Ok, dat is zeker een goed punt. Ik zou dan persoonlijk kiezen voor een 1 op 1 coach in een sportschool, zoals hier boven is voorgesteld.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 10:37 schreef Adelante het volgende:
[..]
Nee, maar iemand die een beetje toezicht houdt kan ik in TS' situatie wel voorstellen.
Wii fit?quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 23:32 schreef 2cv het volgende:
Tot nog toe heb ik geen revalidatie gekregen. Jongeren (waar ik ook onder val) gaan zelf wel bewegen. Mijn motivatie daartoe is echter erg laag omdat ik een sport-hater ben.
Ja je moet gaan wii fit-en, gewoon even je ouders lief aan kijken dat ze zo'n ding voor je kopen (kunnen je misschien ook nog wel van de belasting aftrekken). Niemand die commentaar op je heeft en het is nog leuk ook. Dan kom ik ook langs om mee te spelen.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 10:51 schreef computergirl het volgende:
[..]
Wii fit?
Op de crosstrainer en ondertussen tv kijken?
http://www.wiihaveaproblem.com/quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 10:51 schreef computergirl het volgende:
[..]
Wii fit?
Op de crosstrainer en ondertussen tv kijken?
WASSSS????, GEGEN DIE MAUER!quote:
Noumoe, ze hebben me net gerepareerdquote:
Al een sport uitgekozen 2cv?quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 10:14 schreef de_boswachter het volgende:
TVP
Heb niet alle delen gevolgd, maar gaat het inmiddels wat beter ?
Probeer de sportschool in Joure eens gymnasion ( geen persoonlijke ervaring mee) heet het dacht ik ( zit naast het zwembad de stienenflier)quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 13:31 schreef 2cv het volgende:
Het gaat beter. Ik kan weer drinken, niezen zonder tranen in de ogen te krijgen van de pijn, mijn stem is weer in orde en geen last meer van de wond in mijn lies.
Wat sporten betreft: ik weet beter wat ik niet wil dan wat ik wel wil. De sportschool/-club in Sneek heb ik gister gemaild. Ik heb al tig keer gebeld maar er wordt domweg niet opgenomen. Wel heb ik de voicemail ingesproken, maar nog niets terug gehoord. Als ik morgen niets van ze gehoord heb ga ik verder zoeken. Waarschijnlijk wordt het dan fysiotherapie of een 'gewone' sportschool. En zwemmen is nog steeds uitgesloten.
Kan je niet bij iemand op eigen terrein? iemand met een boerderij bijvoorbeeld? dan kan je iig even scheurenquote:Op woensdag 21 oktober 2009 16:59 schreef 2cv het volgende:
Ik heb vandaag een rijtest gehad bij dezelfde man die mij ook heeft leren rijden toen ik nog geen rijbewijs had. De test is goed gegaan, hij denkt dat ik, als het echt een examen gewest was, wel geslaagd zou zijn. Maar ... Omdat ik voor de zoveelste keer aan mijn hart geopereerd ben moet ik weer een eigen verklaring invullen en het rijbewijs laten verlengen. Dit is ook telefonisch bevestigd door het CBR. Dat hadden ze me in het ziekenhuis wel even mogen vertellenMijn moeder werkt op het gemeentehuis en neemt zometeen zo'n formulier voor me mee. Dat moet ik dan invullen enzovoorts. Tegen de tijd dat ik mijn rijbewijs heb en ook echt weer mag rijden zijn we dus wel weer een par weken verder terwijl ik mij er zo op had verheugd. Daarbij baal ik dat in het ziekenhuis niemand mij iets verteld had over die eigen verklaring. Als ik dus GEEN vrijwillige rijtest had genomen was ik er nooit achter gekomen. En als ik dan een ongeluk zou krijgen en de verzekering was er achter gekomen dat ik voor de 5e keer geopereerd ben dan had die kunnen besluiten om niets uit e keren. In dat geval zou ik dus voor duizenden euro's genaaid zijn.
Samengevat: ik KAN nog wel rijden, maar ik MAG nog niet rijden. En ik ben nu werkelijk waar ongeloofelijk boos. Zeg maar gerust des duivels. IK WIL GODVERDOMME GEWOON AUTORIJDEN ! ! !![]()
![]()
quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 23:01 schreef Laysa het volgende:
Tjeetje....heel veel sterkte 2CV...![]()
ik heb zelf ook ietwat problemen met hart en longen en mocht ook heel lang niets....toen ik wel mocht ben ik onder begeleiding van een fysiotherapeut begonnen met sporten...
inmiddels heb ik mn conditie zo goed dat ik 3 á 4 x per week sport waarvan 2 x met fysio....het duurt even maar als je lichaam mee werkt , dan heb je ook wel wat....
heel veel succes![]()
dat komt omdat de wetenschap steeds meer ziektes ontdektquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 23:08 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Zozo hoor wel de laatste tijd wel veel klachten over long en hart.
Wat maakt mij een held ?quote:
Wat heb jij als ik vragen mag ?quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 23:01 schreef Laysa het volgende:
Tjeetje....heel veel sterkte 2CV...![]()
ik heb zelf ook ietwat problemen met hart en longen en mocht ook heel lang niets....toen ik wel mocht ben ik onder begeleiding van een fysiotherapeut begonnen met sporten...
inmiddels heb ik mn conditie zo goed dat ik 3 á 4 x per week sport waarvan 2 x met fysio....het duurt even maar als je lichaam mee werkt , dan heb je ook wel wat....
heel veel succes![]()
Ik denk dat het meer is dat nu meer ziektes te behandelen zijn. Vroeger ging je gewoon dood.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 23:10 schreef Laysa het volgende:
[..]
dat komt omdat de wetenschap steeds meer ziektes ontdekt....
zou t leven vroeger dan ook makkelijker geweest zijn? vast nie :pquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 23:37 schreef 2cv het volgende:
[..]
Wat maakt mij een held ?
[..]
Wat heb jij als ik vragen mag ?
[..]
Ik denk dat het meer is dat nu meer ziektes te behandelen zijn. Vroeger ging je gewoon dood.
Pulmonale Arteriële Hypertensie....en in normaal nederlands is dat een te hoge druk in de longslagader waardoor het bloed niet meer goed door je rechterkamer kan lopen vanwege de tegendruk...maar nu na 4 jaar gaat het dankzij goede medicatie erg goedquote:
nou.....de enige optie in dit geval zou een longtransplantatie zijn...maar zo ver is het gelukkig allemaal niet...ik krijg nu hele specifieke medicatie en gelukkig slaat dat heel goed aan....mn rechterhartkamer is daardoor weer tot normale proporties gekrompen en doet weer heel goed zijn werk.....quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 21:47 schreef 2cv het volgende:
Is een operatie geen optie ? Want die te hoge druk sloopt volgens mij op den duur je hart.
ja ik ben zeker lid van de vereniging....ik ben zelfs een beetje verbaasd dat je ze kent.....ik krijg nu medicatie via een continu onderhuids infuus toegedient...das ook niet echt een feest maar het is inmiddels onderdeel van mn leven....quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 21:56 schreef 2cv het volgende:Nee, een longtransplantatie wil je niet (mag je 'fijn' de rest van je leven medicijnen slikken die je afweer slopen waardoor je lekker vaak ziek wordt). Maar wel mooi dat die medicijnen werken
Zelf kan het me niet veel schelen, mits het geen teamsport is, geen contactsport, niet zwemmen en binnen. A.s. vrijdag heb ik een intakegesprek bij een fysiotherapeut.
Ben jij trouwens ook lid van de PAH ?
Vrijwilligerswerk is tof ! Kunnen ze ook niet zeuren dat je niet hard genoeg werktquote:Op zaterdag 24 oktober 2009 22:26 schreef Laysa het volgende:
iid met een naald en een schietpen....en ja thuiswerken is wel een optie...maar dat gaat dan weer van mn maandinkomen (uitkering) af..dus daarvoor hoef ik het niet te doen....ik heb wel de intentie om wat vrijwilligerswerk te gaan doen
Jup, de rolstoel was te zwaar.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 22:28 schreef NoShitSherlock het volgende:
Samenvatting:
[ afbeelding ]
TS doet auditie voor de film UP maar faalde?
Misschien kan dat je motivatie worden om te gaan sporten. Om de lucht in te komen met je rolstoel. Maar dan moet je dus wel eerst afvallen.quote:
Hij zegt toch de rolstoel is de zwaar en daar zit ie al niet meer in.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 22:51 schreef NoShitSherlock het volgende:
[..]
Misschien kan dat je motivatie worden om te gaan sporten. Om de lucht in te komen met je rolstoel. Maar dan moet je dus wel eerst afvallen.
Dat dacht jij, maar ik heb 't meegemaakt. Ben volgens mij officieël de enige loser die ontslagen is bij 'n vrijwilligersbaantje.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 22:34 schreef 2cv het volgende:
[..]
Vrijwilligerswerk is tof ! Kunnen ze ook niet zeuren dat je niet hard genoeg werkt
quote:Op donderdag 29 oktober 2009 22:43 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Dat dacht jij, maar ik heb 't meegemaakt. Ben volgens mij officieël de enige loser die ontslagen is bij 'n vrijwilligersbaantje.![]()
Heel belangrijk idd om iets van een werkomgeving te houden. Op een gegeven moment mis je toch de noodzaak ergens "verplicht" heen te gaan en de sociale contacten.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 22:34 schreef 2cv het volgende:
[..]
Vrijwilligerswerk is tof ! Kunnen ze ook niet zeuren dat je niet hard genoeg werkt
Haaaaaaaa!!!!!!! zal ik je dan maar moreel ondersteunen???? Go 2cv....Goquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 10:20 schreef 2cv het volgende:
Vanmorgen intakgesprek gehad bij de fysiotherapeut. Maandagochtend 11:00u. ga ik sporten
ja oke.....maar meestal weet een goede fysio wel al gelijk te vertellen hoe of wat.....we horen het nog welquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 10:43 schreef Vikingsmeisje het volgende:
Wellicht is het eerst een intake, Laysa. Daarna zal er een trainingsschema voor hem klaar liggen.
Dat is ook gemakkelijker na een gebroken hand dan deze 'kwaal'quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 10:49 schreef Laysa het volgende:
[..]
ja oke.....maar meestal weet een goede fysio wel al gelijk te vertellen hoe of wat.....we horen het nog wel
Zo te lezen heeft Laysa best wel ervaring met ernstige ziektes (helaas) dus lijkt me dat ze wel 'n goede inschatting kan maken over hoe & wat.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 11:17 schreef Vikingsmeisje het volgende:
[..]
Dat is ook gemakkelijker na een gebroken hand dan deze 'kwaal'
Hey, 2cv, ik wens je sterkte en veel plezier natuurlijk!!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |