Nou zijn de 'commentaren', alsmede de mensen die ze geven, op de Telegraaf-site wel van een heeeeeel erg triest niveau, bij vrijwel ieder artikel.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 23:26 schreef anboni het volgende:
Als je de commentaren bij de Telegraaf (en trouwens ook hier) leest, dan heeft het publiek al duidelijk voor ogen dat Bos en Wellink de grote zondebokken zijn..
quote:Hendrickx roept alle gedupeerden op om maandag aan de rechter nieuw uitstel te vragen om Plan B een kans te geven.
je gaat alleen plan b maken als je zeker weet dat plan a geen hele grote kans maakt.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 17:51 schreef Eg_Wel het volgende:
No worries bij Hendrickx, Dirk zal vast nog wel stiekum een geheim plannetje B. in zijn achterzak hebben!
http://www.nos.nl/nosjour(...)ringaheeftplanb.html
[..]
Het lijkt me niet slim om alleen op dit Amerikaanse paard te gokken, immers: dat bedrijf kan wel willen overnemen, maar heeft nog lang geen goede due diligence uitgevoerd.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 19:35 schreef morpheus_at_work het volgende:
[..]
je gaat alleen plan b maken als je zeker weet dat plan a geen hele grote kans maakt.
Ik denk dat Lakeman best gebaat is bij de redding van DSB. Als ze toch failliet wordt verklaart, dan krijgt hij toch een hoop bagger over zich heen..quote:
De vraag is hoe serieus en hoever wil de rechter nog gaan om weer uitstel te geven om eventueel een plan b te gaan bekijken.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 19:44 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Het lijkt me niet slim om alleen op dit Amerikaanse paard te gokken, immers: dat bedrijf kan wel willen overnemen, maar heeft nog lang geen goede due diligence uitgevoerd.
Voor zover ik geloof dat 'ie een goed plan heeft, lijkt het me sowieso slim er überhaupt eentje te hebben.
Als er telkens serieuze opties verschijnen, zou ik niet weten waarom een rechter zou zeggen: 'Ja, nu weet ik het wel....'quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 19:56 schreef morpheus_at_work het volgende:
[..]
De vraag is hoe serieus en hoever wil de rechter nog gaan om weer uitstel te geven om eventueel een plan b te gaan bekijken.
quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 19:59 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Als er telkens serieuze opties verschijnen, zou ik niet weten waarom een rechter zou zeggen: 'Ja, nu weet ik het wel....'
Die heeft geen haast, maar kijkt gewoon naar de mogelijkheden.
Dat zou er op neerkomen dat de aandelen van de bank naar de klanten gaan. (als compensatie voor de claims) Hierbij 'zou' er als 'heropstartkapitaal' weinig staatssteun nodig zijn.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 20:31 schreef capricia het volgende:
Wat is plan B, iemand?
Aanvullend: zoals ik het nu begrijp is het de bedoeling dat spaarders 1/3 inleveren in ruil voor een aandelenpakket DSB.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 21:16 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dat zou er op neerkomen dat de aandelen van de bank naar de klanten gaan. (als compensatie voor de claims) Hierbij 'zou' er als 'heropstartkapitaal' weinig staatssteun nodig zijn.
quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 23:03 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Aanvullend: zoals ik het nu begrijp is het de bedoeling dat spaarders 1/3 inleveren in ruil voor een aandelenpakket DSB.
dit kunnen ze echt nooit verplichten aan alle spaarders. Laat die rijke knakkers maar aandelen kopen, maar gewone mensen moeten ze gewoon hun geld geven. Ik wil geen waardeloze aandelenquote:Op zondag 18 oktober 2009 00:46 schreef anboni het volgende:
[..]
![]()
Hoe moet dat dan gaan werken vraag ik me af. Ik neem toch aan dat op een of andere manier alle spaarders hiermee akkoord zouden moeten gaan? Voor alle <100k spaarders is dit waarschijnlijk de minder interessante keuze, bij 'n failliet krijgen ze over 'n paar maanden al hun geld weer in handen. Bij deze constructie krijgen ze 'n handje vol aandelen waarvan ze maar moeten afwachten wat de waarde gaat doen. En daarbij zit hun geld noodzakelijkerwijs min of meer vast bij DSB, als ze het er dan alsnog massaal af gaan sleuren, flikkert de bank alsnog om en zijn ze de waarde van de aandelen alsnog kwijt (en dan niet meer gegarandeerd).
Voor >100k spaarders en mensen met 'n achtergesteld deposito is dit de enige manier waarop ze hun geld nog gaan zien, maar volgens mij is die groep 'n vrij kleine (wat was het? 7000 mensen >100k en 4000 achtergesteld deposito?)
Ik word in ieder geval steeds blijer dat ik geen geld bij DSB had
*edit* ah, http://www.volkskrant.nl/(...)vergt_hulp_spaarders gevonden in 'n ander topic...
Even kijken wat het uiteindelijk zou worden, maar ik (geen rekening bij de DSB) zou hier eventueel wel oren naar hebben...quote:Op zondag 18 oktober 2009 01:07 schreef macca728 het volgende:
[..]
dit kunnen ze echt nooit verplichten aan alle spaarders. Laat die rijke knakkers maar aandelen kopen, maar gewone mensen moeten ze gewoon hun geld geven. Ik wil geen waardeloze aandelen
Echt waar? Het grootste risico lijkt me nou juist dat met name de tokkies onder de klanten zogauw ze kunnen hun geld daar weghalen (hoewel de kans natuurlijk aanwezig is dat het grootste deel daarvan dat de laatste twee weken nog heeft gedaan)quote:Op zondag 18 oktober 2009 01:12 schreef capricia het volgende:
[..]
Even kijken wat het uiteindelijk zou worden, maar ik (geen rekening bij de DSB) zou hier eventueel wel oren naar hebben...
wat geweldigquote:Op zondag 18 oktober 2009 08:02 schreef MikeyMo het volgende:
Het zou toch wel geweldig zijn als het Dirk nog lukt ook om zijn bank te redden, ze de zaakjes op orde krijgen e.d.
Dat zou Lakeman steken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |