Jawel, je moet alleen weten hoe. Je hebt er niet perse reiki II voor nodig.quote:
Met reiki I geef je in principe alleen direct he. En dan heb je dus contact en is het wel duidelijk dat de toestemming er isquote:Op zaterdag 14 augustus 2010 19:29 schreef ToT het volgende:
[..]
Maar heeft je eigen master nooit gezegd dat je het nooit ongevraagd moet geven?
Het is ook intelligent, en weet dus van jouw intentie. Reiki an sich kan niet negatief gebruikt worden. Het enige wat negatief kan zijn is jouw intentie, maar dat heeft niets met reiki te maken. Het is een instrument, een middel.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 21:25 schreef ToT het volgende:
[..]
Reiki is gewoon universele (levens)energie, en je kunt het voor alle doeleinden gebruiken, ook met wicca-rituelen en dergelijke. Omdat het universeel is, kun je het idd ook voor negatieve doeleinden gebruiken. Sommigen gebruiken het idd negatief, zoals hun eigen hoofdpijn of verdriet op iemand anders overbrengen of zo om er even van af te zijn.
Dan nog hoor je het wel te vertellen aan je cursist!quote:Op zondag 15 augustus 2010 20:54 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Met reiki I geef je in principe alleen direct he. En dan heb je dus contact en is het wel duidelijk dat de toestemming er is
Je intentie kan Reiki ook sturen. Het kan zeer zeker wel voor negatieve doeleinden gebruikt worden, helaas.quote:Op zondag 15 augustus 2010 20:56 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Het is ook intelligent, en weet dus van jouw intentie. Reiki an sich kan niet negatief gebruikt worden. Het enige wat negatief kan zijn is jouw intentie, maar dat heeft niets met reiki te maken. Het is een instrument, een middel.
Ah crap, ik heb die naam altijd verkeerd. Er is een plaats in Utrecht die qua naam volgens mij daar een beetje op lijkt!quote:Op zondag 15 augustus 2010 21:03 schreef Nightanimal het volgende:
[..]
Uh, das vlakbij belgië¿![]()
Ik kom uit Woerden
Staat geen goede bekende naam op reikihugo?quote:Op zondag 15 augustus 2010 21:05 schreef ToT het volgende:
[..]
Ah crap, ik heb die naam altijd verkeerd. Er is een plaats in Utrecht die qua naam volgens mij daar een beetje op lijkt!
Ik maak die fout waarschijnlijk omdat we in Bergeik een keer een Reiki-kamp hebben gehad.
Edit: Woudenberg!
Reikihugo.....als ik het me goed herinner was er vroeger nogal trammelant rond die site.quote:Op zondag 15 augustus 2010 21:09 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Staat geen goede bekende naam op reikihugo?
Klopt, maar gaf ze niet aan dat ze dacht "dat haar master wel zoiets had gezegd?"quote:Op zondag 15 augustus 2010 21:04 schreef ToT het volgende:
Dan nog hoor je het wel te vertellen aan je cursist!
Tjs, ik vind naakte vrouwen ook leuk en die zijn in principe ook niet gevaarlijk, maar als er een op een brug boven een drukke autosnelweg gaat staan volgen er wel degelijk gevaarlijke ongelukkenquote:Je intentie kan Reiki ook sturen. Het kan zeer zeker wel voor negatieve doeleinden gebruikt worden, helaas.
Niemand hier heeft het over Reiki verbieden, we hebben het alleen over of het mogelijk is!quote:Op zondag 15 augustus 2010 21:12 schreef vogeltjesdans het volgende:
Reiki is een middel en neutraal. Enkel de intentie kan een bepaalde lading hebben. Met een hamer kan je een huis bouwen en ook iemand op zijn kop slaan, maar betekent dat dat we alle hamers maar moeten verbieden?
Neuh okee, ik ken ook een aantal goede mensen waarvan ik me soms de naam herinner als ik die lijst doorlees. Ik wist niet of je al een goede master in gedachten hebt.quote:Op zondag 15 augustus 2010 21:12 schreef ToT het volgende:
[..]
Reikihugo.....als ik het me goed herinner was er vroeger nogal trammelant rond die site.
Sowieso vroeg hij me of ik een goede wist, en ik ken idd een goede. Dan ga ik hem toch niet naar een andere site verwijzen?
Mee eens, ik wou alleen nuanceren dat reiki zelf niet gevaarlijk is. Die indruk werd mogelijk een beetje gewekt.quote:Op zondag 15 augustus 2010 21:13 schreef ToT het volgende:
[..]
Niemand hier heeft het over Reiki verbieden, we hebben het alleen over of het mogelijk is!En ja: het is mogelijk.
Daarom begon ik over Woudenberg!quote:Op zondag 15 augustus 2010 21:14 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Neuh okee, ik ken ook een aantal goede mensen waarvan ik me soms de naam herinner als ik die lijst doorlees. Ik wist niet of je al een goede master in gedachten hebt.
Oh, nou ik geef gewoon de informatie die ik heb: zoals ik zei is het universele energie, dat universeel gebruikt kan worden. Ik had niet de indruk dat ik indrukken zat te wekken?quote:Op zondag 15 augustus 2010 21:15 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Mee eens, ik wou alleen nuanceren dat reiki zelf niet gevaarlijk is. Die indruk werd mogelijk een beetje gewekt.
Was ook niet als reactie op jou bedoeld, beste vriendquote:Op zondag 15 augustus 2010 21:21 schreef ToT het volgende:
Ik had niet de indruk dat ik indrukken zat te wekken?
haha oké grappigquote:Op zondag 15 augustus 2010 21:05 schreef ToT het volgende:
[..]
Ah crap, ik heb die naam altijd verkeerd. Er is een plaats in Utrecht die qua naam volgens mij daar een beetje op lijkt!
Ik maak die fout waarschijnlijk omdat we in Bergeik een keer een Reiki-kamp hebben gehad.
Edit: Woudenberg!
De meest bekende methode. Niks mis mee, de ene is niet beter dan een andere. Sommigen vinden Tera Mai beter werken, anderen voelen zich meer thuis bij Usui. Het is maar net waar je je lekker bij voelt.quote:
dat dusquote:Op zondag 15 augustus 2010 21:46 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
De meest bekende methode. Niks mis mee, de ene is niet beter dan een andere. Sommigen vinden Tera Mai beter werken, anderen voelen zich meer thuis bij Usui. Het is maar net waar je je lekker bij voelt.
Let vooral op het woordje 'ongestraft':quote:Op zondag 15 augustus 2010 21:12 schreef vogeltjesdans het volgende:
Reiki is een middel en neutraal. Enkel de intentie kan een bepaalde lading hebben. Met een hamer kan je een huis bouwen en ook iemand op zijn kop slaan, maar betekent dat dat we alle hamers maar moeten verbieden?
En het ging mij niet om verbieden. Integendeel, lees maar vanaf het woordje 'Tja'.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 21:41 schreef JoepiePoepie het volgende:
Donderdag had ik hoofdpijn... Biecht op, wie was het!
Nou ja, hoofdpijn vind ik nog tot daar aan toe, maar als je dus blijkbaar complete auto-ongelukken kunt veroorzaken (dus ook met de dood tot gevolg), dat vind ik nogal wat!
Dat betekent dus dat je iemand ongestraft kunt vermoorden.
Tja, ik sta sowieso zeer sceptisch tegenover Reiki op afstand. Ik kan me er gewoon niks bij voorstellen. Reiki 'van dichtbij' sta ik ook sceptisch tegenover, maar daar kan ik me nog iets bij voorstellen dat mensen (denken) daar baat (te) hebben. Alhoewel ik die effecten dan vooral wijt aan de ontspanning, aandacht, en placebo.
Wat wil je daarmee zeggen?quote:Op zondag 15 augustus 2010 22:35 schreef JoepiePoepie het volgende:
Let vooral op het woordje 'ongestraft':
Mij ook niet. Dat was een uitvloeisel van de essentie van mijn verhaal, namelijk dat reiki op zich ongevaarlijk is. Het is alleen de manier waarop het gebruikt wordt.quote:En het ging mij niet om verbieden. Integendeel, lees maar vanaf het woordje 'Tja'.
Als je voor reiki gaat, zoek dan een master uit met wie het klikt, die je goed uitlegt waar je aan begint, bij wie je ook terecht kunt voor vragen achteraf en die eventueel ook open reiki avonden organiseert.quote:Op zondag 15 augustus 2010 22:45 schreef leolinedance het volgende:
Ik ga me er komende week eens in verdiepen, kijken wat het precies is allemaal en of het iets voor mij kan zijn
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |