abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 27 juli 2004 @ 12:30:10 #1
73364 Pinjata
verbal diarrea
pi_20886388
Het volgende gebeurde mij afgelopen zaterdag op een terrasje in Eindhoven.

Aan het tafeltje naast ons zaten een moeder en dochter (ongeveer 17) Moeder bestelt een kopje koffie met gebak en de dochter wil graag een kleine fortie kipnuggets met friet. Laat het kindemenu nou precies zijn wat ze wil!
Helaas mag ze van de oberin geen kindermenu bestellen omdat ze niet onder de 12 is. Er wordt nog even een andere ober bij gehaald wiens letterlijke tekst was:"Ja, dan kan iedereen wel een kindermenu bestellen!". Na het vragen van de rekening en cancelen van de rest van de bestelling vertrekken de klanten.
Ik kijk het nog even na op de kaart, maar er staat echt bij dat het kindermenu alleen voor klanten van onder de 12 jaar is!

Kan iemand met verstand van europese wetgeving zijn professionele licht hier eens over laten schijnen? Ik denk namelijk dat dit in strijd is met wet gelijke behandeling. Dit is gewoon leeftijdsdiscriminatie.
http://forum.openmusic.nl > HET forum voor de luie thuisstudio muzikant <
  dinsdag 27 juli 2004 @ 12:32:54 #2
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_20886434
Inderdaad belachelijk dat soort dingen.

Je moet gewoon vragen of ze dan een kleine portie friet met een kroket voor je willen halen.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_20886437
maar dan mag je als kind zeker ook niks anders bestellen dan dat? en als je als klein kind dat menu niet wilt dan word 't zeker bij je naar binnen gerost?
  dinsdag 27 juli 2004 @ 12:33:20 #4
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_20886440
Hoe het wettelijk zit weet ik ook niet, wel dat het een domme aktie is en niet klantvriendelijk.

Hadden ze de wens van de klant wel hoog in het vaandel gehouden hadden ze nu een kindermenu én een gewoon menu af kunnen rekenen. Nu rammelde de kassa niet
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_20886473
In Frankrijk wilden we frietjes bestellen, maar dat mocht niet, daarvoor moest je kind zijn. . Na lang zeuren hebben we uiteindelijk wel de frietjes gekregen Maar toch belachelijk, het gaat toch om de klant, wat die wil?
  dinsdag 27 juli 2004 @ 12:37:38 #6
73364 Pinjata
verbal diarrea
pi_20886508
het was trouwens hier voor wie het weten wil ;-)

http://www.heuvelgalerie.(...)rie=7&ondernemer=108
http://forum.openmusic.nl > HET forum voor de luie thuisstudio muzikant <
pi_20886537
Op een kindermenu zit vaak een kleinere marge dan op de rest van de kaart, omdat kinderen toch nooit alleen komen eten, maar altijd een papa en een mama meenemen die wel dik betalen voor de rest van de kaart. Op het moment dat je dus iedereen kindermenu's zou verkopen zou je marge verkleind worden en je bij hetzelfde aantal klanten minder winst draaien. Op zich dus wel logisch. Klantvriendelijk is het niet, maar dan nog kan je je afvragen hoe ver je moet gaan in je klantvriendelijkheid. Of het wettig is weet ik niet.
It's not a beer belly, it's a fuel tank for a sex machine!
  dinsdag 27 juli 2004 @ 12:39:55 #8
83951 rashudo
project 2501
pi_20886542
Dat krijg met die nederlandse arrogante kutbediening
Their eyes opaque.
  dinsdag 27 juli 2004 @ 12:40:30 #9
83951 rashudo
project 2501
pi_20886551
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 12:39 schreef Cybersailor het volgende:
Op een kindermenu zit vaak een kleinere marge dan op de rest van de kaart, omdat kinderen toch nooit alleen komen eten, maar altijd een papa en een mama meenemen die wel dik betalen voor de rest van de kaart. Op het moment dat je dus iedereen kindermenu's zou verkopen zou je marge verkleind worden en je bij hetzelfde aantal klanten minder winst draaien. Op zich dus wel logisch. Klantvriendelijk is het niet, maar dan nog kan je je afvragen hoe ver je moet gaan in je klantvriendelijkheid. Of het wettig is weet ik niet.
Tsja in ieder geval weten ze nu dat die mensen nooit meer terugkomen. Lekker slim!
Their eyes opaque.
  dinsdag 27 juli 2004 @ 12:40:30 #10
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_20886552
Petit Restaurant L'Escalier
Ja met zo'n naam....

Maar ik snap het wel vanuit die tent gezien, ze willen natuurlijk geen klein menu maar een groot menu afrekenen.
Toch vind ik het belachelijk dat het niet "mag", ik heb ook vaak genoeg niet genoeg honger voor een groot menu.
Als de tent een beetje klantvriendelijk is geven ze je gewoon een kindermenuutje.
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  dinsdag 27 juli 2004 @ 12:42:18 #11
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_20886578
quote:
Tja, de vraag is alleen hoeveel volwassenen daadwerkelijk een kindermenu willen of bestellen. Ik denk persoonlijk dat dat aantal wel mee valt. Ik vind het dus nogal een rare reactei en slechte klantenbinding. Als ie dit keer wel het kindermenuutje had gegeven en ze komt volgende keer uitgebreid dineren met haar grote vriend verdient ie er uiteindelijk juist een stuk meer op dan nu.
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
  dinsdag 27 juli 2004 @ 12:43:26 #12
49728 killer_mac
Ik denk dus ik leef
pi_20886599
Met zijn allen MacD boycotten, oh daar at ik al nooit.
Ze moeten maar een voorbeeld nemen aan de Kinder merk (van die eieren en zo)
en natuurlijk van haribo,

Haribo macht Kinder froh und Erwachsen eben SO
het leven is mooier dan je denkt, dus sta er bij stil en geniet
  dinsdag 27 juli 2004 @ 12:44:14 #13
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_20886610
In Nederland is het begrip 'de klant is koning' sowieso nog niet zo ver doorgedrongen als in de rest van Europa, uitzonderingen daargelaten.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_20886661
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 12:40 schreef BBQ-kip het volgende:
Petit Restaurant L'Escalier
Ja met zo'n naam....
  dinsdag 27 juli 2004 @ 12:49:43 #15
43968 RedWind
Long live the new flesh...
pi_20886687
Ehhh, kennen we ook niet allemaal kinder tarieven bij de dierentuin en de Efteling en zo? Daar geldt dat toch ook niet. Of wil je eisen, dat je een kinderkaartje krijgt?
Er is een tunnel aan het eind van het licht.
-- I wanna be alone. I'm a doughnut, in a pack of twelve --
  dinsdag 27 juli 2004 @ 12:55:18 #16
84945 Redmer
Zolang het nergens over gaat..
pi_20886785
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 12:44 schreef Posdnous het volgende:
In Nederland is het begrip 'de klant is koning' sowieso nog niet zo ver doorgedrongen als in de rest van Europa, uitzonderingen daargelaten.
Inderdaad, klant is koning.

En dan kan je wel zeggen dat er een kleinere winstmarge op zit maar dat is logisch omdat het ook minder arbeidsintensief is. Ff de frituur in, 5 min. wachten en klaar is de kok!

Denk niet dat je ze er wettelijk op aan kan gaan spreken want het zullen wel huisregels zijn en daar doe je niks aan!
My mind is glowing!
pi_20886795
Ik heb iets soortgelijks meegemaakt. Ik bestel bij de friettent altijd een kinderfrietje omdat ik zo'n grote friet niet op kan en het zonde vind dat ik de helft weg moet gooien. Toen ik op een dag naar een andere friet tent ging, kreeg ik daar te horen dat een kinderfrietje alleen maar verkocht werd aan kinderen. Dus ik zei tegen die vent:"dus alleen beren mogen hier een berehap bestellen, en als ik geen zigeuner ben dan mag ik zeker ook geen zigeunerstick bestellen, wat een onzin". Hij keek me als een botsauto aan en stond met de mond vol tanden. Maar mijn kinderfrietje kreeg ik niet.
Dus vanaf nu neem ik de frieten mee naar huis en als dan een kinderfrietje bestel -en ik krijg de vraag is het voor een kind?-dan zeg ik gewoon dat ik thuis een kind heb zitten die een kinderfrietje wil.......
  dinsdag 27 juli 2004 @ 13:06:18 #18
99731 jtjbrw
Ikke Belg...
pi_20887017
In Nederland weten ze niet wat eten is. Kom naar Belgie, daar kan alles.....
  dinsdag 27 juli 2004 @ 13:09:13 #19
37252 Miwe
Wat mot je?
pi_20887087
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 13:06 schreef jtjbrw het volgende:
In Nederland weten ze niet wat eten is. Kom naar Belgie, daar kan alles.....
België en kinderfrietjes? Ik weet het niet hoor.
  dinsdag 27 juli 2004 @ 13:09:41 #20
53272 Guidoweb5
Twent om ûtens
pi_20887096
--offtopic--

Hoe kijkt een botsauto>
Me geile wijf moest van Cynix weg..... :'(
.::. Join het FOK! pulse team! And lets beat GOT .::.
http://forum.fok.nl/topic/602257
pi_20887168
Bij de macdonalds kun je gewoon altijd een Happymeal bestellen. Niet dat je dat wil ofzo...
  dinsdag 27 juli 2004 @ 13:15:08 #22
19247 JB83
Bierliefhebber
pi_20887204
Straks komt er ook nog een agekey voor het bestellen van kindermenu's . . . :|

Ik vraag me dan ook af hoe ze dat dan bij lilliputters doen, moeten die meteen hun paspoort of identiteitskaart trekken?
Carpe diem non absque cerevisia et feminae.
pi_20887294
quote:
Op een kindermenu zit vaak een kleinere marge dan op de rest van de kaart
Wat een onzin.... In restaurants wordt het geld überhaupt niet verdient met het eten. De marges op het eten vallen absoluut in het niet bij de marges op de drank....
  dinsdag 27 juli 2004 @ 13:19:11 #24
1175 Duckman
Is me er eendje
pi_20887298
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 13:13 schreef Unneoetech het volgende:
Bij de macdonalds kun je gewoon altijd een Happymeal bestellen. Niet dat je dat wil ofzo...
Mijn ex deed dat altijd. En dan mocht ik altijd de speeltjes hebben. Waren we allebei blij...
"Dat de geschiedenis zich herhaalt, is vooral daarom zo leerzaam, omdat zij zich nooit op dezelfde wijze herhaalt. Men kan dus even goed beweren, dat de geschiedenis altijd weer nieuw is." - Simon Vestdijk
pi_20888179
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 13:19 schreef Croga het volgende:

Wat een onzin.... In restaurants wordt het geld überhaupt niet verdient met het eten. De marges op het eten vallen absoluut in het niet bij de marges op de drank....
Hij bedoelt de rest van de kaart (eten waarschijnlijk, geen drank kaart), lees ff.
Op die 4 euro van het kindermenu verdienen inderdaad waarschijnlijk geen zak, op de Tournedos Rossini meer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')