Tsja in ieder geval weten ze nu dat die mensen nooit meer terugkomen. Lekker slim!quote:Op dinsdag 27 juli 2004 12:39 schreef Cybersailor het volgende:
Op een kindermenu zit vaak een kleinere marge dan op de rest van de kaart, omdat kinderen toch nooit alleen komen eten, maar altijd een papa en een mama meenemen die wel dik betalen voor de rest van de kaart. Op het moment dat je dus iedereen kindermenu's zou verkopen zou je marge verkleind worden en je bij hetzelfde aantal klanten minder winst draaien. Op zich dus wel logisch. Klantvriendelijk is het niet, maar dan nog kan je je afvragen hoe ver je moet gaan in je klantvriendelijkheid. Of het wettig is weet ik niet.
Tja, de vraag is alleen hoeveel volwassenen daadwerkelijk een kindermenu willen of bestellen. Ik denk persoonlijk dat dat aantal wel mee valt. Ik vind het dus nogal een rare reactei en slechte klantenbinding. Als ie dit keer wel het kindermenuutje had gegeven en ze komt volgende keer uitgebreid dineren met haar grote vriend verdient ie er uiteindelijk juist een stuk meer op dan nu.quote:Op dinsdag 27 juli 2004 12:39 schreef Cybersailor het volgende:
Op een kindermenu zit vaak een kleinere marge dan op de rest van de kaart, omdat kinderen toch nooit alleen komen eten, maar altijd een papa en een mama meenemen die wel dik betalen voor de rest van de kaart. Op het moment dat je dus iedereen kindermenu's zou verkopen zou je marge verkleind worden en je bij hetzelfde aantal klanten minder winst draaien. Op zich dus wel logisch. Klantvriendelijk is het niet, maar dan nog kan je je afvragen hoe ver je moet gaan in je klantvriendelijkheid. Of het wettig is weet ik niet.
quote:Op dinsdag 27 juli 2004 12:40 schreef BBQ-kip het volgende:
Petit Restaurant L'Escalier
Ja met zo'n naam....
Inderdaad, klant is koning.quote:Op dinsdag 27 juli 2004 12:44 schreef Posdnous het volgende:
In Nederland is het begrip 'de klant is koning' sowieso nog niet zo ver doorgedrongen als in de rest van Europa, uitzonderingen daargelaten.
België en kinderfrietjes? Ik weet het niet hoor.quote:Op dinsdag 27 juli 2004 13:06 schreef jtjbrw het volgende:
In Nederland weten ze niet wat eten is. Kom naar Belgie, daar kan alles.....
Wat een onzin.... In restaurants wordt het geld überhaupt niet verdient met het eten. De marges op het eten vallen absoluut in het niet bij de marges op de drank....quote:Op dinsdag 27 juli 2004 12:39 schreef Cybersailor het volgende:
Op een kindermenu zit vaak een kleinere marge dan op de rest van de kaart
Mijn ex deed dat altijd. En dan mocht ik altijd de speeltjes hebben. Waren we allebei blij...quote:Op dinsdag 27 juli 2004 13:13 schreef Unneoetech het volgende:
Bij de macdonalds kun je gewoon altijd een Happymeal bestellen. Niet dat je dat wil ofzo...
Hij bedoelt de rest van de kaart (eten waarschijnlijk, geen drank kaart), lees ff.quote:Op dinsdag 27 juli 2004 13:19 schreef Croga het volgende:
Wat een onzin.... In restaurants wordt het geld überhaupt niet verdient met het eten. De marges op het eten vallen absoluut in het niet bij de marges op de drank....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |