Lijkt mij erg draconisch en claimwaardig. Of hebben mensen met een hypotheek geen belangen meer?quote:Op maandag 12 oktober 2009 15:09 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik zou oo kvoor die optie gaan. Alle probleem hypo`s executeren, dan is in 1 klap het kaf van het koren gescheiden.
Zou jij je geld daar dan nog heen brengen?quote:Op maandag 12 oktober 2009 15:11 schreef thefreakje het volgende:
Dirkie zegt nu weer, dat er niet veel nodig is om alles vlot te trekken, zal het dan nog toch gebeuren?
Pas als jij je claim komt vorderen ja? Dan zeg ik namelijk "heulemaal niet!" en dan moet jij je geld via de rechter gaan vorderen en bewijzen dat die claim klopt? Ik zou immers ook gewoon kunnen zeggen dat je helemaal gelijk hebt en morgen stort ik dat miljoen op je rekening?quote:Op maandag 12 oktober 2009 15:09 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Nee. Iemand die iets claimt, dient te bewijzen dat die claim daadwerkelijk klopt. Wat jij zegt, is dat ik bij jou 1 miljoen euro kan claimen en dat jij moet bewijzen dat mijn claim niet klopt.
Heb je s'ochtends aanmaningsbrief van 1,5 ton bij je post, gelieve te betalen vóór 30 oktober 2009.quote:Op maandag 12 oktober 2009 15:08 schreef beantherio het volgende:
[..]
Is dat echt zo? Ik ben niet zo bekend met hypotheken (ik heb er geen) maar ze kunnen zo'n lening toch niet zomaar opeisen? Dwz: niet zolang de lenende partij gewoon blijft aflossen toch?
't is niet beursgenoteerd he, en bovendien liet Lakeman heel slim weten dat hij dat gehoord had, en bij elke kreet aantekenen dat hij nog een paar feitjes daarvoor moet controleren (die kennelijk nooit meer gecontroleerd zijn).quote:
ja, als er een paar betrouwbare investeerders komen, why not?quote:Op maandag 12 oktober 2009 15:12 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Zou jij je geld daar dan nog heen brengen?
quote:Op maandag 12 oktober 2009 15:12 schreef Eg_Wel het volgende:
[..]
Pas als jij je claim komt vorderen ja?
Ook hier heb je gelijk in.quote:Dan zeg ik namelijk "heulemaal niet!" en dan moet jij je geld via de rechter gaan vorderen en bewijzen dat die claim klopt?
Zou dom zijn, maar idd ook mogelijk.quote:Ik zou immers ook gewoon kunnen zeggen dat je helemaal gelijk hebt en morgen stort ik dat miljoen op je rekening?
Weet er niet zoveel van, maar moet een bedrijf per sé beursgenoteerd zijn dan? In principe zijn rekeninghouders toch ook een soort (zeer te beinvloeden) aandeelhouders?quote:Op maandag 12 oktober 2009 15:13 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
't is niet beursgenoteerd he, en bovendien liet Lakeman heel slim weten dat hij dat gehoord had, en bij elke kreet aantekenen dat hij nog een paar feitjes daarvoor moet controleren (die kennelijk nooit meer gecontroleerd zijn).
Bronquote:Wat gebeurt er met de hypotheken?
Bij verre de grootste post op de balans van DSB: de hypotheken en leningen. Eind 2008 bedroeg die ruim 6,5 miljard euro.
In principe is de hypotheekportefeuille een bezitting die door De Nederlandsche Bank (DNB) beschermd is. Er kan in ieder geval niet zonder meer afgeweken worden van de juridische overeenkomst die je voor jouw hypotheek hebt gesloten. Daarin liggen de voorwaarden vast.
Dus als een andere bank de hypotheekportefeuille uit de boedel van de failliete bank overneemt, dan kan die kopende bank niet zomaar andere voorwaarden gaan stellen. Dat gebeurde ook toen NIB Capital de hypothekenportefeuille van het in 2005 failliet gegane Van der Hoop overnam, ter waarde van 150 miljoen euro.
Maar de vraag is wel wie die hypotheekportefeuille van DSB over wil nemen, want dit is de post waar Pieter Lakeman met zijn Stichting Hypotheek Leed een claim op wil leggen van een miljard euro.
Dat is foute boel; geen bank zal zich daaraan willen branden. Een bank die de portefeuille over wil nemen, zal garanties willen hebben voor die claim, mogelijk van het ministerie van Financiën of De Nederlandsche Bank. Voor die claim zullen minister Bos van Financiën en DNB een oplossing moeten vinden.
Nou, wat ik me er bij voorstel is dat er een makelaar vrolijk een "te koop" bordje bij je in de tuin zetquote:Op maandag 12 oktober 2009 15:12 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Pak je s'ochtends je post, met aanmaningsbrief van 1,5 ton, te betalen vóór 30 oktober 2009.
"He buurman, ik wist niet dat je ging verhuizen?"quote:Op maandag 12 oktober 2009 15:16 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Nou, wat ik me er bij voorstel is dat er een makelaar vrolijk een "te koop" bordje bij je in de tuin zet.
Leuk wakker worden
Inderdaad interessant. Het lijkt mij als men overgaat tot het opeisen doormiddel van veilen, dat de verliespost nog wel eens groter zal kunnen zijn dan 1 miljard. Lastige situatie voor DNBquote:
Ik kan me eigenlijk wel voorstellen dat er met zo'n curator nog wel tot overeenstemming te komen is over het individueel overnemen van hypotheken door andere banken. Het compleet overnemen van de volledige balans van DSB is misschien te link, maar het overnemen van losse leningen (waarbij aansprakelijkheid m.b.t. wantoestanden bij DSB wegvalt) veel minder.quote:Op maandag 12 oktober 2009 15:12 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Klopt, maar die lui kunnen, volgens Radar, nu al de maandlasten niet meer betalen. Dat houdt in dat ze sowieso het huis uit getrapt gaan worden op termijn. Waarom nu niet, voor de huizenprijzen nog verder dalen?
Eerder een aanplakbiljet voor de executieveiling.quote:Op maandag 12 oktober 2009 15:16 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Nou, wat ik me er bij voorstel is dat er een makelaar vrolijk een "te koop" bordje bij je in de tuin zet.
Leuk wakker worden
Ik denk ook niet dat ze ieder huis afzondelijk gaan taxeren...quote:Op maandag 12 oktober 2009 15:17 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Lijkt me niet dat een enigszins capabele curator de hypotheken als 1 pakket gaat verkopen
Met als onderschrift "met dank aan Lakeman"quote:Op maandag 12 oktober 2009 15:16 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Leuk wakker worden
In Nederland gaat het nooit zover komen dat honderden/duizenden mensen de straat opgeflikkerd worden hoop ik. Zeker niet in dit geval.quote:Op maandag 12 oktober 2009 15:19 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
Eerder een aanplakbiljet voor de executieveiling.
Leg eens uit waarom jij vindt dat het zijn schuld is, eigenlijk?quote:Op maandag 12 oktober 2009 15:19 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Met als onderschrift "met dank aan Lakeman"
Het zullen er dan ook lang zo veel niet zijn. "Hooguit" een paar duizend. En die waren sowieso al diep in de shit.quote:Op maandag 12 oktober 2009 15:20 schreef Ritmo het volgende:
[..]
In Nederland gaat het nooit zover komen dat honderden/duizenden mensen de straat opgeflikkerd worden hoop ik.
Er zijn legio mogelijkheden om de slechte hypotheken te verkopen. Vaak met een interessante kostprijs dan wel afschrijvingsmogelijkheden voor de kopende bank.quote:Op maandag 12 oktober 2009 15:17 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Lijkt me niet dat een enigszins capabele curator de hypotheken als 1 pakket gaat verkopen
Dat wordt cherrypickenquote:Op maandag 12 oktober 2009 15:19 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
Eerder een aanplakbiljet voor de executieveiling.
weet je wel meteen wie er zo'n ondeugdelijk DSB-lening heeft in je buurt..quote:Op maandag 12 oktober 2009 15:17 schreef Ritmo het volgende:
[..]
"He buurman, ik wist niet dat je ging verhuizen?"
"Huh, wat?"
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |