De open noten wist ik alquote:Op woensdag 14 oktober 2009 22:13 schreef KaMo het volgende:
Sja, de noten leren, stampen...
Ik heb als klein ventje geleerd Do re mi, dat werd later C D E F G A B C
Dat zijn de witte toetsen van de piano
De zwarte toetsen zijn de toetsen ervoor met een # erachter (een kruis, een D# spreek je uit als een Dis, C# Cis)
En dan de snaren weten, E A D G, en dan maar tellen
Ik weet vooral (de rest leid ik af)
De E A D G als open noten
De F (E fret 1)
De G (E fret 3)
De B (A fret 2)
De C (A fret 3)
De rest leid ik af met tellen en octaven etc..
Ik hoop dat ik hiermee iemand help
Ja, zoiets. Zelf ken ik alle noten tot en met de 5de fret op de hals. Dan ken je ze allemaal, ze lopen immers op elkaar over. Kijk:quote:Op woensdag 14 oktober 2009 22:13 schreef KaMo het volgende:
De E A D G als open noten
De F (E fret 1)
De G (E fret 3)
De B (A fret 2)
De C (A fret 3)
heb er nog eentje liggen, gebruik ik nooit. Kijk maar hoeveel je ervoor over hebtquote:Op woensdag 14 oktober 2009 22:09 schreef Sjoegerd het volgende:
Misschien eens een theorieachtig boek kopen. Leuk voor in de trein
Wat voor soorten onderwerpen worden er behandeld?quote:Op woensdag 14 oktober 2009 22:18 schreef KaMo het volgende:
[..]
heb er nog eentje liggen, gebruik ik nooit. Kijk maar hoeveel je ervoor over hebt
Alles, van techniek, tot toonladders etcquote:Op woensdag 14 oktober 2009 22:21 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Wat voor soorten onderwerpen worden er behandeld?.. En kan sowieso bij de plaatselijke instrumentenhandel even door de bakken neuzen
. Hebben meer boeken over basmeuk dan ze basmeuk hebben
. En anders bij Feedback naar binnen stappen
.. Oeeh morgen kan ik wel bij de Slegte gaan rondneuzen trouwens
Jij speelt met roze Dunlops?quote:Op woensdag 14 oktober 2009 22:26 schreef KaMo het volgende:
[..]
Alles, van techniek, tot toonladders etc
Lopende basslijnen, alles met cd
Geluid én beeld!
Meestal of de roze of een doorzichtige stubby bij mijquote:
Gaaf hoe klinken de power chords? Bassen ala Lemmyquote:Op woensdag 14 oktober 2009 22:26 schreef KaMo het volgende:
[..]
Alles, van techniek, tot toonladders etc
Lopende basslijnen, alles met cd
Geluid én beeld!
0,71 mm zijn die rozequote:Op woensdag 14 oktober 2009 22:42 schreef MASD het volgende:
Zijn dat dunne picks? Die breken bij mij altijd door, gebruik dan ook een 2+mm.
Mijn roze/paarse 1.5quote:
Die in je test filmpjequote:Op woensdag 14 oktober 2009 23:06 schreef KaMo het volgende:
Die eerste? Dat is Longview van Green Day
geen idee of die klopt trouwens
De eerste is longview, de rest is improvisatie zo'n beetjequote:
Vooral mijn timing had er baat bij, leerde veel beter luisteren naar drumfills en de basdrum zodat ik goed ritme kon houden. En non verbaal communiceren met de anderenquote:Op woensdag 14 oktober 2009 23:11 schreef KaMo het volgende:
Kijk! Dat is goed voor je techniek!
En je notenleer, want als iemand zegt: we spelen een A, speel jij een A!
Yep. Ik gebruik Dunlop Gator Grips, 2 mmquote:Op woensdag 14 oktober 2009 22:42 schreef MASD het volgende:
Zijn dat dunne picks? Die breken bij mij altijd door, gebruik dan ook een 2+mm.
Gebruik plectrums alleen als ik lange tijd 4/4 noten moet spelen. Of wanneer het te snel gaat voor mijn vingers.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 00:01 schreef Sautor het volgende:
Ik heb nog nooit met plectrum gespeeld.
Zal eens een keertje een zootje kopen om te testen.
Overigens heb ik zin om nu muziek te maken, maar ik ben te druk bezig met de studie
Ah kom op joh, lekker zestienden raggen met je vingersquote:Op donderdag 15 oktober 2009 00:02 schreef MASD het volgende:
[..]
Gebruik plectrums alleen als ik lange tijd 4/4 noten moet spelen. Of wanneer het te snel gaat voor mijn vingers..
Klopt, Brianstorm!quote:Op donderdag 15 oktober 2009 08:45 schreef Brammie1 het volgende:
nummers van Arctic Monkeys zijn vet leuk om te spelen
Doe het enkel als je straplocks hebt!quote:
Alsof ik ooit onder 80 BPM komquote:Op donderdag 15 oktober 2009 08:02 schreef KaMo het volgende:
64e kan, maar het kligt er maar net aan hoe lang de maat duurt
Als hij 160BPM is, sick!
Als dat 45BPM is
Hij loopt ook gewoon weg, daarna....quote:
Mee eensquote:
OK, dan!quote:Op woensdag 14 oktober 2009 23:14 schreef KaMo het volgende:
Korrel zwart wit is mooi!
Maarja, zeker wat posten! Ben benieuwd!
Check dat stukje vanaf 00:20 tot het stuk waar "Eclipse" inbeeld komt. Dat beeld is vergelijkbaar met videoclips van de Beatles enzo. Misschien vind je het niks maar ik vind dat serieus heel tof.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 13:10 schreef Rooligan het volgende:
[..]
OK, dan!
Hierbij de ruwe versie (zowel video als audio) van "Eclipse". Ik heb wel de DVD-rip moeten converteren naar een kleiner formaat. Maar youtube vernaggelt behoorlijk veel qua sound en video. Het echte werk ziet en hoort zich veel beter aan. Maar goed; om jullie een idee te geven:
Zoals gewoonlijk. Vaak moet je heel snel kijken om te zien wat voor bas het isquote:Op donderdag 15 oktober 2009 16:14 schreef MASD het volgende:
[..]
Check dat stukje vanaf 00:20 tot het stuk waar "Eclipse" inbeeld komt. Dat beeld is vergelijkbaar met videoclips van de Beatles enzo. Misschien vind je het niks maar ik vind dat serieus heel tof.
edit: Natuurlijk krijgen de zanger en gitarist de meeste airtime..
Me in the spotlight!quote:Op donderdag 15 oktober 2009 16:14 schreef MASD het volgende:
[..]
edit: Natuurlijk krijgen de zanger en gitarist de meeste airtime..
Ja, maar alleen omdat de rest op dat moment niks deed. Zo gauw de rest begon te spelen wist de cameraman niet hoe snel hij naar de zanger/gitarist moest bewegen. Dat vind ik wel grappig, dat dat zo typisch is. Niemand merkt je op tot de rest of jij wegvalt. De stiekeme charme van het bassist zijn.quote:
Dat spreekt mij juist aanquote:Op donderdag 15 oktober 2009 17:04 schreef MASD het volgende:
[..]
Ja, maar alleen omdat de rest op dat moment niks deed. Zo gauw de rest begon te spelen wist de cameraman niet hoe snel hij naar de zanger/gitarist moest bewegen. Dat vind ik wel grappig, dat dat zo typisch is. Niemand merkt je op tot de rest of jij wegvalt. De stiekeme charme van het bassist zijn.
Mijn vrienden hadden altijd zoiets van: "Bas? Jij luie gitaristquote:Op donderdag 15 oktober 2009 17:10 schreef Rooligan het volgende:
Ach, zoals men wel zegt: "Een goede bassist blijft onopgemerkt, totdat hij stopt met spelen."
Heb ook eens voorgesteld om mij rythmgitaar te laten spelen (niet dat ik dat kanquote:Op donderdag 15 oktober 2009 19:10 schreef J0ttem het volgende:
Mensen die de bas minderwaardig vinden t.o.v. andere instrumenten dienen meteen afgeschoten te worden![]()
Wat een bullshitquote:Op donderdag 15 oktober 2009 23:01 schreef Sautor het volgende:
Bassisten zijn wel altijd de coolste mensen in de band. Gitaristen/drummers zijn vaak macho-mannetjes
Precies, als ik met 2 vrienden speel heb ik het meeste egoquote:
quote:Op donderdag 15 oktober 2009 23:29 schreef KaMo het volgende:
De macho's vallen je op, waardoor de normale je niet meer opvallen!
Sommige bassisten
Pete Wentz
Perfecte cover
Die speelstijl
Laat ik het anders formuleren, dan heb ik het meeste ego. Want die andere twee hebben het vrijwel nietquote:
Respect, met een kutte versterker nog een ego hebben.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 00:55 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Damn, mijn versterker klinkt echt kut.
Nu minder omdat die ene vriend een 100 watt buizen Engl heeftquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 01:43 schreef Sautor het volgende:
[..]
Respect, met een kutte versterker nog een ego hebben.
http://www.rockarolla.nl/peterpan/wrongcrowd.htmlquote:Op zaterdag 17 oktober 2009 18:03 schreef maxor het volgende:
Misschien de verkeerde plek maar ik gooi het hier toch ff neer.
Weet iemand waar ik een bass tab van het nummer Wrong Crowd van Peter Pan Speedrock kan vinden?
Tot nu toe kom ik alleen gitaar tabs tegen en die heb ik niet nodig
Ok die had ik gezien maar weer te snel overheen gekeken. Dacht dat daar alleen gitaar in stondquote:Op zaterdag 17 oktober 2009 18:37 schreef MASD het volgende:
[..]
http://www.rockarolla.nl/peterpan/wrongcrowd.html
neem de bastonen.
Nou, zal ik je mijn geheim dan maar verklappen....quote:Op maandag 19 oktober 2009 12:47 schreef Witchfynder het volgende:
Hey! Een DIY 12". Hoe klinkt dat? Pusht dat lekker je mids? Dat is een beetje waar ik naar op zoek ben. Hoe heb je dat aangepakt enzo?
Ik wil alles weten.
.
Whojo, dat is een anagram van KaMo!quote:Op maandag 19 oktober 2009 22:31 schreef allsystemshalt het volgende:
Ik heb een echte Makomet split en jazz element precision body wit gelakt geen idee wat voor hout er gebruikt is
![]()
Heb geen echte basversterker maar heb wel een aantal gitaarversterkers staan waarover ik soms speel
De buurjongen speelt elke ochtend trompet, dus zeiken mogen ze nietquote:
Trompet wat is dat nou voor anti-mannen instrument. Ronken met die bassen moeten we. Ik heb zelf nog maar een hartke versterkertje staan. Prima voor in mijn kamer maar voor jamsessies en eventueel optredens moet ik wel naar iets groters gaan kijken.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 17:01 schreef KaMo het volgende:
[..]
De buurjongen speelt elke ochtend trompet, dus zeiken mogen ze niet
quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 19:12 schreef Xrenity het volgende:
Ik heb een Gibson Thunderbird IV en een H&K Basskick 300![]()
Toevallig van het weekend even gefilmd dat we met het bandje oa de Sugababes coveren
By all meansquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 19:35 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Leuk gespeeld
en een leuk liedje
![]()
*Mag ik ook tips geven?
Ik denk dat de gitarist/zanger veel beter kan zingen dan dat hij hier deedquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |