De open noten wist ik alquote:Op woensdag 14 oktober 2009 22:13 schreef KaMo het volgende:
Sja, de noten leren, stampen...
Ik heb als klein ventje geleerd Do re mi, dat werd later C D E F G A B C
Dat zijn de witte toetsen van de piano
De zwarte toetsen zijn de toetsen ervoor met een # erachter (een kruis, een D# spreek je uit als een Dis, C# Cis)
En dan de snaren weten, E A D G, en dan maar tellen
Ik weet vooral (de rest leid ik af)
De E A D G als open noten
De F (E fret 1)
De G (E fret 3)
De B (A fret 2)
De C (A fret 3)
De rest leid ik af met tellen en octaven etc..
Ik hoop dat ik hiermee iemand help
Ja, zoiets. Zelf ken ik alle noten tot en met de 5de fret op de hals. Dan ken je ze allemaal, ze lopen immers op elkaar over. Kijk:quote:Op woensdag 14 oktober 2009 22:13 schreef KaMo het volgende:
De E A D G als open noten
De F (E fret 1)
De G (E fret 3)
De B (A fret 2)
De C (A fret 3)
heb er nog eentje liggen, gebruik ik nooit. Kijk maar hoeveel je ervoor over hebtquote:Op woensdag 14 oktober 2009 22:09 schreef Sjoegerd het volgende:
Misschien eens een theorieachtig boek kopen. Leuk voor in de trein
Wat voor soorten onderwerpen worden er behandeld?quote:Op woensdag 14 oktober 2009 22:18 schreef KaMo het volgende:
[..]
heb er nog eentje liggen, gebruik ik nooit. Kijk maar hoeveel je ervoor over hebt
Alles, van techniek, tot toonladders etcquote:Op woensdag 14 oktober 2009 22:21 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Wat voor soorten onderwerpen worden er behandeld?.. En kan sowieso bij de plaatselijke instrumentenhandel even door de bakken neuzen
. Hebben meer boeken over basmeuk dan ze basmeuk hebben
. En anders bij Feedback naar binnen stappen
.. Oeeh morgen kan ik wel bij de Slegte gaan rondneuzen trouwens
Jij speelt met roze Dunlops?quote:Op woensdag 14 oktober 2009 22:26 schreef KaMo het volgende:
[..]
Alles, van techniek, tot toonladders etc
Lopende basslijnen, alles met cd
Geluid én beeld!
Meestal of de roze of een doorzichtige stubby bij mijquote:
Gaaf hoe klinken de power chords? Bassen ala Lemmyquote:Op woensdag 14 oktober 2009 22:26 schreef KaMo het volgende:
[..]
Alles, van techniek, tot toonladders etc
Lopende basslijnen, alles met cd
Geluid én beeld!
0,71 mm zijn die rozequote:Op woensdag 14 oktober 2009 22:42 schreef MASD het volgende:
Zijn dat dunne picks? Die breken bij mij altijd door, gebruik dan ook een 2+mm.
Mijn roze/paarse 1.5quote:
Die in je test filmpjequote:Op woensdag 14 oktober 2009 23:06 schreef KaMo het volgende:
Die eerste? Dat is Longview van Green Day
geen idee of die klopt trouwens
De eerste is longview, de rest is improvisatie zo'n beetjequote:
Vooral mijn timing had er baat bij, leerde veel beter luisteren naar drumfills en de basdrum zodat ik goed ritme kon houden. En non verbaal communiceren met de anderenquote:Op woensdag 14 oktober 2009 23:11 schreef KaMo het volgende:
Kijk! Dat is goed voor je techniek!
En je notenleer, want als iemand zegt: we spelen een A, speel jij een A!
Yep. Ik gebruik Dunlop Gator Grips, 2 mmquote:Op woensdag 14 oktober 2009 22:42 schreef MASD het volgende:
Zijn dat dunne picks? Die breken bij mij altijd door, gebruik dan ook een 2+mm.
Gebruik plectrums alleen als ik lange tijd 4/4 noten moet spelen. Of wanneer het te snel gaat voor mijn vingers.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 00:01 schreef Sautor het volgende:
Ik heb nog nooit met plectrum gespeeld.
Zal eens een keertje een zootje kopen om te testen.
Overigens heb ik zin om nu muziek te maken, maar ik ben te druk bezig met de studie
Ah kom op joh, lekker zestienden raggen met je vingersquote:Op donderdag 15 oktober 2009 00:02 schreef MASD het volgende:
[..]
Gebruik plectrums alleen als ik lange tijd 4/4 noten moet spelen. Of wanneer het te snel gaat voor mijn vingers..
Klopt, Brianstorm!quote:Op donderdag 15 oktober 2009 08:45 schreef Brammie1 het volgende:
nummers van Arctic Monkeys zijn vet leuk om te spelen
Doe het enkel als je straplocks hebt!quote:
Alsof ik ooit onder 80 BPM komquote:Op donderdag 15 oktober 2009 08:02 schreef KaMo het volgende:
64e kan, maar het kligt er maar net aan hoe lang de maat duurt
Als hij 160BPM is, sick!
Als dat 45BPM is
Hij loopt ook gewoon weg, daarna....quote:
Mee eensquote:
OK, dan!quote:Op woensdag 14 oktober 2009 23:14 schreef KaMo het volgende:
Korrel zwart wit is mooi!
Maarja, zeker wat posten! Ben benieuwd!
Check dat stukje vanaf 00:20 tot het stuk waar "Eclipse" inbeeld komt. Dat beeld is vergelijkbaar met videoclips van de Beatles enzo. Misschien vind je het niks maar ik vind dat serieus heel tof.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 13:10 schreef Rooligan het volgende:
[..]
OK, dan!
Hierbij de ruwe versie (zowel video als audio) van "Eclipse". Ik heb wel de DVD-rip moeten converteren naar een kleiner formaat. Maar youtube vernaggelt behoorlijk veel qua sound en video. Het echte werk ziet en hoort zich veel beter aan. Maar goed; om jullie een idee te geven:
Zoals gewoonlijk. Vaak moet je heel snel kijken om te zien wat voor bas het isquote:Op donderdag 15 oktober 2009 16:14 schreef MASD het volgende:
[..]
Check dat stukje vanaf 00:20 tot het stuk waar "Eclipse" inbeeld komt. Dat beeld is vergelijkbaar met videoclips van de Beatles enzo. Misschien vind je het niks maar ik vind dat serieus heel tof.
edit: Natuurlijk krijgen de zanger en gitarist de meeste airtime..
Me in the spotlight!quote:Op donderdag 15 oktober 2009 16:14 schreef MASD het volgende:
[..]
edit: Natuurlijk krijgen de zanger en gitarist de meeste airtime..
Ja, maar alleen omdat de rest op dat moment niks deed. Zo gauw de rest begon te spelen wist de cameraman niet hoe snel hij naar de zanger/gitarist moest bewegen. Dat vind ik wel grappig, dat dat zo typisch is. Niemand merkt je op tot de rest of jij wegvalt. De stiekeme charme van het bassist zijn.quote:
Dat spreekt mij juist aanquote:Op donderdag 15 oktober 2009 17:04 schreef MASD het volgende:
[..]
Ja, maar alleen omdat de rest op dat moment niks deed. Zo gauw de rest begon te spelen wist de cameraman niet hoe snel hij naar de zanger/gitarist moest bewegen. Dat vind ik wel grappig, dat dat zo typisch is. Niemand merkt je op tot de rest of jij wegvalt. De stiekeme charme van het bassist zijn.
Mijn vrienden hadden altijd zoiets van: "Bas? Jij luie gitaristquote:Op donderdag 15 oktober 2009 17:10 schreef Rooligan het volgende:
Ach, zoals men wel zegt: "Een goede bassist blijft onopgemerkt, totdat hij stopt met spelen."
Heb ook eens voorgesteld om mij rythmgitaar te laten spelen (niet dat ik dat kanquote:Op donderdag 15 oktober 2009 19:10 schreef J0ttem het volgende:
Mensen die de bas minderwaardig vinden t.o.v. andere instrumenten dienen meteen afgeschoten te worden![]()
Wat een bullshitquote:Op donderdag 15 oktober 2009 23:01 schreef Sautor het volgende:
Bassisten zijn wel altijd de coolste mensen in de band. Gitaristen/drummers zijn vaak macho-mannetjes
Precies, als ik met 2 vrienden speel heb ik het meeste egoquote:
quote:Op donderdag 15 oktober 2009 23:29 schreef KaMo het volgende:
De macho's vallen je op, waardoor de normale je niet meer opvallen!
Sommige bassisten
Pete Wentz
Perfecte cover
Die speelstijl
Laat ik het anders formuleren, dan heb ik het meeste ego. Want die andere twee hebben het vrijwel nietquote:
Respect, met een kutte versterker nog een ego hebben.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 00:55 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Damn, mijn versterker klinkt echt kut.
Nu minder omdat die ene vriend een 100 watt buizen Engl heeftquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 01:43 schreef Sautor het volgende:
[..]
Respect, met een kutte versterker nog een ego hebben.
http://www.rockarolla.nl/peterpan/wrongcrowd.htmlquote:Op zaterdag 17 oktober 2009 18:03 schreef maxor het volgende:
Misschien de verkeerde plek maar ik gooi het hier toch ff neer.
Weet iemand waar ik een bass tab van het nummer Wrong Crowd van Peter Pan Speedrock kan vinden?
Tot nu toe kom ik alleen gitaar tabs tegen en die heb ik niet nodig
Ok die had ik gezien maar weer te snel overheen gekeken. Dacht dat daar alleen gitaar in stondquote:Op zaterdag 17 oktober 2009 18:37 schreef MASD het volgende:
[..]
http://www.rockarolla.nl/peterpan/wrongcrowd.html
neem de bastonen.
Nou, zal ik je mijn geheim dan maar verklappen....quote:Op maandag 19 oktober 2009 12:47 schreef Witchfynder het volgende:
Hey! Een DIY 12". Hoe klinkt dat? Pusht dat lekker je mids? Dat is een beetje waar ik naar op zoek ben. Hoe heb je dat aangepakt enzo?
Ik wil alles weten.
.
Whojo, dat is een anagram van KaMo!quote:Op maandag 19 oktober 2009 22:31 schreef allsystemshalt het volgende:
Ik heb een echte Makomet split en jazz element precision body wit gelakt geen idee wat voor hout er gebruikt is
![]()
Heb geen echte basversterker maar heb wel een aantal gitaarversterkers staan waarover ik soms speel
De buurjongen speelt elke ochtend trompet, dus zeiken mogen ze nietquote:
Trompet wat is dat nou voor anti-mannen instrument. Ronken met die bassen moeten we. Ik heb zelf nog maar een hartke versterkertje staan. Prima voor in mijn kamer maar voor jamsessies en eventueel optredens moet ik wel naar iets groters gaan kijken.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 17:01 schreef KaMo het volgende:
[..]
De buurjongen speelt elke ochtend trompet, dus zeiken mogen ze niet
quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 19:12 schreef Xrenity het volgende:
Ik heb een Gibson Thunderbird IV en een H&K Basskick 300![]()
Toevallig van het weekend even gefilmd dat we met het bandje oa de Sugababes coveren
By all meansquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 19:35 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Leuk gespeeld
en een leuk liedje
![]()
*Mag ik ook tips geven?
Ik denk dat de gitarist/zanger veel beter kan zingen dan dat hij hier deedquote:
Whoa, wat een strak beeld zeg!quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 19:12 schreef Xrenity het volgende:
Ik heb een Gibson Thunderbird IV en een H&K Basskick 300![]()
Toevallig van het weekend even gefilmd dat we met het bandje oa de Sugababes coveren
Die Ibanez SR505 had ik ook bijna gehad, de 4-snarige SR500 dan. Uiteindelijk een T-Bird gekocht. Maar misschien toch liever die Ibanez gehadquote:
Zal ik maar wat posten dan?quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 21:22 schreef KaMo het volgende:
Eigenlijk moeten we die lijstjes wat meer onderbouwen met foto's!
Old School Xbox, afgelopen weekend nog een LAN mee gehadquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 21:44 schreef tomtomkortom het volgende:
Dat is pas een controller op foto 2![]()
Zal even foto's maken hiero!
Als er op die knop word gedrukt, sla ik met mijn basquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 21:44 schreef On het volgende:
Dat pedaaltje voor je behringer ziet er interessant uit, wat doet die rode knop?
Overschat mijn Behringer nietquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 22:00 schreef Sautor het volgende:
Mijn versterker vergeleken met die van jullie.
Achja, alles bij elkaar was maar 275 euro
quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 23:19 schreef Sautor het volgende:
Ik heb het gehad toen ik mijn G-snaar stemde. Ik vond het zo raar dat er niets met het geluid gebeurde, totdat de D knapte
Dan heeft hij waarschijnlijk meer een probleem met zijn materiaal - wellicht slechte snaren, maar hoogstwaarschijnlijk een ingesleten brug met scherpe randen.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 09:28 schreef Witchfynder het volgende:
Ik ken een bassist die om de gig er wel een A- of E-snaar af ramt. Ik heb in 15 jaar nog geen bassnaar gebroken.
.
Ja, ik snap niet hoe je dat doet. Ik hoef maar naar jou bassen te kijken en de snaren kletteren al tegen de fretsquote:Op woensdag 21 oktober 2009 10:42 schreef Witchfynder het volgende:
Klinkt lekker zo'n 12"?.
En idd, je hoeft helemaal niet op je bas te hengsten, net zo min dat drummers als een botmongool moeten rammen om een dikke sound te krijgen. Het zit allemaal in de techniek. Ben blij dat ik begonnen ben met 3 jaar les, zodat ik een goede basis kreeg. Ik heb nu een lekker punchy, ronkend geluid en breek nooit snaren. Speel trouwens met D'Addario EXL 220's, 0.40 - 0.95.
1 |
Vergezeld met simpele gitaar akkoorden zeker?quote:Op woensdag 21 oktober 2009 15:10 schreef MASD het volgende:
Dus ik zit nu na het tijden niet meer te hebben gedaan radio te luisteren. Mên, wat een ongeïnspireerde lijnen. Echt heel veel 4/4.
[ code verwijderd ]
bop bop bop bop bop bop bop bop.
Dat is toch van alle tijden manquote:Op woensdag 21 oktober 2009 15:10 schreef MASD het volgende:
Dus ik zit nu na het tijden niet meer te hebben gedaan radio te luisteren. Mên, wat een ongeïnspireerde lijnen. Echt heel veel 4/4.
[ code verwijderd ]
bop bop bop bop bop bop bop bop.
Bij mij soms ook wel, hoor, maar het is een afweging die ik hem gemaakt. Een beetje kletter als ik erg hard rag, maar met groot gemak spelen of altijd een schoon geluid, maar wat snelheid missen. Achquote:Op woensdag 21 oktober 2009 12:31 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Ja, ik snap niet hoe je dat doet. Ik hoef maar naar jou bassen te kijken en de snaren kletteren al tegen de frets
Welke welke?quote:Op woensdag 21 oktober 2009 22:59 schreef allsystemshalt het volgende:![]()
Ik heb een leuke bas gezien![]()
GAS!!!!!
* Zal wel smoezen vinden om niet tot aanschaf over te gaan
Durf ik niet te zeggenquote:
Ik wel, een hele chille van Levi'squote:
Een goeie strap is zijn geld altijd waardquote:Op donderdag 22 oktober 2009 22:47 schreef Brammie1 het volgende:
Deze: http://www.levysleathers.(...)uitar-Straps-PM48NP3
Echt een super relaxed dingmocht ook wel voor die 45 euro die ik er voor betaald heb
Can't go wrong with Fenders, alleen een beetje jammer dat die slagplaat nogal vingerafdruk-gevoellig is (teminste dat lijkt mequote:Op zondag 25 oktober 2009 18:20 schreef Rechterbal het volgende:
Ok, ik ben er uit. Ik wil deze kopen:
Wel de actie wat hoger zetten anders krijg je dat kletter geluidquote:Op zondag 25 oktober 2009 18:20 schreef Rechterbal het volgende:
Ok, ik ben er uit. Ik wil deze kopen:
quote:Op zondag 25 oktober 2009 19:16 schreef Rechterbal het volgende:
Ik moet wel zeggen dat het feit dat het een Steve harris signature is meespeelt. Steve is namelijk de reden dat ik bas.
[ afbeelding ]
Snap alleen niet dat de Steve Harris signature royal blue is, terwijl Steve's eigen bas dat al jaren niet meer is. Zou hem liever in het huidige wit met de bindings willen zienquote:Op zondag 25 oktober 2009 18:31 schreef J0ttem het volgende:
[..]
Can't go wrong with Fenders, alleen een beetje jammer dat die slagplaat nogal vingerafdruk-gevoellig is (teminste dat lijkt me)
Mooie, stevige sound dat zeker wel
Dat gevoel ken ik... dat heb ik volgende week ookquote:Op zondag 25 oktober 2009 19:36 schreef Rechterbal het volgende:
Dammn, ik heb echt precies 1300 euro bij elkaar. (Ik heb nu 700 euro weggelegd)
Maar dan sta ik een maand rood en kan ik niks doen als ik het nu koop
Ook herkenbaar. Mwah, het is het waard toch!quote:Op zondag 25 oktober 2009 20:04 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Dat gevoel ken ik... dat heb ik volgende week ook
Nieuwe gitaar
Ik wil ook nog eens zelf wat samenstellen/in elkaar schroeven. Heb je tenminste precies de bas die je wiltquote:Op zondag 25 oktober 2009 20:05 schreef Witchfynder het volgende:
Ik wil ook nog graag een Precision, maar misschien ga ik er zelf één klussen. Weet alleen nog niet of ik alleen een P-element wil of dat ik hem PJ of misschien wel PMM wil. PMM is volgens mij wel ontzettend bruut qua geluid!
Ja, precies. Kan wel een Fender kopen van 1222,-, maar dan is hij niet in de goede kleur, heeft niet de slagplaat die ik wil en waarschijnlijk niet het soort element dat ik nodig heb. Nou, lekker danquote:Op zondag 25 oktober 2009 20:45 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ik wil ook nog eens zelf wat samenstellen/in elkaar schroeven. Heb je tenminste precies de bas die je wilt
Ik vind een witte P met zwarte slagplaat wel fijn om te zienquote:Op zondag 25 oktober 2009 21:21 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ja, precies. Kan wel een Fender kopen van 1222,-, maar dan is hij niet in de goede kleur, heeft niet de slagplaat die ik wil en waarschijnlijk niet het soort element dat ik nodig heb. Nou, lekker dan.
Wil een pewterkleurige bas (denk ik) met een chromen slagplaat & knoppen en een mapje hals met ebben toets (lekker donker).
Hee een leftyquote:Op zondag 25 oktober 2009 22:15 schreef Witchfynder het volgende:
Ik gisteravond in Vlissingen met mijn Dean Edge 4.
[ afbeelding ]
En het was absurd warm op het podium, vandaar dat smoelwerk.
Liever met een banksaldo van een paar cent en gedaan hebbende wat je wou onder de zoden belanden dan met enkele duizenden euro's waar je niks meer mee kanquote:Op zondag 25 oktober 2009 20:05 schreef tomtomkortom het volgende:
[..]
Ook herkenbaar. Mwah, het is het waard toch!Je moet er wat voor over hebben
quote:Op zondag 25 oktober 2009 22:15 schreef Witchfynder het volgende:
Ik gisteravond in Vlissingen met mijn Dean Edge 4.
[ afbeelding ]
En het was absurd warm op het podium, vandaar dat smoelwerk.
Wel verdomd "vieze vinger" gevoelig zo'n zwartequote:
Je ziet het hier niet zo goed, maar deze bas is niet echt zwartquote:Op zondag 25 oktober 2009 22:25 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Wel verdomd "vieze vinger" gevoelig zo'n zwarte
Aah zo, door de lichtval leek hij pikzwartquote:Op zondag 25 oktober 2009 22:44 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Je ziet het hier niet zo goed, maar deze bas is niet echt zwart
[ afbeelding ]
Een andere bas van mij is wel diep zwart en die wordt idd snel vies. Na al die jaren heeft hij ook nogal wat krassen, dus vuil valt al niet meer op eigenlijk.
Die Squier vind ik ook flink aantrekkelijkquote:Op zondag 25 oktober 2009 22:51 schreef Witchfynder het volgende:
Ik keek pas nog naar mijn muur. Heb drie bassen en 2 gitaren, waarvan 1 gitaar aan die muur hangt. En was zo:
Bijna zwarte Dean
Zwarte Samick
Antraciete Rogue
Zwarte Ibanez gitaar.
Toen dacht ik: mijn volgende bas moet echt rigoreus niet zwart zijn.
.
En nu GAS ik op een Squier Vintage Modified Jazz. Die voldoet wel aan de eisen.
J-config speelt wel lekker comfortabel met de vingers naar mijn ideequote:Op zondag 25 oktober 2009 23:08 schreef Witchfynder het volgende:
Ja, dat ik ooit een Jazz toch zou vinden... Denk dat zo'n maplehals en J-elementen het wel goed doen in het Metalgeweld van mijn band, lekker prikken. Zie toch vaak metalbassisten met een J-config spelen. Hopelijk haal ik deze vrijdag wel Feeback. Afgelopen keer had ik file bij Delft, dus ben ik er Delft-Zuid afgegaan om ff de file uit te zitten bij de borrel van mijn werk, maar ik bleef daar plakken tot 2230
.
HEY! OPHOUDEN NU.quote:Op zondag 25 oktober 2009 22:22 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Liever met een banksaldo van een paar cent en gedaan hebbende wat je wou onder de zoden belanden dan met enkele duizenden euro's waar je niks meer mee kan
You're weirdquote:Op maandag 26 oktober 2009 09:09 schreef Rechterbal het volgende:
En Witchy zag ik altijd als zo'n slanke anorexia metalgod voor me.![]()
Klinkt niet verkeerd neequote:Op maandag 26 oktober 2009 11:03 schreef Witchfynder het volgende:
Damn it, dit is het enige nuttige filmpje wat ik kon vinden waar iemand met een plectrum op deze bas rockt. Op de rest zitten ze alleen maar te slappen.
Denk dat ik wel kan heerschen met dit ding. Was het maar al vrijdag
. Pas dan kan ik naar Feedback! En oh wee als hij al verkocht is
.
Scheelt weerquote:Op maandag 26 oktober 2009 11:26 schreef Witchfynder het volgende:
Jawel. Eerste waar ik naar kijk. Heb hem zelfs al beet gehad bij Feedback en even op gespeeld. Niet uitvoerig kunnen testen toen, maar vanaf toen had ik wel het idee dat ik hem misschien wel wilde hebben.
Ik ookquote:Op maandag 26 oktober 2009 11:39 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ik heb mezelf gewoon rechtshandig aangeleerd
Had ik ook, begon op een geleende gitaar. En nu kan ik zo af en toe iemands gitaartje pakken om even wat te rammenquote:Op maandag 26 oktober 2009 11:58 schreef Sautor het volgende:
[..]
Ik ookIk had toch nog nooit een gitaar vast gehouden, dus of ik nu links of rechtshandig begon maakte ook niet zoveel iut
De linkshandige kost 359,-. Ik weet niet wat de rechtshandige kost, maar meestal zit er zo'n 30 a 50 euro tussen.quote:Op maandag 26 oktober 2009 11:39 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Scheelt weer. Is de linkshandige variant trouwens ook duurder dan? Ik heb mezelf gewoon rechtshandig aangeleerd
Stimmt, maar geloof dat de hardware verder ook minder is als ik internet moet geloven.quote:Op maandag 26 oktober 2009 20:31 schreef Witchfynder het volgende:
Ja, die ziet er ook best cool uit. Ach, elementen kun je vervangen.
Ja, dat kan. Heb eens zo'n Standard P getest. Zat best slordig in elkaar gezet. Klonk wel goed, dat wel, maar je voelde gewoon dat het een beetje brak was.quote:Op maandag 26 oktober 2009 20:58 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Stimmt, maar geloof dat de hardware verder ook minder is als ik internet moet geloven.
Ja, als de bouw klote is kan je aanpassen wat je wil, maar dan zal het inderdaad nooit echt goed worden.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 00:34 schreef Witchfynder het volgende:
Als alles matig is, kun je gewoon beter een andere bas kopen.
Ik heb zelf een Stagg. Goede bouw, klank, speelt heel lekker. Niks mis mee. Er zitten pareltjes tussen.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 00:37 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Ja, als de bouw klote is kan je aanpassen wat je wil, maar dan zal het inderdaad nooit echt goed worden.
Je kan EMG's in een Stagg hangen, maar het blijft een Stagg.
Maar dat moet je net treffen... over het algemeen ontwijk ik het lieverquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 00:45 schreef MASD het volgende:
[..]
Ik heb zelf een Stagg. Goede bouw, klank, speelt heel lekker. Niks mis mee. Er zitten pareltjes tussen.
Met de AS niet echt. Lees wel meer rare verhalen over de MiM en heel soms de MiJ (resp de Mexicaantjes en de Japanners).quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 08:43 schreef Brammie1 het volgende:
zijn er eigenlijk verhalen bekend van echte Fender Precision's die brak zijn? Of zit je altijd goed met een American Standard?
Ashes to ashes, dust to dust,quote:Op woensdag 28 oktober 2009 09:19 schreef Witchfynder het volgende:
Misschien kun je mij die vraag volgende week ook stellen, ASH.
Ik luisterde gister trouwens naar een CD die 'All Systems Go' heet.
Top!quote:Op woensdag 28 oktober 2009 03:25 schreef allsystemshalt het volgende:
KaMoooooooo!
Hoe bevalt je nieuwe bas tot nu toe?
Over Mark bedoel je?quote:Op woensdag 28 oktober 2009 10:14 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Ashes to ashes, dust to dust,
I live and I die for your love.
Ashes to ashes, dust to dust,
heart breaker, taker of looooooooove!
En ja, je had gisteravond weer eens gelijk
Jaquote:
Wat een prutser dan, had zeker nog nooit een string through body gezienquote:Op woensdag 28 oktober 2009 15:15 schreef Kvack het volgende:
Arg, heb ik net mijn bas laten afstellen bij de winkel, heeft hij de nieuwe snaren door de brug gedaan ipv door de body. Wat een verschil maakt dat zeg, klinkt nergens naar. Hoop dat ik garantie heb op de afstelbeurt.
Best welquote:Op woensdag 28 oktober 2009 15:33 schreef KaMo het volgende:
[..]
Wat een prutser dan, had zeker nog nooit een string through body gezien
quote:Op woensdag 28 oktober 2009 15:15 schreef Kvack het volgende:
Arg, heb ik net mijn bas laten afstellen bij de winkel, heeft hij de nieuwe snaren door de brug gedaan ipv door de body. Wat een verschil maakt dat zeg, klinkt nergens naar. Hoop dat ik garantie heb op de afstelbeurt.
Mijn bandje is nu weer een beetje tot leven aan het komen, eindelijk weer eens wat nieuws gespeeld met z'n allen. Voelt top!quote:Op woensdag 28 oktober 2009 18:07 schreef Rechterbal het volgende:
Ik zit al super lang zonder band.
Kutleven.
quote:Op woensdag 28 oktober 2009 09:19 schreef Witchfynder het volgende:
Ik luisterde gister trouwens naar een CD die 'All Systems Go' heet.
Bij deze een vraag in de toekomstquote:Op woensdag 28 oktober 2009 09:19 schreef Witchfynder het volgende:
Nog niets op dit ogenblik. Aan de brug moet wel wat gebeuren, de E-snaar verzakt iedere keer. Maar dat is denk ik met een nieuwe schroef ook vlot te verhelpen.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 15:31 schreef Sautor het volgende:
Wilde gaan verbouwen, of al wat aan gedaan?
*Misschien geïnteresseerd is
Heb nog nergens Orange basmeuk zien staan geloof ik. Zie vooral Hartke, Ampeg, Markbassen soms een klein beetje Eden/Nemesis.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 23:18 schreef Witchfynder het volgende:
Heeft er iemand deze in bezit? Of getest? Of zien staan?.
[ afbeelding ]
Orange Crush 35B.
Ben op zoek naar een nieuwe combo voor thuis, een kleintje. Deze lijkt me super.
Dat weten zij nietquote:Op donderdag 29 oktober 2009 07:03 schreef Sjoegerd het volgende:
Moet nogsteeds een keer Ampeg uitproberen. Schijnt dat het rauw en smerig klinkt ofzo... Lijkt me wel wat. Maarja zo lang het nog niet in mijn budget zit durf ik niet te vragen of ik het mag proberen
Gewoon vragen.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 07:03 schreef Sjoegerd het volgende:
Moet nogsteeds een keer Ampeg uitproberen. Schijnt dat het rauw en smerig klinkt ofzo... Lijkt me wel wat. Maarja zo lang het nog niet in mijn budget zit durf ik niet te vragen of ik het mag proberen
Ik plug niet zomaar inquote:Op donderdag 29 oktober 2009 08:06 schreef Witchfynder het volgende:
Ga naar feedback, daar hoef je het niet te vragen
Het zijn niet mijn spullen, dan vind ik dat je het hoort te vragenquote:Op donderdag 29 oktober 2009 11:19 schreef Witchfynder het volgende:
Wat ben je netjes. Maar meestal heb je al een dagtaak aan het vinden van personeel om aan te spreken bij Feedback. In die tijd kon ik al 3 bassen en 4 versterkers getest hebben
.
Nahja, ik vraag eerst of ik mijn gang kan gaan. Daarna plug ik zelf wel wat meuk in. Andere cab enzulks, zo ben ik er achter dat ik de papercones van Hartke fijner vind klinken dan de aluminium. Had alleen niet genoeg lef om een Ampeg cab er onder te hangenquote:Op donderdag 29 oktober 2009 11:43 schreef Witchfynder het volgende:
Nee nee, die spullen staan daar om te testen. Zo werkt het bij Feedback. Zie het als een schaal pepermuntjes bij een restaurant die je gewoon mag pakken. Als ze willen dat je eerst iets vraagt of niet doet, hangt er wel een bordje bij. Bijv dat je niet met speakerskabels moet kloten. Ik heb dat wel gedaan toen ik een amp ging kopen, maar eerst overlegd met de verkopen en hem ervan overtuigd dat ik weet wat ik doe. Was ook zo en ik heb alles netter terug gezet dan zij zelfs zouden doen.
Ach, Andy Summers (The Police) stelde zijn flanger vaak zo in, dat hij klonk als een chorus. Als het goed klinkt, dan klinkt het goed. Benaming is dan irrelevant.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 14:02 schreef Witchfynder het volgende:
Flanger. Hoewel ik nu ipv flanger phaser heb gebruikt. Die klinkt uit een TC Electronics G-Sharp meer als een flanger dan de flanger, gek genoeg
.
Geargasm.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 20:13 schreef Witchfynder het volgende:
IK HEB HEM GEKOCHT!!!!
Hij ligt nu op mijn schoot terwijl ik dit typ. Wat een toffe, mooie, geweldige bas
. De afwerking is per-fect! Alle lijnen zijn retestrak, de afstelling is zelfs goed! Wauw, kan niet meer praten. Ik ga speleeeeeeeeeeen!
![]()
.
IK BEN EEN BAASquote:
De eerste mensen die een bassist in huis waarderen moet ik nog tegen komenquote:Op zaterdag 31 oktober 2009 21:59 schreef Witchfynder het volgende:
Hoezo dat?
En live moet je wel een shitload aan laag hebben? Denk het niet. Ik iig niet, want dan ben ik helemaal niet te horen met een dubbele basdrum en een toetsenist.
De tsjak is toch de snare ?quote:Op zondag 1 november 2009 14:32 schreef Rechterbal het volgende:
[..]
De eerste mensen die een bassist in huis waarderen moet ik nog tegen komen
Live ga ik zelf voor een dikke bas ja. Maar ik wil wel mijn melodietjes of rifjes nog horen. Niet alleen BOEM BOEM, maar bomderdeboem-tjakboemboem
Hoop dat je snapt wat ik bedoel.![]()
14 novemberquote:
Doen!quote:Op zondag 1 november 2009 17:31 schreef Rechterbal het volgende:
Een vriendin van me wilt met mij naar Muse. Ze heeft al een kamertje gehuurt etc voor de nacht.
Hmmmm...
Waarschijnlijk gehuurdquote:Op zondag 1 november 2009 17:31 schreef Rechterbal het volgende:
Een vriendin van me wilt met mij naar Muse. Ze heeft al een kamertje gehuurt etc voor de nacht.
Hmmmm...
Uhuh. Ik voel me bijna verplicht te gaan!quote:Op zondag 1 november 2009 17:45 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Waarschijnlijk gehuurd![]()
En klinkt als... ze wil je batsen
Heeft ze geen kaartjes voor je geregeldquote:Op zondag 1 november 2009 17:45 schreef Rechterbal het volgende:
100 euro op de zwarte markt vind ik namelijk erg duur voor een band als muse
Ze kan voor 90 euro krijgen, en ik hoef haar maar 30 te geven nu. De rest schiet ze me voorquote:Op zondag 1 november 2009 17:50 schreef Sautor het volgende:
[..]
Heeft ze geen kaartjes voor je geregeld
Ow ik dacht dat ze ook kaartje over had, jammer danquote:Op zondag 1 november 2009 17:45 schreef Rechterbal het volgende:
100 euro op de zwarte markt vind ik namelijk erg duur voor een band als muse
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |