim Jessie, dochter van Ingrid19 en Djeez
27 december 2005: Merlijn, zoon van Randa_v en Magneet
*** 30 december 2005: Arwen, dochter van _evenstar_
04 januari 2006: Ingmar, zoon van Vliegenvanger
12 januari 2006: Aron Marick, zoon van Renegate
17 februari 2006: Max, zoon van pinquit
9 mei 2006: Merlijn Jean Joseph, zoon van Icicle
20 mei 2006: Mahre Junah, dochter van Lenaatje en Tazz
3 juni 2006: Finn, zoon van JoJogirl
20 juni 2006: Sarah, dochter van CrazyMoon
20 juni 2006: Cas Anthony, zoon van Dutchie
22 juni 2006: Damiën, zoon van Vamperotica
23 juni 2006: Iris, dochter van LadyS
30 juni 2006: Daniel, zoon van nanalune en jojoja
30 juni 2006: Lucie Catharina Elisabeth, dochter van Macka66
5 juli 2006: Ive Lucas Tone, zoon van cattie
8 juli 2006: Kendahl Ro, zoon van Paradijsvogeltje
***18 juli 2006: Jetske Julia, dochter van Sjak en Schanulleke ***
09 augustus 2006: Ronja Megan Camille, dochter van owlet
14 augustus 2006: Romme Harmjan, zoon van kozakken
*** 19 augustus 2006: Anna, dochter van Yppy en Jarno ***
02 september 2006: S, zoon van Sugar
01 oktober 2006: Lis Mae, dochter van snoopy
02 oktober 2006: S-man, zoon van PM-girl
10 oktober 2006: Thies, zoon van Moonah
15 oktober 2006, Fons, zoon van Bass-Miss
01 november 2006: Kyllian Robin Jayden, zoon van Meimeltje en morpheus_at_work
02 november 2006: B-man, zoon van RockabeIIa
07 november 2006: Lotte, dochter van ik80
16 november 2006: Maud Janne Jacqueline, dochter van chacama
24 november 2006: Nune, dochter van Mwanatabu
26 november 2006: Giovanna, dochter van Chantal20
16 december 2006: Jenna, dochter van Stiekumerd
16 december 2006: Juliette, dochter van poemojn
25 december 2006: Julia Rebecca, dochter van Suzanna
30 december 2006: Renske, dochter van Popples en Prowl
*** 5 januari 2007: Tijn Willem, zoon van E.T. en Swetsenegger***
17 januari 2007: Dana, dochter van Nikky
25 januari 2007: Jesper, zoon van Miffy1984
28 januari 2007: Jay Dean, zoon van Vivi
30 januari 2007: Quinten Mitchell, zoon van Beefcake en Shaolin
03 februari 2007: Milo Merlijn, zoon van Slaapmeisje en Klaasvaker
***21 februari 2007: Damian, zoon van appelsap en Sandertje21***
28 februari 2007: Meike Jolanda, dochter van XXXKarinXXX
01 mei 2007: Robin, zoon van Bamba
07 mei 2007: Milan, zoon van MamaNik
12 mei 2007: Floor en Pien, dochters van kapitein_pannekoek
26 mei 2007: Anna, dochter van memmel
27 mei 2007: Bente, dochter van Make-Yourself
13 juni 2007: Jet, dochter van Beaker
14 juni 2007: Devin Logan, zoon van Kersjes
02 juli 2007: Pepijn Lucas, zoon van p_iglet en t_igger
20 juli 2007: Linde, dochter van Stiemie
22 juli 2007: Isa, dochter van marlieske
10 augustus 2007: Chris, zoon van Deepfreeze en Flash
21 augustus 2007: Sophie Juliet, dochter van Gwennert
24 augustus 2007: Liande, dochter van Iksje
29 augustus 2007: Eli, zoon van DaviniaHR en PhysicsRules
10 september 2007: Lena, dochter van Lishe en Xtracer
10 oktober 2007: Mirte, dochter van Nijna
22 oktober 2007: Damian, zoon van TeenageDirtbag
24 oktober 2007: Lucas, zoon van sanger en Hellace

De laatste post van Ingrid naar aanleiding van het ziekenhuisbezoek van Kim
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 14:47 schreef _Ingrid_ het volgende:
Nou, het is gelukt. Maar de weg ernaartoe was best zwaar.
In het ziekenhuis praatjes genoeg, koffertje erbij met kapje etc. Kim wist heel wat te vertellen over wat er ging gebeuren. Na een tijdje zetpil en een spuitje met iets wat met een "d" begint. Alleen wilde ze dat niet en kotste het grootste deel eruit.
Eventjes wachten en toen aan de beurt. Ik moest haar tillen, ze wilde niet in bed. Prima. Toen waren we er. Djeez moest mee van Kim. Hij trok het pak ed aan. Kim werd wild. Ik wil niet, kom we gaan naar huis, etc. Schoppen, slaan, gillen, in mij klimmen. Toen toch mee met Djeez en co. Ik moest buiten wachten. Ik hoorde haar op de gang zelfs nog schreeuwen. Op een gegeven moment werd ik erbij geroepen. Ik kreeg een jas, muts en dingen over de schoenen aan. Het duurde even, maar ik kreeg haar kalm. Ik ging mee naar binnen voor de narcose. Samen rijden in het bed. Kim op de tafel en ik ernaast staan. Ze lieten de ballon zien en het kapje. Kim werd weer nerveus. Snel het kapje erbij en tegen Kim praten ze mocht de ballon opblazen. Wilde ze niet. Met veel praten afleiden, handje vast en rugje aaien viel ze in slaap. Gelukkig zag het er niet heel eng uit. Dus wel rustig de narcose in gegaan. Na een klein half uurtje werden we geroepen. Ik ging weer heen en ze was aardig helder. Terug naar beneden werd ze al huileriger. Ze heeft zo'n 2 uur bij mij op schoot gezeten en veel gehuild. Erg zielig. Ze wilde niks drinken, ook geen waterijsje. Op een gegeven moment nam een verpleegkundige het over. Wij gingen op de gang wachten. Toen lukt het eindelijk. Ze had nog wat slijm en bloed opgehoest en toen een pakje drinken leeg gedronken. Gelukkig maar! Nu mochten we naar huis. En toen we weg mochten kreeg ze ineens praatjes voor 10. Ze leefde helemaal op. Bij opa en oma Tyler de fles gegeven, Kim beetje gespeeld, af en toe wat pijn en 1,5 pakje leeggedronken. We moeten in de gaten houden dat ze goed drinkt en geen koorts krijgt.
Ze slaapt nu.
Ik vond het gedeelte voor en na de narcose wel heftig. Maar het is gelukt, er zijn wel 2 kiezen getrokken.
En er zijn peuters met vriendinnetjes aan het spelen.
Er zijn er die stoeien met slapen.
Er zijn er een aantal ziek.
En in het vorige topic zijn wat bijzondere kunstwerken te beschouwen.

[ Bericht 0% gewijzigd door RockabeIIa op 01-11-2009 22:19:28 ]
pi_73718676
En zelf gooide ik hem dicht met:
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 16:32 schreef chacama het volgende:
Wat goed van Kim! En uiteraard een voor hoe het ondanks het huilen zo goed is gegaan. Super! Hopelijk snel pijnvrij.

En spelende vriendjes en vriendinnetjes

Nog een beterschapswens voor de zieken.

Hier gaat het allemaal zijn gangetje. Ze is helaas snotverkouden, maar doet het - met uitzondering van slapen - ontzettend lekker. Ze is lief, ontdeugend, een spookje, een boef en vooral een grote kwebbelkont.
pi_73719131
Er staat een peuter naast me die met een duplo varken over mn benen aan het "tappuh tappuh tappuh" is en dan naar beneden glijdt.
Ze wilde vanmiddag even bij haar zusje in de box zitten, pakt een speeltje. Geeft dat aan zusje "dankjewel Ijus" en dan heel snel "nee neee Mitte" en het snel weer terugpakt...

En toen ze klaar was met haar middagdut liep ze door haar kamer te dansen en zingen
Fake it till you make it...
pi_73722238
Ingrid, fijn dat jij Kim rustig hebt gekregen voordat ze de narcose in is gegaan. Pfff, dat vreet aan je, lijkt me zo.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_73725570
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 18:31 schreef Moonah het volgende:
Ingrid, fijn dat jij Kim rustig hebt gekregen voordat ze de narcose in is gegaan. Pfff, dat vreet aan je, lijkt me zo.
Tnx. Ja, was wel moeilijk dat ze zo erg overstuur was. Ben blij dat ik haar kalm kreeg.
Ze heeft goed gedronken! Mega zware luier. En zelfs brood en ontbijtkoek gehad. Wel af en toe pijn, dat is logisch.
pi_73725863
Jee Ingrid wat naar zeg maar wel fijn dat je haar rustig hebt gekregen! Nou maar hopen dat ze snel helemaal geen pijn meer heeft!
pi_73725960
Mahre heeft vandaag voor het eerst een vriendje te spelen gehad! Op het dagverblijf zijn ze ook altijd samen aan het spelen en lekker ondeugend aan het doen. en als we hem tegenkomen met boodschappen doen worden ze ook helemaal blij. Dus vandaag kwam het er eindelijk van! VOnd het best spannend zelf maar het ging heel goed! Ze word zoow groot nu komen er gewoon ook kindjes hier spelen, vind het weer zo'n stap... Tjee....
pi_73726817
Ingrid, wat fijn dat het toch gelukt is!
Wanneer zou de napijn van het trekken ongeveer over moeten zijn? Ik hoop snel!

Fijn Lenaatje. Was de moeder ook mee eigenlijk?
  donderdag 15 oktober 2009 @ 20:43:48 #9
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_73727100
Fijn, Ingrid dat het toch best goed gegaan is!
Nou hopen dat Kim er geen slechte herinneringen aan overhoudt!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_73727160
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 20:37 schreef Deepfreeze het volgende:
Ingrid, wat fijn dat het toch gelukt is!
Wanneer zou de napijn van het trekken ongeveer over moeten zijn? Ik hoop snel!

Fijn Lenaatje. Was de moeder ook mee eigenlijk?
Dat zijn we vergeten te vragen. Morgen denk ik nog even over bellen. Maar het gaat al beter dan we hadden verwacht. Zelf al eten dus. En veel gedronken.
pi_73727439
Deepfreeze nee moeder was niet mee! Was wel geinig want ze willen al een hele poos bij elkaar spelen en het kwam er steeds maar niet van. Vorige week ging de leidster van Mahre trouwen dus kwamen moeder en ik elkaar weer tegen. Dus zegt ze tegen me mag ie donderdag bij jou spelen dat komt mij wel goed uit..... Ik euh oke.. Ze ging naar school van de oudste die een toneelstukje gingen doen. Maar het ging gelukkig heel goed!

Wel goed dat ze al eet en drinkt hoor Ingrid, kan van mezelf herinneren dat het langer heeft geduurd voor ik dat wilde!
pi_73727448
Dat ze zelf eet is ook al een goed teken.
Kan me van mijn getrokken melkkiezen(was wel stuk ouder, 11 ofzo) nog herinneren dat de echt pijn alleen de dag zelf was. De dagen erna wel met eten, omdat dat op de wondjes kwam. Maar dat was echt goed te doen.
pi_73727599
Lenaatje, ik zou geloof ik de 1e keer nog wel mee gaan als de kleine gaat spelen. Je kind "zomaar" bij een vreemde achterlaten, brrr.
Maar sommige moeder zijn daar een stuk makkelijker in..
pi_73727788
Nou dat had ik eigenlijjk ook wel. Maar ja zij niet dus. Nou zien we elkaar en de vaders ook, geregeld bij de opvang. maar dan nog zomaar bij iemand thuis. ik weet niet of ik dat zou doen!
Het zou ook nooit in mij opkomen om het zo te doen omdat het je uitkomt maar ze bracht het wel leuk!
pi_73728026
voor Kim!
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 14:33 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Maar mijn vriend is inmiddels op het ram-maar-terug punt beland...maar dat is ook geen oplossing natuurlijk.
Het is niet de oplossing zoals jij hem wil, maar soms he, soms is het juist wél de oplossing bij dat soort kinderen. Die hebben pas door wat ze doen als iemand het een keer bij hen doet.
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_73728192
Hier heeft Dylan in zijn peutertijd nooit met iemand van psz of kdv gespeeld bij ons of de ander thuis. Wel bij kindjes uit de straat of van iemand die we goed kennen. Maar dat was ook sporadisch, het was meestal met ouders erbij. Quinten heeft ook echt nog geen behoefte om met andere kindjes te spelen, die is liever alleen met mij
pi_73728573
Kindjes hier in de straat speelt ze ook mee hoor en ook wel thuis bij hun of hier, maar dat is vaak heel even en dan weer naar buiten. Dit is ok de 1e keer. En het was echt heel leuk, zo lief ook met elkaar. Kon wel merken dat ze elkaar goed kennen en ook aan elkaar gewaagd zijn en al heel veel samen spelen! Hij wilde ook niet naar huis toe!
Mahre vind allebei goed maar met andere kindjes vind ze ook leuk. Als ik bijv een keer geen zin heb om naar buiten te gaan (alleen kan echt nog niet hier) dan vind ze het prima en heel af en toe vraagt ze of ze met iemand mag spelen.
pi_73728782
Goed gedaan Ingrid.

Jut is thuis en Jul ligt opgebrand in bed. Het was echt grappig en leuk met die meiden. Ze waren bezig met de stoeltjes waar ze zouden gaan zitten: "nee, mogen niet naast elkaar zitten van de juffies, jij daar zitten".
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_73729030
Jullie waren al verder.

Wat leuk dat er bij jullie ook samen is gespeeld Lenaatje. Alleen de eerste keer zonder moeder, denk niet dat ik dat zou durven.

Op het eerste kdv had Anna ook een beste vriendin. Buiten het kdv speelden ze nooit samen. Nu dan wel met dit vriendinnetje. Het scheelt wel dat die moeder en ik elkaar kenden van het zwemmen. We hebben al heel vaak met z'n vieren afgesproken, dat vinden die meiden helemaal leuk. En nu is die moeder aan het bijkomen van de bevalling, dus speelt vriendinnetje hier soms alleen. Ik vind het wel makkelijk, het houdt elkaar goed bezig.

Anna vindt het ook echt leuk, met andere kindjes spelen. Als nichtje komt, of ze gaat daar heen, is ze ook super blij. Zondag gaan we naar een zwemvriendin vindt ze ook prachtig. Dat vind ik zelf ook leuk, dat ik nu ook vriendinnen erbij heb, door Anna.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_73729320
Leuk he Yppy!

Vind het wel grappig dat Mahre meer vriendjes heeft. Vanaf dat ze klein is en op het vorige dagverblijf altijd met jongentjes! Wij zeggen hier wel eens dat we haar af en toe en rokje aan doen zodat we niet vergeten dat we een dochter hebben! Heel af en toen speelt ze wel met eenbuurmeisje maar meestal laat ze die weer in de steek voor het buurjongentje! Hoewel het met wel leuk lijkt zo;n echt hartsvriendinnetje enzo, 2 van die meiden enzo, maar ach zo'n stoer grietje op haar tractor en aan het voetballen heeft ook wel wat!
pi_73749083
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 21:01 schreef beefcake het volgende:
voor Kim!
[..]

Het is niet de oplossing zoals jij hem wil, maar soms he, soms is het juist wél de oplossing bij dat soort kinderen. Die hebben pas door wat ze doen als iemand het een keer bij hen doet.
Dat zou dan betekenen dat mijn kind van de glijbaantrap geduwd moet worden
En dan is het nog maar de vraag of tot hem zal doordringen dat hij het niet meer mag doen.
Oh man, ik ben hier toch zo ziek van
Zomaar, zonder reden heeft hij hem naar beneden geduwd op de psz. En steeds speeltjes afpakken, duwen en na terecht gewezen te zijn weglopen en direct weer een kind omver duwen. Het lijkt gewoon niet tot hem door te dringen!
"We gaan er hard aan werken na de vakantie en hij zal misschien wel wat vaker op de nadenk-stoel (naughty spot) moeten gaan zitten voortaan."
En nu zit ik er alweer om te huilen terwijl ik nog wel wilde vertellen dat ze vandaag koekjes hebben gebakken en dat hij gister 3x in de draaimolen is geweest en zo goed geholpen heeft met lasagna maken en dat hij zulke mooie tekeningen gemaakt heeft en en en.....

.... met gevoel voor drama....
pi_73749372
Kersjes toch die mooie, leuke, dingen zijn er ook he, vergeet ze niet!! En het kan echt veranderen. Ik heb het vaker gezien, van die jochies waarvan je in het begin een klein beetje wanhopig wordt (sorry dat ik het zo zeg), maar die na een tijdje zo anders worden en zo veranderen en lekker meedoen zonder problemen. Het is niet voor altijd zo Kersjes. Het is ook niet makkelijk geweest voor Devin de afgelopen tijd.
*OUD heilige*
pi_73749608
Kersjes joh, kop op! Dat zijn kids hoor, de ene is wat baldadiger als de ander. En waarom ze dat dan doen....irritant dat je dat niet weet he. Als je het hem vraagt, wat zegt hij dan? Lopen ze niet snel genoeg het trappetje omhoog? Want geduld is ook wel moeilijk op te brengen voor die kleintjes natuurlijk.

Meike is op de psz echt heel rustig en lief, maar bij oma kan ze ook wel lekker de baas spelen over het andere oppaskindje. Die kreeg van de week nog een tik in zijn gezicht van dr, en toen kon Meike ook een enkeltje naar de gang. Ze doen het allemaal wel eens hoor!!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_73751885
Kersjes
pi_73759987
Kers
pi_73760429
Mijn dochter heeft d'r ehbo! Examenonderdeel was het reanimeren van een pop.
*OUD heilige*
pi_73760645
Kersjes het hoort er allemaal een beetje bij! Gaat vast weer over!

Yppy wat goed!
pi_73760857
Ach kersjes
Vergeet in ieder geval die mooie verhalen niet! Kindjes zoeken nou eenmaal grenzen op, en Devin heeft er eentje gevonden die hij graag uittest. Dat trekt vast wel bij met de tijd.

Gefeliciteerd Yppy, wist niet dat peuterEHBO bestond
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 16 oktober 2009 @ 20:23:19 #29
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_73760904
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 14:29 schreef Kersjes het volgende:

[..]

En dan is het nog maar de vraag of tot hem zal doordringen dat hij het niet meer mag doen.
Oh man, ik ben hier toch zo ziek van
Zomaar, zonder reden heeft hij hem naar beneden geduwd op de psz. En steeds speeltjes afpakken, duwen en na terecht gewezen te zijn weglopen en direct weer een kind omver duwen. Het lijkt gewoon niet tot hem door te dringen!
"We gaan er hard aan werken na de vakantie en hij zal misschien wel wat vaker op de nadenk-stoel (naughty spot) moeten gaan zitten voortaan."
En nu zit ik er alweer om te huilen terwijl ik nog wel wilde vertellen dat ze vandaag koekjes hebben gebakken en dat hij gister 3x in de draaimolen is geweest en zo goed geholpen heeft met lasagna maken en dat hij zulke mooie tekeningen gemaakt heeft en en en.....

denk je ook aan de fijne momenten?
je stond te stralen toen je woensdag vertelde hoe Devin zo vertederd naar Toby ging en hem aaide en zei dat hij lief was.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 20:30:16 #30
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_73761152
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 20:10 schreef YPPY het volgende:
Mijn dochter heeft d'r ehbo! Examenonderdeel was het reanimeren van een pop.

Kersjes sluit me bij de andere aan
Engaging Infinite Improbability Drive..
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 20:42:53 #31
144006 chacama
Ondernemend!
pi_73761594
Kerjes. Vergeet niet dat die kleine vent van je opeens ook grote broer is. Daar heeft ie niet om gevraagd. Dat gebeurde gewoon. Heeft zijn wereldje op zijn kop gezet. Hij zoekt iets waar ie wel controle heeft. Zijn woede is daar 1 van.

(Ik ga mijn post niet terug zoeken, maar de wanhoopspost van mij na de geboorte van Maud mag je gerust zoeken..... Ik kende Fleur niet meer terug....)

En Anna voor jou!
pi_73761969
Kersjes maak het niet te zwaar voor jezelf Toen je woensdag vertelde over Devin straalde je juist helemaal!

Geloof me dit is een (jaja daar komt ie weeeeer!) fase. Linde is sinds de geboorte van Esmee ook heel anders. Ze zoekt ineens ook veel meer de grenzen op alleen doet zij dat meer in het verbale. Hoe vaak ik op een dag iets hoor in de richting van "nee", "doe ik niet", "wil ik niet", "echt niehiet" etc etc Niet zo gek ook hoor als je bedenkt dat er zomaar een extra persoontje bij ons/jullie thuis is komen wonen waar zij echt niet omgevraagd hebben (stel je eens voor dat er zomaar ineens een andere man/vrouw bij jullie intrekt en die gewoon nog blijft ook )
pi_73781984
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 14:29 schreef Kersjes het volgende:
Ik had het over een haren treken of een tik uitdelen, niet over van de glijbaan duwen Dat is gewoon gevaarlijk natuurlijk. En wat jij dan kan doen om je eigen kind het niet meer te laten doen weet ik helaas ook niet (behalve erop aan blijven spreken en zo mogelijk hem uit de situatie te verwijderen). Ik heb met Dylan dagen gehad dat ik het idee had helemaal geen een leuk moment mee te maken, het is echt moeilijk.
Maar je geeft aan ook zeker leuke en gezellige momenten te hebben met Devin, laat dat niet overschaduwd worden door zijn 'buien' en prijs hem veel. Het is een fase onthoud dat
pi_73789941
Tja, dat is natuurlijk ook zo: het is een fase

Laten we er voor mijn geestelijk welbevinden maar even van uit gaan dat hij op z'n 30e niet nog steeds mensen omver duwt en spullen van ze afpakt
Na veel tranen en woorden zie ik het al wat minder somber in. En zijn buien en uitbarstingen... ze zijn niet makkelijk en ze komen veel te vaak voor, maar deze fase gaat ook weer voorbij. En ik probeer het negatieve echt niet te laten overheersen, er zijn immers ook zat leuke en lieve momenten en dat moet ik niet vergeten. En hij is pas 2 jaar en heeft het ook niet makkelijk.
Maar het ene kind is nou eenmaal makkelijk en gehoorzaam en de ander is "a handful" en dat heeft niet alleen met opvoeding maar ook met karakter te maken.

Mijn kleine bijdehantje, ik hou zo verschrikkelijk veel van hem
pi_73790246
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 21:54 schreef Kersjes het volgende:

Mijn kleine bijdehantje, ik hou zo verschrikkelijk veel van hem

Wat ze ook doen het! Dat gevoel overheerst altijd! Als Mahre wel eens heel boos is op mij of wat dan ook zeg ik wel eens tegen haar, doe maar lelijk en boos hoor mama vind je toch wel lief!
pi_73790396
Er gebeurt ook zoveel in die kleine-mensjes-leventjes....
Kan ook aan Meike wel merken hoor, dat het veel is.
Ze is zoooo moe....smiddags na het slapen vraagt ze een uurtje later alweer of ze naar bed mag bijv.
En aan het eind van de dag is er soms helemaal geen land meer mee te bezeilen, zo dwars!

Gelukkig is ze totaal niet jaloers op Lars. Ze is erg lief voor hem.
Als ik met haar bezig ben en hij begint te huilen zegt ze ook meteen: mama, lars huilt, je moet hem eruit halen! Of zoals gister, toen ze in bad ging, vroeg ze of Lars er ook bij in mocht.....Lief!
Maar ze zei vanavond ook dat ze weer een keer bij opa en oma wou slapen, "alleen! mijn broertje niet!"
Zal eens even met oma praten of dat binnenkort een keer mag.
pi_73792192
Ik kom alvast een klein beetje afscheid nemen.. Nog een paar uurtjes en dan isset zover, dan wordt mijn peuter een echte kleuter!

Afgelopen donderdag was de laatste dag op de PSZ. Amber heeft bananenbootjes getrakteerd.
Vond het wel ff "zwaar" hoor... bijna 1,5 jaar is ze op de PSZ geweest..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_73792362
Is ook wel weer een hele mijlpaal Vicky!
Voor je meisje vast een geweldige dag morgen!
Alvast gefeliciteerd met Amber.
pi_73799357
Vicky gefeliciteerd met Amber! 4 alweer. Heeft ze al cadeautjes gehad?
pi_73799436
Vicky, van harte met Amber, tjonge 4 jaar alweer, wauw!
pi_73799598
Amber had al een jas en schoenen van opa's en oma's gehad. Van ons heeft ze een Vsmile motion gehad.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_73801193
Amber, gefeliciteerd met je verjaardag!
En vicky, gefeliciteerd met je 4 jaar moederschap
pi_73802230
Amber al weer weg, wat een grote meid, die is voor mijn gevoel echt het begin van van de fase dat Anna's generatiegenootjes gaan. Heftig!

Gefeliciteerd en een fijne dag.
*OUD heilige*
  zondag 18 oktober 2009 @ 13:33:24 #44
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_73803036
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 13:05 schreef YPPY het volgende:
Amber al weer weg, wat een grote meid, die is voor mijn gevoel echt het begin van van de fase dat Anna's generatiegenootjes gaan. Heftig!

Haha hier heb ik dat ook, nog 2.5 maand
  zondag 18 oktober 2009 @ 13:35:42 #45
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_73803098
Trouwens ik ging voor Opa en Oma ( voor keer 1000 een lijstje uit printen met wat wel en niet mag
Best dubbel. Tis voor hier een geweldige lijst al, maar ergens ook nog zo heel weinig maar
Wat mag Arwen eten:

Groentes:

Spercieboontjes
worteltjes
brocolli
Bloemkool
Mais
zuurkool
rodekool ( ZONDER APPEL!!)
tomaat
komkommer
Champignon

Fruit:

Banaan
Druifjes
Watermeloen

Vlees ( avondeten):

Varkensvlees
Rundergehakt/rundertartaar
Kip
UNOX knakworstjes runder
baconblokjes (van de AH euroshopper)

Brood beleg:

Bob de bouwe smeerpate
Bob de bouwerworst ( AH versafdeling)
Schouderham/achterham van de AH ( gele verpakking bij houdbare vleeswaren)
Kaas

Rijst
Aardappeltjes
rijstewafels ( wel opletten of er geen sesam bij zit zoals die van de lidl)
GV crackers/brood zonder soja

[ Bericht 2% gewijzigd door _evenstar_ op 18-10-2009 13:43:34 ]
  zondag 18 oktober 2009 @ 13:44:33 #46
593 sjak
Juffie Bloem
pi_73803336
Vicky, gefeliciteerd!
Lekker douchen!
  zondag 18 oktober 2009 @ 13:45:24 #47
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_73803363
Ziet eruit als een prima lijstje.
Geloof niet dat mijn meiden heel erg anders eten.
  zondag 18 oktober 2009 @ 13:52:07 #48
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_73803589
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 13:45 schreef kapiteinpannekoek het volgende:
Ziet eruit als een prima lijstje.
Geloof niet dat mijn meiden heel erg anders eten.
Krijgen P. en F. nog KV ernaast en wat drinken ze etc. ?

Probleem bij dit lijstje is, Arwen krijg dus wel rijstemelk met extra calcium etc.
Maar ze krijgt hierbij dus nog niet de juiste hoeveelheid calorien mineralen etc.
Ik zit over het algemeen echt aan 4 volwaardige eetmomenten om dus haar iig op gewicht te houden, en de groei wat te stimuleren.
Ze moet echt meer gaan groeien van de KA anders terug naar de neocate erbij
pi_73803633
evenstar slinger je msn eens aan....
  zondag 18 oktober 2009 @ 13:56:44 #50
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_73803739
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 13:52 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

Krijgen P. en F. nog KV ernaast en wat drinken ze etc. ?

Probleem bij dit lijstje is, Arwen krijg dus wel rijstemelk met extra calcium etc.
Maar ze krijgt hierbij dus nog niet de juiste hoeveelheid calorien mineralen etc.
Ik zit over het algemeen echt aan 4 volwaardige eetmomenten om dus haar iig op gewicht te houden, en de groei wat te stimuleren.
Ze moet echt meer gaan groeien van de KA anders terug naar de neocate erbij
Wat bedoel je met KV ?

Ze drinken melk, appelsap, water, thee, diksap.
pi_73803968
Amber gefeliciteerd
  zondag 18 oktober 2009 @ 14:15:31 #52
108648 cattie
lieve moeder
pi_73804379
Gefeliciteerd Amber!
KV is kunstvoeding. Evenstar, het is nog niet heel veel, maar al zoveel meer dan eerst.

Ive heeft vanochtend aangegeven dat hij moest plassen en vervolgens heeft hij op de wc geplast! Zou hij nu echt richting zindelijkheid gaan?
  zondag 18 oktober 2009 @ 14:18:21 #53
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_73804488
goed zo Ive, t is een begin Catiie
  zondag 18 oktober 2009 @ 14:18:54 #54
267164 ik80lll
leer mij het zelf te doen
pi_73804511
Lotte eet ook niet veel meer,
en geen melk en soms lukt een toetje, ze drinkt nu limoda, thee of chocomelk.
de weegschaal geeft nu nog steeds 12.7 kilo aan en ze gaat nu in kledingmaat 104 langzaamaan.
mager scharminkel dus.
pi_73805004
Wat goed van Ive! Je hebt toch wel hysterisch staan dansen en springen en juichen cattie?

Het lijkt zo weinig misschien evenstar, maar het is ook al zoveel.
*OUD heilige*
  zondag 18 oktober 2009 @ 14:36:22 #56
108648 cattie
lieve moeder
pi_73805154
Hij heeft zelfs een cadeau gekregen!
pi_73805788
Amber gefeliciteerd!

Wat goed van Ive! Hij was zelf vast ook erg trots?
  zondag 18 oktober 2009 @ 14:56:49 #58
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_73805910
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 14:32 schreef YPPY het volgende:
Wat goed van Ive! Je hebt toch wel hysterisch staan dansen en springen en juichen cattie?

Het lijkt zo weinig misschien evenstar, maar het is ook al zoveel.
is het ook daarom ook gewoon vooral trots
En weer meer ideetjes van mijn helpende hand
Morgen ff de Kinderarts mailen, en anders zelf even kerutabs halen, en dn kan ik dus ook egwoon melkproducten geven omdat de koemelk ansich wel goed gaat alleen de lactose niet.
Dan kan ik gewoon kwarktaart maken !!

Arwen krijgt gewoon taart met haar verjaardag
pi_73805915
hee appelsap, long time no see, doe eens even een update over Damian?
(met foto?)

Goed van Ive! alles wat goed is komt langzaam zeggen ze toch?
En een cadeautje werkt vast motiverend voor hem
Meike mocht bij elke plas een sticker plakken, en als het blad vol was mocht ze een cadeau (ze wilde heel graag een step) Werkte prima.
Toen de step er uiteindelijk was zijn we gestopt met stickeren, en het gaat geweldig.
pi_73805960
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 14:56 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

Arwen krijgt gewoon taart met haar verjaardag
Agossie ....heeft ze dat nog nooit gehad?
Wat geweldig dat dat nu gaat kunnen!!! Super!
  zondag 18 oktober 2009 @ 15:00:24 #61
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_73806037
Nee ze heeft nog nooit taart gehad, want gewoon niet mogelijkheid met wat ze kon/mocht hebben.
Nu weet ik dus dat je kerutabs kunt halen, en de koemelk gaat goed, dus kwarkytaart, met een bodempje van gepofte rijst en suiker carameliseren. en dan lekker banaantjes erop.

Ik moet er gewoon van huilen van blijdschap hihi
  zondag 18 oktober 2009 @ 16:02:18 #62
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_73808143
Evenstar, wat fijn!! En dan de taart wel vreselijk gaan pimpen met glitters en versiering enzo he!

Vicky, gefeliciteerd met je grote meid

Ive op de wc, hoera!

Jeetje, Lotte is echt een lichtgewichtje

Devin is al de hele dag aan het knippen! Met zo'n bot kinderschaartje. Eerst met 2 handen en een beetje hulp van ons maar al gauw met 1 hand en helemaal alleen. Het hele huis ligt nu vol met papiersnippers
  zondag 18 oktober 2009 @ 16:13:23 #63
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_73808500
Vicky, gefeliciteerd met de verjaardag van amber!

Evenstar, is arwen voor al het andere allergisch? Dat is wel heftig, hoor! En dan te bedenken dat het nog veel minder was… Pfff, petje af voor jou, hoor!

Cattie, wat goed dat ive op het potje heeft geplast!

Karin, is meike zindelijk? Wanneer zijn jullie daar mee begonnen? Is het minder geworden toen lars werd geboren?

Devin al knippen, wat goed!

Eli is over op het junior bed! Score na 2 nachten: 1x uit bed gedonderd, (sliep zittend verder ) en eerst 3x en gister 2x beer terugvissen of anderszins even troosten. Net bij zn slaapje ook uit zn bed gevallen, maar daarna weer verder geslapen. Hij wordt nu weer wakker.

Goed, hè?
Ik heb vrijdagavond wel ff bij hem in de kamer staan zwijmelen. Mn kleine kind in zo'n groot bed!
Het is wel ietsjes hoger dan zn ledikant, dus dan wil hij erin springen zoals in zijn ledikant, maar hij stoot consequent zijn been, met zo'n keiharde BONK! en hij geeft geen krimp! Bikkel!
pi_73811514
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 13:05 schreef YPPY het volgende:

het is zo hard gegaan!!
Ive,. wat goe!!

Tot over een tijdje allemaal!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zondag 18 oktober 2009 @ 20:20:21 #65
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_73817649
fijn dat Eli het goed doet in zijn bedje!

En ja Voor de rest is Arwen of nog steeds allergisch, en aantal producten moeten we nog proberen
Aantal dingen moeten we ook nog proberen, maar de lijst waar ze allergishc voor is is helaas nog steeds groter als de lijst die wel goed gaat.Maar dat geeft niet, een jaar geleden was die lijst van wat ze toen mocht 1/3e ofzo van wat ze nu mag
  zondag 18 oktober 2009 @ 21:03:39 #66
144006 chacama
Ondernemend!
pi_73819917
Amber tot in het kleuter-topic.

Ive super

Devin met de schaar aan de slag!

En Eli in zijn eigen bed

@Evenstar, op de eerste plaats natuurlijk twee . Eentje voor de lijst die al behoorlijk gegroeid is en de andere voor de taart. Eindelijk een eigen taart op d'r verjaardag! Hier moeten we 10 november terug naar de KA. En Maud is nu een halfjaar zonder Allergycare. Krijgt ook alleen rijstemelk als melkproduct. Enige voordeel wat ik heb is dat ze brood mag en koekjes. Maar ik moet heel eerlijk zeggen dat ik me ook zorgen maak over d'r groei. Ze hangt net tegen de 90cm aan en weegt krap 11 kilo. Dat zou betekenen dat ze dus amper gegroeid en nauwelijks aangekomen. Ook hier dus de 'angst' dat de friso terug gaat komen. En ze is dus nog steeds allergisch. Gisteren een 'perongelukkige' provocatie gedaan en na 2 uur was ze onrustig en vanochtend meteen weer onder de exceem. Grote voordeel is dat ik nu dus geen actieve provocatie hoef te doen. Rare is dat je niet ziet dat ze zo mager is, omdat ze zo'n lief rond koppie heeft. Pas als je ze oppakt voel je de ribben uitsteken.
  zondag 18 oktober 2009 @ 21:08:52 #67
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_73820281
Dat bolle hier ook,
Maud is wel jonger natuurlijk.
Maar krijg je geen hulp van een dieetiste ook die kijkt naar de calorie opname?
Waar is ze nu nog allergisch voor buiten de koemelk?
  zondag 18 oktober 2009 @ 21:30:42 #68
144006 chacama
Ondernemend!
pi_73821684
Zover we hebben kunnen ontdekken is het echt alleen koemelk (of bestanddelen ervan). Krijgen geen hulp van een dietiste. Dus of ze wel voldoende binnenkrijgt... zou het niet weten. Ik verglijk met Fleur en aangezien die op deze leeftijd hetzelfde at, lijkt het me redelijk voldoende. Met het grote verschil natuurlijk dat Fleur tot d'r vierde soja-groeimelk heeft gehad 3x per dag. En dat is dus hetgene waar ik bij Maud aan twijfel.

Ochtend:
Fles 180ml rijstemelk
cracker met smeerworst, gelderse worst of geitenkaas ( ) Dit eet ze meestal, maar vaak ook niet.
oploslimo en een koekje (theebisquit)

lunch:
1-2 boterhammen met gelderse worst
fles 180ml rijstenmelk

middag:
kiwi of ander fruit (als ze het niet weigert)
oploslimo
soms een koekje of een snoepje en heel zelden vraagt ze om nog een cracker met smeerworst

avond:
aardappels, vlees, groente. (hoeveelheid varieert, soms eet ze 3 hapjes en soms d'r bordje leeg)
toetje (soja-yoghurt....gaat wel goed...melk niet)
beker drinken en een koekje (koekje eet ze meestal niet op)
fles 140ml melk

Zelf denk ik dat dit niet verkeerd is, maar ze eet het niet altijd. Dus als ik naar een week zou kijken dan zal ze de helft van de tijd daadwerkelijk op 1 dag dit binnenkrijgen, maar op andere dagen dus maar een deel, omdat ze weigert. Waarbij ik bij het weigeren voorlopig nog uitga van leeftijdsperikelen en dus een fase. fleur woog met 3 jaar 12,8 kg en was 92 cm lang. Dus als je het zo bekijkt, valt het nog mee met Maud. De vraag is alleen redt ze het om de groeispurt te maken die fleur daarna gemaakt heeft. In een jaar tijd 3kg en 13cm...
  zondag 18 oktober 2009 @ 21:39:05 #69
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_73822295
Ach Arwen is maar een paar cm groter en die heeft ook lang laag egzeten, dat begint nu wel te komen gelukkig. Maar dan wel met toen nog 5 a 6 echt volle eet momenten.
En nu 4, hopenlijk straks naar 3 te schroeven als ze die kerutabs mag.

Denk ik het geval van Maud is dat ze egwoon weinig eet .

Schema hier.

8 uur, 2 a 3 rijstewafels, met 2 plakjesj ham op elk en een plakje kaas soms erbij en een banaan

11 uur, schaaltje vol druifjes.

13:30 kliekjes van de avond ervoor of een vol bord met allemaal snackjes als blokjes kaas, ham, komkommer, cherrietomaatjes.

17:00 2 opscheplepels aardappelen of rijst of polenta, stuk vlees ( volwassen portie vlees ) en een opscheplepel groente

Ze drinkt echt wel zo;n 1.5 a 2 liter waarvan denk ik een a twee glaasjes rijstemelk per dag gemiddeld, water, en icetea van wicky perzik
  zondag 18 oktober 2009 @ 21:43:00 #70
144006 chacama
Ondernemend!
pi_73822519
Als Maud dat dagelijks zou eten, zou ik zo blij zijn.... maar inderdaad wat je zegt. het probleem (voor zover jet het dat kunt noemen) ligt bij het niet/weinig eten.
pi_73826639
Davinia, wat leuk dat het zo goed gaat met Eli en zijn nieuwe bed
Meikes nieuwe bed staat op de zolder te wachten op nieuwe bewoner.
Maar ze doet nog geen enkele poging op uit dr ledikant te klimmen, en vindt het allemaal nog wel prima. En wij vinden 1 nachtbraker op het moment wel genoeg haha

Wb het zindelijk worden, Meike is al een tijdje zindelijk. Toen het in juni warm weer was hebben we het geprobeerd, en dat was een paar dagen hopeloos en ineens had ze het door. Ze heeft sinds die tijd hooguit 3 ongelukjes gehad denk ik. Ook de komst van Lars had geen invloed op haar zindelijk zijn, gaat nog steeds geweldig! Heb haar nu ook zover dat ze zelf gaat. Wel zo handig als ik Lars een flesje geef en Meike meldt dat ze moet plassen. Hoef alleen even de broek open te maken en daar gaat de dame.

Ze is vanavond naar opa en oma gegaan, ze wou graag bij opa en oma slapen..... "zonder mijn broertje!"
En of ze gelijk heeft, even lekker de aandacht alleen. Ze gaat morgen met oma zwemmen.
pi_73833817
Davinia, Is Eli netjes blijven liggen vannacht?

Evenstar, wat fijn dat die lijst wat groter is geworden. En tof dat Arwen gewoon lekker taart kan eten op haar verjaardag!!

Catie, wat goed van Ive!

Hier een lekker rustig weekendje achter de rug. Chris begint steeds meer kleuren van dingen te benoemen. Blauw zit er al heel goed in. De rest (groen, rood, geel, paars, oranje) is nog wel eens lastig, maar leuk om zoiets te zien groeien.
  maandag 19 oktober 2009 @ 09:12:25 #73
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_73833989
Weer mensen die dit topic "verlaten"..
chacama en Evenstar succes met etende peuters. We hebben over het algemeen geen klagen. Je merkt wel dat ze het 1 (natuurlijk) lekkerder vindt dan het andere.

Mahre gaat donderdag verder met onderzoeken bij he audiologisch centrum in het ziekenhuis. Er was eerst een summiere gehoortest (OAE), deze was goed. Nu gat ze het officiele traject in en komt er een uitgebreide gehoortest en hierna een spreekuur met logopediste en psycholoog.
Zelf denken we dat er een aantal oefeningen nodig zijn om de klanken goed uit te spreken en te zorgen dat ze de eerste letter(s) goed uitspreekt. Zwemmen spreekt ze uit als "pemmen".
"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
  maandag 19 oktober 2009 @ 11:53:57 #74
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_73837944
Chaca, mag fleur niet iets als appelstroop of pindakaas of zo?
pff, 11 kilo, das niet veel! mijn reus is al de 15 ruim gepasseerd! maar dan ook geen problemen met eten hier dat schuift wel door (eergister was ik in de keuken bezig met paprika en komkommer te snijden, uiteindelijk zaten er een kwart paprika (heb maar gezegd dat het op was ) en een kwart komkommer minder in het gerecht dan de bedoeling was! )

eli is gister wel weer uit zn bed gevallen, geloof ik maar we hebben nu zo'n dun matrasje ernaast gelegd, dat hij minder hard valt verder is hij nog steeds heel blij met zn bed, dus daar ligt het niet aan. ach, nog een paar dagen en hij snapt het wel!

tazz, lijkt me heftig zoveel onderzoeken! hopelijk kunnen ze mahre wel helpen!
pi_73838246
Eli al over de 15 kilo. Dan gaat hij Chris ook goed voorbij.. Die zat een paar weken geleden nog op 14,2 !

Tazz, wat een stapel onderzoeken. Hopelijk komt er iets goed uit voor Mahre!
  maandag 19 oktober 2009 @ 12:33:34 #76
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_73839225
Ik heb hier een foto van mn kwabbie in zn romper. is van een maandje geleden.
(Die benen heeft hij van mij )
pi_73841820
Hihi, Die staat wel stevig
Chris begon ook met mijn figuur. Maar hij gaat nu toch richting het midden. En zijn lengte gaat wel lekker vooruit. Krijg je als de ene ouder altijd bovenin de gewichtscurves zit, en de ander onderin. Dan kom je vanzelf in het midden uit..

Hier een foto van Chris in zijn short. Heel wat anders dan ons spekkies van een jaar geleden. Maar Chris had zijn gewicht altijd al op zijn hoofd zitten, zijn wangetjes zijn al aardig geslonken
  maandag 19 oktober 2009 @ 15:15:23 #78
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_73845495
"Gelukkig" zijn het onderzoeken waar ze zelf niet zoveel last van heeft. Het doet geen pijn of is lastig. Dat is het voordeel, of het zo blijft weet ik niet.
"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
  maandag 19 oktober 2009 @ 15:35:20 #79
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_73846210
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 13:41 schreef Deepfreeze het volgende:
Hihi, Die staat wel stevig
Chris begon ook met mijn figuur. Maar hij gaat nu toch richting het midden. En zijn lengte gaat wel lekker vooruit. Krijg je als de ene ouder altijd bovenin de gewichtscurves zit, en de ander onderin. Dan kom je vanzelf in het midden uit..

Hier een foto van Chris in zijn short. Heel wat anders dan ons spekkies van een jaar geleden. Maar Chris had zijn gewicht altijd al op zijn hoofd zitten, zijn wangetjes zijn al aardig geslonken
heuj, waar zijn zn kwabbies nou gebleven? Chris was ook altijd zo'n lekker spekkiemonster!
maar ik zie idd wel dat daar geen 15 kg aanzit
qua groeicurve was ik geloof ik ietsjes dikker dan gemiddeld en van PR weet ik niet. nu heb ik een bmi van rond de 22, 23 of zo (voor de zwangerschap, dan ) dus ik heb er alle vertrouwen in dat eli ook wel bijtrekt, indien nodig. qua lengte zit hij ook op de +1 lijn, dus das prima in formaat. in de tussentijd hebben ik heerlijke kwabbies om in te kneden en knijpen.

tezz, wel fijn dat de onderzoeken verder niet pijnlijk zijn!
pi_73846773
Tazz, Fijn dat die onderzoeken niet pijnlijk zijn. En zo'n psycholoog of logopedist kan meestal ook wel leuk met kinderen omgaan, dan is het vaak ook niet zo heftig.

Davinia,
Chris heeft zelfs op de +2 lijn gezeten qua gewicht. Maar zat de laatste keer ergens op 0,5.. Lengte altijd ergens tussen +1 en 0. Nu wel iets boven de 0 lijn, dus mooi in verhouding. Maar het ging eerst zo leuk op met Eli
En als ze verder maar gewoon gezond zijn. Dat is toch eigenlijk wel belangrijker
pi_73847321
Evenstar, ik zag een tijdje geleden in de supermarkt lactosevrije melk (bij de houdbare melk). Het heette MinusL. Speciaal voor mensen die niet tegen lactose kunnen. Misschien een ideetje?
pi_73849278
Tazz fijn dat de onderzoeken niet pijnlijk zijn.

Wat is Kim dan een lichtgewicht! Die is nu ruim 14 kg. Maar groeit wel goed op haar lijntje. Eet ook weinig.
Het gaat trouwens goed met haar! Ook duidelijk minder stout. En vanmiddag knuffelde ze lang met Tyler.
pi_73854205
Ingrid, Fijn dat het met Kim gezellig is!!
Hoe gaat het met haar gebit?
pi_73855388
Goed. Ze lijkt er amper last van te hebben. Tandenpoetsen nog een drama, ondanks heel erg voorzichtig.
  maandag 19 oktober 2009 @ 19:47:42 #85
593 sjak
Juffie Bloem
pi_73855443
Fijn om te horen Ingrid!
Lekker douchen!
pi_73858078
Vandaag ging het tandenpoetsen iets beter. Ziet er wel heel maf uit nu. Rare draadjes die uitsteken.
pi_73859415
Evenstar, een taart, wat speciaal! Dat gaat een heel fijn feestje worden.

Chacama, wat vervelend dat jij je zorgen maakt over de groei. Wordt het wel in de gaten gehouden?

Davinia, heb je geen rekje zodat hij niet uit bed kan vallen?

Wat fijn dat het met Kim zoveel beter gaat.
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 14:56 schreef XXXKarinXXX het volgende:
hee appelsap, long time no see, doe eens even een update over Damian?
(met foto?)

Ik heb het enormmmmm druk, maar ik probeer wel altijd mee te lezen voor zover dat lukt!

Met Damian gaat het goed.
Hij is lief, zorgzaam en vrijwel altijd vrolijk. Hij kan heerlijk kletsen dus het is erg gezellig met hem. Zo leuk om al die gedachtes en fantasieën te horen en dat levert dus ook hele leuke gesprekken op.
Damian is op dit moment bezig met de dingen die om hem heen gebeuren. Zijn wereldje wordt steeds groter. Hij wil van alles weten wat het is en we hebben dus ook de waarom periode. Dat zal binnenkort vast vervelend worden maar tot nu toe vond ik het erg schattig. Afgelopen week een leuk gesprekje gehad over de herst bijvoorbeeld.
Een van de minderen kanten op dit moment is dat hij erg beïnvloedbaar is. Hij is de hele dag aan het papegaaien, dus alles wordt nagepraat, nagedaan en overgenomen. Af en toe om gek van te worden. En daarnaaast zijn Damians 2 beste vriendjes op het KDV een stuk 'stouter' dan hij is en hij begint dat gedrag nu echt over te nemen. Dus hij komt af en toe met dingen thuis waar wij niet zo blij mee zijn. Maar dat zal vast ook weer een periode zijn en dus weer overgaan.

Hij houdt op het moment van spelletjes spelen. Hij speelt graag memory, kleurentorentje, en een soort van electro dus met plaatjes. Welke horen bij elkaar, welke zijn tegenstellingen van elkaar, wat hoort hier niet bij?
Ook is hij nog steeds erg bezig met letters en cijfers lezen en dat gaat hem ook best goed af. Hij kan het alfabet en wat cijfers lezen betreft tot aan de 25 weet hij het ook al aardig.

Damian is trouwens ook best licht in vergelijking met de andere kindjes hier.
Hij is nu ongeveer 96cm en tegen de 13 kg, maar ook een bolle toet. Al het spek zit op zijn wangetjes.

Foto van mijn kleine lachebekje.

[ Bericht 0% gewijzigd door appelsap op 19-10-2009 22:29:05 ]
  maandag 19 oktober 2009 @ 21:40:20 #88
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_73860298
Wat een lekker ventje! En leuk om weer eens wat van hem en jou te lezen!
Hoe is het met jou nu dan?
pi_73862949
Vooral erg druk met de studie, werken, huishouden, Damian en dan nog Sander die ook aandacht wil.
Ik heb vrijwel elke dag college en het is dan totaal 5 uur op een dag reizen, daarnaast werk ik 3 ochtenden per week. Vroeg op, laat thuis. Momenteel zie ik Damian dus erg weinig maar binnenkort ga ik avonden werken, dus dan weet wat meer tijd met en voor Damian. Het is op dit moment wel echt wat ik wil, dus ik vind het niet erg.
  maandag 19 oktober 2009 @ 22:42:22 #90
11682 Moonah
Jolie femme
pi_73863109
Heftig Appelsap! En knap!
Erg leuk om over je mooie menneke te lezen.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  maandag 19 oktober 2009 @ 22:46:12 #91
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_73863270
Wat een reistijden! Petje af meid, ik zou het je niet nadoen geloof ik!
  maandag 19 oktober 2009 @ 22:48:40 #92
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_73863382
Kan ie het alfabet al?! Wat goed zeg!

En de "Waajom"-fase is hier ook definitief ingetreden.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 06:43:01 #93
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_73869735
Leuk om weer wat van je te lezen, Appelsap!
De pabo was het toch ?
Als ik je ergens bij kan helpen, dan pm je maar.

Hier vragen ze " was dat nou ? "
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 09:39:06 #94
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_73871272
Hey Appelsap, wat een druk leventje heb je zeg..
En wat een heel mooi jochie heb je daar!
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 10:01:47 #95
144006 chacama
Ondernemend!
pi_73871688
Wat een lekker ventje heb je daar appelsap. En een druk bestaan. Knap dat je het toch maar allemaal doet!

Maud, lust wel pindakaas, maar geen appelstroop. Ze heeft echter een voorkeur voor smeerworst en geitenkaas. Daar zit gelukkig lekker 'veel' in. vanochtend dus wel een cracker op . Kijken hoe de rest van dag gaat. Ze wordt halfjaarlijks gecontroleerd bij de kinderarts. Dus 10 november is de volgende afspraak.

KP, dat doet Maud ook. Was dat nou? En dan kijk ik ze vragend aan en krijg negen van de 10 keer het antwoord. Ze merkt trouwens zelf dat ze bepaalde dingen niet goed kan zeggen. Bij de oppas liggen pompoenen voor de deur en zij zegt consequent kakoem tegen die dingen. Als we nu vragen hoe ze heten zegt ze: kan niet goe zegguh. En ze blijft grapjes maken. Zo leuk en lief. Fleur deed dat nog niet op deze leeftijd. Maar zoals vanochtend ligt ze bij ons in bed en kijkt F. strak aan en zegt: hallo buurman jij hier doen? Dus F. kijkt d'r vragend aan.... hoor je heel zachtjes.... grapje papa.... En for the record... de buurman is nog nooit bij ons op de slaapkamer geweest....
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 11:36:13 #96
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_73873908
appelsap, wat een prethoofd heeft damian! fijn dat de studie goed gaat! heel knap, hoor!

eli is volgens mij vannacht niet meer zn bedje uitgedonderd!

hier kennen we ook al het abc(liedje): "aa bee cee dee ee ef geeeee, haa ie jee taa el el el el el peee" meestal houdt het liedje daar op
en hij telt tot 8 en vanochtend tot "ete", wel zonder de 3, want die hoort er niet tussen

ach, hij vermaakt zich ermee, en het vult onze praatjespagina op de website

lijkt me zo leuk als ze echt grapjes gaan maken!
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 12:43:47 #97
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_73875885
Dean maakt al grapjes, hij zegt de hele tijd " Gek Pikje"

Van mij .
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 12:44:32 #98
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_73875908
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 12:43 schreef Vivi het volgende:
Dean maakt al grapjes, hij zegt de hele tijd " Gek Pikje"

Van mij .
pi_73876797
Hahaha Maud, hoe komt ze erop!
Van het niet kunnen uitspreken dat herkent Damian ook bij zichzelf. Vaak probeert hij er dan snel een ander woord voor te vinden

Haha gek pikje!

Davinia, grappig. Damian heeft ook een hele tijd de 3 weggelaten en bij zijn nichtje precies hetzelfde. Alsof dat te moeilijk is om te onthouden.

KP ik doe geen pabo. Ik doe fiscale economie aan de universiteit van Tilburg.
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 13:34:52 #100
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_73877381
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 13:15 schreef appelsap het volgende:

KP ik doe geen pabo. Ik doe fiscale economie aan de universiteit van Tilburg.
, hoe kom ik daar dan bij ?
Nou ja ...
pi_73877695
Vivi
Wandelende kopieerapparaatjes..

Davinia, goed dat Eli al zo kan tellen. Chris zit echt even in de kleurenfase..
Nu wachten tot hij wakker wordt, gaan we straks gezellig saampjes naar de herfstkermis.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')