Hij's toch van RTLZ?quote:Op maandag 12 oktober 2009 14:11 schreef Adolecens het volgende:
Een journalist die zijn vraag vergeet...
Die is zijn baan ook kwijt
Nee, ik zie niet in waarom wel. Helemaal een kleine bank als DSB niet.quote:Op maandag 12 oktober 2009 14:15 schreef Ritmo het volgende:
Ik vind het toch eigenlijk wel raar dat zo'n curatele aanvraag bij de rechter voor een soort self fulfilling prophecy zorgt. Zoiets mag gewoon niet uitlekken want in eerste instantie was de situatie niet erg genoeg om de DSB bank onder curatele te stellen. Zou een bank hier niet door beschermt dienen te worden door het MvF of de DNB?
Hoe wil je zoiets geheim houden ?quote:Op maandag 12 oktober 2009 14:15 schreef Ritmo het volgende:
Ik vind het toch eigenlijk wel raar dat zo'n aanvraag bij de rechter voor een soort self fulfilling prophecy zorgt. Zoiets mag gewoon niet uitlekken want in eerste instantie was de situatie niet erg genoeg om de DSB bank onder curatele te stellen. Zou een bank hier niet door beschermt dienen te worden door het MvF of de DNB?
Ach, dingen lekken nu eenmaal uit. Logisch.quote:Op maandag 12 oktober 2009 14:15 schreef Ritmo het volgende:
Ik vind het toch eigenlijk wel raar dat zo'n curatele aanvraag bij de rechter voor een soort self fulfilling prophecy zorgt. Zoiets mag gewoon niet uitlekken want in eerste instantie was de situatie niet erg genoeg om de DSB bank onder curatele te stellen. Zou een bank hier niet door beschermt dienen te worden door het MvF of de DNB?
Dus? Is het nu dubieus of niet?quote:Op maandag 12 oktober 2009 14:11 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Simpel, mensen snappen het niet. Zie ook de mensen in dit topic die roepen dat Lakeman kan gaan claimen.
Het is ingewikkelde materie, waar je toevallig kennis van, of ervaring mee moet hebben.
Omdat zo'n bank gewoon kansloos is wanneer er geruchten de pers bereiken? Zelfs al hadden ze overlevingskans gehad.quote:Op maandag 12 oktober 2009 14:16 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Nee, ik zie niet in waarom wel. Helemaal een kleine bank als DSB niet.
Hoe hadden ze dan de bank er weer bovenop moeten helpen zonder dat dát uitlekt?quote:Op maandag 12 oktober 2009 14:15 schreef Ritmo het volgende:
Ik vind het toch eigenlijk wel raar dat zo'n curatele aanvraag bij de rechter voor een soort self fulfilling prophecy zorgt. Zoiets mag gewoon niet uitlekken want in eerste instantie was de situatie niet erg genoeg om de DSB bank onder curatele te stellen. Zou een bank hier niet door beschermt dienen te worden door het MvF of de DNB? In principe is zo'n aanvraag gewoon een doodvonnis als het uitlekt.
Oh ? waarom is de ING dan niet onder curatele gesteld een half jaar geleden ?quote:Op maandag 12 oktober 2009 14:17 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Omdat zo'n bank gewoon kansloos is wanneer er geruchten de pers bereiken? Zelfs al hadden ze overlevingskans gehad.
Mag een rechter bepalen. Lakeman had nooit moeten beweren dat klanten van DSB een claim hadden.quote:
Systeembank, dan krijg je miljarden van Bosquote:Op maandag 12 oktober 2009 14:18 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Oh ? waarom is de ING dan niet onder curatele gesteld een half jaar geleden ?
Dirkje heeft er de laatste tijd heel erg een handje van om anderen de schuld te geven. Alles om DSB maar buiten schot te houden.quote:Op maandag 12 oktober 2009 14:18 schreef Basp1 het volgende:
Waarom denkt dirk eigenlijk dat nout of wouter gelekt hebben dit kunnen toch net zo goed de andere bankiers die niets voor een overname voelden geweest zijn.
Bos en Wellink zijn allang blij dat ze dadelijk van die shitbank af zijn.quote:Op maandag 12 oktober 2009 14:18 schreef thefreakje het volgende:
Begrijp ik nu goed dat bos en welling bewust geen doorstart willen, en dirk juist wel, en dat de bewindvoerders nu een sterren rol spelen.
?quote:Op maandag 12 oktober 2009 14:18 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Mag een rechter bepalen. Lakeman had nooit moeten beweren dat klanten van DSB een claim hadden.
quote:Op maandag 12 oktober 2009 14:09 schreef Sloggi het volgende:
Wat ik wel opvallend vind: de DNB heeft DSB schijnbaar geadviseerd alles samen onder te brengen (DSB, Lenen, Becam etc.). En een korte periode later lijkt de DNB het 'omvallen' van DSB te orkestreren...
een doorstart van DSB is onmogelijk. Banken in ons economisch systeem kunnen enkel bestaan bij de gratie van vertrouwen. Niemand vertrouwd DSB nog. Dus kan de bank niet doorgaan.quote:Op maandag 12 oktober 2009 14:18 schreef thefreakje het volgende:
Begrijp ik nu goed dat bos en welling bewust geen doorstart willen, en dirk juist wel, en dat de bewindvoerders nu een sterren rol spelen.
wat dacht je van de rest van bankierend Nederland. Weer een concurrent van de markt afquote:Op maandag 12 oktober 2009 14:19 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Bos en Wellink zijn allang blij dat ze dadelijk van die shitbank af zijn.
Er is overleg met de bankiers geweest voordat de maatregel is verzocht.quote:Op maandag 12 oktober 2009 14:18 schreef Basp1 het volgende:
Waarom denkt dirk eigenlijk dat nout of wouter gelekt hebben dit kunnen toch net zo goed de andere bankiers die niets voor een overname voelden geweest zijn.
Dat is een tweede iets natuurlijk. Ik zeg ook niet dat de DSB-bank gezond is (quote:Op maandag 12 oktober 2009 14:18 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Hoe hadden ze dan de bank er weer bovenop moeten helpen zonder dat dát uitlekt?
Een ander volgens mij..quote:Op maandag 12 oktober 2009 14:14 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Hij's toch van RTLZ?
Wellink is het eens met het feit dat er eerst een uitspraak moet komen...
dat is het dus niet, die analist die bij rtlz in de studio zat, had het over zeer veel investeerders, die wel trek hebben in dsb.quote:Op maandag 12 oktober 2009 14:20 schreef RvLaak het volgende:
[..]
een doorstart van DSB is onmogelijk. Banken in ons economisch systeem kunnen enkel bestaan bij de gratie van vertrouwen. Niemand vertrouwd DSB nog. Dus kan de bank niet doorgaan.
Omdat die staatssteun kregen toch?quote:Op maandag 12 oktober 2009 14:18 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Oh ? waarom is de ING dan niet onder curatele gesteld een half jaar geleden ?
Ja, ze hebben een goede vader-zoon relatie. Vooral geen onderzoek naar MinFin en de DNB instellen.quote:Op maandag 12 oktober 2009 14:18 schreef eleusis het volgende:
Bos en Wellink zeggen redelijke dingen
En voor het imago van de bankwereld.quote:Op maandag 12 oktober 2009 14:21 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
wat dacht je van de rest van bankierend Nederland. Weer een concurrent van de markt afGoed voor de marge.
Men ging er volledig vanuit dat de eerste aanvraag al gehonoreerd zou worden. Aan alles merk je bij Bos en Wellink dat ze daar vanuit gingen.quote:Op maandag 12 oktober 2009 14:21 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Dat is een tweede iets natuurlijk. Ik zeg ook niet dat de DSB-bank gezond is () en kansvol was, maar ik vind het gewoon vreemd dat alleen zo'n aanvraag hetzelfde als een doodvonnis is zoals ik al zei. Gaat me niet om de DSB specifiek, meer om het systeem.
interesseert niemand, het gaat om de pegels.quote:Op maandag 12 oktober 2009 14:23 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
En voor het imago van de bankwereld.
Ja, toen liepen ze tegen een lastige rechter aan. Dan er maar voor zorgen dat DSB nog iets dieper wegzakt.quote:Op maandag 12 oktober 2009 14:24 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Men ging er volledig vanuit dat de eerste aanvraag al gehonoreerd zou worden. Aan alles merk je bij Bos en Wellink dat ze daar vanuit gingen.
Dat komt er wel zei Wellinkquote:Op maandag 12 oktober 2009 14:23 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
Ja, ze hebben een goede vader-zoon relatie. Vooral geen onderzoek naar MinFin en de DNB instellen.
Dat is waar, het was ook wel uitstel van excecutie natuurlijk.quote:Op maandag 12 oktober 2009 14:24 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Men ging er volledig vanuit dat de eerste aanvraag al gehonoreerd zou worden. Aan alles merk je bij Bos en Wellink dat ze daar vanuit gingen.
De DSB-rekeninghouders zullen hem wel erg dankbaar zijn momenteel.quote:Op maandag 12 oktober 2009 14:23 schreef NiGeLaToR het volgende:
Hoeveel mensen die nu gedupeerd raken zullen deze meneer willen aanklagen?
[ afbeelding ]
Die kerel heeft gewoon een hetze lopen voeren om de DSB te slopen.
Pieter Lakeman, voorzitter van de bs-stichting Hypotheekleed en zelf verzuurde klant van..
Maar moest de DSB bank wel geholpen worden? Stonden ze er wel zo slecht voor?quote:Op maandag 12 oktober 2009 14:18 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Hoe hadden ze dan de bank er weer bovenop moeten helpen zonder dat dát uitlekt?
Stop d'r ff dat leuke plaatje in van de de vorige OP!quote:
Sinds het getwitter van gisteravond is er 600.000.000 euro in rook op gegaan en was het einde oefening.quote:Op maandag 12 oktober 2009 14:28 schreef Dlocks het volgende:
[..]
Maar moest de DSB bank wel geholpen worden? Stonden ze er wel zo slecht voor?
Of staan ze pas sinds het artikel in de Volkskrant er zo slecht voor dat de rechter vervolgens niet meer anders kon beslissen.
Dat kon hij toch al niet...quote:Op maandag 12 oktober 2009 14:25 schreef Ritmo het volgende:
Arme Wouter.Dacht dat ie lekker met herfstreces kon.
Is het dan de schuld van lakeman of van het lekken dat de DSB failliet ging volgens jou?quote:Op maandag 12 oktober 2009 14:17 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Omdat zo'n bank gewoon kansloos is wanneer er geruchten de pers bereiken? Zelfs al hadden ze overlevingskans gehad.
?quote:Op maandag 12 oktober 2009 14:30 schreef Scorpie het volgende:
Een simpele naamsverandering maakt DSB bank natuurlijk interessant voor investeerders.
Vraag me af wie er zo aan het twitteren was...quote:Op maandag 12 oktober 2009 14:29 schreef Aardwetenschapper het volgende:
[..]
Sinds het getwitter van gisteravond is er 600.000.000 euro in rook op gegaan en was het einde oefening.
was dat niet de linksback van Ajax?quote:Op maandag 12 oktober 2009 14:31 schreef capricia het volgende:
[..]
Vraag me af wie er zo aan het twitteren was...
Ik vraag me af wie het gelezen heeft en het ook nog gelooft heeft en daarna meerdere miljoenen in het holst van de nacht heeft weggesluisd. En waarom DSB dat heeft toegelaten.quote:Op maandag 12 oktober 2009 14:31 schreef capricia het volgende:
[..]
Rechtsback, maar nee die is gestopt.quote:Op maandag 12 oktober 2009 14:31 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
was dat niet de linksback van Ajax?
Ja, maar stond/staat de DSB er zo slecht voor voordat men massaal geld ging weghalen of doordat men het geld massaal ging weghalen.quote:Op maandag 12 oktober 2009 14:29 schreef Aardwetenschapper het volgende:
[..]
Sinds het getwitter van gisteravond is er 600.000.000 euro in rook op gegaan en was het einde oefening.
ik wist dat ik 50% kans hadquote:Op maandag 12 oktober 2009 14:33 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Rechtsback, maar nee die is gestopt.
De Volkskrant stond vannacht op de stoep bij de DSB...tenminste ik zag beelden op tv dat Bos en het donker weg liep daar... Dus er werd er flink op los getwitterd...quote:Op maandag 12 oktober 2009 14:33 schreef Aardwetenschapper het volgende:
[..]
Ik vraag me af wie het gelezen heeft en het ook nog gelooft heeft en daarna meerdere miljoenen in het holst van de nacht heeft weggesluisd. En waarom DSB dat heeft toegelaten.
quote:Op maandag 12 oktober 2009 14:33 schreef capricia het volgende:
Wie zijn die bewindvoerders eigenlijk?
Is dat Zalm?
Tot bewindvoerders zijn benoemd mr J. Schimmelpenninck en J. Kuiper. Schimmelpenninck is curator bij de afhandeling van het Nederlandse deel van de bankroete Amerikaanse zakenbank Lehman Brothers en was bewindvoerder bij Van der Hoop Bankiers, die in 2005 onderuit ging.quote:Op maandag 12 oktober 2009 14:33 schreef capricia het volgende:
Is dat Zalm?
Volgens de rechter was DSB gisteravond nog goed genoeg om zelf door te gaan.quote:Op maandag 12 oktober 2009 14:34 schreef Dlocks het volgende:
[..]
Ja, maar stond de DSB er zo slecht voor voordat men massaal geld ging weghalen of doordat men het geld massaal ging weghalen.
Mensen roepen dat de DSB bank niet interessant zou zijn voor investeerders, veel geblaat over vertrouwen enzo, maar een simpele naamsverandering laat al veel leed achter zich.quote:
en 7500 mensen die 110.000.000 achtergesteld hebben gestortquote:Op maandag 12 oktober 2009 14:32 schreef Eg_Wel het volgende:
4000 man die meer dan 100.000 bij de DSB hebben staan.. Dát zijn pas domme tokkies.. Rijke tokkies weliswaar, maar toch, domme tokkies
Haha zou mooi zijn ja! Maar nee, ene Rutger Schimmelpenninck en J. Kuiper zijn de curators. Maar het zullen toch wel VVD leden zijn he?quote:Op maandag 12 oktober 2009 14:33 schreef capricia het volgende:
Is dat Zalm?
quote:Wijeeh hebbbiiih vannacht bijeeh deeeh rechterrhh eeneeeh [...]
idd NSB verschilt maar een letterquote:Op maandag 12 oktober 2009 14:36 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Mensen roepen dat de DSB bank niet interessant zou zijn voor investeerders, veel geblaat over vertrouwen enzo, maar een simpele naamsverandering laat al veel leed achter zich.
Wellink heeft het net over enkele 10tallen miljoenen. Een bedrag dat maar een klein deel is van wat er sinds 1 oktober al is verdwenen.quote:Op maandag 12 oktober 2009 14:29 schreef Aardwetenschapper het volgende:
[..]
Was ook een grapje...quote:Op maandag 12 oktober 2009 14:36 schreef Eg_Wel het volgende:
[..]
Haha zou mooi zijn ja! Maar nee, ene Rutger Schimmelpenninck en J. Kuiper zijn de curators. Maar het zullen toch wel VVD leden zijn he?
quote:Op maandag 12 oktober 2009 14:37 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Wellink heeft het net over enkele 10tallen miljoenen. Een bedrag dat maar een klein deel is van wat er sinds 1 oktober al is verdwenen.
van de frontpage.quote:Ook zouden geen grote geldbedragen zijn opgenomen door ontevreden klanten. "Als er gisteravond niet gelekt was door Financiën of De Nederlandsche Bank dan was er ook niets aan de hand geweest. We hadden een ruim vangnet voor ons spaargeld. We hadden 4,2 miljard euro staan, er is 600 miljoen euro opgenomen", aldus Scheringa.
Op twitter was het al om 1.00 uur vannacht bekend...quote:Op maandag 12 oktober 2009 14:37 schreef mickeyD het volgende:
vroege vogels hebben hun geld gered, uitslapers zijn alles kwijt boven de ¤100.000
Nee. Je kunt er hooguit even niet bij.quote:Op maandag 12 oktober 2009 14:38 schreef fespo het volgende:
ik heb helemaal niks gevolgd van DSB maar heb wel 1000 euro op een internet rekening staan.
nooit nodig gehad.
moet ik mij zorgen maken dat ik dit kwijtraak?
Voorlopig niet. DSB is niet beurgenoteerd en de Rabo die de klap op zal vangen ook niet...quote:
Waar heeft hij volgens jou over gelogen? Dat DSB failliet zou gaan is inmiddels een feit. En of Lakemans clienten door een faillissement beter af zullen zijn, moet nog blijknen.quote:Op maandag 12 oktober 2009 14:03 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Simpel, hij heeft keihard gelogen en mensen valse hoop gegeven.
Nee. Je krijgt binnenkort een formuliertje thuis van DNB. Die moet je invullen en dan krijg je je geld weer...tenzij je ook schulden had bij de DSB.quote:Op maandag 12 oktober 2009 14:38 schreef fespo het volgende:
ik heb helemaal niks gevolgd van DSB maar heb wel 1000 euro op een internet rekening staan.
nooit nodig gehad.
moet ik mij zorgen maken dat ik dit kwijtraak?
Ok. Dit faillisement staat ook niet direct in verband met de recessie toch (al zal het het versnelt hebben)?quote:Op maandag 12 oktober 2009 14:40 schreef capricia het volgende:
[..]
Voorlopig niet. DSB is niet beurgenoteerd en de Rabo die de klap op zal vangen ook niet...
Heel leuk dat het op de frontpage staat. En Scheringa zal het idd gezegd hebben.quote:
Nee. Heeft niets met de recessie te maken. Hier is de DSB zelf verantwoordelijk voor.quote:Op maandag 12 oktober 2009 14:43 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Ok. Dit faillisement staat ook niet direct in verband met de recessie toch (al zal het het versnelt hebben)?
Nee, dat is vrij duidelijk aangegeven dat dat er los van staat.quote:Op maandag 12 oktober 2009 14:43 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Ok. Dit faillisement staat ook niet direct in verband met de recessie toch (al zal het het versnelt hebben)?
En daarna ff door naar P&W, hele uitzending staat in teken van DSB.quote:Op maandag 12 oktober 2009 14:32 schreef ikweethetookniet het volgende:
Afgelopen week sloot de DSB Bank een akkoord met de Stichting Steunfonds Probleemhypotheken om gedupeerden te compenseren. RADAR legt het akkoord in begrijpelijke taal uit en laat zien wat de consequenties zijn voor de gedupeerden
En wellicht de recente ontwikkelingen![]()
12 oktober 2009 Uitzendtijd: 20:30 - 21:15 uur NL 1
Daarna Nova
In NOVA vanavond een overzicht van de gebeurtenissen van vandaag.
12 oktober 2009 Uitzendtijd:22:15 - 22:50 uur NL 2
Verder klopt het ook wel wat Bos zei: DSB is niet omgevallen door de kredietcrisis maar door haar beleid.quote:Op maandag 12 oktober 2009 14:40 schreef capricia het volgende:
[..]
Voorlopig niet. DSB is niet beurgenoteerd en de Rabo die de klap op zal vangen ook niet...
Technisch is dat natuurlijk mogelijk, maar niemand zal daar bij gaan bankieren. Puur op gebrek aan vertrouwen.quote:Op maandag 12 oktober 2009 14:22 schreef thefreakje het volgende:
[..]
dat is het dus niet, die analist die bij rtlz in de studio zat, had het over zeer veel investeerders, die wel trek hebben in dsb.
ALs er echt geen mogelijkheid was geweest, dan zou dirk de media afpoeiren ipv te zeggen dat hij de mogelijkheid gaat bespreken om 2 uur.
quote:Op maandag 12 oktober 2009 14:31 schreef capricia het volgende:
[..]
ik hoor hem nu toch weer praten over een doorstart.quote:Op maandag 12 oktober 2009 14:46 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Technisch is dat natuurlijk mogelijk, maar niemand zal daar bij gaan bankieren. Puur op gebrek aan vertrouwen.
Misschien heb je wel gelijk, hopelijk wordt door het onderzoek openbaar hoeveel geld er nou daadwerkelijk is/was en hoeveel er is weggehaald.quote:Op maandag 12 oktober 2009 14:44 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Heel leuk dat het op de frontpage staat. En Scheringa zal het idd gezegd hebben.
Maar he, zijn geloofwaardigheid is niet wat het was. Zijn bank is net failliet gegaan zo ongeveer.
Ik heb op dit moment duidelijk meer geloof in Wellink dan Scheringa.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |