Luister, die koopsompolissen verhogen de totale hypotheek wellicht maximaal met 10%. Als dat de doodsteek is, ben je van het begin af aan verkeerd bezig geweest. Daarbij tekenden mensen bij aanvang voor een bepaald bedrag. Als dat bedrag te hoog is, teken je toch niet? Waarom kwamen deze mensen bij de DSB uit, konden ze soms elders niet zoveel lenen?quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 11:36 schreef Sachertorte het volgende:
De mensen die hier beweren dat je die overfinancieringen te maken hebben met mensen die boven hun stand leven, zouden zich eens in de materie moeten verdiepen. Die overfinancieringen ontstonden grotendeels niet omdat mensen een te duur huis kochten of te veel plasmatv''s kochten, maar omdat onze Dirk deze mensen allerhande onnodige koopsompolissen aansmeerde bij hun lening.
Nee, In het geval van de DSB bank niet.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 12:04 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Luister, die koopsompolissen verhogen de totale hypotheek wellicht maximaal met 10%.
Volgens mij was het veel extremer in sommige gevallen. Ik heb verhalen gelezen van mensen met hypotheek van 3 ton en huis van 2 ton.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 12:04 schreef Drive-r het volgende:
Luister, die koopsompolissen verhogen de totale hypotheek wellicht maximaal met 10%.
Dat vermoeden heb ik ook. 'Die gierige Rabobank wil ons niet meer lenenquote:Waarom kwamen deze mensen bij de DSB uit, konden ze soms elders niet zoveel lenen?
Noem mij 1 bank die zich consequent aan de zorgplicht houdt. Hint: die bestaan niet.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 10:22 schreef _Michiel_ het volgende:
[..]
Dude, een bank heeft in Nederland een zorgPLICHT. Iemand bewust dusdanig naar de financiële afgrond helpen , zodanig dat ze daar nooit meer uitkomen, kun je geen zorg noemen.
Mensen die meer dan 100.000 euro bij 1 bank stallen, of een achtergesteld deposito openen weten wel dat ze een probleem hebben als de bank onderuit gaat. Daar worden ze zelfs op gewezen door de bank.
Hoe kom je bij die 10 %? Bij mijn weten is het vaak meer geweest. En natuurlijk tekenden deze mensen, maar als ze fair zouden zijn voorgelicht zouden ze nooit met een dergelijke constructie akkoord zijn gegaan. Die DSB 'adviseurs' hebben misbruik gemaakt van de onkunde van deze mensen, en dat willens en wetens.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 12:04 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Luister, die koopsompolissen verhogen de totale hypotheek wellicht maximaal met 10%. Als dat de doodsteek is, ben je van het begin af aan verkeerd bezig geweest. Daarbij tekenden mensen bij aanvang voor een bepaald bedrag. Als dat bedrag te hoog is, teken je toch niet? Waarom kwamen deze mensen bij de DSB uit, konden ze soms elders niet zoveel lenen?
Maar die 3 ton komt niet enkel door de koopsom, zo extreem was het nu ook weer niet.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 12:09 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Volgens mij was het veel extremer in sommige gevallen. Ik heb verhalen gelezen van mensen met hypotheek van 3 ton en huis van 2 ton.
[..]
Dat vermoeden heb ik ook. 'Die gierige Rabobank wil ons niet meer lenenIk ga wel naar DSB!'.
Er zijn zeker vele duizenden gedupeerden. En deze mensen zijn zeer zuur, het persoonlijk faillissement is heel dichtbij. Dat is toch van een totaal andere orde dan iemand die een tijdje in de WW zit, of iemand die de 'moeite' moet nemen een andere betaalrekening te openen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 11:54 schreef Aardwetenschapper het volgende:
[..]
Toch frappant, volgens nieuwsberichten had DSB voor ca. 6,5 miljard aan hypotheken op de balans staan.
Volgens stichting hypotheekleed hadden ca. 60.000 tot 180.000 huishoudens een probleemhypotheek.
En omdat er duidelijk staat DSB-leed denk ik dat deze ze allemaal bij de DSB hadden staan.
Delen wij het aantal huishoudens door het bedrag op de balans, dan komen wij op een bedrag van 36.000 tot 109.000 euro.
Hoeveel huishoudens waren er nou echt de dupe van deze overfinancieringspraktijken en weegt dat allemaal op tegen die verdampte miljoenen en 2000+ nieuwe WWers.
Volgens mij heb ik ook weleens nieuwsberichten gelezen over vergaderingen van die stichting en dan hadden ze het over enkele honderden gedupeerden.
Zag RvLaak deze posten http://www.rtl.nl/(/finan(...)oeg_geld_bij_dsb.xml posten.
De schatting is naar beneden van 60.000 tot 180.000 naar 5000.
Eerst maar eens goed uitzoeken hoeveel het er echt zijn voordat er ook maar iets apart wordt gezet.
Ja, en zo zijn er ook 4,000 mensen die een groot deel van hun spaargeld kwijt zijn. Niemand is geholpen bij dit faillissement, de mensen met slechte hypotheken zullen door de kopers van deze hypotheken enkel harder worden aangepakt dan door de DSB. Wat winnen ze daar mee?quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 12:19 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Er zijn zeker vele duizenden gedupeerden. En deze mensen zijn zeer zuur, het persoonlijk faillissement is heel dichtbij. Dat is toch van een totaal andere orde dan iemand die een tijdje in de WW zit, of iemand die de 'moeite' moet nemen een andere betaalrekening te openen.
Ik denk dat vrijwel iedere bank zoveel mogelijk de grenzen van de wet opzoekt, en in veel gevallen er inderdaad regelmatig overheen gaan.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 12:11 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Maar die 3 ton komt niet enkel door de koopsom, zo extreem was het nu ook weer niet.
Beste post in deze hele thread. Heb speciaal de laatste alinea aangehaald.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 11:06 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En wie komt er op voor die onschuldige mensen die nu de dupe zijn geworden van de 'belangen' van Lakeman?
*KNIP*
Iedereen is hiervan de dupe. Denken dat de DSB bank de enige is, getuigt op zijn minst van tunnelvisie, zo niet een blok beton voor je kop hebben. En dat allemaal omdat er een blinde volkswoede is uitgebroken op alles wat DSB ademt. Nou petje af hoor, zo`n slimme zet.
Je hebt zelf ook nogal last van selectieve verontwaardiging; ik lees nergens iets van je over de praktijken van andere banken, die ook gewoon dossiers hebben liggen waar de honden geen brood van lusten. Ik ken mensen die door de Rabobank (een als betrouwbaar bekend staande bank) he-le-maal gesloopt zijn. Zonder dat ze last hadden van overkreditering. De Rabo heeft in dat dossier gewoon dermate schandalig gehandeld dat je het niet wilt geloven. En zo heeft iedere bank lijken in de kast.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 10:54 schreef isogram het volgende:
Selectieve verontwaardiging. Je zet de gedupeerden op een bepaalde manier weg, door ze allemaal generaliserend 'paupers' te noemen. Het gaat om een groep mensen die misleid zijn en die foutief zijn voorgelicht door de DSB Bank; de agressieve verkooptechnieken waren er volledig op gericht om mensen allerlei producten aan te smeren die ze niet nodig hadden. Mensen laten zich overrompelen door de gladde, misleidende praatjes van verkopers. Dat maakt ze nog geen paupers.
Je zou je woede eens wat meer moeten richten op de bank waar het hier om draait. Een bank die, willens en wetens mensen met grote financiële problemen opzadelt en ze enorme woekerrentes laat betalen. Een bank die willens en wetens een wanproduct levert en een bank die willens en wetens mensen uitzuigt die al in een lastige financiële situatie zitten.
Vind je het gek dat zo'n bank omvalt als consumenten hun macht gebruiken, het vertrouwen in de bank verliezen en massaal hun geld er weghalen? Ik niet. Ik geef ze groot gelijk. De shit waarin de DSB Bank is beland, hebben ze voor de volle 100 procent aan zichzelf te danken. Niet aan Lakeman, niet aan Radar, niet aan paupers en niet aan andere gedupeerden. Het is de DSB Bank - en niemand anders - die financiële wanproducten leverde en die op slinkse wijze mensen geld afhandig maakte. Het is dan ook de DSB Bank die nu moet bloeden.
Alleen het deel boven de 100.000 euro is niet gegarandeerd, en voor dat deel zijn ze reguliere schuldeiser. Dus niet eens een slechtere positie dan de andere schuldeisers. De achtergestelde deposito's is natuurlijk een ander verhaal, maar dat is het risico van die dingen, en daarom zit er ook een hoog rendement op.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 12:20 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Ja, en zo zijn er ook 4,000 mensen die een groot deel van hun spaargeld kwijt zijn.
DSB was al een hele tijd op weg naar een faillissement, dat was onontkoombaar. Beter maar snel dan. En oh ja, als deze mensen harder worden aangepakt kunnen ze direct de schuldsanering in, maar daar zaten ze ook al bijna in, dus dat maakt weinig uit. Wat Lakeman denk ik wil is kwijtschelden/aftrek van die koopsompolissen, waardoor aanvaardbare hypotheekschulden ontstaan, die eenvoudig te herfinancieren zijn bij een reguliere bank. Ik vraag me af of dat onbespreekbaar is, deze mensen gaan sowieso die schulden niet terugbetalen (dat kunnen ze immers niet), en meteen executeren levert nog veel meer verlies op.quote:Niemand is geholpen bij dit faillissement, de mensen met slechte hypotheken zullen door de kopers van deze hypotheken enkel harder worden aangepakt dan door de DSB. Wat winnen ze daar mee?
Je bent ook wel volstrekt achterlijk als je de commotie van de laatste 2 weken nog geld bij de DSB had staanquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 09:04 schreef Fyodor het volgende:
[..]
Plus > duizenden mensen met een betaalrekening of een spaarrekening (including me) die mogelijk maanden niet bij hun geld kunnen.
Misselijkmakende reacties hier.
Lakeman
Dat dus. Wat een debiel die gast zeg. Tering eej.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 10:19 schreef Aardwetenschapper het volgende:
[..]
Ik hoop dat lakeman geen cent te zien krijgt. En niet dat heel Nederland weer voor die paar hypotheek tokkies moet opdraaien omdat Bos bang is om stemmen kwijt te raken. Alle hypotheken die niet verkocht worden moeten gewoon naar de executeur.
Zorgplicht is mooi en aardig, maar je kan natuurlijk ook verwachten dat mensen wat onderzoek doen naar wat ze afsluiten.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 10:22 schreef _Michiel_ het volgende:
[..]
Dude, een bank heeft in Nederland een zorgPLICHT. Iemand bewust dusdanig naar de financiële afgrond helpen , zodanig dat ze daar nooit meer uitkomen, kun je geen zorg noemen.
Mensen die meer dan 100.000 euro bij 1 bank stallen, of een achtergesteld deposito openen weten wel dat ze een probleem hebben als de bank onderuit gaat. Daar worden ze zelfs op gewezen door de bank.
Het is o.a. jouw schuld dat DSB nu praktisch failliet is, jij hebt immers je geld weggetrokken. Voel je je nu niet knap schuldig nu je al die mensen in de ellende hebt gestort?quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 12:41 schreef Qwea het volgende:
[..]
Dat dus. Wat een debiel die gast zeg. Tering eej.
"hoeveel mensen vertegenwoordigd u?"
-iets meer dan 100,000 mensen zijn op deze manier opgelicht door de dsb!
"Nee, wat is uw achterband. Hoeveel zijn er bij u aangesloten?"
-3000/4000 mensen.
En er raken rond de 8500 mensen in de shit omdat hun spaargeld deels kwijt isIk ga echt keihard lachen als er geen cent over die voor die lakeman shit.
Kuddedierengedrag, heet dat... En er was maar 1 oproep in een ochtendprogramma voor nodig...quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 12:58 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Het is o.a. jouw schuld dat DSB nu praktisch failliet is, jij hebt immers je geld weggetrokken. Voel je je nu niet knap schuldig nu je al die mensen in de ellende hebt gestort?
jij zat ongetwijfeld bij DSBquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 12:41 schreef Qwea het volgende:
"Nee, wat is uw achterband. Hoeveel zijn er bij u aangesloten?"
Je kunt de klant natuurlijk niet het gebrek aan vertrouwen in DSB kwalijk nemen, wijs liever naar het systeem dat er voor zorgt dat als er geen vertrouwen in een bank is dat de bank dan failliet gaat omdat mensen hun spaargeld weg trekken, het fractioneel reserve bankieren.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 12:58 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Het is o.a. jouw schuld dat DSB nu praktisch failliet is, jij hebt immers je geld weggetrokken. Voel je je nu niet knap schuldig nu je al die mensen in de ellende hebt gestort?
Je kunt veel aan Lakeman toeschrijven maar dat echt niet. Die mensen hebben of een achtergesteld deposito afgesloten of hebben meer dan een ton op een rekening staan. Die mensen wisten heel goed dat zij risico liepen, en ja soms kan dan je geld weg zijn. Net als op de beurs.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 12:41 schreef Qwea het volgende:
En er raken rond de 8500 mensen in de shit omdat hun spaargeld deels kwijt is
Mensen die geld bewust lieten staan bij de DSB en daarmee bezig waren een criminele organisatie te steunen, die moeten zich schamenquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 12:58 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
D'r waren ook nog mensen die daarvan lid waren. Die hadden zelfs een pasje van die criminele organisatie...quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 13:02 schreef _Michiel_ het volgende:
[..]
Mensen die geld bewust lieten staan bij de DSB en daarmee bezig waren een criminele organisatie te steunen, die moeten zich schamen
En moet je nagaan, dat ellebogengedrag wordt ook nog eens toegejuicht door mensen hier. Beesten, dat zijn het.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 12:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Kuddedierengedrag, heet dat... En er was maar 1 oproep in een ochtendprogramma voor nodig...
Solide bank, die DSB..
dat doet google adwordsquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 12:37 schreef _Michiel_ het volgende:
http://www.mikeymo.nl/
Lenen.nl reclame op je eigen website![]()
Is dat soms je eigen werkgever?
quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 12:58 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Ooh gut, een tikfout.quote:
Tuurlijk liepen zij risico. Maar de oproep van lakeman heeft wel alles in een stroomversnelling gebracht. Het is misschien niet geheel te wijten aan Lakeman, maar IMHO toch wel deels. Al ben ik het met je eens dat die mensen zelf ook redelijk dom zijn om daar meer dan een ton op te laten staanquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 13:01 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Je kunt de klant natuurlijk niet het gebrek aan vertrouwen in DSB kwalijk nemen, wijs liever naar het systeem dat er voor zorgt dat als er geen vertrouwen in een bank is dat de bank dan failliet gaat omdat mensen hun spaargeld weg trekken, het fractioneel reserve bankieren.
[..]
Je kunt veel aan Lakeman toeschrijven maar dat echt niet. Die mensen hebben of een achtergesteld deposito afgesloten of hebben meer dan een ton op een rekening staan. Die mensen wisten heel goed dat zij risico liepen, en ja soms kan dan je geld weg zijn. Net als op de beurs.
Er zijn wel meer praktijken waar beestachtig gedrag aan ten grondslag ligt. Het staat mij nog levendig voor de geest hoe er gereageerd werd op mijn topic waarin ik de IJslanders op riep hun schulden in het kader van het DGS niet te voldoen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 13:04 schreef Scorpie het volgende:
En moet je nagaan, dat ellebogengedrag wordt ook nog eens toegejuicht door mensen hier. Beesten, dat zijn het.
Ik snap dus ook niet dat mensen die voor een procentje spaarrente meer bij een onfrisse club gingen zitten, nu met de vinger naar gedupeerden wijzen en die verwijten dat ze konden weten dat ze genaaid zouden worden. Dan heb je geen recht van spreken. Wie was hier nou fout bezig.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 13:02 schreef _Michiel_ het volgende:
[..]
Mensen die geld bewust lieten staan bij de DSB en daarmee bezig waren een criminele organisatie te steunen, die moeten zich schamen
Het was wel meer dan een procentje hoorquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 13:12 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Ik snap dus ook niet dat mensen die voor een procentje spaarrente meer bij een onfrisse club gingen zitten, nu met de vinger naar gedupeerden wijzen en die verwijten dat ze konden weten dat ze genaaid zouden worden. Dan heb je geen recht van spreken. Wie was hier nou fout bezig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |