Gisteravond bij Borsato geweest; niet direct mijn ding maar een paar vrienden en vriendinnen hadden er zin in en ik heb toen ook maar een kaartje besteld. Alles ging prima die avond: om 16:30u vertrekken in Limburg, parkeren op het Gelredome terrein op 50 meter van de uitgang (na afloop zaten we binnen 10 minuten we al op de snelweg), bij de Mac besteld via de McDrive en hadden we binnen 2 minuten onze bestelling

- terwijl het binnen stampdruk was. We hadden veldkaarten en gingen rond half acht naar binnen. Midden op het veld was het druk, maar vooraan (zijkant) relatief rustig. We stonden nog geen minuut, of de hekken voor het afgezette gedeelte voor 'VIP's' helemaal vooraan werden weggehaald. Niemand reageerde daar op, maar wij wel. Op ons gemak rustig dat gedeelte binnen gelopen en op nog geen 10 meter van de buhne gestaan. Perfect zicht en voldoende ruimte om ons heen. Heerlijk...
Maar, g*****domme wat zijn dat vakmuzikanten! Zowel de 'vrienden' (zoals Paul de Leeuw, Trijntje, Alain Clark etc.) als de band zelf. De kwaliteit van de lichtshow was geweldig, de geluidsheren mogen nog even op cursus.... Ik miste nogal wat volume in het midden-laag gebied, echt te veel galm op de stemmen (en dat ligt niet aan het Gelredome). Maar het ergste was, dat ze het vaak te laat doorhadden wie er soleerde - gitaar, sax of keys. Vaak ging de schuif van de soleerder pas halverwege open. Als vaste crew van Borsato kun je dat imo gewoon niet maken.
Twee mensen vielen mij erg op die avond: zangeres / gitariste
Tessa Boomkamp:
![]()
Superstem, speelde een aantal nummers op een Gibson Les Paul en was superenthousiast op de buhne. Echt een ruige meid!
speelde volgens mij ook een tijdje drums bij NormaalUiteraard ook bassist
Giovanni Caminita![]()
Retestrak geluidje, erg goede techniek. Veel lol op het podium en veel contact met het publiek zoeken. En uiteraard zijn mooie Jazz bass en zijn MarkBass apparatuur (1x15 en 4x10 cabinet, en volgens mij een SD800 top).
Kwijl
Check mijn
website en mijn band:
The Pink Floyd Sound.
Volgende optredens:
- 2, 3, 4 - Newcastleupon Tyne (UK)
- 14 januari 2012 - Perron55 (Venlo)