abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73772387
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 23:26 schreef anboni het volgende:
Als je de commentaren bij de Telegraaf (en trouwens ook hier) leest, dan heeft het publiek al duidelijk voor ogen dat Bos en Wellink de grote zondebokken zijn..
Nou zijn de 'commentaren', alsmede de mensen die ze geven, op de Telegraaf-site wel van een heeeeeel erg triest niveau, bij vrijwel ieder artikel.
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
  zaterdag 17 oktober 2009 @ 17:51:41 #204
196342 Eg_Wel
Ik Hoop Dat Ik Stoor
pi_73783184
No worries bij Hendrickx, Dirk zal vast nog wel stiekum een geheim plannetje B. in zijn achterzak hebben!

http://www.nos.nl/nosjour(...)ringaheeftplanb.html
quote:
Hendrickx roept alle gedupeerden op om maandag aan de rechter nieuw uitstel te vragen om Plan B een kans te geven.
-- I guess it stands that If we believe absurdities, we shall commit atrocities.
pi_73785320
Is het de bedoeling dat elke gedupeerde maandag even een belletje naar de rechtbank pleegt?
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_73785861
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 17:51 schreef Eg_Wel het volgende:
No worries bij Hendrickx, Dirk zal vast nog wel stiekum een geheim plannetje B. in zijn achterzak hebben!

http://www.nos.nl/nosjour(...)ringaheeftplanb.html
[..]

je gaat alleen plan b maken als je zeker weet dat plan a geen hele grote kans maakt.
pi_73786114
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 19:35 schreef morpheus_at_work het volgende:

[..]

je gaat alleen plan b maken als je zeker weet dat plan a geen hele grote kans maakt.
Het lijkt me niet slim om alleen op dit Amerikaanse paard te gokken, immers: dat bedrijf kan wel willen overnemen, maar heeft nog lang geen goede due diligence uitgevoerd.

Voor zover ik geloof dat 'ie een goed plan heeft, lijkt het me sowieso slim er überhaupt eentje te hebben.
pi_73786443
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 22:12 schreef maril het volgende:

[..]

Wat denk je van Lakeman en Wellink.
Ik denk dat Lakeman best gebaat is bij de redding van DSB. Als ze toch failliet wordt verklaart, dan krijgt hij toch een hoop bagger over zich heen..
Big dick.
pi_73786451
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 19:44 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Het lijkt me niet slim om alleen op dit Amerikaanse paard te gokken, immers: dat bedrijf kan wel willen overnemen, maar heeft nog lang geen goede due diligence uitgevoerd.

Voor zover ik geloof dat 'ie een goed plan heeft, lijkt het me sowieso slim er überhaupt eentje te hebben.
De vraag is hoe serieus en hoever wil de rechter nog gaan om weer uitstel te geven om eventueel een plan b te gaan bekijken.
pi_73786552
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 19:56 schreef morpheus_at_work het volgende:

[..]

De vraag is hoe serieus en hoever wil de rechter nog gaan om weer uitstel te geven om eventueel een plan b te gaan bekijken.
Als er telkens serieuze opties verschijnen, zou ik niet weten waarom een rechter zou zeggen: 'Ja, nu weet ik het wel....'

Die heeft geen haast, maar kijkt gewoon naar de mogelijkheden.
pi_73786730
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 19:59 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Als er telkens serieuze opties verschijnen, zou ik niet weten waarom een rechter zou zeggen: 'Ja, nu weet ik het wel....'

Die heeft geen haast, maar kijkt gewoon naar de mogelijkheden.

als ondertussen al 2 grote dsb bv al omgevallen zijn

DSB Beheer is officieel failliet
DSB Stadion Beheer is officieel failliet
DSB Belgie heeft op dit moment zijn portefuille in de verkoop.

Des te langer het duurt , des te meer er om valt.
pi_73787001
Heb je daar bronnen van? Ik zie ze namelijk niet voorkomen in de registers.

Zo groot zijn die BV's overigens ook weer niet, in vergeijking met de beheerde gelden van DSB Bank.
pi_73787178
Over de belgische tak: http://www.nu.nl/economie(...)-dsb-in-verkoop.html

Overigens is er in Amerika ook een bedrijfje (SCO genaamd) dat al een heeeeele tijd geleden onder curatele is geplaatst en intussen geloof ik al 2 jaar bezig is om te proberen kopers te vinden voor hun bedrijfsmodel (wat vooral bestaat uit patent en intellectual property claims). Ik hoop toch echt dat DSB wat sneller zal gaan
  zaterdag 17 oktober 2009 @ 20:22:21 #214
267150 Q.E.D.
qat erat ad vundum
pi_73787277
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 17:02 schreef Q.E.D. het volgende:

[..]

De Texaanse Boerenleenbank.
Lone Star Fund blijkt een mogelijke koper te zijn.
Hetgeen bewezen en beklonken moest worden.
  Moderator zaterdag 17 oktober 2009 @ 20:31:54 #215
236264 crew  capricia
pi_73787561
Wat is plan B, iemand?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_73788884
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 20:31 schreef capricia het volgende:
Wat is plan B, iemand?
Dat zou er op neerkomen dat de aandelen van de bank naar de klanten gaan. (als compensatie voor de claims) Hierbij 'zou' er als 'heropstartkapitaal' weinig staatssteun nodig zijn.
  zaterdag 17 oktober 2009 @ 22:27:26 #217
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_73790774
En zo te horen is het failliet van AZ retteketet ook al heel nabij!
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_73791880
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 21:16 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Dat zou er op neerkomen dat de aandelen van de bank naar de klanten gaan. (als compensatie voor de claims) Hierbij 'zou' er als 'heropstartkapitaal' weinig staatssteun nodig zijn.
Aanvullend: zoals ik het nu begrijp is het de bedoeling dat spaarders 1/3 inleveren in ruil voor een aandelenpakket DSB.
pi_73794428
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 23:03 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Aanvullend: zoals ik het nu begrijp is het de bedoeling dat spaarders 1/3 inleveren in ruil voor een aandelenpakket DSB.

Hoe moet dat dan gaan werken vraag ik me af. Ik neem toch aan dat op een of andere manier alle spaarders hiermee akkoord zouden moeten gaan? Voor alle <100k spaarders is dit waarschijnlijk de minder interessante keuze, bij 'n failliet krijgen ze over 'n paar maanden al hun geld weer in handen. Bij deze constructie krijgen ze 'n handje vol aandelen waarvan ze maar moeten afwachten wat de waarde gaat doen. En daarbij zit hun geld noodzakelijkerwijs min of meer vast bij DSB, als ze het er dan alsnog massaal af gaan sleuren, flikkert de bank alsnog om en zijn ze de waarde van de aandelen alsnog kwijt (en dan niet meer gegarandeerd).

Voor >100k spaarders en mensen met 'n achtergesteld deposito is dit de enige manier waarop ze hun geld nog gaan zien, maar volgens mij is die groep 'n vrij kleine (wat was het? 7000 mensen >100k en 4000 achtergesteld deposito?)

Ik word in ieder geval steeds blijer dat ik geen geld bij DSB had

*edit* ah, http://www.volkskrant.nl/(...)vergt_hulp_spaarders gevonden in 'n ander topic...

[ Bericht 6% gewijzigd door anboni op 18-10-2009 01:00:17 ]
  zondag 18 oktober 2009 @ 00:47:18 #220
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_73794436
Hier ook al een topic? Wat mal.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_73794825
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 00:46 schreef anboni het volgende:

[..]

Hoe moet dat dan gaan werken vraag ik me af. Ik neem toch aan dat op een of andere manier alle spaarders hiermee akkoord zouden moeten gaan? Voor alle <100k spaarders is dit waarschijnlijk de minder interessante keuze, bij 'n failliet krijgen ze over 'n paar maanden al hun geld weer in handen. Bij deze constructie krijgen ze 'n handje vol aandelen waarvan ze maar moeten afwachten wat de waarde gaat doen. En daarbij zit hun geld noodzakelijkerwijs min of meer vast bij DSB, als ze het er dan alsnog massaal af gaan sleuren, flikkert de bank alsnog om en zijn ze de waarde van de aandelen alsnog kwijt (en dan niet meer gegarandeerd).

Voor >100k spaarders en mensen met 'n achtergesteld deposito is dit de enige manier waarop ze hun geld nog gaan zien, maar volgens mij is die groep 'n vrij kleine (wat was het? 7000 mensen >100k en 4000 achtergesteld deposito?)

Ik word in ieder geval steeds blijer dat ik geen geld bij DSB had

*edit* ah, http://www.volkskrant.nl/(...)vergt_hulp_spaarders gevonden in 'n ander topic...
dit kunnen ze echt nooit verplichten aan alle spaarders. Laat die rijke knakkers maar aandelen kopen, maar gewone mensen moeten ze gewoon hun geld geven. Ik wil geen waardeloze aandelen
  Moderator zondag 18 oktober 2009 @ 01:12:19 #222
236264 crew  capricia
pi_73794925
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 01:07 schreef macca728 het volgende:

[..]

dit kunnen ze echt nooit verplichten aan alle spaarders. Laat die rijke knakkers maar aandelen kopen, maar gewone mensen moeten ze gewoon hun geld geven. Ik wil geen waardeloze aandelen
Even kijken wat het uiteindelijk zou worden, maar ik (geen rekening bij de DSB) zou hier eventueel wel oren naar hebben...
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_73795049
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 01:12 schreef capricia het volgende:

[..]

Even kijken wat het uiteindelijk zou worden, maar ik (geen rekening bij de DSB) zou hier eventueel wel oren naar hebben...
Echt waar? Het grootste risico lijkt me nou juist dat met name de tokkies onder de klanten zogauw ze kunnen hun geld daar weghalen (hoewel de kans natuurlijk aanwezig is dat het grootste deel daarvan dat de laatste twee weken nog heeft gedaan)
  zondag 18 oktober 2009 @ 08:02:35 #224
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_73798329
Het zou toch wel geweldig zijn als het Dirk nog lukt ook om zijn bank te redden, ze de zaakjes op orde krijgen e.d.

Dat zou Lakeman steken
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_73798787
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 08:02 schreef MikeyMo het volgende:
Het zou toch wel geweldig zijn als het Dirk nog lukt ook om zijn bank te redden, ze de zaakjes op orde krijgen e.d.

Dat zou Lakeman steken
wat geweldig
pi_73798842
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 08:02 schreef MikeyMo het volgende:

Dat zou Lakeman steken fijn zijn voor de 2000 medewerkers waarvan dan een deel hun baan kan behouden
  zondag 18 oktober 2009 @ 10:03:37 #227
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_73798878
dat ook ja
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_73800896
2000 medewerkers die al heeeel lang wisten hoe de vork in de steel zat en kennelijk geen problemen hadden met de gore stinkende constructies die zij verkochten. Maar nu ze dat op hun bordje krijgen zijn ze ineens zielig. Fuck dat.

Oké, ik generaliseer, ik schat in dat 90% precies wist hoe het zat.
There are times we will remember, there are nights we won't forget.
If we value every moment we will never feel regret.
pi_73801160
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 12:11 schreef mcintosh het volgende:
2000 medewerkers die al heeeel lang wisten hoe de vork in de steel zat en kennelijk geen problemen hadden met de gore stinkende constructies die zij verkochten. Maar nu ze dat op hun bordje krijgen zijn ze ineens zielig. Fuck dat.

Ik schat in veel minder dan 50%
pi_73801174
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 12:25 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Ik schat in veel minder dan 50%
40% retards?
pi_73801199
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 12:11 schreef mcintosh het volgende:
2000 medewerkers die al heeeel lang wisten hoe de vork in de steel zat en kennelijk geen problemen hadden met de gore stinkende constructies die zij verkochten.
Je bedoelt die constructies die gewoon volgens de wet prima in orde waren? Die alle andere banken óók gewoon verkochten?
quote:
Maar nu ze dat op hun bordje krijgen zijn ze ineens zielig. Fuck dat.

90% wist ervan dat hun baas geld verdiende! Zomaar, over de rug van andere mensen! Schande! Ik vind dat álle bankmedewerkers ontslagen moeten worden. En alle keukenboeren, autoverkopers, advocaten, vakkenvullers, eigenlijk iedereen die voor een baas werkt, want die weten allemaal dat hun baas geld heeft verdiend, en dat mag natuurlijk niet! Dat dit kan in Nederland!

pi_73801333
Ja, inderdaad, mijn punt was dat er mensen zijn die voor een baas werken

Als je mensen een poot uitdraait moet je niet gek opkijken als diezelfde mensen je ten gronde willen richten. Dat alle banken mensen een poot uitdraaien (volgens jou) doet daar niets aan af.

De "maar zij doen dat ook!" mentaliteit werkte niet eens op de kleuterschool..
  † In Memoriam † zondag 18 oktober 2009 @ 12:36:32 #233
230491 Zith
pls tip
pi_73801433
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 12:26 schreef DonJames het volgende:

[..]

Je bedoelt die constructies die gewoon volgens de wet prima in orde waren? Die alle andere banken óók gewoon verkochten?
Ja die ja Dat andere mensen ook zo veel mogelijk geld uit de burger proberen te zuigen maakt hun nog niet onschuldig.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_73801558
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 12:32 schreef mcintosh het volgende:
Ja, inderdaad, mijn punt was dat er mensen zijn die voor een baas werken

Als je mensen een poot uitdraait moet je niet gek opkijken als diezelfde mensen je ten gronde willen richten. Dat alle banken mensen een poot uitdraaien (volgens jou) doet daar niets aan af.

De "maar zij doen dat ook!" mentaliteit werkte niet eens op de kleuterschool..
Dat is toch iets heel anders. Op de kleuterschool ging het om iets doen wat niet mocht. Dit mocht gewoon en was common practice. Ook hebben de klanten hier met hun volle (maar beperkt aanwezige) verstand voor getekend. Onvergelijkbaar dus.
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 12:36 schreef Zith het volgende:

[..]

Ja die ja Dat andere mensen ook zo veel mogelijk geld uit de burger proberen te zuigen maakt hun nog niet onschuldig.
Schuldig aan wat? Meer geld verdienen dan iemand anders? Dus iedereen moet maar hetzelfde verdienen? Want communisme werkt tenslotte héél goed?
pi_73801611
Volgens de Telegraaf van hedenochtend staat de Lone Star investeringsmaatschappij bekend als een keiharde saneerder berucht in de subprime hypotheken die mensen met een betalingsachterstandn gewoon voor de rechter sleurt en daarna de huizen met verlies verkoopt.

Ik denk dat er verder door die Lones Star nog wel even een beerput van jewelste opengetrokken gaat worden en dat Wouter & Nout straks nog heel wat benauwde uurtjes tegemoet gaan vooropgesteld dat de Amerikanen zich laten verleiden om de boel over te nemen,we zullen het wel zien.
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
pi_73801643
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 12:37 schreef Spatzmann het volgende:

[..]

Als het legaal is dan is er niets mee aan de hand. Als mensen zo DOM zijn om het te ondertekenen is hun eigen schuld. Mensen moeten eens leren nadenken voordat ze iets tekenen. Nee, ik heb geen medelijden met die mensen. Laat ze maar sterven in armoede. Daar leren ze van.
Wat een onzin. Als 'leek' moet je kunnen vertrouwen op de persoon die je adviseert. Niet iedereen is financieel expert en dat mag denk ik ook niet verwacht worden.

Of het legaal is of niet, er is ook nog zoiets als ethiek (vies woord waarschijnlijk in de zakenwereld).
pi_73801730
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 12:41 schreef DonJames het volgende:

[..]

Dat is toch iets heel anders. Op de kleuterschool ging het om iets doen wat niet mocht. Dit mocht gewoon en was common practice. Ook hebben de klanten hier met hun volle (maar beperkt aanwezige) verstand voor getekend. Onvergelijkbaar dus.
Onvergelijkbaar, jij wijst naar anderen om te valideren dat deze praktijken kunnen, maar dat is nooit een argument om iets goed te praten.

Dat het mag wil nog niet zeggen dat het ook moet kunnen.

Wat nou als de oliebazen besluiten de prijs van olie te vertienvoudigen? Mag? Zeker! Ethisch? Denk het niet. En dan hebben we het over een transparant product. Iedereen snapt dat dat waanzinnige prijzen zouden zijn.
pi_73802018
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 12:48 schreef mcintosh het volgende:

[..]

Onvergelijkbaar, jij wijst naar anderen om te valideren dat deze praktijken kunnen, maar dat is nooit een argument om iets goed te praten.
Op de kleuterschool niet nee, in de grote mensenwereld ligt het toch echt iets meer genuanceerd. Dat iedereen iets doet, en dat er op dat moment geen discussie over is, duidt erop dat dat op dat moment toch echt algemeen geaccepteerd is. Dat kan achteraf veranderen (vroeger vondt men het bijvoorbeeld heel normaal om met een 12-jarig meisje te trouwen, tegenwoordig niet), maar dat maakt de handeling op dat moment nog niet fout.
quote:
Dat het mag wil nog niet zeggen dat het ook moet kunnen.

Wat nou als de oliebazen besluiten de prijs van olie te vertienvoudigen? Mag? Zeker! Ethisch? Denk het niet. En dan hebben we het over een transparant product. Iedereen snapt dat dat waanzinnige prijzen zouden zijn.
Ja vast, jij denkt dat oliebazen hun prijzen niet vertienvoudigen omdat ze zo begaan zijn met de mensheid " "
pi_73802168
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 12:59 schreef DonJames het volgende:

[..]

Op de kleuterschool niet nee, in de grote mensenwereld ligt het toch echt iets meer genuanceerd. Dat iedereen iets doet, en dat er op dat moment geen discussie over is, duidt erop dat dat op dat moment toch echt algemeen geaccepteerd is. Dat kan achteraf veranderen (vroeger vondt men het bijvoorbeeld heel normaal om met een 12-jarig meisje te trouwen, tegenwoordig niet), maar dat maakt de handeling op dat moment nog niet fout.
[..]

Ja vast, jij denkt dat oliebazen hun prijzen niet vertienvoudigen omdat ze zo begaan zijn met de mensheid " "
Ja, neem vooral alles letterlijk. Het was een voorbeeld. Zouden wij het accepteren als de olieprijs vertienvoudigd werd?

Het gaat (nogmaals) om transparantie. We hebben het over complexe producten die niet helder uitgelegd zijn. Als er bij elk hypotheek gesprek werd gezegd: "U legt uw geld in, maar de eerste 5 jaar nemen wij het grootste deel van dat geld als salaris. Als er dan nog wat overblijft kunt u daar misschien u hypotheek mee aflossen, maar dat is nog maar zeer de vraag."

En dan nog maar eens kijken of het zo gebruikelijk en geaccepteerd zou zijn... think not.
  † In Memoriam † zondag 18 oktober 2009 @ 13:12:31 #240
230491 Zith
pls tip
pi_73802384
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 12:37 schreef Spatzmann het volgende:

[..]

Als het legaal is dan is er niets mee aan de hand. Als mensen zo DOM zijn om het te ondertekenen is hun eigen schuld.
Ik heb het dan ook over moreel schuldig in mijn ogen
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_73803070
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 13:04 schreef mcintosh het volgende:

[..]

Ja, neem vooral alles letterlijk. Het was een voorbeeld. Zouden wij het accepteren als de olieprijs vertienvoudigd werd?

Het gaat (nogmaals) om transparantie. We hebben het over complexe producten die niet helder uitgelegd zijn. Als er bij elk hypotheek gesprek werd gezegd: "U legt uw geld in, maar de eerste 5 jaar nemen wij het grootste deel van dat geld als salaris. Als er dan nog wat overblijft kunt u daar misschien u hypotheek mee aflossen, maar dat is nog maar zeer de vraag."

En dan nog maar eens kijken of het zo gebruikelijk en geaccepteerd zou zijn... think not.
Het gaat primair om de koopsommen (voor verzekeringen) bovenop de hypotheken, welke lang niet allemaal verplicht zijn bij een hypotheek, iets wat met wat googlen zo op te zoeken is. Idem voor dat 1,5% rente tarief het eerste jaar, je krijgt een netjes overzicht per jaar wat je betaald, zowel bruto als netto, vervolgens moet je ook nog een documentje tekenen dat je er kennis van hebt genomen, en dan nog zijn er klanten van de DSB die piepen dat hun maandlasten na een jaar niet meer op te brengen zijn. Een collega van me heeft een DSB hypotheek en is er prima tevreden over, hij heeft alleen niet al die verzekeringen afgesloten, en welke wél nodig waren voor de NHG bij de goedkoopste verzekeraar, niet bij de DSB.

Net als met de Legio/aandelen lease rechtzaken zal, als het hier zover komt, in een aantal gevallen ook geoordeeld worden dat de problemen veroorzaakt zijn door eigen onachtzaamheid, zeker als die producten zeg de laatste 2 a 3 jaar afgesloten zijn. Lakeman scheert alles over 1 negatieve kam, omdat dat hem beter uitkomt, en de DSB alles over 1 positieve kam, omdat dat hún beter uitkomt. De waarheid zal ergens in het midden liggen, en de DSB was al bezig om hun businessmodel aan te passen, en mensen op individuele basis te compenseren. Alleen werd Lakeman daar zelf niet beter van.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_73803548
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 13:04 schreef mcintosh het volgende:

[..]

Even los van de hele discussie of het nou 'goed' of 'fout' is, hoe zie jij het alternatief? Een overheid die beslist wanneer een product te duur is, of wanneer er teveel op wordt verdiend? Lijkt me weinig aantrekkelijk..
pi_73803851
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 13:51 schreef DonJames het volgende:

[..]

Even los van de hele discussie of het nou 'goed' of 'fout' is, hoe zie jij het alternatief? Een overheid die beslist wanneer een product te duur is, of wanneer er teveel op wordt verdiend? Lijkt me weinig aantrekkelijk..
Het alternatief is simpel. Wees als verkoper van complexe producten gewoon zo helder als maar zijn kan.
pi_73803958
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 13:34 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Het gaat primair om de koopsommen (voor verzekeringen) bovenop de hypotheken, welke lang niet allemaal verplicht zijn bij een hypotheek, iets wat met wat googlen zo op te zoeken is. Idem voor dat 1,5% rente tarief het eerste jaar, je krijgt een netjes overzicht per jaar wat je betaald, zowel bruto als netto, vervolgens moet je ook nog een documentje tekenen dat je er kennis van hebt genomen, en dan nog zijn er klanten van de DSB die piepen dat hun maandlasten na een jaar niet meer op te brengen zijn. Een collega van me heeft een DSB hypotheek en is er prima tevreden over, hij heeft alleen niet al die verzekeringen afgesloten, en welke wél nodig waren voor de NHG bij de goedkoopste verzekeraar, niet bij de DSB.

Net als met de Legio/aandelen lease rechtzaken zal, als het hier zover komt, in een aantal gevallen ook geoordeeld worden dat de problemen veroorzaakt zijn door eigen onachtzaamheid, zeker als die producten zeg de laatste 2 a 3 jaar afgesloten zijn. Lakeman scheert alles over 1 negatieve kam, omdat dat hem beter uitkomt, en de DSB alles over 1 positieve kam, omdat dat hún beter uitkomt. De waarheid zal ergens in het midden liggen, en de DSB was al bezig om hun businessmodel aan te passen, en mensen op individuele basis te compenseren. Alleen werd Lakeman daar zelf niet beter van.
Ik zeg ook niet dat het alleen DSB is/was die de zwarte piet moet krijgen, mensen mogen zichzelf ook wat aanrekenen. Maar het is niet redelijk dat je van de gemiddelde consument vraagt dat hij zoveel verstand van financiële producten heeft dat hij makkelijk door het gladde verkooppraatje kon prikken van DSB.
pi_73804136
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 14:00 schreef mcintosh het volgende:

[..]

Het alternatief is simpel. Wees als verkoper van complexe producten gewoon zo helder als maar zijn kan.
Nobel streven, maar niet erg concreet. Stel nou dat toentertijd inderdaad alle banken transparant waren, en ze zeiden allemaal "onze provisie is 80%", zou niemand dan een huis kopen, of zou de situatie exact gelijk zijn als nu? (behalve dan dat men niet kon roepen dat men is opgelicht). Dat laatste natuurlijk!
Dus, hoe is dit alternatief anders dan de huidige situatie, waarin je zelf achter exact dezelfde informatie had kunnen komen als je daarom gevraagd had?

Volgens jouw redenering is iets dus fout als het niet goed is uitgelegd, maar kan datzefde iets wél goed zijn als het wel goed is uitgelegd? Beetje rare redenering, niet?
pi_73804367
Nee dat is niet raar. Als je iemand 100% voorlicht zonder iets vaag te houden of te verzwijgen dan kan diegene je natuurlijk nooit meer iets kwalijk nemen. Dus als iemand met de kennis van nu onder dezelfde condities als toen bij de DSB zijn hypotheek afsluit, dan ben je een sukkel, maar dan is de DSB niet fout.

En ik denk niet dat je van de bakker, de bouwvakker of de fabrieksarbeider moet verwachten dat hij de juiste kritische vragen stelt. Andersom mag je denk ik verwachten dat een hypotheek verstrekker je niet maximaal uitkleed als hij de kans heeft, maar je goed adviseert over de risico's etc.
  † In Memoriam † zondag 18 oktober 2009 @ 14:15:25 #247
230491 Zith
pls tip
pi_73804375
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 14:08 schreef DonJames het volgende:

[..]

Nobel streven, maar niet erg concreet. Stel nou dat toentertijd inderdaad alle banken transparant waren, en ze zeiden allemaal "onze provisie is 80%", zou niemand dan een huis kopen, of zou de situatie exact gelijk zijn als nu? (behalve dan dat men niet kon roepen dat men is opgelicht). Dat laatste natuurlijk!
Dus, hoe is dit alternatief anders dan de huidige situatie, waarin je zelf achter exact dezelfde informatie had kunnen komen als je daarom gevraagd had?

Volgens jouw redenering is iets dus fout als het niet goed is uitgelegd, maar kan datzefde iets wél goed zijn als het wel goed is uitgelegd? Beetje rare redenering, niet?
nee hoor, als transperanter zijn wat de kosten zijn kan de consument makkelijker vergelijken, wat dankzij marktwerking zorgt voor lagere prijzen, of ben je soms een communist
pi_73804987
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 14:15 schreef mcintosh het volgende:
Nee dat is niet raar. Als je iemand 100% voorlicht zonder iets vaag te houden of te verzwijgen dan kan diegene je natuurlijk nooit meer iets kwalijk nemen. Dus als iemand met de kennis van nu onder dezelfde condities als toen bij de DSB zijn hypotheek afsluit, dan ben je een sukkel, maar dan is de DSB niet fout.
Dat is wel raar. Het product was dus niet echt fout (omdat iedereen dit deed had je immers geen keus), en als de voorlichting wel goed was geweest had men exact hetzelfde gedaan. Hoe is hier dan sprake van oplichting?
quote:
En ik denk niet dat je van de bakker, de bouwvakker of de fabrieksarbeider moet verwachten dat hij de juiste kritische vragen stelt. Andersom mag je denk ik verwachten dat een hypotheek verstrekker je niet maximaal uitkleed als hij de kans heeft, maar je goed adviseert over de risico's etc.
Op zich eens, maar aangezien het om de grootste financiële beslissing in iemands leven gaat, mag je ook verwachten dat die daar wat moeite voor doet. Ik kan me nog steeds niet voorstellen hoe iemand lachend een beslissing van 2 ton neemt, terwijl 'ie geen idee heeft wat de voorwaarden e.d. zijn.
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 14:15 schreef Zith het volgende:
nee hoor, als transparanter zijn wat de kosten zijn kan de consument makkelijker vergelijken,
Nogmaals, in die tijd deed iedereen dat. Je kon dan wel vergelijken, maar een alternatief was er niet.
quote:
wat dankzij marktwerking zorgt voor lagere prijzen,
Dan moet je je pijlen richten op de NMA, niet op een individuele bank.
quote:
of ben je soms een communist
  † In Memoriam † zondag 18 oktober 2009 @ 15:16:43 #249
230491 Zith
pls tip
pi_73806590
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 14:32 schreef DonJames het volgende:

[..]

Nogmaals, in die tijd deed iedereen dat. Je kon dan wel vergelijken, maar een alternatief was er niet.
[..]

Dan moet je je pijlen richten op de NMA, niet op een individuele bank.
[..]

ja maar als je nou iets van marktwerking afwist zou je begrijpen dat als dit punt als duidelijke bottleneck naar voren zou komen voor consumten, dat men erop ging concureren. Nu hoefde men er niet op te concureren omdat bijna niemand ervan wist.
  † In Memoriam † zondag 18 oktober 2009 @ 15:17:53 #250
230491 Zith
pls tip
pi_73806627
Verder is transperantie een van de belangrijkste pijlers van de marktwerking, dus als je hier als een marktwerkingmessias komt vertellen dat het duidelijker maken niets uit zou maken dan is dat een beetje vreemd.
pi_73806694
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 14:32 schreef DonJames het volgende:

[..]

Dat is wel raar. Het product was dus niet echt fout (omdat iedereen dit deed had je immers geen keus), en als de voorlichting wel goed was geweest had men exact hetzelfde gedaan. Hoe is hier dan sprake van oplichting?
[..]
Ik verkoop een auto waarvan ik weet dat ie groot onderhoud nodig heeft en dus een hoop geld gaat kosten. Ik verkoop de auto zonder dat te vermelden. Niet correct/ethisch.

Ik verkoop een auto waarvan ik weet dat ie groot onderhoud nodig heeft. Ik vermeld bij de verkoop van de auto dat er zeer waarschijnlijk hoge kosten aan verbonden zijn. De koper koopt alsnog. Correct/ethisch gehandeld toch?
pi_73811043
Misschien kan iemand mij hiermee helpen, maar ik vraag me het volgende af:
Als je iets koopt in de winkel dan weet je toch ook niet hoeveel provisie op een produkt zit dat je koopt? Je gaat naar die winkel, koopt een produkt, of niet (als je vergelijkt), en als je dan een week later hetzelfde produkt in de reclame met 10% korting klaag je toch ook niet?
Waarom is het zo belangrijk dat de burger moet weten hoeveel provisie er op een produkt zit? Koop je het dan niet? Gun je de verkoper het niet? Als je produkt A bij verkoper B koopt met 50% provisie voor bedrag X of je koopt produkt A bij verkoper C met 80% provisie voor bedrag X, wat is het verschil? Zijn mensen dan zo jaloers en in en in slecht dat ze de adviseur geen provisie gunnen?
Het gaat uiteindelijk om het produkt zelf en toch niet om de winst die een verkoper maakt? Als het produkt nu bijvoorbeeld 10x duurder is dan bij een andere aanbieder dan gaat men toch naar die andere aanbieder? Provisie doet er toch niet toe. Dat heet marktwending. Dat veel mensen dit niet doen, heeft toch andere redenen?
Of bekijk ik het nu te simpel? Ik snap het namelijk niet meer.

80% winstmarge op produkten in winkels is trouwens heel gewoon.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_73811355
Het is Scheringa.. Dat zegt genoeg. Een hard werkende ondernemen die zijn nek durfde uit te steken.. En dat is niet in dank afgenomen. Het heeft geen ruk meer te maken met provisies oid het is puur persoonlijk geworden.
  zondag 18 oktober 2009 @ 17:33:00 #254
267150 Q.E.D.
qat erat ad vundum
pi_73811389
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 17:32 schreef Tha_Duck het volgende:
Het is Scheringa.. Dat zegt genoeg. Een hard werkende ondernemen die zijn nek durfde uit te steken.. En dat is niet in dank afgenomen. Het heeft geen ruk meer te maken met provisies oid het is puur persoonlijk geworden.
Dat
  zondag 18 oktober 2009 @ 17:38:14 #255
196342 Eg_Wel
Ik Hoop Dat Ik Stoor
pi_73811603
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 17:33 schreef Q.E.D. het volgende:

[..]

Dat
Petje en shirtje al klaar liggen voor bij de rechtbank morgen?
-- I guess it stands that If we believe absurdities, we shall commit atrocities.
  zondag 18 oktober 2009 @ 17:40:03 #256
267150 Q.E.D.
qat erat ad vundum
pi_73811679
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 17:38 schreef Eg_Wel het volgende:

[..]

Petje en shirtje al klaar liggen voor bij de rechtbank morgen?
Ik rijd morgenvroeg een grote opblaasdirk van 15 meter voor het DNB gebouw.
  Moderator zondag 18 oktober 2009 @ 17:47:24 #257
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_73811973
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 17:40 schreef Q.E.D. het volgende:

[..]

Ik rijd morgenvroeg een grote opblaasdirk van 15 meter voor het DNB gebouw.
Ik zou voor de rechtbank gaan staan, in Amsterdam Zuid (naast dat station ja), dan kom je tenminste nog op tv
  zondag 18 oktober 2009 @ 17:49:33 #258
267150 Q.E.D.
qat erat ad vundum
pi_73812049
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 17:47 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Ik zou voor de rechtbank gaan staan, in Amsterdam Zuid (naast dat station ja), dan kom je tenminste nog op tv
Ik moet helaas gewoon studeren en werken.

Als ik in Amsterdam zou wonen dan wél.
pi_73812350
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 14:15 schreef mcintosh het volgende:
Ik denk wel dat je van de bouwvakker mag verwachten dat hij meer tijd besteed aan het regelen van z'n hypotheek, dan aan het aanschaffen van een MP3-speler.

Helaas wordt er dus in de praktijk meer tijd gespendeerd aan het uitzoeken van de iPod...
  Moderator zondag 18 oktober 2009 @ 17:58:38 #260
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_73812382
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 17:49 schreef Q.E.D. het volgende:

[..]

Ik moet helaas gewoon studeren en werken.

Als ik in Amsterdam zou wonen dan wél.
Ik zou je een enorme held vinden als je met een opblaas-dirk voor de rechtbank zou staan
pi_73812444
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 17:57 schreef hydra77 het volgende:

[..]

Ik denk wel dat je van de bouwvakker mag verwachten dat hij meer tijd besteed aan het regelen van z'n hypotheek, dan aan het aanschaffen van een MP3-speler.

Helaas wordt er dus in de praktijk meer tijd gespendeerd aan het uitzoeken van de iPod...
Again, met het letterlijke... verwacht je nu echt dat iedereen die wazige constructies van kosten/polissen/rentes/aandelen/etc. kan doorzien? Of mag je verwachten dat je goed voorgelicht wordt ipv opgelicht.
  Moderator zondag 18 oktober 2009 @ 18:02:25 #262
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_73812511
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 18:00 schreef mcintosh het volgende:

[..]

Again, met het letterlijke... verwacht je nu echt dat iedereen die wazige constructies van kosten/polissen/rentes/aandelen/etc. kan doorzien? Of mag je verwachten dat je goed voorgelicht wordt ipv opgelicht.
Ik ben van mening dat het een combinatie is van fatsoenlijke voorlichting, maar ook zelf onderzoeken waar je nou voor tekent. En ik blijf het herhalen; het is geen rocket science, zelfs ik snap hoe mijn hypotheek in elkaar staakt.
  zondag 18 oktober 2009 @ 18:57:19 #263
196342 Eg_Wel
Ik Hoop Dat Ik Stoor
pi_73814357
quote:
De overname van DSB Bank door een Amerikaanse partij lijkt definitief van de baan. De Amerikanen hebben zich teruggetrokken. Dat heeft FNV-bestuurder Carla Kiburg zondag gezegd.
http://www.nu.nl/algemeen(...)ikanen-van-baan.html

Lonestar lijkt dus definitief exit. Dat Plan B. is natuurlijk een farce. Morgen is het echt over en uit lijkt me?
pi_73814481
Als een opkoper als LoneStar al nee zegt, dan moet iedereen nee zeggen heb ik het idee...

[ Bericht 4% gewijzigd door mcintosh op 18-10-2009 19:06:19 ]
  Moderator zondag 18 oktober 2009 @ 19:47:32 #265
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
  zondag 18 oktober 2009 @ 19:49:02 #266
267150 Q.E.D.
qat erat ad vundum
pi_73816324
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 19:00 schreef mcintosh het volgende:
Als een opkoper als LoneStar al nee zegt, dan moet iedereen nee zeggen heb ik het idee...
Of DNB heeft het tegengehouden... Er gebeuren hier duistere dingen...
  Moderator zondag 18 oktober 2009 @ 19:50:13 #267
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_73816371
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 19:49 schreef Q.E.D. het volgende:

[..]

Of DNB heeft het tegengehouden... Er gebeuren hier duistere dingen...
Inderdaad, waarom doen ze het niet?
  zondag 18 oktober 2009 @ 19:53:59 #268
196342 Eg_Wel
Ik Hoop Dat Ik Stoor
pi_73816528
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 19:50 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Inderdaad, waarom doen ze het niet?
Omdat de situatie vrij hopeloos is en er in dit geval, in tegenstelling tot hun andere overnames, er hier geen enkele andere partij te vinden is die wil bijspringen? Dan wel mede garant wil staan?
Gok ik?
pi_73816740
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 18:00 schreef mcintosh het volgende:

[..]

Flikker toch op, wij moeten toch ook doorzien dat die bouwvakkers ons een oor aannaaien? Heb jij ooit gesnapt waar al die meerkosten vandaan komen? Offerte van een bouwbedrijf wordt standaard met 20% overschreden, en dat mag allemaal maar. Dus ja, ik verwacht dat een lul die een hamer vast kan houden en een huis wil kan lezen, en anders moet ie huren.
pi_73816834
quote:
De Stichting Meldpunt Collectief Onrecht (SMCO) is met een alternatief plan gekomen om DSB te redden.

Het komt erop neer dat spaartegoeden worden bevroren totdat de situatie is genormaliseerd. De overheid moet het vertrouwen in de bank herstellen door een nieuw bestuur aan te stellen.

"Dat bestuur dient zorg te dragen voor een zeer betrouwbare bank, waarbij tevens externe deskundigen als de financiële ombudsman aan mee dienen te werken", aldus SMCO zondag.
Dat is natuurlijk bij voorbaat kansloos. Als je daar spaargeld hebt dan is het jouw spaargeld, en je moet erbij kunnen wanneer je wil. Anders had je het wel op een andere manier weggezet lijkt me.
  zondag 18 oktober 2009 @ 20:02:51 #271
196342 Eg_Wel
Ik Hoop Dat Ik Stoor
pi_73816919
DSB werkt samen met de spaarders aan een plan volgens het journaal. Hier al een spaarder gevraagd om input?
pi_73817178
Mij niet!!

En ik heb nog welgeteld 0,02 cent op de spaarrekening staan, en een rentetegoed van 0,01 cent!!
  zondag 18 oktober 2009 @ 20:13:27 #273
196342 Eg_Wel
Ik Hoop Dat Ik Stoor
pi_73817326
Bel Dirk even, komt alles goed!
  Moderator zondag 18 oktober 2009 @ 20:22:06 #274
236264 crew  capricia
pi_73817712
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 20:13 schreef Eg_Wel het volgende:
Bel Dirk even, komt alles goed!
Geef me z'n gsmnummer dan ff..
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_73818259
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 20:09 schreef Tha_Duck het volgende:
Mij niet!!

En ik heb nog welgeteld 0,02 cent op de spaarrekening staan, en een rentetegoed van 0,01 cent!!
Jij hebt de garantieregeling zwaar nodig , er alleen al aan denken kost al meer dan die 3 cent
pi_73818621
Een vraagje aan alle rekeninghouders bij de DSB:

Als de DSB bank niet failliet raakt, stort je je geld dan toch over naar een andere bank?
Waarom wel? of Waarom niet?
-edit- Sig niet toegestaan, niet terugplaatsen-
pi_73819082
Ik ben rekeninghouder bij DSB, maar ben eigenlijk nooit echt overgestapt. De ¤50 die er nu nog stond, was ik eigenlijk vergeten

Die haal ik uiteraard gewoon terug.

Anyway: Amerikanen weg, dus. Ik verwacht eerlijk gezegd weinig van het alternatieve plan met als grootste reden dat ik denk dat DNB en het MvF sowieso niet verder willen met de bank. (even buiten de realiteitszin van het aandelenplan)
  Moderator zondag 18 oktober 2009 @ 21:01:27 #278
236264 crew  capricia
pi_73819793
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 20:50 schreef Five_Horizons het volgende:
Ik ben rekeninghouder bij DSB, maar ben eigenlijk nooit echt overgestapt. De ¤50 die er nu nog stond, was ik eigenlijk vergeten

Die haal ik uiteraard gewoon terug.

Anyway: Amerikanen weg, dus. Ik verwacht eerlijk gezegd weinig van het alternatieve plan met als grootste reden dat ik denk dat DNB en het MvF sowieso niet verder willen met de bank. (even buiten de realiteitszin van het aandelenplan)
Ga jij geen eenderde van die 50 euro in aandelen DSB stoppen?
Valt me toch weer van je tegen...
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_73819964
Ik heb m'n eigen startkapitaal nodig
  Moderator zondag 18 oktober 2009 @ 21:05:00 #280
236264 crew  capricia
pi_73820006
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 21:04 schreef Five_Horizons het volgende:
Ik heb m'n eigen startkapitaal nodig
Ga je een bank beginnen dan?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_73820113
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 21:05 schreef capricia het volgende:

[..]

Ga je een bank beginnen dan?
Neuh, zoveel startkapitaal heb ik niet. Alhoewel: de Nederlandsche Bank schijnt kort geleden ineens de beschikking te hebben gekregen over 800 miljoen euro. Misschien mag ik dat lenen
pi_73820452
Is SNS de volgende die gaat omvallen? Ze hebben ook erg veel van die woekerpolissen verkocht volgens de kassa uitzending van afgelopen zaterdag.
pi_73820833
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 21:11 schreef dewaal het volgende:
Is SNS de volgende die gaat omvallen? Ze hebben ook erg veel van die woekerpolissen verkocht volgens de kassa uitzending van afgelopen zaterdag.
ten eerste sns bank heeft er weinig, het zijn de verzekeraars die de polissen verkochten. Bijna alle oude verzekeraars hebben rotte polissen in huis , door dat vroeger ze niet aan de zorgplicht hoefden te voldoen.

kortom iedere verzekeraar heeft in meer om mindere mate woeker polissen.
pi_73822086
ja maar de dsb bank heeft ze ook en die heeft ook een verzekeringstak,
pi_73822806
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 21:35 schreef dewaal het volgende:
ja maar de dsb bank heeft ze ook en die heeft ook een verzekeringstak,
je bent bezig met stemmingmakerij net als de grappenmakers op twitter

DSB heeft verzekeringstak onder eigen label DSB verzekeringen.

SNS/Reaal is een samentrekking van een regiobank concern en een verzekeraar bestaande ondertussen uit meer dan 8 verzekeraars (fusie/overname).

SNS is een intermediar bankverzekeraar (ze voeren producten van alle verzekeraars).
  Moderator zondag 18 oktober 2009 @ 22:03:16 #286
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_73824064
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 20:41 schreef caspergf1 het volgende:

Als de DSB bank niet failliet raakt, stort je je geld dan toch over naar een andere bank?
Wij hebben er een betaalrekening voor al onze vaste (woon) lasten, en dat hele bedrag voor 1 maand moeten we nu voorschieten van een spaarrekening, dus ja, dat halen we er meteen weg om de spaarrekening weer aan te vullen. We hebben inmiddels alle belangrijke incasso's om laten zetten naar een andere rekening, oa dankzij snelle inzet van de belastingdienst, florius, essent en nog een paar clubs (Niet reaal, die stug volhielden aan de schriftelijke procedure via de tussenpersoon, erg jammer..) dus dat doen we nu niet nog een keer...
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_73824114
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 22:04 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

SNS Reaal is een verzekeraar die, blijkbaar (maar ik kende dat Kassa-rijtje, net als iedereen die maar een beetje thuis is in de financiële dienstverlening, al lang en wel meer ook) hoge provisies gaf aan tussenpersonen (SNS Reaal is geen 'thuisverzekeraar', zoals DSB met haar eigen polissen).

Dat die provisies niet zijn terugbetaald aan de klanten, ligt niet aan SNS Reaal. Je moet bij de tussenpersoon zijn (en dat is nu exact wat het punt is met DSB Bank)
pi_73824137
Bos gaat die bank echt wel laten klappen
pi_73824217
Dat is inderdaad wel de juiste omschrijving, denk ik....
  zondag 18 oktober 2009 @ 22:11:40 #291
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_73824506
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 20:41 schreef caspergf1 het volgende:

Als de DSB bank niet failliet gaat dan blijft mijn geld er gewoon staan.
Ik vind het een prettige bank waar je een redelijke rente krijgt en je geen extra betaalrekening hoeft te hebben om te kunnen internetsparen.

Jammer dat ie weg gaat. En na morgen zal ik mijn geld wel bij DNB moeten gaan ophalen.
pi_73827912
Volgens radio 1, momenteel, is het doek gevallen en wordt het niets met dat plan B.
pi_73828124
En nu ook op de site van de NOS: http://www.nos.nl/nosjour(...)ddingdsbmislukt.html

Wanneer er morgen dan daadwerkelijk een faillissement wordt uitgesproken, dan wordt het eindelijk tijd om dit topic te gebruiken waar het voor bedoeld is

'DSB failliet; wat zijn de gevolgen voor klanten?'
pi_73828167
W O W !

Met recht een W O W!!

Ik heb maandagmiddag gelijk de Belastingdienst gebeld om 12:00 uur om te kijken wat er mogelijk was. Ik moest toen een formulier invullen wat er 3 weken over zou doen, als ik het zou faxen dan zou het gelijk via kantoor Utrecht naar Apeldoorn gaan en hopelijk voor de betaling van november verwerkt worden.

En wat zie ik nu tot mijn grote verbazing: oktober is reeds op de nieuwe rekening gestort! Netjes op de 15e zoals altijd. Dat betekend dat de belastingdienst geschakeld heeft in hooguit 2 dagen (12e bekend worden van problemen DSB, 14e zullen betalingen wel klaargezet worden). Dat is wel godsgruwelijk snel! Nog sneller dan ik bericht heb van de hypotheekverstrekker met aanpassing van het nummer

Een dikke pluim voor de Belastingdienst! Leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker..
pi_73828217
Dat is zeker apart....

Alsof ze het wisten!

[/BNW]

Normaal gesproken hebben ze voor dergelijke wijzigingen wéken nodig....
pi_73828412
Ja, maar ik denk dat ik de goede mensen te pakken heb gekregen op miraculeuze wijze

Nu moet ik er ook zeker bijzeggen dat ik een soepele werkgever heb (NEEE geen DSB ) en dus gelijk tijd en ruimte kreeg om alles te regelen. Ik zal een van de eersten geweest zijn die een nieuwe rekening opende bij een bank en dit nummer naar een aantal instanties verspreid heb. Dat zal ongetwijfeld geholpen hebben.
pi_73828467
Een jaar later toch weer zo actueel...

Voordat de bank valt...
pi_73828515
Timing is in elk geval okay
pi_73828530
Ow, we kitten hem direct maar dicht....
pi_73828594
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo