Whoa, wat een strak beeld zeg!quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 19:12 schreef Xrenity het volgende:
Ik heb een Gibson Thunderbird IV en een H&K Basskick 300![]()
Toevallig van het weekend even gefilmd dat we met het bandje oa de Sugababes coveren
Die Ibanez SR505 had ik ook bijna gehad, de 4-snarige SR500 dan. Uiteindelijk een T-Bird gekocht. Maar misschien toch liever die Ibanez gehadquote:
Zal ik maar wat posten dan?quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 21:22 schreef KaMo het volgende:
Eigenlijk moeten we die lijstjes wat meer onderbouwen met foto's!
Old School Xbox, afgelopen weekend nog een LAN mee gehadquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 21:44 schreef tomtomkortom het volgende:
Dat is pas een controller op foto 2![]()
Zal even foto's maken hiero!
Als er op die knop word gedrukt, sla ik met mijn basquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 21:44 schreef On het volgende:
Dat pedaaltje voor je behringer ziet er interessant uit, wat doet die rode knop?
Overschat mijn Behringer nietquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 22:00 schreef Sautor het volgende:
Mijn versterker vergeleken met die van jullie.
Achja, alles bij elkaar was maar 275 euro
quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 23:19 schreef Sautor het volgende:
Ik heb het gehad toen ik mijn G-snaar stemde. Ik vond het zo raar dat er niets met het geluid gebeurde, totdat de D knapte
Dan heeft hij waarschijnlijk meer een probleem met zijn materiaal - wellicht slechte snaren, maar hoogstwaarschijnlijk een ingesleten brug met scherpe randen.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 09:28 schreef Witchfynder het volgende:
Ik ken een bassist die om de gig er wel een A- of E-snaar af ramt. Ik heb in 15 jaar nog geen bassnaar gebroken.
.
Ja, ik snap niet hoe je dat doet. Ik hoef maar naar jou bassen te kijken en de snaren kletteren al tegen de fretsquote:Op woensdag 21 oktober 2009 10:42 schreef Witchfynder het volgende:
Klinkt lekker zo'n 12"?.
En idd, je hoeft helemaal niet op je bas te hengsten, net zo min dat drummers als een botmongool moeten rammen om een dikke sound te krijgen. Het zit allemaal in de techniek. Ben blij dat ik begonnen ben met 3 jaar les, zodat ik een goede basis kreeg. Ik heb nu een lekker punchy, ronkend geluid en breek nooit snaren. Speel trouwens met D'Addario EXL 220's, 0.40 - 0.95.
1 |
Vergezeld met simpele gitaar akkoorden zeker?quote:Op woensdag 21 oktober 2009 15:10 schreef MASD het volgende:
Dus ik zit nu na het tijden niet meer te hebben gedaan radio te luisteren. Mên, wat een ongeïnspireerde lijnen. Echt heel veel 4/4.
[ code verwijderd ]
bop bop bop bop bop bop bop bop.
Dat is toch van alle tijden manquote:Op woensdag 21 oktober 2009 15:10 schreef MASD het volgende:
Dus ik zit nu na het tijden niet meer te hebben gedaan radio te luisteren. Mên, wat een ongeïnspireerde lijnen. Echt heel veel 4/4.
[ code verwijderd ]
bop bop bop bop bop bop bop bop.
Bij mij soms ook wel, hoor, maar het is een afweging die ik hem gemaakt. Een beetje kletter als ik erg hard rag, maar met groot gemak spelen of altijd een schoon geluid, maar wat snelheid missen. Achquote:Op woensdag 21 oktober 2009 12:31 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Ja, ik snap niet hoe je dat doet. Ik hoef maar naar jou bassen te kijken en de snaren kletteren al tegen de frets
Welke welke?quote:Op woensdag 21 oktober 2009 22:59 schreef allsystemshalt het volgende:![]()
Ik heb een leuke bas gezien![]()
GAS!!!!!
* Zal wel smoezen vinden om niet tot aanschaf over te gaan
Durf ik niet te zeggenquote:
Ik wel, een hele chille van Levi'squote:
Een goeie strap is zijn geld altijd waardquote:Op donderdag 22 oktober 2009 22:47 schreef Brammie1 het volgende:
Deze: http://www.levysleathers.(...)uitar-Straps-PM48NP3
Echt een super relaxed dingmocht ook wel voor die 45 euro die ik er voor betaald heb
Can't go wrong with Fenders, alleen een beetje jammer dat die slagplaat nogal vingerafdruk-gevoellig is (teminste dat lijkt mequote:Op zondag 25 oktober 2009 18:20 schreef Rechterbal het volgende:
Ok, ik ben er uit. Ik wil deze kopen:
Wel de actie wat hoger zetten anders krijg je dat kletter geluidquote:Op zondag 25 oktober 2009 18:20 schreef Rechterbal het volgende:
Ok, ik ben er uit. Ik wil deze kopen:
quote:Op zondag 25 oktober 2009 19:16 schreef Rechterbal het volgende:
Ik moet wel zeggen dat het feit dat het een Steve harris signature is meespeelt. Steve is namelijk de reden dat ik bas.
[ afbeelding ]
Snap alleen niet dat de Steve Harris signature royal blue is, terwijl Steve's eigen bas dat al jaren niet meer is. Zou hem liever in het huidige wit met de bindings willen zienquote:Op zondag 25 oktober 2009 18:31 schreef J0ttem het volgende:
[..]
Can't go wrong with Fenders, alleen een beetje jammer dat die slagplaat nogal vingerafdruk-gevoellig is (teminste dat lijkt me)
Mooie, stevige sound dat zeker wel
Dat gevoel ken ik... dat heb ik volgende week ookquote:Op zondag 25 oktober 2009 19:36 schreef Rechterbal het volgende:
Dammn, ik heb echt precies 1300 euro bij elkaar. (Ik heb nu 700 euro weggelegd)
Maar dan sta ik een maand rood en kan ik niks doen als ik het nu koop
Ook herkenbaar. Mwah, het is het waard toch!quote:Op zondag 25 oktober 2009 20:04 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Dat gevoel ken ik... dat heb ik volgende week ook
Nieuwe gitaar
Ik wil ook nog eens zelf wat samenstellen/in elkaar schroeven. Heb je tenminste precies de bas die je wiltquote:Op zondag 25 oktober 2009 20:05 schreef Witchfynder het volgende:
Ik wil ook nog graag een Precision, maar misschien ga ik er zelf één klussen. Weet alleen nog niet of ik alleen een P-element wil of dat ik hem PJ of misschien wel PMM wil. PMM is volgens mij wel ontzettend bruut qua geluid!
Ja, precies. Kan wel een Fender kopen van 1222,-, maar dan is hij niet in de goede kleur, heeft niet de slagplaat die ik wil en waarschijnlijk niet het soort element dat ik nodig heb. Nou, lekker danquote:Op zondag 25 oktober 2009 20:45 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ik wil ook nog eens zelf wat samenstellen/in elkaar schroeven. Heb je tenminste precies de bas die je wilt
Ik vind een witte P met zwarte slagplaat wel fijn om te zienquote:Op zondag 25 oktober 2009 21:21 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ja, precies. Kan wel een Fender kopen van 1222,-, maar dan is hij niet in de goede kleur, heeft niet de slagplaat die ik wil en waarschijnlijk niet het soort element dat ik nodig heb. Nou, lekker dan.
Wil een pewterkleurige bas (denk ik) met een chromen slagplaat & knoppen en een mapje hals met ebben toets (lekker donker).
Hee een leftyquote:Op zondag 25 oktober 2009 22:15 schreef Witchfynder het volgende:
Ik gisteravond in Vlissingen met mijn Dean Edge 4.
[ afbeelding ]
En het was absurd warm op het podium, vandaar dat smoelwerk.
Liever met een banksaldo van een paar cent en gedaan hebbende wat je wou onder de zoden belanden dan met enkele duizenden euro's waar je niks meer mee kanquote:Op zondag 25 oktober 2009 20:05 schreef tomtomkortom het volgende:
[..]
Ook herkenbaar. Mwah, het is het waard toch!Je moet er wat voor over hebben
quote:Op zondag 25 oktober 2009 22:15 schreef Witchfynder het volgende:
Ik gisteravond in Vlissingen met mijn Dean Edge 4.
[ afbeelding ]
En het was absurd warm op het podium, vandaar dat smoelwerk.
Wel verdomd "vieze vinger" gevoelig zo'n zwartequote:
Je ziet het hier niet zo goed, maar deze bas is niet echt zwartquote:Op zondag 25 oktober 2009 22:25 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Wel verdomd "vieze vinger" gevoelig zo'n zwarte
Aah zo, door de lichtval leek hij pikzwartquote:Op zondag 25 oktober 2009 22:44 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Je ziet het hier niet zo goed, maar deze bas is niet echt zwart
[ afbeelding ]
Een andere bas van mij is wel diep zwart en die wordt idd snel vies. Na al die jaren heeft hij ook nogal wat krassen, dus vuil valt al niet meer op eigenlijk.
Die Squier vind ik ook flink aantrekkelijkquote:Op zondag 25 oktober 2009 22:51 schreef Witchfynder het volgende:
Ik keek pas nog naar mijn muur. Heb drie bassen en 2 gitaren, waarvan 1 gitaar aan die muur hangt. En was zo:
Bijna zwarte Dean
Zwarte Samick
Antraciete Rogue
Zwarte Ibanez gitaar.
Toen dacht ik: mijn volgende bas moet echt rigoreus niet zwart zijn.
.
En nu GAS ik op een Squier Vintage Modified Jazz. Die voldoet wel aan de eisen.
J-config speelt wel lekker comfortabel met de vingers naar mijn ideequote:Op zondag 25 oktober 2009 23:08 schreef Witchfynder het volgende:
Ja, dat ik ooit een Jazz toch zou vinden... Denk dat zo'n maplehals en J-elementen het wel goed doen in het Metalgeweld van mijn band, lekker prikken. Zie toch vaak metalbassisten met een J-config spelen. Hopelijk haal ik deze vrijdag wel Feeback. Afgelopen keer had ik file bij Delft, dus ben ik er Delft-Zuid afgegaan om ff de file uit te zitten bij de borrel van mijn werk, maar ik bleef daar plakken tot 2230
.
HEY! OPHOUDEN NU.quote:Op zondag 25 oktober 2009 22:22 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Liever met een banksaldo van een paar cent en gedaan hebbende wat je wou onder de zoden belanden dan met enkele duizenden euro's waar je niks meer mee kan
You're weirdquote:Op maandag 26 oktober 2009 09:09 schreef Rechterbal het volgende:
En Witchy zag ik altijd als zo'n slanke anorexia metalgod voor me.![]()
Klinkt niet verkeerd neequote:Op maandag 26 oktober 2009 11:03 schreef Witchfynder het volgende:
Damn it, dit is het enige nuttige filmpje wat ik kon vinden waar iemand met een plectrum op deze bas rockt. Op de rest zitten ze alleen maar te slappen.
Denk dat ik wel kan heerschen met dit ding. Was het maar al vrijdag
. Pas dan kan ik naar Feedback! En oh wee als hij al verkocht is
.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |