quote:
Op maandag 19 oktober 2009 12:47 schreef Witchfynder het volgende:Hey! Een DIY 12". Hoe klinkt dat? Pusht dat lekker je mids? Dat is een beetje waar ik naar op zoek ben. Hoe heb je dat aangepakt enzo?
Ik wil alles weten

.

.
Nou, zal ik je mijn geheim dan maar verklappen....
Ik heb een aantal jaren geleden een
Line6 Lowdown 150 aangeschaft. Dat ding is onwijs veelzijdig en ik kan hem zonder een enkel probleem inzetten voor zowel mijn basgitaar als contrabas, en zowel voor opnames al live spel. De speaker kan tot 300W belast worden, maar is helaas maar een 1x12.
Ik heb dus wat later een tweedehands Peavey 4x10 cabinet op de kop getikt, waarmee ik dus meer geluidsdruk kan leveren op grotere buhnes. Maar helaas heeft de Line6 geen extra speaker uitgang, dus dat werd een probleem.
Oplossing: het Line6 combootje uit elkaar schroeven, speaker kabels in de behuizing monteren op een jack-bus, het versterker gedeelte inbouwen in een nieuwe topkast en de speakerbox netjes afwerken. Voor grote optredens gaat de peavey mee, bij kleine optredens en de repetities de 1x12 box. Ik kan ze helaas niet samen tegelijk gebruiken, daar er maar 1 speaker uitgang is.
Check mijn
website en mijn band:
The Pink Floyd Sound.
Volgende optredens:
- 2, 3, 4 - Newcastleupon Tyne (UK)
- 14 januari 2012 - Perron55 (Venlo)