abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73879004
Ha! Tyler heeft 7 tanden!
En hij ging zich ineens optrekken op zijn knietjes aan Kims tafeltje. Alleen gleed hij onderuit en maar vasthouden. Maar snel geholpen. Vond hij toch wel heel interessant.

Poppedein Tyler bleef in het begin nog mondjes teruggeven.

Mefke
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 14:38:05 #227
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_73879563
Poppedein... en voeding speciaal voor spugende kindjes? Of zit daar dan gewoon jbpm doorheen?

BE, dank voor de link, ik ga eens even lezen!

Hier trouwens al vier nachten op rij
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 14:38:51 #228
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_73879584
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 14:38 schreef mikoxx het volgende:

Hier trouwens al vier nachten op rij
Heerlijk
Goed gedaan
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 14:39:28 #229
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_73879600
He hói! Hoe is het? Long time no see..........
Ja, zo fijn, mag ook zeg 18 weken zijn ze alweer
pi_73879670
Stiemie, hoe gaat het vandaag? Gaat het al beter?
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_73879913
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 12:29 schreef Kleurdoos het volgende:
mijne heeft een groter hoofd

nu jij weer
miss luchtballon 2009
hihi

Poppedein wat rot toch. Ik vond je meisje idd ook alert en vitaal zat rondkijken voor 10 doet ze!
Zijn er geen lichamelijke oorzaken voor het spugen overwogen verder? Ik ben even kwijt of er nou al een kinderarts naar dat spugen had gekeken.

En verder ben ik totaal niet bijgelezen sorry

We zijn goedgekeurd door de fysio afgelopen maandag, madame ging met sprongen vooruit en de fysio vond het verbazingwekkend wat ze allemaal al kon enzo. Dus jeuh. Nu pas weer over een maand en als het goed is is dat de laatste controle.
wel had ze het erover dat kindjes bij koorts vaak weer terugvallen in hun voorkeurshouding en als dat gebeurde moesten we haar gelijk bellen. Maar wat ze dan gaat doen heeft ze niet gezegd
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 15:09:26 #232
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_73880486
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 14:38 schreef mikoxx het volgende:
Poppedein... en voeding speciaal voor spugende kindjes? Of zit daar dan gewoon jbpm doorheen?
Poppedein geeft bv, vandaar dat het zo'n crime is om die jbpm te geven. Dat moet je dan gewoon los uit een spuitje aan je kind voeren en het is echt superranzig!

Wij voegen er ene klein beetje van toe aan de voeding van Oscar en dat beinvloedt de smaak toch wel wat. Maar goed, wij kunnen het nog mengen, gewoon geven lijkt me echt lastig idd, vieze behangplaksel!

Wat rottig Poppedein! Oscar spuugde niet zo heel veel, had vnml last van kokhalzen en dat is bij ons nu echt zo goed als over door de jbpm.
Een mondje terug zo hier en daar zou op zich heel normaal zijn lijkt me, maar mss dat je dat nog even na kan vragen via de zorglijn ofzoiets.

Fijn dat de fysio zo tevreden is Huup!

Stiemie, hoe is het bij jullie vandaag? Hoe is het vannacht gegaan?
pi_73880881
Rot ja Poppedein! Sterkte dr met!

Huup, goed nieuws! Lekker ja!

Ben ook wel benieuwd hoe het met Esmee is gegaan vannacht en nu?

Ik heb net de wvk gesproken, want ben toch ook niet tevreden met hoe het hier gaat.
Mijn kleine mannetje is zo onrustig en ontevreden.
Ik kan hem niet even ergens wakker neerleggen zonder dat hij huilt
Hij huilt soms tijdens het drinken nog, en na de fles ook weleens. En dat terwijl de fles niet leeg gaat, dus honger is het dan niet.
Hij slaapt snachts wel in zijn wieg, overdag slaapt hij nog heel weinig.
Hij slaapt eigenlijk het liefst alleen maar bij iemand op de arm, of zoals gister in de doek.
De wvk zei dat dat op zich nog wel mag, hij wil bij me zijn, en dat was prima. helemaal na de bevalling zoals wij die hebben meegemaakt, kon nog wel zijn dat hij daar emotioneel nog last van had.
Verder adviseerde ze om over te stappen op Omneo, eens kijken of hij daar wat rustiger van wordt.
Wel moet er minstens 2,5 uur tussen de flessen zitten, als hij zich eerder meldt moeten we het zien te rekken.
Verder moet er per fles minstens 100 cc ingaan.....en als hij weer gaat slapen tijdens het drinken moeten we hem wakker maken...verschonen tussendoor of met een koud washandje tegen de onderkant van het voetje...

Zal me benieuwen.... hij is nu bij oma, ik heb even een dagje met Meike alleen. We hebben al prinsessecakejes gebakken...jammie
Oma bood al aan dat Lars wel mocht blijven slapen, ik geloof dat ik dat aanbod maar aanneem ook, want ik heb afgelopen nacht ook weer de halve nacht opgezeten met manneke, ben kapot.
Echt de tranen branden me achter de ogen, puur van vermoeidheid.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 15:50:51 #234
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_73882050
Karin Hopelijk knap je een beetje weer op van een goede nachtrust! Lekker gebruik van maken hoor, even aan jezelf denken nu. Lars heeft ook niks aan een mama die er doorheen zit en oma is nog fris en fruitig en heeft een gebroken nachtje zo weer ingehaald!
En, mss dat vrijdag eten ook helpt! Denk aan je hoor
pi_73882164
Karin, lekker een nacht lekker slapen zal je vast goed doen. Fijn zo'n meike-dagje!
Sneu dat Lars zich blijkbaar niet zo prettig voelt
Fake it till you make it...
pi_73882875
Karin het lijkt me zo lastig als je mannetje niet tevreden is en maar blijft huilen. Geniet van je Meike-dagje!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_73883761
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 15:09 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Poppedein geeft bv, vandaar dat het zo'n crime is om die jbpm te geven. Dat moet je dan gewoon los uit een spuitje aan je kind voeren en het is echt superranzig!

Ik kan het niet vaak genoeg zeggen maar BV en Nutriton is echt een bagger combinatie. Uit een spuitje is al nauwelijks te doen omdat dat spul meteen als een soort behangplaksel aankoekt. En als je al iets binnenkrijgt bij de baby dan werkt deze het goedje vaak weer vakkundig naar buiten.
Wij gaven het dus en Seb bleef spugen, hetgeen wat hij spuugde was alleen dikker. Hij spuugt nu nog steeds trouwens, alleen bij vaste voeding spuugt hij niet. Maar sap of water of yoghurt komt er vaak ook weer uit. En macaroni kan hij ook niet binnen houden.
ti amo più di ieri ma meno di domani
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 16:38:45 #238
35189 Troel
scherp en bot
pi_73883859
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 20:43 schreef Brighteyes het volgende:

En wil Jochem dan ook in het lijstje? En zo ja, mag dat dan gewoon met zijn naam?
Ja, ik zat nog te denken om hem Yoggum te noemen op Fok , maar de volledige naam is geen probleem hoor Hij mag erbij
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_73884278
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 13:32 schreef Kleurdoos het volgende:
waarom sta je eigenlijk niet in de lijst?
Ik wil zijn echte naam niet op het net, en om nu Repelsteel/Boy Wonder/ M. , zoon van Bod Pa er tusen te zetten is ook zo wat. Maar hij is van 2 december en ik was 16 nov uitgerekend.
pi_73884944
Karin wat vervelend zeg dat het nog niet zo lekker gaat met Lars. En wat fijn zeg dat hij een nachtje bij je moeder kan blijven. Kan jij lekker bijslapen. En hoe vind Meike haar quality-time? Klinkt leuk die prinsessencake-jes!

Welkom Troel en Yoggum

Mikoxx wat heerlijk zeg 4 nachten op rij

Mefke wat naar zeg die spruw. Hopelijk zijn jullie er allebei snel vanaf.

Die nutriton is echt smerig spul inderdaad. Ik gooide gisteren een restje uit de fles in het afwaswater en het ziet er gewoon zoooo vies uit. Soort van zwaar over de datum melk ofzo

De voeding met nutriton ging afgelopen nacht heel goed. Het kokhalsen is echt zo goed als weg nu en ze kwam om 23 uur, om 5 uur en toen weer om 9 uur. Heerlijk bij kunnen slapen dus! Vandaag overdag gaat het wel iets minder, maar we zijn gewoon wel even met Linde naar de kinderboerderij geweest en dat vond ik al heel wat. Esmee krijgt nu flessen van 150 + poeder en nutriton. Die drinkt ze de ene keer helemaal leeg en de andere keer laat ze zo'n 50 staan. Helaas blijft ze tussen de flessen best veel huilen, al zijn er wel momenten waarop ze nu helemaal ontspannen is.

Vanmorgen belde de wvk en omdat er al zoveel verbetering inzit, kijken we het nog even aan en gaan we niet meteen naar de kinderarts.. Morgenmiddag hebben we weer een afspraak bij het cb en de arts dus dat is erg fijn.
pi_73885505
welkom Troel!

Ik heb een hut gemaakt voor Elin van t wasrek en een dekbed eroverheen, groot succes

koekblik en een pollepel erbij en t kind is al een uur rustig af en toe een KLOINK uit de hut
pi_73886257
Oh Stiemie wat fijn!

Elin, gezellig in je hut !
Fake it till you make it...
pi_73888936
Welkom Troel en Jochem, wat een leuke combinatie van namen hebben jullie ervan gemaakt!

Estrys en Kleurdoos in "strijd" over wie wat wel en wat niet kan, haha ik heb er wel om moeten lachen
Hopelijk heeft Elin niet teveel last van 3 (!) tandjes in 1 keer, dat zijn er best wat!

Mijn klauterkabouter is vandaag alweer 8 maanden, en nog geen spoor van tandjes.
Wel van kwijlen en tandenpoep, zoals Vicky dat ooit zo mooi omschreef, maar tandjes, ho maar.

Owja Estrys mag ik vragen waar jij dat loopding van Seb hebt gehaald? Ik meende dat je in een post zei dat hij ook zelf wat afremde.. zoiets klinkt wel goed voor hier thuis op de gladde houten vloer!
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 20:08:32 #244
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_73890972
Wat fijn dat het zo veel beter gegaan is Stiemie! Hopelijk zet het zo door!
pi_73891396
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 19:14 schreef Zweefvliegje het volgende:
Welkom Troel en Jochem, wat een leuke combinatie van namen hebben jullie ervan gemaakt!

Estrys en Kleurdoos in "strijd" over wie wat wel en wat niet kan, haha ik heb er wel om moeten lachen
Hopelijk heeft Elin niet teveel last van 3 (!) tandjes in 1 keer, dat zijn er best wat!

Mijn klauterkabouter is vandaag alweer 8 maanden, en nog geen spoor van tandjes.
Wel van kwijlen en tandenpoep, zoals Vicky dat ooit zo mooi omschreef, maar tandjes, ho maar.

Owja Estrys mag ik vragen waar jij dat loopding van Seb hebt gehaald? Ik meende dat je in een post zei dat hij ook zelf wat afremde.. zoiets klinkt wel goed voor hier thuis op de gladde houten vloer!
Geen idee waar ze die dingen verkopen. Het is een houten wagentje, hebben mijn ouders op een tweedehands beurs gekocht. Misschien kun je in een winkel met houten speelgoed kijken.
Hij remt niet echt af hoor maar hij is gewoon wat stroef volgens mij. Die van kunststof gaan allemaal zo hard. Dat wagentje kan overigens niet achteruit rijden wat zowel een voordeel als een nadeel is. Ow en er zitten drie hondjes op die op en neer gaan als het wagentje gaat rijden. Ze klepperen dan, de moeder van de vorige eigenaar heeft er vilt onder geplakt, die werd gek van het geklepper
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_73892175
Wij hebben wel zo'n ding van kunststof en die remt wel af hoor!
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 20:52:35 #247
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_73892808
Beste moeders,

Ik (vader van Ingmar 31-05-09) zoek ook advies (moeders is niet zo van het Fokken ). I is een grote vrolijke jongen, alleen heeft hij de laatste dagen last van iets geks; hij krijgt sowieso tanden, wat vrij vroeg is met vijf maanden, maar goed. Er komen nu twee aan de onderkant door en volgens ons daarnaast ook al twee. Hij heeft er tot nu toe eigenlijk geen last van gehad, wel veel poep maar dat schijnt erbij te horen.

Sinds een paar dagen gaat hij echter bij twee voedingen keihard krijsen; om 16u en om 19u. Hij krijgt flesvoeding, al sinds week 2, nutramigen vanwege gevoelige darmen, plus nutriton om het wat zwaarder te maken. De ochtendvoedingen van 08 u en 12 u gaan prima (beide 180 ml), maar zodra je er om 16u een fles in probeert te doen schreeuwt hij moord en brand. Hij lijkt wel echt pijn te hebben, want we hebben'm nu twee keer paracetamol gegeven (zetpil) en dan pakt hij de fles wel. Het gekke is dus dat hij bij de andere voedingen, ook de late (23u), geen last lijkt te hebben. Iemand misschien vergelijkbare ervaringen of tips?
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_73892905
Hey hoi!

Ff een vraagje tussendoor:

Hoe doen/deden jullie het met de badtijden?

Wij hadden namelijk bedacht dat het handig zou zijn om Lente 's avonds rond 19:00 uur in bad te doen. Dat zou dan net vóór een voeding zijn (ik voed op verzoek).

Leuk bedacht, maar het dametje loopt natuurlijk niet altijd precies op het drie-uur-schema.

Gevolg was dat ik 'r gister met een volle maag in bad deed waarna het arme meisje zich helemaal leegspuugde... Niet handig dus.

Nu is N. nogal van de tijden, schema's en ritmes. Gister hadden we hier dan ook onze eerste pedagogische discussie over.

Ik vind namelijk dat we ons, zolang mijn verlof duurt, vooral aan moeten passen aan Lentes 'ritme'. Voor zover daar sprake van is dan... En mijn verlof duurt tot half januari. Daarna ga ik weer werken en gaat Lente twee dagen naar de opvang. Voldoende tijd nog dus om zich een natuurlijk ritme te laten vormen, lijkt mij. En tot die tijd moeten we de badtijden wmb dus gewoon aanpassen aan haar huidige ritme. Dat betekent voor vanavond dus dat ze pas rond 22:00 in bad kan omdat ze rond 19:30 uur haar laatste voeding heeft gehad. Kortom, we passen ons voorlopig dus nog ff aan aan de voedingstijden van Lente.

N. is het hier niet zo mee eens. Hij denkt dat het handig is om nu alvast een ritme in te voeren. Dat zou het straks alleen maar makkelijk maken.

Hoe doen of deden jullie dat? Vaste badtijden of afhankelijk van de voedingstijd?
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 20:55:00 #249
35189 Troel
scherp en bot
pi_73892919
Hoe staat het met zijn oortjes? Vaak is dat het einde van de avond/nacht dat die opspelen, maar misschien heeft hij er dan last van?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 20:56:25 #250
35189 Troel
scherp en bot
pi_73892984
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 20:54 schreef Ssserpente het volgende:

Hoe doen of deden jullie dat?
Ruben zat sneller in een ritme dan Bert
Een baby past zich op deze leeftijd nog om de zoveel weken gigantisch aan qua ritme, ik zou me er nu nog niet echt druk over maken.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')