Beste mensen, allemaal je geld van je rekening bij Rabo halen, want Rabo gaat binnenkort failliet!!!111!!!quote:Op maandag 12 oktober 2009 14:45 schreef Boris_Karloff het volgende:
Rekeninghouder moeten gewoon gezamenlijk Lakeman aanpakken, misselijk mannetje
Zal ik zodadelijk ff doen... Speciaal voor jouquote:Op maandag 12 oktober 2009 14:29 schreef capricia het volgende:
[..]
Stop d'r ff dat leuke plaatje in van de de vorige OP!
Dat zei Bos ja, maar die kan natuurlijk moeilijk roepen dat de Rabobank en de ABN gaan volgen.quote:Op maandag 12 oktober 2009 14:45 schreef capricia het volgende:
[..]
Nee. Heeft niets met de recessie te maken. Hier is de DSB zelf verantwoordelijk voor.
"Het gaat om een individuele relatief kleine bank, die in de problemen is gekomen door het eigen beleid, weglopende klanten en onduidelijke communicatie. Dat heeft uiteindelijk geleid tot het aanvragen van de noodregeling door de DSB Bank."
is dat diezelfde rechter die tegen Lakeman c.s. zal vertellen dat hij een mogelijke claim zelf gefrustreerd heeft door een failissment te forceren?quote:Op maandag 12 oktober 2009 14:48 schreef haatbaard het volgende:
[..]
Beste mensen, allemaal je geld van je rekening bij Rabo halen, want Rabo gaat binnenkort failliet!!!111!!!
Word ik nu ook aangeklaagd?
Serieus, zo'n rechtszaak tegen Lakeman heeft echt geen schijn van kans. De rechter zal tegen de klagers alleen maar zeggen dat ze zich een hoop ellende hadden kunnen besparen, door beter naar Lakeman te luisteren.
Zeker de Rabobank zie ik niet volgen. Die staat hoog op een lijst met meest veilige banken in de wereld.quote:Op maandag 12 oktober 2009 14:48 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Dat zei Bos ja, maar die kan natuurlijk moeilijk roepen dat de Rabobank en de ABN gaan volgen.
Maar goed, ik denk wel dat het klopt dat de bank sowieso kansloos was.
Ben je daar bang voor? Dat nu de Rabo en de ABN om gaan vallen?quote:Op maandag 12 oktober 2009 14:48 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Dat zei Bos ja, maar die kan natuurlijk moeilijk roepen dat de Rabobank en de ABN gaan volgen.
Maar goed, ik denk wel dat het klopt dat de bank sowieso kansloos was.
Zijn grootste leugen was en is dat zijn cliënten een claim hebben op de DSB. Hij stelde en stelt dit, zonder er bij aan te geven dat de claim door een rechter toegewezen moet worden.quote:Op maandag 12 oktober 2009 14:40 schreef haatbaard het volgende:
[..]
Waar heeft hij volgens jou over gelogen? Dat DSB failliet zou gaan is inmiddels een feit. En of Lakemans clienten door een faillissement beter af zullen zijn, moet nog blijknen.
I hope soquote:Op maandag 12 oktober 2009 14:51 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
is dat diezelfde rechter die tegen Lakeman c.s. zal vertellen dat hij een mogelijke claim zelf gefrustreerd heeft door een failissment te forceren?
I know, maar Bos zal (en moet) nu algehele paniek wel voorkomen.quote:Op maandag 12 oktober 2009 14:51 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Zeker de Rabobank zie ik niet volgen. Die staat hoog op een lijst met meest veilige banken in de wereld.
Ja, al denk ik dat het met de algehele paniek wel mee gaat vallen. Krijg nergens echt het idee dat dat zo is.quote:Op maandag 12 oktober 2009 14:53 schreef Ritmo het volgende:
[..]
I know, maar Bos zal (en moet) nu algehele paniek wel voorkomen.
Nee, was even een extreem overdreven voorbeeldje.quote:Op maandag 12 oktober 2009 14:52 schreef capricia het volgende:
[..]
Ben je daar bang voor? Dat nu de Rabo en de ABN om gaan vallen?
Uhm.. Nee?quote:Op maandag 12 oktober 2009 14:53 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Zijn grootste leugen was en is dat zijn cliënten een claim hebben op de DSB. Hij stelde en stelt dit, zonder er bij aan te geven dat de claim door een rechter toegewezen moet worden.
Ik kan ook wel gaan roepen dat ik gedupeerd ben door jou en dat ik een miljard euro kan claimen.
Denk het ook niet hoor.quote:Op maandag 12 oktober 2009 14:54 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Ja, al denk ik dat het met de algehele paniek wel mee gaat vallen. Krijg nergens echt het idee dat dat zo is.
o? Ik heb hem overal horen zeggen dat de "gedupeerden" een claim van meer dan een miljard op de DSB hadden. Hij sprak altijd over "een claim" nooit over "een mogelijke claim". Groot verschil.quote:
Als ik het goed begrijp heeft Lakeman (een deel van) de mensen waarvoor hij in eerste instantie voor opkwam nu juist de afgrond in getrapt toch?quote:Op maandag 12 oktober 2009 14:48 schreef haatbaard het volgende:
[..]
Beste mensen, allemaal je geld van je rekening bij Rabo halen, want Rabo gaat binnenkort failliet!!!111!!!
Word ik nu ook aangeklaagd?
Serieus, zo'n rechtszaak tegen Lakeman heeft echt geen schijn van kans. De rechter zal tegen de klagers alleen maar zeggen dat ze zich een hoop ellende hadden kunnen besparen, door beter naar Lakeman te luisteren.
Geen gedupeerden hè...slachtoffers zijn het...volgens Dhr Lakemanquote:Op maandag 12 oktober 2009 14:57 schreef RvLaak het volgende:
[..]
o? Ik heb hem overal horen zeggen dat de "gedupeerden" een claim van meer dan een miljard op de DSB hadden. Hij sprak altijd over "een claim" nooit over "een mogelijke claim". Groot verschil.
Ja ok, mijn geheugen is ook niet onfeilbaar...quote:Op maandag 12 oktober 2009 14:58 schreef capricia het volgende:
[..]
Geen gedupeerden hè...slachtoffers zijn het...volgens Dhr Lakeman
Waar gehakt wordt........quote:Op maandag 12 oktober 2009 14:57 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Als ik het goed begrijp heeft Lakeman (een deel van) de mensen waarvoor hij in eerste instantie voor opkwam nu juist de afgrond in getrapt toch?
vallen vele mensen de afgrond in?quote:Op maandag 12 oktober 2009 14:59 schreef Aardwetenschapper het volgende:
[..]
Waar gehakt wordt........
Ja, die is mooi. Die gaan we erin houden!quote:Op maandag 12 oktober 2009 14:59 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Ja ok, mijn geheugen is ook niet onfeilbaar...
Vind je van de OP nu btw?
Dat weet ik dus niet... Geen idee hoe het verder af gaat lopen...Iemand?quote:Op maandag 12 oktober 2009 14:57 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Als ik het goed begrijp heeft Lakeman (een deel van) de mensen waarvoor hij in eerste instantie voor opkwam nu juist de afgrond in getrapt toch?
En vele andere mensen ontkomen ook weer. Vraag me alleen af wat die verhouding is. Als je er 2 de afgrond in kan gooien en er 8 mee kan redden...quote:
Nee, dat gaat een heel ander verhaal worden.quote:Op maandag 12 oktober 2009 14:57 schreef Ritmo het volgende:
[..]
met 1 kanttekening. De banken die de hypo's overnemen, betalen daar voor. Het is namelijk onderdeel van de boedel van DSB. Als de curator geen koper kan vinden voor de hypo's, zal de curator gedwongen zijn om deze te cashen. Dit om de schulden van DSB te kunnen betalen.quote:Op maandag 12 oktober 2009 15:01 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Nee, dat gaat een heel ander verhaal worden.
De bewindvoerders moeten kijken wat ze gaan doen met de hypotheken en de fouten daarin.
Grote kans dat die overgaan naar een andere bank en dat die het moeten oplossen.
Dat zou een uiterste optie zijn. Geloof nooit dat dat gaat gebeuren. Dat zou namelijk wel onrust kunnen veroorzaken.quote:Op maandag 12 oktober 2009 15:04 schreef RvLaak het volgende:
[..]
met 1 kanttekening. De banken die de hypo's overnemen, betalen daar voor. Het is namelijk onderdeel van de boedel van DSB. Als de curator geen koper kan vinden voor de hypo's, zal de curator gedwongen zijn om deze te cashen. Dit om de schulden van DSB te kunnen betalen.
En, zoals we weten, worden hypo's gecashed door het huis te verkopen.
ik gok nog steeds op een leuk Amerikaans hedgefonds met veel advocaten in dienst, die tegen een aardige korting best die leningen willen gaan uitwinnen.quote:Op maandag 12 oktober 2009 15:01 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
De bewindvoerders moeten kijken wat ze gaan doen met de hypotheken en de fouten daarin.
Grote kans dat die overgaan naar een andere bank en dat die het moeten oplossen.
nee hoor, de bewindvoerders gaat eerst met dirkie en investeerders lullen over een doorstart al dan niet afgeslankt.quote:Op maandag 12 oktober 2009 15:01 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Dan moet er wel een bank zijn die DSB wil kopen. En momenteel (met de dreiging van juridische procedures) lijkt die interesse, om begrijpelijke redenen, niet groot.quote:Op maandag 12 oktober 2009 15:01 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Normaal worden alle hypotheken in 1 pakket met korting in de verkoop gezet.quote:Op maandag 12 oktober 2009 15:04 schreef RvLaak het volgende:
[..]
met 1 kanttekening. De banken die de hypo's overnemen, betalen daar voor. Het is namelijk onderdeel van de boedel van DSB. Als de curator geen koper kan vinden voor de hypo's, zal de curator gedwongen zijn om deze te cashen. Dit om de schulden van DSB te kunnen betalen.
En, zoals we weten, worden hypo's gecashed door het huis te verkopen.
Het betwisten van die claim is ook niet aan hem, maar aan de DSB lijkt me? En dan kan de rechter daar uitspraak over doen? Lijkt me vrij logisch allemaal?quote:Op maandag 12 oktober 2009 14:57 schreef RvLaak het volgende:
[..]
o? Ik heb hem overal horen zeggen dat de "gedupeerden" een claim van meer dan een miljard op de DSB hadden. Hij sprak altijd over "een claim" nooit over "een mogelijke claim". Groot verschil.
Beetje onzinnig. Nu worden er een hele hoop mensen de shit ingetrokken die in 1e instantie niks met de hele zooi van DSB te maken hadden.quote:Op maandag 12 oktober 2009 14:59 schreef Aardwetenschapper het volgende:
[..]
Waar gehakt wordt........
voor de mensen met een rekening & een lening daar:quote:Op maandag 12 oktober 2009 15:00 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat weet ik dus niet... Geen idee hoe het verder af gaat lopen...Iemand?
nee die zit onder dsb beheer net zo als az.quote:Op maandag 12 oktober 2009 15:04 schreef PietjePuk007 het volgende:
Hoe zit de constructie met Becam, lenen.nl e.d. eigenlijk in elkaar? Ik bedoel, is Leen van Frisia nu dood?
onzin, de onrust is er al. Die wordt echt niet meer als de probleemgevallen gecashed gaan worden. Die lui kunnen de lasten nu al niet meer betalen (getuige Radar, etc.).quote:Op maandag 12 oktober 2009 15:05 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Dat zou een uiterste optie zijn. Geloof nooit dat dat gaat gebeuren. Dat zou namelijk wel onrust kunnen veroorzaken.
Is dat echt zo? Ik ben niet zo bekend met hypotheken (ik heb er geen) maar ze kunnen zo'n lening toch niet zomaar opeisen? Dwz: niet zolang de lenende partij gewoon blijft aflossen toch?quote:Op maandag 12 oktober 2009 15:04 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Dat is toch best aantrekkelijk om over te nemen? Dit gaat, i.t.t. bij de andere failliete banken (met name in de VS) niet over wanbetalers vanaf de kant van de consument maar 'gewoon' om ontevreden klanten waarvan een groot deel het wel zou KUNNEN betalen maar (terecht) van mening is dat ze te veel betalen.quote:Op maandag 12 oktober 2009 15:01 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Nee. Iemand die iets claimt, dient te bewijzen dat die claim daadwerkelijk klopt. Wat jij zegt, is dat ik bij jou 1 miljoen euro kan claimen en dat jij moet bewijzen dat mijn claim niet klopt.quote:Op maandag 12 oktober 2009 15:06 schreef Eg_Wel het volgende:
[..]
Het betwisten van die claim is ook niet aan hem, maar aan de DSB lijkt me? En dan kan de rechter daar uitspraak over doen? Lijkt me vrij logisch allemaal?
Ik zou oo kvoor die optie gaan. Alle probleem hypo`s executeren, dan is in 1 klap het kaf van het koren gescheiden.quote:Op maandag 12 oktober 2009 15:08 schreef RvLaak het volgende:
[..]
onzin, de onrust is er al. Die wordt echt niet meer als de probleemgevallen gecashed gaan worden. Die lui kunnen de lasten nu al niet meer betalen (getuige Radar, etc.).
Aanklacht erbij voor voorkennis?quote:Op maandag 12 oktober 2009 15:05 schreef dvr het volgende:
In de NRC van zaterdag stond een kort interviewtje met Lakeman waaruit bleek dat hij iets wist, op grond waarvan hij aannam dat DSB snel failliet zou gaan (details herinner ik me niet, ik las het heel vluchtig en heb die krant niet meer). Ik ben erg benieuwd wat Lakeman dan wist..
Tja...is wel een beetje lullig voor de mensen die nu in zo'n huis wonen...quote:Op maandag 12 oktober 2009 15:09 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik zou oo kvoor die optie gaan. Alle probleem hypo`s executeren, dan is in 1 klap het kaf van het koren gescheiden.
Een faillissement verandert alles. Het kan wel, maar dat levert veel minder geld op dan de hypo verkopen aan een andere bank.quote:Op maandag 12 oktober 2009 15:08 schreef beantherio het volgende:
[..]
Is dat echt zo? Ik ben niet zo bekend met hypotheken (ik heb er geen) maar ze kunnen zo'n lening toch niet zomaar opeisen? Dwz: niet zolang de lenende partij gewoon blijft aflossen toch?
quote:Op maandag 12 oktober 2009 15:09 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik zou oo kvoor die optie gaan. Alle probleem hypo`s executeren, dan is in 1 klap het kaf van het koren gescheiden.
Klopt, maar die lui kunnen, volgens Radar, nu al de maandlasten niet meer betalen. Dat houdt in dat ze sowieso het huis uit getrapt gaan worden op termijn. Waarom nu niet, voor de huizenprijzen nog verder dalen?quote:Op maandag 12 oktober 2009 15:10 schreef capricia het volgende:
[..]
Tja...is wel een beetje lullig voor de mensen die nu in zo'n huis wonen...
Wat zou er dan moeten gebeuren. Nog meer dom gedrag gaan belonen en op die manier een signaal geven dat je je in Nederland beter van de domme kan houden, dan staat vadertje staat altijd met een zak geld klaar van mensen die hun zaakjes wel op orde hebben?quote:Op maandag 12 oktober 2009 15:05 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Dat zou een uiterste optie zijn. Geloof nooit dat dat gaat gebeuren. Dat zou namelijk wel onrust kunnen veroorzaken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |