HomiesForLife, JWZ!quote:
Bedoel je hiermee te zeggen dat je jezelf er niet toe kan zetten om een rondje te gaan lopen?quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 16:10 schreef 2cv het volgende:
Nordic walken is iets wat je zelf moet doen. Ik ga op zoek naar iets wat ik verplicht (min of meer) 1 of meerdere keren per week moet doen. Bijvoorbeeld iets bij een sportschool die een kneuzenuurtje heeft.
En ik vol mij meer een BX dan een 2cv. 2cv's kunnen bijna niet kapot. BX-en daarentegen ...
Daar komt het feitelijk wel op neer jaquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 16:14 schreef Ezechielk het volgende:
[..]
Bedoel je hiermee te zeggen dat je jezelf er niet toe kan zetten om een rondje te gaan lopen?
No offence uiteraard, ik werk zelf in een ziekenhuis, daar zie ik genoeg ellende.
En fietsen? Vind je dat wel leuk om te doen? Of ben je bang dat je dan over je eigen grenzen heengaat?quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 16:21 schreef 2cv het volgende:
[..]
Daar komt het feitelijk wel op neer jaIk ben niet lui, ik werk in de metaal (al zit ik nu in de ziektewet) en daar komt het er fysiek gezien ook aardig op aan en er is geen klus die ik af sla omdat het te inspannend zou zijn, maar een rondje lopen/rennen: nee, ik moet er niet aan denken.
Lees je in.quote:
Moet je daar niet behoorlijk sterk voor zijn lichamelijk, om die vlieger in bedwang te kunnen houden? Niet dat ik je plan/sport wil afkraken, maar 't lijkt me dat je toch 'n behoorlijke lichamelijke conditie (of iig spierkracht) moet hebben om dit tot 'n goed einde te brengen als 't bijv hard waait.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 18:12 schreef Rasher het volgende:
Trick vliegerenSuper relaxed om te doen, ook een sport maar dan niet echt lichamelijk intensief. Je kan het zo moeilijk maken als je zelf wil. Ik weet niet of ze nog wedstrijden in Nederland doen maar die zijn er een hoop geweest, ook indoor in sportzalen. Het kan zonder wind door heel langzaam naar achter te lopen, de vliegers zijn van licht gewicht materiaal.
Daarnaast zijn het enkel vinger en pols bewegingen die de vlieger op rare manieren laat kantelen.
Raar idee misschien maar opzich best een sportieve manier om bezig te zijn.
Zoiets zoek ik dus ookquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 17:36 schreef chiren het volgende:
Zoals ik al eerder postte, zoek een goede sportschool waar je de keus hebt uit een personal trainer die ervaring heeft met (ex-)hartpatiënten... 1 op 1 training, niet met suffe bejaarden of middle aged vrouwen of nerdjes om je heen en alles op je eigen tempo en lekker breed worden
Ik ben niet overleden, maar het voelde niet fijn nee. Personal trainer hoeft niet van mij. Zie ook hierbovenquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 17:49 schreef leetzors het volgende:
Hoe hard ging je dood toen ze die drain-dingen uit je haalden die in je borst zaten?
Oh en Personal Trainer is misschien goede optie?
Nee dat zal nog wel moeten gebeuren. Maarja voorlopig is het even voorbij.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 18:31 schreef 2cv het volgende:
Er staan geen operaties meer gepland, maar ik denk dat het naïef is om te denken dat ik nooit meer geopereerd hoef te worden.
"Leuk", valt mee.quote:
Dat laatste is dus NIET slim.... wat denk je hoe je spiercorset eraan toe is na alle ellende? Je spierkracht zal langzaam moeten worden opgebouwd, onder begeleiding; wellicht heb ik iets gemist maar valt dit niet onder het revalidatieproces?quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 16:54 schreef 2cv het volgende:
Als dat ook niets wordt denk ik dat het fysiotherapie bij een ziekenhuis wordt, mits dat betaalbaar is. En wordt ook dat niets dan gooi ik de handdoek in de ring en ga ik gewoon ongetraind weer aan het werk.
Je hebt een punt, maar ik kan het niet (meer) naast me neerleggen. Op fysiek gebied kom ik nooit maar dan ook werkelijk waar nooit met de rest mee. Ik ben altijd de laatste, de traagste, de zwakste, enzovoorts. En nu is mijn conditie nog minder. Daarbij snapt en ziet niet iedereen het. Ik heb in een grijs verleden 3 jaar lang 1 keer per week gefitnest. Bij het opwarmen renden we altijd rondjes en ik moest op den duur altijd afhaken. Dan was er regelmatig een andere sporter die commentaar had in de zin van 'kom op joh, nog even doorzetten'. Die wisten gewoon niet dat ik een sloophart heb. En ik heb geen zin (meer) omdat steeds uit te leggen. Wat dat betreft is dit topic ook een uitlaatklep voor mij. Daarbij kan ik reageren als ik dat wil (want op het moment zelf heb ik niet altijd zin om alles meteen uit te leggen) en om in het echt een paar uur later een antwoord op een vraag te geven werkt gewoon niet.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 18:35 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Nee dat zal nog wel moeten gebeuren. Maarja voorlopig is het even voorbij.
Sterkte!! En dat je niet met de rest mee kan komen met je conditie, boeiuh!.
Leuk, interessant, als het beestje maar een naam heeftquote:
Tot nog toe heb ik geen revalidatie gekregen. Jongeren (waar ik ook onder val) gaan zelf wel bewegen. Mijn motivatie daartoe is echter erg laag omdat ik een sport-hater ben. En verstandig ? Ach ... Als ik verstandig zou zijn zou ik heel veel dingen anders moeten doen. Ik heb in elk geval aangetoond dat ik wel wil (en ban daar uiteraard nog steeds mee bezig), maar als er geen goede mogelijkheden zijn houdt het op. Zowieso ben ik nog niet klaar met het zoeken naar een manier om mijn conditie te verbeteren. Het moet alleen wel een beetje leuk zijn, oftewel: niet tussen de bejaarden en ook niet zwemmen.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 21:38 schreef CartWOman het volgende:
[..]
Dat laatste is dus NIET slim.... wat denk je hoe je spiercorset eraan toe is na alle ellende? Je spierkracht zal langzaam moeten worden opgebouwd, onder begeleiding; wellicht heb ik iets gemist maar valt dit niet onder het revalidatieproces?
Ik zou zeker contact met je HA of het ziekenhuis opnemen over deze kwestie, een 'gewone' fysio zal hier niet zomaar aan beginnen zonder een medisch dossier. En ik weet natuurlijk ook niet hoe je qua vergoedingen bent verzekerd.
Nee, maar iemand die een beetje toezicht houdt kan ik in TS' situatie wel voorstellen.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 00:11 schreef padlarf het volgende:
Sporten hoeft toch niet per se met anderen?
Ok, dat is zeker een goed punt. Ik zou dan persoonlijk kiezen voor een 1 op 1 coach in een sportschool, zoals hier boven is voorgesteld.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 10:37 schreef Adelante het volgende:
[..]
Nee, maar iemand die een beetje toezicht houdt kan ik in TS' situatie wel voorstellen.
Wii fit?quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 23:32 schreef 2cv het volgende:
Tot nog toe heb ik geen revalidatie gekregen. Jongeren (waar ik ook onder val) gaan zelf wel bewegen. Mijn motivatie daartoe is echter erg laag omdat ik een sport-hater ben.
Ja je moet gaan wii fit-en, gewoon even je ouders lief aan kijken dat ze zo'n ding voor je kopen (kunnen je misschien ook nog wel van de belasting aftrekken). Niemand die commentaar op je heeft en het is nog leuk ook. Dan kom ik ook langs om mee te spelen.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 10:51 schreef computergirl het volgende:
[..]
Wii fit?
Op de crosstrainer en ondertussen tv kijken?
http://www.wiihaveaproblem.com/quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 10:51 schreef computergirl het volgende:
[..]
Wii fit?
Op de crosstrainer en ondertussen tv kijken?
WASSSS????, GEGEN DIE MAUER!quote:
Noumoe, ze hebben me net gerepareerdquote:
Al een sport uitgekozen 2cv?quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 10:14 schreef de_boswachter het volgende:
TVP
Heb niet alle delen gevolgd, maar gaat het inmiddels wat beter ?
Probeer de sportschool in Joure eens gymnasion ( geen persoonlijke ervaring mee) heet het dacht ik ( zit naast het zwembad de stienenflier)quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 13:31 schreef 2cv het volgende:
Het gaat beter. Ik kan weer drinken, niezen zonder tranen in de ogen te krijgen van de pijn, mijn stem is weer in orde en geen last meer van de wond in mijn lies.
Wat sporten betreft: ik weet beter wat ik niet wil dan wat ik wel wil. De sportschool/-club in Sneek heb ik gister gemaild. Ik heb al tig keer gebeld maar er wordt domweg niet opgenomen. Wel heb ik de voicemail ingesproken, maar nog niets terug gehoord. Als ik morgen niets van ze gehoord heb ga ik verder zoeken. Waarschijnlijk wordt het dan fysiotherapie of een 'gewone' sportschool. En zwemmen is nog steeds uitgesloten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |