Hey hoi!
Ff een vraagje tussendoor:
Hoe doen/deden jullie het met de badtijden?
Wij hadden namelijk bedacht dat het handig zou zijn om Lente 's avonds rond 19:00 uur in bad te doen. Dat zou dan net vóór een voeding zijn (ik voed op verzoek).
Leuk bedacht, maar het dametje loopt natuurlijk niet altijd precies op het drie-uur-schema.
Gevolg was dat ik 'r gister met een volle maag in bad deed waarna het arme meisje zich helemaal leegspuugde...

Niet handig dus.
Nu is N. nogal van de tijden, schema's en ritmes. Gister hadden we hier dan ook onze eerste pedagogische discussie over.
Ik vind namelijk dat we ons, zolang mijn verlof duurt, vooral aan moeten passen aan Lentes 'ritme'. Voor zover daar sprake van is dan... En mijn verlof duurt tot half januari. Daarna ga ik weer werken en gaat Lente twee dagen naar de opvang. Voldoende tijd nog dus om zich een natuurlijk ritme te laten vormen, lijkt mij. En tot die tijd moeten we de badtijden wmb dus gewoon aanpassen aan haar huidige ritme. Dat betekent voor vanavond dus dat ze pas rond 22:00 in bad kan omdat ze rond 19:30 uur haar laatste voeding heeft gehad. Kortom, we passen ons voorlopig dus nog ff aan aan de voedingstijden van Lente.
N. is het hier niet zo mee eens. Hij denkt dat het handig is om nu alvast een ritme in te voeren. Dat zou het straks alleen maar makkelijk maken.
Hoe doen of deden jullie dat? Vaste badtijden of afhankelijk van de voedingstijd?