abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74220761
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 12:31 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik wel, maar ik heb dan ook al mijn geld belegd in de gezondheidsindustrie. Die begint natuurlijk pas echt lekker om te zetten bij de 70 plussers, terwijl het bij 85 plussers helemaal feest is.

Een betere belegging is er niet, de overheden hebben de taak op zich genomen om voor het grootste en duurste klantenbestand te zorgen, ze mogen kartels vormen, ze mogen artsen omkopen, zo mogen frauderen met onderzoeksuitslagen, de overheid wordt zelf maar wat graag klant, en ze mogen hun werknemers ook nog in allerlei adviesraden neerzetten, zonder dat er zelfs maar wordt gerept over belangenverstrengeling.
Maar diezelfde overheid krijgt dan ook een groot probleem met de AOW als iedereen opeens veel ouder wordt. Voor de aow zijn ze natuurlijk zelf verantwoordelijk als overheid en zit er geen lobby tussen zoals bij de gezondheidszorg natuurlijk wel het geval is.
pi_74220919
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 12:55 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Maar diezelfde overheid krijgt dan ook een groot probleem met de AOW als iedereen opeens veel ouder wordt. Voor de aow zijn ze natuurlijk zelf verantwoordelijk als overheid en zit er geen lobby tussen zoals bij de gezondheidszorg natuurlijk wel het geval is.
Dan laat je iedereen toch langer werken? 2 jaar of zo. Het geld dat ik met mijn aandelen ga verdienen moet natuurlijk wel ergens vandaan komen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_74221006
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 12:59 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dan laat je iedereen toch langer werken? 2 jaar of zo. Het geld dat ik met mijn aandelen ga verdienen moet natuurlijk wel ergens vandaan komen.
Het is nu nog maar 2 jaar, ik ben nu bijna 40 en ga er van uit dat ik niet voor mijn 70e met pensioen ga. Degene die nu jonger dan 25 jaar zijn zullen wel tot hun 75ste mogen gaan werken. Maar leuk dat diezelfde jeugd wel het rookverbod zogenaamd heel goed vindt.
pi_74222223
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 13:02 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Het is nu nog maar 2 jaar, ik ben nu bijna 40 en ga er van uit dat ik niet voor mijn 70e met pensioen ga. Degene die nu jonger dan 25 jaar zijn zullen wel tot hun 75ste mogen gaan werken. Maar leuk dat diezelfde jeugd wel het rookverbod zogenaamd heel goed vindt.
Tja, dat krijg je ervan als je meningsvorming begint met "Ik ...", of dat nou is "Ik rook niet dus...." of anderzins een combinatie van kortzichtigheid met oogkleppen en egoisme wat de trend is, je mist dan vanzelf het grotere plaatje en dus ook vaak een eigenbelang wat iets minder dichtbij ligt.
pi_74227021
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 11:47 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De niet-rokers blijkbaar ook. Anders deed die man immers niet huilie. Niet-rokers vertegenwoordigen toch het overgrote deel van de bevolking, naar wat ik heb begrepen. Die man zou in theorie dus gouden tijden moeten beleven.
Zeker voor het rookverbod, maar ik denk dat veel van dat soort cafés niet bekend zijn.
ROBODEMONS..................|:(
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 16:00:47 #106
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_74227224
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 15:54 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Zeker voor het rookverbod, maar ik denk dat veel van dat soort cafés niet bekend zijn.
Waarschijnlijk omdat niemand er naartoe wil.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_74227370
Misschien moeten ze tv-reclame maken: "Je zou ook van de bank af kunnen komen en naar de kroeg kunnen gaan, die is doordeweeks ook open".
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 16:16:53 #108
pi_74227811
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 16:04 schreef Weltschmerz het volgende:
Misschien moeten ze tv-reclame maken: "Je zou ook van de bank af kunnen komen en naar de kroeg kunnen gaan, die is doordeweeks ook open".
Een overheid die zijn burgers een alcoholprobleem in praat om het anti-rook beleid succesvol te kunnen afschilderen
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_74228396
De overheid? Ik dacht aan een vereniging van rookvrije kroegen of misschien zelfs Stivoro, zonder subsidie dan. De mensen uit die enquetes die zo voor rookvrije kroegen zijn blijken namelijk niet op de hoogte te zijn met het feit dat er nog plek is. En hoe kun je ze nou beter bereiken dan via de tv waar ze voor hangen?
  zondag 1 november 2009 @ 08:23:00 #110
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_74270035
quote:
Panorama: uitbaters De Kachel 'echte mannen'

groningen - Jeroen en Ronald Sannes staan op een tweede plek in de Echte Mannen Top 100 van Panorama. De uitbaters van rookcafé De Kachel in Groningen zijn door het weekblad op de tweede plek gezet omdat ze het, na een lange juridische strijd, mogelijk hebben gemaakt dat er ondanks het rookverbod in kleine kroegen gerookt kan worden.

De twee Stadjers moeten alleen Daniel Uneputty, de voorzitter van de Amsterdamse Hells Angels, voor zich dulden. Op de derde plek staat Frans Bauer. Johan Cruyff staat op de laatste plek.
echte mannen, die hun pappie als woordvoerder nodig hebben omdat ze zelf geen woord voor de camera normaal uit hun strot kunnen krijgen
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  zondag 1 november 2009 @ 08:24:24 #111
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_74270041
quote:
Lunchroom zet de asbak weer op tafel

EINDHOVEN - Lunchroom L'Escalier in de Eindhovense Heuvel Galerie heeft demonstratief de asbakken weer op tafel gezet. Sinds vrijdag kunnen gasten op het terras, dat middenin de Heuvel Galerie staat opgesteld, weer gewoon een sigaret opsteken.

De eigenaar lapt daarmee het rookverbod aan zijn laars en gaat dwars in tegen het beleid van het management van het overdekte winkelcentrum.

Noch de eigenaar, noch zijn personeel wil vertellen waarom ze deze stap hebben gezet. "Misschien staan de asbakken er over vijf minuten niet meer, en morgen weer wel. Ik ga er niks over zeggen", zegt één van de obers.

De heer Lansink, een van de (rokende) gasten, zegt echter dat het een demonstratief statement is tegen het rookverbod. "Ik ben er blij mee, dat het weer kan", vertelt hij.

De Heuvel Galerie zelf is minder blij, maar kan het rookverbod niet handhaven. "We gaan een melding maken bij de Voedsel en Waren Autoriteit, die kunnen dat wel", laat een woordvoerster weten. "In het verleden is er al vaker discussie geweest met de eigenaar van L'Escalier over het rookverbod, maar het is nooit zover gekomen dat hij de asbakken weer op tafel zet."

Ze verwacht dat andere ondernemers in de Heuvel Galerie met klachten zullen komen.

Giovanni Martini, eigenaar van Roma Italiaanse IJssalon in de Heuvel Galerie, kan de actie van zijn collega goed begrijpen. "Het is gewoon concurrentievervalsing. Op de terrassen op de Markt mogen mensen wel roken, terwijl de rook daar onder de luifels blijft staan. Hier trekt de rook naar boven en heeft niemand er last van", zegt hij.

"De omzet van mijn terras is flink omlaag gegaan sinds het rookverbod. Bij mijn collega is dat ook het geval en hij is daarom gedwongen om roken weer toe te staan. Ik vind dat hij gelijk heeft om het op de spits te drijven. Als dit wordt gedoogd, ga ik ook weer asbakken op tafel zetten" , aldus Martini. "Anders is heb ik dubbele concurrentie, van buiten op de Markt én hier binnen."
[..]
  maandag 2 november 2009 @ 20:57:13 #112
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_74328875
quote:
Op zondag 1 november 2009 08:24 schreef MikeyMo het volgende:
...Lunchroom L'Escalier in de Eindhovense Heuvel Galerie heeft demonstratief de asbakken weer op tafel gezet...
recensie Lunchroom l'Escalier, Eindhoven (iens.nl)
quote:
30-07-2004
Matig
pinjata - Ik ben het eens met de vorige schrijver. Dit is zeker geen restaurant maar dat pretenderen ze volgens mij ook niet. Ik maakte hier een staaltje klantonvriendelijk gedrag mee dat er voor zorgt dat ik hier niet meer zal komen. Als je de detals wilt weten dan moet je maar eens op deze discussie kijken. Ik wil een kindermenu GVD!
quote:
16-07-2003
Slecht
juulopreis - dit is geen restaurant, maar een veredelde broodjeszaak met uitgebreidere kaart midden in een lelijk winkelcentrum. eten is van dezelfde matige kwaliteit. maaltijdsalades, sate etc. als je toch in deze buurt wilt eten kun je beter de markt oversteken en friet eten bij de beste snackbar van de stad of ietsje verder naar cooks in de kerkstraat. beter eten en bovendien mooier uitzicht (voor zover dat kan in eindhoven)

recensie Lunchroom l'Escalier, Eindhoven (eet.nu)
quote:
Door petra en cor

Hele jonge en onervaren bediening. Ze hebben geluk dat ze in het midden van het centrum zitten anders kwam er niemand!
Op dinsdag 11 januari 2011 13:20 schreef Bastard het volgende:
Je lijkt af en toe wel een kind dat alles maar roept wat in je hoofd opkomt!
  dinsdag 3 november 2009 @ 08:35:45 #113
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_74339872
quote:
Ober dankt ontslag aan rokende Kevin Spacey

Een ober legt de schuld van zijn recente ontslag bij Kevin Spacey. De acteur zou ondanks een rookverbod een sigaret hebben opgestoken in het restaurant waar ober Peter Turner werkzaam was. Turner werd de deur gewezen door de directie nadat hij de acteur en zijn gezelschap herhaaldelijk had verzocht hun sigaretten te doven.

In opdracht van zijn baas verzocht Turner Spacey te stoppen met roken in het luxe restaurant Clarke Cooke House in de Amerikaanse staat Rhode Island. Toen Spacey en zijn tafelgenoten geen gehoor gaven aan het verzoek, probeerde Turner het met een grapje. "U mag hier niet roken, tenzij u in de fik staat", citeert Turner zichzelf aan entertainmentwebsite Radar Online.

De grap schoot de 'Pay It Forward'-acteur in het verkeerde keelgat. "Ik wil dat je nu oprot van mijn tafel", beet Spacey hem toe. "Je bent een agressieve eikel." De aangevallen ober stapte daarop naar zijn baas. Deze koos blijkbaar de kant van zijn beroemde gast. Peter Turner werd drie dagen later ontslagen.
[..]
  dinsdag 3 november 2009 @ 08:37:28 #114
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_74339893
quote:
Coffeeshops weer blauw van de rook

In veel coffeeshops doen klanten weer gewoon tabak in hun joint. ‘Wij hebben de indruk dat alle controles stil liggen’.

Een flink aantal coffeeshops in ons land houdt zich niet aan het rookverbod. Dat zegt Willem Panders van het Platform Cannabisondernemingen Nederland, dat tweehonderd shops vertegenwoordigt. ‘Als heel Nederland makkelijker gaat doen over dat rookverbod, dan is het logisch dat ook coffeeshop-eigenaren denken: wij kunnen wel weer wat soepeler met de regels omgaan’.

Bang voor controles hoeven de shops niet meer te zijn, zo lijkt het. Controleurs van de Voedsel en Waren Autoriteit (VWA) laten de coffeeshops de laatste tijd namelijk voor wat ze zijn, zegt Panders. ‘We hebben de indruk dat alle controles stil liggen’.

Omstreden

Vanaf de invoering van het rookverbod, vorig jaar juli, was het verbod om te roken voor de coffeeshops het meest omstreden. Meer nog dan het verbod voor andere horeca.

Ondanks protesten lieten veel coffeeshopeigenaren hun zaak verbouwen. Ze lieten bijvoorbeeld een speciale rookruimte inrichten. Naar schatting heeft ongeveer de helft van de coffeeshops op dit moment zo’n rookruimte.

Een klein deel van de shops koos er voor om alleen nog maar een afhaalplek te zijn. En een vrij groot deel besloot voortaan te gaan werken met alternatieven voor tabak. Denk aan joints met pure wiet of hasj (dus zonder tabak) of joints met een tabaksvervanger (bijvoorbeeld hoefbladkruid). Ook worden verdampers en vaporizers (apparaten die lijken op waterpijpen) met pure wiet gebruikt.

Open en bloot

In Den Haag zijn veel coffeeshops waar het tegenwoordig weer blauw staat van de nicotinerook, zegt een Haagse coffeeshophoudster die liever anoniem wil blijven. In haar coffeeshop staat het personeel achter glas, en is er een aparte rookruimte voor klanten.

Ze heeft twee keer controleurs over de vloer gehad; alles was toen in orde. ‘Veel andere coffeeshophouders hebben niet gekozen voor een verbouwing’, zegt ze. ‘Toch wordt daar gewoon gerookt. Dat zie je zo, het gebeurt open en bloot aan de bar’. Kunnen dat geen pure joints zijn? ‘Dat geloof ik niet. Maar heel weinig mensen roken pure joints’.

Controles hebben een lage prioriteit

Ook in Rotterdam houden veel shops zich niet aan het verbod, zegt Myranda Bruin, Rotterdamse coffeeshophouder en woordvoerder van de Vereniging Rotterdamse Coffeeshop Ondernemers. ‘Als er een controleur langskomt, hebben veel coffeeshophouders een verklaring klaarliggen waarin staat uitgelegd waarom ze zich niet aan het rookverbod hoeven te houden’. Maar, zegt ze, sinds de invoering is er in heel Rotterdam geen controleur gesignaleerd.

Heel erg bang voor controle hoeven coffeeshops niet te zijn, zo blijkt. In een reactie zegt de Voedsel en Waren Autoriteit dat controle in coffeeshops een lage prioriteit heeft. Ze controleert vooral in cafés, restaurants, zaaltjes: de reguliere horeca. Toch zijn er wél controles, maar dan alleen als er aanleiding toe is. ‘Wij controleren eigenlijk alleen in coffeeshops als er klachten binnenkomen.’

En áls een controleur een coffeeshop aandoet, dan is het ook nog eens de vraag hoe hij moet controleren of er tabak in joints zit. Bruin: ‘Als iemand een jointje rookt, hebben die controleurs niet het recht om dat af te pakken en door te knippen om te kijken of er tabak in zit. Zo’n joint is bezit van de blower’.

Heel streng

In Amsterdam houden relatief veel shops zich wél aan het rookverbod. Daar zijn namelijk blowers op de bon geslingerd voor het roken van niet-pure joints. Willem Panders van het Platform Cannabisondernemingen Nederland: ‘Er zijn er shops die zich streng aan de regels houden’.

Wie vervolgens in een (strenge Amsterdamse) coffeeshop een pure joint opsteekt, krijgt volgens Panders advies van de coffeeshopmedewerker om voorzichtig te blowen. Als je een pure joint rookt als een joint met tabak, kan het effect namelijk heftig zijn.

Toch ziet Panders ook wel de goede kant van het tabaksvrije blowen: tabak is verslavend, de werkzame stof THC in hasj en wiet níet. En bovendien, vult hij aan: ‘Aan THC is nog nooit iemand doodgegaan’.
[..]
  dinsdag 3 november 2009 @ 11:29:31 #115
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_74343849
quote:
'Ik ben al veel klanten verloren'
dinsdag, 03 nov 2009 08:57 | Door: De Gelderlander

DOETINCHEM - Hennie Dimmedaal (47) heeft een sigarenmagazijn in Doetin­chem. „In deze winkel heeft al van alles gezeten. Ik ben de derde generatie die in deze winkel staat, maar ik heb er zelf een sigarenmagazijn van gemaakt.''

''Mijn ouders wonen nog steeds achter de winkel. Het bedrijf is dus eigenlijk binnen de familie gebleven. Af en toe valt er iemand een paar uurtjes in. Ik werk ongeveer vijftig uur per week. Da’s veel, maar ik vind het niet erg; de winkel is mijn kindje. Zoals je bij kinderen de tanden poetst, moet je de stoep van de winkel ook schoonhouden.''

''Af en toe veeg ik zelfs het fietspad dat hiervoor loopt nog. Je moet de klanten wel weten te houden. Een schone winkel is altijd aantrekkelij­ker. Door het rookverbod ben ik al veel klanten verloren, dat is eigen­lijk de crisis voor de tabakswin­kels. En alsof het rookverbod nog niet erg genoeg is, komt er ook nog een economische crisis. Ik merk dat mensen overgaan op goedkopere merken of stoppen met roken.''

''Om mijn klanten te be­houden verkoop ik voortaan staats­loten. Het lijkt wel dat mensen denken dat ze in deze tijden snel­ler rijk worden met een staatslot dan met werken. Ik vind het niet erg. Door de staatsloten gaat mijn omzet omhoog en kan ik mijn bo­terham nog wel verdienen.”
[..]
  dinsdag 3 november 2009 @ 11:35:49 #116
pi_74344089
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 11:29 schreef MikeyMo het volgende:

[..]
Loten verbieden!
  dinsdag 3 november 2009 @ 13:41:08 #117
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_74347896
quote:
Rokers kiezen rokende vrienden

Jongeren die roken kiezen vaak voor vrienden die hetzelfde rookgedrag hebben als dat zijzelf hebben. Zij blijken minder te worden beïnvloed door jongeren die andere rookgewoonten hanteren. Deze opzienbarende conclusie trekt Liesbeth Mercken van de Universiteit Maastricht. Zij deed onderzoek hiernaar en hoopt hier 20 november op te promoveren.

In de meeste westerse landen neem het aantal jeugdige rokers toe. Van de 13-jarigen rookt tussen de 3,5 en 12,5 procent regelmatig. Naarmate iemand ouder wordt, neemt het roken toe, alsmede de kans op verslaving.

Mercken analyseerde het rookgedrag van jongeren in zes Europese landen. Ze kwam tot de conclusie dat vriendschappen een belangrijke rol spelen in het rookgedrag. Men selecteert elkaar op rookgewoonten. Rokers kiezen rokers meestal als vrienden, en niet-rokers kiezen niet-rokers.
[..]
  dinsdag 3 november 2009 @ 13:47:16 #118
pi_74348128
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 13:41 schreef MikeyMo het volgende:

[..]
Deden de anti-rookfascisten dat maar i.p.v. klagen over hun "vrienden" die ze naar een rookkroeg dwingen.
pi_74348801
Hoe moet je ooit vrienden worden met mensen die thuis op de bank voor de dvd-speler hun geld zitten te tellen?
  zondag 8 november 2009 @ 15:14:22 #120
pi_74507717
Fijne nacht gehad gisteren. Mede omdat je in de helft van de tenten in Arnhem gewoon mag roken.

Rookverbod
Klink
  maandag 9 november 2009 @ 14:52:39 #121
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_74541550
Vorige week uit geweest in Den Helder. Nou daar werd in elke tent waar ik geweest ben, groot en klein, met en zonder personeel, gewoon gerookt.

Afgelopen vrijdag te stappen geweest in Alkmaar. Daar waren de toko's waar ik was wel rookvrij en behoorlijk druk. Van mijn rokende medestappers was er weinig commentaar op, hun kozen zelfs de gelegenheden uit en merkten op dat het rookvrij "Kantoor" vaak drukker is dan de buurman die wel de asbakjes weer terug heeft gezet.

Ik kwam iig heerlijk niet stinkend thuis
[..]
pi_74541924
Vrijdag de hele nacht in een rookhok gestaan. Klote-rookverbod en klote niet-rokende medestappers. Gelukkig was het een incidentele, gelegenheids stapavond met die club mensen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 9 november 2009 @ 15:06:15 #123
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_74542047
quote:
Algeheel rookverbod in Belgie?

Belgie is niet alleen het land van de prachtige korfbalsters als Sari Janssens maar ook het land waar de internationaal gerenommeerde hartspecialist Pedro Brugada huist.

Laatstgenoemde doet de oproep om van onze Zuiderburen een compleet rookvrij land te maken. Dat betekent kortweg dat je echt nergens meer mag roken. De hartspecialist pakt het maar gelijk groot aan: "Vaardig in heel het land een rookverbod uit. Op straat, op het werk, thuis. Overal. Altijd."

Volgens hem zijn de bezwaren tegen zijn voorstel met één veeg van de tafel te krijgen en dat doet hij ook vol verve. Als je bij hem aankomt dat roken verbieden asociaal zou zijn dan is zijn niet onaardige tegenargument dat je er ziek van wordt. Je krijgt er kanker van. Een andere dooddoener waar hij een stokpaardje van heeft gemaakt is dat de overheid genoeg verdient aan het roken. De overheid verdient nog meer terug aan de ziektekosten die niet meer gemaakt hoeven te worden als er een algeheel rookverbod geldt is zijn stelling.

De politiek in Belgie is verdeeld over het extreme voorstel. De minister van Volksgezondheid van het land, Laurette Onkelinx, laat weten dat zij wel oren heeft naar het voorstel. Aan de andere kant van het politieke spectrum staat echter senator Patrik Vankrunkelsven die aangeeft dat er geen politiek draagvlak is.

"Een totaal rookverbod betekent voor de politiek een totaal rookverbod op openbare plaatsen. En niet: een rookverbod dat altijd en overal geldt, dus ook thuis. Als arts ben ik natuurlijk een voorstander van het voorstel van Brugada. Als gewezen politicus weet ik echter dat daar momenteel geen politiek draagvlak voor is. De tijdgeest is gewoon niet rijp voor zo'n drastische ingreep. Misschien over vijf of tien jaar wel. Laat de politiek vandaag maar eerst gaan voor een rookverbod op openbare plaatsen én in het bijzijn van kinderen", aldus Vankrunkelsven.
Het begint met een opmerking en het zal niet voor het eerst zijn dat het eindigt met een wet.
[..]
pi_74542221
quote:
Op maandag 9 november 2009 15:06 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Het begint met een opmerking en het zal niet voor het eerst zijn dat het eindigt met een wet.
Het moet niet gekker worden. Vuile bemoeizuchtige klootzak die hartdokter.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 9 november 2009 @ 15:17:27 #125
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_74542416
quote:
Op maandag 9 november 2009 15:11 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het moet niet gekker worden. Vuile bemoeizuchtige klootzak die hartdokter.

troost je Koos, over afzienbare tijd is er een vaccinatie verkrijgbaar die je lichaam niet meer laat reageren op Nicotine du sben je in no-time van de dwang om in rookhokken te gaan staan af
[..]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')