abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85321589
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 19:01 schreef Nightanimal het volgende:

[..]

West Utrecht
Beetje bij Bergeik in de buurt?
pi_85321866
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 23:52 schreef Laysa het volgende:
op afstand kan ik ( nog ) niet :N
Jawel, je moet alleen weten hoe. Je hebt er niet perse reiki II voor nodig.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_85322141
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 19:29 schreef ToT het volgende:

[..]

Maar heeft je eigen master nooit gezegd dat je het nooit ongevraagd moet geven? :)
Met reiki I geef je in principe alleen direct he. En dan heb je dus contact en is het wel duidelijk dat de toestemming er is :P
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_85322264
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 21:25 schreef ToT het volgende:

[..]

Reiki is gewoon universele (levens)energie, en je kunt het voor alle doeleinden gebruiken, ook met wicca-rituelen en dergelijke. Omdat het universeel is, kun je het idd ook voor negatieve doeleinden gebruiken. Sommigen gebruiken het idd negatief, zoals hun eigen hoofdpijn of verdriet op iemand anders overbrengen of zo om er even van af te zijn.
Het is ook intelligent, en weet dus van jouw intentie. Reiki an sich kan niet negatief gebruikt worden. Het enige wat negatief kan zijn is jouw intentie, maar dat heeft niets met reiki te maken. Het is een instrument, een middel.
pi_85322638
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 20:43 schreef ToT het volgende:

[..]

Beetje bij Bergeik in de buurt?
Uh, das vlakbij belgië¿ :o
Ik kom uit Woerden :)
pi_85322718
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 20:54 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Met reiki I geef je in principe alleen direct he. En dan heb je dus contact en is het wel duidelijk dat de toestemming er is :P
Dan nog hoor je het wel te vertellen aan je cursist! :)

quote:
Op zondag 15 augustus 2010 20:56 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Het is ook intelligent, en weet dus van jouw intentie. Reiki an sich kan niet negatief gebruikt worden. Het enige wat negatief kan zijn is jouw intentie, maar dat heeft niets met reiki te maken. Het is een instrument, een middel.
Je intentie kan Reiki ook sturen. Het kan zeer zeker wel voor negatieve doeleinden gebruikt worden, helaas.
pi_85322776
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 21:03 schreef Nightanimal het volgende:

[..]

Uh, das vlakbij belgië¿ :o
Ik kom uit Woerden :)
Ah crap, ik heb die naam altijd verkeerd. Er is een plaats in Utrecht die qua naam volgens mij daar een beetje op lijkt! :@

Ik maak die fout waarschijnlijk omdat we in Bergeik een keer een Reiki-kamp hebben gehad. :)

Edit: Woudenberg! :P
pi_85322967
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 21:05 schreef ToT het volgende:

[..]

Ah crap, ik heb die naam altijd verkeerd. Er is een plaats in Utrecht die qua naam volgens mij daar een beetje op lijkt! :@

Ik maak die fout waarschijnlijk omdat we in Bergeik een keer een Reiki-kamp hebben gehad. :)

Staat geen goede bekende naam op reikihugo?
pi_85323168
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 21:09 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Staat geen goede bekende naam op reikihugo?
Reikihugo.....als ik het me goed herinner was er vroeger nogal trammelant rond die site.
Sowieso vroeg hij me of ik een goede wist, en ik ken idd een goede. Dan ga ik hem toch niet naar een andere site verwijzen? :)
pi_85323175
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 21:04 schreef ToT het volgende:
Dan nog hoor je het wel te vertellen aan je cursist! :)
Klopt, maar gaf ze niet aan dat ze dacht "dat haar master wel zoiets had gezegd?" :P

quote:
Je intentie kan Reiki ook sturen. Het kan zeer zeker wel voor negatieve doeleinden gebruikt worden, helaas.
Tjs, ik vind naakte vrouwen ook leuk en die zijn in principe ook niet gevaarlijk, maar als er een op een brug boven een drukke autosnelweg gaat staan volgen er wel degelijk gevaarlijke ongelukken :')

Reiki is een middel en neutraal. Enkel de intentie kan een bepaalde lading hebben. Met een hamer kan je een huis bouwen en ook iemand op zijn kop slaan, maar betekent dat dat we alle hamers maar moeten verbieden?
pi_85323226
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 21:12 schreef vogeltjesdans het volgende:

Reiki is een middel en neutraal. Enkel de intentie kan een bepaalde lading hebben. Met een hamer kan je een huis bouwen en ook iemand op zijn kop slaan, maar betekent dat dat we alle hamers maar moeten verbieden?
Niemand hier heeft het over Reiki verbieden, we hebben het alleen over of het mogelijk is! :) En ja: het is mogelijk.
pi_85323264
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 21:12 schreef ToT het volgende:

[..]

Reikihugo.....als ik het me goed herinner was er vroeger nogal trammelant rond die site.
Sowieso vroeg hij me of ik een goede wist, en ik ken idd een goede. Dan ga ik hem toch niet naar een andere site verwijzen? :)
Neuh okee, ik ken ook een aantal goede mensen waarvan ik me soms de naam herinner als ik die lijst doorlees. Ik wist niet of je al een goede master in gedachten hebt.
pi_85323333
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 21:13 schreef ToT het volgende:

[..]

Niemand hier heeft het over Reiki verbieden, we hebben het alleen over of het mogelijk is! :) En ja: het is mogelijk.
Mee eens, ik wou alleen nuanceren dat reiki zelf niet gevaarlijk is. Die indruk werd mogelijk een beetje gewekt.
  zondag 15 augustus 2010 @ 21:20:27 #164
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_85323582
tvp
pi_85323642
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 21:14 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Neuh okee, ik ken ook een aantal goede mensen waarvan ik me soms de naam herinner als ik die lijst doorlees. Ik wist niet of je al een goede master in gedachten hebt.
Daarom begon ik over Woudenberg! ;)

quote:
Op zondag 15 augustus 2010 21:15 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Mee eens, ik wou alleen nuanceren dat reiki zelf niet gevaarlijk is. Die indruk werd mogelijk een beetje gewekt.
Oh, nou ik geef gewoon de informatie die ik heb: zoals ik zei is het universele energie, dat universeel gebruikt kan worden. Ik had niet de indruk dat ik indrukken zat te wekken? :? Het is natuurlijk wel beter om juist het helende aspect het meeste te benadrukken, maar als er vragen gesteld worden, beantwoord ik ze gewoon! :)
pi_85323663
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 21:20 schreef leolinedance het volgende:
tvp
Use the f*cking button below the topic! :P
pi_85324226
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 21:21 schreef ToT het volgende:
Ik had niet de indruk dat ik indrukken zat te wekken?
Was ook niet als reactie op jou bedoeld, beste vriend Iemand anders

Ik voel me helemaal warm worden van binnen Even knuffelen?
pi_85324515
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 21:05 schreef ToT het volgende:

[..]

haha oké grappig :D
Nu je over Woudenberg begint, ik las gisteren iets over Kees Koster
bedoel je die toevallig?
http://www.reiki-woudenberg.nl
pi_85324944
Ik heb de Usui methode geleerd
pi_85325021
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 21:44 schreef Laysa het volgende:
Ik heb de Usui methode geleerd
De meest bekende methode. Niks mis mee, de ene is niet beter dan een andere. Sommigen vinden Tera Mai beter werken, anderen voelen zich meer thuis bij Usui. Het is maar net waar je je lekker bij voelt.
pi_85325095
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 21:46 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

De meest bekende methode. Niks mis mee, de ene is niet beter dan een andere. Sommigen vinden Tera Mai beter werken, anderen voelen zich meer thuis bij Usui. Het is maar net waar je je lekker bij voelt.
dat dus :P
  zondag 15 augustus 2010 @ 22:35:59 #172
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_85327826
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 21:12 schreef vogeltjesdans het volgende:
Let vooral op het woordje 'ongestraft':

quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 21:41 schreef JoepiePoepie het volgende:
Donderdag had ik hoofdpijn... Biecht op, wie was het :(!

Nou ja, hoofdpijn vind ik nog tot daar aan toe, maar als je dus blijkbaar complete auto-ongelukken kunt veroorzaken (dus ook met de dood tot gevolg), dat vind ik nogal wat :{!

Dat betekent dus dat je iemand ongestraft kunt vermoorden.

Tja, ik sta sowieso zeer sceptisch tegenover Reiki op afstand. Ik kan me er gewoon niks bij voorstellen. Reiki 'van dichtbij' sta ik ook sceptisch tegenover, maar daar kan ik me nog iets bij voorstellen dat mensen (denken) daar baat (te) hebben. Alhoewel ik die effecten dan vooral wijt aan de ontspanning, aandacht, en placebo.
En het ging mij niet om verbieden. Integendeel, lees maar vanaf het woordje 'Tja'.
Op dinsdag 11 januari 2011 13:20 schreef Bastard het volgende:
Je lijkt af en toe wel een kind dat alles maar roept wat in je hoofd opkomt!
pi_85328175
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 22:35 schreef JoepiePoepie het volgende:
Let vooral op het woordje 'ongestraft':
Wat wil je daarmee zeggen?

quote:
En het ging mij niet om verbieden. Integendeel, lees maar vanaf het woordje 'Tja'.
Mij ook niet. Dat was een uitvloeisel van de essentie van mijn verhaal, namelijk dat reiki op zich ongevaarlijk is. Het is alleen de manier waarop het gebruikt wordt.

Overigens ken ik zeer ervaren reiki masters (>24 jaar ervaring) die zullen beamen dat reiki geen kwaad kan doen. In hoeverre de intentie dat wel kan, staat los van reik en is ondermeer afhankelijk van een aantal variabelen zoals de verzender en andere hulpmiddelen en methodes die erbij gebruikt zijn.

Maar je gelooft niet dat reiki goed kan doen, maar wel dat het auto-ongelukken kan veroorzaken?
  zondag 15 augustus 2010 @ 22:45:25 #174
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_85328242
Ik ga me er komende week eens in verdiepen, kijken wat het precies is allemaal en of het iets voor mij kan zijn :)
pi_85328376
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 22:45 schreef leolinedance het volgende:
Ik ga me er komende week eens in verdiepen, kijken wat het precies is allemaal en of het iets voor mij kan zijn :)
Als je voor reiki gaat, zoek dan een master uit met wie het klikt, die je goed uitlegt waar je aan begint, bij wie je ook terecht kunt voor vragen achteraf en die eventueel ook open reiki avonden organiseert.
  zondag 15 augustus 2010 @ 22:51:22 #176
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_85328506
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 22:43 schreef vogeltjesdans het volgende:
Wat wil je daarmee zeggen?
Precies zoals ik het zeg. Ongestraft dus, niemand zal het ooit door kunnen hebben dat jij de schuldige bent.

quote:
Mij ook niet. Dat was een uitvloeisel van de essentie van mijn verhaal, namelijk dat reiki op zich ongevaarlijk is. Het is alleen de manier waarop het gebruikt wordt.

Overigens ken ik zeer ervaren reiki masters (>24 jaar ervaring) die zullen beamen dat reiki geen kwaad kan doen. In hoeverre de intentie dat wel kan, staat los van reik en is ondermeer afhankelijk van een aantal variabelen zoals de verzender en andere hulpmiddelen en methodes die erbij gebruikt zijn.

Maar je gelooft niet dat reiki goed kan doen, maar wel dat het auto-ongelukken kan veroorzaken?
Eh nee, ten eerste geloof ik best dat Reiki goed kan doen (zoals ik hier dus al schreef vanaf 'Tja'), ten tweede had ToT het (indien eventueel verkeerd gebruikt) erover dat het auto-ongelukken kan verzoorzaken en daar reageerde ik op. Misschien moet je even wat aandachtiger teruglezen, zodat niet alles herhaald hoeft te worden.
pi_85328663
:Y Da's mijn eigen master. Hij is echt goed!
pi_85328907
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 22:51 schreef JoepiePoepie het volgende:
Precies zoals ik het zeg. Ongestraft dus, niemand zal het ooit door kunnen hebben dat jij de schuldige bent.
Tussen mensen wel ja. Energetich komt alles bij je terug.

quote:
Eh nee, ten eerste geloof ik best dat Reiki goed kan doen (zoals ik hier dus al schreef vanaf 'Tja'), ten tweede had ToT het (indien eventueel verkeerd gebruikt) erover dat het auto-ongelukken kan verzoorzaken en daar reageerde ik op. Misschien moet je even wat aandachtiger teruglezen, zodat niet alles herhaald hoeft te worden.
Hierboven zeg je net dat je sceptisch staat tegenover reiki :? En later ga je volledig mee in wat ToT zegt?
  zondag 15 augustus 2010 @ 23:10:04 #179
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_85329365
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 22:59 schreef vogeltjesdans het volgende:
Hierboven zeg je net dat je sceptisch staat tegenover reiki :? En later ga je volledig mee in wat ToT zegt?
Ik schrijf:

quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 21:41 schreef JoepiePoepie het volgende:
Tja, ik sta sowieso zeer sceptisch tegenover Reiki op afstand. Ik kan me er gewoon niks bij voorstellen. Reiki 'van dichtbij' sta ik ook sceptisch tegenover, maar daar kan ik me nog iets bij voorstellen dat mensen (denken) daar baat (te) hebben. Alhoewel ik die effecten dan vooral wijt aan de ontspanning, aandacht, en placebo.
Dus ik beweer niet dat mensen geen baat kunnen hebben bij Reiki. En over dat auto-ongeluk: Daarmee ga ik helemaal niet mee in wat ToT zegt, ik reageer op hem (in de zin van: Oh, dat zal lekker zijn als Reiki op afstand - indien verkeerd gebruikt - ongelukken kan veroorzaken).

Dus nogmaals: Misschien moet je even wat aandachtiger teruglezen, zodat niet alles herhaald hoeft te worden.

Maar goed, jij weet al niet eens het verschil tussen .com en .nl, dus ach :).
  zondag 15 augustus 2010 @ 23:18:23 #180
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_85329683
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 22:43 schreef vogeltjesdans het volgende:
<snip>Dat was een uitvloeisel van de essentie van mijn verhaal, namelijk dat reiki op zich ongevaarlijk is. Het is alleen de manier waarop het gebruikt wordt.

<snip>
:?
Kan het nou wel, of kan het nou niet :? (Ja, het kan. (als 'Reiki' al kan ;) ))

Helemaal los van elkaar kun je het niet zien. Ook al is het slechts een neutrale tool, wat vervolgens voor goed of kwaad wordt gebruikt, het biedt wel die mogelijkheid. Net als die hamer. Probeer het maar eens met een stuk schuimrubber i.p.v. hamer ;)

De mogelijkheden die de 'tool' te bieden heeft spelen dus wel een rol in het geheel.
Zeker als het werkelijk mogelijk zou zijn om dus op afstand te beinvloeden (& dus ook indirect doden) met gedachtes, 'energieen' en 'intenties' alleen.

Dit is overigens juist een reden voor mij om aan te nemen dat zoiets, waarschijnlijk, niet kan.
Immers zouden er dan mensen bij bosjes neervallen ;)

Neem b.v. de Auto.
Absoluut niet ontworpen om te doden & verminken. TOCH is het het meest dodelijke voorwerp OOIT door mensen gemaakt. Het verslaat zelfs geweren die juist zijn ontworpen om te doden.
Vrijwel niemand heeft hierbij de intentie om te doden. Toch gebeurd het. Massaal.
Verkeerd gebruik, onoplettenheid, pech, you name it. in combinatie met de (desastreuse) 'mogelijkheden' van de 'tool' leiden tot deze dubieuze 'status'.

Zelfs de beste intenties kunnen heel slecht aflopen *. Reiki KAN daar geen uitzondering op zijn ;)

edit:
* de weg naar de hel is er zelfs mee geplaveid :P

[ Bericht 3% gewijzigd door R0N1N op 15-08-2010 23:24:04 ]
The truth may be out there, but the lies are in your head.
  Moderator zondag 15 augustus 2010 @ 23:25:06 #181
249559 crew  Lavenderr
pi_85329984
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 23:18 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Helemaal los van elkaar kun je het niet zien. Ook al is het slechts een neutrale tool, wat vervolgens voor goed of kwaad wordt gebruikt, het biedt wel die mogelijkheid. Net als die hamer. Probeer het maar eens met een stuk schuimrubber i.p.v. hamer ;)

De mogelijkheden die de 'tool' te bieden heeft spelen dus wel een rol in het geheel.
Zeker als het werkelijk mogelijk zou zijn om dus op afstand te beinvloeden (& dus ook indirect doden) met gedachtes, 'energieen' en 'intenties' alleen.

Dit is overigens juist een reden voor mij om aan te nemen dat zoiets, waarschijnlijk, niet kan.

Neem b.v. de Auto.
Absoluut niet ontworpen om te doden & verminken. TOCH is het het meest dodelijke voorwerp OOIT door mensen gemaakt. Het verslaat zelfs geweren die juist zijn ontworpen om te doden.
Vrijwel niemand heeft hierbij de intentie om te doden. Toch gebeurd het. Massaal.
Verkeerd gebruik, onoplettenheid, pech, you name it. in combinatie met de (desastreuse) 'mogelijkheden' van de 'tool' leiden tot deze dubieuze 'status'.

Zelfs de beste intenties kunnen heel slecht aflopen *. Reiki KAN daar geen uitzondering op zijn ;)

edit:
Mmmm een post om eens heel goed na te lezen. Interessant ^O^
  zondag 15 augustus 2010 @ 23:47:52 #182
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_85330824
Helemaal met R0N1N eens ^O^!
pi_85331226
quote:

[..]

Zeker als het werkelijk mogelijk zou zijn om dus op afstand te beïnvloeden (& dus ook indirect doden) met gedachtes, 'energieën' en 'intenties' alleen.

Neem b.v. de Auto.

edit:
^O^ Met andere woorden,
Je kan dus beter je "energie" nuttig besteden in het gadeslaan van informatie over mogelijk helende capaciteiten, dan in capaciteiten die je niet zou moeten willen gebruiken. :+
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 22:54 schreef ToT het volgende:
:Y Da's mijn eigen master. Hij is echt goed!
Oké ToT, Bedankt!
Ik ga daar eens informeren.
  maandag 16 augustus 2010 @ 00:06:34 #184
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_85331539
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 23:58 schreef Nightanimal het volgende:
^O^ Met andere woorden,
Je kan dus beter je "energie" nuttig besteden in het gadeslaan van informatie over mogelijk helende capaciteiten, dan in capaciteiten die je niet zou moeten willen gebruiken. :+
Het betekend ook dat je zelfs daarmee moet oppassen, omdat het toch verkeerd kan aflopen ;)
The truth may be out there, but the lies are in your head.
pi_85331606
quote:

[..]

Neem b.v. de Auto.

edit:
Dan moet ik diep in gaan op de essentie van reiki en hoe een en ander werkt (of we denken hoe het werkt). Er zijn een paar basisregels. De belangrijkste is dat reiki geen kwaad kan doen. Punt. Reiki is neutraal. Ook het geleide"systeem" (voor zover ik daarover kan spreken) waarmee reiki verstuurd kan worden is neutraal. Het idee daarachter is namelijk dat reiki een van de frequenties is waaruit het universum is samengesteld. Die frequenties zijn er altijd geweest en reiki maakt daar gebruik van, en ze zijn neutraal van aard. Ze zijn gewoon.

Begrippen zoals positief en negatief worden gehanteerd door mensen, om betekenis aan bepaalde zaken te geven. Om de dagelijkse zaken in het leven te kunnen definieren en begrijpelijk te maken. Op basis daarvan handelen wij mensen. Op basis daarvan is alles wat wij doen gestoeld. Er is niets dat wij volkomen objectief of neutraal doen. We geven er altijd een of andere lading aan. En die lading kan in meerdere of mindere mate positief of negatief zijn. En zo geven wij ook een lading mee aan wat wij met reiki versturen. Je kunt het het beste als een bijproduct zien, iets dat je tegelijk met reiki verstuurt.

Je kunt het niet los van elkaar zien qua manier van verzenden. Het een gaat hand in hand met het ander. Maar qua essentie staat het wel los van elkaar. Omdat het een een frequentie is die zo oud is als het heelal en omdat de onvermijdelijke intentie waarmee wij mensen het verzenden iets heel anders is. En eventueel kwaad kan alleen geschieden via de intentie van de mens die het verzendt.

Wat niet wil zeggen dat de intelligentie achter reiki niet kan compenseren voor een eventueel negatieve lading die tegelijk meeverzonden wordt ;)
pi_85332100
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 00:06 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Het betekend ook dat je zelfs daarmee moet oppassen, omdat het toch verkeerd kan aflopen ;)
Hangt ervan af hoe je het bedoelt. Zelfs de beste metselaar moet uitkijken om geen stenen te laten vallen. Er wordt niet voor niets gezegd dat je reiki niet ongevraagd moet versturen. Maar je moet ook geen stenen laten vallen. Er zijn nu eenmaal regels waar je je aan hebt te houden.

Daarnaast is er een nog belangrijkere regel waaraan ToT al kort aan gerefereerd heeft, namelijk het gegeven dat de persoon waar je naar verstuurt dat misschien helemaal niet wil. Dat respect voor een ander, dat je nooit zomaar mag inbreken in een ander zijn systeem, zit heel diep in reiki. De vrije wil van de ander staat daarin namelijk centraal.
pi_85332338
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 23:58 schreef Nightanimal het volgende:

Oké ToT, Bedankt!
Ik ga daar eens informeren.
Doe 'm de groeten van me! :D

Edit: ik weet dat hij zo rond mijn masterschapscursus regelmatig hier mee zat te koekeloeren! ;) Geen idee of hij nu nog steeds komt.

[ Bericht 17% gewijzigd door ToT op 16-08-2010 01:18:09 ]
pi_85334038
Tja Reiki en intentie...met 1 op 1 behandelingen doe ik uiteraard altijd een complete behandeling, maar geef wel extra aandacht aan waar het probleem zit. Verder volg ik mijn gevoel gewoon.

Met afstandsbehandelingen doe ik het eigenlijk zo min mogelijk met een intentie. Just let it flow! :-) Meestal doe ik wel weer alle chakra's, maar niet specifiek richten op een kwaal.
Af en toe stuur ik puur energie zonder specifiek te richten of wat dan ook.

Soms doe ik het wel met een duidelijke intentie: dan stuur ik bijvoorbeeld een lieve, troostende gedachte mee.

Sommige mensen die ik al een aantal keren een behandeling heb gegeven en waarvan ik weet dat ze gewoon thuis zijn, wil ik soms wel even wat Reiki sturen als ik weet dat ze overstuur zijn of zo. Een tijdje geleden deed ik dat in combinatie met een troostende gedachte. Tijdens die behandeling kreeg ik een SMSje binnen: "Whoa! Ben jij me soms Reiki aan het sturen?" _O-

Het hielp goed! :P
  maandag 16 augustus 2010 @ 08:13:24 #189
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_85337731
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 00:21 schreef vogeltjesdans het volgende:
Hangt ervan af hoe je het bedoelt. Zelfs de beste metselaar moet uitkijken om geen stenen te laten vallen. Er wordt niet voor niets gezegd dat je reiki niet ongevraagd moet versturen. Maar je moet ook geen stenen laten vallen. Er zijn nu eenmaal regels waar je je aan hebt te houden.
Ja o.k., maar net zoals je onder metselaars prutsers hebt, heb je die ook onder de mensen die Reiki doen. Als een metselaar een steen laat vallen (bijvoorbeeld op iemand z'n hoofd), is het vrij makkelijk te achterhalen. Als iemand met Reiki op afstand loopt te prutsen en er gebeuren ongelukken daardoor, is op geen enkele manier te achterhalen wie daar schuldig aan is.

quote:
Op maandag 16 augustus 2010 00:21 schreef vogeltjesdans het volgende:
Daarnaast is er een nog belangrijkere regel waaraan ToT al kort aan gerefereerd heeft, namelijk het gegeven dat de persoon waar je naar verstuurt dat misschien helemaal niet wil. Dat respect voor een ander, dat je nooit zomaar mag inbreken in een ander zijn systeem, zit heel diep in reiki. De vrije wil van de ander staat daarin namelijk centraal.
Tja, maar blijkbaar houdt niet iedereen zich aan die regel, want ook in dit topic liep iemand te prutsen door ongevraagd Reiki op afstand te sturen naar iemand anders en dat is tevens de reden en aanleiding waardoor deze discussie ontstaan is.

quote:
Op maandag 16 augustus 2010 01:17 schreef ToT het volgende:
Sommige mensen die ik al een aantal keren een behandeling heb gegeven en waarvan ik weet dat ze gewoon thuis zijn, wil ik soms wel even wat Reiki sturen als ik weet dat ze overstuur zijn of zo. Een tijdje geleden deed ik dat in combinatie met een troostende gedachte. Tijdens die behandeling kreeg ik een SMSje binnen: "Whoa! Ben jij me soms Reiki aan het sturen?" _O-

Het hielp goed! :P
Maar da's dus ook weer ongevraagd, toch? Jij zegt dat het grote risico's met zich mee kan brengen als je ongevraagd Reiki verstuurt:

quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 18:27 schreef ToT het volgende:
Ow crap, mijn fout.....ik had je wel moeten zeggen dat je het nooit ongevraagd moet doen! :@

1) Je weet niet of diegene het uberhaupt wel wil.
2) Diegene kan een heel heftige energiegold krijgen en daardoor in paniek slaan / gedesorienteerd raken. Je weet nooit of diegene iets aan het doen is waarbij dat gevaarlijk kan zijn (autorijden bijvoorbeeld), en sowieso kan het heel beangstigend zijn.

Altijd ff toestemming vragen! :)

Maar wel geweldig dat je het zelf zo goed voelde joh! :D
Je geeft zelf het voorbeeld van dat als iemand in een auto zit in paniek kan raken/gedesorienteerd kan raken. Het feit dat iemand thuis is, wil nog niet zeggen dat men geen ongelukken kan krijgen. Er wordt zelf weleens gezegd:

"De meeste ongelukken gebeuren thuis!"

Iemand kan bijvoorbeeld op een keukentrapje, een ladder, het dak staan en daar vanaf donderen. Iemand kan bijvoorbeeld net een zware televisie aan het sjouwen zijn en die laten vallen. Met vuur bezig zijn (bijvoorbeeld barbecuen), net met een hete pan soep of olie rondlopen, enzovoort...

[ Bericht 7% gewijzigd door JoepiePoepie op 16-08-2010 08:37:27 ]
  maandag 16 augustus 2010 @ 08:24:25 #190
8372 Bastard
Persona non grata
pi_85337811
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 08:13 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Ja o.k., maar net zoals je onder metselaars prutsers hebt, heb je die ook onder de mensen die Reiki doen. Als een metselaar een steen laat vallen (bijvoorbeeld op iemand z'n hoofd), is het vrij makkelijk te achterhalen. Als iemand met Reiki op afstand loopt te prutsen en er gebeuren ongelukken daardoor, is op geen enkele manier te achterhalen wie daar schuldig aan is.

Er is geen gepruts in Reikibehandelingen, het gaat allemaal om de intentie om de andere te helpen.
The truth was in here.
  maandag 16 augustus 2010 @ 08:36:24 #191
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_85337910
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 08:24 schreef Bastard het volgende:
Er is geen gepruts in Reikibehandelingen, het gaat allemaal om de intentie om de andere te helpen.
Volgens ToT wel :).

En zo kun je ook wel zeggen dat er onder metselaars geen prutsers zijn:

"Het gaat immers allemaal om de intentie om de stenen netjes aan elkaar vast te plakken!"
  maandag 16 augustus 2010 @ 08:42:53 #192
8372 Bastard
Persona non grata
pi_85337961
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 08:36 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Volgens ToT wel :).

En zo kun je ook wel zeggen dat er onder metselaars geen prutsers zijn:

"Het gaat immers allemaal om de intentie om de stenen netjes aan elkaar vast te plakken!"
Ik ben het dan ook maar deels eens met wat ToT zegt, reiki ontvangen onder het autorijden (of bedienen van een machine) raadt ik af, maar om er nou van in paniek te raken, nee.
Als je reiki geeft op afstand doe je dat met de intentie (en na goedkeuring) om de ander te helpen, je vraagt of de energie mag helpen bij verlichting van pijn/inzichten in situatie/etc en dat de energie mag stromen zover de ontvanger dat wil (op zielsniveau bepaald). Mocht de energie niet aankomen, geef het dan aan moedertje aarde.
Verder maak je weer een vergelijking die achterlijk is, appels peren.
The truth was in here.
  maandag 16 augustus 2010 @ 08:57:17 #193
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_85338122
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 08:42 schreef Bastard het volgende:
Ik ben het dan ook maar deels eens met wat ToT zegt, reiki ontvangen onder het autorijden (of bedienen van een machine) raadt ik af, maar om er nou van in paniek te raken, nee.
Als je reiki geeft op afstand doe je dat met de intentie (en na goedkeuring) om de ander te helpen, je vraagt of de energie mag helpen bij verlichting van pijn/inzichten in situatie/etc en dat de energie mag stromen zover de ontvanger dat wil (op zielsniveau bepaald). Mocht de energie niet aankomen, geef het dan aan moedertje aarde.
Het ging er juist om dat het (volgens ToT) risicovol is om het ongevraagd te doen en de discussie daarover onstond omdat ook in dit topic iemand ongevraagd Reiki op afstand stuurde. Dan kan er door jou (en anderen) beweerd worden dat dat niet mag, maar dat wil niet zeggen dat het daarom ook niet gebeurt.

quote:
Verder maak je weer een vergelijking die achterlijk is, appels peren.
Nee hoor, ik heb ook de intentie om de dingen van mijn vakgebied goed uit te voeren, maar ook ik maak weleens fouten (zelden natuurlijk he :P ;)).

Verschil is dat als ik tijdens het coden loopt te prutsen, er vrij makkelijk achterhaald kan worden dat ik degene ben die fouten heeft zitten maken.

Als een Reiki-master op afstand loopt te prutsen, en er gebeuren daardoor ongelukken, is er op geen enkele manier te achterhalen wie dat ongeluk veroorzaakt heeft.
pi_85341499
Mij is geleerd dat je reiki alleen stuurt met juiste intenties...daarbij heb ik alleen reiki 1....ken geen symbolen en gebruik die dus ook niet....ik denk/voel dat ik degen niet kwaad heb gedaan...ja de volgende keer, wat ik allang heb gedaan, zal ik toestemming vragen. Maar om reiki neer te zetten als een soort slechte wicca...Volgens mij sla je de plank dan volledig mis...maar ey...das mijn mening en gevoel
  † In Memoriam † maandag 16 augustus 2010 @ 11:32:46 #195
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_85341546
Ik kan de basis van reiki wel volgen, maar dat gedoe met die graden en het volgen van cursussen dat volg ik nou weer niet. Hoe zit dat dan? :s)
  maandag 16 augustus 2010 @ 11:48:24 #196
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_85342064
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 11:31 schreef Laysa het volgende:
Mij is geleerd dat je reiki alleen stuurt met juiste intenties...
Ja, en de meeste mensen is geleerd om op wat voor manier dan ook geen mensen te doden of pijn te doen per ongeluk of expres en toch gebeurt het.

Wat ik ermee wil zeggen is dat jij die goede intenties wel kan hebben, maar dat wil niet zeggen dat iedereen die heeft. Bovendien kun je nog zulke goede intenties hebben, als je het ongevraagd doet, kunnen er ongelukken gebeuren volgens sommige mensen die daarin geloven, zoals bijvoorbeeld ToT.

quote:
daarbij heb ik alleen reiki 1....ken geen symbolen en gebruik die dus ook niet....ik denk/voel dat ik degen niet kwaad heb gedaan...ja de volgende keer, wat ik allang heb gedaan, zal ik toestemming vragen. Maar om reiki neer te zetten als een soort slechte wicca...Volgens mij sla je de plank dan volledig mis...maar ey...das mijn mening en gevoel
Nou, ik begrijp niet dat er door sommigen zo op gehamerd wordt van:

Ja maar, Reiki mag je alleen maar positief met de goede intenties en nooit ongevraagd sturen!

Terwijl gewoon blijkt dat sommige mensen het wel ongevraagd versturen en dat volgens sommigen dus ook ongelukken kan veroorzaken. Ook kan ik me gewoon niet voorstellen dat alle Reiki-mensen onder ons, allemaal zulke lieve aardige mensen zijn die altijd en eeuwig alles doen met de juiste intenties.

En nou wordt er eigenlijk gedaan, alsof ik het verzonnen heb van die ongelukken :D! Want nee, de Reiki-mensen hebben allemaal goede intenties en versturen het nooit ongevraagd :D!
pi_85342182
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 11:48 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Ja, en de meeste mensen is geleerd om op wat voor manier dan ook geen mensen te doden of pijn te doen per ongeluk of expres en toch gebeurt het.

Wat ik ermee wil zeggen is dat jij die goede intenties wel kan hebben, maar dat wil niet zeggen dat iedereen die heeft. Bovendien kun je nog zulke goede intenties hebben, als je het ongevraagd doet, kunnen er ongelukken gebeuren volgens sommige mensen die daarin geloven, zoals bijvoorbeeld ToT.
[..]

Nou, ik begrijp niet dat er door sommigen zo op gehamerd wordt van:

Ja maar, Reiki mag je alleen maar positief met de goede intenties en nooit ongevraagd sturen!

Terwijl gewoon blijkt dat sommige mensen het wel ongevraagd versturen en dat volgens sommigen dus ook ongelukken kan veroorzaken. Ook kan ik me gewoon niet voorstellen dat alle Reiki-mensen onder ons, allemaal zulke lieve aardige mensen zijn die altijd en eeuwig alles doen met de juiste intenties.

En nou wordt er eigenlijk gedaan, alsof ik het verzonnen heb van die ongelukken :D! Want nee, de Reiki-mensen hebben allemaal goede intenties en versturen het nooit ongevraagd :D!
nee, maar jij bent wel degene die er continu over door blijft zeuren :)
  maandag 16 augustus 2010 @ 11:55:57 #198
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_85342360
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 11:51 schreef Laysa het volgende:
nee, maar jij bent wel degene die er continu over door blijft zeuren :)
Ja, omdat ik het zo raar vind, dat toen ToT over die ongelukken begon, ik daarop reageerde en dat toen door een aantal anderen vervolgens gedaan werd alsof ik dat verzonnen heb van die ongelukken, in de zin van:

"Nee JoepiePoepie, dat kan niet, want mensen die Reiki versturen, doen dat altijd met de juiste intenties, dat word je namelijk geleerd."

Dat geloof ik niet. Dan zou namelijk de oplossing voor wereldvrede, en love, peace & happiness, zijn dat iedereen ter wereld verplicht een cursus Reiki moet volgen.
pi_85342413
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 11:55 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Ja, omdat ik het zo raar vind, dat toen ToT over die ongelukken begon, ik daarop reageerde en dat toen door een aantal anderen vervolgens gedaan werd alsof ik dat verzonnen heb van die ongelukken, in de zin van:

"Nee JoepiePoepie, dat kan niet, want mensen die Reiki versturen, doen dat altijd met de juiste intenties, dat word je namelijk geleerd."

Dat geloof ik niet. Dan zou namelijk de oplossing voor wereldvrede, en love, peace & happiness, zijn dat iedereen ter wereld verplicht een cursus Reiki moet volgen.
:D ^O^ goed plan
  † In Memoriam † maandag 16 augustus 2010 @ 12:01:07 #200
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_85342558
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 11:55 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Volgens mij is het juist zo dat mensen over het algemeen genomen nooit de juist intentie hebben t.o.v. anderen. Het hele begrip naastenliefde is ook ontspoort sinds het ontstaan ervan, anders hadden we nooit godsdienstoorlogen gekend in Europa. Die enkeling met goede intenties compenseert niet voor alle mensen die geen of kwade intenties hebben. De oorzaak van alle ellende ligt in het wezen van de ellendige mens niet in de methode die hij/zij gebruikt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')