abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 24 juni 2010 @ 17:41:42 #51
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_83251719
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 17:32 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

Dus ik kan hem in principe ook niet aan jou geven of verkopen, want op papier staat dat ik hem heb dus moet ik hen ook bezitten..
Officieel ben je dan zelfs strafbaar meen ik volgens de letter van de wet. Dat is nl. overheidseigendom toe eigenen.
En mocht er eens een strenge inspectie komen, en je hebt het weggegeven of verkocht, dan mag je dat gaan uitleggen.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  donderdag 24 juni 2010 @ 17:49:21 #52
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_83252265
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 17:41 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Officieel ben je dan zelfs strafbaar meen ik volgens de letter van de wet. Dat is nl. overheidseigendom toe eigenen.
En mocht er eens een strenge inspectie komen, en je hebt het weggegeven of verkocht, dan mag je dat gaan uitleggen.
Klopt ja, daarom moet je ook een schaderapport tekenen als je iets kwijt bent om te verantwoorden waarom hij niet meer in je bezit is, en word daarna gekeken wie er voor de kosten op moet draaien.
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  donderdag 24 juni 2010 @ 17:52:15 #53
116091 Heatseeker
ATTAMOTTAMOTTA
pi_83252461
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 17:49 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

Klopt ja, daarom moet je ook een schaderapport tekenen als je iets kwijt bent om te verantwoorden waarom hij niet meer in je bezit is, en word daarna gekeken wie er voor de kosten op moet draaien.
Ik - sergeant, heb je nog wat VRA'tjes voor me.

Sergeant - wat ben je nou weer kwijt HS.

Ik - rekening man zeker?

Sergeant - bij jou wel

Beter 1 vogel in de hand, dan geen hand.
  donderdag 24 juni 2010 @ 17:52:54 #54
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_83252493
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 17:49 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

Natuurlijk zijn daar weer "trucjes" voor. Veel gehoord was het excuus "kwijtgeraakt op oefening". In mijn tijd was dat vaak RR. Maar de CC of CSM was ook niet dom, want sommigen waren wel erg vaak zaken "kwijt geraakt op oefening"
Dus RM.

Zelf heb ik mij daar 2 keer aan schuldig gemaakt, maar dat was om iets kleins, nl. je PSU mesje. Mijn broertje wilde er ook eentje hebben
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  donderdag 24 juni 2010 @ 19:09:56 #55
294271 drivehome
als je durft
pi_83255633
Die 2,2 miljoen hadden ze nog beter kunnen besparen zoals ik er nu naar kijk..

Even een quote van defensieforum:
quote:
Oh ja, een van jullie die in augustus opkomt krijgt misschien één van m'n GVT's. Iedereen moet een setje inleveren hahahaha... Om te janken eigenlijk.
Hoe triest is dit .
Drivehome kwam, drivehome zag, drivehome sprak typte
pi_83260085
Misschien kunnen ze beter eerst zorgen dat de basisuitrustig voorradig is, anders moeten ze dadelijk op nog meer attributen 'niet voorradig' plakken. Als ze zelfs iets essentieels als gevechtslaarzen al een poos niet zonder meer kunnen leveren lijkt me er toch iets mis.

Mooi goal, overigens!
You know how to curl up like a bitch, don't you, reporter?
  donderdag 24 juni 2010 @ 21:21:44 #57
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_83260469
Er is heel veel mis bij het KPU Als zaken als naamlinten en gevechtsuniformen al vaak niet op voorraad zijn dan is er meer aan de hand dan 'tsja bezuinigingen...'
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_83260651
Naamlinten, helm hoezen, sokken, kisten, gvt pakken, overals een tijd terug...
Bah !
  donderdag 24 juni 2010 @ 21:29:15 #59
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_83260807
Ach, zonder helmhoes zie je er lekker high speed low drag specialforcezzzzz11!!einz uit
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_83260956
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 21:29 schreef Vortix het volgende:
Ach, zonder helmhoes zie je er lekker high speed low drag specialforcezzzzz11!!einz uit
Haha dat zie je pas echt met zo'n mooi mich helmpie, niet die grote van ons . Maargoed, punt is dat als er zoals helaas veel partijen willen, nog meer bezuinigd word we volgensmij niks overhouden.... Al kunnen ze misschien weer wat rekeningen betalen met het verkochte spul aan Jordanië.
Bah !
  donderdag 24 juni 2010 @ 22:25:18 #61
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_83263367
Voorlopig hebben we nog geeneens een kabinet dus laten we eerst dat maar eens afwachten
pi_83263916
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 19:09 schreef drivehome het volgende:
Die 2,2 miljoen hadden ze nog beter kunnen besparen zoals ik er nu naar kijk..

Even een quote van defensieforum:
[..]

Hoe triest is dit .
En ik heb dr....6 of 7
  vrijdag 25 juni 2010 @ 14:36:23 #63
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_83286237
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 16:00 schreef Toolsman het volgende:
Beste Militairen,

wat vinden jullie nou de beste leatherman?

En wie zou mij het lijstje met de 25 (peppie spulletje) kunnen sturen?

Toolsman.
De beste multitool is van Victorinox, veel meer kwaliteit en beter afgewerkt.
pi_83308248
Ik vind het zowiezo raar dat er mensen zelf spullen zouden moeten kopen. Defensie/politie zou zo'n brede selectie in kleding moeten hebben dat mensen zelf niks hoeven te kopen. Eenheid in tenue kan ook in kleine verschillen. Als je een net iets ander soort jas hebt maar wel met dezelfde kleur etc dan is dat nog steeds eenheid van tenue
An Amateur trains untill he does it right!
A Professional trains untill he can't do it wrong!
pi_83310566
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 21:21 schreef Vortix het volgende:
Er is heel veel mis bij het KPU Als zaken als naamlinten en gevechtsuniformen al vaak niet op voorraad zijn dan is er meer aan de hand dan 'tsja bezuinigingen...'
Waarom hebbben die lui bij het KPU eigenlijk niks op voorraad? Ze weten precies wanneer en welke eenheden nieuw opkomen voor kleding dan heb je dat toch op voorraad? Normale winkels hoeven ook niet 6 maanden op kleding te wachten...... Dus waarom het KPU wel?
pi_83314399
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 23:34 schreef LogRi het volgende:

[..]

Waarom hebbben die lui bij het KPU eigenlijk niks op voorraad? Ze weten precies wanneer en welke eenheden nieuw opkomen voor kleding dan heb je dat toch op voorraad? Normale winkels hoeven ook niet 6 maanden op kleding te wachten...... Dus waarom het KPU wel?
$$$
Bah !
  zaterdag 26 juni 2010 @ 10:55:01 #67
15258 Eraser127
Nijkerk Hardcore!!!
pi_83319576
Mag maandag ook weer naar het KPU toe, krijg weer nieuwe zooi voor Afghanistan. Krijg ik m'n 4e paar dessert boots
  donderdag 1 juli 2010 @ 21:46:03 #68
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_83547849
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 10:55 schreef Eraser127 het volgende:
Mag maandag ook weer naar het KPU toe, krijg weer nieuwe zooi voor Afghanistan. Krijg ik m'n 4e paar dessert boots
Ik denk dat je helemaal niets krijgt...
quote:
VBM|NOV geschokt over tekorten PGU/PSU

Onlang reageerde minister Van Middelkoop (Defensie) op vragen die Tweede Kamer-leden Ten Broeke en Van Miltenburg (VVD) stelden naar aanleiding van een artikel in de XRcise over de tekorten aan kleding en uitrusting. In dat artikel werd geschreven over het ontbreken van gevechtslaarzen, helmovertrekken, naamlinten, jassen, rugzakken, en ga zo maar door. Sommigen militairen vertelden al een jaar op hun spullen te wachten.

Uit de reactie van de minister blijkt, dat Defensie vrijwel niets gaat doen om deze situatie te verhelpen. Sterker nog: Defensie laat de tekorten bewust nog erger oplopen! De minister schrijft in zijn reactie dat er problemen zijn met het exploitatiebudget. In andere woorden: er is te weinig geld. Daarom zal Defensie niet snel nieuwe aankopen doen en worden andere aankopen uitgesteld. Daarbij gaat het ook over de broodnodige aankopen van nieuwe kleding en uitrusting.

Defensie wil voorrang geven aan het kopen van gevechtslaarzen. Van een aantal schoenmaten is de voorraad nul. Maar er is nu weer geld vrijgemaakt voor de aankoop van nieuwe laarzen. Als na de zomer de opleidingen beginnen, zouden alle maten er weer moeten zijn. Dat betekent wel dat de andere artikelen géén voorrang krijgen. Sterker nog: deze voorraden zullen helemaal niet worden aangevuld. Het is zelfs nog erger: zelfs bestellingen die al gedaan zijn, worden door Defensie opgeschort!

beediging.jpgWat dit voor de militair betekent, kan iedereen wel raden. Inmiddels is het normaal, dat beëdigingen in ‘werkpak’ gedaan worden. Gewoon omdat er geen DT is. Dat militairen hun gevechtslaarzen zelf moeten kopen in de winkel. Dat ze hun groene handdoeken moeten kopen bij de Hema.

De boodschap van Defensie is: de problemen met de PGU/PSU gaan dus niet afnemen, maar nog verder toenemen! De minister zegt glashard dat hij het geld niet heeft om de tekorten weg te werken.
Defensie hamert regelmatig op de voor het personeel geldende ‘gedragscode’. In die gedragscode staat dat de militair moet beseffen dat hij deel uitmaakt van een professionele organisatie. Maar Defensie is niet eens in staat om militairen naar behoren te kleden! Door het ontbreken van allerlei spullen is een organisatie met een professionele uitstraling ver te zoeken.

Als oplossing hoopt Defensie tegen betaling gebruik te gaan maken van de voorraden van Navo-partners, die hun zaken wel op orde hebben. Ook wil Defensie kijken of iedereen alles uit zijn PGU/PSU wel echt nodig heeft. De VBM|NOV vindt, dat als Defensie er niet in slaagt om de doorlooptijden te verbeteren, dat er dan op zijn minst een vergoeding moet komen voor het zelf aanschaffen van je PGU/PSU. Het gaat dan om kosten die alleen maar gemaakt worden omdat Defensie in gebreke blijft. Maar ook daar wil Defensie niet aan meewerken.
Wat een bende... ik wilde net wat pakken in de ruiling doen maar ik blijf wel met wat winkelhaken rondlopen...
  donderdag 1 juli 2010 @ 22:13:28 #69
168777 Rave_NL
pi_83549432
quote:
Als oplossing hoopt Defensie tegen betaling gebruik te gaan maken van de voorraden van Navo-partners, die hun zaken wel op orde hebben.
Dan kunnen ze beginnen met die achterlijke V&Vlui in belgische camo rond te laten lopen, en de nederlandse GVT's naar de echte opleidingsblokken sturen...
  donderdag 1 juli 2010 @ 22:51:11 #70
294271 drivehome
als je durft
pi_83551601
V&V afschaffen!
Kun je eigenlijk op je kleeddatum bij het KPU-bedrijf extra spul aanschaffen? (Als ze dat tenminste op voorraad hebben).

Just wondering.
Drivehome kwam, drivehome zag, drivehome sprak typte
  donderdag 1 juli 2010 @ 22:57:54 #71
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_83551923
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 22:13 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

Dan kunnen ze beginnen met die achterlijke V&Vlui in belgische camo rond te laten lopen, en de nederlandse GVT's naar de echte opleidingsblokken sturen...
Zoiets ja, het is gvd te schandalig voor woorden.
pi_84200270
Als ze dat nou gewoon s aan iedereen geven...

Ze lopen te zeiken als je niet met rood licht loopt maar verstrekken ho maar!
  zondag 18 juli 2010 @ 18:35:00 #73
168777 Rave_NL
pi_84205427
Verstrekken ze dat niet standaard?

Landmacht zeker?
  zondag 18 juli 2010 @ 20:27:45 #74
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_84208954
Je hebt toch gewoon kleurenfilters onderin je zaklamp zitten?

pi_84211176
Zaklamp is geen PGU/PSU
We krijgen bij de KL helemaal geen lampje verstrekt. Allemaal zelf.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')