abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73611913
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 15:12 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Pak je s'ochtends je post, met aanmaningsbrief van 1,5 ton, te betalen vóór 30 oktober 2009.
Nou, wat ik me er bij voorstel is dat er een makelaar vrolijk een "te koop" bordje bij je in de tuin zet .

Leuk wakker worden
pi_73611957
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 15:16 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Nou, wat ik me er bij voorstel is dat er een makelaar vrolijk een "te koop" bordje bij je in de tuin zet .

Leuk wakker worden
"He buurman, ik wist niet dat je ging verhuizen?"
"Huh, wat?"

-
pi_73611964
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 15:16 schreef capricia het volgende:
Interessant:
[..]

Bron
Lijkt me niet dat een enigszins capabele curator de hypotheken als 1 pakket gaat verkopen
  maandag 12 oktober 2009 @ 15:18:28 #164
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_73611976
quote:
Interessant:
[..]

Bron
Inderdaad interessant. Het lijkt mij als men overgaat tot het opeisen doormiddel van veilen, dat de verliespost nog wel eens groter zal kunnen zijn dan 1 miljard. Lastige situatie voor DNB
  maandag 12 oktober 2009 @ 15:18:30 #165
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_73611979
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 15:12 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Klopt, maar die lui kunnen, volgens Radar, nu al de maandlasten niet meer betalen. Dat houdt in dat ze sowieso het huis uit getrapt gaan worden op termijn. Waarom nu niet, voor de huizenprijzen nog verder dalen?
Ik kan me eigenlijk wel voorstellen dat er met zo'n curator nog wel tot overeenstemming te komen is over het individueel overnemen van hypotheken door andere banken. Het compleet overnemen van de volledige balans van DSB is misschien te link, maar het overnemen van losse leningen (waarbij aansprakelijkheid m.b.t. wantoestanden bij DSB wegvalt) veel minder.
pi_73611998
quote:

[..]

Leuk wakker worden
Eerder een aanplakbiljet voor de executieveiling.
  Moderator maandag 12 oktober 2009 @ 15:19:49 #167
236264 crew  capricia
pi_73612016
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 15:17 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Lijkt me niet dat een enigszins capabele curator de hypotheken als 1 pakket gaat verkopen
Ik denk ook niet dat ze ieder huis afzondelijk gaan taxeren...
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_73612019
quote:

[..]

Leuk wakker worden
Met als onderschrift "met dank aan Lakeman"
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_73612021
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 15:19 schreef Dr.Hilfiger het volgende:

[..]

In Nederland gaat het nooit zover komen dat honderden/duizenden mensen de straat opgeflikkerd worden hoop ik. Zeker niet in dit geval.
-
  Moderator maandag 12 oktober 2009 @ 15:20:50 #170
236264 crew  capricia
pi_73612046
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 15:19 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Met als onderschrift "met dank aan Lakeman"
Leg eens uit waarom jij vindt dat het zijn schuld is, eigenlijk?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_73612060
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 15:20 schreef Ritmo het volgende:

[..]

In Nederland gaat het nooit zover komen dat honderden/duizenden mensen de straat opgeflikkerd worden hoop ik.
Het zullen er dan ook lang zo veel niet zijn. "Hooguit" een paar duizend. En die waren sowieso al diep in de shit.
pi_73612062
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 15:17 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Er zijn legio mogelijkheden om de slechte hypotheken te verkopen. Vaak met een interessante kostprijs dan wel afschrijvingsmogelijkheden voor de kopende bank.
pi_73612064
Ik wil wel alle hypotheken bundelen en omdat er wat spreiding in zit kunnen we er wel een AAA rating bij moodys voor krijgen laten we het de CDO of CDS noemen.
  maandag 12 oktober 2009 @ 15:21:25 #174
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_73612065
quote:

[..]

Dat wordt cherrypicken
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
  Moderator maandag 12 oktober 2009 @ 15:21:41 #175
236264 crew  capricia
pi_73612078
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 15:17 schreef Ritmo het volgende:

[..]

"He buurman, ik wist niet dat je ging verhuizen?"
"Huh, wat?"

weet je wel meteen wie er zo'n ondeugdelijk DSB-lening heeft in je buurt..
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 12 oktober 2009 @ 15:21:53 #176
196342 Eg_Wel
Ik Hoop Dat Ik Stoor
pi_73612085
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 15:15 schreef RvLaak het volgende:

[..]

[..]

Ook hier heb je gelijk in.
[..]

Zou dom zijn, maar idd ook mogelijk.

Je vergeet 1 ding. Als ik iets bij jou claim, is dat iets tussen ons 2'en. Lakeman speelde het echter via de media en riep mensen op om hem te helpen de toko failliet te krijgen. Met als expliciet doel om te gaan claimen. Daar zit nou net het enorme probleem. Hij heeft nog helemaal geen claim, terwijl hij dit wel beweerd.
We gaan nu mierenneuken over details, maar even dan Jij stelt dat ik in de pers of wherever niet zou mogen zeggen dat ik een claim op jou heb zonder rechterlijke uitspraak. Ik betwist dat. Ik mag best roepen dat ik een claim op jou heb, pas als jij zegt het daar niet mee te zijn zal ik naar de rechter moeten om die claim te bewijzen. (Of als je me voor smaad aanklaagt oid.)
En dat is precies wat Lakeman hier ook doet? Die zegt niets meer of minder dan dat hij een claim op de DSB heeft. Het is nu aan de DSB om dat te betwisten, en zolang er geen rechterlijke uitspraak is mag hij dat gerust blijven roepen?
-- I guess it stands that If we believe absurdities, we shall commit atrocities.
pi_73612091
quote:
Interessant:
[..]

Bron
Dat maakt het zo moeilijk en is volgens mij ook de reden waarom er tot nu toe met de andere banken niet uitgekomen is om DSB te steunen: de nog steeds rondzwevende claim van Lakeman.
Dat hangt als een spook rond de DSB heen en zal dat voorlopig ook nog blijken doen, een doorstart is daarmee volgens mij niet mogelijk.

Maar Scheringa had allang met Lakeman kunnen schikken in een eerder stadium, hij heeft dit zelf allemaal over zich afgeroepen door zijn gegraai en praktijken waar je grote vraagtekens bij kan zetten. Een minister van financien die handelingen van een bank als 'idioot' betiteld, het is nogal wat.
pi_73612092
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 15:21 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Het zullen er dan ook lang zo veel niet zijn. "Hooguit" een paar duizend. En die waren sowieso al diep in de shit.
Honderden of duizenden bedoelde ik ook.
-
pi_73612094
quote:

[..]

"Schat, hebben we nieuwe gordijnen? Er komt zo weinig licht door de ramen van de voordeur."
  maandag 12 oktober 2009 @ 15:23:38 #180
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_73612134
quote:

[..]

Leuk wakker worden
Je krijgt als "klant uiteraard altijd zelf de gelegenheid om de hypotheek in te lossen. Maar nogmaals, dat is voor alle partijen de minst gunstige oplossing
pi_73612179
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 15:21 schreef Eg_Wel het volgende:

[..]

We gaan nu mierenneuken over details, maar even dan Jij stelt dat ik in de pers of wherever niet zou mogen zeggen dat ik een claim op jouw heb zonder rechterlijke uitspraak. Ik betwist dat. Ik mag best roepen dat ik een claim op jouw heb, pas als jij zegt het daar niet mee te zijn zal ik naar de rechter moeten om die claim te bewijzen. (Of als je me voor smaad aanklaagt oid.)
En dat is precies wat Lakeman ook doet? Die zegt niets meer of minder dan dat hij een claim op de DSB heeft. Het is nu aan de DSB om dat te betwisten, en zolang er geen rechterlijke uitspraak is mag hij dat blijven roepen?
Het verschil tussen wat jij & ik roepen in het openbaar, is dat wij waarschijnlijk veel minder invloed hebben op het handelen van derden. Lakeman stelde zo stellig dat hij een valide claim had, dat veel mensen hem geloofde. Hij heeft ook nog het, al bestaande, wantrouwen jegens DSB flink aangewakkerd door veelvuldig in de media te roepen dat een faillissement beter voor zijn cliënten zou zijn.

De media maakt het grote verschil. Natuurlijk mag iedereen roepen wat hij wil, maar je bent ook verantwoordelijk voor de directe gevolgen van je uitspraken. Eventueel ook voor de indirecte gevolgen.
  maandag 12 oktober 2009 @ 15:25:41 #182
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_73612202
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 15:23 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

Je krijgt als "klant uiteraard altijd zelf de gelegenheid om de hypotheek in te lossen. Maar nogmaals, dat is voor alle partijen de minst gunstige oplossing
Wat je normaal kunt doen is herfinancieren. Maar het punt is nu juist dat de DSB hypotheken vaak niet kunnen worden hergefinancierd.
pi_73612232
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 15:22 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Honderden of duizenden bedoelde ik ook.
Waarom zou je die moeten helpen? Die lui hebben zelf getekend voor al die leningen. Ik voel mij daar niet verantwoordelijk voor.

Aangenomen natuurlijk dat de rechter de koopsommen als legaal ziet. Wanneer die als illegaal gezien worden, zullen ze uit de hypotheek gesloopt worden. Op zo'n moment is de kans dat een andere bank die hypo's koopt vele malen groter.
  maandag 12 oktober 2009 @ 15:27:20 #184
249449 Paar
Verstrengeld paar
pi_73612253
Wat een seizoen voor DS. Z'n ene club kampioen, de andere onder curatele
Dichter bij de bundel
pi_73612259
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 15:21 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Dat wordt cherrypicken
Precies, de huizenmarkt zit in het onderhavige segment volledig op slot. De makelaardij verkoopt momenteel weinig huizen. Een kwart staat meer dan een jaar te koop. Mocht het zover komen dan gaat de curator niet per individueel geval een jaar wachten op de opbrengsten.
  maandag 12 oktober 2009 @ 15:29:04 #186
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_73612307
quote:
Lakeman: Missie geslaagd

De missie van Pieter Lakeman is geslaagd. De voorzitter van Stichting Hypotheekleed kan zijn geluk niet op nu de Nederlandsche Bank DSB heeft overgenomen. "Die tent moest failliet en dat hebben we in twee weken bereikt".

Lakeman hoopt dat de nieuwe bewindvoerders gedupeerden eerder compenseren dan Dirk Scheringa van plan was. "We hoeven niet jarenlang tegen Scheringa te procederen, maar kunnen aan tafel met de curator om tot een normale afwikkeling te komen.''

Anderhalve week geleden riep Lakeman alle DSB-klanten op hun geld bij de bank weg te halen, om een faillissement te veroorzaken. Velen gaven hieraan gehoor. Nout Wellink, de directeur van de Nederlandsche Bank, gaf zojuist in een persconferentie aan niet blij te zijn met deze uitspraken.

Geen geld terug

Zojuist werd ook bekend dat ruim vierduizend klanten meer dan 100.000 euro op hun DSB-rekening hadden staan. De overheid compenseert elke rekeninghouder tot maximaal een ton. Alles wat klanten meer op hun rekening hadden staan, krijgen ze niet meer terug.
Kijk we hebben een schuldbekentenis
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_73612326
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 15:12 schreef RvLaak het volgende:

[..]

[..]

Klopt, maar die lui kunnen, volgens Radar, nu al de maandlasten niet meer betalen. Dat houdt in dat ze sowieso het huis uit getrapt gaan worden op termijn. Waarom nu niet, voor de huizenprijzen nog verder dalen?
ik Lakeman termen: ach ze gaan sowieso toch wel failliet....
  maandag 12 oktober 2009 @ 15:30:05 #188
196342 Eg_Wel
Ik Hoop Dat Ik Stoor
pi_73612336
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 15:25 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Het verschil tussen wat jij & ik roepen in het openbaar, is dat wij waarschijnlijk veel minder invloed hebben op het handelen van derden. Lakeman stelde zo stellig dat hij een valide claim had, dat veel mensen hem geloofde. Hij heeft ook nog het, al bestaande, wantrouwen jegens DSB flink aangewakkerd door veelvuldig in de media te roepen dat een faillissement beter voor zijn cliënten zou zijn.

De media maakt het grote verschil. Natuurlijk mag iedereen roepen wat hij wil, maar je bent ook verantwoordelijk voor de directe gevolgen van je uitspraken. Eventueel ook voor de indirecte gevolgen.
Maar dat kun je onmogelijk Lakeman zelf toch verwijten???? Die is daarmee toch niet laakbaar?? Bovendien had DSB zelf wel degelijk mogelijkheden om die impact te verzachten. Bijvoorbeeld door Lakeman per direct met een kort geding wegens smaad voor de rechter te slepen. Waarom hebben ze dat niet gedaan dan?
-- I guess it stands that If we believe absurdities, we shall commit atrocities.
  maandag 12 oktober 2009 @ 15:30:23 #189
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_73612348
Ik snap alleen niet hoe mensen zo "dom" kunnen zijn om toch alles boven een ton daar te laten staan na al die media aandacht.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_73612381
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 15:30 schreef Qwea het volgende:
Ik snap alleen niet hoe mensen zo "dom" kunnen zijn om toch alles boven een ton daar te laten staan na al die media aandacht.
Inderdaad erg vreemd. Misschien 3999 familieleden en 1 idioot
http://www.mrwonkish.nl Eurocrisis, Documentaires, Economie
pi_73612400
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 15:25 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Dar komt bij dat Lakeman herhaaldelijk heeft gesuggereerd dat DSB nu al bezig zou zijn met foute zaken. Prima, maar kom dan met bewijzen. Die heeft hij tot nu toe niet geleverd en dat zou hem wel eens op kunnen breken.
  maandag 12 oktober 2009 @ 15:32:18 #192
249449 Paar
Verstrengeld paar
pi_73612407
Eén ding is zeker. Zalm komt er zonder kleerscheuren vanaf.
Dichter bij de bundel
pi_73612413
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 15:30 schreef Eg_Wel het volgende:

[..]

Maar dat kun je onmogelijk Lakeman zelf toch verwijten???? Die is daarmee toch niet laakbaar?? Bovendien had DSB zelf wel degelijk mogelijkheden om die impact te verzachten. Bijvoorbeeld door Lakeman per direct met een kort geding wegens smaad voor de rechter te slepen. Waarom hebben ze dat niet gedaan dan?
Waarschijnlijk omdat ze dachten onaanraakbaar te zijn en Lakeman, net als hun gedupeerden, onderschat hebben. Grootheidswaanzin.
pi_73612440
quote:

[..]

nee, maar wel door eraan te koppelen de oproep om DSB het failissement in te helpen door een bankrun. Ik begrijp overigens ook niet dat DSB daar niet op gereageerd heeft, laat staan DNB. Hiermee is natuurlijk een aardig precedent geschapen. Als je een bankrun kunt organiseren kun je elke bank gijzelen.
  maandag 12 oktober 2009 @ 15:33:10 #195
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_73612444
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 15:30 schreef Qwea het volgende:
Thrillseekers denk ik. Sommige mensen halen daar voldoening uit.
pi_73612466
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 15:26 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Waarom zou je die moeten helpen? Die lui hebben zelf getekend voor al die leningen. Ik voel mij daar niet verantwoordelijk voor.
Ik ben niet geheel bekend met hoe die leningen eruit zien, maar wat ik ervan begrijp is dat mensen gewoon wel genaaid zijn door extreem vreemde constructies waar zelfs een financieel expert nog moeite mee heeft.

Ik voel me ook niet verantwoordelijk, maar om nou gezinnen op straat te gooien... DNB en het MvF moeten een oplossing gaan zoeken.
quote:
Aangenomen natuurlijk dat de rechter de koopsommen als legaal ziet. Wanneer die als illegaal gezien worden, zullen ze uit de hypotheek gesloopt worden. Op zo'n moment is de kans dat een andere bank die hypo's koopt vele malen groter.
Dat zou voor iedereen het beste zijn toch?
-
pi_73612485
quote:

[..]

Omdat ze daar niet zo veel mee op zouden schieten. Zo'n procedure duurt wel even; in de tussentijd heeft Lakeman een geweldig platform om door te kunnen rammen (de media springen er immers bovenop). Dan krijg je een vonnis dat het illegaal was, maar dan zou je nog door moeten gaan om bijvoorbeeld je schade te verhalen (dat zijn twee afzonderlijke procedures). Dan heeft Lakeman nogmaals een platform en kan hij wat anders verzinnen om te roepen.
pi_73612500
quote:

[..]

Wellink laakte hem , ik niet. Maar ik vind zijn acties niet goed, aangezien hij bewust de grote media opzocht.

Dat DSB Lakeman niet aangeklaagd heeft, snap ik ook niet. Maar goed, dat is dan weer aan de DSB.
pi_73612505
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 15:33 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Ik ben niet geheel bekend met hoe die leningen eruit zien, maar wat ik ervan begrijp is dat mensen gewoon wel genaaid zijn door extreem vreemde constructies waar zelfs een financieel expert nog moeite mee heeft.

Ik voel me ook niet verantwoordelijk, maar om nou gezinnen op straat te gooien... DNB en het MvF moeten een oplossing gaan zoeken.
[..]

niet voor die andere Nederlandse banken die het verschil even mogen bijpassen.

De curator zit dus tussen twee vuren. De hele meuk aan een derde verkopen incl. evt. claim is het veiligst voor 'm.
pi_73612508
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 15:33 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

nee, maar wel door eraan te koppelen de oproep om DSB het failissement in te helpen door een bankrun. Ik begrijp overigens ook niet dat DSB daar niet op gereageerd heeft, laat staan DNB. Hiermee is natuurlijk een aardig precedent geschapen. Als je een bankrun kunt organiseren kun je elke bank gijzelen.
Precies en daarom alleen zou Lakeman keihard aangepakt moeten worden.
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_73612544
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 15:33 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Thrillseekers denk ik. Sommige mensen halen daar voldoening uit.
Een riskante investering waar je veel beter van kunt worden ok, maar in dit geval? Je hebt er sowieso niets mee te winnen. Kunt je het beter opnemen en allemaal in de casino opmaken, of het in een dubieus bedrijf steken.
-
  maandag 12 oktober 2009 @ 15:35:57 #202
38114 beantherio
pi_73612546
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 15:29 schreef MikeyMo het volgende:

Lakeman: Missie geslaagd
..
Lakeman hoopt dat de nieuwe bewindvoerders gedupeerden eerder compenseren dan Dirk Scheringa van plan was. "We hoeven niet jarenlang tegen Scheringa te procederen, maar kunnen aan tafel met de curator om tot een normale afwikkeling te komen.''
Kostelijk. Als ik curator was dan zou ik zeggen "ga maar even lekker wieberen meneer Lakeman". En tegen de tijd dat er een rechtzaak gestart is en gewonnen is (als het al gewonnen kan worden) dan is DSB al leeggehaald door de preferente schuldeisers en rest er niet meer dan een leeg kantoor in Wognum en de nog steeds openstaande schulden van Lakeman's klantjes.
pi_73612580
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 15:35 schreef beantherio het volgende:

[..]

Als ik curator was dan zou ik zeggen "ga maar even wieberen meneer Lakeman". En tegen de tijd dat er een rechtzaak gestart is en gewonnen is (als het al gewonnen kan worden) is DSB al leeggehaald door de preferente schuldeisers en rest er niet meer dan een leeg kantoor in Wognum en de nog steeds openstaande schulden van Lakeman's kantjes.
een claim op jezelf. Maar heeft Lakeman wel gewonnen

en zijn de klanten wel van een restschuld af, nietwaar?
  maandag 12 oktober 2009 @ 15:37:09 #204
196342 Eg_Wel
Ik Hoop Dat Ik Stoor
pi_73612582
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 15:33 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Als je een bankrun kunt organiseren kun je elke bank gijzelen.
Juist. En daar is niets, maar dan ook helemaal NIETS mis mee. Vind je van wel? Stap maar naar de rechter en betwist het dan. Zo werkt het nou eenmaal in een rechtstaat.
pi_73612601

pi_73612604
quote:
"Ruim vierduizend spaarders hebben meer dan 100.000 euro gestald bij DSB Bank. Zij kunnen daardoor niet helemaal aanspraak maken op het depositogarantiestelsel.
© ANP

Dat zei president Nout Wellink van de Nederlandsche Bank maandag. Deze gedupeerde spaarders hebben samen zo'n 140 miljoen euro uitstaan.

Ook hebben meer dan vierduizend spaarders achtergestelde deposito's bij DSB Bank. Zij kregen daarvoor een hoger rendement, maar kunnen nu niet rekenen op het depositogarantiestelsel. Het gaat hier om een totaalbedrag van 110 miljoen euro.

Volgens minister Bos (Financiën) telde DSB in totaal 350.000 tot 400.00 depositohouders."
140 miljoen gedeeld door 4000 spaarders = 35.000 euro....

Altijd fijn om te zien dat de president van de Nederlandsche Bank zijn cijfers op orde heeft...
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
pi_73612606
Hoe is Scheringa's situatie eigenlijk nu? Zullen z'n persoonlijke bezittingen ook afgenomen kunnen worden of kan ie nog voor de rest van z'n leven een luizenleventje lijden?
-
  Moderator maandag 12 oktober 2009 @ 15:37:51 #208
236264 crew  capricia
pi_73612610
quote:

[..]

Ik voel me ook niet verantwoordelijk, maar om nou gezinnen op straat te gooien... DNB en het MvF moeten een oplossing gaan zoeken.[..]

Heel grappig dat je dit schrijft...

Laat DNB nou net heel veel geld uitgeleend hebben aan het IMF...met als doel de overheden binnen Europa te steunen...
quote:
DNB leent IMF 5,31 miljard euro
De Nederlandse Bank heeft maandag ingestemd het Internationale Monetair Fonds (IMF) te voorzien van een lening 5,31 miljard euro als onderdeel van een internationaal initiatief om de tegoeden van het IMF te verdrievoudigen. [etc]
bron

There is a name for it:
We call them Poor"
pi_73612628
quote:

[..]

Er worden dagelijks gezinnen op straat gezet. Uit huurhuizen en koophuizen. Ook wegens betalingsachterstanden. Waarom de DSB-idioten eerst helpen? Het is al vaker gezegd, ze zochten de DSB zelf op, vaak na 1 of meerdere weigeringen bij andere banken.
quote:
[..]

Geen idee. Ik weet niet of het wel zo slim is om dat soort sub-prime leningen door te laten lopen. In de VS bleek dat ook een nekslag.
pi_73612643
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 15:29 schreef MikeyMo het volgende:

Zojuist werd ook bekend dat ruim vierduizend klanten meer dan 100.000 euro op hun DSB-rekening hadden staan. De overheid compenseert elke rekeninghouder tot maximaal een ton. Alles wat klanten meer op hun rekening hadden staan, krijgen ze niet meer terug.
Wat een idioten! Iedereen weet toch dat je je geld moet spreiden??

Die Scheringa is trouwens ook een lekkere met zijn 'liquiditeit'. De uittredende spaarders betaalde hij gewoon met geld van de Europese bank dat bedoeld was om de gevolgen van de kredietcrisis aan te pakken, niet om financieel wanbeheer van bankdirecties recht te zetten.
pi_73612655
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 15:35 schreef beantherio het volgende:

[..]

Als ik curator was dan zou ik zeggen "ga maar even wieberen meneer Lakeman". En tegen de tijd dat er een rechtzaak gestart is en gewonnen is (als het al gewonnen kan worden) is DSB al leeggehaald door de preferente schuldeisers en rest er niet meer dan een leeg kantoor in Wognum en de nog steeds openstaande schulden van Lakeman's kantjes.
Conservatoir beslag leggen is nog een optie. Probleem voor Lakeman C.S. is dat zij binnen afzienbare tijd dan hun vordering moeten staven met feiten.
  Moderator maandag 12 oktober 2009 @ 15:39:34 #212
236264 crew  capricia
pi_73612683
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 15:37 schreef Eg_Wel het volgende:

[..]

Juist. En daar is niets, maar dan ook helemaal NIETS mis mee. Vind je van wel? Stap maar naar de rechter en betwist het dan. Zo werkt het nou eenmaal in een rechtstaat.
Wat mij betreft is daar ook niets mis mee!
Dan doen die banken maar eens een eerlijk boekje open over hoe ze er voor staan.
Je kunt niet echt zeggen dat de DSB transparant en inzichtelijk was..niet?

Het gaat hier nou eenmaal over vertrouwen.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_73612715
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 15:37 schreef Ritmo het volgende:
Hoe is Scheringa's situatie eigenlijk nu? Zullen z'n persoonlijke bezittingen ook afgenomen kunnen worden of kan ie nog voor de rest van z'n leven een luizenleventje lijden?
Ongetwijfeld dat laatste, maar dat Frisia museum met al die leuke magisch-realistische doekjes zou wel eens een bedrijfs-asset kunnen zijn (want dan fiscaal aftrekbaar). Ik kijk al uit naar de veiling!
pi_73612726
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 15:38 schreef dvr het volgende:

[..]

Wat een idioten! Iedereen weet toch dat je je geld moet spreiden??

Die Scheringa is trouwens ook een lekkere met zijn 'liquiditeit'. De uittredende spaarders betaalde hij gewoon met geld van de Europese bank dat bedoeld was om de gevolgen van de kredietcrisis aan te pakken, niet om financieel wanbeheer van bankdirecties recht te zetten.
bron? Want da's best een zware beschuldiging en mogelijk ook een reden voor een rechter om Dirkje persoonlijk, financieel, aansprakelijk te stellen (financieel mis-management).
pi_73612738
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 15:39 schreef capricia het volgende:

[..]

Wat mij betreft is daar ook niets mis mee!
Dan doen die banken maar eens een eerlijk boekje open over hoe ze er voor staan.
Je kunt niet echt zeggen dat de DSB transparant en inzichtelijk was..niet?

Het gaat hier nou eenmaal over vertrouwen.
welke bank is dan wel transparant en inzichtelijik?
  Moderator maandag 12 oktober 2009 @ 15:41:26 #216
236264 crew  capricia
pi_73612749
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 15:41 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

welke bank is dan wel transparant en inzichtelijik?
De DSB iig niet.
En als je vertrouwen wilt winnen, zul je dat toch echt waard moeten zijn.

Het hele keyword hier is toch gewoon 'vertrouwen'? Toch?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_73612767
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 15:40 schreef dvr het volgende:

[..]

Ongetwijfeld dat laatste, maar dat Frisia museum met al die leuke magisch-realistische doekjes zou wel eens een bedrijfs-asset kunnen zijn (want dan fiscaal aftrekbaar). Ik kijk al uit naar de veiling!
Ligt er aan in hoeverre Dirk zelf verantwoordelijk wordt geacht (door een rechter) voor de ondergang van zijn bedrijf. Is dat niet het geval, kan hij lekker de ballen uit zijn broek lachen richting Lakeman.
pi_73612775
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 15:40 schreef RvLaak het volgende:

[..]

bron? Want da's best een zware beschuldiging en mogelijk ook een reden voor een rechter om Dirkje persoonlijk, financieel, aansprakelijk te stellen (financieel mis-management).
alleen indien het failissement daarvan het gevolg was. En waarvan het faillisment het gevolg was, weten we allemaal...... Als Lakeman Scheringa had willen scheren, had hij Scheringa zelf moeten laten struikelen, en niet het zetje moeten geven.
  maandag 12 oktober 2009 @ 15:42:24 #219
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_73612784
quote:
Ja, kan als er sprake is onbehoorlijke taakvervulling.
pi_73612814
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 15:38 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Er worden dagelijks gezinnen op straat gezet. Uit huurhuizen en koophuizen. Ook wegens betalingsachterstanden. Waarom de DSB-idioten eerst helpen? Het is al vaker gezegd, ze zochten de DSB zelf op, vaak na 1 of meerdere weigeringen bij andere banken.
Ik weet dus niet precies of de DSB gelogen heeft tegen z'n nieuwe klanten, of er echt bedrog gepleegd is. Als ze het hadden KUNNEN weten met een beetje nadenken dan heb je gelijk.
quote:
Geen idee. Ik weet niet of het wel zo slim is om dat soort sub-prime leningen door te laten lopen. In de VS bleek dat ook een nekslag.
Maar hoe kredietwaardig is de gemiddelde DSB-klant? Kunnen ze die hoge hypotheken niet betalen, of willen ze het niet? In de VS was het eerste het geval.
-
pi_73612816
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 15:41 schreef capricia het volgende:

[..]

De DSB iig niet.

Geen enkele bank is inzichtelijk voor de normale burger. Creatief boekhouden is een vak apart.
pi_73612864
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 15:43 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Geen enkele bank is inzichtelijk voor de normale burger. Creatief boekhouden is een vak apart.
dank je
  Moderator maandag 12 oktober 2009 @ 15:45:12 #223
236264 crew  capricia
pi_73612896
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 15:43 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

En toch blijft het om vertrouwen gaan.
En men (een groot aantal klanten) had kennelijk gewoon geen vertrouwen meer in de DSB.
Ik vind dat niet zo verwondelijk gezien hun gebrekkige manier van communicatie naar buiten toe.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_73612913
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 15:34 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Precies en daarom alleen zou Lakeman keihard aangepakt moeten worden.
Ik zal hem binnenkort even persoonlijk bedanken voor het feit dat wij onze hypotheek niet meer kunnen betalen, aangezien alle transacties op onze DSB betaalrekening bevroren zijn, en dat onze hypotheekverstrekker, Essent, ziggo etc even geen geld af kunnen schrijven de komende tijd.. Ben benieuwd welke van die clubs we binnen 2 weken de incasso's van een andere rekening kunnen laten doen.

En wat zijn "cliënten" hier mee opschieten snap ik niet, bij een faillissement wordt de boedel verkocht, dus een derde partij/bank zal die hypotheken 1 op 1 overnemen, verwacht hij nou werkelijk dat een koper zijn achterban meteen even die koopsompolissen kwijt zal schelden? Leuk voor ze, stress v/d hypotheek zelf, dan dit, en vervolgens zit je na afloop met dezelfde shit bij een andere bank..
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_73612930
quote:

[..]

De DSB iig niet.

Toetste jij de mate van transparantie toen jij bij jouw huidige bank een rekening opende?
pi_73612946
quote:

[..]

De DSB iig niet.

Probeer de Rabobank eens te doorgronden. Ben je wel een tijdje zoet mee.
pi_73612964
Maar moet zo'n bank niet een licentie ofzo verkrijgen en inzicht in de boekhouding geven bij de DNB of de regering?
-
  Moderator maandag 12 oktober 2009 @ 15:47:09 #228
236264 crew  capricia
pi_73612973
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 15:46 schreef justanick het volgende:

[..]

Probeer de Rabobank eens te doorgronden. Ben je wel een tijdje zoet mee.
En toch hebben mensen, klanten e.d. kennelijk wel meer vertrouwen in die bank.
Bovendien scoren zij keer op keer triple A.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_73612978
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 15:40 schreef RvLaak het volgende:

"NRC: Het beeld dat ontstaat is dat DSB sinds de oproep van Lakeman op 1 oktober zich geconfronteerd zag met een 'bankrun': spaarders haalden hun geld van DSB-rekeningen, in totaal zo'n 600 miljoen euro. DSB deed beroep op liquiditeitsvoorzieningen van de Europese Centrale Bank om dit gat aan te vullen. Maar Wellink van DNB wees erop dat de steun van de ECB bij het aantrekken van liquiditeit eigenlijk niet bedoeld is voor dergelijke situaties en dat dit niet lang zo kon doorgaan. Vervolgens is besloten vanuit DNB om een noodregeling aan te vragen voor DSB."

Ga naar www.nrc.nl en klik rechts op de persconferentie, "Beantwoording vragen over DSB Bank".
  Moderator maandag 12 oktober 2009 @ 15:48:04 #230
236264 crew  capricia
pi_73613017
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 15:45 schreef Dr.Hilfiger het volgende:

[..]

Toetste jij de mate van transparantie toen jij bij jouw huidige bank een rekening opende?
Laten we het er op houden dat iedere beursgenoteerde bank meer openheid van zaken moet geven dan de DSB. Dat zijn gewoon de richtlijnen. Per kwartaal je resultaten naar buiten brengen etc. Je tier-A e.d.
De DSB hoeft dat allemaal niet...
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_73613034
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 15:47 schreef capricia het volgende:

[..]

En toch hebben mensen, klanten e.d. kennelijk wel meer vertrouwen in die bank.
Bovendien scoren zij keer op keer triple A.
Van dezelfde instanties die ook diverse gesecutiriseerde subprime en Alt-A hypotheken als AAA hebben gelabeld.
  Moderator maandag 12 oktober 2009 @ 15:49:17 #232
236264 crew  capricia
pi_73613067
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 15:48 schreef justanick het volgende:

[..]

Van dezelfde instanties die ook diverse gesecutiriseerde subprime en Alt-A hypotheken als AAA hebben gelabeld.
Ja, eens. En toch hebben mensen meer vertrouwen in de Rabo. Hoe komt dat denk jij?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_73613098
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 15:48 schreef capricia het volgende:

[..]

Laten we het er op houden dat iedere beursgenoteerde bank meer openheid van zaken moet geven dan de DSB. Dat zijn gewoon de richtlijnen. Per kwartaal je resultaten naar buiten brengen etc. Je tier-A e.d.
De Rabo ook niet.

Afgezien daarvan zijn alle banken creatief aan het boekhouden. En sinds de kredietcrisis al helemaal. Er staan nog diverse zaken voor het volle pond op diverse balansen, terwijl die assets of sterk moeten worden afgewaardeerd, of compleet van de balans af moeten worden gevoerd.
  Moderator maandag 12 oktober 2009 @ 15:50:44 #234
236264 crew  capricia
pi_73613120
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 15:50 schreef justanick het volgende:

[..]

De Rabo ook niet.

Afgezien daarvan zijn alle banken creatief aan het boekhouden. En sinds de kredietcrisis al helemaal. Er staan nog diverse zaken voor het volle pond op diverse balansen, terwijl die assets of sterk moeten worden afgewaardeerd, of compleet van de balans af moeten worden gevoerd.
Dit heeft toch niets met de kredietcrisis te maken?
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 12 oktober 2009 @ 15:50:59 #235
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_73613128
quote:
oh die gaat niet persoonlijk het schip in hoor.
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_73613130
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 15:37 schreef UltraR het volgende:

[..]

140 miljoen gedeeld door 4000 spaarders = 35.000 euro....

Altijd fijn om te zien dat de president van de Nederlandsche Bank zijn cijfers op orde heeft...
Ik denk dat ze die 140 miljoen uit hebben staan naast de 100.000 per gedupeerde die ze wel krijgen.
Al die mooie plekken op aarde, en ik zit hier :N
pi_73613159
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 15:48 schreef capricia het volgende:

[..]

Dit is geen antwoord op mijn vraag. De Rabobank is eveneens geen beursgenoteerde bank.
  Moderator maandag 12 oktober 2009 @ 15:54:32 #238
236264 crew  capricia
pi_73613252
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 15:51 schreef Dr.Hilfiger het volgende:

[..]

Dit is geen antwoord op mijn vraag. De Rabobank is eveneens geen beursgenoteerde bank.
Nee, zeg ik dat dan?
Ik zeg:
a. Beursgenoteerde bedrijven zijn inzichtelijker dan niet beursgenoteerde bedrijven (lees de DSB).
b. Waarom hebben burgers meer vertrouwen in de Rabo?

Die 2e is een vraag aan jou...
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 12 oktober 2009 @ 15:54:41 #239
38114 beantherio
pi_73613257
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 15:40 schreef dvr het volgende:

[..]

Ik heb wel eens ergens gelezen dat het museum in een aparte stichting zit. Daar kun je dus niet aankomen.
pi_73613259
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 15:49 schreef capricia het volgende:

[..]

Ja, eens. En toch hebben mensen meer vertrouwen in de Rabo. Hoe komt dat denk jij?
Imago. DSB is slachtoffer geworden van een mediahype (samen met hun eigen wangedrag). Vergis je alleen niet: bij de Rabo, de ING, de ABN, Fortis, SNS etcetera zijn er ook van dit soort dossiers te vinden. DSB had alleen als bijkomend probleem dat hun leenstandaarden nog iets soepeler waren dan die van andere banken en dat ze wat agressiever in de koopsommen zaten. Dat kwam naar buiten (begrijpelijk, want er zitten gevallen tussen die werkelijk onacceptabel, beschamend en schandalig zijn) en toen ging het balletje rollen. Die AFM-boetes werden vervolgens nog even goed opgeblazen door de media (kijk eens waarom ze zijn uitgedeeld) en toen kwam Lakeman er ook nog ff overheen. Einde verhaal.

Als alle stront van de andere banken naar boven komt, kan hetzelfde scenario zich herhalen voor die banken.

Daarnaast hebben veel mensen nog niet in de gaten dat de Rabo ook omver kan, helemaal als de huizenprijzen verder dalen. De Rabo ziet vuistdiep in de (top)hypotheken. Overigens heb ik zelf geen enkel vertrouwen in de Rabo. Die kunnen nl erger zijn dan de meest schandalige gevallen van de DSB.

Aanvulling: waar het ook op neerkomt is dat de marketing van de Rabo anders is dan die van de DSB. DSB richtte zich bewust op paupers en paste daar haar marketingbeleid op aan. Dat merk je en dat komt ook terug in je imago.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')