abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73895020
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 21:17 schreef Zweefvliegje het volgende:
Doen jullie allemaal je kindjes elke dag in bad?
Ik ga -minimaal- 3 keer per week met Lianne douchen en verder gebruik ik een hydrofiel washandje om haar schoon te vegen na bijvoorbeeld het eten. Maar echt niet elke dag in bad..
Mila gaat elke dag in bad, tenzij het echt echt echt niet kan (omdat we bijv. ergens op bezoek zijn ofzo). In principe gaat ze iedere dag na het avondeten en voor het laatste pap. Toen ze kleiner was ging ze om de dag ongeveer in bad en deed ik haar iedere morgen met een washandje fris en fruitig maken

Jeetje Sorbootje, das schrikken zeg!
pi_73895432
Sorbo wat een schrik zeg...

Badderen, ik doe het niet elke dag. Soms om de dag en soms zit er nog een dag extra tussen. Het is maar net hoe het uitkomt.
Fake it till you make it...
pi_73896081
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 21:47 schreef Nijna het volgende:
Sorbo wat een schrik zeg...

Badderen, ik doe het niet elke dag. Soms om de dag en soms zit er nog een dag extra tussen. Het is maar net hoe het uitkomt.
hier hetzelfde. Tess heeft net als Amber snel een droog huidje. Daarnaast vind ik het totaal niet nodig om Tess elke
dag in bad te doen. Zo vies wordt ze niet

jeetje wat eeb schrik Sorbo!

Ik ga morgen ff bellen met het cb. Tess is de laatste dagen niet te genieten en huilt weer een stuk meer en doordrigender. Het slaapje rond 15.30 is drama, half uurtje max en als ik pech heb isset alleen maar huilen. Inslapen na de fles van 18.00 is ook al weer een kleine week een ramp. Daarnaast is ze zo verschrikkelijk onrustig en ontevreden.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_73896310
Sorbootje, jee, kan me voorstellen dat jullie behoorlijk geschrokken zijn!

Vicky, wat vervelend dat het nu wat minder gaat... Moeilijk lijkt me, dat ze zo moet huilen en je niet weet wat je eraan kunt doen. Denk je dat het met de voeding te maken heeft?
pi_73896463
Geen idee Jula... In de voeding is niet zo veel veranderd. Alleen dat er nutrix in de laatste fles zit.
Ook slaapt ze 's nachts in een slaapzak ipv ingebakerd. Ze moet het binnenkort zonder inbakeren gaan doen want ze kan nu van rug naar buik rollen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_73896529
Oe, sorbo dat is schrikken! Fijn dat het de goede kant op lijkt te gaan.
Ssserpente, wij doen Driekus hoogstens om de dag in bad. Hij heeft een hele droge huid, al lijkt het nu wat beter te worden. Hij is gewoon al helemaal verveld(of vervelt, ik denk niet heel helder meer). Op advies van zowel de huisarts als de vk mag ie dus niet te vaak in bad. Wel jammer, want hij wordt er en moe en ontspannen van.
Over je ritme, ik voed ook wel op verzoek, maar dan wel net als Miss_Sly ook af en toe op mijn verzoek. Ik wil namelijk wel proberen er een beetje ritme in te krijgen, gewoon voor mijn eigen gemoedsrust.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_73896905
Lastig zeg Vicky. Misschien dat ze moet wennen aan het niet meer ingebakerd slapen, en daardoor onrustiger overdag. Hopelijk kan het consultatiebureau goed advies geven en heb je snel weer een tevreden meisje!
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 22:49:04 #283
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_73898159
Sorbootje, jeetje zeg dat is schrikken! Gelukkig mochten jullie wel snel weer naar huis. Kan me voorstellen dat je nu elke keer schrikt bij het zien van een vlekje.

Vicky, vervelend dat Tess niet meer zo lekker in haar vel zit. Hopelijk is het snel weer goed.

In bad: hier ook niet elke dag hoor. Meestal wel de ochtend na de kdv dagen want dan is ze smoezelig En tussendoor nog een keertje. Keer of 4/5 per week ongeveer. Op werkdagen 's ochtends mee onder de douche en anders lekker in het grote bad spelen.
pi_73898297
Elin gaat elke dag in bad, (rapley ) toen ze net geboren was met Balneum erg hendig bij droge huidjes
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 23:19:32 #285
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_73899297
níet elke dag in bad gaan is volgens mij veel beter voor droge huidjes dan wel elke dag badderen (ook al is dat met balneum).

sorbootje, wat een schrik zeg, sjonge! hopelijk blijft het hierbij. op zich goed natuurlijk dat ze 't meteen serieus aanpakken zoiets, maar ik kan me voorstellen dat het heel akelig was.
in de haak.
pi_73899590
o in t begin badderde ik haar om de dag..echt vies werd ze niet

nu is het een must, anders moet ze met korsten in haar haar gaan slapen enzo
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 23:57:33 #287
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_73900660
Hier word ongeveer om de dag gebadderd/gedouchd,
wel elke dag even met een washandje gezicht en billen wassen.

Sorboo hopelijk knapt ze snel op en is het snel weg, wel super hoe ze reageerden van kraam tot aan ziekenhuis
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  woensdag 21 oktober 2009 @ 07:47:31 #288
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_73903726
Vicky, is het niet zo dat Tess zo'n beetje een ander ritme aan het krijgen krijgt? Dat ze gewoon wat minder slaap nodig gaat krijgen?
18-11-2008 Maarten Alexander
  woensdag 21 oktober 2009 @ 08:03:44 #289
248986 MamaNik
Kleuter en Peuter Tweelingmama
pi_73903820
Heb maar even 2 pagina's terug gelezen, pff ik riep als hardste in het begin nou het is niet drukker als dat je er 1 bijkrijgt hoor, maar nu wordt het toch wel drukker, de kleintjes zijn langer wakker overdag willen veel aandacht, en peuterlief wil dan nog meer aandacht

Maaar ohh wat geniet ik van mijn kleine mannetjes.

Sorbo kan me voorstellen dat je bij elke stip nu para bent. Hopelijk knapt ze heel snel weer op.

Karin hoe gaat het nu met Lars met de Omneo?? Enne lekker geslapen vanacht zo zonder je kleine mannetje???

Hier gaan de mannen ook in principe om de dag in bad, maar het wil niet altijd lukken. M. kunnen we gewoon even lekker onder de douche zetten of in een laagje water in bad. Maar de tweeling is toch altijd weer een hele onderneming.

Sorry dat ik nog niet heb bijgelezen heb maar een voor iedereen die het nodig heeft.
pi_73904021
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 07:47 schreef Marie79 het volgende:
Vicky, is het niet zo dat Tess zo'n beetje een ander ritme aan het krijgen krijgt? Dat ze gewoon wat minder slaap nodig gaat krijgen?
\zou kunnen maar ze is wel steeds aan het gapen en in haar ogen aan het wrijven en dat is dus voor mij het teken dat ze naar bed moet..
daarnaast is ze dan ook nog een super jengelig en pieperig.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  woensdag 21 oktober 2009 @ 09:35:02 #291
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_73905117
Gisteren was Worteltjestaart jr. beetje ziekjes, 38,5 graden koorts... tandjes krijgen is zwaar werk!
Gelukkig drinkt-ie goed, eet zelfs heel redelijk en reageert goed op een p'molletje.
Vandaag toch maar niet naar het KDV, nog een beetje verhoging, dus lekker thuis bij
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_73905608
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 15:09 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Poppedein geeft bv, vandaar dat het zo'n crime is om die jbpm te geven. Dat moet je dan gewoon los uit een spuitje aan je kind voeren en het is echt superranzig!

Wij voegen er ene klein beetje van toe aan de voeding van Oscar en dat beinvloedt de smaak toch wel wat. Maar goed, wij kunnen het nog mengen, gewoon geven lijkt me echt lastig idd, vieze behangplaksel!

Inderdaad BE, dát dus, echt behangplaksel is t, hier inmiddels weinig liefkozend omgedoopt tot GEHANNESbroodpitmeel... T meiske gilt moord en brand als ik t achter in dr keeltje spuit, ze verslikt zich en kokhalst, maar t is de enige manier om t erin te krijgen of vooral te houden.. dan maar direct een toetje tiet erachteraan. Tis t allemaal waard als t helpt en werkt zullen we maar zeggen. Heb in ieder geval besloten t 2 weken aan te zien en dan kijken of t in ieder geval effect heeft, anders ben ik er gewoon gauw klaar mee!

Huups, Super dat de fysio zo tevreden is joh.. ze lag ook heerlijk tevreden in de wagen vorige week, voor mij niets geen voorkeurskant te ontdekken! Wel goed om vast te weten van zo'n mogelijke terugval, dan schrik je er in ieder geval niet zo van als t gebeurt!

Karin, goed hoor, dat je je moeder een nachtje voor Lars hebt laten zorgen, zal misschien best even een lastige keus geweest zijn, maar hij heeft veel meer aan je als jij een heldere mama blijft! Ik hoop dat je even lekker bijgetankt hebt en niet hebt liggen woelen vannacht!

Sorbootje, welkom hier! wat zullen jullie geschrokken zijn van de week zeg, en dan zo'n hele ziekenhuisafdeling in opperste staat van alertheid omdat t misschienw el een heel besmettelijke bacterie is...en dat gaat dan allemaal over jullie, over jouw eigen meiske...bah! Gelukkig bleek t mee te vallen, hopelijk geneest t ook weer snel en mooi!

Troel, het-is-mij en Martine net zo welkom hier! Gezellig!!
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
  woensdag 21 oktober 2009 @ 10:00:32 #293
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_73905768
Jeetje Sorbootje! Wat een schrik!
Gelukkig gaat het nu weer goed met haar, maar men... dat lijkt me zo eng idd!

Hier een jongetje dat heel, heeeeeeeeel veel poept! Het lijkt wel alsof hij de schade van een paar weken terug aan het inhalen is. Toen moest ik hem vaak helpen met een thermometer, nu is het na elke fles wel raak! Gisteren ook een paar keer echt waterig maar vandaag gelukkig wel weer met wat stevigheid.
Soms ook draden erin trouwens wat ik eig. alleen ken van toen Sasha tandjes kreeg, maar dat lijkt me wat sterk. Die was met 12 weken al snel, maar 8 lijkt me echt wel heel snel.

Ik ga maar weer eens een luier verschonen denk ik.
pi_73905898
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 22:13 schreef mefke79 het volgende:
Oe, sorbo dat is schrikken! Fijn dat het de goede kant op lijkt te gaan.
Ssserpente, wij doen Driekus hoogstens om de dag in bad. Hij heeft een hele droge huid, al lijkt het nu wat beter te worden. Hij is gewoon al helemaal verveld(of vervelt, ik denk niet heel helder meer). Op advies van zowel de huisarts als de vk mag ie dus niet te vaak in bad. Wel jammer, want hij wordt er en moe en ontspannen van.
Over je ritme, ik voed ook wel op verzoek, maar dan wel net als Miss_Sly ook af en toe op mijn verzoek. Ik wil namelijk wel proberen er een beetje ritme in te krijgen, gewoon voor mijn eigen gemoedsrust.
Lente had de eerste twee weken ook wat velletjes. Vooral bij d'r handjes en voetjes. Maar de kraam deed r toch gewoon elke dag in bad. Wel smeerde ik het dagelijks in met een beetje babyolie. Nu is het helemaal over.

Toch lijkt ze het badje de laatste week niet super ontspannen meer te vinden. Ze balt d'r knuistjes en spartelt met d'r beentjes. Het lijkt wel of ze zich niet helemaal durft over te geven of zo. Ga vanavond de tub maar weer eens proberen.

quote:
Ik heb gister besloten dat ik juist ga proberen om me helemaal aan te passen aan haar ritme. Dat werkt voor mij dan weer ontspannender. Als ze slaapt is ze bijvoorbeeld met geen stok wakker te krijgen!

Sorbo, wat moeten jullie geschrokken zijn! Gelukkig lijkt het mee te vallen! Heel veel sterkte!

Hoe voel jij je vandaag, Mef? Edit: checkt het 'nieuwe-moeders-topic'.

[ Bericht 3% gewijzigd door Ssserpente op 21-10-2009 10:13:57 ]
pi_73905949
Sorbootje, jeetje wat een schrik! Wat fijn dat het toch goed lijkt te gaan, maar zoiets wil je ook gewoon niet meemaken, zo'n klein humpie

BE, fijn dat gepoep Merel poept eigenlijk altijd heel veel (6 keer op een dag is hier heel normaal ). En het wisselt steeds van 'soort', kleine stinkerd is het gewoon

Merel gaat trouwens 2 a 3 keer per week in bad. Ze heeft net als Sara last van eczeem, wel een stuk minder, maar voor de zekerheid doen we haar niet al te vaak in bad. Wel met de waslap elke avond hoor, vooral vanwege haar gepoep

Merel heeft trouwens de 5e of 6e ziekte. Het heerst op het kdv en gisteren werd ze hangerig, beetje verhoging en allemaal kleine rode vlekjes op haar buik en romp. Ze is er gelukkig niet al te ziek van, dus dat scheelt.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  woensdag 21 oktober 2009 @ 11:17:00 #296
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_73907813
Hier ook om de dag een badritueel. Het is wel een onderneming hoor, twee kindjes na elkaar in bad doen en ook nog eens tevreden houden dan. Je moet wel echt met z'n tweeen zijn, anders lukt het niet.

Wat is eigenlijk 5e en 6e ziekte? Ik ken dat helemaal niet

BE, wat irritant zeg dat het niet werkt met de gehannesbroodpitmeel En nu dan?

Hier nacht 5 op rij
  woensdag 21 oktober 2009 @ 11:18:59 #297
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_73907878
Hey Karin, wat gek dat die omneo niet door de s speen gaat! Ik zou dan eerder de 123 speen gaan gebruiken, ik vind de m speen erg groot namelijk. En 123 kan je nog stellen. Succes!
pi_73908284
Schrikken Sorbootje! Welkom Troel en Jochem.
Voor de rest niet echt bijgelezen Wij nemen vandaag afscheid van jullie en dit topic. Ons draakje is één jaar geworden
Veel plezier nog met jullie kindjes en tot in het volgende topic!
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
pi_73908362
Gefeliciteerd nog Geppie, ik hoop dat jullie een geweldige dag gehad hebben met elkaar! Veel plezier en wijsheid in t volgende topic!
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_73908493
Tess drinkt nog steds uit de S speen van Medela. Ik heb voor de Nutrix de 123 speen geprobeerd maar ze kan er niet uit drinken.. is een stuk stugger dan die van Medela.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')