Voorheen weigerde ze ook niet. We gebruikten ook de Avent flessen.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 10:21 schreef mikoxx het volgende:
Oeh Urla, dat klinkt helemaal niet fijn! Welke fles gebruik je? Misschien dat je daar iets mee kan? Ik heb de tweeling een tijdje om en om borst en fles gegeven, dat was eigenlijk nooit een probleem qua flesweigeren. Wij hadden toen de avent flessen.
Met Rapley ben ik niet bekend, maar vier maanden is volgens mij wel een beetje vroeg om met hapjes te beginnen. Ons cb adviseert 5 maanden en de voedingsraad adviseert zelfs pas met 6 maanden te beginnen.
Bedankt voor de reactie.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 10:59 schreef trui het volgende:
als je te vroeg begint met bijvoeden heeft je dochter meer kans op allergieën. wat er op de potjes staat komt voort uit commerciële belangen hoor. ik zou echt nog even proberen vol te houden. 't is best mogelijk dat ze op een gegeven moment toch overstag gaat. maar wel vervelend zeg als 't zo moeilijk gaat!
Elinquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 11:40 schreef Kleurdoos het volgende:
Ghe Estrys, vannacht zijn er 3 tandjes doorgekomen
de 2 onder en 1 daarnaast links, dus ribbels maar wel te zien
Schatje, Elin loopt toch al een hele tijdquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 12:16 schreef Estrys het volgende:
Maar Seb loopt al achter een loopwagen en kan al zeker 30 seconden los blijven staannou jij weer
+1 tandquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 12:23 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
Schatje, Elin loopt toch al een hele tijd?! of dat nou achter een curverbak of loopwagen is. Maar losstaan doet ze nog niet, dus oke..
Score
elin + 1 tand
Seb losstaan
ik vind het een gelijke strijd
de mijne heeft een piemelquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 12:29 schreef Kleurdoos het volgende:
mijne heeft een groter hoofd
nu jij weer
miss luchtballon 2009quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 12:29 schreef Kleurdoos het volgende:
mijne heeft een groter hoofd
nu jij weer
Poppedein geeft bv, vandaar dat het zo'n crime is om die jbpm te geven. Dat moet je dan gewoon los uit een spuitje aan je kind voeren en het is echt superranzig!quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 14:38 schreef mikoxx het volgende:
Poppedein... en voeding speciaal voor spugende kindjes? Of zit daar dan gewoon jbpm doorheen?
Ik kan het niet vaak genoeg zeggen maar BV en Nutriton is echt een bagger combinatie. Uit een spuitje is al nauwelijks te doen omdat dat spul meteen als een soort behangplaksel aankoekt. En als je al iets binnenkrijgt bij de baby dan werkt deze het goedje vaak weer vakkundig naar buiten.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 15:09 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Poppedein geeft bv, vandaar dat het zo'n crime is om die jbpm te geven. Dat moet je dan gewoon los uit een spuitje aan je kind voeren en het is echt superranzig!
Ja, ik zat nog te denken om hem Yoggum te noemen op Fokquote:Op maandag 19 oktober 2009 20:43 schreef Brighteyes het volgende:
En wil Jochem dan ook in het lijstje? En zo ja, mag dat dan gewoon met zijn naam?
Ik wil zijn echte naam niet op het net, en om nu Repelsteel/Boy Wonder/ M. , zoon van Bod Pa er tusen te zetten is ook zo wat. Maar hij is van 2 december en ik was 16 nov uitgerekend.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 13:32 schreef Kleurdoos het volgende:
waarom sta je eigenlijk niet in de lijst?
Geen idee waar ze die dingen verkopen. Het is een houten wagentje, hebben mijn ouders op een tweedehands beurs gekocht. Misschien kun je in een winkel met houten speelgoed kijken.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 19:14 schreef Zweefvliegje het volgende:
Welkom Troel en Jochem, wat een leuke combinatie van namen hebben jullie ervan gemaakt!
Estrys en Kleurdoos in "strijd" over wie wat wel en wat niet kan, haha ik heb er wel om moeten lachen![]()
Hopelijk heeft Elin niet teveel last van 3 (!) tandjes in 1 keer, dat zijn er best wat!
Mijn klauterkabouter is vandaag alweer 8 maanden, en nog geen spoor van tandjes.
Wel van kwijlen en tandenpoep, zoals Vicky dat ooit zo mooi omschreef, maar tandjes, ho maar.
Owja Estrys mag ik vragen waar jij dat loopding van Seb hebt gehaald? Ik meende dat je in een post zei dat hij ook zelf wat afremde.. zoiets klinkt wel goed voor hier thuis op de gladde houten vloer!
Ruben zat sneller in een ritme dan Bertquote:
Thanks!quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 20:56 schreef Troel het volgende:
[..]
Ruben zat sneller in een ritme dan Bert
Een baby past zich op deze leeftijd nog om de zoveel weken gigantisch aan qua ritme, ik zou me er nu nog niet echt druk over maken.
Vooral erg leuk als oudere kinderen er mee gaan rennenquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 21:00 schreef Nijna het volgende:
[ afbeelding ]
Wij hadden deze, die kan je instellen op hoe hard ze ermee kunnen lopen en achteruit kan die niet. Maakt wel irritant geluid, Nijn en Boris gaan op en neer en piepen, dat is best irritant...
Dan zijn ze idd heeeeel irritant, hij staat ergens waar Mirte er niet zo bij komt, want t is heul irritant.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 21:02 schreef Troel het volgende:
[..]
Vooral erg leuk als oudere kinderen er mee gaan rennen
Ik voel me primaquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 21:01 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Tjonge Troel, net bevallen en nu alweer op en top Fokken? Knap!
Hoe is het met je kleine mannetje en jezelf?
Die hebben wij ook!quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 21:00 schreef Nijna het volgende:
[ afbeelding ]
Wij hadden deze, die kan je instellen op hoe hard ze ermee kunnen lopen en achteruit kan die niet. Maakt wel irritant geluid, Nijn en Boris gaan op en neer en piepen, dat is best irritant...
Vooralsnog heeft hij geen last van zijn oren volgens mij..Hij wordt wel vaak 's nachts wakker.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 20:55 schreef Troel het volgende:
Hoe staat het met zijn oortjes? Vaak is dat het einde van de avond/nacht dat die opspelen, maar misschien heeft hij er dan last van?
Bij de eerstevolgende controle op het CB even naar de oortjes laten kijkenquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 21:05 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Vooralsnog heeft hij geen last van zijn oren volgens mij..Hij wordt wel vaak 's nachts wakker.
Wat zou het kunnen zijn dan? Oorontsteking oid?quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 21:06 schreef Troel het volgende:
[..]
Bij de eerstevolgende controle op het CB even naar de oortjes laten kijkenZekere voor het onzekere
Ik heb geen flauw idee. Tandenpijn is vaak het ergste 's nachts, maar goed, je weet maar nooit.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 20:52 schreef Svyatagor het volgende:
Beste moeders,
Ik (vader van Ingmar 31-05-09) zoek ook advies (moeders is niet zo van het Fokken). I is een grote vrolijke jongen, alleen heeft hij de laatste dagen last van iets geks; hij krijgt sowieso tanden, wat vrij vroeg is met vijf maanden, maar goed. Er komen nu twee aan de onderkant door en volgens ons daarnaast ook al twee. Hij heeft er tot nu toe eigenlijk geen last van gehad, wel veel poep maar dat schijnt erbij te horen.
Sinds een paar dagen gaat hij echter bij twee voedingen keihard krijsen; om 16u en om 19u. Hij krijgt flesvoeding, al sinds week 2, nutramigen vanwege gevoelige darmen, plus nutriton om het wat zwaarder te maken. De ochtendvoedingen van 08 u en 12 u gaan prima (beide 180 ml), maar zodra je er om 16u een fles in probeert te doen schreeuwt hij moord en brand. Hij lijkt wel echt pijn te hebben, want we hebben'm nu twee keer paracetamol gegeven (zetpil) en dan pakt hij de fles wel. Het gekke is dus dat hij bij de andere voedingen, ook de late (23u), geen last lijkt te hebben. Iemand misschien vergelijkbare ervaringen of tips?
Mila gaat elke dag in bad, tenzij het echt echt echt niet kan (omdat we bijv. ergens op bezoek zijn ofzo). In principe gaat ze iedere dag na het avondeten en voor het laatste pap. Toen ze kleiner was ging ze om de dag ongeveer in bad en deed ik haar iedere morgen met een washandje fris en fruitig makenquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 21:17 schreef Zweefvliegje het volgende:
Doen jullie allemaal je kindjes elke dag in bad?
Ik ga -minimaal- 3 keer per week met Lianne douchen en verder gebruik ik een hydrofiel washandje om haar schoon te vegen na bijvoorbeeld het eten. Maar echt niet elke dag in bad..
hier hetzelfde. Tess heeft net als Amber snel een droog huidje. Daarnaast vind ik het totaal niet nodig om Tess elkequote:Op dinsdag 20 oktober 2009 21:47 schreef Nijna het volgende:
Sorbo wat een schrik zeg...
Badderen, ik doe het niet elke dag. Soms om de dag en soms zit er nog een dag extra tussen. Het is maar net hoe het uitkomt.
\zou kunnen maar ze is wel steeds aan het gapen en in haar ogen aan het wrijven en dat is dus voor mij het teken dat ze naar bed moet..quote:Op woensdag 21 oktober 2009 07:47 schreef Marie79 het volgende:
Vicky, is het niet zo dat Tess zo'n beetje een ander ritme aan het krijgen krijgt? Dat ze gewoon wat minder slaap nodig gaat krijgen?
Inderdaad BE, dát dus, echt behangplaksel is t, hier inmiddels weinig liefkozend omgedoopt tot GEHANNESbroodpitmeel... T meiske gilt moord en brand als ik t achter in dr keeltje spuit, ze verslikt zich en kokhalst, maar t is de enige manier om t erin te krijgen of vooral te houden.. dan maar direct een toetje tiet erachteraan. Tis t allemaal waard als t helpt en werkt zullen we maar zeggen. Heb in ieder geval besloten t 2 weken aan te zien en dan kijken of t in ieder geval effect heeft, anders ben ik er gewoon gauw klaar mee!quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 15:09 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Poppedein geeft bv, vandaar dat het zo'n crime is om die jbpm te geven. Dat moet je dan gewoon los uit een spuitje aan je kind voeren en het is echt superranzig!
Wij voegen er ene klein beetje van toe aan de voeding van Oscar en dat beinvloedt de smaak toch wel wat. Maar goed, wij kunnen het nog mengen, gewoon geven lijkt me echt lastig idd, vieze behangplaksel!![]()
Lente had de eerste twee weken ook wat velletjes. Vooral bij d'r handjes en voetjes. Maar de kraam deed r toch gewoon elke dag in bad. Wel smeerde ik het dagelijks in met een beetje babyolie. Nu is het helemaal over.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 22:13 schreef mefke79 het volgende:
Oe, sorbo dat is schrikken! Fijn dat het de goede kant op lijkt te gaan.
Ssserpente, wij doen Driekus hoogstens om de dag in bad. Hij heeft een hele droge huid, al lijkt het nu wat beter te worden. Hij is gewoon al helemaal verveld(of vervelt, ik denk niet heel helder meer). Op advies van zowel de huisarts als de vk mag ie dus niet te vaak in bad. Wel jammer, want hij wordt er en moe en ontspannen van.
Over je ritme, ik voed ook wel op verzoek, maar dan wel net als Miss_Sly ook af en toe op mijn verzoek. Ik wil namelijk wel proberen er een beetje ritme in te krijgen, gewoon voor mijn eigen gemoedsrust.
Ik heb gister besloten dat ik juist ga proberen om me helemaal aan te passen aan haar ritme. Dat werkt voor mij dan weer ontspannender. Als ze slaapt is ze bijvoorbeeld met geen stok wakker te krijgen!quote:Over je ritme, ik voed ook wel op verzoek, maar dan wel net als Miss_Sly ook af en toe op mijn verzoek. Ik wil namelijk wel proberen er een beetje ritme in te krijgen, gewoon voor mijn eigen gemoedsrust.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |